Het is niet eens tot een gesprek gekomen. Het uitzendbureau heeft 3 CV's voorgesteld aan het bedrijf (waaronder dus die van mij), op basis daarvan heeft het bedrijf gekozen voor de persoon met de minste (relevante) werkervaring om mee in gesprek te gaan.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dat komt erg vaak voor ja.
[..]
Ja dan ga je over je ambities tijdens een gesprek praten en dan kunnen zij dat niet bieden.
Ja dat is normaal. Zo'n bedrijf wil niet op 1 paard wedden en vragen meerdere W&S-bureaus voor ze te zoeken.quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:48 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Vandaag kreeg ik een mailtje van een ander uitzendbureau of ik interesse had in exact dezelfde vacature. Is het normaal dat bedrijven/instellingen dezelfde vacature via meerdere uitzendbureaus laten lopen? Want dit is nu al de tweede keer.
DAn zoeken ze misschien gewoon iemand die ze nog kunnen kneden. Of je toekomstige leidinggevende komt ook net kijken, dan is het niet leuk als jij al meer ervaring hebt.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:13 schreef taxibabe het volgende:
[..]
Het is niet eens tot een gesprek gekomen. Het uitzendbureau heeft 3 CV's voorgesteld aan het bedrijf (waaronder dus die van mij), op basis daarvan heeft het bedrijf gekozen voor de persoon met de minste (relevante) werkervaring om mee in gesprek te gaan.
Same here, uiteindelijk was degene die het eerste kwam het gewordenquote:Op woensdag 22 februari 2012 13:13 schreef qazplm het volgende:
[..]
Ja dat is normaal. Zo'n bedrijf wil niet op 1 paard wedden en vragen meerdere W&S-bureaus voor ze te zoeken.
Ik ben zelfs een keer 2x binnen 10 minuten gebeld door HETZELFDE W&S-bureau voor dezelfde functie.
Je wilt niet weten bij hoeveel bedrijven, die ook alleen maar "motivatie" vroegen ik op dezelfde gronden ben afgewezen. In de huidige markt zijn er voor jou nog 10 andere sollicitanten...quote:Op woensdag 22 februari 2012 21:47 schreef FerryNL het volgende:
Damn hier word ik ook echt strontziek van. Dan wil je graag werken en dan maakt het reizen ook niet echt uit, maar dan krijg je telkens dit soort afwijzingen.
Bedankt voor je sollicitatie op de vacature aangaande werken in de callcenterbranche.
'In overleg met onze opdrachtgever heb ik besloten je niet verder op te nemen in de sollicitatieprocedure. De reden hiervoor is dat er meerdere kandidaten in procedure zitten die beter op het gevraagde profiel aansluiten en/of qua ervaring beter voldoen aan de gestelde eisen. Of je woont te ver van de werklocatie af.'
Terwijl er alleen 1 eis bijstond en dat was: Je moet gemotiveerd zijn.
En zover ligt Dordrecht toch niet vanaf Breda of Rotterdam.![]()
![]()
Vind dat echt dom!quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:41 schreef Blind_Guardian het volgende:
[..]
Je wilt niet weten bij hoeveel bedrijven, die ook alleen maar "motivatie" vroegen ik op dezelfde gronden ben afgewezen. In de huidige markt zijn er voor jou nog 10 andere sollicitanten...
en als je nou de uitkering alleen nodig hebt om een opleiding af te maken?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 15:59 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Bent u jonger dan 27 jaar en wilt u in 2012 een bijstandsuitkering aanvragen? Dan moet u eerst zelf vier weken actief naar werk zoeken. In die periode mag u nog geen bijstandsuitkering aanvragen. Ook moet u bekijken of u nog een nieuwe opleiding kunt gaan doen, of uw oude opleiding kunt afmaken.
De waarheid? Iets waar je echt niet tegen kan, geïrriteerd door raakt, of dus zelfs boos wordt. In mijn geval is dat tegen me liegen, kan ik echt niet tegen.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:21 schreef KabulCuisine het volgende:
'Hoe kunnen we je boos maken?'
Al 4x gehoord bij een sollicitatiegesprek, wtf
Wat moet je daarop antwoorden?
"Door die vraag te stellenquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:21 schreef KabulCuisine het volgende:
'Hoe kunnen we je boos maken?'
Al 4x gehoord bij een sollicitatiegesprek, wtf
Wat moet je daarop antwoorden?
Ik zeg vaak maar als je mijn vriendin in brand steekt, dan kan ik een beetje emotioneel wordenquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:24 schreef Naamah het volgende:
[..]
De waarheid? Iets waar je echt niet tegen kan, geïrriteerd door raakt, of dus zelfs boos wordt. In mijn geval is dat tegen me liegen, kan ik echt niet tegen.
ook zo vaak meegemaaktquote:Op donderdag 23 februari 2012 16:00 schreef Nezhi het volgende:
derde sollicitatie de deur uit voor PostNLdeze keer een net geplaatste vacature, in mijn woonplaats... hopelijk gaat het deze keer wel eens door.
Het mag naar mijn weten niet, maar uiteindelijk is praktisch niets aan te doen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 19:37 schreef Bleekvoort het volgende:
Ik werd vandaag over 2 verschillende sollicitaties teruggebeld waarbij ik toch wel vrij goede hoop had. Bij allebei afgewezen (de ene impliciet, de andere expliciet) vanwege mijn leeftijd.
Dit is toch gewoon verboden? Kun je dit niet ergens aangeven ofzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |