Bij welke opleiding en welke school heb je dit gedaan? Ik dacht dat je meteen met zo'n 21+ toets mocht beginnen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:31 schreef Teeno het volgende:
Ook nog steeds thuis, inmiddels wel deze in de mailbox
[..]
Op naar een betere toekomst
Lerarenopleiding Wiskunde, HRO.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:40 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Bij welke opleiding en welke school heb je dit gedaan? Ik dacht dat je meteen met zo'n 21+ toets mocht beginnen.
Kan je eens een voorbeeld geven, want ik wil zelf ook dit jaar of volgend jaar weer naar school. En dan wil ik toch proberen om HBO te gaan doen aangezien ik nu 25 ben en volgend jaar 26 word.quote:Op woensdag 7 maart 2012 12:45 schreef Teeno het volgende:
[..]
Lerarenopleiding Wiskunde, HRO.
Deze test moet je doen om aan te tonen dat je geen debiel bent (je hebt immers geen Havo/MBO diploma)
Hij valt reuze mee, ik scoorde voor de figurenreeksen en rekenvaardigheden "zeer hoog" tov het gemiddelde, analogieën gewoon hoog.
Hogeschool Rotterdam jaquote:Op woensdag 7 maart 2012 13:13 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Kan je eens een voorbeeld geven, want ik wil zelf ook dit jaar of volgend jaar weer naar school. En dan wil ik toch proberen om HBO te gaan doen aangezien ik nu 25 ben en volgend jaar 26 word.
Toevallig Hogeschool Rotterdam?
Je bent serieus maar bij 1 uitzendbureau ingeschreven?quote:Op woensdag 7 maart 2012 11:37 schreef Bienelientjee het volgende:
Telkens moet ik hem mailen om eens wat informatie uit hem te kunnen trekken, maar ondertussen zit ik alweer een maand werkloos thuis!Moet ook niet langer gaan duren, anders vertrek ik gewoon bij dit uitzendbureau....
Ik schreef me gewoon altijd bij alles in, stond soms wel bij 60 uitzendbureau's tegelijk ingeschrevenquote:Op woensdag 7 maart 2012 13:36 schreef Bienelientjee het volgende:
Op dit moment nog wel, maar ga me bij meerdere inschrijven. Don't worry!
Ah ok. ja die eerste 2 voorbeelden ben ik nooit echt slecht in geweest. Maar die 3e dat vind ik nog wel lastig. Die analogieën testen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:27 schreef Teeno het volgende:
[..]
Hogeschool Rotterdam ja
http://www.hogeschoolrott(...)ouder-zonder-diploma
Stukje naar beneden scrollen, daar kom je bij voorbeeldvragen aanlegtest. Per onderdeel heb je zo'n 30-40 vragen, je kan het sterk vergelijken met een IQ test
Ik meen te hebben gelezen dat jij mbo niveau 2 hebt? Zonder vervelend te willen gaan doen, maar is een hbo opleiding dan wel zo realistisch?quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:59 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ah ok. ja die eerste 2 voorbeelden ben ik nooit echt slecht in geweest. Maar die 3e dat vind ik nog wel lastig. Die analogieën testen.
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor diploma's je hebt?
Je kan het natuurlijk altijd proberen, voor ¤ 45,- bestel je zo'n test (kan je evt volgende week al doen) en dan heb je in ieder geval uitsluitsel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 13:59 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ah ok. ja die eerste 2 voorbeelden ben ik nooit echt slecht in geweest. Maar die 3e dat vind ik nog wel lastig. Die analogieën testen.
Mag ik vragen hoe oud je bent en wat voor diploma's je hebt?
Ik had vroeger een keer een consulent (uit somalie) die zo slecht Nederlands sprak dat er serieus een collega bij moest zitten om te tolkenquote:Op woensdag 7 maart 2012 14:10 schreef Elvi het volgende:
Dat UWV werkbedrijf online is echt een bitch. Ik heb bij het aanmelden echt al mn opleidingen, werkervaringen en stages ingevuld voor het CV. Kijk ik vandaag: staat alleen mn laatste werkervaring erin. En dat was een baan voor 14 uur in de week als verkoopsterJa geen wonder dat de aanbiedingen niet binnenstromen
![]()
Dus ik kan weer leuk overnieuw beginnen... Oh en ik kreeg een mailtje dat ik verplicht naar een speeddate met uitzendbureaus moet![]()
Ja dat weet ik nu wel.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:04 schreef Yankee het volgende:
[..]
Ik meen te hebben gelezen dat jij mbo niveau 2 hebt? Zonder vervelend te willen gaan doen, maar is een hbo opleiding dan wel zo realistisch?
En daarom heb ik geen zin in een uitkering. Je moet dan verplicht aan die achterlijke dingen mee doen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:10 schreef Elvi het volgende:
Dat UWV werkbedrijf online is echt een bitch. Ik heb bij het aanmelden echt al mn opleidingen, werkervaringen en stages ingevuld voor het CV. Kijk ik vandaag: staat alleen mn laatste werkervaring erin. En dat was een baan voor 14 uur in de week als verkoopsterJa geen wonder dat de aanbiedingen niet binnenstromen
![]()
Dus ik kan weer leuk overnieuw beginnen... Oh en ik kreeg een mailtje dat ik verplicht naar een speeddate met uitzendbureaus moet![]()
Tsja ik moet gewoon een inkomen hebben en ik ben al 1,5 jaar bezig om een betere baan te vinden... Het geld is gewoon op nu.quote:Op woensdag 7 maart 2012 14:21 schreef FerryNL het volgende:
[..]
En daarom heb ik geen zin in een uitkering. Je moet dan verplicht aan die achterlijke dingen mee doen.
Juist ik ben echt niet meer die persoon van 7 jaar geleden die nergens zin in had qua school.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:16 schreef Elvi het volgende:
[..]
Tsja ik moet gewoon een inkomen hebben en ik ben al 1,5 jaar bezig om een betere baan te vinden... Het geld is gewoon op nu.
En ik zou gewoon die 21+-toets doen als ik jou was. Je opleidingsniveau van 7 jaar geleden zegt niets over je capaciteiten nu.
Toen ik 22 was had ik ook een uitkering maar toen ging het inderdaad iets anders dan nu. Ze kijken naar je opleidingsniveau en daar hing toen vanaf of ze je heel erg gingen helpen of niet. Ik had toen een Havo-diploma, een mislukte HBO-studie en een afgeronde MBO-3 opleiding en dat moest voldoende zijn om een baan te vinden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:27 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Juist ik ben echt niet meer die persoon van 7 jaar geleden die nergens zin in had qua school.
Ik moet eigenlijk ook nu een uitkering aanvragen omdat het hier ook totaal niet opschiet. Maar hoe oud ben jij en doen ze echt moeilijk in het begin als je het gaat aanvragen.
Want ik ben 25 en ik val nog onder de wet van Jongeren onder de 27 jaar.
Hoe krijg je een uitkering bij het UWV als je nog geen baan hebt gehad? Je moet toch een bepaalde periode hebben gewerkt?quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:40 schreef Elvi het volgende:
[..]
Toen ik 22 was had ik ook een uitkering maar toen ging het inderdaad iets anders dan nu. Ze kijken naar je opleidingsniveau en daar hing toen vanaf of ze je heel erg gingen helpen of niet. Ik had toen een Havo-diploma, een mislukte HBO-studie en een afgeronde MBO-3 opleiding en dat moest voldoende zijn om een baan te vinden.Dus ik kreeg geen sollicitatie-training, mn cv werd vluchtig doorgelezen (" is in orde dus hier ligt het niet aan!") en ik moest ook bij een open dag langs komen waar de landmacht en de McDonalds aan het werven waren. Pas na een half jaar kreeg ik een goede coach (coach nummer 4) en met haar heb ik een test gedaan waaruit een HBO-opleiding kwam rollen.
Ik heb nu al 1,5 jaar mn HBO-diploma op zak en zit nu weer met een uitkering en een studieschuld![]()
En nu kreeg ik net een telefoontje dat mn aanvraag in R'dam terecht is gekomen en niet in Utrecht. Dus UWV-drol heeft me de verkeerde envelop meegegeven
Anyway... Ik zou niet teveel verwachten van het UWV, en gewoon aan het (tijdelijke) inkomen wat je van ze krijgt denken. Oh ze deden trouwens 6 jaar geleden wel moeilijk over het feit dat ik 2 maanden had gewacht met aanvragen je kan een boete krijgen als je je niet op tijd aanmeld voor een uitkering
Een paar posts eerder had ik het over mn baan van 14 uur in de weekquote:Op woensdag 7 maart 2012 15:43 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Hoe krijg je een uitkering bij het UWV als je nog geen baan hebt gehad? Je moet toch een bepaalde periode hebben gewerkt?
Ik heb net maar even gebeld en damn nu word ik helemaal gek.quote:Op woensdag 7 maart 2012 15:40 schreef Elvi het volgende:
[..]
Toen ik 22 was had ik ook een uitkering maar toen ging het inderdaad iets anders dan nu. Ze kijken naar je opleidingsniveau en daar hing toen vanaf of ze je heel erg gingen helpen of niet. Ik had toen een Havo-diploma, een mislukte HBO-studie en een afgeronde MBO-3 opleiding en dat moest voldoende zijn om een baan te vinden.Dus ik kreeg geen sollicitatie-training, mn cv werd vluchtig doorgelezen (" is in orde dus hier ligt het niet aan!") en ik moest ook bij een open dag langs komen waar de landmacht en de McDonalds aan het werven waren. Pas na een half jaar kreeg ik een goede coach (coach nummer 4) en met haar heb ik een test gedaan waaruit een HBO-opleiding kwam rollen.
Ik heb nu al 1,5 jaar mn HBO-diploma op zak en zit nu weer met een uitkering en een studieschuld![]()
En nu kreeg ik net een telefoontje dat mn aanvraag in R'dam terecht is gekomen en niet in Utrecht. Dus UWV-drol heeft me de verkeerde envelop meegegeven
Anyway... Ik zou niet teveel verwachten van het UWV, en gewoon aan het (tijdelijke) inkomen wat je van ze krijgt denken. Oh ze deden trouwens 6 jaar geleden wel moeilijk over het feit dat ik 2 maanden had gewacht met aanvragen je kan een boete krijgen als je je niet op tijd aanmeld voor een uitkering
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |