Een kwartiertje op you-tube doet wonderen! Misschien ontdek je nog wat moois.quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:53 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Zo heel veel goede nummers van Dire Straits ken ik niet, is twee ook goed?![]()
Ja You Tube is wat dat betreft geweldig. Je kunt nummers en platen terugvinden die je jaren geleden hebt weggedaan. (Ik heb namelijk op een dag al mijn singles en LP's weggedaan om er CD's voor terug te kopen).quote:Op dinsdag 10 april 2012 07:57 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Een kwartiertje op you-tube doet wonderen! Misschien ontdek je nog wat moois.
Anyway, volgens mij kan 2 nummers niet, kijk anders even op de OP.
Je hebt nu in elk geval nog de hele dag de tijd voor dit lijstje
Het is echt de ultieme oude-lullen, lekker onspannende simpele gitaarrock en volgens mijn bovendien bovengemiddeld populair in Nederland. Maar de paar pareltjes die ze gemaakt hebben ontstijgt dat niveauquote:Op dinsdag 10 april 2012 11:07 schreef Gehenna het volgende:
ik wordt de laatste paar dagen ineens achtervolgt door de Dire Straits lijkt het wel, zo hoor je ze nooit en zo duikt hun muziek en naam overal op
maar ik vind het eigenlijk niets, goede muziekanten, maar ook erg slapjes allemaal.
Private Investigations heeft zo nog wel z'n momentjes imho
Goed lijstjequote:Op dinsdag 10 april 2012 12:01 schreef Kadafi het volgende:
1. Sultans of Swing
2. Brothers in Arms
3. Telegraph Road
4. Tunnel of Love
5. Private Investigations
Lol ik zie het. Overduidelijk de betere. Nr 6 t/m 10 --> ook hetzelfde?quote:Op dinsdag 10 april 2012 12:03 schreef Norrage het volgende:
[..]
Goed lijstje
Precies dezelfde als ik, maar andere volgorde
Zou best eens kunnen inderdaadquote:Op dinsdag 10 april 2012 12:04 schreef Kadafi het volgende:
[..]
Lol ik zie het. Overduidelijk de betere. Nr 6 t/m 10 --> ook hetzelfde?
6. On Every Street
7. Romeo & Juliet
8. Lady Writer
9. Down to the Waterline
10. Money for Nothing
Want alle andere bands spelen elk concert weer andere liedjes?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:17 schreef methodmich het volgende:
Dire Straits??? Die spelen toch al jaren hetzelfde liedje?
Kortom, ik doe vandaag niet mee.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Wow, wat een enthousiasme. Goed om te zien dat de Dire Straits zoveel stemmingen oplevert.
@Weezerbutler post#153 Ik waardeer de Smiths teveel om hier iets negatiefs over zijn uitspraak te zeggen. Ik betitel zijn uitspraak dan ook maar als licht ironisch.
Waarschijnlijk kent iedereen er wel een paar maar is de rest rukquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:28 schreef Gillingham het volgende:
Opvallend weinig variatie door de lijstjes heen.
maar 5 lukt me nog wel (al gepost).quote:
Precies, alles van Dire Straits is praktisch hetzelfde en ongelooflijk eentonig en middle of the road. Er zijn maar een paar nummers die iets anders klinken en dan meteen ook vrij geniaal zijn. Die zie je dus ook steeds terug. Telegraph Road, Private Investigations, het eerste nummer van alle nummers die hetzelfde zijn Sultans of Swing en Brothers in Arms. De rest is pfff....quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:49 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
[..]
Waarschijnlijk kent iedereen er wel een paar maar is de rest ruk
Ik in principe niks. Ik heb er ook niet veel mee, dwz zal niet snel een lp van Dire Straits kopen. Maar ik vind het ook niet erg als er een liedje van ze op de radio komt (tenzij dat 10 minuten of meer duurt).quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:12 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik snap niet wat iedereen zo heeft tegen middle of the road.
Ze zijn inderdaad nogal mainstream. Maar in plaats van ze hardcore middle of the road te noemen, zou ik ze eerder king of the middle road noemen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:06 schreef Norrage het volgende:
[..]
Precies, alles van Dire Straits is praktisch hetzelfde en ongelooflijk eentonig en middle of the road. Er zijn maar een paar nummers die iets anders klinken en dan meteen ook vrij geniaal zijn. Die zie je dus ook steeds terug. Telegraph Road, Private Investigations, het eerste nummer van alle nummers die hetzelfde zijn Sultans of Swing en Brothers in Arms. De rest is pfff....
Maar ze blijven een geniale band, zeker op Alchemy Live
Dat is een beetje de kern van het probleem. Mark Knopfler heeft meer 1 soort lick en daar houdt t mee op. Geniaal gitaargeluid maar steeds weer dat zelfde pingeltje. Plus dat praktisch gezien alles niet geheel toevallig na het vertrek van David op een verloren nummertje hier en daar van zijn kracht is ontdaan.quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ze zijn inderdaad nogal mainstream. Maar in plaats van ze hardcore middle of the road te noemen, zou ik ze eerder king of the middle road noemen.
Klopt ook dat veel nummers op elkaar lijken, maar dat is bijvoorbeeld The Smiths ook zo. Zolang de nummers goed zijn is daar niets mis mee.
Bij een nummer als Brothers in Arms is de tekst gewoon meesterlijk bedacht. Wat verder de Dire Straits verheft boven vele andere bandjes is natuurlijk Mark Knopfler. Elke zelfrespecterende muziekfan heeft Knopfler in zijn lijst van beste 50 gitaristen. Vele zullen hem zelfs terugvinden in hun lijst van de beste 25.
Dat maakt hun wat mij betreft uitzonderlijk.
Dat valt wel mee, is een beetje langs me heengegaan, geloof ik.quote:Op woensdag 11 april 2012 01:29 schreef Kadafi het volgende:
iedereen is bekend met "Happy Hardcore".
Verkeerde generatie?quote:Op woensdag 11 april 2012 09:08 schreef Berkery het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, is een beetje langs me heengegaan, geloof ik.
gewoon alles wat hier genoemd is in Spotify opzoekenquote:Op woensdag 11 april 2012 09:13 schreef Norrage het volgende:
maar zoals gezegd zou ik niks bij naam kunnen noemen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |