abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108582412
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:50 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Wat een shitzooi zeg, mijn ww loopt bijna af en ik krijg geen bijstand omdat ik tijdelijk bij m`n ouders woon. En die willen mij niet financieel onderhouden. Dus ik heb binnenkort geen inkomen meer dus rekeningen worden niet meer betaald :'(

Waar gaat het heen in dit land? Wil me wel omscholen maar dat kost ook geld en dat heb ik dus niet en geen instantie die dat nog vergoed tegenwoordig.
Hoe oud ben je? Ouders hebben namelijk tot je 21e een financieele zorgplicht.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_108582417
quote:
13s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:55 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Balen voor je zeg.. Wel raar dat je ouders je niet willen helpen.
Niks raars aan, ben al lang volwassen en ze hebben me jarenlang niet hoeven onderhouden.
pi_108582459
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:57 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoe oud ben je? Ouders hebben namelijk tot je 21e een financieele zorgplicht.
26 dus die verplichting hebben ze al lang niet meer.
pi_108582530
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:57 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Niks raars aan, ben al lang volwassen en ze hebben me jarenlang niet hoeven onderhouden.
Nee tuurlijk niet maar voor korte tijd... Ik ben ook sinds mijn 18e financieel zelfstandig maar indien nodig kunnen ze wel bijspringen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_108582585
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 08:53 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je wil werken in softwareontwikkeling maar weet niet wat sap is?
SAP is veelal inrichten, vergelijk het met handigheid in Excel. Uiteraard kun je ook tegen SAP aan programmeren, maar ik vermoed dat een traineeship SAP iemand waarschijnlijk brengt naar het niveau van een 2e lijns supportdesk, vanwaaruit hij misschien kan doorgroeien naar junior consultant.
pi_108582594
quote:
14s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:00 schreef ZwartmetSuiker het volgende:

[..]

Nee tuurlijk niet maar voor korte tijd... Ik ben ook sinds mijn 18e financieel zelfstandig maar indien nodig kunnen ze wel bijspringen.
Ik weet niet voor hoe lang het gaat duren, ben al maanden op zoek naar werk maar hier in het noorden is dat niet makkelijk. Sta ook al lang bij woningstichting ingeschreven en loop daar de deur plat om een huis te krijgen want anders heb ik straks geen inkomen meer.
pi_108582605
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 12:58 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

26 dus die verplichting hebben ze al lang niet meer.
Dan heb je toch nog recht op studiefinanciering?
pi_108582666
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:02 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan heb je toch nog recht op studiefinanciering?
Daar kan een mens toch niet van rondkomen? Is wel de bedoeling om snel weer op mezelf te gaan wonen namelijk en als ik dan stufi ontvang kan ik geen extra uitkering erbij krijgen om m`n vaste lasten te betalen. Ik wil geen leningen o.i.d. afsluiten.
  donderdag 1 maart 2012 @ 14:02:56 #159
58321 Blind_Guardian
Lord of all Noldor
pi_108584901
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:01 schreef raptorix het volgende:

[..]

SAP is veelal inrichten, vergelijk het met handigheid in Excel. Uiteraard kun je ook tegen SAP aan programmeren, maar ik vermoed dat een traineeship SAP iemand waarschijnlijk brengt naar het niveau van een 2e lijns supportdesk, vanwaaruit hij misschien kan doorgroeien naar junior consultant.
Precies, naar wat ik vanochtend van de uitleg heb begrepen wordt er in west Europa nauwelijks meer maatwerk voor SAP geschreven maar is dit allemaal uitbesteed aan India / oost Europa. Het is toruwens wel de bedoeling dat je na dat traineeship op zijn minst aan de slag kan als junior consultant of technisch / funcitoneel beheerder. De opleiding an sich is veels te duur om je vervolgens als "telefoonmiep" weg te zetten.

Was verder wel een leuke uitleg over wat de mogelijkheden binnen en na dat traineeship zijn, salaris is ook leuk voor een startersfunctie, uitzichten op een baan bij een opdrachtgever na 2 jaar opleiding zijn ook gunstig. Kortom, ik ben er wel positief over, zeker als ik a.s. maandag een goede uitslag van die test mag verwachten :)
Whistler: I want peace on earth and good will toward man.
Abbott: We are the United States Government. We don't do that sort of thing.
pi_108586536
Wat kan een mens toch spijt hebben van bepaalde keuzes achteraf. Had ik ook maar gewoon doorgestudeerd na mijn middelbare school in plaats van gelijk te gaan werken.
Met een VMBO BB en een waardeloos MBO2 diploma kom je echt nergens meer aan de bak ;(.
En als ik er nu aan terug denk dat ik eigenlijk in 2007 gewoon weer een opleiding kon volgen, want ik kon dan tussen 2007 en nu al 2 diploma's (MBO 3 en MBO 4) op zak hebben. :@
En zeker omdat ik in die tijd nog in de Horeca zat, en nu juist niet meer. Dus in principe heb ik gewoon 4 jaar weggegooid.

Maar nee ik wou perse werken voor het geld en niet aan studeren denken. ;(
pi_108586603
update: gesprek verliep niet goed .... dus niet door naar 2de ronde :P
en gister een sollicitatie eruit. vandaag gelijk een mailtje terug met :

" Voor de functie die wij bieden zijn we op zoek naar mensen die aan het begin staan van hun carrière. Het gaat echt om een starterfunctie, met een bijbehorend startsalaris. "

hier moet ik echt om lachen. met andere woorden : Je salariseis is te hoog en we zoeken iemand die we kunnen uitpersen? :P
  donderdag 1 maart 2012 @ 15:18:35 #162
354577 qazplm
knowledge is power
pi_108587234
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 14:57 schreef YebCar het volgende:
update: gesprek verliep niet goed .... dus niet door naar 2de ronde :P
en gister een sollicitatie eruit. vandaag gelijk een mailtje terug met :

" Voor de functie die wij bieden zijn we op zoek naar mensen die aan het begin staan van hun carrière. Het gaat echt om een starterfunctie, met een bijbehorend startsalaris. "

hier moet ik echt om lachen. met andere woorden : Je salariseis is te hoog en we zoeken iemand die we kunnen uitpersen? :P
Wat? Zet jij meteen in je sollicitatiebrief een salariseis? :P
pi_108587909
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:18 schreef qazplm het volgende:

[..]

Wat? Zet jij meteen in je sollicitatiebrief een salariseis? :P
in mijn cv staat inderdaad mijn laatste salaris en mijn verwachte salaris
maar dan wel dat het nog bespreekbaar is. Hoef niet op gesprek te komen als ze denken dat ze mij te kunnen onderbetalen oid. ;)
pi_108588248
quote:
2s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:36 schreef YebCar het volgende:

[..]

in mijn cv staat inderdaad mijn laatste salaris en mijn verwachte salaris
maar dan wel dat het nog bespreekbaar is. Hoef niet op gesprek te komen als ze denken dat ze mij te kunnen onderbetalen oid. ;)
Ik zet nooit iets over vorig salaris in brieven, is vragen om afwijzing als je dat wel doet.
pi_108588443
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 15:44 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Ik zet nooit iets over vorig salaris in brieven, is vragen om afwijzing als je dat wel doet.
Er zijn zoveel tegenstijdige tips van HR mensen die anders beweren.
sommige beweren van wel , andere weer van niet. Tja... het is het een of het ander. Beide zijn naar mijn mening correct met voor en nadelen.
pi_108590253
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 13:03 schreef SuusOetMaiden het volgende:

[..]

Daar kan een mens toch niet van rondkomen? Is wel de bedoeling om snel weer op mezelf te gaan wonen namelijk en als ik dan stufi ontvang kan ik geen extra uitkering erbij krijgen om m`n vaste lasten te betalen. Ik wil geen leningen o.i.d. afsluiten.
Tjah wat wil je nu? Je wilt wel studeren, je wilt geen kosten maken, maar wel een uitkering, maar dan ook niet werken? Sorry hoor, maar iets meer zelf redzaamheid van een jeugdig persoon mag verwacht worden, er is niets mis mee om tijdelijk wat rotwerk te doen naast een omscholingscursus, ik heb zelf ook genoeg kolere werk gedaan naast een avondstudie, word je hard en gemotiveerd van kan ik je zeggen.
pi_108592525
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 16:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tjah wat wil je nu? Je wilt wel studeren, je wilt geen kosten maken, maar wel een uitkering, maar dan ook niet werken? Sorry hoor, maar iets meer zelf redzaamheid van een jeugdig persoon mag verwacht worden, er is niets mis mee om tijdelijk wat rotwerk te doen naast een omscholingscursus, ik heb zelf ook genoeg kolere werk gedaan naast een avondstudie, word je hard en gemotiveerd van kan ik je zeggen.
Er staat toch dat ze op zoek is naar werk?
pi_108593017
Echt man mijn mailbox staat echt vol van de afwijzingen. Echt niet normaal meer. :r :r
pi_108593066
Haha, ik gooi ze altijd weg... lekker demotiverend anders.
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:03:46 #170
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_108593129
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:00 schreef FerryNL het volgende:
Echt man mijn mailbox staat echt vol van de afwijzingen. Echt niet normaal meer. :r :r
herkenbaar

hoe lang ben je al werkloos?
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_108593415
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:02 schreef Nezhi het volgende:
Ja ik begrijp eigenlijk ook niet waarom ik ze nog niet weggegooid heb. _O-
  donderdag 1 maart 2012 @ 18:12:21 #172
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_108593438
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:02 schreef Nezhi het volgende:
Je moet ze bewaren omdat de werkcoach van het UWV er naar kan vragen.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_108593493
quote:
7s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:03 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

herkenbaar

hoe lang ben je al werkloos?
Fulltime al vanaf September 2011 :r :r
Parttime werk ik nog wel ergens, maar dat gaat nergens over omdat het maar 4 uur per week is. :r

Het is zo frustrerend. Dan wil je graag aan de slag en dan maakt het echt niet uit wat voor werk, maar alsnog krijg je voor de simpelste baantjes een afwijzing :r :r :r
pi_108593504
Maak een aparte map waar je ze inzet. Dan zijn ze uit het zicht, maar bewaar je ze wel. Mailtjes in verschillende mappen stoppen schoont sowieso je mailbox op.
pi_108593547
quote:
0s.gif Op donderdag 1 maart 2012 18:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Je moet ze bewaren omdat de werkcoach van het UWV er naar kan vragen.
Lol ze kunnen in ieder geval echt niet zeggen dat ik niet heb gezocht. Ik heb onderhand iets van 200 a 250 afwijzingen. En dat is dan voor werk of voor een deeltijd opleiding.

*O* *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')