abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2012 @ 23:15:17 #151
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110117992
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.


Daarom altijd zelf een kan benzine hebben :Y
pi_110117999
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:47 schreef boertie het volgende:
Hoe zit dit dan met een 2takt scooter welke een aparte oliepomp heeft? Wordt hier de 2taktolie voor of na de carburateur gemengd met de benzine. Voor zover ik weet wordt de pomp door de krukas aangedreven en is dus toerenafhankelijk.
Hetgaat niet om de olie, het gaat om het koelende benzinemengsel op dat moment.
  maandag 9 april 2012 @ 23:16:17 #153
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110118042
Maar hoe ruikt blokolie, kan mij niet heugen daar ooit aan geroken te hebben :D
pi_110118065
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:13 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.
Je moet ook niet gokken.
Ik meng al bijna 9 jaar (50.000+ km) zelf mn benzine aan de pomp. Als ik meer dan 3 keer vetter heb gesmeerd dan 1:35 is het veel.
pi_110118106
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
Maar hoe ruikt blokolie, kan mij niet heugen daar ooit aan geroken te hebben :D
Ongeveer hetzelfde als de olie die in je auto zit.
Ff peilstok eruit halen en ruiken.

Zelf proef ik altijd even. Dat vind ik een duidelijker verschil geven dan geur. (gewoon ff het tipje van je tong tegen de peilstok houden)
  maandag 9 april 2012 @ 23:18:06 #156
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110118110
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
Maar hoe ruikt blokolie, kan mij niet heugen daar ooit aan geroken te hebben :D
vies, 2takt is bijna zoetig/weeig, bakolie is heel penetrant vies :r
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 9 april 2012 @ 23:20:28 #157
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110118225
Swiftmeister mag ik nu aannemen dat jij bij een oliecheck aan de stok likt ipv deze te bekijken? Kan wel eens kijken bij de motor maar ik vraag mij af of dat een goed beel gaat geven; oud vs nieuwe olie
  maandag 9 april 2012 @ 23:21:50 #158
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110118275
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
Swiftmeister mag ik nu aannemen dat jij bij een oliecheck aan de stok likt ipv deze te bekijken? Kan wel eens kijken bij de motor maar ik vraag mij af of dat een goed beel gaat geven; oud vs nieuwe olie
mijn 30 jaar oude versnellingsbakolie rook bijna exact als nieuwe bakolie _O-
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_110118336
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
Swiftmeister mag ik nu aannemen dat jij bij een oliecheck aan de stok likt ipv deze te bekijken? Kan wel eens kijken bij de motor maar ik vraag mij af of dat een goed beel gaat geven; oud vs nieuwe olie
Ik lik er niet aan. Ik leg alleen uit hoe je 2 types olie uit elkaar kunt halen.
Ik check op die manieer alleen of er benzine in de blokolie zit als ik het vermoeden heb dat er een krukaskeerring uit ligt.
Benzine heeft een hele sterke bittere smaak, die pik je er meteen uit. Zeker als je hem kent omdat je weleens een sproeier in je mond hebt gehad omdat die onderweg vuil is geworden.

Het is echt niet zo dat ik hele peilstokken aflik ofzo :P

De blokken onder mijn brommers hebben olie die hooguit 10.000km en/of 2 jaar oud is. Dus dat is eigenlijk gewoon nieuwe olie.
  maandag 9 april 2012 @ 23:29:06 #160
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110118649
Ik zal binnenkort eens kijken :Y

Ik gooi er minimaal elk seizoen nieuwe olie in :@
  woensdag 11 april 2012 @ 19:46:24 #161
340341 Blester
Membre très utile
pi_110196520
Zojuist gaan kijken voor een tweedehands scooter. Leuk ding en vrijwel alles werkte (alleen de benzineteller doet het soms wel/ soms niet). Enigste nadeel is bij de KM teller wat vocht tegen het glas wordt vastgehouden. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om dat weg te krijgen?

Foto's volgen natuurlijk snel.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_110197253
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:29 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zal binnenkort eens kijken :Y

Ik gooi er minimaal elk seizoen nieuwe olie in :@
Tuurlijk is dat mogelijk. Alles is mogelijk, afhankelijk van je portefeuille :+
  woensdag 11 april 2012 @ 20:16:23 #163
340341 Blester
Membre très utile
pi_110198394
Ben trouwens ook benieuwd wat ik nou betaal aan verzekering voor de zojuist aangekochte scooter :P
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 11 april 2012 @ 20:31:11 #164
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110199324
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 19:46 schreef Blester het volgende:
Zojuist gaan kijken voor een tweedehands scooter. Leuk ding en vrijwel alles werkte (alleen de benzineteller doet het soms wel/ soms niet). Enigste nadeel is bij de KM teller wat vocht tegen het glas wordt vastgehouden. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om dat weg te krijgen?

Foto's volgen natuurlijk snel.
Gefeliciteerd! Wat heb je gekocht?

Krijg je wel weg hoor! Eerst drogen met de föhn en daarna met vloeibare siliconenpakking of doorzichtige kit de randen dichten waar het vocht door naar binnen kan.

Benzinemeter is vaak de vlotter die versleten is.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 11 april 2012 @ 20:33:46 #165
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110199453
glas op km tellers zit vaak vast aan de behuizing en dus moeilijk los te maken (for obvious reasons) maar op zich moet je er een soort ontluchtingsgat kunnen maken, waarschijnlijk is de behuizing gewoon van plastic
  woensdag 11 april 2012 @ 20:37:59 #166
340341 Blester
Membre très utile
pi_110199688
Kan hem helaas pas morgen ophalen, aangezien ik nu verder geen vervoer bijhad en hij tevens toch eerst even overgeschreven moet worden.

Ik heb een AGM Sport gekocht.

Aangezien ik nog zelfs geen foto's kan maken maar even van Marktplaats:

~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 11 april 2012 @ 20:39:17 #167
340341 Blester
Membre très utile
pi_110199779
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:31 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wat heb je gekocht?

Krijg je wel weg hoor! Eerst drogen met de föhn en daarna met vloeibare siliconenpakking of doorzichtige kit de randen dichten waar het vocht door naar binnen kan.

Benzinemeter is vaak de vlotter die versleten is.
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
glas op km tellers zit vaak vast aan de behuizing en dus moeilijk los te maken (for obvious reasons) maar op zich moet je er een soort ontluchtingsgat kunnen maken, waarschijnlijk is de behuizing gewoon van plastic
Bedankt voor de tips, ik ga hem morgen eens goed bekijken qua technische staat.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_110199904
Die zou ik zo snel mogelijk weg doen.
Klinkt misschien hard, maar zo'n apparaat gaat je heel veel ellende opleveren.
  woensdag 11 april 2012 @ 20:48:23 #169
340341 Blester
Membre très utile
pi_110200419
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:41 schreef Edskimo het volgende:
Die zou ik zo snel mogelijk weg doen.
Klinkt misschien hard, maar zo'n apparaat gaat je heel veel ellende opleveren.
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_110200426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:41 schreef Edskimo het volgende:
Die zou ik zo snel mogelijk weg doen.
Klinkt misschien hard, maar zo'n apparaat gaat je heel veel ellende opleveren.
Dat , maar dat is inmiddels al 20 miljoen keer geroepen.

quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:16 schreef Blester het volgende:
Ben trouwens ook benieuwd wat ik nou betaal aan verzekering voor de zojuist aangekochte scooter :P
Sluit dat dan wel ter plekken af ! Anwb kan je gewoon naar binnen lopen en je loopt verzekerd weer naar buiten.

NIET !!!! gewoon gaan rijden en thuis kijken. Onverzekerd rijden is heel dom.

Ook geen diefstal of all-risk nemen, dat is het met zo'n ding NIET waard. Je krijgt na afloop een kratje pils van de verzekering.
  woensdag 11 april 2012 @ 20:49:47 #171
340341 Blester
Membre très utile
pi_110200519
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Dat , maar dat is inmiddels al 20 miljoen keer geroepen.

[..]

Sluit dat dan wel ter plekken af ! Anwb kan je gewoon naar binnen lopen en je loopt verzekerd weer naar buiten.

NIET !!!! gewoon gaan rijden en thuis kijken. Onverzekerd rijden is heel dom.

Ook geen diefstal of all-risk nemen, dat is het met zo'n ding NIET waard. Je krijgt na afloop een kratje pils van de verzekering.
Ik dacht aan WA + diefstal. Zeer zeker geen all-risk, dat is hij niet waard. Er wordt nog niet op gereden, knal hem op een aanhanger morgen tot huis hier.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_110200704
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:

[..]

De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
Maar de kwaliteit van de binnen is juist slechter bij deze, en dat zie je niet. Ze zijn in 20.000 km helemaal op.

Bovendien moet je je afvragen waarom dan de uitlaat is vervangen. Was de vorige doorgerot? Hoe weet jij dat er keurig mee gereden is? Hielden ze de motor altijd schoon of hebben ze dat nu gedaan omdat ze hem toch echt wel wilde verkopen?

Los daarvan. Veel plezier, dat gaat ook wel lukken. :Y
pi_110200820
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:49 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik dacht aan WA + diefstal. Zeer zeker geen all-risk, dat is hij niet waard. Er wordt nog niet op gereden, knal hem op een aanhanger morgen tot huis hier.
Mweh, je moet wel veel meer premie betalen voor die diefstal en je gaat er niks voor terug krijgen als hij word gejat. Misschien 300-400 euro. Vraag je af of je daarvoor dat 10tje extra wil betalen?
pi_110200822
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
detonatie heeft meer te maken met de druk dan de gebruikte benzine,
Zelfontsteking, pingelen of kloppen heeft te maken met het octaangetal.
Afhankelijk van de druk zal inderdaad sneller zelfontsteking plaats vinden, maar dit moment wisselt wel zeer sterk per brandstof soort. Ik zal eens een lijstje zoeken per brandstof het Octaangetal (mon en ron)
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_110201047
Normaal loodvrij -- 91 RON
Euro loodvrij -- 95 RON
Super (plus) -- 98 RON
LPG -- 104-108
Alcohol -- 111 RON
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 11 april 2012 @ 20:59:06 #176
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110201089
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit :+
pi_110201345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit :+
Dat zij mijn motorinstructeur ook toen ik hem een tijdje geleden tegen kwam. Aan de randen nog 3mm profiel, aan de binnenkant versleten

. Maar dat komt gewoon omdat ik toen elke dag alleen maar 120 km rechtdoor reed ;(
  woensdag 11 april 2012 @ 21:03:52 #178
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110201434
Ja ik heb mij ook wel eens geschaamt voor de schaamranden op mn brikker Dan snel in het weekend alleen maar bochten pakken om het te compenseren :+
pi_110201735
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit :+
Ik heb ook schaamranden op mijn cbr 750 maar dat komt omdat de stepjes de grond raken voordat de band aan de zijkant is, en bij xr 600 geloof ik niet dat ik de crosbanden plat kan leggen en dat ik er dan nog opzit, die zijn nogal rond

Zie hier overigens nog een vrij complete lijst voor Octaangetallen

http://en.wikipedia.org/w(...)#Measurement_methods
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 11 april 2012 @ 21:09:59 #180
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110201936
Bij mn tweepitter zitten de stepjes juist erg hoog, wel wendbaar maar volgens mij zit het stuur nog eerder aan de grond :D
  woensdag 11 april 2012 @ 22:14:46 #181
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110207255
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:

[..]

De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
Motorisch zijn die bamiblokken niet eens zo slecht van wat ik heb gelezen, het is alles eromheen. De goedkoopste banden, dun frame, goedkoop dun hard plastic, goedkopere legeringen voor het metaal, geen rvs bouten maar goedkope roestbouten enz...

Het komt er denk ik op neer dat als je hem met heel veel liefde zacht behandeld dat hij best een tijd mee gaat en je er plezier van kan hebben, maar dat je er geen stress mee op moet zoeken.

Ik denk dus ook dat je vaker onderhoud nodig hebt dan met een A merk scooter... maar daar staat tegenover dat de aanschaf goedkoop is.

Mag ik vragen wat je ervoor betaalde?
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 11 april 2012 @ 22:16:33 #182
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110207362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit :+
lol, zo gaan mijn banden er straks wel uit zien denk ik. Iedere dag 70km rechtdoor met vier keer afslaan in de rit.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_110207409
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:16 schreef Willaaam het volgende:

[..]

lol, zo gaan mijn banden er straks wel uit zien denk ik. Iedere dag 70km rechtdoor met vier keer afslaan in de rit.
bekend probleem ;(
pi_110209350
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:

[..]

De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
Sorry ik wist niet dat je kwaad werd.
Maar nou je dt toch al bent:

Slechte zuigers = vroeg of laat olie verbruik
Klepgeleiders slijten snel uit = olieverbruik
Achterpoulies die naast de las scheuren
Standaard al kromme poulies
Vario's die na 4000km compleet zijn doorgesleten op de plekken van de geleideblokjes
V-snaar met 2500km al versleten
Vario Rollen na 2000km al versleten
Stalen bougie kappen die storen als het regent.
Bougiekabels die uitharden, scheuren en stroom lekken tegen het frame
Gaskabel waar water inloopt, verroest en breekt op den duur, idem voor de remkabel
Slechte kwaliteit remklauw die snel oxideert, waardoor de zuiger blijft hangen en je rem aanloopt.
Slechte kwaliteit electronica stekkers
Stuurknoppen die het uit het niets begeven.

Ik sleutel dagelijks aan scooters, maar aan een AGM of soortgelijke zal je mij nooit meer zien sleutelen, wat een rampendingen.
Laat mij maar lekker een AGM hater zijn dan.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:28:31 #185
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110211379
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 18:55 schreef Blester het volgende:

[..]

Da fuq :o Voor een scooter? Model? Bouwjaar? Kostprijs? Leeftijd? Want dat is wel erg veel.
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 18:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik betaal 2,45 per maand voor mijn Vespa et4 125 _O-

En 100 euro wegenbelasting per jaar. oO<
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Rijden zonder rijbewijs, heel hard rijden enzo, dat je op DE zwarte lijst staat? :D
nee gewoon nieuwe schakelbrommer + (toen ik de verzekering afsloot) 16 + gebied met veel ongevallen en hardrijders :')

zal binnenkort de verzekering eens bellen dat ze de premie omlaag gooien of dat ik anders overstap naar een andere, dan doen ze er meestal zo al flink wat af :')
pi_110214006
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:28 schreef Shispeed het volgende:

[..]


[..]


[..]

nee gewoon nieuwe schakelbrommer + (toen ik de verzekering afsloot) 16 + gebied met veel ongevallen en hardrijders :')

zal binnenkort de verzekering eens bellen dat ze de premie omlaag gooien of dat ik anders overstap naar een andere, dan doen ze er meestal zo al flink wat af :')

Schakelbrommer!! Jij snapt het.

Maar echt doen!
  donderdag 12 april 2012 @ 08:00:27 #187
340341 Blester
Membre très utile
pi_110217454
Ga hem vandaag ophalen, zodra hij hier thuis staat kan ik zelf ook wat meer info geven over de scooter zelf aangezien ik hem natuurlijk op de plaats van aankoop niet helemaal uit elkaar sleutel. Scooter was in ieder geval pas een half jaar in zijn bezit, aangezien hij voor zijn auto bezig was en ondertussen een scootertje wel leuk was.

Wat is trouwens de maximale snelheid waarmee de politie eigenlijk nog niets kan? Want deze gaat ongeveer 55.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 april 2012 @ 08:07:28 #188
340341 Blester
Membre très utile
pi_110217499
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:48 schreef Edskimo het volgende:

[..]

Sorry ik wist niet dat je kwaad werd.
Maar nou je dt toch al bent:

Slechte zuigers = vroeg of laat olie verbruik
Klepgeleiders slijten snel uit = olieverbruik
Achterpoulies die naast de las scheuren
Standaard al kromme poulies
Vario's die na 4000km compleet zijn doorgesleten op de plekken van de geleideblokjes
V-snaar met 2500km al versleten
Vario Rollen na 2000km al versleten
Stalen bougie kappen die storen als het regent.
Bougiekabels die uitharden, scheuren en stroom lekken tegen het frame
Gaskabel waar water inloopt, verroest en breekt op den duur, idem voor de remkabel
Slechte kwaliteit remklauw die snel oxideert, waardoor de zuiger blijft hangen en je rem aanloopt.
Slechte kwaliteit electronica stekkers
Stuurknoppen die het uit het niets begeven.

Ik sleutel dagelijks aan scooters, maar aan een AGM of soortgelijke zal je mij nooit meer zien sleutelen, wat een rampendingen.
Laat mij maar lekker een AGM hater zijn dan.
Ik ben zeer zeker niet boos hoor. Het zal best dat dit niet een topmerk is, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar voor wat ik zag start hij gewoon goed. Stuk op gereden en verder niets kunnen constateren dat verkeerd was.

Tevens zit er hier in de buurt een erkende AGM dealer die reparaties voor weinig geld uitvoeren, dus vandaar hoef ik er zelf ook niet aan te kloten. Natuurlijk kleine dingetjes ga ik zelf proberen weg te krijgen zoals vocht bij snelheidsmeter, maar bijv benzine meter zou ik even na moeten laten kijken.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 april 2012 @ 08:08:50 #189
340341 Blester
Membre très utile
pi_110217519
Eerder trouwens een Aprillia SR gehad, maar als ik de Aprillia vergelijk met de scooter waar ik gister op heb gezeten ga ik toch zeer zeker voor de AGM. Starten en rijden en bij de Aprillia eerst een kwartier op de kickstarten staan trappen. Bij de Aprillia werkte niets elektrisch (geen verlichting, geen snelheidsmeter, geen claxon) en de benzinemeter dus ook niet. Tevens zaten reed deze scooter 70 km per uur. Als je dan de twee scooters met elkaar vergelijkt en de aankoopprijs vergelijkt ga ik toch liever voor een werkende 'bamiscooter'.

Tevens zijn de onderdelen van een Merk scooter naar mijn mening ook véél duurder dan bij een merk als AGM.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 april 2012 @ 08:28:18 #190
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110217688
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 08:00 schreef Blester het volgende:
Ga hem vandaag ophalen, zodra hij hier thuis staat kan ik zelf ook wat meer info geven over de scooter zelf aangezien ik hem natuurlijk op de plaats van aankoop niet helemaal uit elkaar sleutel. Scooter was in ieder geval pas een half jaar in zijn bezit, aangezien hij voor zijn auto bezig was en ondertussen een scootertje wel leuk was.

Wat is trouwens de maximale snelheid waarmee de politie eigenlijk nog niets kan? Want deze gaat ongeveer 55.
Ik dacht 62
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 12 april 2012 @ 15:33:49 #191
340341 Blester
Membre très utile
pi_110232695
Er is net ruim 40 KM mee gereden en geen enkel probleem gevonden tijdens het rijden. Trekt mooi op en een lekker rustig geluid. Iets wat wel stroef gaat zijn de sloten, bijvoorbeeld bij de tankdop blijft een veertje uitgestoken en de ander gaat wel naar binnen, dit zal zeker een nieuwe tankdop worden?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_110234291
Slotenspray kopen.

Snelheid waar ze wat mee kunnen? 45+3 correctie en verdere coullance per politiecorps.
  donderdag 12 april 2012 @ 16:30:42 #193
340341 Blester
Membre très utile
pi_110235756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef Yreal het volgende:
Slotenspray kopen.

Snelheid waar ze wat mee kunnen? 45+3 correctie en verdere coullance per politiecorps.
Veertje zit verkeerd waarschijnlijk in de benzinedop, hij blijft namelijk uit staan als ik draai. De andere gaat wel naar binnen.

Eindelijk tijd gevonden om wat foto's te knippen aangezien ik ook wat vragen heb aan de hand van de foto's aangezien ik erg zelf bagger weinig verstand van heb.

Ten eerste: Het lampje linksvoor doet het niet, verder doet alle verlichting het. Ik gok er natuurlijk op dat het een kapot bolletje is en de verkoper wist dit vrijwel zeker. Nou wil ik die natuurlijk gaan vervangen:





Nu is natuurlijk mijn vraag hoe ik dit aan ga pakken, aangezien het voor geheel aan elkaar zit. Ik verwacht dat ik hiervoor de andere kant los moet schroeven.

Nu weet ik ook niet welke remmen er precies opschitten, als ik het goed heb zitten er voor schrijfremmen op, achter heb ik werkelijk geen idee van. Foto's:

Voor:



Achter:



Moet ik bij deze remmen ook iets van vloeistof bijhouden?

Tot slot het vocht bij de KM teller en benzine teller, waar ik waarschijnlijk al voor ben geholpen door eerdere reacties, maar misschien dat het nu wat duidelijker is:



Ik dank jullie zeer voor de antwoorden! :)

P.S. let niet op de rotzooi, ben net een flink stuk gaan rijden en hij zit flink onder de modder.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 april 2012 @ 16:40:13 #194
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110236316
Ik ken scooters niet maar volgens mij gewoon die 6 schroeven bij je benen en dan die voorkap eraf.

Voor heb je remvloeistof ja, staat aangegeven tot hoe ver hij moet zijn op je remvloeistofbeker/houderding bij je rem aan het stuur

Achter is trommelrem, gewoon het scharniertje/kabel ingevet houden en klaar

In mijn tijd (wat klinkt dat oud) mocht je ruim 65 zonder boetes, voor de zekerheid? Gewoon even langs het bureau rijden en zeg dat je hem net hebt gekocht en even wilt checken of ie niet te hard gaat
  donderdag 12 april 2012 @ 16:46:16 #195
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110236584
62 - 65 is het gemiddelde toegestaan
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 12 april 2012 @ 17:46:14 #196
340341 Blester
Membre très utile
pi_110239140
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:46 schreef leeell het volgende:
62 - 65 is het gemiddelde toegestaan
Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms :')) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.

Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 april 2012 @ 17:56:42 #197
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110239481
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms :')) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.

Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
niet 62-65 op de rollerbank maar op je gps/matrix
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 12 april 2012 @ 22:47:48 #198
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110255627
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms :')) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.

Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
het verschilt per politiekorps, hier (Gelderland-Zuid) is het vanaf gecorrigeerd 62 km/h boete en vanaf gecorrigeerd 75 km/h invordering kentekenbewijs. ze nemen hem alleen in als hij technisch in zo'n slechte staat is dat het gevaarlijk is om verder te rijden, als hij echt belachelijk hard loopt (richting de 100) of wanneer ze vermoeden dat je een begrenzer hebt ingebouwd. meestal krijg je hem uiteindelijk wel weer terug (met een vette boete en je moet hem laten herkeuren).

Maar het schijnt ook dat ze er in sommige gebieden veel strenger mee zijn, ik meen richting de Randstad bijvoorbeeld.
  donderdag 12 april 2012 @ 22:48:30 #199
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110255655


[ Bericht 100% gewijzigd door Shispeed op 12-04-2012 22:48:40 ]
pi_110256165
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms :')) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.

Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
Je moet onderscheid maken tussen te hard rijden en te hard kunnen rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')