abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108144627
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 34
Werkzoekend # 35

De OP vind je hier.

Veel succes iedereen met het vinden van een baan. ^O^

PS: Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.
pi_108148578
Ik kwam door de sollicitatierondes heen bij een groot industrieel bedrijf, een heel leuk bedrijf met goede mogelijkheden, maar ik heb het niet aangenomen omdat mijn salaris rond de 2000 euro zou komen te liggen. Dat is veel lager dan wat ik kreeg (2300) en na 2 jaar werkervaring vind ik dat ik wel wat meer mag verdienen. Maar goed, het is een wereldleider in dit gebied en ze denken dat ze het wel kunnen maken met hun miljardenwinst om alsnog slecht te betalen, mij niet gezien. Het is ook nog eens 2 uur reizen van mijn huis, dus ik zou moeten verhuizen want een auto van de zaak kreeg ik ook niet.

Maar goed, als techneut verdien je natuurlijk niet veel, dat wist ik al bij aanvang van de opleiding, maar dat er zelfs na 2 jaar gewaagd werd om voor een schijntje te werken dat gaat te ver. Mijn niet-technische vrienden zitten nu na 2-3 jaar werkervaring al gauw op de 3000 euro en ze werken bij nutsbedrijven, de techneuten waar de bedrijven op draaien krijgen al gauw een stuk minder. Dan zeggen ze wel dat ze eerst gaan investeren in mij, maar goed, de smoes om techneuten weinig te betalen omdat het apparatuur zo duur is daar heb ik geen boodschap aan. Het apparatuur wordt toch al gemaakt in lageloonlanden :?

Ik moet dan maar kiezen tussen leuk werk en minder geld of minder leuk werk maar meer geld. Alles wordt duurder dus ik kies voor het laatste. Leuk en goedbetaald werk zal ik dan in de tussentijd zoeken :Y)
Chaudfontaine is gewoon water hoor... kutreclame
pi_108150351
Welk niveau en welke richting in de techniek? Mijn ervaring is dat techniek best ok kan betalen.
pi_108150791
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 15:29 schreef Schuifpui het volgende:
Welk niveau en welke richting in de techniek? Mijn ervaring is dat techniek best ok kan betalen.
Op HTS niveau en dat richting Werktuigbouwkunde. Je verdient in de techniek geen hongerloon maar het is erg goed zoeken want de salarissen kunnen erg verschillen. Zo heb ik klasgenoten die nu tegen de 3000 aanzitten met 2 jaar ervaring, maar ook anderen die slechts 2200 verdienen.

Op dit moment wil ik mijn ziel aan de hoogste bieder verkopen :P
Chaudfontaine is gewoon water hoor... kutreclame
pi_108154618
Blijkbaar niet, want je hebt ze al afgewezen

Sinds wanneer zit je zonder werk?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_108166321
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Blijkbaar niet, want je hebt ze al afgewezen

Sinds wanneer zit je zonder werk?
Je OT :')_!
pi_108169029
Wat is je probleem?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_108172072
Eigenlijk twijfel ik nog wel een beetje om een opleiding te gaan doen als Helpende in de Zorg.
Want je hoort toch wel vaak dat jongens in de Zorg meestal wel homo's zijn of zo bekeken worden.
En eigenlijk wil ik ook weer niet zo'n imago krijgen mocht ik eenmaal een baan hebben in de Zorg.

Heel misschien ga ik toch nog wel door met mijn koksopleiding, maar dan wil ik niet meer echt in de Horeca maar meer in instellingskeukens. Daar werk je meestal gewoon op vaste tijden en dat wil ik ook ook.
pi_108181458
Het hele weekend hoopvol geweest over een aantal sollicitaties via uitzendbureaus waar ik aan het begin van de week wat over zou horen. Vandaag speciaal vroeg opgestaan, de hele tijd mijn telefoon naast me, steeds mail checken. Maar nog steeds niks. :( Ik zal wel weer eens te ongeduldig zijn.
  maandag 20 februari 2012 @ 12:26:37 #10
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108181927
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:07 schreef Bleekvoort het volgende:
Het hele weekend hoopvol geweest over een aantal sollicitaties via uitzendbureaus waar ik aan het begin van de week wat over zou horen. Vandaag speciaal vroeg opgestaan, de hele tijd mijn telefoon naast me, steeds mail checken. Maar nog steeds niks. :( Ik zal wel weer eens te ongeduldig zijn.
Ik ben al twee maanden bezig met het zoeken van werk, waarvan de afgelopen 3 weken als werkloze, dus misschien ben je idd.te ongeduldig :P

Volgende week maandag trouwens eindelijke een gesprek met mijn werkcoach voor extra begeleiding *O*
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_108181970
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2012 23:50 schreef FerryNL het volgende:
Eigenlijk twijfel ik nog wel een beetje om een opleiding te gaan doen als Helpende in de Zorg.
Want je hoort toch wel vaak dat jongens in de Zorg meestal wel homo's zijn of zo bekeken worden.
En eigenlijk wil ik ook weer niet zo'n imago krijgen mocht ik eenmaal een baan hebben in de Zorg.

Heel misschien ga ik toch nog wel door met mijn koksopleiding, maar dan wil ik niet meer echt in de Horeca maar meer in instellingskeukens. Daar werk je meestal gewoon op vaste tijden en dat wil ik ook ook.
Tsja.. als je om zo'n imagodingetje de zorg al niet meer in wil, dan wil je het waarschijnlijk sowieso niet genoeg, want ik denk dat het allemaal echt wel meevalt. Realiseer je verder dat werken in een instellingskeuken weinig met koken te maken heeft. Als koken je passie is heb je daar echt niks te zoeken. Als je gewoon voedsel wil bereiden als baan is het natuurlijk prima :)
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_108182625
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:28 schreef Naamah het volgende:

[..]

Tsja.. als je om zo'n imagodingetje de zorg al niet meer in wil, dan wil je het waarschijnlijk sowieso niet genoeg, want ik denk dat het allemaal echt wel meevalt. Realiseer je verder dat werken in een instellingskeuken weinig met koken te maken heeft. Als koken je passie is heb je daar echt niks te zoeken. Als je gewoon voedsel wil bereiden als baan is het natuurlijk prima :)
Toevallig zat ik nu net even op Fok te kijken en zag je bericht.

Koken is allang niet meer mijn passie want ik ben daar vorig jaar mee gestopt. :{
En de zorg is niet iets waar ik door mee wil, maar mijn punt is gewoon dat ik werk nodig heb en echt weer een opleiding wil gaan volgen. Anders blijf ik werk als callcenter etc houden en wil toch echt een keertje ook een goede baan hebben.
Daarom wou ik eerst de ICT in omdat dat een hele grote hobby is, maar helaas neemt bijna geen 1 bedrijf meer BBL leerlingen aan binnen de ICT. :@
En daarom zat ik me in het weekend te bedenken om dan misschien voor 1 a 2 jaartje in de zorg te gaan, en dan een BBL opleiding te volgen. Zodat ik dan gewoon elke maand mijn salaris binnen heb en bij mensen thuis die het niet meer kunnen gaan schoonmaken etc.

Het is gewoon kut dat je in eerste instantie niet meer iets met je hobby kan doen. Want voltijds naar school gaat gewoon niet meer in verband met de vaste kosten. -O-
pi_108182786
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:50 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Toevallig zat ik nu net even op Fok te kijken en zag je bericht.

Koken is allang niet meer mijn passie want ik ben daar vorig jaar mee gestopt. :{
En de zorg is niet iets waar ik door mee wil, maar mijn punt is gewoon dat ik werk nodig heb en echt weer een opleiding wil gaan volgen. Anders blijf ik werk als callcenter etc houden en wil toch echt een keertje ook een goede baan hebben.
Daarom wou ik eerst de ICT in omdat dat een hele grote hobby is, maar helaas neemt bijna geen 1 bedrijf meer BBL leerlingen aan binnen de ICT. :@
En daarom zat ik me in het weekend te bedenken om dan misschien voor 1 a 2 jaartje in de zorg te gaan, en dan een BBL opleiding te volgen. Zodat ik dan gewoon elke maand mijn salaris binnen heb en bij mensen thuis die het niet meer kunnen gaan schoonmaken etc.

Het is gewoon kut dat je in eerste instantie niet meer iets met je hobby kan doen. Want voltijds naar school gaat gewoon niet meer in verband met de vaste kosten. -O-
Phoe als ik dit zo lees moet jij eens heeeeeeeel hard gaan nadenken wat je nou eigenlijk wilt. Nog 2 jaar rondkloten in een baan die je niet boeit lijkt me niet slim. Ga dan 2 jaar de horeca in en ondertussen een deeltijdopleiding doen ofzo.

p.s. Helpenden heeft niks te maken met schoonmaak bij mensen thuis. Dit is meer gericht op het wassen, aankleden e.d. van mensen. Eventueel ook medicijnen uitzetten, spuiten etc als je daartoe bevoegd bent.
Huishoudelijke hulp kan je gewoon zonder vooropleiding wel doen. Hier is daardoor ook minder vraag naar.
pi_108182846
Ik wou hier net een gefrustreerd verhaal gaan typen, krijg ik een vacature binnen die toch wel héél erg interessant is. Een tijdelijke functie, dat wel, maar dat maakt niet uit.
Het probleem is dat er een studie-achtergrond wordt gevraagd die ik niet heb. Ik weet echter zeker dat ik de benodigde kwaliteiten in huis heb... Eens kijken of ik er omheen kan lullen bij het invullen van mijn motivatie.
pi_108183217
Ik heb nu ook tijdelijk werk. Ondertussen nog wel gesprekken voor vaste dingen. Aan de ene kant is het superfijn om tijdelijk wat te hebben, aan de andere kant is het ook weer een vervelende belemmering als een van de vaste dingen wat wordt.
pi_108183623
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:55 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Phoe als ik dit zo lees moet jij eens heeeeeeeel hard gaan nadenken wat je nou eigenlijk wilt. Nog 2 jaar rondkloten in een baan die je niet boeit lijkt me niet slim. Ga dan 2 jaar de horeca in en ondertussen een deeltijdopleiding doen ofzo.

p.s. Helpenden heeft niks te maken met schoonmaak bij mensen thuis. Dit is meer gericht op het wassen, aankleden e.d. van mensen. Eventueel ook medicijnen uitzetten, spuiten etc als je daartoe bevoegd bent.
Huishoudelijke hulp kan je gewoon zonder vooropleiding wel doen. Hier is daardoor ook minder vraag naar.
Hmm dan wordt de Zorg ook al niks nee. :@
Maar je hebt inderdaad 100% gelijk dat ik heel goed moet nadenken. En ik baal er ook van dat het bij mij zo loopt.
Want als ik naar mijn broertje kijk. Die gaat gewoon goed met school en stage en heeft bijna zijn HBO af, en ik blijf maar haken op een simpele MBO2 diploma waar je eigenlijk niks mee kan. :@
Kijk en daardoor zat ik vorig jaar te bedenken om ook weer naar school te gaan, en weer een opleiding te gaan volgen zodat ik ook later een goede baan kan krijgen.
Qua opleiding wil ik de ICT gaan doen maar jammer genoeg zijn er nu al geen BBL plekken beschikbaar. En voltijds gaat niet meer en ik wil dat zelf ook niet meer omdat je met allemaal 16 en 17 jarige in de klas zit.
Ondertussen ben ik ook al 25 en daarmee is het verschil al bijna 10 jaar qua leeftijd, en daarom wil ik liever BBL gaan doen.
Ik zou inderdaad dan maar moeten kijken welke scholen ook Medewerker Beheer ICT MBO3 in deeltijd geven.
1 ding ben ik wel uit en dat is dat ik echt dit jaar weer een opleiding wil gaan volgen! :{
pi_108186389
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 13:22 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Hmm dan wordt de Zorg ook al niks nee. :@
Maar je hebt inderdaad 100% gelijk dat ik heel goed moet nadenken. En ik baal er ook van dat het bij mij zo loopt.
Want als ik naar mijn broertje kijk. Die gaat gewoon goed met school en stage en heeft bijna zijn HBO af, en ik blijf maar haken op een simpele MBO2 diploma waar je eigenlijk niks mee kan. :@
Kijk en daardoor zat ik vorig jaar te bedenken om ook weer naar school te gaan, en weer een opleiding te gaan volgen zodat ik ook later een goede baan kan krijgen.
Qua opleiding wil ik de ICT gaan doen maar jammer genoeg zijn er nu al geen BBL plekken beschikbaar. En voltijds gaat niet meer en ik wil dat zelf ook niet meer omdat je met allemaal 16 en 17 jarige in de klas zit.
Ondertussen ben ik ook al 25 en daarmee is het verschil al bijna 10 jaar qua leeftijd, en daarom wil ik liever BBL gaan doen.
Ik zou inderdaad dan maar moeten kijken welke scholen ook Medewerker Beheer ICT MBO3 in deeltijd geven.
1 ding ben ik wel uit en dat is dat ik echt dit jaar weer een opleiding wil gaan volgen! :{
Ik loop eigenlijk een beetje tegen hetzelfde op, ik zou ook graag een overstap willen maken, maar volgens mij is het niet per se eenvoudiger om in een andere branch om aan werk te komen. Ik heb wel dat ik dingen snel leuk vind en er dan ook alles van wil weten, maar op de een of andere manier wordt mijn boodschap of mijn werk snel negatief geïnterpreteerd, misschien omdat ik moeite heb met mezelf mondeling uitdrukken. Ik heb heel veel pech gehad met bijzaken die hier veel invloed op hebben gehad en dan had ik ook over een groot deel daarvan geen controle.

Daardoor heb ik eigenlijk het idee dat het belangrijker is dat je goed bent in wat je doet en dat het niet zo zeer gaat om wat je leuk vind. Als dat werkelijk het geval was geweest, had ik nu een heel andere indeling van m'n leven gehad, mijn inzet wordt namelijk bijna altijd onderstreept met een financieel voordeel of een goede referentie, of zelfs dat ik aangenomen werd in de wetenschap dat ik ook zo weer weg zou zijn. En ik heb nog (bijna) nooit een sollicitatie gedaan waarbij ik niet enthousiast over kwam over de functie.

Natuurlijk geldt dat als je werk leuk vindt dat je er vanzelf goed in wordt, maar dit gaat voor veel werkgevers meestal veel te traag, met name als je zwakke punten ook nog moet wegpoetsen.

Ik heb een universitaire achtergrond met een serieus pakket aan nevenactiviteiten en ervaring in heel verschillende functies, maar alsnog loop ik tegen hetzelfde op.

Sowieso moet je niet denken dat je "al" 25 bent, dat veroorzaakt alleen maar onnodige stress. Onderschat nooit het effect van positief denken.
pi_108186966
Ik wilde mn LinkedIn updaten maar jeetje wat is dat deprimerend zeg. Al die mensen met hele belangrijk klinkende banen... Of misschien komt het omdat ze alles in het Engels vertalen...
pi_108213187
Als een detacheringsbureau mij vanaf het begin heel informeel benadert en tutoyeert, dan kan ik degene daar waar ik het gesprek mee heb toch ook tutoyeren? Vind dat altijd zo lastig, tutoyeren vind ik al snel te informeel en soms bijna onbeleefd overkomen, terwijl u zeggen meteen zo'n afstand schept en soms zo onnatuurlijk over kan komen, alsof je de ander bewust op afstand wil houden en ook boven je plaatst of zo.
pi_108214662
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 00:40 schreef Naamah het volgende:
Als een detacheringsbureau mij vanaf het begin heel informeel benadert en tutoyeert, dan kan ik degene daar waar ik het gesprek mee heb toch ook tutoyeren? Vind dat altijd zo lastig, tutoyeren vind ik al snel te informeel en soms bijna onbeleefd overkomen, terwijl u zeggen meteen zo'n afstand schept en soms zo onnatuurlijk over kan komen, alsof je de ander bewust op afstand wil houden en ook boven je plaatst of zo.
Je kan natuurlijk ook gelijk een boks geven en hè ouwe zeggen.
pi_108216040
Moet ik dan heel stug en stijf u blijven zeggen terwijl zij heel informeel doen en je en jij-en? Dat is toch ook gek?
  dinsdag 21 februari 2012 @ 09:35:36 #22
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_108216234
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 09:24 schreef Naamah het volgende:
Moet ik dan heel stug en stijf u blijven zeggen terwijl zij heel informeel doen en je en jij-en? Dat is toch ook gek?
Zou ik ook niet doen denk ik! Volgens mij is het gangbaar om je aan te passen aan de stijl van je gesprekspartner, toch?

Met mijn baas zaten we al heel snel te jij-en :P Hij is ook zo informeel als wat. Ik kan me ook zo voorstellen dat wanneer je vast blijft houden aan formaliteit, dat bij sommige (jonge informele bedrijven) ook in je nadeel kan werken..?

Al google ik de persoon in kwestie nog wel eens om te zien of ie niet veel ouder is dan ik :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_108218669
Ok, dit is wel weer heel raar. :o

Ik heb gisteren en vorige week op een aantal vacatures gesolliciteerd, waaronder een paar zeer relaxte administratieve banen. Ik weet zeker dat ik daarvoor de benodigde kwaliteiten in huis heb, maar weet ook zeker dat ik veel concurrentie heb, dus het blijft nog even afwachten. Toch heb ik wel redelijke hoop dat het wat kan worden.

Nu werd ik zonet gebeld door iemand van een ander uitzendbureau. Ze hebben een fulltime vacature voor productiewerk en ik kan per direct beginnen, maar dan moet ik het wel in de loop van vandaag laten weten.

Liever zou ik wachten op antwoord op mijn sollicitaties, daar gaat het immers om leuke en serieuze banen. Dat productiewerk is klote en ongeschoold, maar het zou me wel per direct zekerheid van inkomen geven.

Wat een dilemma weer. :{
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:08:56 #24
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_108218773
Niks dilemma, gewoon beginnen met dat produktiewerk en als de andere banen wat worden, stoppen met produktie werk. Heel simpel.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 11:11:00 #25
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108218829
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:08 schreef tanteklara het volgende:
Niks dilemma, gewoon beginnen met dat produktiewerk en als de andere banen wat worden, stoppen met produktie werk. Heel simpel.
Precies, da's nou het leuke van uitzendbureau's: je kan hun en hun (kut)werk even goed per direct wegbonjouren als zij dat met jou kunnen doen :)
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2012 @ 12:34:23 #26
148247 taxibabe
pi_108221310
Ik zag een leuke vacature via een uitzendbureau, dus ik bellen want ik sta wel ingeschreven daar maar dan bij een andere vestiging. Ze wilden me afschepen met stuur je CV maar, dan bekijken we dat wel. Maar ik ben gewoon door blijven praten en vragen gesteld. Toen veranderde het gesprek toch wel van richting.

Uiteindelijk wilden ze toch een afspraak maken, dus ik gaf aan dat ik donderdag toch in de stad (t'is 25 km rijden, met WW is het toch steeds een boel kosten aan benzine en parkeerkosten), kunnen we dat mooi combineren. Willen ze me vandaag al zien! Dus zo maar weer in de auto stappen en richting de stad rijden.
pi_108226438
Weet iemand toevallig wat voor een vangnet er is voor scholieren van school af komen en niet direct een baan kunnen vinden?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_108226485
quote:
19s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:21 schreef Guidetti het volgende:
Weet iemand toevallig wat voor een vangnet er is voor scholieren van school af komen en niet direct een baan kunnen vinden?
Ouders?

Wat bedoel je trouwens? Middelbare school? Ben je 18+?
pi_108226556
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Ouders?

Wat bedoel je trouwens? Middelbare school? Ben je 18+?
Na een HBO studie. Ben begin 20.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_108226735
Ik ga binnenkort verhuizen naar Utrecht, heb net mijn studie Planologie in Groningen afgerond. Ik ga op zoek naar een baan in mijn vakgebied maar aangezien dat best een tijdje kan duren wil ik tot ik iets heb uitzendwerk doen. Iemand een idee wat de 'beste' uitzendbureaus in Utrecht zijn met aanbod in koerierswerk (fiets of auto -> heb veel ervaring als koerier op een bestelbus)?
pi_108227213
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 11:11 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Precies, da's nou het leuke van uitzendbureau's: je kan hun en hun (kut)werk even goed per direct wegbonjouren als zij dat met jou kunnen doen :)
Is dit nou echt zo? Ik probeer het op te zoeken maar kan het niet echt goed vinden. Heb nu namelijk een uitzendfunctie (inmiddels bijna 4 maanden). Het was een uitzendcontract van 6 maanden. Ik heb nu een sollicitatie lopen waar ik 5 maart voor mijn 2e gesprek + assessment mag. Mochten ze me aannemen dan is de functie vanaf 1 april... Maar ik heb geen idee of ik nu gewoon 'zomaar' kan afzeggen of dat ik een opzegtermijn heb...
Fuck the EBU
pi_108227274
quote:
Goede vraag. Ik zit in dezelfde situatie. Ik zoek nu voor tijdelijk koerierswerk oid maar dat is niet te vinden.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:46:06 #33
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108227350
quote:
Volgens mij is er geen speciale uitkering voor afgestudeerden die nog baan hebben gevonden. Hooguit de bijstand...
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:51:39 #34
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108227545
Net een intakeformulier ingevuld en opgestuurd naar een recruitmentbureau. Krijg ik dit terug:

"Beste ontvanger,
In verband met carnaval zijn wij tot woensdag 22 februari 2012 afwezig.
Uw mail wordt niet doorgestuurd en niet gelezen."

Wat een eikels. :( Nooit van klantvriendelijkheid gehoord?!?!? Als iemand daar op zondag een mail heen stuurt, krijgt die dan ook zo'n reactie?!?!? Belachelijke klotezooi. :( Ben even behoorlijk verbijsterd.

[ Bericht 0% gewijzigd door qazplm op 21-02-2012 15:52:26 (typo) ]
pi_108227624
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:51 schreef qazplm het volgende:
Net een intakeformulier ingevuld en opgestuurd naar een recruitmentbureau. Krijg ik dit terug:

"Beste ontvanger,
Uw mail wordt niet doorgestuurd en niet gelezen."

Wat een eikels. :( Nooit van klantvriendelijkheid gehoord?!?!? Als iemand daar op zondag een mail heen stuurt, krijgt die dan ook zo'n reactie?!?!? Belachelijke klotezooi. :( Ben even behoorlijk verbijsterd.
Wat is hier precies niet-klantvriendelijk aan? Er zijn een aantal bedrijven die bepaalde periodes dicht zijn. Dit lijkt mij een standaard mailtje voor een bedrijf dat in Brabant of Limburg staat...
Fuck the EBU
pi_108227752
quote:
Bent u jonger dan 27 jaar en wilt u in 2012 een bijstandsuitkering aanvragen? Dan moet u eerst zelf vier weken actief naar werk zoeken. In die periode mag u nog geen bijstandsuitkering aanvragen. Ook moet u bekijken of u nog een nieuwe opleiding kunt gaan doen, of uw oude opleiding kunt afmaken.
pi_108227773
Echt ik ben alweer dagen bezig om toch maar callcenter werk te gaan doen, maar er wordt gewoon niet gereageerd. Ik dacht dat ze bij callcenters altijd wel mensen nodig hadden. :O
  dinsdag 21 februari 2012 @ 15:59:50 #38
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108227774
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:54 schreef Yesse het volgende:

[..]

Wat is hier precies niet-klantvriendelijk aan? Er zijn een aantal bedrijven die bepaalde periodes dicht zijn. Dit lijkt mij een standaard mailtje voor een bedrijf dat in Brabant of Limburg staat...
Een fucking mailtje! Dat is er morgen toch ook nog?! Kunnen ze mails die op maandag of dinsdag gestuurd zijn op woensdag niet meer lezen?!?!? Nee, dat is blijkbaar te moeilijk of te veel werk. Zouden ze post die op maandag of dinsdag ontvangen is ook terug naar de afzender sturen? :(
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2012 @ 16:14:22 #39
148247 taxibabe
pi_108228296
quote:
8s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:59 schreef qazplm het volgende:

[..]

Een fucking mailtje! Dat is er morgen toch ook nog?! Kunnen ze mails die op maandag of dinsdag gestuurd zijn op woensdag niet meer lezen?!?!? Nee, dat is blijkbaar te moeilijk of te veel werk. Zouden ze post die op maandag of dinsdag ontvangen is ook terug naar de afzender sturen? :(
Eehm, ik vermoed dat dit gewoon een automatische afwezigheidsreactie is. Ik lees dat de mail tot 22 februari niet gelezen wordt of doorgestuurd wordt. Daarna zal de binnengekomen mail gelezen worden.
pi_108228727
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:14 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Eehm, ik vermoed dat dit gewoon een automatische afwezigheidsreactie is. Ik lees dat de mail tot 22 februari niet gelezen wordt of doorgestuurd wordt. Daarna zal de binnengekomen mail gelezen worden.
Dit lees ik er ook uit. Er wordt alleen gemeld dat je bericht niet wordt gelezen tot woensdag gezien hij ook niet wordt doorgestuurd. Vaak worden mailtjes doorgestuurd naar een andere collega in geval van vakantie of ziekte. Gezien met carnaval waarschijnlijk het hele bedrijf dicht is wordt je mailtje niet doorgestuurd, DUS niet gelezen. Ze waarschuwen je dat je mail niet t/m woensdag zal worden gelezen en je dus ook geen bericht krijgt tot na die tijd.
Fuck the EBU
pi_108229118
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:59 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Bent u jonger dan 27 jaar en wilt u in 2012 een bijstandsuitkering aanvragen? Dan moet u eerst zelf vier weken actief naar werk zoeken. In die periode mag u nog geen bijstandsuitkering aanvragen. Ook moet u bekijken of u nog een nieuwe opleiding kunt gaan doen, of uw oude opleiding kunt afmaken.
Ik weet alleen dat die regels in januari 2012 zijn aangepast. Hoe het zit, geen idee.
Volgens mij kan je in principe wel bijstand krijgen. Hoeveel en hoe.... is mij ook niet duidelijk.

Moet ik ook eigenlijk gaan uitzoeken want werk zoeken schiet hier ook geen donder op. :P
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:39:39 #42
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108229161
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:26 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dit lees ik er ook uit. Er wordt alleen gemeld dat je bericht niet wordt gelezen tot woensdag gezien hij ook niet wordt doorgestuurd. Vaak worden mailtjes doorgestuurd naar een andere collega in geval van vakantie of ziekte. Gezien met carnaval waarschijnlijk het hele bedrijf dicht is wordt je mailtje niet doorgestuurd, DUS niet gelezen. Ze waarschuwen je dat je mail niet t/m woensdag zal worden gelezen en je dus ook geen bericht krijgt tot na die tijd.
Er staat:

Uw mail wordt niet doorgestuurd en niet gelezen.

Verder niks.
Ik lees eruit dat mijn mail helemaal niet wordt doorgestuurd en helemaal niet wordt gelezen. Want dat staat er...
Het is logisch dat, als ze er niet zijn, ze de mail niet kunnen behandelen. Maar daarna gewoon wel. Het is toch niet zo moeilijk om dat zo te vermelden dat het gewoon duidelijk is. Nu weet ik niet of mijn mail is aangekomen. Ik ga ervan uit van niet, want zo staat het in dat autoreplymailtje
pi_108229181
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2012 12:26 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Ik ben al twee maanden bezig met het zoeken van werk, waarvan de afgelopen 3 weken als werkloze, dus misschien ben je idd.te ongeduldig :P

Volgende week maandag trouwens eindelijke een gesprek met mijn werkcoach voor extra begeleiding *O*
Waar bestaat dat uit, want daar ben ik wel benieuwd naar :@?
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  FOK!fotograaf dinsdag 21 februari 2012 @ 16:44:41 #44
148247 taxibabe
pi_108229313
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:39 schreef qazplm het volgende:

[..]

Er staat:

Uw mail wordt niet doorgestuurd en niet gelezen.

Verder niks.
Ik lees eruit dat mijn mail helemaal niet wordt doorgestuurd en helemaal niet wordt gelezen. Want dat staat er...
Het is logisch dat, als ze er niet zijn, ze de mail niet kunnen behandelen. Maar daarna gewoon wel. Het is toch niet zo moeilijk om dat zo te vermelden dat het gewoon duidelijk is. Nu weet ik niet of mijn mail is aangekomen. Ik ga ervan uit van niet, want zo staat het in dat autoreplymailtje
Jij bent niet bekend met Outlook? Je krijgt toch een auto-reply, dan is je mail dus ook aangekomen, anders had je dat mailtje niet gehad...

Wat hadden ze dan moeten doen? Jou geen automailtje moeten sturen? Dan was je waarschijnlijk boos geweest omdat ze niet reageren. Natuurlijk wordt je mail na de 22ste gelezen, zo werkt dit meestal. Hetzelfde gebeurt bij vakanties..
Ik vind dit juist wel klantvriendelijk, vaak krijg je niet eens een afwezigheidsmailtje, nu weet je tenminste waar je aan toe bent.
pi_108229359
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:44 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Jij bent niet bekend met Outlook? Je krijgt toch een auto-reply, dan is je mail dus ook aangekomen, anders had je dat mailtje niet gehad...

Wat hadden ze dan moeten doen? Jou geen automailtje moeten sturen? Dan was je waarschijnlijk boos geweest omdat ze niet reageren. Natuurlijk wordt je mail na de 22ste gelezen, zo werkt dit meestal. Hetzelfde gebeurt bij vakanties..
Ik vind dit juist wel klantvriendelijk, vaak krijg je niet eens een afwezigheidsmailtje, nu weet je tenminste waar je aan toe bent.
Hij heeft wel gelijk, er staat dat ze het niet gaan lezen. Niet dat ze het pas na de 22ste gaan lezen.

Ik zou zeggen niet zo komma neuken, diegene had bijna weekend/vakantie en heeft niet nagelezen wat ze getypt hebben. Anders bel je vrijdag ff als je nog geen afwijzing hebt ;) :P
pi_108229496
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 16:46 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk, er staat dat ze het niet gaan lezen. Niet dat ze het pas na de 22ste gaan lezen.

Ik zou zeggen niet zo komma neuken, diegene had bijna weekend/vakantie en heeft niet nagelezen wat ze getypt hebben. Anders bel je vrijdag ff als je nog geen afwijzing hebt ;) :P
Je hebt gelijk, als je alles letterlijk neemt staat er dat het niet wordt gelezen maar dit is een standaard mailtje die 9/10 bedrijven op soortgelijke manier gebruiken. Er meteen boos over worden lijkt mij onnodig en 'gevaarlijk' (het blijven mensen die je aan een baan kunnen helpen)

Oh en ik zou ook vrijdag bellen, meestal hebben ze veel mailtjes dus kunnen ze wel eens iets over het hoofd zien. Zo zorg je er voor dat je mailtje expliciet wordt opgezocht/behandeld.
Fuck the EBU
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:58:39 #47
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108229778
Tja, noem het maar kommaneuken als er staat "Uw mail wordt niet gelezen. Punt!". Ik vind het nogal vijandig overkomen van hun kant. Zet dan gewoon iets als "Uw mail wordt tijdens die periode niet gelezen" of "Na 22 februari wordt uw mail behandeld." Ze kunnen zelf toch wel bedenken dat het zo niet duidelijk is.
Maar goed, door de reacties ben ik wel enigszins gerustgesteld. :)
pi_108258856
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:34 schreef taxibabe het volgende:
Ik zag een leuke vacature via een uitzendbureau, dus ik bellen want ik sta wel ingeschreven daar maar dan bij een andere vestiging. Ze wilden me afschepen met stuur je CV maar, dan bekijken we dat wel. Maar ik ben gewoon door blijven praten en vragen gesteld. Toen veranderde het gesprek toch wel van richting.

Uiteindelijk wilden ze toch een afspraak maken, dus ik gaf aan dat ik donderdag toch in de stad (t'is 25 km rijden, met WW is het toch steeds een boel kosten aan benzine en parkeerkosten), kunnen we dat mooi combineren. Willen ze me vandaag al zien! Dus zo maar weer in de auto stappen en richting de stad rijden.
Vandaag kreeg ik een mailtje van een ander uitzendbureau of ik interesse had in exact dezelfde vacature. Is het normaal dat bedrijven/instellingen dezelfde vacature via meerdere uitzendbureaus laten lopen? Want dit is nu al de tweede keer.

De vorige keer heeft men gekozen voor iemand met heel weinig werkervaring. T'is ook nooit goed. :{w Dan heb ik te weinig diploma's en dan heb ik teveel werkervaring...(al moet iemand natuurlijk ergens beginnen met weinig werkervaring.., maar leuk is niet)
pi_108259369
quote:
Spaargeld, ouders, tijdelijk werk aan lopende band, etc.

Vanuit de overheid hoef je in deze situatie niets te verwachten.
"Ignorance is the night of the mind, but a night without moon and star."
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:07:42 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108259559
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:48 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Vandaag kreeg ik een mailtje van een ander uitzendbureau of ik interesse had in exact dezelfde vacature. Is het normaal dat bedrijven/instellingen dezelfde vacature via meerdere uitzendbureaus laten lopen? Want dit is nu al de tweede keer.
Dat komt erg vaak voor ja.

quote:
De vorige keer heeft men gekozen voor iemand met heel weinig werkervaring. T'is ook nooit goed. :{w Dan heb ik te weinig diploma's en dan heb ik teveel werkervaring...(al moet iemand natuurlijk ergens beginnen met weinig werkervaring.., maar leuk is niet)
Ja dan ga je over je ambities tijdens een gesprek praten en dan kunnen zij dat niet bieden.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_108259719
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat komt erg vaak voor ja.

[..]

Ja dan ga je over je ambities tijdens een gesprek praten en dan kunnen zij dat niet bieden.
Het is niet eens tot een gesprek gekomen. Het uitzendbureau heeft 3 CV's voorgesteld aan het bedrijf (waaronder dus die van mij), op basis daarvan heeft het bedrijf gekozen voor de persoon met de minste (relevante) werkervaring om mee in gesprek te gaan.
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:13:21 #52
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108259737
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 12:48 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Ja dat is normaal. Zo'n bedrijf wil niet op 1 paard wedden en vragen meerdere W&S-bureaus voor ze te zoeken.
Ik ben zelfs een keer 2x binnen 10 minuten gebeld door HETZELFDE W&S-bureau voor dezelfde functie. :')
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:13:53 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108259760
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:13 schreef taxibabe het volgende:

[..]

Het is niet eens tot een gesprek gekomen. Het uitzendbureau heeft 3 CV's voorgesteld aan het bedrijf (waaronder dus die van mij), op basis daarvan heeft het bedrijf gekozen voor de persoon met de minste (relevante) werkervaring om mee in gesprek te gaan.
DAn zoeken ze misschien gewoon iemand die ze nog kunnen kneden. Of je toekomstige leidinggevende komt ook net kijken, dan is het niet leuk als jij al meer ervaring hebt.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 22 februari 2012 @ 13:14:18 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108259770
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 13:13 schreef qazplm het volgende:

[..]

Ja dat is normaal. Zo'n bedrijf wil niet op 1 paard wedden en vragen meerdere W&S-bureaus voor ze te zoeken.
Ik ben zelfs een keer 2x binnen 10 minuten gebeld door HETZELFDE W&S-bureau voor dezelfde functie. :')
Same here, uiteindelijk was degene die het eerste kwam het geworden :D. Vond ik wel zo eerlijk. Daarna heb ik er nog 7 jaar gewerkt :).
Een gedicht over Maanvis
pi_108260511
Elke keer die motivatie die je moet invullen als je online wilt gaan solliciteren.
"Ik ben ontzettend gedreven en erg enthousiast over de functie waar ik naar solliciteer." en dat met een gevoel typen alsof je jezelf liever een coma inzuipt omdat je eigenlijk niet wil solliciteren. :')
pi_108281043
Damn hier word ik ook echt strontziek van. Dan wil je graag werken en dan maakt het reizen ook niet echt uit, maar dan krijg je telkens dit soort afwijzingen.

Bedankt voor je sollicitatie op de vacature aangaande werken in de callcenterbranche.

'In overleg met onze opdrachtgever heb ik besloten je niet verder op te nemen in de sollicitatieprocedure. De reden hiervoor is dat er meerdere kandidaten in procedure zitten die beter op het gevraagde profiel aansluiten en/of qua ervaring beter voldoen aan de gestelde eisen. Of je woont te ver van de werklocatie af.'

Terwijl er alleen 1 eis bijstond en dat was: Je moet gemotiveerd zijn.
En zover ligt Dordrecht toch niet vanaf Breda of Rotterdam. :?

-O- -O-
  woensdag 22 februari 2012 @ 23:41:40 #57
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108286991
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 21:47 schreef FerryNL het volgende:
Damn hier word ik ook echt strontziek van. Dan wil je graag werken en dan maakt het reizen ook niet echt uit, maar dan krijg je telkens dit soort afwijzingen.

Bedankt voor je sollicitatie op de vacature aangaande werken in de callcenterbranche.

'In overleg met onze opdrachtgever heb ik besloten je niet verder op te nemen in de sollicitatieprocedure. De reden hiervoor is dat er meerdere kandidaten in procedure zitten die beter op het gevraagde profiel aansluiten en/of qua ervaring beter voldoen aan de gestelde eisen. Of je woont te ver van de werklocatie af.'

Terwijl er alleen 1 eis bijstond en dat was: Je moet gemotiveerd zijn.
En zover ligt Dordrecht toch niet vanaf Breda of Rotterdam. :?

-O- -O-
Je wilt niet weten bij hoeveel bedrijven, die ook alleen maar "motivatie" vroegen ik op dezelfde gronden ben afgewezen. In de huidige markt zijn er voor jou nog 10 andere sollicitanten...
pi_108287493
Werkzoeken is echt naar en frustrerend. Leef met jullie mee..
Uitzendbureau's :r
pi_108287724
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 23:41 schreef Blind_Guardian het volgende:

[..]

Je wilt niet weten bij hoeveel bedrijven, die ook alleen maar "motivatie" vroegen ik op dezelfde gronden ben afgewezen. In de huidige markt zijn er voor jou nog 10 andere sollicitanten...
Vind dat echt dom!
Nu denk ik ook echt van. Wat moet ik nu als ik al niet voor callcenters word uitgenodigd. -O-
Heb al zoveel geprobeerd, maar het wil gewoon maar niet lukken met werk vinden. Er moet toch wel IETS zijn waar je aan de slag zou kunnen. ;( ;(
pi_108298308
Vandaag gehoord dat een bedrijf me een bod zal gaan doen volgende week, zodat ik 1 april kan beginnen! Wat heeft dat ongelovelijk lang geduurd voor 1 sollicitatieprocedure. Ik ben al sinds eind november met dat bedrijf in gesprek, ben blij dat het einde in zicht komt.
pi_108303705
Ik merk bij mezelf dat ik, nu ik een 2e gesprek heb bij een bedrijf, toch minder ga solliciteren. Onbewust want ik wil niet al mijn geld op 1 paard wedden. Toch vind ik het een stuk lastiger mezelf aan te zetten te reageren op nieuwe vacatures..
Fuck the EBU
pi_108305609
derde sollicitatie de deur uit voor PostNL :') deze keer een net geplaatste vacature, in mijn woonplaats... hopelijk gaat het deze keer wel eens door.
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:03:04 #63
302800 Frith
fictief en almachtig
pi_108305697
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 15:59 schreef FerryNL het volgende:

[..]

en als je nou de uitkering alleen nodig hebt om een opleiding af te maken? :')
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:24:38 #64
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108306530
Ik ga volgende week een paar dagen als vrijwilliger aan de slag met vakantieactiviteiten voor de kinderen in mijn wijk als vrijwilliger, en binnenkort ook nog met wat schoolprojecten helpen *O*. Het is weliswaar geen betaald werk, maar ik ben dan toch even een aantal dagen bezig :)

Nog leerzaam ook aangezien ik al een paar jaar zelf kinderen zou willen en dan iig. naast oppassen wat ervaring opdoe met buurtactiviteiten.

Qua werkgevers hoor ik daarentegen natuurlijk nog steeds niks, enige hoop is nu de werkcoach die ik begin volgende week ontmoet :{
pi_108312878
'Hoe kunnen we je boos maken?'

Al 4x gehoord bij een sollicitatiegesprek, wtf :')
Wat moet je daarop antwoorden?
pi_108313024
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:21 schreef KabulCuisine het volgende:

De waarheid? Iets waar je echt niet tegen kan, geïrriteerd door raakt, of dus zelfs boos wordt. In mijn geval is dat tegen me liegen, kan ik echt niet tegen.
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:25:09 #67
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108313088
quote:
10s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:21 schreef KabulCuisine het volgende:

"Door die vraag te stellen :(".
pi_108313286
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:24 schreef Naamah het volgende:

[..]

De waarheid? Iets waar je echt niet tegen kan, geïrriteerd door raakt, of dus zelfs boos wordt. In mijn geval is dat tegen me liegen, kan ik echt niet tegen.
Ik zeg vaak maar als je mijn vriendin in brand steekt, dan kan ik een beetje emotioneel worden :')
  donderdag 23 februari 2012 @ 19:31:10 #69
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_108313452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:00 schreef Nezhi het volgende:
derde sollicitatie de deur uit voor PostNL :') deze keer een net geplaatste vacature, in mijn woonplaats... hopelijk gaat het deze keer wel eens door.
ook zo vaak meegemaakt
dat ik ging solliciteren later belden ze terug : vacature is niet meer beschrikbaar :')
ik duim voor je :)
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_108314083
Solliciteer trouwens nooit op 2 verschillende vacatures bij een bedrijf en al helemaal niet dezelfde (soort) brief...
pi_108318700
er staat een leuke vacature open bij ajax :)
www.ajax.nl
pi_108357324
Ik werd vandaag over 2 verschillende sollicitaties teruggebeld waarbij ik toch wel vrij goede hoop had. Bij allebei afgewezen (de ene impliciet, de andere expliciet) vanwege mijn leeftijd. :(

Dit is toch gewoon verboden? Kun je dit niet ergens aangeven ofzo?
pi_108359186
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:37 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik werd vandaag over 2 verschillende sollicitaties teruggebeld waarbij ik toch wel vrij goede hoop had. Bij allebei afgewezen (de ene impliciet, de andere expliciet) vanwege mijn leeftijd. :(

Dit is toch gewoon verboden? Kun je dit niet ergens aangeven ofzo?
Het mag naar mijn weten niet, maar uiteindelijk is praktisch niets aan te doen.
pi_108374056
Is februari reorganisatiemaand ofzo? Jezus Christus nergens word ik aangenomen ;(
pi_108379344
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 februari 2012 03:06 schreef KabulCuisine het volgende:
Is februari reorganisatiemaand ofzo? Jezus Christus nergens word ik aangenomen ;(
Ach ik heb dat nu al vanaf September vorig jaar :{ , en het gaat nog wel kutter worden door de crisis. :r
pi_108414753
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Het mag naar mijn weten niet, maar uiteindelijk is praktisch niets aan te doen.
Inderdaad, ze erop aanspreken heeft al geen zin, alsof je dan opeens wel wordt aangenomen. :')

De redenen die ze noemen zijn ook zo frustrerend:
"We zoeken echt naar jongere studenten, want we moeten wel in je investeren, dus we zoeken mensen die lang bij ons blijven werken. Jij vindt vast zo een andere, vaste baan."

Hoezo investeren? :{ Het werk is simpel en iedereen krijgt het binnen no time onder de knie, daar is nauwelijks enige investering voor nodig. En alsof de vaste banen voor het oprapen liggen. }:|
pi_108448916
mmm niemand die bij ajax wilt werken ofzo?
ik ken de p&o dame daar toevallig en nog wat andere mensen.
maar als je geen topbaan wilt hoef je idd niet eens te solliciteren
pi_108454950
Ik denk niet dat mensen hier precies gaan posten waar ze hebben gesolliciteerd.
  maandag 27 februari 2012 @ 11:32:50 #80
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108456533
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 10:42 schreef Nezhi het volgende:
Ik denk niet dat mensen hier precies gaan posten waar ze hebben gesolliciteerd.
QFT, en daarnaast moet je maar net iets met Ajax hebben...

OT: vanochtend gesprek met werkcoach gehad, zij gaan de komende 2 weken actief voor mij op zoek aangezien pogingen van mijzelf te vaak voortijdig strandden en zij meer ijzers in het vuur hebben *O*
pi_108456682
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:32 schreef Blind_Guardian het volgende:

OT: vanochtend gesprek met werkcoach gehad, zij gaan de komende 2 weken actief voor mij op zoek aangezien pogingen van mijzelf te vaak voortijdig strandden en zij meer ijzers in het vuur hebben *O*
Dat is zeker goed nieuws. Mocht er iets uitkomen kunnen ze je ook gelijk ondersteunen. Succes!
Fuck the EBU
pi_108457128
Ik wacht nog steeds op een reactie naar aanleiding mijn sollicitatie van 2 weken geleden op een interessante tijdelijke vacature.

Toen ik begin vorige week het uitzendbureau belde zeiden ze dat ze het voor het eind van de week zouden laten weten.
Vrijdag nog niks gehoord, dus maar weer zelf gebeld. Toen kreeg ik te horen dat de persoon die erover ging er pas maandagochtend weer zou zijn.

Het is nu bijna maandagmiddag en ik heb nog steeds niks gehoord. -O-
Wanneer zal ik zelf wéér bellen zonder het risico te lopen te opdringerig over te komen?
pi_108457396
"Wil jij werken bij de Rabobank?"

Ja, waarom niet.

"Vereisten: recente werkervaring bij de Rabobank."

:|W
pi_108457431
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:58 schreef Bleekvoort het volgende:

Ja, waarom niet.

Ja zij zijn inderdaad echt heel gesloten. Je moet ook bij elke bank volgens mij 'ervaring' en 'kennis' hebben van bankzaken..

Oja ik zou aan het einde vd middag of morgen even bellen..
Fuck the EBU
pi_108457738
Pffff.. Het is niets dat ik al fulltime werk maar het solliciteren is wel heel moeilijk aan het worden. Ik heb het idee dat het op gaat vallen dat ik zo vaak 'vrij' neem. Nu kan ik nog wel dingen verzinnen maar ik hoop toch snel iets te hebben.

Ik zou volgende week maandag een 2e gesprek hebben 's ochtends. Ik had in mijn hoofd dat ik vrij zou vragen en bij eventueel vragen naar waarom ik vrij zou willen ik was uitgenodigd te kijken voor een huisje. (is realistisch gezien ik op zoek ben).

Nu hoor ik dus net dat er dan een nieuwe medewerker komt (alleen 's ochtends) waar ik bij moet zijn om hem alvast wat meer informatie mee te geven (half-half inwerken). Ik had natuurlijk nog niet vrij gevraagd omdat mij het slimst leek dat deze week te doen.... Wat zal ik doen? De afspraak verzetten? Me ziek melden? Zelf ben ik niet echt het type om mezelf ziek te melden, vind het ook gevaarlijk ivm het sturen van de dokter (al ben ik hier nog niet ziek geweest). Aan de andere kant vind ik het ook rot om de afspraak te verzetten. Ze hebben er haast bij om me aan te nemen gezien de functie al vanaf 1 april zal worden vervuld. Ik heb geen opzegtermijn (uitzendbasis) dus dat moet geen probleem zijn, maar ik heb geen idee wat mijn eventuele concurrenten doen...
Fuck the EBU
pi_108458192
Kan het niet verzet worden naar de middag?
pi_108460252
Pff het schiet allemaal niet op man, zelfs callcenter werk schiet niet op omdat ik ze zeggen dat ik geen verkoopervaring heb. En dat voor een outbound functie.

Dat wordt nu toch ook echt een uitkering aanvragen. :r
pi_108461108
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 12:20 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Kan het niet verzet worden naar de middag?
Ja, ik heb even gebeld is nu verzet naar de dinsdagochtend. Gelijk vrij gevraagd en gekregen. Maar ik was vooral bang dat ze het verkeerd zouden opnemen. Alsof ik onbetrouwbaar ben ofzo, snap je? Gelukkig was dit totaal niet het geval. Sterker nog, ze was bang dat, omdat ik belde, ik niet meer geïnteresseerd was.

quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:20 schreef FerryNL het volgende:
Pff het schiet allemaal niet op man, zelfs callcenter werk schiet niet op omdat ik ze zeggen dat ik geen verkoopervaring heb. En dat voor een outbound functie.

Dat wordt nu toch ook echt een uitkering aanvragen. :r
Succes. Heb je het al geprobeerd bij een (telefoon) winkel? Zelf heb ik daar zonder verkoopervaring gestaan...
Fuck the EBU
pi_108461650
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 11:58 schreef Bleekvoort het volgende:

Ja, waarom niet.

Dat vind ik nou juist zo leuk! Ik heb namelijk stage gelopen bij een Rabobank! ;)
Helpt me vervolgens tot nu toe nog geen moer hoor, maar toch.

quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:43 schreef Yesse het volgende:

[..]

Ja, ik heb even gebeld is nu verzet naar de dinsdagochtend. Gelijk vrij gevraagd en gekregen. Maar ik was vooral bang dat ze het verkeerd zouden opnemen. Alsof ik onbetrouwbaar ben ofzo, snap je? Gelukkig was dit totaal niet het geval. Sterker nog, ze was bang dat, omdat ik belde, ik niet meer geïnteresseerd was.

[..]

Succes. Heb je het al geprobeerd bij een (telefoon) winkel? Zelf heb ik daar zonder verkoopervaring gestaan...
Ik heb bij mijn leidinggevende gelijk aangegeven dat ik aan het solliciteren ben, dat maakt het wel een stuk makkelijker. Maar ik hoef dan ook niet te vrezen voor de negatieve consequenties.
Gelukkig heb je het netjes kunnen oplossen. Succes.
pi_108461757
Afgewezen voor een sollicitatie.
pi_108462777
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:57 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik heb bij mijn leidinggevende gelijk aangegeven dat ik aan het solliciteren ben, dat maakt het wel een stuk makkelijker. Maar ik hoef dan ook niet te vrezen voor de negatieve consequenties.
Gelukkig heb je het netjes kunnen oplossen. Succes.
Ja, was voor mij ook prettiger geweest maar ik heb dingen gezien in dit bedrijf waardoor ik weet dat ik dat niet moet doen. Dan heb ik volgende week geen baan meer ;) Meisje die hier tegelijk met mij kwam zei na een maand of 3 dat ze zichzelf dit niet altijd zag doen en dat ze het uitzendbureau opdracht had gegeven om verder te zoeken (ze had een detacheringscontract) binnen 2 dagen was ze verplicht weg..

quote:
9s.gif Op maandag 27 februari 2012 13:59 schreef Dimens het volgende:
Afgewezen voor een sollicitatie.
Vervelend ;( Was je er al op gesprek geweest?
Fuck the EBU
pi_108465637
Volgens mij heb ik nu op alle vacatures hier in de buurt waarvoor ik ook maar enigszins in aanmerking kom gesolliciteerd.

Geen idee hoe nu verder. Wachten op reacties duurt lang en tijd is erg kostbaar als je geen bron van inkomsten hebt. :{
pi_108466079
Pff bij de Horeca lukt het ook al niet meer omdat ze me te oud vinden, terwijl ik juist in de Horeca het meeste ervaring heb.
Volgens mij wordt dit echt het zwaarste jaar wat ik ga krijgen qua werk en inkomen. ;(
pi_108466163
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:57 schreef FerryNL het volgende:
Pff bij de Horeca lukt het ook al niet meer omdat ze me te oud vinden, terwijl ik juist in de Horeca het meeste ervaring heb.
Volgens mij wordt dit echt het zwaarste jaar wat ik ga krijgen qua werk en inkomen. ;(
Op wat voor functies in de horeca solliciteer je dan.
pi_108466261
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:59 schreef jobbb het volgende:

[..]

Op wat voor functies in de horeca solliciteer je dan.
Op alles gewoon. Ik heb het meeste ervaring in de keuken, maar op dit moment ben ik bereid om alles te doen als ik maar enige vorm van inkomsten heb.
pi_108466562
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2012 14:24 schreef Yesse het volgende:
Vervelend ;( Was je er al op gesprek geweest?
Nee. Maar het lijkt alsof niemand mij wilt of kan hebben. Ik ben bij zo'n 20 bedrijven langs geweest maar geen die me nodig heeft of waar ik word doorgestuurd naar een website waar je een sollicitatie moet invullen en nooit meer iets van te horen krijgt.
pi_108467580
quote:
13s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:10 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nee. Maar het lijkt alsof niemand mij wilt of kan hebben. Ik ben bij zo'n 20 bedrijven langs geweest maar geen die me nodig heeft of waar ik word doorgestuurd naar een website waar je een sollicitatie moet invullen en nooit meer iets van te horen krijgt.
Dat is wel lastig dan ;( Sowieso overal op blijven reageren. Ik gebruik zelf een basis brief voor bepaalde functies waar ik zaken in aanpas als ik ze stuur. Daarnaast vooral de moed niet opgeven!! Soms moet je er gewoon tegen aanlopen en geluk hebben. Al snap ik dat de moed je soms in de schoenen zakt ;(
Fuck the EBU
pi_108470497
Ik ben in de afgelopen 5 weken voor 4 functies afgewezen. Mn huidige contract loopt woensdag af en ik heb me dus nu bij het UWV ingeschreven.

Ik heb nog 2 sollicitaties lopen, waarvan ik voor 1 zelfs op gesprek ben geweest (zover ben ik in een jaar al niet gekomen :') )

Oja en ik heb eigenlijk geen standaard brief. Wel 2 CV's: 1 voor de sociaal-culturele sector en 1 voor de detailhandel. En dan nog 1 waar alles in staat maar dat is meer een geheugensteuntje voor mezelf.
pi_108470637
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 16:32 schreef Yesse het volgende:

[..]

Dat is wel lastig dan ;( Sowieso overal op blijven reageren. Ik gebruik zelf een basis brief voor bepaalde functies waar ik zaken in aanpas als ik ze stuur. Daarnaast vooral de moed niet opgeven!! Soms moet je er gewoon tegen aanlopen en geluk hebben. Al snap ik dat de moed je soms in de schoenen zakt ;(
Ik heb al werk voor in het weekend maar moet van m'n ouders een baan hebben voor doordeweeks tot de vakantie. Dan pas beginnen de nieuwe opleidingen.
Zelf heb ik het geld niet eens hard nodig en heb ik eigenlijk ook geen zin meer de moeite te nemen iets te gaan zoeken. Toch niemand die je wilt en na een jaartje moet je weer doei zeggen. :')
pi_108472023
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 17:52 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik heb al werk voor in het weekend maar moet van m'n ouders een baan hebben voor doordeweeks tot de vakantie. Dan pas beginnen de nieuwe opleidingen.
Zelf heb ik het geld niet eens hard nodig en heb ik eigenlijk ook geen zin meer de moeite te nemen iets te gaan zoeken. Toch niemand die je wilt en na een jaartje moet je weer doei zeggen. :')
Op wat voor functies solliciteer je dan?
Misschien is productiewerk/inpakwerk iets voor je? Ik denk dat je je eisen wat moet laten gaan zakken gezien dat je blijkbaar geen opleiding hebt/tijdelijk beschikbaar bent? :)
Al bij een uitzendbureau geweest?
pi_108472144
Ik heb vrijdag sollicitatiegesprek bij PostNL.
Heeft iemand er ervaring mee? Met de vragen etc...
pi_108472441
Wat ga je qua werk doen dan? Post bezorgen?
pi_108472470
Voorbereider, vergeten erbij te zetten. :')
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 18:46:43 #104
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_108472542
Ben bij eentje eigenlijk aangenomen. Maar nummer 2 die TEGELIJKERTIJD zou moeten beginnen, ze hebben een tweede functie gecreeerd, die was niet geschikt. Nou zijn er geen sollicitanten meer en hang ik ondertussen op het reservebankje.

:r
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_108472546
Hmm ik ga eens kijken of er iets is bij PostNL.
  Moderator maandag 27 februari 2012 @ 18:47:13 #106
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_108472564
Maar weer twee sollicitaties de deur uitgezwiept. Bah.

Niet aangenomen worden door een ander :N
pi_108472716
quote:
14s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm ik ga eens kijken of er iets is bij PostNL.
Helemaal niks dus.
  maandag 27 februari 2012 @ 19:10:41 #108
189430 Anonymousz
pi_108473557
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:36 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb vrijdag sollicitatiegesprek bij PostNL.
Heeft iemand er ervaring mee? Met de vragen etc...
je moet een test maken (heel eenvoudig)
pi_108474021
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:32 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Op wat voor functies solliciteer je dan?
Misschien is productiewerk/inpakwerk iets voor je? Ik denk dat je je eisen wat moet laten gaan zakken gezien dat je blijkbaar geen opleiding hebt/tijdelijk beschikbaar bent? :)
Al bij een uitzendbureau geweest?
Ik hoopte ergens bij een café in de bediening te kunnen staan. Inpakken of vakken vullen weiger ik te doen, al helemaal omdat ik het geld niet eens nodig heb en geen hersenloos werk wil gaan doen. Op 't moment werk ik in de elektronica als verkoper dus in de bediening moet zeker wel gaan lukken.
pi_108475682
Vanmiddag maar weer eens een paar uitzendbureaus opgebeld met de vraag of ze op korte termijn nog werk voor me hebben. Bij ELK uitzendbureau hetzelfde verhaal: "Nee, het is rustig op dit moment, maar hou onze website in de gaten."
Ja duh, er staan geen geschikte vacatures op jullie site, daarom bel ik even met de vraag of jullie dan misschien wat anders hebben. :( Lekker makkelijk ook, zo'n baantje als intercedent... de hele dag mensen met zulke excuusjes afschepen.
pi_108480764
Om die reden worden ze ook intercedent, zitten vaak ook nog eens een aantal gecreëerde banen tussen.
pi_108486170
Ik heb nu eindelijk mijn droom baantje, werk er al zo'n 4 weken !
Lekker tussen de vissen en reptielen staan in de dierenwinkel, collega's zijn super tof en vermaak mij er prima !

Heb een half jaar contract, dus over een half jaartje horen jullie weer een update ! *O*

Dit baantje kwam net op tijd, mijn ww liep net af en ik had geen recht op bijstand ( mijn vriend verdient blijkbaar te veel nou van zijn loon kunnen wij echt niet rond komen )

Mag van geluk in mijn handjes klappen :Y
pi_108487652
Ik word echt schijtziek van advertenties waar alle provincies zijn aangekruisd, en de titel luid "Wij zoeken mensen in heel Nederland!!!!!!!" maar vervolgens zoeken ze alleen mensen in een provincie.
pi_108487778
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:31 schreef Nezhi het volgende:
Ik word echt schijtziek van advertenties waar alle provincies zijn aangekruisd, en de titel luid "Wij zoeken mensen in heel Nederland!!!!!!!" maar vervolgens zoeken ze alleen mensen in een provincie.
Erg irritant inderdaad. Of dat je gaat zoeken op "Groningen en omgeving" en vacatures in bijvoorbeeld Utrecht krijgt.
pi_108488366
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:33 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

Erg irritant inderdaad. Of dat je gaat zoeken op "Groningen en omgeving" en vacatures in bijvoorbeeld Utrecht krijgt.
Omgeving is een breed begrip :P
pi_108490011
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2012 23:46 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Omgeving is een breed begrip :P
Heel breed inderdaad.... Of Twente is veeeeeel groter dan ik dacht ;) Best wel irritant inderdaad. Daarom zoek ik steeds vaker op postcode + max afstand.
pi_108490012
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 18:46 schreef Renesite het volgende:
Ben bij eentje eigenlijk aangenomen. Maar nummer 2 die TEGELIJKERTIJD zou moeten beginnen, ze hebben een tweede functie gecreeerd, die was niet geschikt. Nou zijn er geen sollicitanten meer en hang ik ondertussen op het reservebankje.

Vreemde gang van zaken. Het is toch makkelijker als er al iemand is ingewerkt zodat diegene (jij dus), wanneer ze iemand anders hebben gevonden, de ander wegwijs kan maken?

Iets met een dubbeltje en een eerste rang in ieder geval.
  dinsdag 28 februari 2012 @ 08:21:10 #118
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_108492885
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 22:57 schreef Aloria het volgende:
Ik heb nu eindelijk mijn droom baantje, werk er al zo'n 4 weken !
Lekker tussen de vissen en reptielen staan in de dierenwinkel, collega's zijn super tof en vermaak mij er prima !

Heb een half jaar contract, dus over een half jaartje horen jullie weer een update ! *O*

Dit baantje kwam net op tijd, mijn ww liep net af en ik had geen recht op bijstand ( mijn vriend verdient blijkbaar te veel nou van zijn loon kunnen wij echt niet rond komen )

Mag van geluk in mijn handjes klappen :Y
Gefeliciteerd!!! *O*
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 00:33 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Heel breed inderdaad.... Of Twente is veeeeeel groter dan ik dacht ;) Best wel irritant inderdaad. Daarom zoek ik steeds vaker op postcode + max afstand.
Ook dan krijg ik nog wel eens advertenties die toch veel verder weg liggen..
Fuck the EBU
pi_108493979
Motivaties verzinnen voor werk dat ik eigenlijk helemaal niet wil doen... Ik ben er zó slecht in. :{
pi_108494615
Iemand ervaring met het reageren op vacatures op werk.nl? Krijg je na de sluitingsdatum iets te horen, dus worden eerst alle sollicitaties verzameld, of daarvoor al?
pi_108496271
Hoezo tekort aan technici? Overal waar ik solliciteer word ik afgewezen wegens tekort aan ervaring. "{

Het tekort aan technici is dan ook een fabel. Bedrijven zoeken lui met 10 jaar ervaring, precies de juiste studie en achtergrond en niet ouder dan 25 jaar en die voor een startersloon willen werken.

Daar is er inderdaad een tekort aan. Voor een starter op de arbeidsmarkt is het haast onmogelijk op dit moment een baan te vinden! :(
pi_108499262
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2012 15:57 schreef FerryNL het volgende:
Misschien kan ik helpen, PM maar als je daar behoefte aan hebt.

quote:
13s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 11:25 schreef KabulCuisine het volgende:
Hoezo tekort aan technici? Overal waar ik solliciteer word ik afgewezen wegens tekort aan ervaring. "{

Het tekort aan technici is dan ook een fabel. Bedrijven zoeken lui met 10 jaar ervaring, precies de juiste studie en achtergrond en niet ouder dan 25 jaar en die voor een startersloon willen werken.

Daar is er inderdaad een tekort aan. Voor een starter op de arbeidsmarkt is het haast onmogelijk op dit moment een baan te vinden! :(
Als je iets zoekt om je op af te reageren is dit misschien een idee:

http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Geslaagd-in-het-vak.htm

Dan ben ik benieuwd of ze je serieus nemen.
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_108509616
Echt klote deze week te horen gekregen dat mijn 1 jarig contract niet verlengd zal worden (ongeacht mijn goede functioneren). Dat betekent dus dat ik per 15 april 2012 werkloos ben.

Heb echt totaal geen zin om het sollicitatieproces weer te moeten doorlopen. Het is in deze tijd gewoon erg moeilijk om een baan te vinden.
pi_108510079
Pff wanneer houdt het eens op met al die afwijzingen. :r

Steeds weer krijg ik te horen dat ik te oud ben, te ver weg woon of niet in aanmerking kom.
Ja als ik in mijn woonplaats geen werk kan vinden moet ik toch verder van huis zoeken.

Heeft iemand hier toevallig al ervaringen met Wet Investeren in Jongeren (WIJ)?
pi_108511102
quote:
17s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 13:00 schreef KapiteinGasthof het volgende:

Als je iets zoekt om je op af te reageren is dit misschien een idee:

http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Geslaagd-in-het-vak.htm

Dan ben ik benieuwd of ze je serieus nemen.
Henk en Ingrid, niet serieus nemen dus :P
pi_108512509
Morgen ga ik maar weer eens wat lijntjes uitgooien, dit keer op de bedrijvendag van mijn eigen universiteit. Hopelijk komen er wat goede contacten en sollicitatiemogelijkheden uit voort. :)
  dinsdag 28 februari 2012 @ 19:17:59 #127
189430 Anonymousz
pi_108512628
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 18:11 schreef FerryNL het volgende:

Steeds weer krijg ik te horen dat ik te oud ben, te ver weg woon of niet in aanmerking kom.
Ja als ik in mijn woonplaats geen werk kan vinden moet ik toch verder van huis zoeken.

wat voor werk ben je opzoek?
pi_108514064
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 februari 2012 19:17 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

wat voor werk ben je opzoek?
Callcenter, Logistiek, Productie, Magazijn, Winkel en de Horeca is ook al moeilijk terwijl ik daar de meeste ervaring in heb.
pi_108527976
Niet gedacht dat het ooit zover zou komen, maar ik heb het dan toch gedaan: gesolliciteerd op een callcentervacature. Outbound bellen zelfs.

Mijn idee is eigenlijk om hiermee gewoon een tijdje flink te cashen, totdat ik wat beters vind of totdat ik er vanzelf word uitgegooid wegens het niet halen van mijn targets (dit laatste is waarschijnlijker).

Het is me alleen niet duidelijk hoe lang je verplicht moet blijven. Het stond niet in de vacature en ernaar vragen lijkt me ook zo raar. Heeft iemand hier ervaring mee, kun je bij dit soort dingen gewoon (met bepaalde opzegtermijn) weg als je wat anders hebt gevonden, of zit je er langer aan vast?
pi_108528329
quote:

Die wet is zodanig aangepast dat je er geen reet meer mee kunt :)
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_108528425
quote:

Van wat ik heb begrepen afgeschaft. Je valt nu onder de normale bijstand, met een wachttijd van 4 weken.
pi_108528753
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 00:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen afgeschaft. Je valt nu onder de normale bijstand, met een wachttijd van 4 weken.
Ik zie dit staan op Werk.nl.

Jonger dan 27 jaar? Dan zijn er extra regels.

Bent u jonger dan 27 jaar en vraagt u een bijstandsuitkering aan? Dan zijn er een aantal extra regels:

U vult de aanvraag bijstandsuitkering (WWB/Ioaw) in op werk.nl. Daarna belt u met het WERKbedrijf om u te melden. De datum dat u belt, wordt genoteerd door het WERKbedrijf. Vanaf deze datum ontvangt u de eerste 28 dagen nog geen bijstandsuitkering.

Deze 28 dagen gaat u eerst op zoek naar werk of een opleiding.

U bewaart alle sollicitaties van deze 28 dagen. Bijvoorbeeld sollicitatiebrieven of inschrijvingen bij uitzendbureaus.

Heeft u na 28 dagen nog geen werk of opleiding gevonden? Dan maakt u een afspraak met het WERKbedrijf. Dit mag vanaf drie weken vanaf de datum waarop u zich heeft gemeld bij het WERKbedrijf. Al uw gezinsleden boven de 18 jaar met wie u samen in een huis woont, moeten bij de afspraak aanwezig zijn met een ingevuld aanvraagformulier WWB/Ioaw. Uw aanvraag voor een bijstandsuitkering wordt dan met u en de overige gezinsleden van boven de 18 jaar doorgenomen. Let op: maakt u de afspraak te vroeg, dan wordt de aanvraag voor een bijstandsuitkering niet in behandeling genomen en kan er een maatregel opgelegd worden.

Na deze afspraak neemt uw gemeente uw aanvraag voor een bijstandsuitkering in behandeling. Uw gemeente beoordeelt of u voldoende gesolliciteerd heeft. Heeft u niet voldoende gedaan om aan het werk te komen? Of heeft u zich niet ingeschreven voor een opleiding? Dan krijgt u geen bijstandsuitkering.

Vraagt u een bijstandsuitkering aan omdat uw WW-uitkering is afgelopen? Dan geldt de wachttijd van 28 dagen niet. Dan mag u 4 weken voor het einde van uw WW-uitkering een bijstandsuitkering aanvragen. Let op: als u eerder een aanvraag doet, dan wordt deze niet in behandeling genomen en kan er een maatregel opgelegd worden.
pi_108528836
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 00:12 schreef Bleekvoort het volgende:
Niet gedacht dat het ooit zover zou komen, maar ik heb het dan toch gedaan: gesolliciteerd op een callcentervacature. Outbound bellen zelfs.

Mijn idee is eigenlijk om hiermee gewoon een tijdje flink te cashen, totdat ik wat beters vind of totdat ik er vanzelf word uitgegooid wegens het niet halen van mijn targets (dit laatste is waarschijnlijker).

Het is me alleen niet duidelijk hoe lang je verplicht moet blijven. Het stond niet in de vacature en ernaar vragen lijkt me ook zo raar. Heeft iemand hier ervaring mee, kun je bij dit soort dingen gewoon (met bepaalde opzegtermijn) weg als je wat anders hebt gevonden, of zit je er langer aan vast?
Maand opzegtermijn
pi_108536969
Ik heb nu ineens 2 mogelijkheden. Allebei via een recruiter. Bij de ene week ik al welk bedrijf het is. Bij de ander hoor ik dat vrijdag. Bij het bedrijf wat ik al weet heb ik een beetje mijn twijfels. Het is wel lekker dichtbij (1 van mijn motivaties) alleen is mijn andere motivatie dat ik nu bij een redelijk klein bedrijf (5 man administratie) werk en er dus weinig groei mogelijkheden zijn. Bij het bedrijf wat ik al wel ken is er ook geen mega administrative afdeling. Dus lijkt het me ook lastiger om door te groeien ipv bij grotere bedrijven. Of is dat een verkeerde gedachtegang van mij? Het is niet zo dat ik een mega carriere tijger ben, maar zo eens in het 2e jaar een stapje omhoog of in ieder geval wat nieuwe werkzaamheden erbij maakt het wel leuker ipv jarenlang hetzelfde doen.
pi_108540242
Nou we gaan maar weer verder zoeken, ik word er ziek van. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon ergens fulltime aan de bak te kunnen?
pi_108542970
Weer vijf sollicitaties verstuurd in een half uur tijd, allemaal met ongeveer dezelfde brief, lekker makkelijk. We wachten af...
pi_108543199
quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 12:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nou we gaan maar weer verder zoeken, ik word er ziek van. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon ergens fulltime aan de bak te kunnen?
Heel moeilijk! :r
pi_108543376
Het wordt denk ik toch maar ook Callcenter outbound omdat het voor de rest echt niet lukt.

En zoals iemand hierboven al zei, ik doe het dan ook een paar maanden om even goed te cashen, en dan wellicht door te stromen naar inbound omdat dat nog wel vol te houden is.

Even totaal wat anders: Hebben jullie weleens gesjoemeld met je cv? :@

In plaats van dat je een MBO 2 diploma erop zet, zet je dus een MBO 3 diploma erop. Want als ik weleens terug denk aan alle gesprekken is mij eigenlijk nooit gevraagd om je diploma te laten zien.
En zoveel verschil zit er volgens mij niet qua werk en denk niveau tussen een MBO 2 en een MBO 3 diploma.
pi_108543678
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:08 schreef FerryNL het volgende:

En zoals iemand hierboven al zei, ik doe het dan ook een paar maanden om even goed te cashen, en dan wellicht door te stromen naar inbound omdat dat nog wel vol te houden is.

Inderdaad, gewoon een paar maanden flink werken en geld verdienen. Hoe moeilijk kan het zijn ;(
pi_108544126
quote:
14s.gif Op woensdag 29 februari 2012 14:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Inderdaad, gewoon een paar maanden flink werken en geld verdienen. Hoe moeilijk kan het zijn ;(
Tja het is niet leuk, maar waarom doe je anders ook niet ff een paar maanden callcenter.
Het is niet leuk nee maar het verdient wel weer lekker, en voor een paar maanden kan je dat denk ik nog wel volhouden.
En daarom zeg ik net van, na die paar maanden kan je wellicht inbound gaan doen of klantenservice. Dat is natuurlijk wel wat beter dan telkens klanten lastig vallen.

Het is gewoon kut man in deze tijd.
pi_108550212
Zo weer 5 bedrijven gemaild, morgen ga ik er achter een stel aanbellen.

Bespottelijk overigens dat vrij veel uitzendbureaus enzo functies op hun site zetten die niet meer beschikbaar zijn... Idioten.
  woensdag 29 februari 2012 @ 17:27:55 #142
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108550612
Die werkcoach en het UWV zijn blijkbaar nogal voortvarend bezig, want ik heb morgen al een "analytisch en conceptueel vermogen" test om te zien of ik voor een traineeship SAP in aanmerking kom. Ik heb alleen geen benul wat die functie nou in zou houden, bij welke werkgever het zou zijn en of het in de verte in de buurt komt van het werk waar ik primair naar op zoek ben (softwareontwikkeling).

Iemand ervaring met SAP traineeships :@?
pi_108566865
Je weet wel wat SAP is?
pi_108575127
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:27 schreef Blind_Guardian het volgende:
Die werkcoach en het UWV zijn blijkbaar nogal voortvarend bezig, want ik heb morgen al een "analytisch en conceptueel vermogen" test om te zien of ik voor een traineeship SAP in aanmerking kom. Ik heb alleen geen benul wat die functie nou in zou houden, bij welke werkgever het zou zijn en of het in de verte in de buurt komt van het werk waar ik primair naar op zoek ben (softwareontwikkeling).

http://www.baanvandezaak.nl/

check dit eens :) lijkt mij 3 x niks
  donderdag 1 maart 2012 @ 08:34:41 #145
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_108575568
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 17:27 schreef Blind_Guardian het volgende:

Het lijkt mij wel in de buurt komen naar het type werk waar je naar op zoek bent. SAP is een ERP software. Ofwel software dat bedrijven helpt in het bijhouden van de administratie. Het ligt er wel een beetje aan hoe ze de traineeship willen inrichten maar ik zou het als ik jou was zeker niet meteen afschrijven.

Check de wikipedia pagina van SAP anders even.
Fuck the EBU
pi_108575757
Je wil werken in softwareontwikkeling maar weet niet wat sap is?
  donderdag 1 maart 2012 @ 08:58:49 #147
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108575837
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 07:31 schreef marcosta het volgende:

[..]

http://www.baanvandezaak.nl/

check dit eens :) lijkt mij 3 x niks
De naam van het bedrijf achter die site komt mij erg bekend voor als ik het mailtje over mijn test/traineeship lees :o
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:34 schreef Yesse het volgende:

[..]

Het lijkt mij wel in de buurt komen naar het type werk waar je naar op zoek bent. SAP is een ERP software. Ofwel software dat bedrijven helpt in het bijhouden van de administratie. Het ligt er wel een beetje aan hoe ze de traineeship willen inrichten maar ik zou het als ik jou was zeker niet meteen afschrijven.

Check de wikipedia pagina van SAP anders even.
De wikipediapagina was het eerste wat ik ging lezen, zowel in het Engels als in in het Nederlands, zodra ik die uitnodiging kreeg, maar het zegt nog steeds geen ruk over de functie die ik kan verwachten. Je hebt helemaal gelijk dat ik elke kans om in de IT te werken niet meteen moet afschrijven, maar naar mijn bescheiden mening heeft het inrichten van een (mega omvangrijk) softwarepakket niets te maken met het ontwikkelen van software. Maar goed, we zullen zien aangezien ik zo de deur uit ga :)
pi_108576618
Hoe kun je ooit ervaring opdoen in de horeca als je niet aangenomen wordt omdat..... je geen ervaring in de horeca hebt? }:|
pi_108582118
Wat een shitzooi zeg, mijn ww loopt bijna af en ik krijg geen bijstand omdat ik tijdelijk bij m`n ouders woon. En die willen mij niet financieel onderhouden. Dus ik heb binnenkort geen inkomen meer dus rekeningen worden niet meer betaald :'(

Waar gaat het heen in dit land? Wil me wel omscholen maar dat kost ook geld en dat heb ik dus niet en geen instantie die dat nog vergoed tegenwoordig.
pi_108582328
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:50 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Wat een shitzooi zeg, mijn ww loopt bijna af en ik krijg geen bijstand omdat ik tijdelijk bij m`n ouders woon. En die willen mij niet financieel onderhouden. Dus ik heb binnenkort geen inkomen meer dus rekeningen worden niet meer betaald :'(

Waar gaat het heen in dit land? Wil me wel omscholen maar dat kost ook geld en dat heb ik dus niet en geen instantie die dat nog vergoed tegenwoordig.
Balen voor je zeg.. Wel raar dat je ouders je niet willen helpen.
pi_108582412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:50 schreef SuusOetMaiden het volgende:

Hoe oud ben je? Ouders hebben namelijk tot je 21e een financieele zorgplicht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_108582417
quote:
13s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Balen voor je zeg.. Wel raar dat je ouders je niet willen helpen.
Niks raars aan, ben al lang volwassen en ze hebben me jarenlang niet hoeven onderhouden.
pi_108582459
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Ouders hebben namelijk tot je 21e een financieele zorgplicht.
26 dus die verplichting hebben ze al lang niet meer.
pi_108582530
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Niks raars aan, ben al lang volwassen en ze hebben me jarenlang niet hoeven onderhouden.
Nee tuurlijk niet maar voor korte tijd... Ik ben ook sinds mijn 18e financieel zelfstandig maar indien nodig kunnen ze wel bijspringen.
pi_108582585
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je wil werken in softwareontwikkeling maar weet niet wat sap is?
SAP is veelal inrichten, vergelijk het met handigheid in Excel. Uiteraard kun je ook tegen SAP aan programmeren, maar ik vermoed dat een traineeship SAP iemand waarschijnlijk brengt naar het niveau van een 2e lijns supportdesk, vanwaaruit hij misschien kan doorgroeien naar junior consultant.
pi_108582594
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet maar voor korte tijd... Ik ben ook sinds mijn 18e financieel zelfstandig maar indien nodig kunnen ze wel bijspringen.
Ik weet niet voor hoe lang het gaat duren, ben al maanden op zoek naar werk maar hier in het noorden is dat niet makkelijk. Sta ook al lang bij woningstichting ingeschreven en loop daar de deur plat om een huis te krijgen want anders heb ik straks geen inkomen meer.
pi_108582605
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:58 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

26 dus die verplichting hebben ze al lang niet meer.
Dan heb je toch nog recht op studiefinanciering?
pi_108582666
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan heb je toch nog recht op studiefinanciering?
Daar kan een mens toch niet van rondkomen? Is wel de bedoeling om snel weer op mezelf te gaan wonen namelijk en als ik dan stufi ontvang kan ik geen extra uitkering erbij krijgen om m`n vaste lasten te betalen. Ik wil geen leningen o.i.d. afsluiten.
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:02:56 #159
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108584901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

SAP is veelal inrichten, vergelijk het met handigheid in Excel. Uiteraard kun je ook tegen SAP aan programmeren, maar ik vermoed dat een traineeship SAP iemand waarschijnlijk brengt naar het niveau van een 2e lijns supportdesk, vanwaaruit hij misschien kan doorgroeien naar junior consultant.
Precies, naar wat ik vanochtend van de uitleg heb begrepen wordt er in west Europa nauwelijks meer maatwerk voor SAP geschreven maar is dit allemaal uitbesteed aan India / oost Europa. Het is toruwens wel de bedoeling dat je na dat traineeship op zijn minst aan de slag kan als junior consultant of technisch / funcitoneel beheerder. De opleiding an sich is veels te duur om je vervolgens als "telefoonmiep" weg te zetten.

Was verder wel een leuke uitleg over wat de mogelijkheden binnen en na dat traineeship zijn, salaris is ook leuk voor een startersfunctie, uitzichten op een baan bij een opdrachtgever na 2 jaar opleiding zijn ook gunstig. Kortom, ik ben er wel positief over, zeker als ik a.s. maandag een goede uitslag van die test mag verwachten :)
pi_108586536
Wat kan een mens toch spijt hebben van bepaalde keuzes achteraf. Had ik ook maar gewoon doorgestudeerd na mijn middelbare school in plaats van gelijk te gaan werken.
Met een VMBO BB en een waardeloos MBO2 diploma kom je echt nergens meer aan de bak ;(.
En als ik er nu aan terug denk dat ik eigenlijk in 2007 gewoon weer een opleiding kon volgen, want ik kon dan tussen 2007 en nu al 2 diploma's (MBO 3 en MBO 4) op zak hebben. :@
En zeker omdat ik in die tijd nog in de Horeca zat, en nu juist niet meer. Dus in principe heb ik gewoon 4 jaar weggegooid.

Maar nee ik wou perse werken voor het geld en niet aan studeren denken. ;(
pi_108586603
update: gesprek verliep niet goed .... dus niet door naar 2de ronde :P
en gister een sollicitatie eruit. vandaag gelijk een mailtje terug met :

" Voor de functie die wij bieden zijn we op zoek naar mensen die aan het begin staan van hun carrière. Het gaat echt om een starterfunctie, met een bijbehorend startsalaris. "

hier moet ik echt om lachen. met andere woorden : Je salariseis is te hoog en we zoeken iemand die we kunnen uitpersen? :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:18:35 #162
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108587234
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:57 schreef YebCar het volgende:
update: gesprek verliep niet goed .... dus niet door naar 2de ronde :P
en gister een sollicitatie eruit. vandaag gelijk een mailtje terug met :

" Voor de functie die wij bieden zijn we op zoek naar mensen die aan het begin staan van hun carrière. Het gaat echt om een starterfunctie, met een bijbehorend startsalaris. "

hier moet ik echt om lachen. met andere woorden : Je salariseis is te hoog en we zoeken iemand die we kunnen uitpersen? :P
Wat? Zet jij meteen in je sollicitatiebrief een salariseis? :P
pi_108587909
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:18 schreef qazplm het volgende:

[..]

Wat? Zet jij meteen in je sollicitatiebrief een salariseis? :P
in mijn cv staat inderdaad mijn laatste salaris en mijn verwachte salaris
maar dan wel dat het nog bespreekbaar is. Hoef niet op gesprek te komen als ze denken dat ze mij te kunnen onderbetalen oid. ;)
pi_108588248
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:36 schreef YebCar het volgende:

[..]

in mijn cv staat inderdaad mijn laatste salaris en mijn verwachte salaris
maar dan wel dat het nog bespreekbaar is. Hoef niet op gesprek te komen als ze denken dat ze mij te kunnen onderbetalen oid. ;)
Ik zet nooit iets over vorig salaris in brieven, is vragen om afwijzing als je dat wel doet.
pi_108588443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:44 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ik zet nooit iets over vorig salaris in brieven, is vragen om afwijzing als je dat wel doet.
Er zijn zoveel tegenstijdige tips van HR mensen die anders beweren.
sommige beweren van wel , andere weer van niet. Tja... het is het een of het ander. Beide zijn naar mijn mening correct met voor en nadelen.
pi_108590253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:03 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Daar kan een mens toch niet van rondkomen? Is wel de bedoeling om snel weer op mezelf te gaan wonen namelijk en als ik dan stufi ontvang kan ik geen extra uitkering erbij krijgen om m`n vaste lasten te betalen. Ik wil geen leningen o.i.d. afsluiten.
Tjah wat wil je nu? Je wilt wel studeren, je wilt geen kosten maken, maar wel een uitkering, maar dan ook niet werken? Sorry hoor, maar iets meer zelf redzaamheid van een jeugdig persoon mag verwacht worden, er is niets mis mee om tijdelijk wat rotwerk te doen naast een omscholingscursus, ik heb zelf ook genoeg kolere werk gedaan naast een avondstudie, word je hard en gemotiveerd van kan ik je zeggen.
pi_108592525
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tjah wat wil je nu? Je wilt wel studeren, je wilt geen kosten maken, maar wel een uitkering, maar dan ook niet werken? Sorry hoor, maar iets meer zelf redzaamheid van een jeugdig persoon mag verwacht worden, er is niets mis mee om tijdelijk wat rotwerk te doen naast een omscholingscursus, ik heb zelf ook genoeg kolere werk gedaan naast een avondstudie, word je hard en gemotiveerd van kan ik je zeggen.
Er staat toch dat ze op zoek is naar werk?
pi_108593017
Echt man mijn mailbox staat echt vol van de afwijzingen. Echt niet normaal meer. :r :r
pi_108593066
Haha, ik gooi ze altijd weg... lekker demotiverend anders.
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:03:46 #170
189430 Anonymousz
pi_108593129
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:00 schreef FerryNL het volgende:
Echt man mijn mailbox staat echt vol van de afwijzingen. Echt niet normaal meer. :r :r
herkenbaar

hoe lang ben je al werkloos?
pi_108593415
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:02 schreef Nezhi het volgende:
Ja ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ik ze nog niet weggegooid heb. _O-
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:12:21 #172
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108593438
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:02 schreef Nezhi het volgende:
Je moet ze bewaren omdat de werkcoach van het UWV er naar kan vragen.
Een gedicht over Maanvis
pi_108593493
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:03 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

herkenbaar

hoe lang ben je al werkloos?
Fulltime al vanaf September 2011 :r :r
Parttime werk ik nog wel ergens, maar dat gaat nergens over omdat het maar 4 uur per week is. :r

Het is zo frustrerend. Dan wil je graag aan de slag en dan maakt het echt niet uit wat voor werk, maar alsnog krijg je voor de simpelste baantjes een afwijzing :r :r :r
pi_108593504
Maak een aparte map waar je ze inzet. Dan zijn ze uit het zicht, maar bewaar je ze wel. Mailtjes in verschillende mappen stoppen schoont sowieso je mailbox op.
pi_108593547
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Lol ze kunnen in ieder geval echt niet zeggen dat ik niet heb gezocht. Ik heb onderhand iets van 200 a 250 afwijzingen. En dat is dan voor werk of voor een deeltijd opleiding.

*O* *O*
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:20:57 #176
189430 Anonymousz
pi_108593812
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:13 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Fulltime al vanaf September 2011 :r :r
Parttime werk ik nog wel ergens, maar dat gaat nergens over omdat het maar 4 uur per week is. :r

Het is zo frustrerend. Dan wil je graag aan de slag en dan maakt het echt niet uit wat voor werk, maar alsnog krijg je voor de simpelste baantjes een afwijzing :r :r :r
was 10 maanden werkloos ook alleen maar afwijzingen (voornamelijk op fulltime banen) of ze bellen niet terug (dat is het ergste)
pi_108594072
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:20 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

was 10 maanden werkloos ook alleen maar afwijzingen (voornamelijk op fulltime banen) of ze bellen niet terug (dat is het ergste)
Ja dat terug bellen vind ik ook zo achterlijk. Dat is een kleine moeite lijkt mij.

Ik zie net wel toevallig dat deze vacature openstaat, maar twijfel wel echt. :@
KIjk callcenter is ook niks, maar vergeleken met de vacature is callcenter wel wat beter denk ik. :@

http://www.uitzendbureau.nl/vacature/4307029-bijrijder-m-v

Wat zouden jullie doen?
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:29:22 #178
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108594154
volgens mij is vuilnisman zwaar maar wel relaxed, lekker buiten bezig etc.
Een gedicht over Maanvis
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:31:58 #179
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_108594246
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:29 schreef Maanvis het volgende:
Ik denk dat het wel afhankelijk is met wat voor systeem ze werken. Bij ons komen ze de containers legen met zo'n grijper, dus hoeft men weinig te doen. Wel zitten er twee mensen in de vrachtwagen, maar komen zij er alleen uit als er een container op z'n kant ligt.
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_108594399
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:29 schreef Maanvis het volgende:
Daarnaast verdien je als vuilnisman volgens mij best wel goed
pi_108594403
Ik heb er maar even op gereageerd. Het maakt me op zich ook niet uit wat voor werk het is als ik maar even een paar maanden goed kan verdienen.
Desnoods doe ik dan 15 uur vuilnisman en 15 uur callcenter, dan heb je in ieder geval nog een beetje afwisseling.

Ik zou het echt achterlijk vinden als ik hiervoor afgewezen word. Maar ja we zullen zien.
pi_108594450
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aha, maar ik sta niet bij een UWV ingeschreven.
Morgen gesprek bij Postnl. Ben nog niet afgebeld dus dat zit wel goed :P net ook een sollicitatie de deur uit voor Saturn die een nieuwe vacature op de site had staan. Hopelijk is dat dus niet een fout of zijn ze al met gesprekken bezig. Daarnaast ook een berichtje naar Fok gestuurd, of ik crew member kan worden voor Fok!games :)
pi_108594577
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:38 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Aha, maar ik sta niet bij een UWV ingeschreven.
Morgen gesprek bij Postnl. Ben nog niet afgebeld dus dat zit wel goed :P net ook een sollicitatie de deur uit voor Saturn die een nieuwe vacature op de site had staan. Hopelijk is dat dus niet een fout of zijn ze al met gesprekken bezig. Daarnaast ook een berichtje naar Fok gestuurd, of ik crew member kan worden voor Fok!games :)
Lol ik had van saturn ook weer een afwijzing, dat ging via de Media Markt.

*O*
pi_108594768
Saturn heb ik ook al 3 afwijzingen van gehad, allemaal met precies dezelfde reden.
"Ten tijde van uw sollicitatie werden er gesprekken gevoerd en daarmee hebben wij een geschikte kandidaat gevonden." oid.
pi_108605979
Vooral niet voor of bij Adecco gaan werken: Massaontslag op komst bij Adecco

Er zijn al een aantal vestigingen opgedoekt in o.a. de provincie Utrecht, waaronder die in mijn woonplaats. Ik zie ze binnenkort nog failliet gaan. Met StartPeople gaat het trouwens ook niet voortvarend.
pi_108609772
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 22:20 schreef Mint_Clansell het volgende:

Er zijn al een aantal vestigingen opgedoekt in o.a. de provincie Utrecht, waaronder die in mijn woonplaats. Ik zie ze binnenkort nog failliet gaan. Met StartPeople gaat het trouwens ook niet voortvarend.
Tja begon me ook al vragen waarmee uitzendbureau's hun geld verdienen. Werk hebben ze toch al niet in de aanbieding.
pi_108609876
Je moet het tegenwoordig echt van de kleinere bureaus hebben. Alleen daar word je nog als een persoon behandeld en niet als een curriculum vitae die ze aan hun database kunnen toevoegen om zo de schijn op te houden dat ze veel mensen bemiddelen. De grote spelers op de markt proberen nu uit alle macht het hoofd boven water te houden waardoor de kwaliteit zeer in het geding komt.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 01:03:59 #188
189430 Anonymousz
pi_108612623
gesolliciteerd voor tandarts assistente voor 2 dagen :D
(je hoeft geen ervaring te hebben)

ben benieuwd
pi_108613139
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:55 schreef FerryNL het volgende:
Wat kan een mens toch spijt hebben van bepaalde keuzes achteraf. Had ik ook maar gewoon doorgestudeerd na mijn middelbare school in plaats van gelijk te gaan werken.
Met een VMBO BB en een waardeloos MBO2 diploma kom je echt nergens meer aan de bak ;(.
En als ik er nu aan terug denk dat ik eigenlijk in 2007 gewoon weer een opleiding kon volgen, want ik kon dan tussen 2007 en nu al 2 diploma's (MBO 3 en MBO 4) op zak hebben. :@
En zeker omdat ik in die tijd nog in de Horeca zat, en nu juist niet meer. Dus in principe heb ik gewoon 4 jaar weggegooid.

Maar nee ik wou perse werken voor het geld en niet aan studeren denken. ;(
Een diploma zorgt dan ook niet voor meer geld, maar entreeposities. Ik zelf ook het hbo gedaan, en dan nog een technische opleiding, en alsnog kom ik nergens aan de bak wegens ervaringsgebrek. Een vriend van me die direct ging werken na de havo heeft nu 3 jaar werkervaring voorsprong en wordt bij bedrijven aangenomen waar ik werd afgewezen.

De crisis raakt ons allen. ;(
pi_108615039
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik zou het liefst vanuit huis willen studeren omdat ik een groep niks voor mij is. Alleen voor studies van LOI, NTI en dergelijke kun je helemaal geen vergoeding krijgen.

Wat ik dus hoop en waar ik druk mee bezig ben is een baan vinden in 3 of 5 ploegendienst en dan kan het me niet schelen waar dus het is niet dat ik niet wil werken.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 08:56:12 #191
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_108615659
quote:

Heb ik nou toevallig precies daar een sollicitatie vandaag :') Voor Traineeship Documentmanager... Nouja, nu nog afzeggen is ook zoiets plus lijkt het me wel een hele leuke traineeship. Ach we zien het wel :P

Edit: Falliet zie ik ze nog niet gaan, het blijkt vooral in de Benulux iets minder te gaan. Het is echter een bedrijf dat internationaal wel winst heeft behaald: http://www.adecco.nl/nl-N(...)0Press%20Release.pdf

[ Bericht 12% gewijzigd door Yesse op 02-03-2012 09:03:29 ]
Fuck the EBU
pi_108616358
*meldt, sinds December thuis, eigenlijk alleen aan mezelf te wijten. Moest na 8 jaar IT concluderen dat ik niet gelukkig word van een fulltime kantoor/programmeerbaan. September beginnen met Lerarenopleiding Wiskunde en nu op zoek naar een baan die ik daarmee kan combineren (ook met de stages vanaf jaar 1).
Heb het UZB gemaild dat ik voor een breed scala aan ongeschoold werk wel beschikbaar ben, zolang er maar geld binnenkomt. (dat laatste er niet bijgezet) :)
pi_108617166
quote:
Jammer. Adecco neemt, hier tenminste, nog de moeite om persoonlijk op je sollicitaties te reageren, met reacties waaruit blijkt dat ze echt aandachtig je cv en motivatie hebben bekeken.
pi_108617479
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 09:35 schreef Teeno het volgende:
Heb het UZB gemaild dat ik voor een breed scala aan ongeschoold werk wel beschikbaar ben, zolang er maar geld binnenkomt. (dat laatste er niet bijgezet) :)
Het is bij sommige uitzendbureaus heel moeilijk om ze dat aan het verstand te brengen. Dan blijven ze zeggen dat er niks in je branche/richting is. Nee dat weet ik, anders was ik hier niet. Ik heb toch gezegd dat ik ALLES wel wil doen. :')
pi_108618467
Ik vraag me altijd af in wat voor gehuchten jullie wonen dat je niks kan vinden, ik wil niet lullig doen, maar hier in Amsterdam barst het van het werk.
pi_108618667
Je woont ook alleen maar in Amsterdam, de hoofdstad van Nederland. Beetje logisch nadenken zit er bij jou niet in, hè?
pi_108619239
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:24 schreef Nezhi het volgende:
Je woont ook alleen maar in Amsterdam, de hoofdstad van Nederland. Beetje logisch nadenken zit er bij jou niet in, hè?
Ja, daarom heb ik van logisch denken me werk gemaakt :') :') :')
pi_108619971
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 11:16 schreef raptorix het volgende:
Ik vraag me altijd af in wat voor gehuchten jullie wonen dat je niks kan vinden, ik wil niet lullig doen, maar hier in Amsterdam barst het van het werk.
Leuk voor de werkzoekenden in Amsterdam, in andere regio's is het gewoon een stuk moeilijker.
pi_108620124
quote:
Ja dat zal best. Aangenomen worden is een tweede.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 13:16:47 #200
189430 Anonymousz
pi_108621977
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 01:03 schreef Anonymousz het volgende:
gesolliciteerd voor tandarts assistente voor 2 dagen :D
(je hoeft geen ervaring te hebben)

ben benieuwd
afgewezen :')
pi_108622330
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:16 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

reden? :X
pi_108622688
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:16 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

Zeker omdat ze mensen hebben gevonden die meer ervaring hebben, ook al staat er dat je geen ervaring hoeft te hebben.

vrijdag 2 maart 2012 @ 15:19:22 #203
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108626146
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 08:56 schreef Yesse het volgende:

[..]

Heb ik nou toevallig precies daar een sollicitatie vandaag :') Voor Traineeship Documentmanager... Nouja, nu nog afzeggen is ook zoiets plus lijkt het me wel een hele leuke traineeship. Ach we zien het wel :P

Is dat het traineeship van Ajilon TTP of toch een andere? Want daarvoor ben ik al eens afgewezen.
Als dit een ander traineeship is, kan ik dat misschien nog proberen.
pi_108633013
quote:
Waarom vind ik dan als techneut al 2 maanden niets in Amsterdam :?
Telkens word ik afgewezen want 'geen ervaring en onjuiste achtergrond'.
pi_108633485
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 07:46 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ik zou het liefst vanuit huis willen studeren omdat ik een groep niks voor mij is. Alleen voor studies van LOI, NTI en dergelijke kun je helemaal geen vergoeding krijgen.

Wat ik dus hoop en waar ik druk mee bezig ben is een baan vinden in 3 of 5 ploegendienst en dan kan het me niet schelen waar dus het is niet dat ik niet wil werken.
Volgens mij zijn zulke studies ook niet echt iets waard, werkgevers kijken er gewoon op neer oid.
pi_108634901
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:22 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Volgens mij zijn zulke studies ook niet echt iets waard, werkgevers kijken er gewoon op neer oid.
Dat is helemaal niet waar. De meeste werkgevers die ik ken, zien het als een bewijs van doorzettingsvermogen wanneer je in je vrije tijd naast je normale werk nog eens een studie volgt.
  vrijdag 2 maart 2012 @ 22:09:54 #207
189430 Anonymousz
pi_108644194
quote:
2s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:29 schreef YebCar het volgende:

[..]

reden? :X
bedankt dat je had gereageerd
maar ik heb toch geen intresse in je zoiets

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 13:40 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Zeker omdat ze mensen hebben gevonden die meer ervaring hebben, ook al staat er dat je geen ervaring hoeft te hebben.

zou ook kunnen
  zaterdag 3 maart 2012 @ 09:57:59 #208
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_108656922
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 15:19 schreef qazplm het volgende:

[..]

Is dat het traineeship van Ajilon TTP of toch een andere? Want daarvoor ben ik al eens afgewezen.
Als dit een ander traineeship is, kan ik dat misschien nog proberen.
Ja van Ajilon TTP. Ik ben niet afgewezen maar ik ga het zelf wel afwijzen, ik zou dat veel minder gaan verdienen dan ik nu doe. Ze bieden een startsalaris van 1650 bruto, ik ben op zoek naar een huisje en dan zou ik het echt heel krap krijgen. Ruim een jaar langer thuis blijven wonen is voor mij geen optie, ben op m'n 25e wel klaar voor een eigen plekje..

Ik heb dinsdag mijn 2e solli bij Exact hopen dat dat wat wordt...
Fuck the EBU
  zaterdag 3 maart 2012 @ 14:10:44 #209
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_108662992
Vacature
quote:
Werkevaring in branche X heeft voorkeur
[ sollicitatie gestuurd ]

quote:
Bedankt voor je mail, werkervaring in branche X is een must
Krijg eens een enge ziekte, al die moeite voor jan lul. :(
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:45:17 #210
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108670146
Tegen mijn verwachtingen in is mijn inhuurcontract bij de huidige organisatie nog niet ineengeklapt. Het contract duurt tot eind-april met 28 werkuren per week, hooguit een lapmiddel dus. Voltijd banen zijn in m'n doelsector nogal uitzonderlijk vermoed ik :') Voltijd baan is uiteraard vereist om een beetje fatsoenlijk te leven en om eventuele deeltijd HBO te bekostigen ... !
pi_108674565
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 maart 2012 18:09 schreef KabulCuisine het volgende:

[..]

Waarom vind ik dan als techneut al 2 maanden niets in Amsterdam :?
Telkens word ik afgewezen want 'geen ervaring en onjuiste achtergrond'.
Mag ik je PM sturen? Alleen als je al hersens genoeg heb steek ik graag tijd in je, enige affiniteit met programmeren is gewenst :)
pi_108691580
Ik meld mij hier ook maar eens. Sinds begin dit jaar afgestudeerd als HRM'er en op zoek naar een leuke baan in/rondom Groningen, maar da's knap lastig :{
  zondag 4 maart 2012 @ 17:32:33 #213
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108704165
Ik wil komende week een keer een 'rondje uitzendbureaus' gaan doen onder het motto "je weet maar nooit" :{.
Heeft er misschien iemand tips wat ik dan wel of niet moet doen?
pi_108705282
Heb nu in heel Nederland gesolliciteerd om een leerbedrijf te vinden. Dus even afwachten of er nu wel 1 bedrijf is die mij wilt opleiden.

Het is al super moeilijk op dit moment. :r
pi_108724706
Dit topic voorspelt niet veel goeds voor mij als starter.

[ Bericht 100% gewijzigd door Jores op 04-03-2012 23:30:14 ]
pi_108726252
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:10 schreef Jores het volgende:
Dit topic voorspelt niet veel goeds voor mij als starter.
Wel als je een starter bent met 5 jaar relevante werkervaring :)

Ik ga morgen eens wat portiersbedrijven benaderen, heb in 2006 mijn papieren gehaald voor horecaportier en werk sindsdien af en toe wel eens een avondje aan de deur, nu vragen ze in de regio best wel wat portiers op basis van 0-uren contract, dan moet bij 2 extra werkgevers elk weekend wel vol te maken zijn.
  zondag 4 maart 2012 @ 23:55:51 #217
189430 Anonymousz
pi_108726680
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:50 schreef FerryNL het volgende:
Heb nu in heel Nederland gesolliciteerd om een leerbedrijf te vinden. Dus even afwachten of er nu wel 1 bedrijf is die mij wilt opleiden.

als je echt niks kan vinden
is studeren geen optie?
pi_108727439
quote:
7s.gif Op zondag 4 maart 2012 23:55 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

als je echt niks kan vinden
is studeren geen optie?
Ja ik zit daar ook wel aan te denken. Maar aan de ene kant zie ik het niet echt zitten om met 16 a 17 jarige in de klas te zitten. Terwijl ik zelf in september van dit jaar 26 word, en dat is toch al gauw 10 jaar leeftijdsverschil.

Maarja er is denk ik geen andere keus. Want ik wil wel echt dit jaar weer naar school.
pi_108728361
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:14 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja ik zit daar ook wel aan te denken. Maar aan de ene kant zie ik het niet echt zitten om met 16 a 17 jarige in de klas te zitten. Terwijl ik zelf in september van dit jaar 26 word, en dat is toch al gauw 10 jaar leeftijdsverschil.

Maarja er is denk ik geen andere keus. Want ik wil wel echt dit jaar weer naar school.
Avondopleiding? Ben zelf ook 25 als ik begin in September, maar je doet het toch voor jezelf en niet voor je klasgenoten.
pi_108728682
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:43 schreef Teeno het volgende:

[..]

Avondopleiding? Ben zelf ook 25 als ik begin in September, maar je doet het toch voor jezelf en niet voor je klasgenoten.
Ja het probleem bij een avondopleiding is dat je ook bij een bedrijf moet werken dat bij je opleiding past.
En aangezien een BBL plek al moeilijk is is een avondopleiding denk ik ook niet echt haalbaar.
En daarbij moet ik eerst MBO3 gaan doen en dat is los van BBL alleen in BOL te doen.
MBO4 zou ik wel in avondopleiding kunnen doen, maar dat is dan pas over 2 jaar dat ik dat zou kunnen gaan doen. Dus ik zou dan over 2 jaar moeten kijken hoe de economie weer is, en dan hopelijk een bedrijf kan vinden waar ik het eventueel dan in BBL of via een avondopleiding kan doen.

Ik denk eerlijk gezegd dat ik MBO3 toch maar via BOL moet doen, aangezien het het echt bijna onmogelijk is om een bedrijf te vinden.
En daarbij duurt MBO3 maar 2 jaar, en als ik erover nadenk hoe snel de tijd gaat. Dan hou ik die 2 jaar ook wel weer vol om 5 dagen naar school te gaan.
  maandag 5 maart 2012 @ 00:56:00 #221
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_108728704
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 00:14 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat leeftijden echt door elkaar lopen, zowel op het HBO en eigenlijk nog meer op de uni. Ik zou jezelf er niet door tegen laten houden.
pi_108734156
Ik heb via twee verschillende uitzendbureaus op dezelfde vacature gesolliciteerd.

Reactie van uzb 1: er zijn andere sollicitanten die beter aansluiten bij het profiel. -O-
Reactie van uzb 2: je sluit precies aan bij het profiel en we willen je graag voorstellen aan het bedrijf. *O*
pi_108736756
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:32 schreef qazplm het volgende:
Ik wil komende week een keer een 'rondje uitzendbureaus' gaan doen onder het motto "je weet maar nooit" :{.
Heeft er misschien iemand tips wat ik dan wel of niet moet doen?
Zorg dat je in ieder geval een paar cv's op papier meeneemt, zorg dat je er representatief en geinteresseerd uit ziet, en schrijf de naam van de persoon op waarmee je gesproken hebt. En daarna vaak bellen, of nog beter langsgaan! Mijn ervaring is dat als je nu eenmaal paar keer voor een uitzendbureau gewerkt hebt, en je goed bekend bent bij betreffende contactpersoon dat ze meer voor je doen dan gemiddeld. Geef ook duidelijk aan wat je eventuele toekomstplannen zijn, dan kunnen ze daar een oogje voor in het zeil houden. Allerbelangrijkste is dat je gewoon geen fuckups maakt op moment dat je voor hun werkt, dus netjes op tijd komen, weinig ziek zijn, en eerlijk zijn.

Ook als je ergens niet goed word behandeld het uitzendbureau laten weten, ze kunnen dan het bedrijf erop aanspreken.
pi_108736768
quote:
0s.gif Op zondag 4 maart 2012 17:50 schreef FerryNL het volgende:

Wat voor leerbedrijf zoek je dan?
pi_108738589
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 12:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Wat voor leerbedrijf zoek je dan?
MBO 3 Medewerker Beheer ICT.

Maar ik heb net weer mijn mailbox bekeken en daar stonden alweer 60 nieuwe mailtjes met afwijzingen. :{
Ze zoeken echt alleen maar een BOL stagaire of een MBO4 laatste jaars stagaire. Volgens mij doen veel ICT bedrijven geen BBL trajecten meer, als ik nu al al mijn afwijzingen ziet in mijn mailbox (300+) :{

Dus dat wordt toch maar dit jaar gewoon Niveau 3 in BOL vorm, en dan hopelijk Niveau 4 met een avondopleiding/BBL..
pi_108741480
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 13:02 schreef FerryNL het volgende:

[..]

MBO 3 Medewerker Beheer ICT.

Maar ik heb net weer mijn mailbox bekeken en daar stonden alweer 60 nieuwe mailtjes met afwijzingen. :{
Ze zoeken echt alleen maar een BOL stagaire of een MBO4 laatste jaars stagaire. Volgens mij doen veel ICT bedrijven geen BBL trajecten meer, als ik nu al al mijn afwijzingen ziet in mijn mailbox (300+) :{

Dus dat wordt toch maar dit jaar gewoon Niveau 3 in BOL vorm, en dan hopelijk Niveau 4 met een avondopleiding/BBL..
Mjah, probleem is dat half Nederland dit heeft gedaan, en vervelend voor jou: waarschijnlijk Niveau 4, ik zou toch maar zoveel mogelijk doorleren, en heel veel in je vrije tijd kennis gaan opdoen.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:40:13 #227
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108741680
Kreeg zojuist een mail van een organisatie die -in samenwerking met het UWV- actief mensen werft voor de zorgsector. Eerlijk is eerlijk; da's een van de weinige werksectoren die de komende jaren meer dan voldoende werkgelegenheid zal bieden. In de mail wordt benadrukt dat het gaat om het verzorgen van mensen, dan krijg ik weer het beeld voor ogen van hulp bij toiletbezoeken van bejaarden en gehandicapten. :{ Niets tegen die mensen uiteraard, maar daar moet je een bepaalde instelling voor hebben denk ik.
  maandag 5 maart 2012 @ 14:49:46 #228
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_108742005
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:40 schreef MissionPhailed het volgende:
Kreeg zojuist een mail van een organisatie die -in samenwerking met het UWV- actief mensen werft voor de zorgsector. Eerlijk is eerlijk; da's een van de weinige werksectoren die de komende jaren meer dan voldoende werkgelegenheid zal bieden. In de mail wordt benadrukt dat het gaat om het verzorgen van mensen, dan krijg ik weer het beeld voor ogen van hulp bij toiletbezoeken van bejaarden en gehandicapten. :{ Niets tegen die mensen uiteraard, maar daar moet je een bepaalde instelling voor hebben denk ik.
Het is ook alleen de verzorgende tak van de zorg waarbij er voldoende werkgelegenheid blijft. In "mijn" tak is het verder hopeloos... Maar je moet daar idd wel voor zijn. En ik denk dat je beeld wel klopt ;)
pi_108742158
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:49 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Het is ook alleen de verzorgende tak van de zorg waarbij er voldoende werkgelegenheid blijft. In "mijn" tak is het verder hopeloos... Maar je moet daar idd wel voor zijn. En ik denk dat je beeld wel klopt ;)
Het is inderdaad veel niveau 2 wat ze zoeken ;(
Ik ga nu maar gewoon weer een opleiding doen. Wel in de zorg.
The way that you flip your hair gets me overwhelmed.
pi_108742205
Hoe groot is de kans dat je met een afgeronde HBO MER opleiding als starter snel een baan vind?
pi_108742381
quote:
19s.gif Op maandag 5 maart 2012 14:55 schreef Guidetti het volgende:
Hoe groot is de kans dat je met een afgeronde HBO MER opleiding als starter snel een baan vind?
Aan die opleiding zit ik ook nog weleens te denken, maar vraag me echt af wat je nou als starter zou kunnen gaan doen.
pi_108742654
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:00 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Aan die opleiding zit ik ook nog weleens te denken, maar vraag me echt af wat je nou als starter zou kunnen gaan doen.
Op carrieretijger geven ze het volgende aan:

account manager
assistent-productiemanager
bedrijfsleider
beleidsmedewerker
intercedent bij een uitzendbureau
projectleider
pi_108742769
quote:
19s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:08 schreef Guidetti het volgende:

[..]

account manager
bedrijfsleider
beleidsmedewerker
projectleider
Ah ok :)

Zou zeggen succes ermee. Het zal niet echt makkelijk zijn denk ik.
pi_108743089
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:12 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ah ok :)

Zou zeggen succes ermee. Het zal niet echt makkelijk zijn denk ik.
Klopt. Ik rond mijn opleiding naar verwachting af in augustus dit jaar. Ik heb mezelf gespecialiseerd in vastgoed en makelaardij maar in die sector zal sowieso bijna niets te vinden zijn. Accountmanager lijkt mij erg intressant. Er staan redelijk wat vacatures in die sector online. En in die functie heb je aardig wat mogelijkheden om door te groeien.
pi_108744188
quote:
19s.gif Op maandag 5 maart 2012 15:08 schreef Guidetti het volgende:

[..]

account manager
bedrijfsleider
beleidsmedewerker
projectleider
Dit kan je worden met iedere opleiding, dus erg betrouwbaar is het niet.
En voor de funcites als projectleider, bedrijfsleider en projectleider etc. heb je wel een aantal jaar ervaring nodig.
pi_108744730

Dit lijkt mij op zich wel wat _O- .

Heel de dag mensen ontvangen om hun sollicitatie te bespreken, en heel de dag maar afwijzingen versturen _O-
Als ik soms zie hoe dat eraan toe gaat. Heel de dag achter zo'n bureau zitten, telefoontjes aannemen, reageren op sollicitaties, vacatures plaatsen en tussendoor lol maken met andere collega's.

En dan heb ik het hier nog alleen over Olympia.
pi_108745405
Ik ben als student op zoek naar een baan naast mijn studie in Utrecht, was eigenlijk van plan om gewoon eens bij het uitzendbureau binnen te lopen. Maar er zitten er hier zo belachelijk veel dat ik geen flauw idee heb waar ik moet beginnen. Weet iemand misschien waar je als student het beste terecht kan?
pi_108756783
Moet morgen voor een gesprekje naar een callcenter, maar twijfel. :@

Als ik al die verhalen moet geloven dat het echt een hondenbaan is, dan heb ik eigenlijk niet zo'n zin meer. ;(
pi_108756858
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:42 schreef FerryNL het volgende:

Als ik al die verhalen moet geloven dat het echt een hondenbaan is, dan heb ik eigenlijk niet zo'n zin meer. ;(
Maak je centjes en zoek in de tussentijd iets beters :Y
pi_108757212
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 20:43 schreef KabulCuisine het volgende:

[..]

Maak je centjes en zoek in de tussentijd iets beters :Y
Lol ben al 5 maanden bezig om iets beters te vinden, maar ik krijg alleen maar afwijzingen omdat ik te oud, te ver weg woon of niet in aanmerking kom. Ja je moet toch verder zoeken als ze in je woonplaats ook al niks voor je hebben.
  maandag 5 maart 2012 @ 21:11:59 #242
189430 Anonymousz
pi_108758666
quote:

dan ga je niet :)
pi_108759913
Als ze morgen met die onzin van economische crisis stoppen. Hebben we over een week allemaal een baan. Bedrijven durven geen risico's meer te nemen. En wedden voor hun gevoel op een veilig paard.
Ik zoek me rot voor een job in rotterdam. ter vergeefs.
Mijn Usericon bevat seksueel getinte, gewelddadige en schokkende inhoud!
pi_108759982
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:11 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

dan ga je niet :)
Liever niet nee, maar helaas is het niet zo makkelijk om een andere baan te krijgen. :)

Kijk vind Callcenter nog niet eens zo'n probleem, maar het gaat om een Outbound functie en daar hou ik zelf al helemaal niet van. Dan moet je mensen lastig gaan vallen onder etenstijd, en daar heb ik zelf ook altijd een hekel aan.
Als ik nou een Inbound functie kan vinden, maar nee dat is moeilijk.
pi_108762300
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 21:32 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Liever niet nee, maar helaas is het niet zo makkelijk om een andere baan te krijgen. :)

Kijk vind Callcenter nog niet eens zo'n probleem, maar het gaat om een Outbound functie en daar hou ik zelf al helemaal niet van. Dan moet je mensen lastig gaan vallen onder etenstijd, en daar heb ik zelf ook altijd een hekel aan.
Als ik nou een Inbound functie kan vinden, maar nee dat is moeilijk.
denk aan het geld. Gaat nu niet om de "leukheid".
pi_108764167
quote:

Ik heb vandaag een gesprek bij een callcenter afgezegd. Een ander gesprek bij een callcenter ga ik morgen afzeggen.
De reden is dat ik nu een aantal vrij realistische betere opties heb openstaan waarvan ik echt het vertrouwen heb dat daar iets uit gaat komen. Mocht dat nou echt niks worden dan kan ik over een week of twee alsnog voor zo'n stomme callcenterbaan gaan, daar zoeken ze toch doorlopend mensen.

Als je het geld echt meteen nodig hebt en weinig andere opties hebt lijkt het me wel verstandig om in elk geval op gesprek te komen.
pi_108764956
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 22:35 schreef Bleekvoort het volgende:

[..]

Ik heb vandaag een gesprek bij een callcenter afgezegd. Een ander gesprek bij een callcenter ga ik morgen afzeggen.
De reden is dat ik nu een aantal vrij realistische betere opties heb openstaan waarvan ik echt het vertrouwen heb dat daar iets uit gaat komen. Mocht dat nou echt niks worden dan kan ik over een week of twee alsnog voor zo'n stomme callcenterbaan gaan, daar zoeken ze toch doorlopend mensen.

Als je het geld echt meteen nodig hebt en weinig andere opties hebt lijkt het me wel verstandig om in elk geval op gesprek te komen.
Ja ik weet het alleen baal dat ik niks anders kan vinden. Ik heb ook 7 jaar Horeca ervaring en zelfs dat is moeilijk. Het gaat echt nergens meer over om werk te vinden.
pi_108766635
Horeca moet toch wel lukken ? Of is zelfs daar al geen werk meer in te vinden ?
  maandag 5 maart 2012 @ 23:27:01 #249
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108766741
Test van Ictopus is gelukt, vond 'm ook niet erg moeilijk, was alleen een hoop logisch nadenken. Als ik een oud topic op Fok of Tweakers teruglees is de test sindsdien ook niet echt veranderd, schijnt al jaren om een zooitje tabellen met regels vergelijken en iets met enkele en dubbele cirkels en vierkantjes te draaien.

Om het kort te houden, volgende week krijg ik een intake waarin de puntjes op de i worden gezet en naar ik heb begrepen start vanaf de 19e de proefplaatsing voor 3 maanden, waarna een contract van 18 maanden volgt. Het lijkt er dus op dat ik over een paar weken (of 3 maanden officieel) dit topic vaarwel kan zeggen :).
pi_108767046
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:24 schreef Sneeuwvlok_2 het volgende:
Horeca moet toch wel lukken ? Of is zelfs daar al geen werk meer in te vinden ?
Ja dat dacht ik ook, maar het schiet jammer genoeg ook niet op.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:40:21 #251
189430 Anonymousz
pi_108767249
FerryNL

Ik snap niet dat je steeds wordt afgewezen
wat willen ze nou?
pi_108767326
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:40 schreef Anonymousz het volgende:
FerryNL

Ik snap niet dat je steeds wordt afgewezen
wat willen ze nou?
Tja wist ik het maar. Ik krijg echt steeds te horen dat ik te oud ben, te ver weg woon of niet het juiste profiel heb.
  maandag 5 maart 2012 @ 23:51:49 #253
189430 Anonymousz
pi_108767637
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:42 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Tja wist ik het maar. Ik krijg echt steeds te horen dat ik te oud ben, te ver weg woon of niet het juiste profiel heb.
als je niks in de buurt kan vinden dan moet je wel verder zoeken (buiten de stad)

:{
pi_108767724
quote:
7s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:51 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

als je niks in de buurt kan vinden dan moet je wel verder zoeken (buiten de stad)

Goeie tip! }:|

Maar nee dat heb ik natuurlijk allang gedaan. Je moet eens weten waar ik allemaal op gesolliciteerd heb. Mijn mailbox staat echt vol van afwijzingen. :r :r
  dinsdag 6 maart 2012 @ 01:02:44 #255
189430 Anonymousz
pi_108769447
quote:
0s.gif Op maandag 5 maart 2012 23:54 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Goeie tip! }:|

Maar nee dat heb ik natuurlijk allang gedaan. Je moet eens weten waar ik allemaal op gesolliciteerd heb. Mijn mailbox staat echt vol van afwijzingen. :r :r
Het komt goed :)
pi_108771600
Kop op jongens, we komen er wel, al duurt het misschien lang en zullen er nog wel wat afwijzingen volgen. Iemand gaf mij de tip om gewoon bij bedrijven binnen te stappen. Best eng en het vereist enige voorbereiding (goede elevator pitch enz) maar wie weet...? Iemand ervaring mee toevallig?

Ik ben nu in afwachting van antwoord van een gesprek van vorige week. Heel vaag, na het intakegesprek bij het uzb dacht ik echt: ze vinden me niet geschikt. Bleken ze achteraf juist enthousiast te zijn en ik mocht op gesprek komen. Het 2e gesprek (dit keer met de directeur) was echt vreemd, ik had het gevoel dat ik een interview met hem aan het houden was over zijn bedrijf want hij vroeg niets aan mij :'). Ik weet echt niet wat ik er van moet denken, dus ik wacht het telefoontje van het uzb maar geduldig af. Word het niets dan ben ik weer een (vreemde) ervaring rijker.

Ik zit nu in de "ik kan toch niets afdwingen alleen maar mn best doen" modus. Frustrerend is het wel. Pff. Succes iedereen en gefeliciteerd voor de mensen die inmiddels uitzicht hebben op een baan, echt fijn :).
pi_108771944
HSV = hey, ben HSV en ik ben op zoek naar een baan dus ik dacht ik loop effe binnen
Receptioniste= leuk, wat voor een baan zoek je en wat kan je?
HSV = begint een verhaal
Receptioniste = wacht ff heb telefoon
5 minuten later = HSV maakt haar verhaal af
Receptioniste = moment zal effe bellen
Personeelszaken: sorry, we hebben geen vacature opstaan, als het verandert zetten we het op internet, poeier haar af
Receptioniste = sorry, maar op dit moment hebben we niemand nodig maar leuk dat je kwam
HSV = :(
pi_108773916
FerryNL, zet eens een voorbeeld neer van je sollicitatiebrieven. Misschien kan je daar nog wat in verbeteren.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 10:32:30 #259
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_108773984
Kreeg eindelijk een mail dat ze iemand zochten op mijn sollicitatie, dag erna meteen gereageerd, na 4 dagen nog geen reactie. Zojuist nog maar weer gemaild.
pi_108776696
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 08:28 schreef hetzusjevan het volgende:
Kop op jongens, we komen er wel, al duurt het misschien lang en zullen er nog wel wat afwijzingen volgen. Iemand gaf mij de tip om gewoon bij bedrijven binnen te stappen. Best eng en het vereist enige voorbereiding (goede elevator pitch enz) maar wie weet...? Iemand ervaring mee toevallig?

Ik ben nu in afwachting van antwoord van een gesprek van vorige week. Heel vaag, na het intakegesprek bij het uzb dacht ik echt: ze vinden me niet geschikt. Bleken ze achteraf juist enthousiast te zijn en ik mocht op gesprek komen. Het 2e gesprek (dit keer met de directeur) was echt vreemd, ik had het gevoel dat ik een interview met hem aan het houden was over zijn bedrijf want hij vroeg niets aan mij :'). Ik weet echt niet wat ik er van moet denken, dus ik wacht het telefoontje van het uzb maar geduldig af. Word het niets dan ben ik weer een (vreemde) ervaring rijker.

Ik zit nu in de "ik kan toch niets afdwingen alleen maar mn best doen" modus. Frustrerend is het wel. Pff. Succes iedereen en gefeliciteerd voor de mensen die inmiddels uitzicht hebben op een baan, echt fijn :).
Bij grote bedrijven heeft het weinig toegevoegde waarde t.o.v. een telefoontje of een emailtje, die kunnen namelijk niet of moeizaam spontaan iemand aannemen. Ze zitten vast aan statuten waar in staat dat ze alleen een X aantal mensen mogen aannemen. Grote kans dus dat als er uberhaupt plaats is, de vacature al op internet zal staan en ze daar naar zullen verwijzen. Ik heb dit zelf wel eens geprobeerd bij een ziekenhuis toen ik ook op ziekenbezoek was en dit was dus hoe het af liep. Ze vonden het wel leuk dat ik het zo probeerde, maar meer dan een positieve eerste indruk kon ik niet achter laten.

Bij kleine bedrijven ligt het aantal mensen dat per afdeling werkt veel minder sterk vastgelegd, hierdoor heb je een grotere kans dat er een procedure gestart kan worden als er aanknopingspunten zijn.

Bij uzb's, vooral bij grote heeft het wel zin, zij kunnen je doorverwijzen naar de juiste connectie en soms hebben ze werk dat ze niet als vacature op internet zetten. Kleine uzb's heb ik nooit geprobeerd.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 14:22:51 #261
189430 Anonymousz
pi_108781906
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:45 schreef Nezhi het volgende:
Saturn heb ik ook al 3 afwijzingen van gehad, allemaal met precies dezelfde reden.
"Ten tijde van uw sollicitatie werden er gesprekken gevoerd en daarmee hebben wij een geschikte kandidaat gevonden." oid.
ben je aangenomen?
pi_108782167
Zojuist nieuws gehad dat ik vrijdag een arbeidsvoorwaardengesprek heb! Nu maar hopen dat ze een degelijk bod doen. Ik heb het voordeel dat ik de industrie een beetje ken en dus weet wat gangbaar is. Kan ik ze mooi op aanspreken als ze eronder gaan zitten.
pi_108783764
Staat er vandaag een nieuwe vacature op, en dacht laat ik eens reageren.

5 minuten later:

Onlangs solliciteerde je naar een functie bij KPN. Op deze vacature hebben wij een groot aantal reacties ontvangen. Inmiddels zijn enkele kandidaten geselecteerd voor een intakegesprek bij Tempo-Team Uitzenden. Helaas val jij niet binnen deze
selectie. De door ons geselecteerde kandidaten beantwoorden qua opleiding en/of ervaring meer aan onze verwachtingen en aan het opgestelde functieprofiel.

Hartelijk dank voor je belangstelling, wij wensen je alle succes toe bij het vinden van een passende baan.

Word echt zo strontriek van die afwijzingen. :( :( :( :( :(
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:19:56 #264
189430 Anonymousz
pi_108783970
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:13 schreef FerryNL het volgende:

5 minuten later:

Onlangs solliciteerde je naar een functie bij KPN. Op deze vacature hebben wij een groot aantal reacties ontvangen. Inmiddels zijn enkele kandidaten geselecteerd voor een intakegesprek bij Tempo-Team Uitzenden. Helaas val jij niet binnen deze
selectie. De door ons geselecteerde kandidaten beantwoorden qua opleiding en/of ervaring meer aan onze verwachtingen en aan het opgestelde functieprofiel.

Hartelijk dank voor je belangstelling, wij wensen je alle succes toe bij het vinden van een passende baan.

dinsdag 6 maart 2012 @ 15:22:50 #265
189430 Anonymousz
pi_108784071
Ferry NL
je wordt er echt ziek en depri van?

herkenbaar
pi_108784115
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:13 schreef FerryNL het volgende:

5 minuten later:

Ze je brief eens hier neer die je stuurt naar die bedrijven. Het lijkt erop dat ze je makkelijk afwimpelen met een excuus dat niet klopt. Misschien kunnen we je helpen met het verbeteren van je brief.
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:25:12 #267
189430 Anonymousz
pi_108784160
quote:
19s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:24 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Zet je brief eens hier neer die je stuurt naar die bedrijven. Het lijkt erop dat ze je makkelijk afwimpelen met een excuus dat niet klopt. Misschien kunnen we je helpen met het verbeteren van je brief.
geen slecht idee
pi_108784644
Naar aanleiding van uw vacature solliciteer ik naar deze functie, omdat ik het zelf heel leuk vind om mensen te helpen en problemen voor ze op te lossen.
Ik ben zelf wel een type die graag mensen helpt en daarom lijkt mij deze functie geschikt voor mij.
Zelf ben ik heel leergierig en ben ik bereid om alles van het vak te leren. En ik hoop dat u mij die kans wilt bieden.

Dit is even ruim genomen hoor hoe ik een korte motivatiebrief zou schrijven, en het gaat meestal maar om bijbaantjes.
Maar meestal krijg ik wel te horen dat ik netjes heb geschreven. En daarom snap ik niet waarom ik steeds maar weer afgewezen word.

En terwijl ik dit type kreeg ik deze reactie weer terug:

Beste Ferry,

Hartelijk dank voor je reactie. We hebben de vacature inderdaad vandaag
gepubliceerd en hebben daar al veel reacties op ontvangen. Aan de hand
van je CV vond ik weinig aanknopingspunten om je voor deze functie in
procedure te nemen. Ik hoop dat je op korte termijn een passende baan
zult vinden, succes!

Echt die uitzendbureaus moeten eens DUIDELIJKE EISEN neerzetten zodat je weet of je überhaupt kans maakt. :r :( :r :(
pi_108784798
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:22 schreef Anonymousz het volgende:
Ferry NL
je wordt er echt ziek en depri van?

herkenbaar
Ik word er inderdaad een beetje chago van ja. Voor de meest simpelste baantje wordt je al afgewzen omdat ze betere mensen hebben gevonden.

Alsjeblieft zeg :{w :{w
  dinsdag 6 maart 2012 @ 15:49:36 #270
189430 Anonymousz
pi_108784947
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:41 schreef FerryNL het volgende:
Naar aanleiding van uw vacature solliciteer ik naar deze functie, omdat ik het zelf heel leuk vind om mensen te helpen en problemen voor ze op te lossen.
Ik ben zelf wel een type die graag mensen helpt en daarom lijkt mij deze functie geschikt voor mij.
Zelf ben ik heel leergierig en ben ik bereid om alles van het vak te leren. En ik hoop dat u mij die kans wilt bieden.

Dit is even ruim genomen hoor hoe ik een korte motivatiebrief zou schrijven, en het gaat meestal maar om bijbaantjes.
Maar meestal krijg ik wel te horen dat ik netjes heb geschreven. En daarom snap ik niet waarom ik steeds maar weer afgewezen word.

Beste Ferry,

zult vinden, succes!

Echt die uitzendbureaus moeten eens DUIDELIJKE EISEN neerzetten zodat je weet of je überhaupt kans maakt. :r :( :r :(
ik zie het probleem ook niet
prima sollicatie/cv

ik zal je niet afwijzen
pi_108786828
quote:

Beste Ferry,

zult vinden, succes!

Ziet er inderdaad netjes uit. Ik denk niet dat je je afwijzingen te persoonlijk moet opvatten.
pi_108786905
Zet nog eens een volledige brief neer Ferry, als je wilt. Ik wil gewoon even zien of ik je er misschien mee kan helpen. Of PM hem, anders vinden werkgevers hem wellicht.
pi_108787469
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 16:47 schreef jobbb het volgende:
Zet nog eens een volledige brief neer Ferry, als je wilt. Ik wil gewoon even zien of ik je er misschien mee kan helpen. Of PM hem, anders vinden werkgevers hem wellicht.
Nogmaals het gaat meer om bijbaantjes, en daar vind ik het niet echt nodig om een ellenlange brief te maken. Het is geen management functie ofzo waar ik op sollictiteer :N
Het gaat om baantjes als: klantenservice, schoonmaak, productie of magazijn. En sorry dat ik het zeg, maar op zulke functie's vind ik het niet echt nodig om lange brieven te schrijven. het gaat meestal toch maar om baantjes van 10-12 uur.

Was het Horeca seizoen maar weer begonnen, dan kon ik denk ik gelijk weer aan de slag. Weet nog wel 4 jaar geleden, ik liep ergens binnen en even gepraat, en kon de week erop al beginnen.
pi_108787509
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 15:46 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik word er inderdaad een beetje chago van ja. Voor de meest simpelste baantje wordt je al afgewzen omdat ze betere mensen hebben gevonden.

Alsjeblieft zeg :{w :{w
Probeer meer concrete voorbeelden te geven, bijv hoe je mensen helpt. Haal woordjes zoals 'ik ben zelf >wel< een type' weg, zeg gewoon 'ik ben zelf een type' komt zelfverzekerder over.
pi_108787625
hmm ik krijg ineens een interessante QA'er functie binnen. Met een arbeidsvoorwaardengesprek in de pijplijn is de druk van het iets "moeten" hebben ook weg, het is een brede sloot waar ik over moet springen, maar ik kan het allicht proberen met reeds een paar recente wijze lessen die nuttig zijn voor een QA'er in de pocket ^^.
pi_108787632
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:03 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Nogmaals het gaat meer om bijbaantjes, en daar vind ik het niet echt nodig om een ellenlange brief te maken. Het is geen management functie ofzo waar ik op sollictiteer :N
Het gaat om baantjes als: klantenservice, schoonmaak, productie of magazijn. En sorry dat ik het zeg, maar op zulke functie's vind ik het niet echt nodig om lange brieven te schrijven. het gaat meestal toch maar om baantjes van 10-12 uur.

Was het Horeca seizoen maar weer begonnen, dan kon ik denk ik gelijk weer aan de slag. Weet nog wel 4 jaar geleden, ik liep ergens binnen en even gepraat, en kon de week erop al beginnen.
Ja maar ook daar is het eerste contact een brief. Ik zeg ook niet dat je brieven langer moeten of van een "hoger" niveau moeten worden, maar misschien kunnen ze wel beter geschreven worden.

Stel dat je eerlijk in je brief schrijft geen zin meer te hebben in de horeca en daarom ontslag te hebben genomen en over paar maanden weer naar school wilt. Tja dan denk ik dat je voor "bijbaantjes" ook weinig kans maakt.
Als je zoals je zei 300 keer gesolliciteerd hebt, dan zou ik ook eens naar je brieven gaan kijken. Gewoon net even iets anders proberen misschien.
pi_108787937
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:03 schreef FerryNL het volgende:

[..]

En als anderen nou besluiten dat dat wel de moeite waard is? Dan is dit een punt waarop zij jou de wedstrijd uit concurreren.

Persoonlijk kijk ik heel erg naar de context, soms schrijf ik wel een brief, soms ook niet. Ik doe gewoon wat m'n instinct me vertelt dat de meeste kans op succes biedt. In sommige situaties heeft een brief ook weinig toegevoegde waarde (voornamelijk als je al kennis hebt gemaakt met degene waaraan je je brief richt), maar dat is niet altijd zo.

Wat mij ook wel erg geholpen heeft is het solliciteren zien als een spel waarbij je een prijs kan winnen en waarbij je vanalles mag uit proberen.
pi_108788022
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:09 schreef jobbb het volgende:

[..]

Ja maar ook daar is het eerste contact een brief. Ik zeg ook niet dat je brieven langer moeten of van een "hoger" niveau moeten worden, maar misschien kunnen ze wel beter geschreven worden.

Stel dat je eerlijk in je brief schrijft geen zin meer te hebben in de horeca en daarom ontslag te hebben genomen en over paar maanden weer naar school wilt. Tja dan denk ik dat je voor "bijbaantjes" ook weinig kans maakt.
Als je zoals je zei 300 keer gesolliciteerd hebt, dan zou ik ook eens naar je brieven gaan kijken. Gewoon net even iets anders proberen misschien.
300 brieven zijn verdeeld over: 200x BBL plek voor school, Horeca, bijbaantjes en dan kom je al heel snel aan 300 hoor.
En wat betreft de Horeca daar ben ik gewoon eerlijk in. Ik ben er ook klaar mee en wil wat anders proberen, en dat schrijf ik dan anders in mijn brieven maar ik zeg het wel.
Ik ben ook niet ontslagen maar door een miscommunicatie kon ik daar niet meer blijven. En sinds die periode ben ik weer in dit gezellige traject beland van werk zoeken.

En dan nog je kan je altijd je brieven verbeteren, maar daar ligt het echt niet alleen aan. Tegenwoordig kunnen bedrijven en uitzendbureaus makkelijk de beste eruit pikken omdat er zat keus is.

Zal deze week denk ik toch maar de telefoon moeten oppakken en het UWV moeten opbellen. Er moet nu toch weleens geld binnenkomen, want het wordt nu wel steeds krapper.
pi_108788066
Maar ja ik stop nu even met het praten over werk etc voordat ik echt helemaal chago word. Dat is nou ook niet echt de bedoeling.
pi_108788140
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:20 schreef FerryNL het volgende:

[..]

300 brieven zijn verdeeld over: 200x BBL plek voor school, Horeca, bijbaantjes en dan kom je al heel snel aan 300 hoor.
En wat betreft de Horeca daar ben ik gewoon eerlijk in. Ik ben er ook klaar mee en wil wat anders proberen, en dat schrijf ik dan anders in mijn brieven maar ik zeg het wel.
Ik ben ook niet ontslagen maar door een miscommunicatie kon ik daar niet meer blijven. En sinds die periode ben ik weer in dit gezellige traject beland van werk zoeken.

En dan nog je kan je altijd je brieven verbeteren, maar daar ligt het echt niet alleen aan. Tegenwoordig kunnen bedrijven en uitzendbureaus makkelijk de beste eruit pikken omdat er zat keus is.

Zal deze week denk ik toch maar de telefoon moeten oppakken en het UWV moeten opbellen. Er moet nu toch weleens geld binnenkomen, want het wordt nu wel steeds krapper.
Ja maar uit je vorige post maakte ik ook een beetje de indruk op dat je voor "baantjes" als schoonmaker/magazijnmedewerker/klantenservice medewerker niet zo je best wil doen qua brieven schrijven.
Ik wou alleen maar zeggen dat je dat misschien maar wel moet doen, of in ieder geval je brieven misschien op een andere manier moet schrijven.
pi_108788464
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:23 schreef jobbb het volgende:

[..]

Ja maar uit je vorige post maakte ik ook een beetje de indruk op dat je voor "baantjes" als schoonmaker/magazijnmedewerker/klantenservice medewerker niet zo je best wil doen qua brieven schrijven.
Ik wou alleen maar zeggen dat je dat misschien maar wel moet doen, of in ieder geval je brieven misschien op een andere manier moet schrijven.
Sorry dat ik het zeg hoor. Ik vind het leuk dat je me probeert te helpen, maar kijk eerst even naar je zelf.

Je zegt het op zo'n manier dat ik voor zulke baantjes wellicht een betere brief zou kunnen schrijven, en mij misschien te goed voelt ervoor.
Maar als ik jouw topics door leest zie ik toch echt hetzelfde. Van ja productiewerk wil ik niet want dan ben ik bang dat ik daar altijd in zal blijven. En om nou me jonge jaren erin te vergooien.
Los van de brieven solliciteer ik er wel gewoon naar, omdat ik op dit moment alles wil doen. Heb zelfs voor vuilnisman gesolliciteerd. :r

Misschien begrijp ik je verkeerd omdat ik al in een rot bui zit, maar het is aardig dat je me wilt helpen maar kijk eerst ook naar jezelf.
pi_108788570
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:33 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Sorry dat ik het zeg hoor. Ik vind het leuk dat je me probeert te helpen, maar kijk eerst even naar je zelf.

Je zegt het op zo'n manier dat ik voor zulke baantjes wellicht een betere brief zou kunnen schrijven, en mij misschien te goed voelt ervoor.
Maar als ik jouw topics door leest zie ik toch echt hetzelfde. Van ja productiewerk wil ik niet want dan ben ik bang dat ik daar altijd in zal blijven. En om nou me jonge jaren erin te vergooien.
Los van de brieven solliciteer ik er wel gewoon naar, omdat ik op dit moment alles wil doen. Heb zelfs voor vuilnisman gesolliciteerd. :r

Misschien begrijp ik je verkeerd omdat ik al in een rot bui zit, maar het is aardig dat je me wilt helpen maar kijk eerst ook naar jezelf.
Dan begrijp je me verkeerd. Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat een brief erg belangrijk is voor welke baan dan ook. Maar dat is mijn mening.
pi_108788603
Ferry, is dit misschien iets voor je?

http://solliciteren.werke(...)/bb/?p=functie&f=221

Leger verdient niet super goed, maar het word over algemeen wel goed beoordeelt op een CV, daarnaast zijn er vaak goede studie voorzieningen.
pi_108788707
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:37 schreef raptorix het volgende:
Ferry, is dit misschien iets voor je?

http://solliciteren.werke(...)/bb/?p=functie&f=221

Leger verdient niet super goed, maar het word over algemeen wel goed beoordeelt op een CV, daarnaast zijn er vaak goede studie voorzieningen.
Hmm zal dat eens doorlezen. Het lijkt me op zich wel wat ja. ^O^
  dinsdag 6 maart 2012 @ 17:48:41 #285
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_108788895
quote:

Als je nog behoefte hebt aan feedback over je brief:
De zinnen zijn mooi, maar zeggen niks. Dat wil zeggen, het kan over elke baan gaan. Schrijf bevoorbeeld om welke vacature het gaat.
Bv. Naar aanleiding van uw vacature solliciteer ik graag voor de functie als schoonmaker. In deze functie kan ik mensen helpen en problemen oplossen. Dat vind ik prettig in mijn werk.
Ik ben ('wel'=staat erg ongeinterreseerd) het type mens wat graag andere mensen helpt. En dat doe ik in deze functie door het schoonmaken.
Ik ben heel leergierig en ik wil graag alles van het vak leren.

Met vriendelijke groet. etc.

De laatste zin komt wat smekerig over en daardoor kan de brief in de prullebak belanden. Ik heb ook 2 keer het woordje 'zelf' eruit gehaald omdat het naar mijn idee niet duidelijk overkomt wat je eigenlijk wil zeggen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Sterkte.
pi_108789107
Ben ik mee eens, ik zou uberhaupt alle standaar zinnetjes proberen te vermijden, het lijkt op zich wat amicaal over te komen, maar je springt er in ieder geval uit, hoe denk je dat een recruiter zo een brief leest als deze er 50 moet beantwoorden?
pi_108789378
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:48 schreef tanteklara het volgende:

[..]

Als je nog behoefte hebt aan feedback over je brief:
De zinnen zijn mooi, maar zeggen niks. Dat wil zeggen, het kan over elke baan gaan. Schrijf bevoorbeeld om welke vacature het gaat.
Bv. Naar aanleiding van uw vacature solliciteer ik graag voor de functie als schoonmaker. In deze functie kan ik mensen helpen en problemen oplossen. Dat vind ik prettig in mijn werk.
Ik ben ('wel'=staat erg ongeinterreseerd) het type mens wat graag andere mensen helpt. En dat doe ik in deze functie door het schoonmaken.
Ik ben heel leergierig en ik wil graag alles van het vak leren.

Met vriendelijke groet. etc.

De laatste zin komt wat smekerig over en daardoor kan de brief in de prullebak belanden. Ik heb ook 2 keer het woordje 'zelf' eruit gehaald omdat het naar mijn idee niet duidelijk overkomt wat je eigenlijk wil zeggen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Sterkte.
Allereerst was die tekst even ruim genomen en zo stuur ik het DUS niet op.
Wat betreft 'wel' heb je zeker gelijk dat het ongeinterreseerd overkomt. Dat zie ik nu ook inderdaad als ik het zo lees.

Dank voor je hulp. ^O^
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:44:11 #288
189430 Anonymousz
pi_108790428
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 17:21 schreef FerryNL het volgende:
Maar ja ik stop nu even met het praten over werk etc voordat ik echt helemaal chago word. Dat is nou ook niet echt de bedoeling.
eens
ff ontspannen
  dinsdag 6 maart 2012 @ 18:44:42 #289
205466 Yesse
Oooh burn!
pi_108790441
Zojuist gebeld dat ik ben afgewezen door de functie. Ik zou te veel verantwoordelijkheidsgevoel hebben en ze waren bang dat ik daardoor mijn werk mee naar huis zou nemen. In het gesprek heb ik juist aangegeven dat ik me altijd erg wil inzetten voor een klant maar dat als ik er niets meer aan kan doen ik het niet mee naar huis neem :') Serieus? Maar weer verder met solliciteren...
Fuck the EBU
  Moderator dinsdag 6 maart 2012 @ 18:49:50 #290
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_108790601
Overmorgen maar weer een gesprek :s)
pi_108794824
Ik heb toch maar even gesolliciteerd op een baan waar ik eigenlijk nooit zou willen werken. Maarja ik moet nu wel wat.

Bij de McDonald's _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_108795257
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:17 schreef FerryNL het volgende:
Ik heb toch maar even gesolliciteerd op een baan waar ik eigenlijk nooit zou willen werken. Maarja ik moet nu wel wat.

Bij de McDonald's _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Er is niets mis met werk, zelfs niet met een kutbaan, tussen 2 goed IT banen heb ik ooit eens een week als postsorteerder gewerkt, gewoon voor de ervaring, altijd handig mee genomen en geeft leuk inzicht in bepaalde automatiseringsproblemen waar je anders alleen vanaf de tekentafel naar kijkt :)
pi_108795762
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:26 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is niets mis met werk, zelfs niet met een kutbaan, tussen 2 goed IT banen heb ik ooit eens een week als postsorteerder gewerkt, gewoon voor de ervaring, altijd handig mee genomen en geeft leuk inzicht in bepaalde automatiseringsproblemen waar je anders alleen vanaf de tekentafel naar kijkt :)
Ach ik heb als postsorteerder, vuilnisman, tegelzetter, spuiterij etc gewerkt. En dat was 5 jaar geleden toen het prive niet echt lekker ging waardoor ik ook werkzoekend werd.
Ik ben wel gewend om kutbaantjes te doen, maar de MAC blijft toch wel een beetje raar als 25 jarige. _O- _O- .
Maarja misschien word ik geen eens aangenomen, juist door mijn leeftijd. ~O>
pi_108796027
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:35 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ach ik heb als postsorteerder, vuilnisman, tegelzetter, spuiterij etc gewerkt. En dat was 5 jaar geleden toen het prive niet echt lekker ging waardoor ik ook werkzoekend werd.
Ik ben wel gewend om kutbaantjes te doen, maar de MAC blijft toch wel een beetje raar als 25 jarige. _O- _O- .
Maarja misschien word ik geen eens aangenomen, juist door mijn leeftijd. ~O>
Ach ja, maakt allemaal niks uit, ik ben in verleden ook sloper, champignonenbakjes controlleur, ansichtkaart inpakker, inktblik dichter, koffieinpakker, en nog miljoen miljdard baantjes geweest. Op een gegeven moment komt er onverwachts een kans, en dan lach je erom, alleen van thuiszitten word niemand beter :)
pi_108796556
Trouwens donderdag even naar Papendrecht voor een kennismakingsgesprek voor jawel een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Misschien moet ik het ook maar gewoon doen, want zelf twijfel ik al langer om misschien iets te gaan doen met verkopen en sales etc.
Dan kan ik meteen zien of ik er überhaupt goed in ben of kan worden. Want ik vind het wel leuk om mensen dingen te verkopen of advies te geven over producten.

Wel leuk als je bij zoiets komt te werken::
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108796853
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:50 schreef FerryNL het volgende:
Trouwens donderdag even naar Papendrecht voor een kennismakingsgesprek voor jawel een
SPOILER
.
Misschien moet ik het ook maar gewoon doen, want zelf twijfel ik al langer om misschien iets te gaan doen met verkopen en sales etc.
Dan kan ik meteen zien of ik er überhaupt goed in ben of kan worden. Want ik vind het wel leuk om mensen dingen te verkopen of advies te geven over producten.

SPOILER
Gewoon flot babbelen, vooral als je bejaarden aan de lijnt krijg die kopen alles :)
  dinsdag 6 maart 2012 @ 22:07:56 #297
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_108800897
Zo, volgens werk.nl zijn er in een straal van slechts 20 km vanaf mijn locatie 15-20 vacatures voor bijv. Lasser, Operator en andere industriële werkzaamheden. Er worden wel diploma's/certificaten gevraagd die ik niet bezit.
pi_108812473
Ook nog steeds thuis, inmiddels wel deze in de mailbox

quote:
Beste kandidaat,

Jouw scores op de Aanlegtest zijn gemiddeld of hoger. Op grond hiervan mag worden verwacht dat je de capaciteiten hebt om succesvol een hbo-opleiding te volgen en af te ronden. Daarom mag je verder met de volgende fase van het Toelatingstraject 21+
Op naar een betere toekomst
  woensdag 7 maart 2012 @ 10:43:29 #299
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_108812812
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 10:31 schreef Teeno het volgende:
Ook nog steeds thuis, inmiddels wel deze in de mailbox

[..]

Op naar een betere toekomst
succes!
.
pi_108813170
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 maart 2012 20:50 schreef FerryNL het volgende:
SPOILER
.

SPOILER
In- of outbound?
pi_108814312
Net gebeld met een beveiligingsbedrijf, of die nog horecaportiers zochten. Dat was helaas niet het geval maar ze adviseerden mij wel om te solliciteren op de functie Fysieke Zorgbegeleider, een beveiligende functie binnen de zorg.
Ik heb verder niet zoveel met de zorg, maar de functie lijkt me erg interessant en ik denk dat ik zo maar eens een nette brief op ga stellen.

Keepin' you posted
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')