abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 april 2012 @ 22:46:42 #101
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110077664
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:45 schreef Edskimo het volgende:
Hoeveel km staat er trouwens op?
3650 toen ik hem kocht, nu 3820.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  zondag 8 april 2012 @ 22:47:32 #102
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110077718
dat 90% voorrem verhaal gaat alleen niet op voor een brommertje van 100 kilo, een bromfiets heeft gewoon te weinig gewicht om te verplaatsen
  zondag 8 april 2012 @ 22:48:02 #103
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110077750
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef Life2.0 het volgende:
Dat sponsige gevoel is wel normaal (gewoon goedkope stalen kabels, die rekken) voor trommelremmen maar dat mag niets aan de remkracht afdoen. Op mijn bromfiets heb ik voor en achter trommels maar ik kan prima op mn voorrwiel aan komen rollen bij het stoplicht; liever te veel remkracht dan te weinig, doseren kun je leren.
Als ik maar 1 remhendel gebruik kan er normaal gestopt worden, ook achter. Doseren is inderdaad een kunst :P
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  zondag 8 april 2012 @ 22:52:49 #104
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110078043
Ja dat hoop ik van wel ja :+

Ik bedoel meer dat ik zelfs liever voorover ga dan mijzelf in een koekblik parkeer die de regels niet zo snapt ;) Gelukkig is een trommelrem zo na te kijken, misschien moet je alleen de kabel even inspuiten met silicone (geen wd 40/olie)
pi_110078358
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef Willaaam het volgende:

[..]

3650 toen ik hem kocht, nu 3820.
Ook onderhouds historie erbij gehad?
  zondag 8 april 2012 @ 23:21:43 #106
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110079891
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2012 22:57 schreef Edskimo het volgende:

[..]

Ook onderhouds historie erbij gehad?
Jup. Zelfs nog een bonnetje van een grote beurt gedaan op 14-03-2012 t.w.v. 110 euro bij de originele dealer.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_110080042
Oplichters :p
  zondag 8 april 2012 @ 23:49:42 #108
258802 Yreal
henk..!
pi_110081548
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:47 schreef Life2.0 het volgende:
dat 90% voorrem verhaal gaat alleen niet op voor een brommertje van 100 kilo, een bromfiets heeft gewoon te weinig gewicht om te verplaatsen
Waardeloze brommer dan :+

quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:48 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Als ik maar 1 remhendel gebruik kan er normaal gestopt worden, ook achter. Doseren is inderdaad een kunst :P
ja tuurlijk kan dat. Ik heb zat gereden zonder voorrem, weken lang 5km heen en terug, ging prima

Maar als je er eentje moet kiezen, is dat ALTIJD voor. ALTIJD.

quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef Life2.0 het volgende:
Ja dat hoop ik van wel ja :+

Ik bedoel meer dat ik zelfs liever voorover ga dan mijzelf in een koekblik parkeer die de regels niet zo snapt ;) Gelukkig is een trommelrem zo na te kijken, misschien moet je alleen de kabel even inspuiten met silicone (geen wd 40/olie)
Wd40 op je remkabel :D Youtube matriaal zeg maar :P dat moet je echt echt niet doen.

overigens kan je hem dan het beste in een auto parkeren, dat levert geld op :P
  maandag 9 april 2012 @ 00:01:29 #109
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110082149
Niets waardeloze brommer; als rijder en voertuig even veel wegen geeft dat gewoon een andere verhouding van 250 kilo droog zonder rijder..

Remkabel. niet remblokken :+
  maandag 9 april 2012 @ 00:02:27 #110
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110082189
En in een koekblik parkeren leek me geen goed plan met wa en een brommert waar mee handgemaakt spul op zit dan fabrieksspul :(
  maandag 9 april 2012 @ 00:12:09 #111
258802 Yreal
henk..!
pi_110082614
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 00:02 schreef Life2.0 het volgende:
En in een koekblik parkeren leek me geen goed plan met wa en een brommert waar mee handgemaakt spul op zit dan fabrieksspul :(
ik bedoelde de keuze tussen zelf over de kop of de auto in, als de auto de fout maakt is geen moeilijke keuze, je moet het alleen wel ter plekken kunnen verzinnen ;)

quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 00:01 schreef Life2.0 het volgende:
Niets waardeloze brommer; als rijder en voertuig even veel wegen geeft dat gewoon een andere verhouding van 250 kilo droog zonder rijder..

Remkabel. niet remblokken :+
Mijn brommer van 100kg zakt meteen in zodra ik de rem aanraak, op de motor van 250kg moet ik wel echt in de ankers :P

Maar met die voorvork van een scooter zal het wel geen flikker uitmaken idd.
  maandag 9 april 2012 @ 00:46:12 #112
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110084094
dazegik! :P
  maandag 9 april 2012 @ 00:51:50 #113
258802 Yreal
henk..!
pi_110084293
Nee cool :P
  maandag 9 april 2012 @ 01:20:09 #114
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110085042
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 23:49 schreef Yreal het volgende:
Maar als je er eentje moet kiezen, is dat ALTIJD voor. ALTIJD.
Als het spekglad is in de winter geef ik toch de voorkeur aan achter :P
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  maandag 9 april 2012 @ 01:35:19 #115
258802 Yreal
henk..!
pi_110085394
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 01:20 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Als het spekglad is in de winter geef ik toch de voorkeur aan achter :P
Dan moet je gewoon niet remmen :P
  maandag 9 april 2012 @ 01:47:43 #116
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110085617
tot -5 gewoon doorrijden, kouder = fietsen
  maandag 9 april 2012 @ 08:28:41 #117
340341 Blester
Membre très utile
pi_110086983
Ik snap echt niet dat je zoveel betaald. Ik heb eens een scooter gehad van de waarde 800 euro NIEUW en daar betaalde ik voor all risk (wa + diefstal + eigen schade) een tientje per maand voor.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_110089469
Ligt ook aan je leeftijd, woonplaats, schadevrije jaren, de verzekeringsmaatschappij en of het een brom of een snorscooter is.
  maandag 9 april 2012 @ 12:23:45 #119
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_110090957
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 01:47 schreef Life2.0 het volgende:
tot -5 gewoon doorrijden, kouder = fietsen auto
Je remmen kunnen nog zo goed zijn, vaak verliezen de originele tjap tjoi banden heel snel grip als je stevig remt. Zeker als het wegdek vochtig is. Hou hier ook rekening mee.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_110091447
Mijn people-s blokeerde gewoon als je achter remt.
Gewoon kwestie van goed afstellen en goede remmen.
Ik rem altyd met voor ,maar pas echt waneer het nodig is.
De achterem heb ik vaak pas in gebruik als het echt moet.
Wel goed doseren iets wat je pas na zoveel jaar echt leert en aanvoelt.
pi_110091651
Bij sym gebruiken ze remkabels waar te veel rek inzit, en de remblokken zijn niet goed rond op het moment dat ze naar buiten gedraaid zijn.
Valt verder weinig aan afstellen, want als ze maar een beetje strak staan beginnen ze al licht aan te lopen.
  maandag 9 april 2012 @ 12:46:58 #122
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_110091654
Ik gebruik altijd beide remmen. Maar met mijn achterrem kan ik de achterkant makkelijk laten uitbreken! :7 :D
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  maandag 9 april 2012 @ 13:30:37 #123
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110092921
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 12:46 schreef Geelman het volgende:
Ik gebruik altijd beide remmen. Maar met mijn achterrem kan ik de achterkant makkelijk laten uitbreken! :7 :D
Ik zal nooit dit soort filmpjes kunnen maken, die toch een grote bijdrage aan fok zijn geweest.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  maandag 9 april 2012 @ 18:15:16 #124
340341 Blester
Membre très utile
pi_110102578
Ik rem altijd met beide tegelijk, lijkt mij de beste optie.
~ Love comes unseen; we only see it go
  maandag 9 april 2012 @ 18:23:09 #125
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110102802
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef Blester het volgende:
Ik rem altijd met beide tegelijk, lijkt mij de beste optie.
als ik lichtjes rem, dan meestal alleen op de motor en met achter.

zolang je maar ook je achterrem gebruikt wanneer je je voorrem gebruikt en niet met voor remt in de bocht :Y
  maandag 9 april 2012 @ 18:23:47 #126
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_110102827
quote:
7s.gif Op maandag 9 april 2012 08:28 schreef Blester het volgende:
Ik snap echt niet dat je zoveel betaald. Ik heb eens een scooter gehad van de waarde 800 euro NIEUW en daar betaalde ik voor all risk (wa + diefstal + eigen schade) een tientje per maand voor.
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal :r
pi_110102971
woon je op de beijerlandselaan ofzo? :')
pi_110103104
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:

[..]

als ik lichtjes rem, dan meestal alleen op de motor en met achter.

zolang je maar ook je achterrem gebruikt wanneer je je voorrem gebruikt en niet met voor remt in de bocht :Y
Met een 2takt kun je nauwelijks remmen op de motor. Een 2takt kan daar trouwens ook erg slecht tegen.
pi_110103461
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:32 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

Met een 2takt kun je nauwelijks remmen op de motor. Een 2takt kan daar trouwens ook erg slecht tegen.
Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.
  maandag 9 april 2012 @ 18:55:08 #130
340341 Blester
Membre très utile
pi_110103894
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal :r
Da fuq :o Voor een scooter? Model? Bouwjaar? Kostprijs? Leeftijd? Want dat is wel erg veel.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_110103953
quote:
11s.gif Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Dutchlike het volgende:

[..]

Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.
Mijn et4 125 remt veel harder af op de motor als mijn runner 180 2t. :Y

Ik denk dat er iets mis is met je kreidler. :Y
pi_110104030
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal :r
Ik betaal 2,45 per maand voor mijn Vespa et4 125 _O-

En 100 euro wegenbelasting per jaar. oO<
  maandag 9 april 2012 @ 19:02:11 #133
258802 Yreal
henk..!
pi_110104160
quote:
10s.gif Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:

[..]

ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal :r
Rijden zonder rijbewijs, heel hard rijden enzo, dat je op DE zwarte lijst staat? :D
pi_110104233
quote:
11s.gif Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Dutchlike het volgende:

[..]

Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.
Tuurlijk, je kàn wel wat remmen op de motor bij een 2takt, maar dat is niets in vergelijking met remmen op de motor bij een 4takt.

Daarbij is het erg slecht om een 2takt op de motor te remmen. Je gasschuif staat dan dicht, dus je krukaslagers worden nauwelijks gesmeerd, de enige smering komt omdat er via het stationairkanaal nog vers mengsel bij je lagers komt. Geen ramp bij een laag toerental of een toerental dat afneemt (bij gas los laten en uit laten drijven in de versnelling). Maar als je nu terug schakeld en je koppeling op laat komen zonder gas te geven gaat de boel veel toeren maken zonder dat er smerend mengsel bij je lagers komt omdat je geen gas geeft.
Hierdoor slijten je krukaslagers als een malle.

Om dezelfde reden kun je (met een 2takt) ook beter niet zonder gas te geven een lange helling af rijden in de eifel of in de alpen ofzo. Je toerental loopt immers op zonder dat je smerend mengsel bij je krukaslagers laat komen.
pi_110105855
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:03 schreef SwiffMeister het volgende:

[..]

Tuurlijk, je kàn wel wat remmen op de motor bij een 2takt, maar dat is niets in vergelijking met remmen op de motor bij een 4takt.

Daarbij is het erg slecht om een 2takt op de motor te remmen. Je gasschuif staat dan dicht, dus je krukaslagers worden nauwelijks gesmeerd, de enige smering komt omdat er via het stationairkanaal nog vers mengsel bij je lagers komt. Geen ramp bij een laag toerental of een toerental dat afneemt (bij gas los laten en uit laten drijven in de versnelling). Maar als je nu terug schakeld en je koppeling op laat komen zonder gas te geven gaat de boel veel toeren maken zonder dat er smerend mengsel bij je lagers komt omdat je geen gas geeft.
Hierdoor slijten je krukaslagers als een malle.

Om dezelfde reden kun je (met een 2takt) ook beter niet zonder gas te geven een lange helling af rijden in de eifel of in de alpen ofzo. Je toerental loopt immers op zonder dat je smerend mengsel bij je krukaslagers laat komen.
Is dat ook niet de reden waarom ze bij de Saab 96 een vrijwiel hebben gedaan?
  maandag 9 april 2012 @ 19:49:34 #136
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110106008
Compenserend is dan wel de hoge gassnelheid door de (bijna) gesloten gasschuif ;)
pi_110111540
Ja, maar de sproeier word ook helemaal afgesloten door de gasnaald, dus dan krijg je bijna alleen lucht binnen.
  maandag 9 april 2012 @ 22:47:12 #138
116562 boertie
Zonder hoofdletter dus.
pi_110116540
Hoe zit dit dan met een 2takt scooter welke een aparte oliepomp heeft? Wordt hier de 2taktolie voor of na de carburateur gemengd met de benzine. Voor zover ik weet wordt de pomp door de krukas aangedreven en is dus toerenafhankelijk.
R.I.P. kat. Ik was er toch best gek mee. ;(
  maandag 9 april 2012 @ 22:49:52 #139
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110116675
verschilt, soms in de carb soms in het spruitstuk pas
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 9 april 2012 @ 22:52:38 #140
258802 Yreal
henk..!
pi_110116823
Mijn oliepomp zit op de carb aangesloten.
  maandag 9 april 2012 @ 22:55:03 #141
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110116957
Verwaarloosbaar, je moet gas geven, niet benzine bespare ;)
  maandag 9 april 2012 @ 22:56:17 #142
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110117025
Trouwens oliepompen, dat klinkt mij veel te nieuw :+
  maandag 9 april 2012 @ 22:56:52 #143
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110117048
vaak zit hij op de carb ja



deze had ik giater nog in mn handen voor een senda met olie op spruitstuk

beste is geen oliepomp uiteraard, gewoon mengsmeer in je tank
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_110117555
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:56 schreef Life2.0 het volgende:
Trouwens oliepompen, dat klinkt mij veel te nieuw :+
Mij ook. Gewoon nadenken bij het tanken en de goede hoeveelheid olie in je tank flikkeren.
(En bij bepaalde gelegenheden wat meer, een scheutje slaolie of èchte raceolie voor de specifieke geur en/of anderszins leuk effect)

Offtopic:
Empirisch onderzoek heeft uitgewezen dat je een Puch Maxi blok 1:7 kunt smeren, met meer olie krijg je hem niet meer gestart :P
En een Sparta Met kun je 1:150 smeren in combinatie met nitromethaan. Een standaard Sparta Met loopt dan zo'n 50km/h en je kunt er niet meer mee stil staan zonder het achterwiel van de grond te houden. Om de motor uit te zetten moet je eerst de cilinder en kop voorzien van water of bier koeling. Want met nitromethaan begint de boel automatisch te 'dieselen' ofwel te detoneren.

[ Bericht 3% gewijzigd door SwiffMeister op 09-04-2012 23:11:54 ]
  maandag 9 april 2012 @ 23:11:48 #145
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110117813
1:7 _O- houdt je bougie ook niet lang
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 9 april 2012 @ 23:12:07 #146
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110117827
Weet toevallig iemand of er ook olie in fancy kleurtjes is, niet de 2takt olie maar voor de koppeling ed

Ik heb hier namelijk nog een liter staan maar in een afsluitbare fles (en dus geen logo's of wat het is) paar jaar geleden erin gedaan maar nu weet ik niet welke het was :+


Of iets om het te testen, brandpunt?
  maandag 9 april 2012 @ 23:13:35 #147
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110117895
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 22:56 schreef leeell het volgende:
beste is geen oliepomp uiteraard, gewoon mengsmeer in je tank
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  maandag 9 april 2012 @ 23:14:07 #148
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110117927
je ruikt het

2takt is lekker
bakolie is goor

of stop het in je brommer blauw : 2takt
wit : bakolie
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  maandag 9 april 2012 @ 23:14:23 #149
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110117942
detonatie heeft meer te maken met de druk dan de gebruikte benzine,
  maandag 9 april 2012 @ 23:15:00 #150
256666 leeell
I know you're lonely
pi_110117979
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 23:13 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.
een oliepompt kan falen en daardoor je cilinder slopen

ik zie het vaak zat
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')