Ik zal nooit dit soort filmpjes kunnen maken, die toch een grote bijdrage aan fok zijn geweest.quote:Op maandag 9 april 2012 12:46 schreef Geelman het volgende:
Ik gebruik altijd beide remmen. Maar met mijn achterrem kan ik de achterkant makkelijk laten uitbreken!![]()
als ik lichtjes rem, dan meestal alleen op de motor en met achter.quote:Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef Blester het volgende:
Ik rem altijd met beide tegelijk, lijkt mij de beste optie.
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstalquote:Op maandag 9 april 2012 08:28 schreef Blester het volgende:
Ik snap echt niet dat je zoveel betaald. Ik heb eens een scooter gehad van de waarde 800 euro NIEUW en daar betaalde ik voor all risk (wa + diefstal + eigen schade) een tientje per maand voor.
Met een 2takt kun je nauwelijks remmen op de motor. Een 2takt kan daar trouwens ook erg slecht tegen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
als ik lichtjes rem, dan meestal alleen op de motor en met achter.
zolang je maar ook je achterrem gebruikt wanneer je je voorrem gebruikt en niet met voor remt in de bocht
Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.quote:Op maandag 9 april 2012 18:32 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Met een 2takt kun je nauwelijks remmen op de motor. Een 2takt kan daar trouwens ook erg slecht tegen.
Da fuqquote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
ik betaal 70 euro per maand alleen wa+diefstal
Mijn et4 125 remt veel harder af op de motor als mijn runner 180 2t.quote:Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Dutchlike het volgende:
[..]
Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.
Ik betaal 2,45 per maand voor mijn Vespa et4 125quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Rijden zonder rijbewijs, heel hard rijden enzo, dat je op DE zwarte lijst staat?quote:Op maandag 9 april 2012 18:23 schreef Shispeed het volgende:
[..]
Tuurlijk, je kàn wel wat remmen op de motor bij een 2takt, maar dat is niets in vergelijking met remmen op de motor bij een 4takt.quote:Op maandag 9 april 2012 18:42 schreef Dutchlike het volgende:
[..]
Dan is er iets heel erg mis met mijn kreidler.
Is dat ook niet de reden waarom ze bij de Saab 96 een vrijwiel hebben gedaan?quote:Op maandag 9 april 2012 19:03 schreef SwiffMeister het volgende:
[..]
Tuurlijk, je kàn wel wat remmen op de motor bij een 2takt, maar dat is niets in vergelijking met remmen op de motor bij een 4takt.
Daarbij is het erg slecht om een 2takt op de motor te remmen. Je gasschuif staat dan dicht, dus je krukaslagers worden nauwelijks gesmeerd, de enige smering komt omdat er via het stationairkanaal nog vers mengsel bij je lagers komt. Geen ramp bij een laag toerental of een toerental dat afneemt (bij gas los laten en uit laten drijven in de versnelling). Maar als je nu terug schakeld en je koppeling op laat komen zonder gas te geven gaat de boel veel toeren maken zonder dat er smerend mengsel bij je lagers komt omdat je geen gas geeft.
Hierdoor slijten je krukaslagers als een malle.
Om dezelfde reden kun je (met een 2takt) ook beter niet zonder gas te geven een lange helling af rijden in de eifel of in de alpen ofzo. Je toerental loopt immers op zonder dat je smerend mengsel bij je krukaslagers laat komen.
Mij ook. Gewoon nadenken bij het tanken en de goede hoeveelheid olie in je tank flikkeren.quote:Op maandag 9 april 2012 22:56 schreef Life2.0 het volgende:
Trouwens oliepompen, dat klinkt mij veel te nieuw
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.quote:Op maandag 9 april 2012 22:56 schreef leeell het volgende:
beste is geen oliepomp uiteraard, gewoon mengsmeer in je tank
een oliepompt kan falen en daardoor je cilinder slopenquote:Op maandag 9 april 2012 23:13 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Kletskoek, het mengsel dat ingespoten wordt door een goed werkende oliepomp en benzinepomp is in 99% van de gevallen optimaler dan het zelf mengen op de gok met een tank die nog half vol zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |