abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_110309608
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 00:58 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ja dat begrijp ik!

Maar ik probeer ook elk soort werk te vinden wat ik mij maar kan bedenken, want het was juist vorig jaar de bedoeling dat ik uit huis ging. Maar door geldgebrek gaat dat niet en mocht ik nou een uitkering krijgen en op kamers gaan of iets dergelijks. Maar volgens mij gaat dat ook niet echt makkelijk tegenwoordig.
Kijk ik woon inderdaad nog thuis maar mijn ma kan ook niks geven omdat ze ook maar van een uitkering moet leven. Ze is ook deels afgekeurd waardoor ze niet meer lang kan werken, dus ik probeer ook zo snel mogelijk weg te gaan en zo snel mogelijk werk te vinden.

Maar helaas valt dat echt heel zwaar tegen.
Kun je niet via een uitzendbureau zoals studentenwerk aan de slag in de horeca? Ik zou je in ieder geval niet beperken tot horeca en ICT, want dan kan het nog wel eens heel lang gaan duren. Elke dag dat je werkloos bent ben je minder waard voor bedrijven. Ik zou ook bv kijken voor medewerker groenvoorziening (de zomer komt eraan dus genoeg te doen), schilder, in een winkel werken etc. Effe door die zure appel heenbijten en je trots opzij zetten. Solliciteren vanuit een baan, hoe kut ook, is altijd beter voor je image.

En maak een schema dat je bv 10 sollicitaties per dag doet (in het weekend kun je naar vacatures zoeken waar je bij de start van een nieuwe week op kunt reageren), elke week je gezicht laat zien bij uitzendbureaus en dat je elke dag even een frisse neus gaat halen. En ivm geld zou ik toch maar een uitkering aanvragen. Wellicht dat WorkFast (verplicht traject bij de aanvraag van een bijstandsuitkering) wel iets voor jou kan betekenen.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mint_Clansell op 14-04-2012 11:41:14 ]
pi_110313023
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 08:46 schreef Mentos79 het volgende:
als het mij lukt zou het jou helemaal moeten lukken, ik ben nb ouder dan je!
mocht je het geen probleem vinden om met de trein naar gouda te reizen dan weet ik wellicht nog iets voor je.
Reizen vind ik niet erg nee, maar juist dan krijg ik steeds te horen van dat ik te ver weg woon. Het is allemaal dubbelop dan wil ik verder reizen voor het werk, maar dan willen hun dat weer niet

Wat voor functie is dat dan in Gouda?

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 11:34 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Kun je niet via een uitzendbureau zoals studentenwerk aan de slag in de horeca? Ik zou je in ieder geval niet beperken tot horeca en ICT, want dan kan het nog wel eens heel lang gaan duren. Elke dag dat je werkloos bent ben je minder waard voor bedrijven. Ik zou ook bv kijken voor medewerker groenvoorziening (de zomer komt eraan dus genoeg te doen), schilder, in een winkel werken etc. Effe door die zure appel heenbijten en je trots opzij zetten. Solliciteren vanuit een baan, hoe kut ook, is altijd beter voor je image.

En maak een schema dat je bv 10 sollicitaties per dag doet (in het weekend kun je naar vacatures zoeken waar je bij de start van een nieuwe week op kunt reageren), elke week je gezicht laat zien bij uitzendbureaus en dat je elke dag even een frisse neus gaat halen. En ivm geld zou ik toch maar een uitkering aanvragen. Wellicht dat WorkFast (verplicht traject bij de aanvraag van een bijstandsuitkering) wel iets voor jou kan betekenen.
Zoals al vaker gezegd ik sta al maanden ingeschreven bij uitzendbureaus en studentenbureaus.
Maar ze kunnen steeds maar niet iets voor mij betekenen, want ik bel ze dan op en vraag of die vacature nog open staat zus en zo. Maar steeds zeggen ze van ''ja hou de site in de gaten dit en dat'' Dan denk ik ook wanneer kan je mij überhaupt iets van werk geven desnoods oproepwerk ofzo. En heb al een tijd gehad dat ik langs uitzendbureaus ben gegaan, maar nogmaals dan zeggen ze steeds we kunnen niks voor je doen hou de site in de gaten. Dan houd het bij mij ook een keer op om steeds langs te komen.

En ik beperk me niet tot alleen de Horeca of de ICT, maar ik bedoel dat ik tussen die 2 zit te kiezen voor een opleiding. En ik neig meer naar de ICT omdat ik 7 jaar in de Horeca heb gewerkt en toch wel klaar ermee ben.

Ik solliciteer echt op alles en nog steeds lukt het maar niet. ;(

Ik moet toch volgende week dinsdag naar de Sociale dienst en dan zoeken hun maar wat voor me. Echt hoor ik heb al op zoveel vacatures gereageerd, maar als daar steeds niks uitkom dan moet het UWV maar iets voor me betekenen.

Moet toch ooit een keer uit huis want vanaf 1 juli wordt het helemaal kut, dan krijg je per huishouden maar 1 uitkering. En stel ik heb nog geen werk dan moet mijn moeder alles voor mij betalen, of als ik weer werk heb en boven de bijstandsnorm verdien dan moet ik alles betalen. Dus ik wil toch wel zo snel mogelijk weg hier zodat we niet te maken krijgen met die regeling. :N
pi_110316058
Ik merk wel dat ik echt wil werken nu en dat ik het echt zat ben om thuis te zitten.
Ben dit weekend maar uit mezelf echt dingen aan het schoonmaken wat eigenlijk niet hoef. Maar gewoon omdat je dan bezig kan zijn en ik heb nu echt zo'n gevoel van, hoe lekker en leuk kan schoonmaken zijn.

Hoop echt dat het UWV iets voor mij heeft dinsdag, want om nou nog een maand niks te gaan doen.
pi_110316118
Je krijgt toch sowieso geen bijstandsuitkering als je geen eigen huishouden hebt?

Je kan ook schoonmaker worden. :)
pi_110316247
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:41 schreef Jores het volgende:
Je krijgt toch sowieso geen bijstandsuitkering als je geen eigen huishouden hebt?
Vanaf 1 juli wordt dat anders ja, dan krijg je per gezin maar 1 uitkering als je een uitkering nodig heb tenminste. Maar werk je en verdien je meer dan de bijstandsnorm en die andere persoon kreeg een uitkering. Dan moet diegene die werkt alles betalen en dan stopt die uitkering van die andere persoon gewoon.

Daarom zou ik wel op kamers willen zodat we niet met die regel te maken krijgen, want het wordt dan wel kut met het geld. Want alles wat ik verdien moet ik weer gebruiken voor het huishouden van m'n ma. Ik moet dan haar ziekenfonds, telefoon, alle vaste kosten betalen. Ik vind het 1 maand niet erg om te doen maar om nou meerdere maanden dat te gaan doen, dat wil ik niet want zo kan ik nooit uit huis dan snap je.
pi_110316287
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:41 schreef Jores het volgende:

Je kan ook schoonmaker worden. :)
Ik heb ook al op zat schoonmaakbaantjes gesolliciteerd, maar er wordt gewoon niet gereageerd of ze zoeken mensen met ervaring in de schoonmaak.

En ik zou het echt niet erg vinden om voor een paar maanden schoon te maken voor het geld.
pi_110316420
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:46 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Vanaf 1 juli wordt dat anders ja, dan krijg je per gezin maar 1 uitkering als je een uitkering nodig heb tenminste. Maar werk je en verdien je meer dan de bijstandsnorm en die andere persoon kreeg een uitkering. Dan moet diegene die werkt alles betalen en dan stopt die uitkering van die andere persoon gewoon.

Daarom zou ik wel op kamers willen zodat we niet met die regel te maken krijgen, want het wordt dan wel kut met het geld. Want alles wat ik verdien moet ik weer gebruiken voor het huishouden van m'n ma. Ik moet dan haar ziekenfonds, telefoon, alle vaste kosten betalen. Ik vind het 1 maand niet erg om te doen maar om nou meerdere maanden dat te gaan doen, dat wil ik niet want zo kan ik nooit uit huis dan snap je.
Als je niet zelfstandig woont heb je geen recht op een bijstandsuitkering, dacht ik tenminste.
pi_110316569
Je kan ook advertenties ophangen bij de supermarkt dat je bij mensen thuis wilt schoonmaken.
pi_110316597
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:53 schreef Jores het volgende:

[..]

Als je niet zelfstandig woont heb je geen recht op een bijstandsuitkering, dacht ik tenminste.
Dat durf ik ook niet zeggen, maar iig krijg je per 1 juli maar 1 uitkering per gezin.

Dus daarom wil ik zo snel mogelijk hier weg zodat ik wel zelfstandig kan wonen, en wellicht wel een uitkering kan krijgen.
Natuurlijk werk ik veel liever in plaats van een uitkering, maar ja als ik maar wat inkomen heb.
  zaterdag 14 april 2012 @ 16:01:53 #110
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_110316637
Op campings zoeken ze vaak schoonmaakpersoneel voor de sanitairgebouwen (geen smerig werk, je werkt gewoon met een spuit) de de vakantiewoningen. Hier is het erg toeristisch en dat soort banen zijn zonder ervaring nog wel te krijgen.
Ik ben midden 30 en heb het vorig jaar een tijdje gedaan onddanks dat ik alleen kantoor ervaring had.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_110316644
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:00 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Dat durf ik ook niet zeggen, maar iig krijg je per 1 juli maar 1 uitkering per gezin.

Dus daarom wil ik zo snel mogelijk hier weg zodat ik wel zelfstandig kan wonen, en wellicht wel een uitkering kan krijgen.
Natuurlijk werk ik veel liever in plaats van een uitkering, maar ja als ik maar wat inkomen heb.
Van een bijstandsuitkering kan je geen huis kopen en huren is ook duur.
pi_110316927
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:02 schreef Jores het volgende:

[..]

Van een bijstandsuitkering kan je geen huis kopen en huren is ook duur.
Daarom zeg ik net dat ik toch snel werk moet hebben anders kan ik nooit het huis uit. En zeker als het 1 juli is en die regel in gaat dan wordt het helemaal lastig. Ik ben geen 18 meer maar 25 en dan is het toch echt wel tijd om weg te gaan vind ik.

En huren ligt eraan hoe duur je het wilt maken, want een kamer hoef echt niet veel te kosten hoor. Als ik op Kamernet kijk dan heb je hier in Dordrecht al kamers vanaf 200 euro inclusief Gas, Water en Licht. Ik weet natuurlijk niet hoe hoog een bijstandsuitkering kan zijn, maar volgens mij kan je heus wel een simpele kamer ervan huren.
pi_110317080
Je zei dat je zo snel mogelijk weg wilt zodat je een uitkering kan krijgen. Maar 200 euro is goed te doen inderdaad.
pi_110317216
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:18 schreef Jores het volgende:
Je zei dat je zo snel mogelijk weg wilt zodat je een uitkering kan krijgen. Maar 200 euro is goed te doen inderdaad.
Ja omdat ik geen zin heb om met die regeling te maken te hebben snap je. Daarom zei ik van dat ik dan beter zo snel mogelijk weg kan, en dan misschien met behulp van een uitkering ook een kamer of huisje kan huren.

Maar ik denk dat een kamer beter is op dit moment omdat ik al niet zoveel geld heb.

Los daarvan vraag ik ik mij dit eigenlijk af: Kan je eigenlijk als persoon die nog niet studeert gewoon een kamer huren? Want meestal zijn het voor studenten en meestal zijn die kamers ook met meerdere mensen.
pi_110319199
Dat verschilt per kamer. De meeste kamers zullen voor studenten zijn en mogelijk zijn er wachtlijsten. Ik weet niet hoe het in Dordrecht zit met vraag en aanbod.

Je kan overigens als je geen BBL-plek kan vinden een BOL-opleiding gaan doen. Je krijgt dan studiefinanciering en kan een kamer huren. Daarna is de crisis voorbij en kan je gaan werken.
pi_110322073
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 17:36 schreef Jores het volgende:
Dat verschilt per kamer. De meeste kamers zullen voor studenten zijn en mogelijk zijn er wachtlijsten. Ik weet niet hoe het in Dordrecht zit met vraag en aanbod.

Je kan overigens als je geen BBL-plek kan vinden een BOL-opleiding gaan doen. Je krijgt dan studiefinanciering en kan een kamer huren. Daarna is de crisis voorbij en kan je gaan werken.
Ja het liefst doe ik een BBL opleiding, maar mocht dat echt niet gaan dan moet ik toch een BOL opleiding gaan doen. Maar dat is ook niet echt meer iets wat ik wil want je zit toch met 17 en 18 jarige in de klas, terwijl ik dit jaar 26 word. Voel me daar niet echt meer gemakkelijk bij dan als ik de oudste ben en nog tussen de pubers zit 5 dagen lang.

Maarja als het moet dan moet het.

Zag trouwens wel bij Bakker Bart dat ze een leerling verkoper zoeken. Eerlijk gezegd lijkt mij dat ook nog super leuk om als verkoper aan de slag te gaan in een winkel. Maarja ik denk dat niemand je meer aanneemt als leerling op je 25e. Toch is wel kut eigenlijk dat ik nu pas weer een opleiding wil gaan volgen want ik ben gewoon te oud voor heel veel bedrijven.
pi_110322141
Maandag even bij die tent naar binnen stappen dus. Met zo'n houding vind je inderdaad nooit wat, want zoiets straal je uit en rectruiters/werkgevers merken zoiets meteen.
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:32:19 #118
33350 Janena
To boldly go where no one has
pi_110322527
Mijn zusje hweft een Bakker Bart gerund en nam ook wel eind 20ers aan. Wel voor minimumloon. Zou gewoon even binnenlopen en netjes en enthousiast over proberen te komen. Ervaring in de horeca zal iig een pre zijn.
Live now. Make now always the most precious time. Now will never come again. JL Picard
pi_110325221
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 19:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Maandag even bij die tent naar binnen stappen dus. Met zo'n houding vind je inderdaad nooit wat, want zoiets straal je uit en rectruiters/werkgevers merken zoiets meteen.
Ik ben heus wel positief hoor. Maar in deze tijd weet je gewoon bijna al zeker dat ze liever iemand aannemen van 20 dan een beginner van 25.

Pluspunt is wel dat ik al Horeca ervaing heb maar dan nog weet je dat het moeilijk gaat worden. Ongeacht dat ik het wel heel leuk zou vinden. ^O^
pi_110325631
Je moet jezelf ook wel weten te verkopen he? probeer ze te overtuigen waarom ze jou moeten aannemen ipv een jonger iemand.
pi_110326321
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Je moet jezelf ook wel weten te verkopen he? probeer ze te overtuigen waarom ze jou moeten aannemen ipv een jonger iemand.
Is ook wel zo idd.

1 ding weet ik wel en dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Maar omdat ik zelf al totaal iets van 9 a 10 jaar werkervaring heb en toch al wat levenservaring. Dat ik toch bepaalde dingen serieuzer neem dan bijvoorbeeld iemand van 17 a 18 als je snapt wat ik bedoel.
Ik neem al gauw heel veel werk serieuzer dan de jongere waarmee ik vaak werkte. Die nemen het niet zo nauw en denken alles te mogen doen, terwijl de baas dat toch niet echt op prijs stelt.

En kan natuurlijk het Horeca verhaal een beetje naar boven halen. Zoals gast/klantcontact, flexibiliteit tonen etc. Dat zijn dingen die ik allemaal al ken en voor mij geen probleem zijn.

Misschien bedoel je dit niet hoor, maar het lijken me wel handige dingen om te vermelden.
pi_110326635
Beste Ferry, je zit in de hoek waar de klappen vallen.
In de horeca zitten ze niet meer op je te wachten.
Te oud en te weinig skills.
Probeer je te bekwamen in een vak als vloerverwarming of interieurbouw.
pi_110327029
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 april 2012 21:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Beste Ferry, je zit in de hoek waar de klappen vallen.
In de horeca zitten ze niet meer op je te wachten.
Te oud en te weinig skills.
Probeer je te bekwamen in een vak als vloerverwarming of interieurbouw.
Hoi,

Ik kom juist uit de Horeca en wil het liefst niet meer terug nee. En merk idd dat het al moeilijk is geworden om uberhaupt een bijbaantje te vinden in de Horeca. In tegenstelling tot 4 jaar geleden waar ik binnen liep en een week later al aan de slag kon.

Maar als verkoper bij een winkel werken dat lijkt me wel echt super leuk, ook al verdient het niet zo goed. Maar ja ik wil iets doen waar ik het ook gewoon leuk gaat vinden en lang zal blijven.

Die vakken die jij noemt kunnen leuk zijn hoor, maar het is niet echt iets voor mij. :N
  zaterdag 14 april 2012 @ 21:43:31 #124
277985 tanteklara
fly farfaraway
pi_110328290
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:38 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik ben heus wel positief hoor. Maar in deze tijd weet je gewoon bijna al zeker dat ze liever iemand aannemen van 20 dan een beginner van 25.

Pluspunt is wel dat ik al Horeca ervaing heb maar dan nog weet je dat het moeilijk gaat worden. Ongeacht dat ik het wel heel leuk zou vinden. ^O^
Je bent geen beginner, je hebt 7 jaar werkervaring. Daar zijn altijd punten uit te halen die ook bij ander werk belangrijk zijn. Jezelf dus niet als een beginner verkopen, maar als iemand met ervaring. Want dat heb je.
pi_110334105
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 11:34 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

hmm ik ging anders om met de weekenden. Weekend was voor mij gewoon weekend. Door deze scheiding kun je je hoofd ook even ergens anders naar zetten. Dit vond ik persoonlijk echt heel erg belangrijk. Ik week hier alleen vanaf toen ik op zondag een 2e sollicitatiegesprek had voor een 24/7 functie. De baan kreeg ik destijds. Volgens mij heb ik toen een andere dag als weekend aangehouden. Reden hiervoor was om wat mentale rust te scheppen. Want tsja, als je mentaal uitgeput bent, merken ze dat ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')