Als ik maar 1 remhendel gebruik kan er normaal gestopt worden, ook achter. Doseren is inderdaad een kunstquote:Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef Life2.0 het volgende:
Dat sponsige gevoel is wel normaal (gewoon goedkope stalen kabels, die rekken) voor trommelremmen maar dat mag niets aan de remkracht afdoen. Op mijn bromfiets heb ik voor en achter trommels maar ik kan prima op mn voorrwiel aan komen rollen bij het stoplicht; liever te veel remkracht dan te weinig, doseren kun je leren.
Jup. Zelfs nog een bonnetje van een grote beurt gedaan op 14-03-2012 t.w.v. 110 euro bij de originele dealer.quote:
Waardeloze brommer danquote:Op zondag 8 april 2012 22:47 schreef Life2.0 het volgende:
dat 90% voorrem verhaal gaat alleen niet op voor een brommertje van 100 kilo, een bromfiets heeft gewoon te weinig gewicht om te verplaatsen
ja tuurlijk kan dat. Ik heb zat gereden zonder voorrem, weken lang 5km heen en terug, ging primaquote:Op zondag 8 april 2012 22:48 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Als ik maar 1 remhendel gebruik kan er normaal gestopt worden, ook achter. Doseren is inderdaad een kunst
Wd40 op je remkabelquote:Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef Life2.0 het volgende:
Ja dat hoop ik van wel ja![]()
Ik bedoel meer dat ik zelfs liever voorover ga dan mijzelf in een koekblik parkeer die de regels niet zo snaptGelukkig is een trommelrem zo na te kijken, misschien moet je alleen de kabel even inspuiten met silicone (geen wd 40/olie)
ik bedoelde de keuze tussen zelf over de kop of de auto in, als de auto de fout maakt is geen moeilijke keuze, je moet het alleen wel ter plekken kunnen verzinnenquote:Op maandag 9 april 2012 00:02 schreef Life2.0 het volgende:
En in een koekblik parkeren leek me geen goed plan met wa en een brommert waar mee handgemaakt spul op zit dan fabrieksspul
Mijn brommer van 100kg zakt meteen in zodra ik de rem aanraak, op de motor van 250kg moet ik wel echt in de ankersquote:Op maandag 9 april 2012 00:01 schreef Life2.0 het volgende:
Niets waardeloze brommer; als rijder en voertuig even veel wegen geeft dat gewoon een andere verhouding van 250 kilo droog zonder rijder..
Remkabel. niet remblokken
Als het spekglad is in de winter geef ik toch de voorkeur aan achterquote:Op zondag 8 april 2012 23:49 schreef Yreal het volgende:
Maar als je er eentje moet kiezen, is dat ALTIJD voor. ALTIJD.
Dan moet je gewoon niet remmenquote:Op maandag 9 april 2012 01:20 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Als het spekglad is in de winter geef ik toch de voorkeur aan achter
Je remmen kunnen nog zo goed zijn, vaak verliezen de originele tjap tjoi banden heel snel grip als je stevig remt. Zeker als het wegdek vochtig is. Hou hier ook rekening mee.quote:Op maandag 9 april 2012 01:47 schreef Life2.0 het volgende:
tot -5 gewoon doorrijden, kouder = fietsen auto
Ik zal nooit dit soort filmpjes kunnen maken, die toch een grote bijdrage aan fok zijn geweest.quote:Op maandag 9 april 2012 12:46 schreef Geelman het volgende:
Ik gebruik altijd beide remmen. Maar met mijn achterrem kan ik de achterkant makkelijk laten uitbreken!![]()
als ik lichtjes rem, dan meestal alleen op de motor en met achter.quote:Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef Blester het volgende:
Ik rem altijd met beide tegelijk, lijkt mij de beste optie.
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstalquote:Op maandag 9 april 2012 08:28 schreef Blester het volgende:
Ik snap echt niet dat je zoveel betaald. Ik heb eens een scooter gehad van de waarde 800 euro NIEUW en daar betaalde ik voor all risk (wa + diefstal + eigen schade) een tientje per maand voor.
Met een 2takt kun je nauwelijks remmen op de motor. Een 2takt kan daar trouwens ook erg slecht tegen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
als ik lichtjes rem, dan meestal alleen op de motor en met achter.
zolang je maar ook je achterrem gebruikt wanneer je je voorrem gebruikt en niet met voor remt in de bocht
Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.quote:Op maandag 9 april 2012 18:32 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Met een 2takt kun je nauwelijks remmen op de motor. Een 2takt kan daar trouwens ook erg slecht tegen.
Da fuqquote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal
Mijn et4 125 remt veel harder af op de motor als mijn runner 180 2t.quote:Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Dutchlike het volgende:
[..]
Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.
Ik betaal 2,45 per maand voor mijn Vespa et4 125quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal
Rijden zonder rijbewijs, heel hard rijden enzo, dat je op DE zwarte lijst staat?quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal
Tuurlijk, je kàn wel wat remmen op de motor bij een 2takt, maar dat is niets in vergelijking met remmen op de motor bij een 4takt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Dutchlike het volgende:
[..]
Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.
Is dat ook niet de reden waarom ze bij de Saab 96 een vrijwiel hebben gedaan?quote:Op maandag 9 april 2012 19:03 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Tuurlijk, je kàn wel wat remmen op de motor bij een 2takt, maar dat is niets in vergelijking met remmen op de motor bij een 4takt.
Daarbij is het erg slecht om een 2takt op de motor te remmen. Je gasschuif staat dan dicht, dus je krukaslagers worden nauwelijks gesmeerd, de enige smering komt omdat er via het stationairkanaal nog vers mengsel bij je lagers komt. Geen ramp bij een laag toerental of een toerental dat afneemt (bij gas los laten en uit laten drijven in de versnelling). Maar als je nu terug schakeld en je koppeling op laat komen zonder gas te geven gaat de boel veel toeren maken zonder dat er smerend mengsel bij je lagers komt omdat je geen gas geeft.
Hierdoor slijten je krukaslagers als een malle.
Om dezelfde reden kun je (met een 2takt) ook beter niet zonder gas te geven een lange helling af rijden in de eifel of in de alpen ofzo. Je toerental loopt immers op zonder dat je smerend mengsel bij je krukaslagers laat komen.
Mij ook. Gewoon nadenken bij het tanken en de goede hoeveelheid olie in je tank flikkeren.quote:Op maandag 9 april 2012 22:56 schreef Life2.0 het volgende:
Trouwens oliepompen, dat klinkt mij veel te nieuw
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.quote:Op maandag 9 april 2012 22:56 schreef leeell het volgende:
beste is geen oliepomp uiteraard, gewoon mengsmeer in je tank
een oliepompt kan falen en daardoor je cilinder slopenquote:Op maandag 9 april 2012 23:13 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |