Helemaal niks dus.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:46 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hmm ik ga eens kijken of er iets is bij PostNL.
je moet een test maken (heel eenvoudig)quote:Op maandag 27 februari 2012 18:36 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb vrijdag sollicitatiegesprek bij PostNL.
Heeft iemand er ervaring mee? Met de vragen etc...
Ik hoopte ergens bij een café in de bediening te kunnen staan. Inpakken of vakken vullen weiger ik te doen, al helemaal omdat ik het geld niet eens nodig heb en geen hersenloos werk wil gaan doen. Op 't moment werk ik in de elektronica als verkoper dus in de bediening moet zeker wel gaan lukken.quote:Op maandag 27 februari 2012 18:32 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Op wat voor functies solliciteer je dan?
Misschien is productiewerk/inpakwerk iets voor je? Ik denk dat je je eisen wat moet laten gaan zakken gezien dat je blijkbaar geen opleiding hebt/tijdelijk beschikbaar bent?
Al bij een uitzendbureau geweest?
Erg irritant inderdaad. Of dat je gaat zoeken op "Groningen en omgeving" en vacatures in bijvoorbeeld Utrecht krijgt.quote:Op maandag 27 februari 2012 23:31 schreef Nezhi het volgende:
Ik word echt schijtziek van advertenties waar alle provincies zijn aangekruisd, en de titel luid "Wij zoeken mensen in heel Nederland!!!!!!!" maar vervolgens zoeken ze alleen mensen in een provincie.
Omgeving is een breed begripquote:Op maandag 27 februari 2012 23:33 schreef Bleekvoort het volgende:
[..]
Erg irritant inderdaad. Of dat je gaat zoeken op "Groningen en omgeving" en vacatures in bijvoorbeeld Utrecht krijgt.
Heel breed inderdaad.... Of Twente is veeeeeel groter dan ik dachtquote:
Vreemde gang van zaken. Het is toch makkelijker als er al iemand is ingewerkt zodat diegene (jij dus), wanneer ze iemand anders hebben gevonden, de ander wegwijs kan maken?quote:Op maandag 27 februari 2012 18:46 schreef Renesite het volgende:
Ben bij eentje eigenlijk aangenomen. Maar nummer 2 die TEGELIJKERTIJD zou moeten beginnen, ze hebben een tweede functie gecreeerd, die was niet geschikt. Nou zijn er geen sollicitanten meer en hang ik ondertussen op het reservebankje.
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 27 februari 2012 22:57 schreef Aloria het volgende:
Ik heb nu eindelijk mijn droom baantje, werk er al zo'n 4 weken !
Lekker tussen de vissen en reptielen staan in de dierenwinkel, collega's zijn super tof en vermaak mij er prima !
Heb een half jaar contract, dus over een half jaartje horen jullie weer een update !
Dit baantje kwam net op tijd, mijn ww liep net af en ik had geen recht op bijstand ( mijn vriend verdient blijkbaar te veel nou van zijn loon kunnen wij echt niet rond komen )
Mag van geluk in mijn handjes klappen![]()
Ook dan krijg ik nog wel eens advertenties die toch veel verder weg liggen..quote:Op dinsdag 28 februari 2012 00:33 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Heel breed inderdaad.... Of Twente is veeeeeel groter dan ik dachtBest wel irritant inderdaad. Daarom zoek ik steeds vaker op postcode + max afstand.
Misschien kan ik helpen, PM maar als je daar behoefte aan hebt.quote:Op maandag 27 februari 2012 15:57 schreef FerryNL het volgende:
Pff bij de Horeca lukt het ook al niet meer omdat ze me te oud vinden, terwijl ik juist in de Horeca het meeste ervaring heb.
Volgens mij wordt dit echt het zwaarste jaar wat ik ga krijgen qua werk en inkomen.
Als je iets zoekt om je op af te reageren is dit misschien een idee:quote:Op dinsdag 28 februari 2012 11:25 schreef KabulCuisine het volgende:
Hoezo tekort aan technici? Overal waar ik solliciteer word ik afgewezen wegens tekort aan ervaring. "{
Het tekort aan technici is dan ook een fabel. Bedrijven zoeken lui met 10 jaar ervaring, precies de juiste studie en achtergrond en niet ouder dan 25 jaar en die voor een startersloon willen werken.
Daar is er inderdaad een tekort aan. Voor een starter op de arbeidsmarkt is het haast onmogelijk op dit moment een baan te vinden!
Henk en Ingrid, niet serieus nemen dusquote:Op dinsdag 28 februari 2012 13:00 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Als je iets zoekt om je op af te reageren is dit misschien een idee:
http://www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Geslaagd-in-het-vak.htm
Dan ben ik benieuwd of ze je serieus nemen.
wat voor werk ben je opzoek?quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:11 schreef FerryNL het volgende:
Pff wanneer houdt het eens op met al die afwijzingen.![]()
Steeds weer krijg ik te horen dat ik te oud ben, te ver weg woon of niet in aanmerking kom.
Ja als ik in mijn woonplaats geen werk kan vinden moet ik toch verder van huis zoeken.
Heeft iemand hier toevallig al ervaringen met Wet Investeren in Jongeren (WIJ)?
Callcenter, Logistiek, Productie, Magazijn, Winkel en de Horeca is ook al moeilijk terwijl ik daar de meeste ervaring in heb.quote:
Die wet is zodanig aangepast dat je er geen reet meer mee kuntquote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:11 schreef FerryNL het volgende:
Pff wanneer houdt het eens op met al die afwijzingen.![]()
Steeds weer krijg ik te horen dat ik te oud ben, te ver weg woon of niet in aanmerking kom.
Ja als ik in mijn woonplaats geen werk kan vinden moet ik toch verder van huis zoeken.
Van wat ik heb begrepen afgeschaft. Je valt nu onder de normale bijstand, met een wachttijd van 4 weken.quote:Op dinsdag 28 februari 2012 18:11 schreef FerryNL het volgende:
Ik zie dit staan op Werk.nl.quote:Op woensdag 29 februari 2012 00:22 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Van wat ik heb begrepen afgeschaft. Je valt nu onder de normale bijstand, met een wachttijd van 4 weken.
Maand opzegtermijnquote:Op woensdag 29 februari 2012 00:12 schreef Bleekvoort het volgende:
Niet gedacht dat het ooit zover zou komen, maar ik heb het dan toch gedaan: gesolliciteerd op een callcentervacature. Outbound bellen zelfs.
Mijn idee is eigenlijk om hiermee gewoon een tijdje flink te cashen, totdat ik wat beters vind of totdat ik er vanzelf word uitgegooid wegens het niet halen van mijn targets (dit laatste is waarschijnlijker).
Het is me alleen niet duidelijk hoe lang je verplicht moet blijven. Het stond niet in de vacature en ernaar vragen lijkt me ook zo raar. Heeft iemand hier ervaring mee, kun je bij dit soort dingen gewoon (met bepaalde opzegtermijn) weg als je wat anders hebt gevonden, of zit je er langer aan vast?
Heel moeilijk!quote:Op woensdag 29 februari 2012 12:34 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Nou we gaan maar weer verder zoeken, ik word er ziek van. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon ergens fulltime aan de bak te kunnen?
Inderdaad, gewoon een paar maanden flink werken en geld verdienen. Hoe moeilijk kan het zijnquote:Op woensdag 29 februari 2012 14:08 schreef FerryNL het volgende:
En zoals iemand hierboven al zei, ik doe het dan ook een paar maanden om even goed te cashen, en dan wellicht door te stromen naar inbound omdat dat nog wel vol te houden is.
Tja het is niet leuk, maar waarom doe je anders ook niet ff een paar maanden callcenter.quote:Op woensdag 29 februari 2012 14:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon een paar maanden flink werken en geld verdienen. Hoe moeilijk kan het zijn
http://www.baanvandezaak.nl/quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:27 schreef Blind_Guardian het volgende:
Die werkcoach en het UWV zijn blijkbaar nogal voortvarend bezig, want ik heb morgen al een "analytisch en conceptueel vermogen" test om te zien of ik voor een traineeship SAP in aanmerking kom. Ik heb alleen geen benul wat die functie nou in zou houden, bij welke werkgever het zou zijn en of het in de verte in de buurt komt van het werk waar ik primair naar op zoek ben (softwareontwikkeling).
Iemand ervaring met SAP traineeships?
Het lijkt mij wel in de buurt komen naar het type werk waar je naar op zoek bent. SAP is een ERP software. Ofwel software dat bedrijven helpt in het bijhouden van de administratie. Het ligt er wel een beetje aan hoe ze de traineeship willen inrichten maar ik zou het als ik jou was zeker niet meteen afschrijven.quote:Op woensdag 29 februari 2012 17:27 schreef Blind_Guardian het volgende:
Die werkcoach en het UWV zijn blijkbaar nogal voortvarend bezig, want ik heb morgen al een "analytisch en conceptueel vermogen" test om te zien of ik voor een traineeship SAP in aanmerking kom. Ik heb alleen geen benul wat die functie nou in zou houden, bij welke werkgever het zou zijn en of het in de verte in de buurt komt van het werk waar ik primair naar op zoek ben (softwareontwikkeling).
Iemand ervaring met SAP traineeships?
De naam van het bedrijf achter die site komt mij erg bekend voor als ik het mailtje over mijn test/traineeship leesquote:Op donderdag 1 maart 2012 07:31 schreef marcosta het volgende:
[..]
http://www.baanvandezaak.nl/
check dit eenslijkt mij 3 x niks
De wikipediapagina was het eerste wat ik ging lezen, zowel in het Engels als in in het Nederlands, zodra ik die uitnodiging kreeg, maar het zegt nog steeds geen ruk over de functie die ik kan verwachten. Je hebt helemaal gelijk dat ik elke kans om in de IT te werken niet meteen moet afschrijven, maar naar mijn bescheiden mening heeft het inrichten van een (mega omvangrijk) softwarepakket niets te maken met het ontwikkelen van software. Maar goed, we zullen zien aangezien ik zo de deur uit gaquote:Op donderdag 1 maart 2012 08:34 schreef Yesse het volgende:
[..]
Het lijkt mij wel in de buurt komen naar het type werk waar je naar op zoek bent. SAP is een ERP software. Ofwel software dat bedrijven helpt in het bijhouden van de administratie. Het ligt er wel een beetje aan hoe ze de traineeship willen inrichten maar ik zou het als ik jou was zeker niet meteen afschrijven.
Check de wikipedia pagina van SAP anders even.
Balen voor je zeg.. Wel raar dat je ouders je niet willen helpen.quote:Op donderdag 1 maart 2012 12:50 schreef SuusOetMaiden het volgende:
Wat een shitzooi zeg, mijn ww loopt bijna af en ik krijg geen bijstand omdat ik tijdelijk bij m`n ouders woon. En die willen mij niet financieel onderhouden. Dus ik heb binnenkort geen inkomen meer dus rekeningen worden niet meer betaald![]()
Waar gaat het heen in dit land? Wil me wel omscholen maar dat kost ook geld en dat heb ik dus niet en geen instantie die dat nog vergoed tegenwoordig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |