abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2012 @ 20:59:06 #176
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110201089
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit :+
pi_110201345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit :+
Dat zij mijn motorinstructeur ook toen ik hem een tijdje geleden tegen kwam. Aan de randen nog 3mm profiel, aan de binnenkant versleten

. Maar dat komt gewoon omdat ik toen elke dag alleen maar 120 km rechtdoor reed ;(
  woensdag 11 april 2012 @ 21:03:52 #178
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110201434
Ja ik heb mij ook wel eens geschaamt voor de schaamranden op mn brikker Dan snel in het weekend alleen maar bochten pakken om het te compenseren :+
pi_110201735
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit :+
Ik heb ook schaamranden op mijn cbr 750 maar dat komt omdat de stepjes de grond raken voordat de band aan de zijkant is, en bij xr 600 geloof ik niet dat ik de crosbanden plat kan leggen en dat ik er dan nog opzit, die zijn nogal rond

Zie hier overigens nog een vrij complete lijst voor Octaangetallen

http://en.wikipedia.org/w(...)#Measurement_methods
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  woensdag 11 april 2012 @ 21:09:59 #180
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110201936
Bij mn tweepitter zitten de stepjes juist erg hoog, wel wendbaar maar volgens mij zit het stuur nog eerder aan de grond :D
  woensdag 11 april 2012 @ 22:14:46 #181
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110207255
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:

[..]

De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
Motorisch zijn die bamiblokken niet eens zo slecht van wat ik heb gelezen, het is alles eromheen. De goedkoopste banden, dun frame, goedkoop dun hard plastic, goedkopere legeringen voor het metaal, geen rvs bouten maar goedkope roestbouten enz...

Het komt er denk ik op neer dat als je hem met heel veel liefde zacht behandeld dat hij best een tijd mee gaat en je er plezier van kan hebben, maar dat je er geen stress mee op moet zoeken.

Ik denk dus ook dat je vaker onderhoud nodig hebt dan met een A merk scooter... maar daar staat tegenover dat de aanschaf goedkoop is.

Mag ik vragen wat je ervoor betaalde?
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  woensdag 11 april 2012 @ 22:16:33 #182
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110207362
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:59 schreef Life2.0 het volgende:
Kijk gewoon naar de voor/achterband, dan weet je zat over de binnenkant, dikke schaamranden en versleten band = rijden als een natte dwijl maar volgas rechtuit :+
lol, zo gaan mijn banden er straks wel uit zien denk ik. Iedere dag 70km rechtdoor met vier keer afslaan in de rit.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_110207409
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:16 schreef Willaaam het volgende:

[..]

lol, zo gaan mijn banden er straks wel uit zien denk ik. Iedere dag 70km rechtdoor met vier keer afslaan in de rit.
bekend probleem ;(
pi_110209350
quote:
7s.gif Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:

[..]

De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
Sorry ik wist niet dat je kwaad werd.
Maar nou je dt toch al bent:

Slechte zuigers = vroeg of laat olie verbruik
Klepgeleiders slijten snel uit = olieverbruik
Achterpoulies die naast de las scheuren
Standaard al kromme poulies
Vario's die na 4000km compleet zijn doorgesleten op de plekken van de geleideblokjes
V-snaar met 2500km al versleten
Vario Rollen na 2000km al versleten
Stalen bougie kappen die storen als het regent.
Bougiekabels die uitharden, scheuren en stroom lekken tegen het frame
Gaskabel waar water inloopt, verroest en breekt op den duur, idem voor de remkabel
Slechte kwaliteit remklauw die snel oxideert, waardoor de zuiger blijft hangen en je rem aanloopt.
Slechte kwaliteit electronica stekkers
Stuurknoppen die het uit het niets begeven.

Ik sleutel dagelijks aan scooters, maar aan een AGM of soortgelijke zal je mij nooit meer zien sleutelen, wat een rampendingen.
Laat mij maar lekker een AGM hater zijn dan.
  woensdag 11 april 2012 @ 23:28:31 #185
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110211379
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 18:55 schreef Blester het volgende:

[..]

Da fuq :o Voor een scooter? Model? Bouwjaar? Kostprijs? Leeftijd? Want dat is wel erg veel.
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 18:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ik betaal 2,45 per maand voor mijn Vespa et4 125 _O-

En 100 euro wegenbelasting per jaar. oO<
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:02 schreef Yreal het volgende:

[..]

Rijden zonder rijbewijs, heel hard rijden enzo, dat je op DE zwarte lijst staat? :D
nee gewoon nieuwe schakelbrommer + (toen ik de verzekering afsloot) 16 + gebied met veel ongevallen en hardrijders :')

zal binnenkort de verzekering eens bellen dat ze de premie omlaag gooien of dat ik anders overstap naar een andere, dan doen ze er meestal zo al flink wat af :')
pi_110214006
quote:
10s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:28 schreef Shispeed het volgende:

[..]


[..]


[..]

nee gewoon nieuwe schakelbrommer + (toen ik de verzekering afsloot) 16 + gebied met veel ongevallen en hardrijders :')

zal binnenkort de verzekering eens bellen dat ze de premie omlaag gooien of dat ik anders overstap naar een andere, dan doen ze er meestal zo al flink wat af :')

Schakelbrommer!! Jij snapt het.

Maar echt doen!
  donderdag 12 april 2012 @ 08:00:27 #187
340341 Blester
Membre très utile
pi_110217454
Ga hem vandaag ophalen, zodra hij hier thuis staat kan ik zelf ook wat meer info geven over de scooter zelf aangezien ik hem natuurlijk op de plaats van aankoop niet helemaal uit elkaar sleutel. Scooter was in ieder geval pas een half jaar in zijn bezit, aangezien hij voor zijn auto bezig was en ondertussen een scootertje wel leuk was.

Wat is trouwens de maximale snelheid waarmee de politie eigenlijk nog niets kan? Want deze gaat ongeveer 55.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 april 2012 @ 08:07:28 #188
340341 Blester
Membre très utile
pi_110217499
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 22:48 schreef Edskimo het volgende:

[..]

Sorry ik wist niet dat je kwaad werd.
Maar nou je dt toch al bent:

Slechte zuigers = vroeg of laat olie verbruik
Klepgeleiders slijten snel uit = olieverbruik
Achterpoulies die naast de las scheuren
Standaard al kromme poulies
Vario's die na 4000km compleet zijn doorgesleten op de plekken van de geleideblokjes
V-snaar met 2500km al versleten
Vario Rollen na 2000km al versleten
Stalen bougie kappen die storen als het regent.
Bougiekabels die uitharden, scheuren en stroom lekken tegen het frame
Gaskabel waar water inloopt, verroest en breekt op den duur, idem voor de remkabel
Slechte kwaliteit remklauw die snel oxideert, waardoor de zuiger blijft hangen en je rem aanloopt.
Slechte kwaliteit electronica stekkers
Stuurknoppen die het uit het niets begeven.

Ik sleutel dagelijks aan scooters, maar aan een AGM of soortgelijke zal je mij nooit meer zien sleutelen, wat een rampendingen.
Laat mij maar lekker een AGM hater zijn dan.
Ik ben zeer zeker niet boos hoor. Het zal best dat dit niet een topmerk is, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar voor wat ik zag start hij gewoon goed. Stuk op gereden en verder niets kunnen constateren dat verkeerd was.

Tevens zit er hier in de buurt een erkende AGM dealer die reparaties voor weinig geld uitvoeren, dus vandaar hoef ik er zelf ook niet aan te kloten. Natuurlijk kleine dingetjes ga ik zelf proberen weg te krijgen zoals vocht bij snelheidsmeter, maar bijv benzine meter zou ik even na moeten laten kijken.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 april 2012 @ 08:08:50 #189
340341 Blester
Membre très utile
pi_110217519
Eerder trouwens een Aprillia SR gehad, maar als ik de Aprillia vergelijk met de scooter waar ik gister op heb gezeten ga ik toch zeer zeker voor de AGM. Starten en rijden en bij de Aprillia eerst een kwartier op de kickstarten staan trappen. Bij de Aprillia werkte niets elektrisch (geen verlichting, geen snelheidsmeter, geen claxon) en de benzinemeter dus ook niet. Tevens zaten reed deze scooter 70 km per uur. Als je dan de twee scooters met elkaar vergelijkt en de aankoopprijs vergelijkt ga ik toch liever voor een werkende 'bamiscooter'.

Tevens zijn de onderdelen van een Merk scooter naar mijn mening ook véél duurder dan bij een merk als AGM.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 april 2012 @ 08:28:18 #190
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110217688
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 08:00 schreef Blester het volgende:
Ga hem vandaag ophalen, zodra hij hier thuis staat kan ik zelf ook wat meer info geven over de scooter zelf aangezien ik hem natuurlijk op de plaats van aankoop niet helemaal uit elkaar sleutel. Scooter was in ieder geval pas een half jaar in zijn bezit, aangezien hij voor zijn auto bezig was en ondertussen een scootertje wel leuk was.

Wat is trouwens de maximale snelheid waarmee de politie eigenlijk nog niets kan? Want deze gaat ongeveer 55.
Ik dacht 62
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 12 april 2012 @ 15:33:49 #191
340341 Blester
Membre très utile
pi_110232695
Er is net ruim 40 KM mee gereden en geen enkel probleem gevonden tijdens het rijden. Trekt mooi op en een lekker rustig geluid. Iets wat wel stroef gaat zijn de sloten, bijvoorbeeld bij de tankdop blijft een veertje uitgestoken en de ander gaat wel naar binnen, dit zal zeker een nieuwe tankdop worden?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_110234291
Slotenspray kopen.

Snelheid waar ze wat mee kunnen? 45+3 correctie en verdere coullance per politiecorps.
  donderdag 12 april 2012 @ 16:30:42 #193
340341 Blester
Membre très utile
pi_110235756
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:05 schreef Yreal het volgende:
Slotenspray kopen.

Snelheid waar ze wat mee kunnen? 45+3 correctie en verdere coullance per politiecorps.
Veertje zit verkeerd waarschijnlijk in de benzinedop, hij blijft namelijk uit staan als ik draai. De andere gaat wel naar binnen.

Eindelijk tijd gevonden om wat foto's te knippen aangezien ik ook wat vragen heb aan de hand van de foto's aangezien ik erg zelf bagger weinig verstand van heb.

Ten eerste: Het lampje linksvoor doet het niet, verder doet alle verlichting het. Ik gok er natuurlijk op dat het een kapot bolletje is en de verkoper wist dit vrijwel zeker. Nou wil ik die natuurlijk gaan vervangen:





Nu is natuurlijk mijn vraag hoe ik dit aan ga pakken, aangezien het voor geheel aan elkaar zit. Ik verwacht dat ik hiervoor de andere kant los moet schroeven.

Nu weet ik ook niet welke remmen er precies opschitten, als ik het goed heb zitten er voor schrijfremmen op, achter heb ik werkelijk geen idee van. Foto's:

Voor:



Achter:



Moet ik bij deze remmen ook iets van vloeistof bijhouden?

Tot slot het vocht bij de KM teller en benzine teller, waar ik waarschijnlijk al voor ben geholpen door eerdere reacties, maar misschien dat het nu wat duidelijker is:



Ik dank jullie zeer voor de antwoorden! :)

P.S. let niet op de rotzooi, ben net een flink stuk gaan rijden en hij zit flink onder de modder.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 april 2012 @ 16:40:13 #194
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110236316
Ik ken scooters niet maar volgens mij gewoon die 6 schroeven bij je benen en dan die voorkap eraf.

Voor heb je remvloeistof ja, staat aangegeven tot hoe ver hij moet zijn op je remvloeistofbeker/houderding bij je rem aan het stuur

Achter is trommelrem, gewoon het scharniertje/kabel ingevet houden en klaar

In mijn tijd (wat klinkt dat oud) mocht je ruim 65 zonder boetes, voor de zekerheid? Gewoon even langs het bureau rijden en zeg dat je hem net hebt gekocht en even wilt checken of ie niet te hard gaat
  donderdag 12 april 2012 @ 16:46:16 #195
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110236584
62 - 65 is het gemiddelde toegestaan
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 12 april 2012 @ 17:46:14 #196
340341 Blester
Membre très utile
pi_110239140
quote:
1s.gif Op donderdag 12 april 2012 16:46 schreef leeell het volgende:
62 - 65 is het gemiddelde toegestaan
Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms :')) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.

Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  donderdag 12 april 2012 @ 17:56:42 #197
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110239481
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms :')) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.

Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
niet 62-65 op de rollerbank maar op je gps/matrix
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 12 april 2012 @ 22:47:48 #198
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110255627
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms :')) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.

Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
het verschilt per politiekorps, hier (Gelderland-Zuid) is het vanaf gecorrigeerd 62 km/h boete en vanaf gecorrigeerd 75 km/h invordering kentekenbewijs. ze nemen hem alleen in als hij technisch in zo'n slechte staat is dat het gevaarlijk is om verder te rijden, als hij echt belachelijk hard loopt (richting de 100) of wanneer ze vermoeden dat je een begrenzer hebt ingebouwd. meestal krijg je hem uiteindelijk wel weer terug (met een vette boete en je moet hem laten herkeuren).

Maar het schijnt ook dat ze er in sommige gebieden veel strenger mee zijn, ik meen richting de Randstad bijvoorbeeld.
  donderdag 12 april 2012 @ 22:48:30 #199
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110255655


[ Bericht 100% gewijzigd door Shispeed op 12-04-2012 22:48:40 ]
pi_110256165
quote:
7s.gif Op donderdag 12 april 2012 17:46 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zie vaak bij wegmisbruikers (ja dat kijk ik soms :')) dat ze daar al een leuke boete voor kregen. Mijn oude Aprillia liep leuk 70 maar daar heb ik me van laten vertellen dat je hem dan kwijt bent.

Tevens nog even mijn vragen bovenstaand. Net helemaal mooi schoongemaakt en hij ziet er bijna als nieuw weer uit, loopt ook heerlijk en start meteen.
Je moet onderscheid maken tussen te hard rijden en te hard kunnen rijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')