Hetgaat niet om de olie, het gaat om het koelende benzinemengsel op dat moment.quote:Op maandag 9 april 2012 22:47 schreef boertie het volgende:
Hoe zit dit dan met een 2takt scooter welke een aparte oliepomp heeft? Wordt hier de 2taktolie voor of na de carburateur gemengd met de benzine. Voor zover ik weet wordt de pomp door de krukas aangedreven en is dus toerenafhankelijk.
Je moet ook niet gokken.quote:Op maandag 9 april 2012 23:13 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.
Ongeveer hetzelfde als de olie die in je auto zit.quote:Op maandag 9 april 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
Maar hoe ruikt blokolie, kan mij niet heugen daar ooit aan geroken te hebben
vies, 2takt is bijna zoetig/weeig, bakolie is heel penetrant viesquote:Op maandag 9 april 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
Maar hoe ruikt blokolie, kan mij niet heugen daar ooit aan geroken te hebben
mijn 30 jaar oude versnellingsbakolie rook bijna exact als nieuwe bakoliequote:Op maandag 9 april 2012 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
Swiftmeister mag ik nu aannemen dat jij bij een oliecheck aan de stok likt ipv deze te bekijken? Kan wel eens kijken bij de motor maar ik vraag mij af of dat een goed beel gaat geven; oud vs nieuwe olie
Ik lik er niet aan. Ik leg alleen uit hoe je 2 types olie uit elkaar kunt halen.quote:Op maandag 9 april 2012 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
Swiftmeister mag ik nu aannemen dat jij bij een oliecheck aan de stok likt ipv deze te bekijken? Kan wel eens kijken bij de motor maar ik vraag mij af of dat een goed beel gaat geven; oud vs nieuwe olie
Tuurlijk is dat mogelijk. Alles is mogelijk, afhankelijk van je portefeuillequote:Op maandag 9 april 2012 23:29 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zal binnenkort eens kijken
Ik gooi er minimaal elk seizoen nieuwe olie in
Gefeliciteerd! Wat heb je gekocht?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:46 schreef Blester het volgende:
Zojuist gaan kijken voor een tweedehands scooter. Leuk ding en vrijwel alles werkte (alleen de benzineteller doet het soms wel/ soms niet). Enigste nadeel is bij de KM teller wat vocht tegen het glas wordt vastgehouden. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om dat weg te krijgen?
Foto's volgen natuurlijk snel.
quote:Op woensdag 11 april 2012 20:31 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat heb je gekocht?
Krijg je wel weg hoor! Eerst drogen met de föhn en daarna met vloeibare siliconenpakking of doorzichtige kit de randen dichten waar het vocht door naar binnen kan.
Benzinemeter is vaak de vlotter die versleten is.
Bedankt voor de tips, ik ga hem morgen eens goed bekijken qua technische staat.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
glas op km tellers zit vaak vast aan de behuizing en dus moeilijk los te maken (for obvious reasons) maar op zich moet je er een soort ontluchtingsgat kunnen maken, waarschijnlijk is de behuizing gewoon van plastic
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:41 schreef Edskimo het volgende:
Die zou ik zo snel mogelijk weg doen.
Klinkt misschien hard, maar zo'n apparaat gaat je heel veel ellende opleveren.
Dat , maar dat is inmiddels al 20 miljoen keer geroepen.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:41 schreef Edskimo het volgende:
Die zou ik zo snel mogelijk weg doen.
Klinkt misschien hard, maar zo'n apparaat gaat je heel veel ellende opleveren.
Sluit dat dan wel ter plekken af ! Anwb kan je gewoon naar binnen lopen en je loopt verzekerd weer naar buiten.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:16 schreef Blester het volgende:
Ben trouwens ook benieuwd wat ik nou betaal aan verzekering voor de zojuist aangekochte scooter
Ik dacht aan WA + diefstal. Zeer zeker geen all-risk, dat is hij niet waard. Er wordt nog niet op gereden, knal hem op een aanhanger morgen tot huis hier.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat , maar dat is inmiddels al 20 miljoen keer geroepen.
[..]
Sluit dat dan wel ter plekken af ! Anwb kan je gewoon naar binnen lopen en je loopt verzekerd weer naar buiten.
NIET !!!! gewoon gaan rijden en thuis kijken. Onverzekerd rijden is heel dom.
Ook geen diefstal of all-risk nemen, dat is het met zo'n ding NIET waard. Je krijgt na afloop een kratje pils van de verzekering.
Maar de kwaliteit van de binnen is juist slechter bij deze, en dat zie je niet. Ze zijn in 20.000 km helemaal op.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:
[..]
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
Mweh, je moet wel veel meer premie betalen voor die diefstal en je gaat er niks voor terug krijgen als hij word gejat. Misschien 300-400 euro. Vraag je af of je daarvoor dat 10tje extra wil betalen?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik dacht aan WA + diefstal. Zeer zeker geen all-risk, dat is hij niet waard. Er wordt nog niet op gereden, knal hem op een aanhanger morgen tot huis hier.
Zelfontsteking, pingelen of kloppen heeft te maken met het octaangetal.quote:Op maandag 9 april 2012 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
detonatie heeft meer te maken met de druk dan de gebruikte benzine,
Dat zij mijn motorinstructeur ook toen ik hem een tijdje geleden tegen kwam. Aan de randen nog 3mm profiel, aan de binnenkant versletenquote:Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit
Ik heb ook schaamranden op mijn cbr 750 maar dat komt omdat de stepjes de grond raken voordat de band aan de zijkant is, en bij xr 600 geloof ik niet dat ik de crosbanden plat kan leggen en dat ik er dan nog opzit, die zijn nogal rondquote:Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit
Motorisch zijn die bamiblokken niet eens zo slecht van wat ik heb gelezen, het is alles eromheen. De goedkoopste banden, dun frame, goedkoop dun hard plastic, goedkopere legeringen voor het metaal, geen rvs bouten maar goedkope roestbouten enz...quote:Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:
[..]
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
lol, zo gaan mijn banden er straks wel uit zien denk ik. Iedere dag 70km rechtdoor met vier keer afslaan in de rit.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit
bekend probleemquote:Op woensdag 11 april 2012 22:16 schreef Willaaam het volgende:
[..]
lol, zo gaan mijn banden er straks wel uit zien denk ik. Iedere dag 70km rechtdoor met vier keer afslaan in de rit.
Sorry ik wist niet dat je kwaad werd.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:
[..]
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
quote:Op maandag 9 april 2012 18:55 schreef Blester het volgende:
[..]
Da fuqVoor een scooter? Model? Bouwjaar? Kostprijs? Leeftijd? Want dat is wel erg veel.
quote:Op maandag 9 april 2012 18:58 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Ik betaal 2,45 per maand voor mijn Vespa et4 125
En 100 euro wegenbelasting per jaar.![]()
nee gewoon nieuwe schakelbrommer + (toen ik de verzekering afsloot) 16 + gebied met veel ongevallen en hardrijdersquote:Op maandag 9 april 2012 19:02 schreef Yreal het volgende:
[..]
Rijden zonder rijbewijs, heel hard rijden enzo, dat je op DE zwarte lijst staat?
Schakelbrommer!! Jij snapt het.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:28 schreef Shispeed het volgende:
[..]
[..]
[..]
nee gewoon nieuwe schakelbrommer + (toen ik de verzekering afsloot) 16 + gebied met veel ongevallen en hardrijders![]()
zal binnenkort de verzekering eens bellen dat ze de premie omlaag gooien of dat ik anders overstap naar een andere, dan doen ze er meestal zo al flink wat af![]()
Ik ben zeer zeker niet boos hoor. Het zal best dat dit niet een topmerk is, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar voor wat ik zag start hij gewoon goed. Stuk op gereden en verder niets kunnen constateren dat verkeerd was.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:48 schreef Edskimo het volgende:
[..]
Sorry ik wist niet dat je kwaad werd.
Maar nou je dt toch al bent:
Slechte zuigers = vroeg of laat olie verbruik
Klepgeleiders slijten snel uit = olieverbruik
Achterpoulies die naast de las scheuren
Standaard al kromme poulies
Vario's die na 4000km compleet zijn doorgesleten op de plekken van de geleideblokjes
V-snaar met 2500km al versleten
Vario Rollen na 2000km al versleten
Stalen bougie kappen die storen als het regent.
Bougiekabels die uitharden, scheuren en stroom lekken tegen het frame
Gaskabel waar water inloopt, verroest en breekt op den duur, idem voor de remkabel
Slechte kwaliteit remklauw die snel oxideert, waardoor de zuiger blijft hangen en je rem aanloopt.
Slechte kwaliteit electronica stekkers
Stuurknoppen die het uit het niets begeven.
Ik sleutel dagelijks aan scooters, maar aan een AGM of soortgelijke zal je mij nooit meer zien sleutelen, wat een rampendingen.
Laat mij maar lekker een AGM hater zijn dan.
Ik dacht 62quote:Op donderdag 12 april 2012 08:00 schreef Blester het volgende:
Ga hem vandaag ophalen, zodra hij hier thuis staat kan ik zelf ook wat meer info geven over de scooter zelf aangezien ik hem natuurlijk op de plaats van aankoop niet helemaal uit elkaar sleutel. Scooter was in ieder geval pas een half jaar in zijn bezit, aangezien hij voor zijn auto bezig was en ondertussen een scootertje wel leuk was.
Wat is trouwens de maximale snelheid waarmee de politie eigenlijk nog niets kan? Want deze gaat ongeveer 55.
Veertje zit verkeerd waarschijnlijk in de benzinedop, hij blijft namelijk uit staan als ik draai. De andere gaat wel naar binnen.quote:Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef Yreal het volgende:
Slotenspray kopen.
Snelheid waar ze wat mee kunnen? 45+3 correctie en verdere coullance per politiecorps.
Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik somsquote:
niet 62-65 op de rollerbank maar op je gps/matrixquote:Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.
Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
het verschilt per politiekorps, hier (Gelderland-Zuid) is het vanaf gecorrigeerd 62 km/h boete en vanaf gecorrigeerd 75 km/h invordering kentekenbewijs. ze nemen hem alleen in als hij technisch in zo'n slechte staat is dat het gevaarlijk is om verder te rijden, als hij echt belachelijk hard loopt (richting de 100) of wanneer ze vermoeden dat je een begrenzer hebt ingebouwd. meestal krijg je hem uiteindelijk wel weer terug (met een vette boete en je moet hem laten herkeuren).quote:Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.
Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
Je moet onderscheid maken tussen te hard rijden en te hard kunnen rijden.quote:Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.
Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |