Vespa had vroeger handgeschakelde brommers net zoals Kreider, Zundapp, Puch, Tomos, NSU, etc.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:40 schreef Edskimo het volgende:
Vespa maakte 50 jaar geleden al scooters, die nu nog steeds rondrijden
Zonder de vespa scooter had de scooter zoals we m vandaag kennen misschien geeneens bestaan.
je kan niet schakelen?quote:Op donderdag 5 april 2012 13:42 schreef Willaaam het volgende:
Brommers van de tweetaktbrigade kunnen dus wel heel zuinig zijn, maar je benen krijgen het er wel koud op in de winter en je moet lekker zelf schakelen.
je ben toch geen wijfquote:Op donderdag 5 april 2012 13:42 schreef Willaaam het volgende:
Brommers van de tweetaktbrigade kunnen dus wel heel zuinig zijn, maar je benen krijgen het er wel koud op in de winter en je moet lekker zelf schakelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4-TAKT FTW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Tweetakt is voor pubers en shagrokende wao'ers!Loopt nooit echt goed, altijd stinken met die kankerverwekkende ultrafijnstofwalm, maakt een pokkeherie en heeft een supersmalle powerband. Ouderwetse ellende voor sentimentele communisten die nog denken dat een Trabant de ultieme vorm van luxe is.
Viertakt daarentegen is veel zuiniger, heeft meer koppel bij lage toeren, rijdt ook goed bij halfgas en is veel duurzamer dan zo'n tweetaktfossiel. Viertakt wordt niet voor niks in bijna elk motorvoertuig toegepast, Waarom? Omdat viertakt beter is!
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
Ook mooi, helaas is alleen het bereik nog niet helemaal geweldig.quote:
Snorscootersquote:Op donderdag 5 april 2012 16:09 schreef tntkiller het volgende:
neem vooral geen 4taks snorscooter die zijn zo onzuinig als de pest...ik kan het weten
toen ik die van mij kocht reed dat ding 1 op 22 het enige wat helpt is die vario ring eruit te mollen maar dan rijd hij wel ineens dubbel zo hard (maar goed hij ging wel nu 1 op 40 rijden.)
denk dat ik die van mij maar ga inruilen voor een gewone brom uitvoering die zijn niet geknepen en dus veeel zuiniger.
apart wanneer ze langs je rijden... je hoort alleen de banden.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:10 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ook mooi, helaas is alleen het bereik nog niet helemaal geweldig.
Je mag hier maar 45, dus je mag er niks aan veranderen. Heb je bovenin een heel klein beetje koppel, kan je 5 keer gaan doorschakelen en dan rijd je wel minimaal 47 km/h hoor...quote:Op donderdag 5 april 2012 16:10 schreef leeell het volgende:
en powerband is afhankelijk van je setup, dus uitlaat icm cilinder, dan kan je hem net zo laag/middel/hoog-toerig maken als je wil
Hangt maar net van de gebruikte motor en uitlaatlijn af.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:12 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
apart wanneer ze langs je rijden... je hoort alleen de banden.
Net als met auto's maar bij scooters/brommers heb je altijd in je hoofd zitten dat ze een rotlawaai maken.
Bij auto's is dat nooit zo geweest.
Nee hoor, Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym, Kymco en Peugeot zijn geen Chinese merken maar verkopen wel heel veel 4t scooters.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:13 schreef NickB het volgende:
Dude 4-takt is helemaal niet beter dan 2-takt.
Maar afgezien daarvan is een 50cc 4-takt brommer wel het zuinigste.
Pas alleen op aangezien 90% tegenwoordig chinees is als het om 4-takt gaat en dat valt uit elkaar tijdens het rijden, inc motor.
Jawel hoor.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Studenten rijden niet op brommers, klaar.
quote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Studenten rijden niet op brommers, klaar.
Mwa heb overwogen me auto's weg te doen, en een brommer te kopen.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Studenten rijden niet op brommers, klaar.
Dus origineel zijn ze kut. Voor een Kymco koop je voor een paar tientjes een 80cc cilinder en je hebt koppel zat.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef leeell het volgende:
hoe burgerlijk, een schakelbrommer moet gewoon harder gaan dan 45 klaar, dat het niet mag zal me jeuken.
Mwa, mooi sportpijpje zonder noisekiller en je overruled dat nattescheten tweetaktgeluid zonder enige moeite.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:20 schreef leeell het volgende:
maar je klinkt nog steeds als een tamme stofzuigert
4takt is de betere optie en heeft voordelen.....
als je ouder bent dan 65
School? Ben je student of wa? Maar volgens Mythbusters stoten motoren (en dus brommers gok ik) meer rotzooi uit dan auto's...quote:Op donderdag 5 april 2012 16:19 schreef Geelman het volgende:
Het is te duur om bij school te parkeren. ¤2,80 per uur...
De scooter parkeer je gratis en is nog veel zuiniger.
People S staat ook hoog op mijn verlanglijst! Het is dat ik 20.000 teveel vind (ik doe er in een jaar nog eens 14.000 bij) maar anders had ik interesse!quote:Op woensdag 4 april 2012 14:48 schreef asfalthooligan het volgende:
Rij zelf nu al een tijd kymco people-s ,maar wat zijn die dingen sterk.
Tot 28 february stond ie altyd buiten.
Altyd starten en lopen ook met die koude wind er vol op.
Draai met 2 personen nog steeds rond de 1 op 40.
Met een aangepaste vario zelfs rond de 1 op 50.
Het is jammer dat ik hem te koop moet zetten ,maar heb er geen ruimte meer voor.
Hij heeft me in een dik jaar van de 8600 naar de 21000 km gebracht zoonder veel kosten.
Ik doe veel kleine dingen zelf.
Meestal rond de 5000 km check ik alles.
Kleppen checken (dealer doet het zogenaamd vaak ,maar ze staan 9 van de 10 x goed en word het wel berekend)
olie verversen , dingen smeren , luchtfilter met remmenreiniger schoonmaken zodat ie veel langer meekan.
rollen checken
10000 km snaar vervangen
Wekelijks
verlichtings check
bandencheck
remmen check
Ook bekijk ik vaak de scooter heel goed om eventueele reparaties op tyd op te merken.
Kosten voor het onderhoud is gemiddeld 80 euro per 5000 km voor mij
Varionichtquote:Op donderdag 5 april 2012 16:26 schreef Geelman het volgende:
Lekker 6 keer schakelen en dan gaat meneer al bijna 80...
Nee, dat is het toppunt van heteroseksualiteit...
Volgens mythbusters is het ook een goed idee om met veel te veel explosieven een betonmolen op te blazen...quote:Op donderdag 5 april 2012 17:02 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
School? Ben je student of wa? Maar volgens Mythbusters stoten motoren (en dus brommers gok ik) meer rotzooi uit dan auto's...
Een beetje 4 takt moet net als de Honda's uit de 70er jaren (Honda SS, CD enzo) makkelijk 1:60 kunnen halen.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef NickB het volgende:
True, bij ons 2 euro voor 1 dag.
Maar alleen homo's rijden op scooters, ik zou een derbi senda aanraden met een 80cc malossi (geen mhr) en een 80cc crossuitlaat lekker laagtoerig en toch snelwegwaardig.
Loopt ook nog is minimaal 1 op 18.
Origineel als ze ~80 lopen rijden ze 1 op 30 wat ook niet mis is voor een 2-takt.
Maar die 4-takt scooters moeten zeker wel de 1 op 40 kunnen halen, heb van zat mensen gehoort dat ze met de merk 4-takts 1 op 50 haalden (wat overigens wel slechter werd na zoveel duizend km maargoed).
Dat. Alsof iemand een neuk geeft om die regelsquote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef leeell het volgende:
hoe burgerlijk, een schakelbrommer moet gewoon harder gaan dan 45 klaar, dat het niet mag zal me jeuken.
Orgineel lopen ze 80+, sommige 100+. Boe fucking hoe, wel 5x schakelen, ben je tenminsten nog wat aan het doen ipv alleen op je pleepot zitten en in 10 seconden op de 45 zitten.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dus origineel zijn ze kut. Voor een Kymco koop je voor een paar tientjes een 80cc cilinder en je hebt koppel zat.
90% van de kymco's, sym's en en peugeot worden ook in china gemaakt.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Nee hoor, Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym, Kymco en Peugeot zijn geen Chinese merken maar verkopen wel heel veel 4t scooters.
en vespa is piaggoquote:Op donderdag 5 april 2012 22:46 schreef Edskimo het volgende:
[..]
90% van de kymco's, sym's en en peugeot worden ook in china gemaakt.
Piaggio zip en fly ook.
Ja, maar de vespa's en duurdere piaggio's komen uit italie, en zijn van veel betere kwaliteit.quote:
Een scooter is handig om lekker tussen de auto's door te rijden. Geen gezeur met een koppeling en een voetversnelling, dat is leuk als je een beetje vermogen hebt. En dat heeft de gemiddelde brommer toch niet, dus dan heeft schakelen ook niet zo veel zin. Ja, misschien als je over het aardappelveld wil rijden...quote:Op donderdag 5 april 2012 22:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Orgineel lopen ze 80+, sommige 100+. Boe fucking hoe, wel 5x schakelen, ben je tenminsten nog wat aan het doen ipv alleen op je pleepot zitten en in 10 seconden op de 45 zitten.
En dan zeker ook nog een windscherm?
Heel veel producten komen uit de volksrepubliek. Dat is niet erg, zolang de spullen maar naar onze maatstaven worden geproduceerd. Appel wordt ook door kinderhandjes gemaakt in China...quote:Op donderdag 5 april 2012 22:46 schreef Edskimo het volgende:
[..]
90% van de kymco's, sym's en en peugeot worden ook in china gemaakt.
Piaggio zip en fly ook.
ga toch weg met je elitaire 4takt houding hou jij het maar bij je vario-stofzuigerquote:Op vrijdag 6 april 2012 08:42 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een scooter is handig om lekker tussen de auto's door te rijden. Geen gezeur met een koppeling en een voetversnelling, dat is leuk als je een beetje vermogen hebt. En dat heeft de gemiddelde brommer toch niet, dus dan heeft schakelen ook niet zo veel zin. Ja, misschien als je over het aardappelveld wil rijden...
Want met een koppeling kan je niet tussen de auto's door rijden? Juist dan ! Lekker lage versnelling pakken zodat je letterlijk door de gaten kan springenquote:Op vrijdag 6 april 2012 08:42 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een scooter is handig om lekker tussen de auto's door te rijden. Geen gezeur met een koppeling en een voetversnelling, dat is leuk als je een beetje vermogen hebt. En dat heeft de gemiddelde brommer toch niet, dus dan heeft schakelen ook niet zo veel zin. Ja, misschien als je over het aardappelveld wil rijden...
Die op de foto te zien heeft is met schakeling neem ik aan?quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want met een koppeling kan je niet tussen de auto's door rijden? Juist dan ! Lekker lage versnelling pakken zodat je letterlijk door de gaten kan springen![]()
En een voetremmeid
![]()
En hou nou toch eens op over het vermogen man. Hang onder deze zijn normale uitlaat en stop de originele sproeier terug en je vliegt de auto's voorbij
[ afbeelding ]
Die prijs valt inderdaad ook nog mee. Lijkt me alleen wel raar om op een schakelbrommer te zitten. Heb daar nog nooit op geredenquote:Op vrijdag 6 april 2012 15:34 schreef Yreal het volgende:
http://www.speurders.nl/o(...)y=prijs&q=aprilia+rs
Dit spul is ook wel lollig om op te rijden
weet niet waar je woont?quote:Op vrijdag 6 april 2012 16:22 schreef Blester het volgende:
[..]
Die prijs valt inderdaad ook nog mee. Lijkt me alleen wel raar om op een schakelbrommer te zitten. Heb daar nog nooit op gereden
Die grotere wielen zijn altijd wel fijn.quote:Op zaterdag 7 april 2012 01:57 schreef Willaaam het volgende:
Groot nieuws!
Ik heb een peugeot tweet gekocht! Model is van binnen hetzelfde als de sym symphony en hij bevalt prima! Opgehaald in Spijkenisse en ermee teruggereden naar Eindhoven. Scooter trekt prima en de top (volgens een matrixbordje waar ik langs reed) is 63km/h.
Originele TS is in z'n nopjes.
Pics or it didn't happen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de tweetaktbrigade: alvast bedankt voor het tomeloze tomosloze enthousiasme
kijk maar uit, 63 is hier net 1 teveelquote:Op zaterdag 7 april 2012 01:57 schreef Willaaam het volgende:
Groot nieuws!
Ik heb een peugeot tweet gekocht! Model is van binnen hetzelfde als de sym symphony en hij bevalt prima! Opgehaald in Spijkenisse en ermee teruggereden naar Eindhoven. Scooter trekt prima en de top (volgens een matrixbordje waar ik langs reed) is 63km/h.
Originele TS is in z'n nopjes.
Pics or it didn't happen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de tweetaktbrigade: alvast bedankt voor het tomeloze tomosloze enthousiasme
Klinkt goed. Wat is het en waar zit het?quote:Op zaterdag 7 april 2012 08:03 schreef Edskimo het volgende:
Gefeliciteerd
(maak wel ff een klein gaatje a 2/3mm in het zwarte dopje van de sludgeslang, anders hoopt er allemaal vocht in en loopt je luchfilter vol.
Ik kan er dus zonder schroeven bij begrijp ik? Morgen eens ff kijken als het weer een beetje meezitquote:Op zaterdag 7 april 2012 19:03 schreef Edskimo het volgende:
Het is een zwart afdicht dopje die in een doorzichtige slang zit gedrukt.
dat slangetje komt vanaf je luchtfilter (zwarte doos boven de kickstarter)
quote:Op donderdag 5 april 2012 23:10 schreef Life2.0 het volgende:
Als we dan toch over gierende 2takt hebben:
Doe mij dat maar voor een zomerse zondagavond!
+20... paintquote:Op zondag 8 april 2012 10:54 schreef Edskimo het volgende:
ja, slangetje zit meestal een beetje verstopt, maar loopt meestal naar beneden.
Zo zittie ongeveer:
[ afbeelding ]
Belachelijk ding, zo'n TZR. Kost een klein fortuin, maar rijdt slechts 45 km/h... Helemaal niet handig voor in de stad. Dan heb je veel meer aan een suf scootertje, veel wendbaarder met die kleine wielen. Voor die drie rooien koop je een prachtige tweedehands motorfiets die tenminste echt vooruit komt als je aan de gashendel draait.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:04 schreef Yreal het volgende:
[..]
Want met een koppeling kan je niet tussen de auto's door rijden? Juist dan ! Lekker lage versnelling pakken zodat je letterlijk door de gaten kan springen![]()
En een voetremmeid
![]()
En hou nou toch eens op over het vermogen man. Hang onder deze zijn normale uitlaat en stop de originele sproeier terug en je vliegt de auto's voorbij
[ afbeelding ]
Bedankt! Ik heb ook het idee dat het goed spul was. Rit naar huis was ook prima te doen, toch 135 kilometer gereden op een dag.quote:Op zondag 8 april 2012 13:34 schreef Geelman het volgende:
[..]
Ts: leuke scooter, in feite is het een Sym, maar dat had je zelf ook al door. Prima kwaliteit, daar kan je dus veel lol aan beleven!
Klopt. En als ik hem helemaal inknijp dan blokkeert het achterwiel nog steeds niet, maar dat is dus normaal? Ik zag ook in de servicemanual dat er idd een travel afstand normaal was waar de rem niets doet.quote:Op zondag 8 april 2012 14:23 schreef Edskimo het volgende:
Dat is sym eigen.
Als je m strakker zet zal die in de vrije stand waarschijnlijk al licht gaan aanlopen.
Hij zou pas moeten gaan remmen als je de remhendel voor 1/3de hebt ingeknepen.
quote:Op zondag 8 april 2012 15:00 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Klopt. En als ik hem helemaal inknijp dan blokkeert het achterwiel nog steeds niet, maar dat is dus normaal? Ik zag ook in de servicemanual dat er idd een travel afstand normaal was waar de rem niets doet.
Doe er dus niets aan, helder. Bij sneller moeten remmen wat meer gebruik maken van de schijfrem voor.
Het is niet alsof hij helemaal niet remt hoor... Helemaal ingeknepen kan ik hem met alleen de achterrem niet meer fatsoenlijk duwend van z'n plek krijgen. Bovendien is het een trommelrem volgens mij, dat remt altijd minder dan een schijfrem voor.quote:
Tweet is 11 maanden oud, ik ben 24 en ik weet vrij zeker dat ik niet word opgelichtquote:Op zondag 8 april 2012 15:23 schreef Yreal het volgende:
Hou oud is dat ding, en hoe oud ben jij, want volgens mij word je opgelicht
ik betaalde op mijn 19de al bijna de helft minder.quote:Op zondag 8 april 2012 15:27 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Tweet is 11 maanden oud, ik ben 24 en ik weet vrij zeker dat ik niet word opgelicht.
Het gaat er meer om dat je 90% met voor remtquote:Op zondag 8 april 2012 15:27 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Het is niet alsof hij helemaal niet remt hoor... Helemaal ingeknepen kan ik hem met alleen de achterrem niet meer fatsoenlijk duwend van z'n plek krijgen. Bovendien is het een trommelrem volgens mij, dat remt altijd minder dan een schijfrem voor.
Overigens met blokkeert niet wordt bedoeld: Ik kan er geen hendig sjieke slip mee maken in een bocht.
Trek je eigen conclusies anders, als je ook goed advies hebt ben ik er blij mee.
http://proximus.mine.nu/brommer/tweet_servicemanual.pdf en dan pagina nummer 38 of pdf paginanummer 40.
Alle andere verzekeraars waren echt heel veel duurder (tot 39 euro per maand). Ik denk dat het nogal scheelt dat ik een zo goed als nieuwe scooter heb met een hoge dagwaarde die zij moeten vergoeden bij totaal verlies.quote:Op zondag 8 april 2012 15:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik betaalde op mijn 19de al bijna de helft minder.
Nee verhouding is eerder 40/60 denk ik. Hooguit 35/65.quote:Op zondag 8 april 2012 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je 90% met voor remt
Nee. Gewoon neequote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Nee verhouding is eerder 40/60 denk ik. Hooguit 35/65.
Dam, die diefstal maakt inderdaad veel verschil. Vond het zo'n raar bedrag omdat ik voor de motor met diefstal minder betaal terwijl ik jonger ben.quote:Op zondag 8 april 2012 15:35 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Alle andere verzekeraars waren echt heel veel duurder (tot 39 euro per maand). Ik denk dat het nogal scheelt dat ik een zo goed als nieuwe scooter heb met een hoge dagwaarde die zij moeten vergoeden bij totaal verlies.
Je maakt jezelf niet echt duidelijk. Over de kop slaan dan ben je jezelf echt aan het gedragen als een idioot. Je hebt twee remmen, die hoor je samen te gebruiken. Daarom bestaan er ook gedoseerde remsystemen op duurdere motoren.quote:Op zondag 8 april 2012 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee![]()
De enige reden om je achterrem te gebruik is om te voorkomen dat je over de kop slaat
Ja nouja, het geeft eigenlijk wel aan dat er dus veel gejat wordt. Eigenlijk ook een goede reden om hem maar met diefstal te verzekeren. Het is zonde om niet de brommer te pakken naar bijvoorbeeld de binnenstad omdat je bang bent dat hij gejat wordt. Dan betaal ik liever wat meer per maand.quote:Op zondag 8 april 2012 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dam, die diefstal maakt inderdaad veel verschil. Vond het zo'n raar bedrag omdat ik voor de motor met diefstal minder betaal terwijl ik jonger ben.
Nouwja, ik weet niet wat je voor die sym betaalt hebt, maar 10 euro in de maand meer + een duurder slot moet wel opwegen tegen de aanschaf waarde van die brommer.quote:Op zondag 8 april 2012 15:42 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Ja nouja, het geeft eigenlijk wel aan dat er dus veel gejat wordt. Eigenlijk ook een goede reden om hem maar met diefstal te verzekeren. Het is zonde om niet de brommer te pakken naar bijvoorbeeld de binnenstad omdat je bang bent dat hij gejat wordt. Dan betaal ik liever wat meer per maand.
Onzinquote:Op zondag 8 april 2012 15:46 schreef Life2.0 het volgende:
Nee, je bent een idioot als je besluit "minder te remmen" om niet over de kop te slaan maar tegen die peugot voor je te knallen
Wielen moeten wel kunnen blokkeren, hoe kun je anders op je max remmen?
Nieuwwaarde elf maanden geleden was 1599 euro + 150 euro afleveringskosten, ik heb er 1050 voor betaald inclusief ART4 slot en integraalhelm. Ik denk dat het verzekeren tegen diefstal het wel waard is. Als de scooter gestolen wordt ben ik niet blij en de scooter wil ik in principe toch maar een jaar gebruiken tot ik klaar ben met studeren.quote:Op zondag 8 april 2012 18:59 schreef Blester het volgende:
@William, misschien een brutale vraag maar wat je nu voor zo'n dingetje betaald? Want als ik je verzekering hoor zal de waarde hoog liggen?
Voornaamste rem is voorrem, die zou wel kunnen blokkeren denk ik als je het er echt om doet. Maar je remt veel harder als de remmen niet blokkeren dan als ze wel zouden blokkeren. Een slippende band remt echt voor geen meter.quote:Op zondag 8 april 2012 15:46 schreef Life2.0 het volgende:
Nee, je bent een idioot als je besluit "minder te remmen" om niet over de kop te slaan maar tegen die peugot voor je te knallen
Wielen moeten wel kunnen blokkeren, hoe kun je anders op je max remmen?
Dan is alles toch in ordequote:Op zondag 8 april 2012 15:49 schreef Yreal het volgende:
Je hoofd rem is de voorrem
Als je remt, zak de voorkant omlaag
Dit balanceer je met de achterrem
De achterrem opzich doet bijna niks
Als ik maar 1 remhendel gebruik kan er normaal gestopt worden, ook achter. Doseren is inderdaad een kunstquote:Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef Life2.0 het volgende:
Dat sponsige gevoel is wel normaal (gewoon goedkope stalen kabels, die rekken) voor trommelremmen maar dat mag niets aan de remkracht afdoen. Op mijn bromfiets heb ik voor en achter trommels maar ik kan prima op mn voorrwiel aan komen rollen bij het stoplicht; liever te veel remkracht dan te weinig, doseren kun je leren.
Jup. Zelfs nog een bonnetje van een grote beurt gedaan op 14-03-2012 t.w.v. 110 euro bij de originele dealer.quote:
Waardeloze brommer danquote:Op zondag 8 april 2012 22:47 schreef Life2.0 het volgende:
dat 90% voorrem verhaal gaat alleen niet op voor een brommertje van 100 kilo, een bromfiets heeft gewoon te weinig gewicht om te verplaatsen
ja tuurlijk kan dat. Ik heb zat gereden zonder voorrem, weken lang 5km heen en terug, ging primaquote:Op zondag 8 april 2012 22:48 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Als ik maar 1 remhendel gebruik kan er normaal gestopt worden, ook achter. Doseren is inderdaad een kunst
Wd40 op je remkabelquote:Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef Life2.0 het volgende:
Ja dat hoop ik van wel ja![]()
Ik bedoel meer dat ik zelfs liever voorover ga dan mijzelf in een koekblik parkeer die de regels niet zo snaptGelukkig is een trommelrem zo na te kijken, misschien moet je alleen de kabel even inspuiten met silicone (geen wd 40/olie)
ik bedoelde de keuze tussen zelf over de kop of de auto in, als de auto de fout maakt is geen moeilijke keuze, je moet het alleen wel ter plekken kunnen verzinnenquote:Op maandag 9 april 2012 00:02 schreef Life2.0 het volgende:
En in een koekblik parkeren leek me geen goed plan met wa en een brommert waar mee handgemaakt spul op zit dan fabrieksspul
Mijn brommer van 100kg zakt meteen in zodra ik de rem aanraak, op de motor van 250kg moet ik wel echt in de ankersquote:Op maandag 9 april 2012 00:01 schreef Life2.0 het volgende:
Niets waardeloze brommer; als rijder en voertuig even veel wegen geeft dat gewoon een andere verhouding van 250 kilo droog zonder rijder..
Remkabel. niet remblokken
Als het spekglad is in de winter geef ik toch de voorkeur aan achterquote:Op zondag 8 april 2012 23:49 schreef Yreal het volgende:
Maar als je er eentje moet kiezen, is dat ALTIJD voor. ALTIJD.
Dan moet je gewoon niet remmenquote:Op maandag 9 april 2012 01:20 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Als het spekglad is in de winter geef ik toch de voorkeur aan achter
Je remmen kunnen nog zo goed zijn, vaak verliezen de originele tjap tjoi banden heel snel grip als je stevig remt. Zeker als het wegdek vochtig is. Hou hier ook rekening mee.quote:Op maandag 9 april 2012 01:47 schreef Life2.0 het volgende:
tot -5 gewoon doorrijden, kouder = fietsen auto
Ik zal nooit dit soort filmpjes kunnen maken, die toch een grote bijdrage aan fok zijn geweest.quote:Op maandag 9 april 2012 12:46 schreef Geelman het volgende:
Ik gebruik altijd beide remmen. Maar met mijn achterrem kan ik de achterkant makkelijk laten uitbreken!![]()
als ik lichtjes rem, dan meestal alleen op de motor en met achter.quote:Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef Blester het volgende:
Ik rem altijd met beide tegelijk, lijkt mij de beste optie.
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstalquote:Op maandag 9 april 2012 08:28 schreef Blester het volgende:
Ik snap echt niet dat je zoveel betaald. Ik heb eens een scooter gehad van de waarde 800 euro NIEUW en daar betaalde ik voor all risk (wa + diefstal + eigen schade) een tientje per maand voor.
Met een 2takt kun je nauwelijks remmen op de motor. Een 2takt kan daar trouwens ook erg slecht tegen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
als ik lichtjes rem, dan meestal alleen op de motor en met achter.
zolang je maar ook je achterrem gebruikt wanneer je je voorrem gebruikt en niet met voor remt in de bocht
Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.quote:Op maandag 9 april 2012 18:32 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Met een 2takt kun je nauwelijks remmen op de motor. Een 2takt kan daar trouwens ook erg slecht tegen.
Da fuqquote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal
Mijn et4 125 remt veel harder af op de motor als mijn runner 180 2t.quote:Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Dutchlike het volgende:
[..]
Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.
Ik betaal 2,45 per maand voor mijn Vespa et4 125quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal
Rijden zonder rijbewijs, heel hard rijden enzo, dat je op DE zwarte lijst staat?quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal
Tuurlijk, je kàn wel wat remmen op de motor bij een 2takt, maar dat is niets in vergelijking met remmen op de motor bij een 4takt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Dutchlike het volgende:
[..]
Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.
Is dat ook niet de reden waarom ze bij de Saab 96 een vrijwiel hebben gedaan?quote:Op maandag 9 april 2012 19:03 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Tuurlijk, je kàn wel wat remmen op de motor bij een 2takt, maar dat is niets in vergelijking met remmen op de motor bij een 4takt.
Daarbij is het erg slecht om een 2takt op de motor te remmen. Je gasschuif staat dan dicht, dus je krukaslagers worden nauwelijks gesmeerd, de enige smering komt omdat er via het stationairkanaal nog vers mengsel bij je lagers komt. Geen ramp bij een laag toerental of een toerental dat afneemt (bij gas los laten en uit laten drijven in de versnelling). Maar als je nu terug schakeld en je koppeling op laat komen zonder gas te geven gaat de boel veel toeren maken zonder dat er smerend mengsel bij je lagers komt omdat je geen gas geeft.
Hierdoor slijten je krukaslagers als een malle.
Om dezelfde reden kun je (met een 2takt) ook beter niet zonder gas te geven een lange helling af rijden in de eifel of in de alpen ofzo. Je toerental loopt immers op zonder dat je smerend mengsel bij je krukaslagers laat komen.
Mij ook. Gewoon nadenken bij het tanken en de goede hoeveelheid olie in je tank flikkeren.quote:Op maandag 9 april 2012 22:56 schreef Life2.0 het volgende:
Trouwens oliepompen, dat klinkt mij veel te nieuw
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.quote:Op maandag 9 april 2012 22:56 schreef leeell het volgende:
beste is geen oliepomp uiteraard, gewoon mengsmeer in je tank
een oliepompt kan falen en daardoor je cilinder slopenquote:Op maandag 9 april 2012 23:13 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.
Hetgaat niet om de olie, het gaat om het koelende benzinemengsel op dat moment.quote:Op maandag 9 april 2012 22:47 schreef boertie het volgende:
Hoe zit dit dan met een 2takt scooter welke een aparte oliepomp heeft? Wordt hier de 2taktolie voor of na de carburateur gemengd met de benzine. Voor zover ik weet wordt de pomp door de krukas aangedreven en is dus toerenafhankelijk.
Je moet ook niet gokken.quote:Op maandag 9 april 2012 23:13 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.
Ongeveer hetzelfde als de olie die in je auto zit.quote:Op maandag 9 april 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
Maar hoe ruikt blokolie, kan mij niet heugen daar ooit aan geroken te hebben
vies, 2takt is bijna zoetig/weeig, bakolie is heel penetrant viesquote:Op maandag 9 april 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
Maar hoe ruikt blokolie, kan mij niet heugen daar ooit aan geroken te hebben
mijn 30 jaar oude versnellingsbakolie rook bijna exact als nieuwe bakoliequote:Op maandag 9 april 2012 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
Swiftmeister mag ik nu aannemen dat jij bij een oliecheck aan de stok likt ipv deze te bekijken? Kan wel eens kijken bij de motor maar ik vraag mij af of dat een goed beel gaat geven; oud vs nieuwe olie
Ik lik er niet aan. Ik leg alleen uit hoe je 2 types olie uit elkaar kunt halen.quote:Op maandag 9 april 2012 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
Swiftmeister mag ik nu aannemen dat jij bij een oliecheck aan de stok likt ipv deze te bekijken? Kan wel eens kijken bij de motor maar ik vraag mij af of dat een goed beel gaat geven; oud vs nieuwe olie
Tuurlijk is dat mogelijk. Alles is mogelijk, afhankelijk van je portefeuillequote:Op maandag 9 april 2012 23:29 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zal binnenkort eens kijken
Ik gooi er minimaal elk seizoen nieuwe olie in
Gefeliciteerd! Wat heb je gekocht?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:46 schreef Blester het volgende:
Zojuist gaan kijken voor een tweedehands scooter. Leuk ding en vrijwel alles werkte (alleen de benzineteller doet het soms wel/ soms niet). Enigste nadeel is bij de KM teller wat vocht tegen het glas wordt vastgehouden. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om dat weg te krijgen?
Foto's volgen natuurlijk snel.
quote:Op woensdag 11 april 2012 20:31 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat heb je gekocht?
Krijg je wel weg hoor! Eerst drogen met de föhn en daarna met vloeibare siliconenpakking of doorzichtige kit de randen dichten waar het vocht door naar binnen kan.
Benzinemeter is vaak de vlotter die versleten is.
Bedankt voor de tips, ik ga hem morgen eens goed bekijken qua technische staat.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
glas op km tellers zit vaak vast aan de behuizing en dus moeilijk los te maken (for obvious reasons) maar op zich moet je er een soort ontluchtingsgat kunnen maken, waarschijnlijk is de behuizing gewoon van plastic
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:41 schreef Edskimo het volgende:
Die zou ik zo snel mogelijk weg doen.
Klinkt misschien hard, maar zo'n apparaat gaat je heel veel ellende opleveren.
Dat , maar dat is inmiddels al 20 miljoen keer geroepen.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:41 schreef Edskimo het volgende:
Die zou ik zo snel mogelijk weg doen.
Klinkt misschien hard, maar zo'n apparaat gaat je heel veel ellende opleveren.
Sluit dat dan wel ter plekken af ! Anwb kan je gewoon naar binnen lopen en je loopt verzekerd weer naar buiten.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:16 schreef Blester het volgende:
Ben trouwens ook benieuwd wat ik nou betaal aan verzekering voor de zojuist aangekochte scooter
Ik dacht aan WA + diefstal. Zeer zeker geen all-risk, dat is hij niet waard. Er wordt nog niet op gereden, knal hem op een aanhanger morgen tot huis hier.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat , maar dat is inmiddels al 20 miljoen keer geroepen.
[..]
Sluit dat dan wel ter plekken af ! Anwb kan je gewoon naar binnen lopen en je loopt verzekerd weer naar buiten.
NIET !!!! gewoon gaan rijden en thuis kijken. Onverzekerd rijden is heel dom.
Ook geen diefstal of all-risk nemen, dat is het met zo'n ding NIET waard. Je krijgt na afloop een kratje pils van de verzekering.
Maar de kwaliteit van de binnen is juist slechter bij deze, en dat zie je niet. Ze zijn in 20.000 km helemaal op.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:
[..]
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
Mweh, je moet wel veel meer premie betalen voor die diefstal en je gaat er niks voor terug krijgen als hij word gejat. Misschien 300-400 euro. Vraag je af of je daarvoor dat 10tje extra wil betalen?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik dacht aan WA + diefstal. Zeer zeker geen all-risk, dat is hij niet waard. Er wordt nog niet op gereden, knal hem op een aanhanger morgen tot huis hier.
Zelfontsteking, pingelen of kloppen heeft te maken met het octaangetal.quote:Op maandag 9 april 2012 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
detonatie heeft meer te maken met de druk dan de gebruikte benzine,
Dat zij mijn motorinstructeur ook toen ik hem een tijdje geleden tegen kwam. Aan de randen nog 3mm profiel, aan de binnenkant versletenquote:Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit
Ik heb ook schaamranden op mijn cbr 750 maar dat komt omdat de stepjes de grond raken voordat de band aan de zijkant is, en bij xr 600 geloof ik niet dat ik de crosbanden plat kan leggen en dat ik er dan nog opzit, die zijn nogal rondquote:Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit
Motorisch zijn die bamiblokken niet eens zo slecht van wat ik heb gelezen, het is alles eromheen. De goedkoopste banden, dun frame, goedkoop dun hard plastic, goedkopere legeringen voor het metaal, geen rvs bouten maar goedkope roestbouten enz...quote:Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:
[..]
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
lol, zo gaan mijn banden er straks wel uit zien denk ik. Iedere dag 70km rechtdoor met vier keer afslaan in de rit.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit
bekend probleemquote:Op woensdag 11 april 2012 22:16 schreef Willaaam het volgende:
[..]
lol, zo gaan mijn banden er straks wel uit zien denk ik. Iedere dag 70km rechtdoor met vier keer afslaan in de rit.
Sorry ik wist niet dat je kwaad werd.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:
[..]
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
quote:Op maandag 9 april 2012 18:55 schreef Blester het volgende:
[..]
Da fuqVoor een scooter? Model? Bouwjaar? Kostprijs? Leeftijd? Want dat is wel erg veel.
quote:Op maandag 9 april 2012 18:58 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik betaal 2,45 per maand voor mijn Vespa et4 125
En 100 euro wegenbelasting per jaar.![]()
nee gewoon nieuwe schakelbrommer + (toen ik de verzekering afsloot) 16 + gebied met veel ongevallen en hardrijdersquote:Op maandag 9 april 2012 19:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rijden zonder rijbewijs, heel hard rijden enzo, dat je op DE zwarte lijst staat?
Schakelbrommer!! Jij snapt het.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:28 schreef Shispeed het volgende:
[..]
[..]
[..]
nee gewoon nieuwe schakelbrommer + (toen ik de verzekering afsloot) 16 + gebied met veel ongevallen en hardrijders![]()
zal binnenkort de verzekering eens bellen dat ze de premie omlaag gooien of dat ik anders overstap naar een andere, dan doen ze er meestal zo al flink wat af![]()
Ik ben zeer zeker niet boos hoor. Het zal best dat dit niet een topmerk is, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar voor wat ik zag start hij gewoon goed. Stuk op gereden en verder niets kunnen constateren dat verkeerd was.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:48 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Sorry ik wist niet dat je kwaad werd.
Maar nou je dt toch al bent:
Slechte zuigers = vroeg of laat olie verbruik
Klepgeleiders slijten snel uit = olieverbruik
Achterpoulies die naast de las scheuren
Standaard al kromme poulies
Vario's die na 4000km compleet zijn doorgesleten op de plekken van de geleideblokjes
V-snaar met 2500km al versleten
Vario Rollen na 2000km al versleten
Stalen bougie kappen die storen als het regent.
Bougiekabels die uitharden, scheuren en stroom lekken tegen het frame
Gaskabel waar water inloopt, verroest en breekt op den duur, idem voor de remkabel
Slechte kwaliteit remklauw die snel oxideert, waardoor de zuiger blijft hangen en je rem aanloopt.
Slechte kwaliteit electronica stekkers
Stuurknoppen die het uit het niets begeven.
Ik sleutel dagelijks aan scooters, maar aan een AGM of soortgelijke zal je mij nooit meer zien sleutelen, wat een rampendingen.
Laat mij maar lekker een AGM hater zijn dan.
Ik dacht 62quote:Op donderdag 12 april 2012 08:00 schreef Blester het volgende:
Ga hem vandaag ophalen, zodra hij hier thuis staat kan ik zelf ook wat meer info geven over de scooter zelf aangezien ik hem natuurlijk op de plaats van aankoop niet helemaal uit elkaar sleutel. Scooter was in ieder geval pas een half jaar in zijn bezit, aangezien hij voor zijn auto bezig was en ondertussen een scootertje wel leuk was.
Wat is trouwens de maximale snelheid waarmee de politie eigenlijk nog niets kan? Want deze gaat ongeveer 55.
Veertje zit verkeerd waarschijnlijk in de benzinedop, hij blijft namelijk uit staan als ik draai. De andere gaat wel naar binnen.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef Yreal het volgende:
Slotenspray kopen.
Snelheid waar ze wat mee kunnen? 45+3 correctie en verdere coullance per politiecorps.
Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik somsquote:
niet 62-65 op de rollerbank maar op je gps/matrixquote:Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.
Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
het verschilt per politiekorps, hier (Gelderland-Zuid) is het vanaf gecorrigeerd 62 km/h boete en vanaf gecorrigeerd 75 km/h invordering kentekenbewijs. ze nemen hem alleen in als hij technisch in zo'n slechte staat is dat het gevaarlijk is om verder te rijden, als hij echt belachelijk hard loopt (richting de 100) of wanneer ze vermoeden dat je een begrenzer hebt ingebouwd. meestal krijg je hem uiteindelijk wel weer terug (met een vette boete en je moet hem laten herkeuren).quote:Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.
Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
Je moet onderscheid maken tussen te hard rijden en te hard kunnen rijden.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.
Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
Ik zit op de grens zuid gelderland - Noord-brabant dus hier zal hetzelfde wel zijn. 55 vind ik persoonlijk niet te hard voor zo'n scooter al rijd je natuurlijk bijna nooit maximaal.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:47 schreef Shispeed het volgende:
[..]
het verschilt per politiekorps, hier (Gelderland-Zuid) is het vanaf gecorrigeerd 62 km/h boete en vanaf gecorrigeerd 75 km/h invordering kentekenbewijs. ze nemen hem alleen in als hij technisch in zo'n slechte staat is dat het gevaarlijk is om verder te rijden, als hij echt belachelijk hard loopt (richting de 100) of wanneer ze vermoeden dat je een begrenzer hebt ingebouwd. meestal krijg je hem uiteindelijk wel weer terug (met een vette boete en je moet hem laten herkeuren).
Maar het schijnt ook dat ze er in sommige gebieden veel strenger mee zijn, ik meen richting de Randstad bijvoorbeeld.
Wat mij betreft is het een algemeen brommertopic ofzoiets geworden :p.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:54 schreef Benelli het volgende:
Ik heb niet alles doorgelezen, maar is dit inmiddels een algemeen 'zuinige brommer/scooter'-topic?
Zo ja, dan heb ik een vraag. Ik ben op zoek naar een scootertje om goedkoop mee naar m'n werk te rijden (Haarlem - Beverwijk, 4 keer per week). Ik pak nu de auto, maar dat is met de huidige benzineprijzen voor dat korte stukje niet echt goedkoop. Daarnaast heb ik het een aantal keren gereden op m'n Benelli uit '76, maar de tweetaktmix is ook niet goedkoop, hij rijdt niet enorm zuinig en hij komt niet heel lekker mee met het verkeer (max 45-50 km per uur). Daarnaast is het op m'n Benelli niet ideaal voor m'n vriendin die af en toe ook achterop wil
Nu zat ik te kijken naar 4-takt scootertjes. Wat zijn aan te raden modellen?
Mijn oog viel op een Piaggio Fly 4 takt uit 2005, voor 450 euro (dat is meteen ongeveer m'n budget). Zijn dit betrouwbare scooters? Sleutelen kan ik er zelf wel een beetje aan, samen met m'n vader.
Moet ik voor het zuinige rijden sowieso bij de 4-taktjes kijken, of zijn er ook 2-takt modellen die niet zo veel verbruiken?
Kymco is degelijker dan Piaggio als je het gemiddelde over alle modellen pakt. De 4T blokken zijn ook zuiniger. Sym is ook goed (die heb ik zelf van de week dan ook eentje gekocht).quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:04 schreef Benelli het volgende:
Hmm, die Piaggio Fly is al verkocht. Heb nu een Kymco Agility op het oog. Het merk staat me niet enorm aan, maar dat kan aan mij liggen...Iemand ervaringen met zo'n ding?
De doelgroep. Koop er eentje die gebruikt is door een volwassene en waar ze niet hebben liggen rotzooien met de CDI, rolletjes of sportvario's.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:21 schreef Benelli het volgende:
Goed om te weten... Zijn er nog aandachtspunten bij die Agility's?
Artikel 5.6.45 Regeling Voertuigenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:43 schreef Blester het volgende:
Misschien een domme vraag maar als de scooter een aansluiting heeft voor spiegels zijn spiegels toch verplicht?
Kunnen daar alle soorten spiegels op of in mijn geval specifiek AGM?
Oh crap, dan ben ik dus mooi genaaidquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:49 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Artikel 5.6.45 Regeling Voertuigen
1. Bromfietsen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel.
Geen flauw idee. Ik zou gewoon de originele bestellen eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:51 schreef Blester het volgende:
[..]
Oh crap, dan ben ik dus mooi genaaidKan elke soort spiegel erop? Weet iemand toevallig wat leuke betaalbare spiegeltjes? (zwart, rood, wit) zal zelf ook eens gaan zoeken.
Moeilijk te vinden bij zulke scooters, zal AGM sport spiegels moet zijn dan. Dealer zou hem wel kunnen bestellen maar dan is het een duur spiegeltjequote:Op vrijdag 13 april 2012 15:59 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik zou gewoon de originele bestellen eigenlijk.
http://www.adbservices.nl(...)gory=19&image=104&q=quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:02 schreef Blester het volgende:
[..]
Moeilijk te vinden bij zulke scooters, zal AGM sport spiegels moet zijn dan. Dealer zou hem wel kunnen bestellen maar dan is het een duur spiegeltje
Dat is inderdaad niet echt duur, zie alleen daar nergens een optie om te reageren (is dit van een bedrijf trouwens, dan via contact gok ik zo)quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:15 schreef Willaaam het volgende:
[..]
http://www.adbservices.nl(...)gory=19&image=104&q=
Echt duur. ¤5 per spiegel. Dat is dan weer het voordeel van een chinees kopen.
Is met dank aan google, ik heb geen idee wat voor tent dat is, maar het lijkt inderdaad een bedrijf...quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:17 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet echt duur, zie alleen daar nergens een optie om te reageren (is dit van een bedrijf trouwens, dan via contact gok ik zo)
Op welke zoektermen zoek jij hiervoor? "AGM sport spiegels" etc. levert me geen websites over van mensen die het aanbieden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:19 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Is met dank aan google, ik heb geen idee wat voor tent dat is, maar het lijkt inderdaad een bedrijf...
Mij wel, maar ik gebruik dan ook bing, moet niets meer hebben van google. Stond op de tweede pagina.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:21 schreef Blester het volgende:
[..]
Op welke zoektermen zoek jij hiervoor? "AGM sport spiegels" etc. levert me geen websites over van mensen die het aanbieden.
quote:Op donderdag 5 april 2012 16:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Mwa, mooi sportpijpje zonder noisekiller en je overruled dat nattescheten tweetaktgeluid zonder enige moeite.
Daarnaast zie ik alleen werkloze shagrokers rondrijden op tweetaktbrommers. Oldtimers zijn voor 65+'ers, en de scootertjes voor de kaderjeugd.
Idd, en als dat niet genoeg is, kun je er altijd nog een krukas en 2 cilinder aan plakken:quote:
oneens, piaggio is veel degelijker de kymco's. Vooral de oudere en nieuwere generaties. Spul van rond de 200-2007 weet ik niet zoveel vanaf, maar vooral de nieuwe modelen zijn stukken degelijker (en daarom duurder dan kymco's)quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:20 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Kymco is degelijker dan Piaggio als je het gemiddelde over alle modellen pakt. De 4T blokken zijn ook zuiniger. Sym is ook goed (die heb ik zelf van de week dan ook eentje gekocht).
Klinkt wel een beetje vaag. Kun je geen nieuwe papieren aanvragen bij de RDW?quote:Op zondag 15 april 2012 15:41 schreef Blester het volgende:
Mensen ik zit met een best vreemd probleem. Bij de aanschaf heb ik blijkbaar niet heel goed gelet op de papieren. Het volgende is het geval:
Na hem over geschreven te hebben en de oude eigenaar het bewijs + 1B had gegeven bleek dat ik de volgende papieren nog had:
- 1B van oude eigenaar
- 1B nieuw, van mij
- Overschrijvingsbewijs.
Ik had even contact gezocht met de oude eigenaar en die had inderdaad bij zijn bewijs ook een 1B zitten. Hoe is het mogelijk dat er twee 1B bewijzen zijn? Tevens mis ik dus 1A en de oude eigenaar weet dus ook niet waar die verder is. De scooter heeft in het verleden een schorsing aangevraagd door een oude eigenaar die er niet meer op liep. Op met oude bewijs 1B wat ik heb staat duidelijk schorsing tm en vervolgens een datum uit 2011. Wat kan ik het best doen?
Kost 30 euro geloof ik, maar dan krijg je een kentekenbewijs, dat is toch niet deel 1A?quote:Op zondag 15 april 2012 16:43 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje vaag. Kun je geen nieuwe papieren aanvragen bij de RDW?
Ja, jammer dan dat het niet mooi is, maar het is toch rete belangrijk om te kunnen zien wat er achter je gebeurd. Mensen die de knippers eraf slopen "omdat dat niet mooi" is zijn helemaal domquote:Op vrijdag 13 april 2012 17:17 schreef Blester het volgende:
Oh, dat is wel makkelijk. Kan ik eventueel ook ergens in de buurt eens gaan kijken voor een spiegel. Zie vrijwel nooit meer spiegels op scooters zitten (vooral bij de jeugd niet) Persoonlijk vind ik het niet mooi staan maar het is natuurlijk zonde om daar een boete voor te krijgen. Aangezien ik de scooter goedkoop heb wil ik best wel wat eraan besteden om hem in ieder geval boetevrij te hebben.
Ik was ook zeker van plan om ze erop te zetten hoor. Ik mis nu telkens de spiegels heel erg en achteruit kijken zie ik ook niet bepaald zitten. Het is inderdaad niet mooi maar wel zeer makkelijk en tevens verplicht.quote:Op zondag 15 april 2012 17:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, jammer dan dat het niet mooi is, maar het is toch rete belangrijk om te kunnen zien wat er achter je gebeurd. Mensen die de knippers eraf slopen "omdat dat niet mooi" is zijn helemaal dom
niet specifiek op jou gericht trouwens, maar in het algemeen
Ik rij Agility. Simpele scooters, wel degelijk en goedkoop in het gebruik. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. Let op, ze kunnen een beetje olie verbruiken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:04 schreef Benelli het volgende:
Hmm, die Piaggio Fly is al verkocht. Heb nu een Kymco Agility op het oog. Het merk staat me niet enorm aan, maar dat kan aan mij liggen...Iemand ervaringen met zo'n ding?
Oneens, ik heb een Piaggio Typhoon gehad, en de vering was na 10.000 km al helemaal brak. Mijn Kymco veert nu nog uitstekend. We hebben nu een Kymco staan en een Aprilia (Piaggio), maar de Kymco is zuiniger en sneller en hij heeft meer gelopen dan de Aprilia. Die Kymco is gewoon even goed, de Aprilia stuurt alleen beter.quote:Op zondag 15 april 2012 12:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
oneens, piaggio is veel degelijker de kymco's. Vooral de oudere en nieuwere generaties. Spul van rond de 200-2007 weet ik niet zoveel vanaf, maar vooral de nieuwe modelen zijn stukken degelijker (en daarom duurder dan kymco's)
Het was gewoon de originele Piaggio-vering. En ik kocht dat ding met 2500 km op de klok, na 10.000 km was de voorvork en de achterveer kapot. Belabberde kwaliteit dus. Het blok was gelukkig wel erg goed.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:37 schreef Life2.0 het volgende:
Lag dat niet gewoon aan die vering dan?
Typhoons en Runners staan bekend om hun slechte vering. Tegenwoordig schijnt het iets beter te zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:21 schreef Life2.0 het volgende:
Kan natuurlijk een productiefoutje zijn.. zo weinig km horen ze niet kapot te gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |