Oh Hallogallo iddquote:Op donderdag 5 april 2012 12:21 schreef Gillingham het volgende:
1. Neu! - Hallogallo (Neu!)
2. The Rolling Stones - Gimme Shelter (Let it Bleed)
3. Massive Attack - Angel (Mezzanine)
4. Tom Waits - Tom Traubert's Blues (Small Change)
5. Creedence Clearwater Revival - Ramble Tamble (Cosmo's Factory)
Eervolle vermeldingen: Changes, Sunday Morning, Everything in it's Right Place, Fake Empire, The Ghost of Tom Joad, To Bring You My Love, Sympathy for the Devil, Like a Rolling Stone.
The Stones zijn wel meesters als het aankomt op openingstracks: Gimme Shelter, Sypmathy for the Devil, Brown Sugar, Paint it Black, enz.
Helemaal waar! Een top 10/20 maken zou makkelijker zijn.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:40 schreef Sequencial het volgende:
[..]
Tja, dit is echt een 'kill your darlings' lijstje, ik had voor minstens 3 platen ook 3 anderen kunnen noemen die ik hier langs zag komen...
Eerste zin van het album: "It doesn't matter if we all die." Met die typische jankstem van Smith.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:28 schreef Kadafi het volgende:
[..]
* Vond overigens The Cure - One Hundred Years ook een goede keuze van On. En dat Smells Like Teen Spirit al niet vaker genoemd is verbaasde me een beetje.
Dat was het eerste album wat ik na Disintegration ging luisteren, dat was wel een verschil iddquote:Op donderdag 5 april 2012 12:52 schreef On het volgende:
[..]
Eerste zin van het album: "It doesn't matter if we all die." Met die typische jankstem van Smith.
Daar werd ik ook stil van ja. Fantastisch!quote:Op donderdag 5 april 2012 12:52 schreef On het volgende:
[..]
Eerste zin van het album: "It doesn't matter if we all die." Met die typische jankstem van Smith.
Plainsong is ook een sterke opener, maar daar dendert Pictures of You dan gelijk overheen.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:55 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dat was het eerste album wat ik na Disintegration ging luisteren, dat was wel een verschil idd
Als je er een middagje over na zou gaan denken kan er maar zo een totaal andere top-5 uit komen hè.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:45 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Oh Hallogallo idd![]()
vergeten in mijn lijstjegeen zin om aan te passen
Ik vind Disintegration wel een ironische titel aangezien ik de nummers op dat album steeds beter vind worden naarmate je naar het einde gaat. Fascination Street, Prayers for Rain, de selftitled track.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:56 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Plainsong is ook een sterke opener, maar daar dendert Pictures of You dan gelijk overheen.
Het laatste deel van disintegration is pure kunst (alhoewel ik Prayers for Rain wat minder vind dan de rest). Fascination street, Disintegration, Same Deep Water As You, Homesick en Untitled zijn fantastisch. Een van m'n favoriete 3 albums aller tijden trouwens, waar we het nu over hebben.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:59 schreef On het volgende:
[..]
Ik vind Disintegration wel een ironische titel aangezien ik de nummers op dat album steeds beter vind worden naarmate je naar het einde gaat. Fascination Street, Prayers for Rain, de selftitled track.
Oeh Baba O'Riley, die had ik eigenlijk op 1 moeten zetten!quote:Op donderdag 5 april 2012 13:28 schreef spijkerbroek het volgende:
1. PJ Harvey - To bring you my love (To bring you my love)
2. Led Zeppelin - Whole lotta love (II)
3. Heather Nova - If I saw you in a movie (South)
4. Iron Maiden - Aces high (Powerslave)
5. The Who - Baba O'Riley (Who's next)
quote:Op donderdag 5 april 2012 14:45 schreef wallofdolls het volgende:
Pffffffffff. Dit is n hele moeilijke
Als ik 1 nummer wil horen van een album dat ik niet ken is kies ik meestal track 3. Dat is vaak een goede indicatie. Misschien niet de allerbeste maar meest representatief ofzo.quote:Op donderdag 5 april 2012 12:28 schreef Kadafi het volgende:
Wat ik zei is uiteraard wat overroepen. Het is alleen wél zo vind ik, dat je met een openingslied een goede indruk achter wil laten.
Oja, die ook zeker.quote:Op donderdag 5 april 2012 15:17 schreef wallofdolls het volgende:
1. Serge Gainsbourg - Melody spotify
Hihi, het openingsnummer op een album van 2 nummersquote:Op donderdag 5 april 2012 15:17 schreef wallofdolls het volgende:
4. Miles Davis - A tribute to Jack Johnson spotify
Betraptquote:Op donderdag 5 april 2012 15:37 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hihi, het openingsnummer op een album van 2 nummers
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |