Ja maar ook daar is het eerste contact een brief. Ik zeg ook niet dat je brieven langer moeten of van een "hoger" niveau moeten worden, maar misschien kunnen ze wel beter geschreven worden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:03 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Nogmaals het gaat meer om bijbaantjes, en daar vind ik het niet echt nodig om een ellenlange brief te maken. Het is geen management functie ofzo waar ik op sollictiteer![]()
Het gaat om baantjes als: klantenservice, schoonmaak, productie of magazijn. En sorry dat ik het zeg, maar op zulke functie's vind ik het niet echt nodig om lange brieven te schrijven. het gaat meestal toch maar om baantjes van 10-12 uur.
Was het Horeca seizoen maar weer begonnen, dan kon ik denk ik gelijk weer aan de slag. Weet nog wel 4 jaar geleden, ik liep ergens binnen en even gepraat, en kon de week erop al beginnen.
En als anderen nou besluiten dat dat wel de moeite waard is? Dan is dit een punt waarop zij jou de wedstrijd uit concurreren.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:03 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Nogmaals het gaat meer om bijbaantjes, en daar vind ik het niet echt nodig om een ellenlange brief te maken. Het is geen management functie ofzo waar ik op sollictiteer![]()
Het gaat om baantjes als: klantenservice, schoonmaak, productie of magazijn. En sorry dat ik het zeg, maar op zulke functie's vind ik het niet echt nodig om lange brieven te schrijven. het gaat meestal toch maar om baantjes van 10-12 uur.
Was het Horeca seizoen maar weer begonnen, dan kon ik denk ik gelijk weer aan de slag. Weet nog wel 4 jaar geleden, ik liep ergens binnen en even gepraat, en kon de week erop al beginnen.
300 brieven zijn verdeeld over: 200x BBL plek voor school, Horeca, bijbaantjes en dan kom je al heel snel aan 300 hoor.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:09 schreef jobbb het volgende:
[..]
Ja maar ook daar is het eerste contact een brief. Ik zeg ook niet dat je brieven langer moeten of van een "hoger" niveau moeten worden, maar misschien kunnen ze wel beter geschreven worden.
Stel dat je eerlijk in je brief schrijft geen zin meer te hebben in de horeca en daarom ontslag te hebben genomen en over paar maanden weer naar school wilt. Tja dan denk ik dat je voor "bijbaantjes" ook weinig kans maakt.
Als je zoals je zei 300 keer gesolliciteerd hebt, dan zou ik ook eens naar je brieven gaan kijken. Gewoon net even iets anders proberen misschien.
Ja maar uit je vorige post maakte ik ook een beetje de indruk op dat je voor "baantjes" als schoonmaker/magazijnmedewerker/klantenservice medewerker niet zo je best wil doen qua brieven schrijven.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:20 schreef FerryNL het volgende:
[..]
300 brieven zijn verdeeld over: 200x BBL plek voor school, Horeca, bijbaantjes en dan kom je al heel snel aan 300 hoor.
En wat betreft de Horeca daar ben ik gewoon eerlijk in. Ik ben er ook klaar mee en wil wat anders proberen, en dat schrijf ik dan anders in mijn brieven maar ik zeg het wel.
Ik ben ook niet ontslagen maar door een miscommunicatie kon ik daar niet meer blijven. En sinds die periode ben ik weer in dit gezellige traject beland van werk zoeken.
En dan nog je kan je altijd je brieven verbeteren, maar daar ligt het echt niet alleen aan. Tegenwoordig kunnen bedrijven en uitzendbureaus makkelijk de beste eruit pikken omdat er zat keus is.
Zal deze week denk ik toch maar de telefoon moeten oppakken en het UWV moeten opbellen. Er moet nu toch weleens geld binnenkomen, want het wordt nu wel steeds krapper.
Sorry dat ik het zeg hoor. Ik vind het leuk dat je me probeert te helpen, maar kijk eerst even naar je zelf.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:23 schreef jobbb het volgende:
[..]
Ja maar uit je vorige post maakte ik ook een beetje de indruk op dat je voor "baantjes" als schoonmaker/magazijnmedewerker/klantenservice medewerker niet zo je best wil doen qua brieven schrijven.
Ik wou alleen maar zeggen dat je dat misschien maar wel moet doen, of in ieder geval je brieven misschien op een andere manier moet schrijven.
Dan begrijp je me verkeerd. Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat een brief erg belangrijk is voor welke baan dan ook. Maar dat is mijn mening.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:33 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Sorry dat ik het zeg hoor. Ik vind het leuk dat je me probeert te helpen, maar kijk eerst even naar je zelf.
Je zegt het op zo'n manier dat ik voor zulke baantjes wellicht een betere brief zou kunnen schrijven, en mij misschien te goed voelt ervoor.
Maar als ik jouw topics door leest zie ik toch echt hetzelfde. Van ja productiewerk wil ik niet want dan ben ik bang dat ik daar altijd in zal blijven. En om nou me jonge jaren erin te vergooien.
Los van de brieven solliciteer ik er wel gewoon naar, omdat ik op dit moment alles wil doen. Heb zelfs voor vuilnisman gesolliciteerd.![]()
Misschien begrijp ik je verkeerd omdat ik al in een rot bui zit, maar het is aardig dat je me wilt helpen maar kijk eerst ook naar jezelf.
Hmm zal dat eens doorlezen. Het lijkt me op zich wel wat ja.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:37 schreef raptorix het volgende:
Ferry, is dit misschien iets voor je?
http://solliciteren.werke(...)/bb/?p=functie&f=221
Leger verdient niet super goed, maar het word over algemeen wel goed beoordeelt op een CV, daarnaast zijn er vaak goede studie voorzieningen.
Als je nog behoefte hebt aan feedback over je brief:quote:Op dinsdag 6 maart 2012 15:41 schreef FerryNL het volgende:
Naar aanleiding van uw vacature solliciteer ik naar deze functie, omdat ik het zelf heel leuk vind om mensen te helpen en problemen voor ze op te lossen.
Ik ben zelf wel een type die graag mensen helpt en daarom lijkt mij deze functie geschikt voor mij.
Zelf ben ik heel leergierig en ben ik bereid om alles van het vak te leren. En ik hoop dat u mij die kans wilt bieden.
Dit is even ruim genomen hoor hoe ik een korte motivatiebrief zou schrijven, en het gaat meestal maar om bijbaantjes.
Maar meestal krijg ik wel te horen dat ik netjes heb geschreven. En daarom snap ik niet waarom ik steeds maar weer afgewezen word.
Allereerst was die tekst even ruim genomen en zo stuur ik het DUS niet op.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:48 schreef tanteklara het volgende:
[..]
Als je nog behoefte hebt aan feedback over je brief:
De zinnen zijn mooi, maar zeggen niks. Dat wil zeggen, het kan over elke baan gaan. Schrijf bevoorbeeld om welke vacature het gaat.
Bv. Naar aanleiding van uw vacature solliciteer ik graag voor de functie als schoonmaker. In deze functie kan ik mensen helpen en problemen oplossen. Dat vind ik prettig in mijn werk.
Ik ben ('wel'=staat erg ongeinterreseerd) het type mens wat graag andere mensen helpt. En dat doe ik in deze functie door het schoonmaken.
Ik ben heel leergierig en ik wil graag alles van het vak leren.
Met vriendelijke groet. etc.
De laatste zin komt wat smekerig over en daardoor kan de brief in de prullebak belanden. Ik heb ook 2 keer het woordje 'zelf' eruit gehaald omdat het naar mijn idee niet duidelijk overkomt wat je eigenlijk wil zeggen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Sterkte.
eensquote:Op dinsdag 6 maart 2012 17:21 schreef FerryNL het volgende:
Maar ja ik stop nu even met het praten over werk etc voordat ik echt helemaal chago word. Dat is nou ook niet echt de bedoeling.
Er is niets mis met werk, zelfs niet met een kutbaan, tussen 2 goed IT banen heb ik ooit eens een week als postsorteerder gewerkt, gewoon voor de ervaring, altijd handig mee genomen en geeft leuk inzicht in bepaalde automatiseringsproblemen waar je anders alleen vanaf de tekentafel naar kijktquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:17 schreef FerryNL het volgende:
Ik heb toch maar even gesolliciteerd op een baan waar ik eigenlijk nooit zou willen werken. Maarja ik moet nu wel wat.
Bij de McDonald's![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ach ik heb als postsorteerder, vuilnisman, tegelzetter, spuiterij etc gewerkt. En dat was 5 jaar geleden toen het prive niet echt lekker ging waardoor ik ook werkzoekend werd.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:26 schreef raptorix het volgende:
[..]
Er is niets mis met werk, zelfs niet met een kutbaan, tussen 2 goed IT banen heb ik ooit eens een week als postsorteerder gewerkt, gewoon voor de ervaring, altijd handig mee genomen en geeft leuk inzicht in bepaalde automatiseringsproblemen waar je anders alleen vanaf de tekentafel naar kijkt
Ach ja, maakt allemaal niks uit, ik ben in verleden ook sloper, champignonenbakjes controlleur, ansichtkaart inpakker, inktblik dichter, koffieinpakker, en nog miljoen miljdard baantjes geweest. Op een gegeven moment komt er onverwachts een kans, en dan lach je erom, alleen van thuiszitten word niemand beterquote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:35 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ach ik heb als postsorteerder, vuilnisman, tegelzetter, spuiterij etc gewerkt. En dat was 5 jaar geleden toen het prive niet echt lekker ging waardoor ik ook werkzoekend werd.
Ik ben wel gewend om kutbaantjes te doen, maar de MAC blijft toch wel een beetje raar als 25 jarige.![]()
.
Maarja misschien word ik geen eens aangenomen, juist door mijn leeftijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Misschien moet ik het ook maar gewoon doen, want zelf twijfel ik al langer om misschien iets te gaan doen met verkopen en sales etc.
Dan kan ik meteen zien of ik er überhaupt goed in ben of kan worden. Want ik vind het wel leuk om mensen dingen te verkopen of advies te geven over producten.
Wel leuk als je bij zoiets komt te werken::SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:50 schreef FerryNL het volgende:
Trouwens donderdag even naar Papendrecht voor een kennismakingsgesprek voor jawel eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Misschien moet ik het ook maar gewoon doen, want zelf twijfel ik al langer om misschien iets te gaan doen met verkopen en sales etc.
Dan kan ik meteen zien of ik er überhaupt goed in ben of kan worden. Want ik vind het wel leuk om mensen dingen te verkopen of advies te geven over producten.
Wel leuk als je bij zoiets komt te werken::Gewoon flot babbelen, vooral als je bejaarden aan de lijnt krijg die kopen allesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
Op naar een betere toekomstquote:Beste kandidaat,
Jouw scores op de Aanlegtest zijn gemiddeld of hoger. Op grond hiervan mag worden verwacht dat je de capaciteiten hebt om succesvol een hbo-opleiding te volgen en af te ronden. Daarom mag je verder met de volgende fase van het Toelatingstraject 21+
succes!quote:Op woensdag 7 maart 2012 10:31 schreef Teeno het volgende:
Ook nog steeds thuis, inmiddels wel deze in de mailbox
[..]
Op naar een betere toekomst
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 20:50 schreef FerryNL het volgende:
Trouwens donderdag even naar Papendrecht voor een kennismakingsgesprek voor jawel eenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wel leuk als je bij zoiets komt te werken::In- of outbound?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |