Hetgaat niet om de olie, het gaat om het koelende benzinemengsel op dat moment.quote:Op maandag 9 april 2012 22:47 schreef boertie het volgende:
Hoe zit dit dan met een 2takt scooter welke een aparte oliepomp heeft? Wordt hier de 2taktolie voor of na de carburateur gemengd met de benzine. Voor zover ik weet wordt de pomp door de krukas aangedreven en is dus toerenafhankelijk.
Je moet ook niet gokken.quote:Op maandag 9 april 2012 23:13 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.
Ongeveer hetzelfde als de olie die in je auto zit.quote:Op maandag 9 april 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
Maar hoe ruikt blokolie, kan mij niet heugen daar ooit aan geroken te hebben
vies, 2takt is bijna zoetig/weeig, bakolie is heel penetrant viesquote:Op maandag 9 april 2012 23:16 schreef Life2.0 het volgende:
Maar hoe ruikt blokolie, kan mij niet heugen daar ooit aan geroken te hebben
mijn 30 jaar oude versnellingsbakolie rook bijna exact als nieuwe bakoliequote:Op maandag 9 april 2012 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
Swiftmeister mag ik nu aannemen dat jij bij een oliecheck aan de stok likt ipv deze te bekijken? Kan wel eens kijken bij de motor maar ik vraag mij af of dat een goed beel gaat geven; oud vs nieuwe olie
Ik lik er niet aan. Ik leg alleen uit hoe je 2 types olie uit elkaar kunt halen.quote:Op maandag 9 april 2012 23:20 schreef Life2.0 het volgende:
Swiftmeister mag ik nu aannemen dat jij bij een oliecheck aan de stok likt ipv deze te bekijken? Kan wel eens kijken bij de motor maar ik vraag mij af of dat een goed beel gaat geven; oud vs nieuwe olie
Tuurlijk is dat mogelijk. Alles is mogelijk, afhankelijk van je portefeuillequote:Op maandag 9 april 2012 23:29 schreef Life2.0 het volgende:
Ik zal binnenkort eens kijken
Ik gooi er minimaal elk seizoen nieuwe olie in
Gefeliciteerd! Wat heb je gekocht?quote:Op woensdag 11 april 2012 19:46 schreef Blester het volgende:
Zojuist gaan kijken voor een tweedehands scooter. Leuk ding en vrijwel alles werkte (alleen de benzineteller doet het soms wel/ soms niet). Enigste nadeel is bij de KM teller wat vocht tegen het glas wordt vastgehouden. Weet iemand toevallig of het mogelijk is om dat weg te krijgen?
Foto's volgen natuurlijk snel.
quote:Op woensdag 11 april 2012 20:31 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Wat heb je gekocht?
Krijg je wel weg hoor! Eerst drogen met de föhn en daarna met vloeibare siliconenpakking of doorzichtige kit de randen dichten waar het vocht door naar binnen kan.
Benzinemeter is vaak de vlotter die versleten is.
Bedankt voor de tips, ik ga hem morgen eens goed bekijken qua technische staat.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:33 schreef Life2.0 het volgende:
glas op km tellers zit vaak vast aan de behuizing en dus moeilijk los te maken (for obvious reasons) maar op zich moet je er een soort ontluchtingsgat kunnen maken, waarschijnlijk is de behuizing gewoon van plastic
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:41 schreef Edskimo het volgende:
Die zou ik zo snel mogelijk weg doen.
Klinkt misschien hard, maar zo'n apparaat gaat je heel veel ellende opleveren.
Dat , maar dat is inmiddels al 20 miljoen keer geroepen.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:41 schreef Edskimo het volgende:
Die zou ik zo snel mogelijk weg doen.
Klinkt misschien hard, maar zo'n apparaat gaat je heel veel ellende opleveren.
Sluit dat dan wel ter plekken af ! Anwb kan je gewoon naar binnen lopen en je loopt verzekerd weer naar buiten.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:16 schreef Blester het volgende:
Ben trouwens ook benieuwd wat ik nou betaal aan verzekering voor de zojuist aangekochte scooter
Ik dacht aan WA + diefstal. Zeer zeker geen all-risk, dat is hij niet waard. Er wordt nog niet op gereden, knal hem op een aanhanger morgen tot huis hier.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat , maar dat is inmiddels al 20 miljoen keer geroepen.
[..]
Sluit dat dan wel ter plekken af ! Anwb kan je gewoon naar binnen lopen en je loopt verzekerd weer naar buiten.
NIET !!!! gewoon gaan rijden en thuis kijken. Onverzekerd rijden is heel dom.
Ook geen diefstal of all-risk nemen, dat is het met zo'n ding NIET waard. Je krijgt na afloop een kratje pils van de verzekering.
Maar de kwaliteit van de binnen is juist slechter bij deze, en dat zie je niet. Ze zijn in 20.000 km helemaal op.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:48 schreef Blester het volgende:
[..]
De bekende AGM haters. Het zal allemaal wel. Ik heb alle technische aspecten vrijwel nagelopen en weinig kunnen vinden wat verkeerd was. Zit een mooi nieuw uitlaatje op, motor etc ziet er goed schoon uit en er is keurig mee gereden.
Mweh, je moet wel veel meer premie betalen voor die diefstal en je gaat er niks voor terug krijgen als hij word gejat. Misschien 300-400 euro. Vraag je af of je daarvoor dat 10tje extra wil betalen?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik dacht aan WA + diefstal. Zeer zeker geen all-risk, dat is hij niet waard. Er wordt nog niet op gereden, knal hem op een aanhanger morgen tot huis hier.
Zelfontsteking, pingelen of kloppen heeft te maken met het octaangetal.quote:Op maandag 9 april 2012 23:14 schreef Life2.0 het volgende:
detonatie heeft meer te maken met de druk dan de gebruikte benzine,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |