Als ik maar 1 remhendel gebruik kan er normaal gestopt worden, ook achter. Doseren is inderdaad een kunstquote:Op zondag 8 april 2012 22:46 schreef Life2.0 het volgende:
Dat sponsige gevoel is wel normaal (gewoon goedkope stalen kabels, die rekken) voor trommelremmen maar dat mag niets aan de remkracht afdoen. Op mijn bromfiets heb ik voor en achter trommels maar ik kan prima op mn voorrwiel aan komen rollen bij het stoplicht; liever te veel remkracht dan te weinig, doseren kun je leren.
Jup. Zelfs nog een bonnetje van een grote beurt gedaan op 14-03-2012 t.w.v. 110 euro bij de originele dealer.quote:
Waardeloze brommer danquote:Op zondag 8 april 2012 22:47 schreef Life2.0 het volgende:
dat 90% voorrem verhaal gaat alleen niet op voor een brommertje van 100 kilo, een bromfiets heeft gewoon te weinig gewicht om te verplaatsen
ja tuurlijk kan dat. Ik heb zat gereden zonder voorrem, weken lang 5km heen en terug, ging primaquote:Op zondag 8 april 2012 22:48 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Als ik maar 1 remhendel gebruik kan er normaal gestopt worden, ook achter. Doseren is inderdaad een kunst
Wd40 op je remkabelquote:Op zondag 8 april 2012 22:52 schreef Life2.0 het volgende:
Ja dat hoop ik van wel ja![]()
Ik bedoel meer dat ik zelfs liever voorover ga dan mijzelf in een koekblik parkeer die de regels niet zo snaptGelukkig is een trommelrem zo na te kijken, misschien moet je alleen de kabel even inspuiten met silicone (geen wd 40/olie)
ik bedoelde de keuze tussen zelf over de kop of de auto in, als de auto de fout maakt is geen moeilijke keuze, je moet het alleen wel ter plekken kunnen verzinnenquote:Op maandag 9 april 2012 00:02 schreef Life2.0 het volgende:
En in een koekblik parkeren leek me geen goed plan met wa en een brommert waar mee handgemaakt spul op zit dan fabrieksspul
Mijn brommer van 100kg zakt meteen in zodra ik de rem aanraak, op de motor van 250kg moet ik wel echt in de ankersquote:Op maandag 9 april 2012 00:01 schreef Life2.0 het volgende:
Niets waardeloze brommer; als rijder en voertuig even veel wegen geeft dat gewoon een andere verhouding van 250 kilo droog zonder rijder..
Remkabel. niet remblokken
Als het spekglad is in de winter geef ik toch de voorkeur aan achterquote:Op zondag 8 april 2012 23:49 schreef Yreal het volgende:
Maar als je er eentje moet kiezen, is dat ALTIJD voor. ALTIJD.
Dan moet je gewoon niet remmenquote:Op maandag 9 april 2012 01:20 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Als het spekglad is in de winter geef ik toch de voorkeur aan achter
Je remmen kunnen nog zo goed zijn, vaak verliezen de originele tjap tjoi banden heel snel grip als je stevig remt. Zeker als het wegdek vochtig is. Hou hier ook rekening mee.quote:Op maandag 9 april 2012 01:47 schreef Life2.0 het volgende:
tot -5 gewoon doorrijden, kouder = fietsen auto
Ik zal nooit dit soort filmpjes kunnen maken, die toch een grote bijdrage aan fok zijn geweest.quote:Op maandag 9 april 2012 12:46 schreef Geelman het volgende:
Ik gebruik altijd beide remmen. Maar met mijn achterrem kan ik de achterkant makkelijk laten uitbreken!![]()
als ik lichtjes rem, dan meestal alleen op de motor en met achter.quote:Op maandag 9 april 2012 18:15 schreef Blester het volgende:
Ik rem altijd met beide tegelijk, lijkt mij de beste optie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |