Je gaat een WorkFast traject in.quote:Op maandag 16 april 2012 13:56 schreef FerryNL het volgende:
Morgen is het voor mij de dag om voor een afspraak bij de Sociale Dienst te komen.
Ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat lopen en wat ik te horen krijgt. Ik heb gewoon echt geen zin om daarheen te gaan en weer die preken te horen zoals jaren geleden.![]()
Hoe lang zijn die gesprekken daar een beetje? Want ik moet er nu heen voor een gezinsinkomen dat per 1 juli veranderd.
En daarom heb ik er echt geen zin in!quote:Op maandag 16 april 2012 14:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Je gaat een WorkFast traject in.
http://www.scholtensadviesenuitvoering.nl/workfast.html
WorkFast houdt eigenlijk in dat een WF consulent(e) je 1 a 2x in de week controleert of jij wel genoeg sollicitaties doet (20-30 per week). Ik kan het weten, want ik moet er zo naartoe.
Oh ja, elk werk is passend dus je moet op alles wat los en vast zit solliciteren, ook al betaalt het slecht, moet je werken op onmenselijke tijden, het weekend of in ploegendienst. Maakt niet uit dat je geen ervaring hebt in dat vak.
Maar zijn die dingen die je moet aannemen echt zo erg wat betreft werk? Kijk ik ben niet zo kieskeurig hoor, want wil best schoonmaken, callcenter werk gaan doen etc etc. Maar volgens mij zijn het echt baantjes als papierprikken en dat wil ik echt niet gaan doen.quote:Op maandag 16 april 2012 14:20 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik ben nog nergens ingegooid. Ik zit nu 3 weken in het WorkFast traject en het enige wat ik te horen heb gekregen is dat ik alles moet aannemen omdat ik anders word gekort op mijn toekomstige uitkering.
20 sollicitaties is niet zoveel hoor. Dat zijn er 4 per dag. Dat is best te doen. Ik doe het 's ochtends, zodat ik 's middags andere dingen kan doen. Een luchtje scheppen of thuis klussen.
Maar ik heb als het goed is weer werk gevonden (zie m'n post van 10:08 uur vanmorgen), maar ik wacht nog even de uitkomst van een ander sollictatiegesprek af, voordat ik een beslissing neem.
Maar misschien dat zo'n traject voor jou juist wel goed is, omdat je al een tijd werkloos bent. Geef morgen in ieder geval aan bij die consulent dat je hulp wil bij het zoeken naar passend werk.
Goed nieuwsquote:Op maandag 16 april 2012 15:56 schreef FerryNL het volgende:
Net gebeld door een verzorgingstehuis dat ik donderdag langs kan komen voor een gesprek.
Er waren heel wat afmeldingen waardoor ik nu kon komen om te praten voor een BBL plek.
Zou echt super zijn als ik alsnog een opleiding kan volgen en ergens lekker aan de slag kan.
Ja ik hoop het wel echt. Ik zou het echt oprecht heel leuk vinden om zulk werk te gaan doen. Werk graag met mensen en help mensen graag.quote:
Ze doen vaak alsof die testen heel moeilijk zijn.quote:Op maandag 16 april 2012 16:01 schreef StephanL het volgende:
[..]
Goed nieuws
Ben zelf vandaag op Schiphol geweest. Pas moest ik aanvragen.Moet je een test voor doen. Jesus wat was dat simpel![]()
Volgende week begint de echte training, betaald![]()
Mijn moeder werkt sinds 5 jaar ook in de zorg. Op redelijke late leeftijd dus ook overgestapt. Zij vindt het heel leuk en qua zwaarte valt het wel mee bij haar.quote:Op maandag 16 april 2012 16:11 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik hoop het wel echt. Ik zou het echt oprecht heel leuk vinden om zulk werk te gaan doen. Werk graag met mensen en help mensen graag.
Misschien heb ik wel een klein pluspuntje omdat ik een jongen ben, en ze toch meer jongens zoeken in de zorg haha.![]()
Maarja we zullen zien, eerst nog maar even gezellig langs de sociale dienst.
Wordt helaas verrekend met de salaris als ik binnen 4 weken weg ga, dus even volhoudenquote:Op maandag 16 april 2012 16:13 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ze doen vaak alsof die testen heel moeilijk zijn.Was bij mij destijds ook bij TNT.
Betaalde trainingen zijn altijd lekker meegenomen. Mocht het niks worden dan heb je iig al wat geld binnen geharkt.
Vroeg beginnen maakt mij niet uit hoor, want ik was het juist zat om telkens alleen maar de avonden te werken in de Horeca.quote:Op maandag 16 april 2012 16:13 schreef StephanL het volgende:
[..]
Mijn moeder werkt sinds 5 jaar ook in de zorg. Op redelijke late leeftijd dus ook overgestapt. Zij vindt het heel leuk en qua zwaarte valt het wel mee bij haar.
Wel vaak vroeg beginnen, maar dat hoort er eenmaal bij.
[..]
Wordt helaas verrekend met de salaris als ik binnen 4 weken weg ga, dus even volhouden
Ze was eerste huishoudhulp daar. Een beetje helpen de koffie in te schenken en dat soort dingen, niet eens iets in de zorg. Daarna is ze helpende niveau 2 gaan doen. Aangezien ze er al werkte was dat BBL.quote:Op maandag 16 april 2012 16:20 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Vroeg beginnen maakt mij niet uit hoor, want ik was het juist zat om telkens alleen maar de avonden te werken in de Horeca.
Was je moeder ook via een BBL traject begonnen of is er zo ingerold?
Trouwens nog een beetje nagedacht over de Horeca?
Ah ok... ja ik heb ook een gesprek voor helpende zorg en welzijn niveau 2 en dat is dus ook meteen voor een BBL plek.quote:Op maandag 16 april 2012 16:34 schreef StephanL het volgende:
[..]
Ze was eerste huishoudhulp daar. Een beetje helpen de koffie in te schenken en dat soort dingen, niet eens iets in de zorg. Daarna is ze helpende niveau 2 gaan doen. Aangezien ze er al werkte was dat BBL.
Ja de horeca. Het lijkt mij nog steeds geweldig eigenlijk. Ga morgen daarom ook nog steeds naar die voorlichtingsdag, even kennis maken en vragen of ik daar wel goed zit en dat soort dingen.
Ga denk ook morgen maar solliciteren voor een baan als leerling kok. Kijken wat ze zeggen als er iemand van 27 staat
Woon zelf niet in een de grote stad. In een klein dorpje aan de kust, maar wel midden in de randstad, vlakbij Leiden, waar ik ook als eerste wat ga proberen te vinden.quote:Op maandag 16 april 2012 16:41 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ah ok... ja ik heb ook een gesprek voor helpende zorg en welzijn niveau 2 en dat is dus ook meteen voor een BBL plek.
Ik durf te wedden dat je echt wel een plek moet vinden hoor. Ik kreeg zelfs vorige week toen 2 telefoontjes van zaken die nog een leerling zochten. En ze vroegen of ik interesse had maar ja ik wil liever gewoon echt wat anders gaan doen. Maar mocht de zorg of wat dan ook niks worden, dan ga ik wel weer terug want moet gewoon een keuze maken. En hoe langer ik twijfel hoe moeilijker het wordt om nog een opleiding te gaan volgen.
Dan ga ik gewoon doorleren en dan proberen in een lunchroom te komen, omdat die toch meer vaster zijn qua uren. Maar ja liever ga ik echt ergens anders voor snap je.
Waar woon je eigenlijk? Als je in een grote stad woont dan is de kans groot dat je echt wel wat gaat vinden hoor.
Ja.quote:Op maandag 16 april 2012 13:14 schreef Mint_Clansell het volgende:
Zouden jullie weigeren om via het UWV bij NSB club BREIN in dienst te treden (of een ander bedrijf dat indruist tegen je principes), met kans op korting van de uitkering bij weigering?
Pff, nee, als het mn droombaan niet is, is dat veel te ver.quote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Apekoek het volgende:
Ok ik kan evt een baan krijgen, maar niet mijn droombaan, ook 1 uur en 10 minuten rijden... Pffff doen of verder kijken? Wil best reizen naar mijn werk toe, maar elke dag 180km afleggen? Zouden jullie het doen?
Ik moet ook donderdag met het openbaar vervoer 1 uur reizen, maar dat is totaal iets van tegen de 30KM. Jammer gnoeg sluit het niet heel goed aan allemaal qua reizen, maar ja het moet maar.quote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Apekoek het volgende:
Ok ik kan evt een baan krijgen, maar niet mijn droombaan, ook 1 uur en 10 minuten rijden... Pffff doen of verder kijken? Wil best reizen naar mijn werk toe, maar elke dag 180km afleggen? Zouden jullie het doen?
Ja, leuk in het weekend ja. 5 dagen in de week de drukte in is een stuk minder leuk. En enorm vermoeiend.quote:Op maandag 16 april 2012 17:52 schreef FerryNL het volgende:
Maar totaal 180KM reizen per dag is wel wat anders ja. Als het goed betaalt en een beetje leuk is dan zou ik het wel doen. Lekker muziekje op in de auto en gaan met die banaan.
Als je het zo gaat bekijken is het een en al drama inderdaadquote:Op maandag 16 april 2012 18:11 schreef SwaPore het volgende:
2.20 uur per dag reizen = 11 uur per week = 45± per maand onbetaald werken... gewoon een week gratis werk dus
Nope.quote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Apekoek het volgende:
Ja tuurlijk is het vermoeiend, maar als je niks in de buurt kan vinden dan moet je het wel lijkt me.quote:Op maandag 16 april 2012 18:13 schreef Piles het volgende:
[..]
Ja, leuk in het weekend ja. 5 dagen in de week de drukte in is een stuk minder leuk. En enorm vermoeiend.
Gevraagd of ze een motel/hotel voor je willen betalen in de buurt? Meestal is dat bij meer ervaren lui die op een ander locatie gaan...quote:Op maandag 16 april 2012 18:13 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als je het zo gaat bekijken is het een en al drama inderdaadIk weet ook niet goed wat ik er mee moet doen. In de buurt nog weinig opties, maar die zullen nog wel komen. Maar ook dat kan weer een tijd duren...
Maarja om nou elke week een week lang niet in mijn eigen huis te kunnen zijn in een plaatsje waar geen fuck is te doen lijkt mij ook verreweg van ideaal.quote:Op maandag 16 april 2012 18:35 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Gevraagd of ze een motel/hotel voor je willen betalen in de buurt? Meestal is dat bij meer ervaren lui die op een ander locatie gaan...
duim voor jequote:Op maandag 16 april 2012 16:11 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik hoop het wel echt. Ik zou het echt oprecht heel leuk vinden om zulk werk te gaan doen. Werk graag met mensen en help mensen graag.
Misschien heb ik wel een klein pluspuntje omdat ik een jongen ben, en ze toch meer jongens zoeken in de zorg haha.![]()
Maarja we zullen zien, eerst nog maar even gezellig langs de sociale dienst.
Ja ik hoop het ook.quote:Op maandag 16 april 2012 20:48 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
duim voor je
hopelijk word je wel aangenomen
Met een halfuurtje sta je weer buiten.quote:Op maandag 16 april 2012 21:10 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik hoop het ook.![]()
Wel jammer dat ik morgen niet kan. Want moet eerst om 11:30 naar de Sociale Dienst, en ik kon juist om 13:00 even langs komen.
Maarja ik weet niet hoelang zo'n gesprek gaat duren bij de Sociale Dienst.
Ohh ok.quote:Op maandag 16 april 2012 21:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Met een halfuurtje sta je weer buiten.
Misschien kan je aankaarten dat je het niet fijnd als je in je 'flow' zit en steeds eruit gehaald word en voorstellen om de coach-momenten te beperken tot bijvoorbeeld 2 keer per dag?quote:Op maandag 16 april 2012 23:16 schreef DjinN het volgende:
Pff ik zit echt met een dilemma...![]()
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ben er dolblij mee, laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk om onder druk te presteren. Ze zijn daar heel erg van het coachen. Ook fijn, maar bij mij werkt het niet helemaal zoals het werken moet. Ik kan er niet tegen als ik tijdens mijn werk hele tijd moet stoppen om weer gecoached te worden. Er wordt continue op me gelet. Soms staat er iemand naast me ter plekke mee te luisteren. Ik snap wel dat het nodig is, maar ik krijg het ervan op mijn zenuwenIk mag deze baan niet kwijtraken...ik kan het me niet veroorloven om weer zonder werk te zitten, helemaal niet gezien ik dit jaar graag op vakantie wil. Ik ben dus erg druk aan het sparen.
Maar tegelijkertijd weet ik niet of ik dit zo volhoud..
Stront irritant idd. Bij de Rabobank waar ik werkte hadden daar ook een handjevan. Steeds weer even die gesprekjes. Ik werk daar ook niet prettig onder.quote:Op maandag 16 april 2012 23:16 schreef DjinN het volgende:
Pff ik zit echt met een dilemma...![]()
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ben er dolblij mee, laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk om onder druk te presteren. Ze zijn daar heel erg van het coachen. Ook fijn, maar bij mij werkt het niet helemaal zoals het werken moet. Ik kan er niet tegen als ik tijdens mijn werk hele tijd moet stoppen om weer gecoached te worden. Er wordt continue op me gelet. Soms staat er iemand naast me ter plekke mee te luisteren. Ik snap wel dat het nodig is, maar ik krijg het ervan op mijn zenuwenIk mag deze baan niet kwijtraken...ik kan het me niet veroorloven om weer zonder werk te zitten, helemaal niet gezien ik dit jaar graag op vakantie wil. Ik ben dus erg druk aan het sparen.
Er zijn introverte en extraverte mensen. Jij bent waarschijnlijk een introvert.quote:Pff ik zit echt met een dilemma...
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan. Ben er dolblij mee, laat ik dat even voorop stellen. Maar ik vind het zo moeilijk om onder druk te presteren. Ze zijn daar heel erg van het coachen. Ook fijn, maar bij mij werkt het niet helemaal zoals het werken moet. Ik kan er niet tegen als ik tijdens mijn werk hele tijd moet stoppen om weer gecoached te worden. Er wordt continue op me gelet. Soms staat er iemand naast me ter plekke mee te luisteren. Ik snap wel dat het nodig is, maar ik krijg het ervan op mijn zenuwen Ik mag deze baan niet kwijtraken...ik kan het me niet veroorloven om weer zonder werk te zitten, helemaal niet gezien ik dit jaar graag op vakantie wil. Ik ben dus erg druk aan het sparen.
Al gedaan...maar "het moet nou eenmaal, we willen de kwaliteit van het werk zo hoog mogelijk behouden"quote:Op maandag 16 april 2012 23:20 schreef Elvi het volgende:
[..]
Misschien kan je aankaarten dat je het niet fijnd als je in je 'flow' zit en steeds eruit gehaald word en voorstellen om de coach-momenten te beperken tot bijvoorbeeld 2 keer per dag?
Jah precies, ik word er strontnerveus van. Ik ga dan alleen maar meer fouten maken...waardoor ze nog vaker naar me toerennen om te vertellen wat er beter moet. Het werkt compleet averechts bij mijquote:Op maandag 16 april 2012 23:29 schreef Bombshell het volgende:
[..]
Stront irritant idd. Bij de Rabobank waar ik werkte hadden daar ook een handjevan. Steeds weer even die gesprekjes. Ik werk daar ook niet prettig onder.
Introvert ben ik niet zozeer. Ik ben altijd graag onder de mensen en maak met iedereen graag een praatje. Ik voel me het beste in een groep, en ben altijd druk waar andere mensen rustig zijn. Natuurlijk heb ik ook afentoe mijn momenten dat ik het liefste alleen gelaten wil wordenquote:Op maandag 16 april 2012 23:41 schreef jannekecompeer het volgende:
[..]
Er zijn introverte en extraverte mensen. Jij bent waarschijnlijk een introvert.
dit filmpje maakt duidelijk dat introverte mensen niet op deze manier gemotiveerd raken om op hun werk normaal te functioneren.
http://www.ted.com/talks/(...)r_of_introverts.html
Ik heb jaren lang met het zelfde probleem gezeten. Er stond de gehele dag iemand achter mij mee te kijken wat ik aan het doen was.quote:Introvert ben ik niet zozeer. Ik ben altijd graag onder de mensen en maak met iedereen graag een praatje. Ik voel me het beste in een groep, en ben altijd druk waar andere mensen rustig zijn. Natuurlijk heb ik ook afentoe mijn momenten dat ik het liefste alleen gelaten wil worden
Waar ik gewoon niet tegen kan is als er hele tijd op mijn vingers gekeken wordt. Geef mij maar een taak en laat me aanrommelen. Liever heb ik dat ik achteraf hoor wat ik verkeerd heb gedaan en wat niet. Zo functioneer ik gewoon het beste. Als er op mijn vingers gekeken wordt bij alles, krijg ik het op mijn zenuwen
Dat is een hele goede manier. Slim van jou. Want zo hou je gewoon de controle over wat je aan het doen bent. Zo is het dat jij bepaalt en niet afhankelijk die ander bepaalt.quote:Op maandag 16 april 2012 23:58 schreef jannekecompeer het volgende:
[..]
Ik heb jaren lang met het zelfde probleem gezeten. Er stond de gehele dag iemand achter mij mee te kijken wat ik aan het doen was.
De oplossing voor mij was dat ik de rollen begon om te draaien en de persoon achter mij constant begon uit te leggen wat ik aan het doen was en waarom ik dat deed. Ik overtuigde hem van mijn zelf verzekerdheid. Dat maakte deze persoon onzeker en uiteindelijk mocht ik mijn eigen gang gaan.
Een uur rijden zou ik zo doen. 180km red ik alleen niet in een uurquote:Op maandag 16 april 2012 17:43 schreef Apekoek het volgende:
Dit. En er zijn serieus debiele mensen die zeggen dat je maar een gratis 'stage' moet lopen in de hoop dat je wordt aangenomen. Of vanuit schoonmakerspositie jezelf omhoogwerken...quote:
180km totaal, 90km enkele reis. Ik vind het wel veel, al die uren bij elkaar kom ik op 46 uur per maand dat je dan reist en niet krijgt uitbetaald... Tijd dat je dus andere dingen met je leven zou kunnen doen (op benzine kosten na, anders doe ik het natuurlijk sowieso niet).quote:Op dinsdag 17 april 2012 12:17 schreef LilDutchPrincess het volgende:
[..]
Een uur rijden zou ik zo doen. 180km red ik alleen niet in een uurHoe hard rijd je dan? haha.
Zou gewoon voor beide een aparte brief versturen. Dan pas je elke brief een beetje aan naar de vacature.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:36 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb nu bij één bedrijf 2 vacatures gezien die me allebei wel aanspreken. De ene iets meer dan de ander. Wat is verstandig 1 brief sturen naar de gene die mij het meest aanspreekt of gewoon voor beide een brief sturen? Of misschien denk dat bedrijf wel dat die andere vacature wel bij me past dan leggen ze die link zelf toch wel?
CV's zijn uit de tijd, zeker in jouw vakgebied. Maak een eportfolio aan (veelal gratis, bv op inctrl.nl) en stuur deze mee met een sollicitatie.quote:Op dinsdag 17 april 2012 14:13 schreef karton2 het volgende:
Vraagje voor de grafisch ontwerpers en hun CV.
Zojuist een afwijzing gekregen voor een functie (reden: gebrek aan ervaring).
Ik heb tips gevraagd die ik mee kan nemen voor de volgende sollicitatie.
Enkele tips die ik kreeg waren:
- CV 'opmaken' omdat het toch een "creatieve" functie is.
Mijn huidige CV is puur functioneel.
- Mini portfolio in CV zetten
Als ik 2 à 3 afbeeldingen uit m'n portfolio als bijlage bij m'n CV doe dan krijgt de werkgever meteen een indruk van mijn werk omdat ze nogal lui zijn om mijn hele online portfolio te gaan bekijken.
Én ik val op deze manier op, omdat weinig mensen dat doen.
- Links naar websites die ik gemaakt heb in m'n CV zetten.
Zie vorige tip: Werkgevers willen meteen kunnen zien wat ik online heb staan.
Ik ben het met alle tips eens behalve de tweede. Je CV is alleen maar een levensloopbeschrijving en geen portfolio.
Wat denken jullie hierover?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |