Hoe oud ben je? Ouders hebben namelijk tot je 21e een financieele zorgplicht.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:50 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Wat een shitzooi zeg, mijn ww loopt bijna af en ik krijg geen bijstand omdat ik tijdelijk bij m`n ouders woon. En die willen mij niet financieel onderhouden. Dus ik heb binnenkort geen inkomen meer dus rekeningen worden niet meer betaald![]()
Waar gaat het heen in dit land? Wil me wel omscholen maar dat kost ook geld en dat heb ik dus niet en geen instantie die dat nog vergoed tegenwoordig.
Niks raars aan, ben al lang volwassen en ze hebben me jarenlang niet hoeven onderhouden.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Balen voor je zeg.. Wel raar dat je ouders je niet willen helpen.
26 dus die verplichting hebben ze al lang niet meer.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoe oud ben je? Ouders hebben namelijk tot je 21e een financieele zorgplicht.
Nee tuurlijk niet maar voor korte tijd... Ik ben ook sinds mijn 18e financieel zelfstandig maar indien nodig kunnen ze wel bijspringen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Niks raars aan, ben al lang volwassen en ze hebben me jarenlang niet hoeven onderhouden.
SAP is veelal inrichten, vergelijk het met handigheid in Excel. Uiteraard kun je ook tegen SAP aan programmeren, maar ik vermoed dat een traineeship SAP iemand waarschijnlijk brengt naar het niveau van een 2e lijns supportdesk, vanwaaruit hij misschien kan doorgroeien naar junior consultant.quote:Op donderdag 1 maart 2012 08:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je wil werken in softwareontwikkeling maar weet niet wat sap is?
Ik weet niet voor hoe lang het gaat duren, ben al maanden op zoek naar werk maar hier in het noorden is dat niet makkelijk. Sta ook al lang bij woningstichting ingeschreven en loop daar de deur plat om een huis te krijgen want anders heb ik straks geen inkomen meer.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Nee tuurlijk niet maar voor korte tijd... Ik ben ook sinds mijn 18e financieel zelfstandig maar indien nodig kunnen ze wel bijspringen.
Dan heb je toch nog recht op studiefinanciering?quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:58 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
26 dus die verplichting hebben ze al lang niet meer.
Daar kan een mens toch niet van rondkomen? Is wel de bedoeling om snel weer op mezelf te gaan wonen namelijk en als ik dan stufi ontvang kan ik geen extra uitkering erbij krijgen om m`n vaste lasten te betalen. Ik wil geen leningen o.i.d. afsluiten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:02 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dan heb je toch nog recht op studiefinanciering?
Precies, naar wat ik vanochtend van de uitleg heb begrepen wordt er in west Europa nauwelijks meer maatwerk voor SAP geschreven maar is dit allemaal uitbesteed aan India / oost Europa. Het is toruwens wel de bedoeling dat je na dat traineeship op zijn minst aan de slag kan als junior consultant of technisch / funcitoneel beheerder. De opleiding an sich is veels te duur om je vervolgens als "telefoonmiep" weg te zetten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:01 schreef raptorix het volgende:
[..]
SAP is veelal inrichten, vergelijk het met handigheid in Excel. Uiteraard kun je ook tegen SAP aan programmeren, maar ik vermoed dat een traineeship SAP iemand waarschijnlijk brengt naar het niveau van een 2e lijns supportdesk, vanwaaruit hij misschien kan doorgroeien naar junior consultant.
Wat? Zet jij meteen in je sollicitatiebrief een salariseis?quote:Op donderdag 1 maart 2012 14:57 schreef YebCar het volgende:
update: gesprek verliep niet goed .... dus niet door naar 2de ronde
en gister een sollicitatie eruit. vandaag gelijk een mailtje terug met :
" Voor de functie die wij bieden zijn we op zoek naar mensen die aan het begin staan van hun carrière. Het gaat echt om een starterfunctie, met een bijbehorend startsalaris. "
hier moet ik echt om lachen. met andere woorden : Je salariseis is te hoog en we zoeken iemand die we kunnen uitpersen?
in mijn cv staat inderdaad mijn laatste salaris en mijn verwachte salarisquote:Op donderdag 1 maart 2012 15:18 schreef qazplm het volgende:
[..]
Wat? Zet jij meteen in je sollicitatiebrief een salariseis?
Ik zet nooit iets over vorig salaris in brieven, is vragen om afwijzing als je dat wel doet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:36 schreef YebCar het volgende:
[..]
in mijn cv staat inderdaad mijn laatste salaris en mijn verwachte salaris
maar dan wel dat het nog bespreekbaar is. Hoef niet op gesprek te komen als ze denken dat ze mij te kunnen onderbetalen oid.
Er zijn zoveel tegenstijdige tips van HR mensen die anders beweren.quote:Op donderdag 1 maart 2012 15:44 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Ik zet nooit iets over vorig salaris in brieven, is vragen om afwijzing als je dat wel doet.
Tjah wat wil je nu? Je wilt wel studeren, je wilt geen kosten maken, maar wel een uitkering, maar dan ook niet werken? Sorry hoor, maar iets meer zelf redzaamheid van een jeugdig persoon mag verwacht worden, er is niets mis mee om tijdelijk wat rotwerk te doen naast een omscholingscursus, ik heb zelf ook genoeg kolere werk gedaan naast een avondstudie, word je hard en gemotiveerd van kan ik je zeggen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 13:03 schreef SuusOetMaiden het volgende:
[..]
Daar kan een mens toch niet van rondkomen? Is wel de bedoeling om snel weer op mezelf te gaan wonen namelijk en als ik dan stufi ontvang kan ik geen extra uitkering erbij krijgen om m`n vaste lasten te betalen. Ik wil geen leningen o.i.d. afsluiten.
Er staat toch dat ze op zoek is naar werk?quote:Op donderdag 1 maart 2012 16:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Tjah wat wil je nu? Je wilt wel studeren, je wilt geen kosten maken, maar wel een uitkering, maar dan ook niet werken? Sorry hoor, maar iets meer zelf redzaamheid van een jeugdig persoon mag verwacht worden, er is niets mis mee om tijdelijk wat rotwerk te doen naast een omscholingscursus, ik heb zelf ook genoeg kolere werk gedaan naast een avondstudie, word je hard en gemotiveerd van kan ik je zeggen.
herkenbaarquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:00 schreef FerryNL het volgende:
Echt man mijn mailbox staat echt vol van de afwijzingen. Echt niet normaal meer.![]()
Ja ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ik ze nog niet weggegooid heb.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:02 schreef Nezhi het volgende:
Haha, ik gooi ze altijd weg... lekker demotiverend anders.
Je moet ze bewaren omdat de werkcoach van het UWV er naar kan vragen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:02 schreef Nezhi het volgende:
Haha, ik gooi ze altijd weg... lekker demotiverend anders.
Fulltime al vanaf September 2011quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:03 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
herkenbaar
hoe lang ben je al werkloos?
Lol ze kunnen in ieder geval echt niet zeggen dat ik niet heb gezocht. Ik heb onderhand iets van 200 a 250 afwijzingen. En dat is dan voor werk of voor een deeltijd opleiding.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:12 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Je moet ze bewaren omdat de werkcoach van het UWV er naar kan vragen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |