Het is ook een leuk topic. Lijstjes.quote:Op donderdag 5 april 2012 09:48 schreef Lidlchips het volgende:
Ik ben trots op het feit dat dit zo goed loopt! Bedankt mensen!
quote:Op donderdag 5 april 2012 09:48 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is ook een leuk topic. Lijstjes.
Nette lijst. The Who viel bij mij net buiten de boot. Johanquote:Op donderdag 5 april 2012 10:46 schreef ScottTracy het volgende:
Even snel gedaan, niet veel tijd, maar wel tof!
1. Marvin Gaye - What's Going On
2. The Who - Baba O'Riley
3. Kate Bush - Running Up That Hill
4. Bob Dylan - Like A Rolling Stone
5. Johan - Tumble and Fall
Of de laatste nummers van een plaatquote:Op donderdag 5 april 2012 11:56 schreef Kadafi het volgende:
CD openers zijn vaak de beste van het album, dus dat wordt een hele lastige voor mij.
Wat ik zei is uiteraard wat overroepenquote:Op donderdag 5 april 2012 12:02 schreef ohnikua het volgende:
Ha, ik heb juist het idee dat de beste nummers vaak zo rond positie 4-6 staan
Tja, dit is echt een 'kill your darlings' lijstje, ik had voor minstens 3 platen ook 3 anderen kunnen noemen die ik hier langs zag komen...quote:Op donderdag 5 april 2012 12:28 schreef Kadafi het volgende:
[..]
dat Smells Like Teen Spirit al niet vaker genoemd is verbaasde me een beetje.
Oh Hallogallo iddquote:Op donderdag 5 april 2012 12:21 schreef Gillingham het volgende:
1. Neu! - Hallogallo (Neu!)
2. The Rolling Stones - Gimme Shelter (Let it Bleed)
3. Massive Attack - Angel (Mezzanine)
4. Tom Waits - Tom Traubert's Blues (Small Change)
5. Creedence Clearwater Revival - Ramble Tamble (Cosmo's Factory)
Eervolle vermeldingen: Changes, Sunday Morning, Everything in it's Right Place, Fake Empire, The Ghost of Tom Joad, To Bring You My Love, Sympathy for the Devil, Like a Rolling Stone.
The Stones zijn wel meesters als het aankomt op openingstracks: Gimme Shelter, Sypmathy for the Devil, Brown Sugar, Paint it Black, enz.
Helemaal waar! Een top 10/20 maken zou makkelijker zijn.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:40 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Tja, dit is echt een 'kill your darlings' lijstje, ik had voor minstens 3 platen ook 3 anderen kunnen noemen die ik hier langs zag komen...
Eerste zin van het album: "It doesn't matter if we all die." Met die typische jankstem van Smith.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:28 schreef Kadafi het volgende:
[..]
* Vond overigens The Cure - One Hundred Years ook een goede keuze van On. En dat Smells Like Teen Spirit al niet vaker genoemd is verbaasde me een beetje.
Dat was het eerste album wat ik na Disintegration ging luisteren, dat was wel een verschil iddquote:Op donderdag 5 april 2012 12:52 schreef On het volgende:
[..]
Eerste zin van het album: "It doesn't matter if we all die." Met die typische jankstem van Smith.
Daar werd ik ook stil van ja. Fantastisch!quote:Op donderdag 5 april 2012 12:52 schreef On het volgende:
[..]
Eerste zin van het album: "It doesn't matter if we all die." Met die typische jankstem van Smith.
Plainsong is ook een sterke opener, maar daar dendert Pictures of You dan gelijk overheen.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dat was het eerste album wat ik na Disintegration ging luisteren, dat was wel een verschil idd
Als je er een middagje over na zou gaan denken kan er maar zo een totaal andere top-5 uit komen hè.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh Hallogallo idd![]()
vergeten in mijn lijstjegeen zin om aan te passen
Ik vind Disintegration wel een ironische titel aangezien ik de nummers op dat album steeds beter vind worden naarmate je naar het einde gaat. Fascination Street, Prayers for Rain, de selftitled track.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:56 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Plainsong is ook een sterke opener, maar daar dendert Pictures of You dan gelijk overheen.
Het laatste deel van disintegration is pure kunst (alhoewel ik Prayers for Rain wat minder vind dan de rest). Fascination street, Disintegration, Same Deep Water As You, Homesick en Untitled zijn fantastisch. Een van m'n favoriete 3 albums aller tijden trouwens, waar we het nu over hebben.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:59 schreef On het volgende:
[..]
Ik vind Disintegration wel een ironische titel aangezien ik de nummers op dat album steeds beter vind worden naarmate je naar het einde gaat. Fascination Street, Prayers for Rain, de selftitled track.
Oeh Baba O'Riley, die had ik eigenlijk op 1 moeten zetten!quote:Op donderdag 5 april 2012 13:28 schreef spijkerbroek het volgende:
1. PJ Harvey - To bring you my love (To bring you my love)
2. Led Zeppelin - Whole lotta love (II)
3. Heather Nova - If I saw you in a movie (South)
4. Iron Maiden - Aces high (Powerslave)
5. The Who - Baba O'Riley (Who's next)
quote:Op donderdag 5 april 2012 14:45 schreef wallofdolls het volgende:
Pffffffffff. Dit is n hele moeilijke
Als ik 1 nummer wil horen van een album dat ik niet ken is kies ik meestal track 3. Dat is vaak een goede indicatie. Misschien niet de allerbeste maar meest representatief ofzo.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:28 schreef Kadafi het volgende:
Wat ik zei is uiteraard wat overroepen. Het is alleen wél zo vind ik, dat je met een openingslied een goede indruk achter wil laten.
Oja, die ook zeker.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:17 schreef wallofdolls het volgende:
1. Serge Gainsbourg - Melody spotify
Hihi, het openingsnummer op een album van 2 nummersquote:Op donderdag 5 april 2012 15:17 schreef wallofdolls het volgende:
4. Miles Davis - A tribute to Jack Johnson spotify
Betraptquote:Op donderdag 5 april 2012 15:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hihi, het openingsnummer op een album van 2 nummers
CocoRosie Hoe kon ik ze vergeten!quote:Op donderdag 5 april 2012 19:50 schreef methodmich het volgende:
Oei, lekker breed onderwerp vandaag.
Mijn lijstje zou dan op dit moment zijn:
1 Jolie Holland - Mexico City (The Living And The Dead)
2 Van Morrison - Astral Weeks (Astral Weeks)
3 CocoRosie - Terrible Angels (La Maison De Mon Rêve)
4 Dayna Kurtz - Fred Astaire (Postcards From Downtown)
5 Pavement - Stereo (Brighten The Corners)
Mooi!quote:Op vrijdag 6 april 2012 07:23 schreef Beregd het volgende:
de uitslag:
1) Wilco - I'm Trying to Break Your Heart [Yankee Hotel Foxtrot]( 11)
2) Pink Floyd - Shine on you Crazy Diamond Part 1( 9)
2) My Bloody Valentine - Only Shallow( 9)
2) Bruce Springsteen - Thunder Road( 9)
5) Van Morrison - Astral Weeks (Astral Weeks)( 8)
5) Supertramp - School (Crime of the Century)( 8)
7) Funkadelic - Maggot Brain( 7)
7) Dire Straits - Telegraph Road (Love over Gold)( 7)
9) Metallica - Enter Sandman( 6)
9) Joy Division - Disorder( 6)
9) Arctic Monkeys - The View from the afternoon( 6)
quote:Meg White
I saw you on the big screen
Oh, Jack was king, but you stole the scene
Meg White
Baby, you’re the bomb
Oh, Jack is great don’t get me wrong
But this is your song
die had ik er in gisterenquote:Op vrijdag 6 april 2012 17:10 schreef methodmich het volgende:
Geinig dat nu White Stripes aan de beurt zijn. Twijfelde namelijk gisteren nog om mijn nummer 1 van White Stripes op te nemen in het lijstje van gisteren.
Maar goed, de top 5 dus:
1 Dead Leaves And The Dirty Ground
2 Truth Doesn't Make A Noise
3 Offend In Every Way
4 A Martyr For My Love To You
5 Hypnotize
Maar deze is lastig, had er nog wel een paar die ik graag wilde noemen.
nederlandse kinderen die frans zingen? bedoel je The Shorts?quote:Op zaterdag 7 april 2012 09:44 schreef Lidlchips het volgende:
Daar kan ik gewoon weer niks mee. Enige Franstalige nummer dat ik ken is die van die irritante Nederlandse kinderen.
quote:"Les Sucettes" was, on the surface, a pleasant children's song about a girl who likes aniseed-flavoured lollipops. But Gainsbourg's lyric was full of playful double meanings referring to oral sex, which Gall, aged 18, simply did not understand. She was filmed singing "Les Sucettes" for television programs, with actions and props playing on the sexual references. By Gall's account she did not realize until later why the filming attracted so many visitors to the set.
She was extremely upset upon finally learning the truth about the song's double meaning--"mortified, hiding herself away for weeks, refusing to face anyone". Gall said that she had sung Gainsbourg's songs "with an innocence of which I'm proud. I was pained to then learn that he had turned the situation to his advantage, mocking me." In a 2001 television interview, Gall said that she felt "betrayed by the adults around me."
Vandaag mag het zonder smokkelen ...quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:15 schreef Aschkael het volgende:
03 leonard cohen - le partisan (beetje smokkelen...)
quote:Op zondag 8 april 2012 09:32 schreef ranja het volgende:
Ik sla even over. Ken wel een paar redelijke covers maar van hemzelf, daar begin ik niet aan.
Dat leer je ook wel af na die cover van Ron Brandsteder en Josequote:Op zondag 8 april 2012 11:53 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik ken niet genoeg van hem, eigenlijk alleen So long, Marianne van titel. Nooit meer tijd in gestoken,
Gelukkig nooit gehoord.. en ik ben ook niet van plan die cover op te zoekenquote:Op zondag 8 april 2012 13:42 schreef ranja het volgende:
Dat leer je ook wel af na die cover van Ron Brandsteder en Jose
Is dit topic al zo populair dat er een geruchtencircuit is?quote:Op maandag 9 april 2012 12:27 schreef methodmich het volgende:
Lastig dus. Ik sla maar over. Doe morgen wel weer mee, hoorde geruchten dat dan Prince aan de beurt was.
ik heb me aan m'n eigen definitie van punkrock gehouden, leek me het makkelijkst.quote:Op maandag 9 april 2012 12:16 schreef Norrage het volgende:
Ik zou niet eens weten wat er onder punk valt en wat niet, dus ik pas.
Lijkt me ook idd. Grenzen tussen muziekgenres zijn per persoon anders. Sterker, om het makkelijk te houden voor mezelf hou ik me aan rock, pop, klassiek, rap, dance, jazz en blues. Alle substromingen (van death metal tot hiphop en italo-pop) gooi ik lekker op 1 hoop in 1 van de "hoofdstromingen"quote:Op maandag 9 april 2012 14:09 schreef ranja het volgende:
ik heb me aan m'n eigen definitie van punkrock gehouden, leek me het makkelijkst.
Ja inderdaad. Ik doe er dan nog elektronisch (niet onder dance) bij en plof blues gewoon of onder jazz of onder rock. Want dat is anders ook te breed...quote:Op maandag 9 april 2012 14:17 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Lijkt me ook idd. Grenzen tussen muziekgenres zijn per persoon anders. Sterker, om het makkelijk te houden voor mezelf hou ik me aan rock, pop, klassiek, rap, dance, jazz en blues. Alle substromingen (van death metal tot hiphop en italo-pop) gooi ik lekker op 1 hoop in 1 van de "hoofdstromingen"Het boeit me niet zoveel tot welke stroming een liedje/artiest behoort.
Ja joh, van voetbaltribunes tot tapasbars, overal praat men er over.quote:Op maandag 9 april 2012 12:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is dit topic al zo populair dat er een geruchtencircuit is?
Die speelt tegenwoordig folk-covers van punk-klassiekers, erg leukquote:Op maandag 9 april 2012 12:30 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik associeer punk altijd met Vyvyan van The Young Ones. Niet zozeer dat het er echt iets mee te maken heeft, maar toch: The Young Ones.![]()
Toevallig zag ik een paar youtube videos van ze vorige week, maar ik realiseerde me niet dat dat Vyvyan was!quote:Op maandag 9 april 2012 20:10 schreef cafca het volgende:
Die speelt tegenwoordig folk-covers van punk-klassiekers, erg leuk
Heel tof inderdaad!quote:Op maandag 9 april 2012 20:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Die speelt tegenwoordig folk-covers van punk-klassiekers, erg leuk
Ben bang voor je dat je weer een jaartje of wat moet wachten voordat er weer een punk dag top 5 komt. Desondanks, veel plezier met je Dire Straits top 5quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:40 schreef yyyentle het volgende:
Leuk topic.![]()
The Ramones, the Clash, The Undertones, Patty Smith, Talking Heads.
Punk, punkrock, wat maakt het uit. Bovenstaande bandjes mogen wat mij betreft allemaal op de eerste plaats en ze hebben ook allemaal meerdere nummers gemaakt die ik op de eerste plaats zou zetten: vandaag deze, morgen weer een ander.
Een kwartiertje op you-tube doet wonderen! Misschien ontdek je nog wat moois.quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:53 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Zo heel veel goede nummers van Dire Straits ken ik niet, is twee ook goed?![]()
Ja You Tube is wat dat betreft geweldig. Je kunt nummers en platen terugvinden die je jaren geleden hebt weggedaan. (Ik heb namelijk op een dag al mijn singles en LP's weggedaan om er CD's voor terug te kopen).quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een kwartiertje op you-tube doet wonderen! Misschien ontdek je nog wat moois.
Anyway, volgens mij kan 2 nummers niet, kijk anders even op de OP.
Je hebt nu in elk geval nog de hele dag de tijd voor dit lijstje
Het is echt de ultieme oude-lullen, lekker onspannende simpele gitaarrock en volgens mijn bovendien bovengemiddeld populair in Nederland. Maar de paar pareltjes die ze gemaakt hebben ontstijgt dat niveauquote:Op dinsdag 10 april 2012 11:07 schreef Gehenna het volgende:
ik wordt de laatste paar dagen ineens achtervolgt door de Dire Straits lijkt het wel, zo hoor je ze nooit en zo duikt hun muziek en naam overal op
maar ik vind het eigenlijk niets, goede muziekanten, maar ook erg slapjes allemaal.
Private Investigations heeft zo nog wel z'n momentjes imho
Goed lijstjequote:Op dinsdag 10 april 2012 12:01 schreef Kadafi het volgende:
1. Sultans of Swing
2. Brothers in Arms
3. Telegraph Road
4. Tunnel of Love
5. Private Investigations
Lol ik zie het. Overduidelijk de betere. Nr 6 t/m 10 --> ook hetzelfde?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Goed lijstje
Precies dezelfde als ik, maar andere volgorde
Zou best eens kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:04 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Lol ik zie het. Overduidelijk de betere. Nr 6 t/m 10 --> ook hetzelfde?
6. On Every Street
7. Romeo & Juliet
8. Lady Writer
9. Down to the Waterline
10. Money for Nothing
Want alle andere bands spelen elk concert weer andere liedjes?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:17 schreef methodmich het volgende:
Dire Straits??? Die spelen toch al jaren hetzelfde liedje?
Kortom, ik doe vandaag niet mee.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wow, wat een enthousiasme. Goed om te zien dat de Dire Straits zoveel stemmingen oplevert.
@Weezerbutler post#153 Ik waardeer de Smiths teveel om hier iets negatiefs over zijn uitspraak te zeggen. Ik betitel zijn uitspraak dan ook maar als licht ironisch.
Waarschijnlijk kent iedereen er wel een paar maar is de rest rukquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:28 schreef Gillingham het volgende:
Opvallend weinig variatie door de lijstjes heen.
maar 5 lukt me nog wel (al gepost).quote:
Precies, alles van Dire Straits is praktisch hetzelfde en ongelooflijk eentonig en middle of the road. Er zijn maar een paar nummers die iets anders klinken en dan meteen ook vrij geniaal zijn. Die zie je dus ook steeds terug. Telegraph Road, Private Investigations, het eerste nummer van alle nummers die hetzelfde zijn Sultans of Swing en Brothers in Arms. De rest is pfff....quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk kent iedereen er wel een paar maar is de rest ruk
Ik in principe niks. Ik heb er ook niet veel mee, dwz zal niet snel een lp van Dire Straits kopen. Maar ik vind het ook niet erg als er een liedje van ze op de radio komt (tenzij dat 10 minuten of meer duurt).quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik snap niet wat iedereen zo heeft tegen middle of the road.
Ze zijn inderdaad nogal mainstream. Maar in plaats van ze hardcore middle of the road te noemen, zou ik ze eerder king of the middle road noemen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Precies, alles van Dire Straits is praktisch hetzelfde en ongelooflijk eentonig en middle of the road. Er zijn maar een paar nummers die iets anders klinken en dan meteen ook vrij geniaal zijn. Die zie je dus ook steeds terug. Telegraph Road, Private Investigations, het eerste nummer van alle nummers die hetzelfde zijn Sultans of Swing en Brothers in Arms. De rest is pfff....
Maar ze blijven een geniale band, zeker op Alchemy Live
Dat is een beetje de kern van het probleem. Mark Knopfler heeft meer 1 soort lick en daar houdt t mee op. Geniaal gitaargeluid maar steeds weer dat zelfde pingeltje. Plus dat praktisch gezien alles niet geheel toevallig na het vertrek van David op een verloren nummertje hier en daar van zijn kracht is ontdaan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad nogal mainstream. Maar in plaats van ze hardcore middle of the road te noemen, zou ik ze eerder king of the middle road noemen.
Klopt ook dat veel nummers op elkaar lijken, maar dat is bijvoorbeeld The Smiths ook zo. Zolang de nummers goed zijn is daar niets mis mee.
Bij een nummer als Brothers in Arms is de tekst gewoon meesterlijk bedacht. Wat verder de Dire Straits verheft boven vele andere bandjes is natuurlijk Mark Knopfler. Elke zelfrespecterende muziekfan heeft Knopfler in zijn lijst van beste 50 gitaristen. Vele zullen hem zelfs terugvinden in hun lijst van de beste 25.
Dat maakt hun wat mij betreft uitzonderlijk.
Dat valt wel mee, is een beetje langs me heengegaan, geloof ik.quote:Op woensdag 11 april 2012 01:29 schreef Kadafi het volgende:
iedereen is bekend met "Happy Hardcore".
Verkeerde generatie?quote:Op woensdag 11 april 2012 09:08 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, is een beetje langs me heengegaan, geloof ik.
gewoon alles wat hier genoemd is in Spotify opzoekenquote:Op woensdag 11 april 2012 09:13 schreef Norrage het volgende:
maar zoals gezegd zou ik niks bij naam kunnen noemen.
dat lijkt me meer eurodance...quote:Op woensdag 11 april 2012 09:44 schreef chansadres het volgende:
Wat vinden de mensen hier van 2 Unlimited/2 Brothers on the 4th Floor/T-spoon. Valt dat onder Happy Hardcore of toch meer onder Dance oid...
De scheidingslijn was toen zo dun dat ik die altijd in één adem noem. Even alles laten doordringen dan...quote:
Mijn eerste zelfverdiende aankoop.quote:Op woensdag 11 april 2012 09:13 schreef Norrage het volgende:
[..]
Verkeerde generatie?
Langs mij is het ook een beetje heen gegaan. Toen was ik ongeveer 12 jaar, en was ik niet zo van die feestjes
Nu vind ik het echter geniaal (enige soort feestjes waar ik plezier kan hebben is waar dit soort muziek gedraaid wordt, samen met slechte apres-ski muziek), maar zoals gezegd zou ik niks bij naam kunnen noemen.
Mark?quote:
Oh -> ja dat wist ik allemaal niet hoorquote:Op woensdag 11 april 2012 15:33 schreef Kadafi het volgende:
2 Brothers on the 4th floor / T-Spoon etc. zijn inderdaad eurodance en geen happy hardcore
Oh, reageer dan niet.quote:Op woensdag 11 april 2012 18:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Oh -> ja dat wist ik allemaal niet hoor
Met Stevie Nicksquote:Op donderdag 12 april 2012 09:12 schreef chansadres het volgende:
Oh joy! Dit zal weer de vraag gaan oproepen. Welke Fleetwood Mac beter was.
1. Landslide
2. Go Your Own Way
3. Little Lies
4. The Chain
5. Everywhere
Hm, vanavond thuis eens kijken waar dat mis is gegaanquote:Op donderdag 12 april 2012 13:31 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Overigens had bij de uitslag over gisteren Can't stop raving op 3 moeten staan ipv nr 7, want die had 18 pnt.
Sky Radio-alertquote:Go your own way
Dat is ook niet nodig om wel een top 5 te kunnen maken.quote:Op donderdag 12 april 2012 18:29 schreef Lidlchips het volgende:
Nooit gehoord wat er zo bijzonder is aan Fleetwood Mac.
Dat kan ik ook niet, omdat ik geen verschil hoor.quote:Op donderdag 12 april 2012 21:16 schreef ranja het volgende:
[..]
Dat is ook niet nodig om wel een top 5 te kunnen maken.
Fleetwood Mac is er in vershillende smaken. Zoals Lidl chips er ook in verschillende smaken is.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:27 schreef Lidlchips het volgende:
[..]
Dat kan ik ook niet, omdat ik geen verschil hoor.
Origineel van je.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:28 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Fleetwood Mac is er in vershillende smaken. Zoals Lidl chips er ook in verschillende smaken is.
mkIIquote:Op donderdag 12 april 2012 22:39 schreef wallofdolls het volgende:
Mwah, ik vind mkII wel een erg stoffig Sky Radio-gehalte hebben, met uitzonderingen daargelaten.
Sara hoort op 4 te staan met 22 punten i.p.v. Over my head. Die laatste is volgens mij maar 1 keer genoemd.quote:Op vrijdag 13 april 2012 06:56 schreef fripper het volgende:
Uitslag Fleetwood Mac :
1. Go your own way 37
2. Oh Well 24
3. Landslide 23
4. Over my Head 22
5. Dreams 14
6. Second Hand News 11
7. Man of the World 10
8. Need your love so bad 10
Tevens uniek dat door de overstap naar het CD-formaat een briljant album zichzelf uiteindelijk nog eens kon overtreffen door het toevoegen van een extra track midden in de oorspronkelijke tracklist. Dit in tegenstelling tot 'Tusk', waarvoor bij de eerste CD-uitgave 'Sara' moest worden ge-edit omdat men een dubbelaar op een enkele CD uitbracht.quote:
"Silver Springs" is a song written by Stevie Nicks and performed by Fleetwood Mac. It was originally intended for the band's 1977 album Rumours, but became a B-side to the song "Go Your Own Way", and was eventually released as a single from the 1997 album The Dance.
Years after the fact, Nicks commented that the song's exclusion from the album marked a growing tension in the band. In face of the limited space available on the LP format of the time, the song was excluded due to its length. In a 1997 documentary on the making of Rumours, Richard Dashut, the engineer and co-producer, called it "The best song that never made it to a record album.".
bron
Lijkt me logisch. Als je die man een keer live aan het werk hebt gezien, dan kun je niet anders.quote:
En dat terwijl ie uit de AvantGarde jazz komtquote:Op vrijdag 13 april 2012 11:03 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Lijkt me logisch. Als je die man een keer live aan het werk hebt gezien, dan kun je niet anders.
True that! Overigens altijd weer leuk als het uitdraait op een (dan wel verkapte) Wilco-adoratie.Gebeurt hier wel vaker.quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
En dat terwijl ie uit de AvantGarde jazz komtheld dat ie is.
Die komt pas bij iedereen op 1 bij muzikaal meest veelzijdige all time heroquote:
Of beste Ondes Martenotist.quote:Op vrijdag 13 april 2012 12:38 schreef Mansjester het volgende:
[..]
Die komt pas bij iedereen op 1 bij muziekaal meest veelzijdige all time hero
Jij hield toch niet van Avant Garde?quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
En dat terwijl ie uit de AvantGarde jazz komtheld dat ie is.
Nee, maar het toont de veelzijdigheid van zo'n artiest aanquote:Op vrijdag 13 april 2012 13:30 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Jij hield toch niet van Avant Garde?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |