abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_105581787
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige 2 delen:
Werkzoekend # 28
Werkzoekend # 29
Werkzoekend # 31

De OP vind je hier.
Veel succes iedereen met het vinden van een baan.
pi_105582944
heeft iemand hier ervaring met het vaardigheden-CV? Ik zou dit type CV wel s willen gebruiken ipv het chronologische CV, omdat het meer accent legt op prestaties en verbanden tussen wat je gedaan hebt. Kijken wat het oplevert.
pi_105585153
Ik ben ook werkzoekend. Ik kan wel een opleiding volgen binnenkort.
Maar ik denk dat de enige optie voor mezelf beginnen is binnenkort. En dat kan wel met die studie.
Dan kan ik voor bedrijven en particulieren de boekhouding verzorgen.
pi_105596992
Lol, kom ik een vacature tegen waar ze vragen om een handgeschreven sollicitatiebrief. Dat is zooo 1990
pi_105600632
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:32 schreef Woussie1987 het volgende:
Lol, kom ik een vacature tegen waar ze vragen om een handgeschreven sollicitatiebrief. Dat is zooo 1990
Haha, snap ook niet dat ze daar aan beginnen. Duurt voor hun ook 100x langer met lezen van al die brieven. Blij gedrag.
pi_105605951
Handschriftanalyse misschien?
  donderdag 15 december 2011 @ 08:03:17 #7
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105606250
quote:
0s.gif Op woensdag 14 december 2011 22:32 schreef Woussie1987 het volgende:
om wat voor functie gaat dat?
Leuk dat je op je 3e al sollicitatiebrieven schreef!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105620314
In de administratie. Maar waar vind je tegenwoordig dat je brieven met de hand moet schrijven.
pi_105627246
Zal wel een motivatie-iets zijn. Het kost je simpelweg een sutk meer moeite zo'n brief op papier te zetten dan 'm voor 80% te kopieren van andere brieven natuurlijk :P
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Moderator donderdag 15 december 2011 @ 21:37:32 #10
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105633346
Morgen weer uitzendbureau bellen... zou deze week wat horen :{
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_105634344
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 19:38 schreef kalinhos het volgende:
Zal wel een motivatie-iets zijn. Het kost je simpelweg een sutk meer moeite zo'n brief op papier te zetten dan 'm voor 80% te kopieren van andere brieven natuurlijk :P
Overschrijven :+
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_105635595
Sinds me laatste werkdag begin deze week weer 5 sollicitaties de deur uitgegaan. En mogelijkheid weer voor een sol gesprek
  donderdag 15 december 2011 @ 22:33:30 #13
357984 JavaForumsNL
OndertitelException
pi_105636232
binnenkort maar eens werk vinden maar ik weet niet waar ik moet solliciteren :')
www.Diablolivestream.com | DiabloLiveStream | The Diablo live stream community
www.javaforums.nl/community/stats | JavaForums.nl voor studenten en beginnende ontwikkelaars! Heeft u Java gerelateerde vragen?
pi_105641956
vandaag een afwijzing. Beetje een flauwe ook eigenlijk. Ze waren bang dat ik teveel zou gaan nadenken. Dat is bijna exact de afwijzing van de vorige keer :( . En ik werd gebeld of ik wilde solliciteren op een administratief tijdelijk baantje, zou mooi zijn om gaten te vullen om het zo maar even te zeggen. Het is wel weer een niveau lager dan ik had en ik moet als ik de baan krijg eerder vertrekken van m'n huidige baan, dat is erg jammer.
pi_105642078
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2011 21:37 schreef Renesite het volgende:
Morgen weer uitzendbureau bellen... zou deze week wat horen :{
In deze barre tijden ben jij 99,9% van de tijd degene die alle moeite moet doen. Als jij niet belt hoor je er nooit meer wat van. Ik heb ook zo'n idee dat het niet zo goed gaat met een aantal grote spelers op de uitzendmarkt.
pi_105642576
Ik vind het echt zo vreemd. Waarom zou je geen mensen willen aannemen die af en toe eens een beetje nadenken. Krijg het idee dat ze liever hersenloze zombies willen.
  Moderator vrijdag 16 december 2011 @ 07:13:14 #17
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_105645888
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 00:36 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

In deze barre tijden ben jij 99,9% van de tijd degene die alle moeite moet doen. Als jij niet belt hoor je er nooit meer wat van. Ik heb ook zo'n idee dat het niet zo goed gaat met een aantal grote spelers op de uitzendmarkt.
Tja, ik ga denk ik maar eens wat meer pushen.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_105645916
Je moet die lui echt om de dag lastig vallen. Net zolang totdat ze helemaal knettergek worden van je. Bij de eerste nieuwe vacature die ze binnen krijgen denken ze aan jou. ;)
pi_105648672
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 07:19 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet die lui echt om de dag lastig vallen. Net zolang totdat ze helemaal knettergek worden van je. Bij de eerste nieuwe vacature die ze binnen krijgen denken ze aan jou. ;)
Kan ook weerstand opwekken.
pi_105649106
Ligt eraan, zolang je maar opgewekt en aardig blijft. :)
pi_105649300
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 10:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ligt eraan, zolang je maar opgewekt en aardig blijft. :)
Zelfs dan. Verplaats je ook eens in zo'n recruiter. Je hebt geen geschikte baan voor die sollicitant, kijkt elke dag even voor hem en hij blijft je maar lastig vallen. Je zegt elke keer dat je hem zal bellen en je hebt ook de intentie, maar je komt niet van hem af. En omdat je hem continu te woord moet staan kan je je niet eens richten op wat hij daadwerkelijk van je wil.

Natuurlijk moet je contact onderhouden, maar geduld is een schone zaak, je kunt je pijlen dan beter richten op iets anders. Zelf zoeken en reageren op vacatures, of evaluatie van je andere sollicitaties of whatever.

Ik belde over het algemeen wekelijks. Van de 4 uzb's waar ik contact mee onderhield ging het slechts bij 1 vervelen.
pi_105651803
Je moet ook niet steeds met dezelfde persoon bellen. Zorg ervoor dat ze allemaal weten wie je bent! ;)
pi_105654182
Ik heb een vraag. Ik heb nu naast mijn school en sport één dag in de week vrij, de zaterdag. Graag zou ik een bijbaantje willen waarbij ik dus zoveel mogelijk uren op de zaterdag maak. Ik heb de afgelopen tijd een aantal vacaturebanken in de gaten gehouden, echter kwam er niets bij wat voldoet aan mijn eisen:
- Op max. 10km afstand (ivm fietsen)
- In de logistiek (callcenter en supermarkt niets voor mij)
- Op zaterdag werken
Nu snap ik dat ik ook op andere manieren werk kan vinden. Daar gaat mijn vraag dan ook over, is het slimmer om langs magazijnen e.d. langs te gaan en vragen of ze werk hebben, of toch via een uitzendbureau? En als ik dan voor de uitzendbureau's kies, is het dan verstandig om mij gelijk bij meerdere in te schrijven?
pi_105656884
Gelukkig, ik heb weer een sollicitatiegesprek voor volgende week
pi_105657100
Ben op zoek naar werk voor 1-2 dagen in de week, doordeweeks of weekend maakt niet uit, zolang het maar in Amsterdam is.

Iemand die nog plaats heeft in zijn/haar bedrijf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')