abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 april 2012 @ 15:41:12 #226
340341 Blester
Membre très utile
pi_110352701
Mensen ik zit met een best vreemd probleem. Bij de aanschaf heb ik blijkbaar niet heel goed gelet op de papieren. Het volgende is het geval:

Na hem over geschreven te hebben en de oude eigenaar het bewijs + 1B had gegeven bleek dat ik de volgende papieren nog had:

- 1B van oude eigenaar
- 1B nieuw, van mij
- Overschrijvingsbewijs.

Ik had even contact gezocht met de oude eigenaar en die had inderdaad bij zijn bewijs ook een 1B zitten. Hoe is het mogelijk dat er twee 1B bewijzen zijn? Tevens mis ik dus 1A en de oude eigenaar weet dus ook niet waar die verder is. De scooter heeft in het verleden een schorsing aangevraagd door een oude eigenaar die er niet meer op liep. Op met oude bewijs 1B wat ik heb staat duidelijk schorsing tm en vervolgens een datum uit 2011. Wat kan ik het best doen?
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 15 april 2012 @ 16:43:49 #227
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_110355559
quote:
7s.gif Op zondag 15 april 2012 15:41 schreef Blester het volgende:
Mensen ik zit met een best vreemd probleem. Bij de aanschaf heb ik blijkbaar niet heel goed gelet op de papieren. Het volgende is het geval:

Na hem over geschreven te hebben en de oude eigenaar het bewijs + 1B had gegeven bleek dat ik de volgende papieren nog had:

- 1B van oude eigenaar
- 1B nieuw, van mij
- Overschrijvingsbewijs.

Ik had even contact gezocht met de oude eigenaar en die had inderdaad bij zijn bewijs ook een 1B zitten. Hoe is het mogelijk dat er twee 1B bewijzen zijn? Tevens mis ik dus 1A en de oude eigenaar weet dus ook niet waar die verder is. De scooter heeft in het verleden een schorsing aangevraagd door een oude eigenaar die er niet meer op liep. Op met oude bewijs 1B wat ik heb staat duidelijk schorsing tm en vervolgens een datum uit 2011. Wat kan ik het best doen?
Klinkt wel een beetje vaag. Kun je geen nieuwe papieren aanvragen bij de RDW?
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  zondag 15 april 2012 @ 16:47:50 #228
340341 Blester
Membre très utile
pi_110355770
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 16:43 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Klinkt wel een beetje vaag. Kun je geen nieuwe papieren aanvragen bij de RDW?
Kost 30 euro geloof ik, maar dan krijg je een kentekenbewijs, dat is toch niet deel 1A?
~ Love comes unseen; we only see it go
  zondag 15 april 2012 @ 17:49:48 #229
258802 Yreal
henk..!
pi_110358014
Als 1a kwijt is heb je niet zoveel keus. Die moet je wel hebben, is tevens onderdeel van je kentekenbewijs.
  zondag 15 april 2012 @ 17:51:32 #230
258802 Yreal
henk..!
pi_110358091
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 april 2012 17:17 schreef Blester het volgende:
Oh, dat is wel makkelijk. Kan ik eventueel ook ergens in de buurt eens gaan kijken voor een spiegel. Zie vrijwel nooit meer spiegels op scooters zitten (vooral bij de jeugd niet) Persoonlijk vind ik het niet mooi staan maar het is natuurlijk zonde om daar een boete voor te krijgen. Aangezien ik de scooter goedkoop heb wil ik best wel wat eraan besteden om hem in ieder geval boetevrij te hebben.
Ja, jammer dan dat het niet mooi is, maar het is toch rete belangrijk om te kunnen zien wat er achter je gebeurd. Mensen die de knippers eraf slopen "omdat dat niet mooi" is zijn helemaal dom

niet specifiek op jou gericht trouwens, maar in het algemeen
  zondag 15 april 2012 @ 18:22:23 #231
340341 Blester
Membre très utile
pi_110359148
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Ja, jammer dan dat het niet mooi is, maar het is toch rete belangrijk om te kunnen zien wat er achter je gebeurd. Mensen die de knippers eraf slopen "omdat dat niet mooi" is zijn helemaal dom

niet specifiek op jou gericht trouwens, maar in het algemeen
Ik was ook zeker van plan om ze erop te zetten hoor. Ik mis nu telkens de spiegels heel erg en achteruit kijken zie ik ook niet bepaald zitten. Het is inderdaad niet mooi maar wel zeer makkelijk en tevens verplicht.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 21 april 2012 @ 14:24:44 #232
340341 Blester
Membre très utile
pi_110592824
Was even opzoek naar het framenummer, maar de zoektocht heeft niets opgeleverd helaas. "R. tegen frame onder balhoofd" zeggen de papieren, geen idee waar dit is en google levert ook niet veel antwoorden op deze vraag.
~ Love comes unseen; we only see it go
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:31:21 #233
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110604723
rechts op je frame aan de voorkant :+
pi_110607165
Aan de rechterkant van je het balhoofd?

Dat is waar je stuur/voorvork op het frame zitten :+
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:18:40 #235
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_110609871
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 15:04 schreef Benelli het volgende:
Hmm, die Piaggio Fly is al verkocht. Heb nu een Kymco Agility op het oog. Het merk staat me niet enorm aan, maar dat kan aan mij liggen... :P Iemand ervaringen met zo'n ding?
Ik rij Agility. Simpele scooters, wel degelijk en goedkoop in het gebruik. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. Let op, ze kunnen een beetje olie verbruiken.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:25:03 #236
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_110610230
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 12:37 schreef Yreal het volgende:

[..]

oneens, piaggio is veel degelijker de kymco's. Vooral de oudere en nieuwere generaties. Spul van rond de 200-2007 weet ik niet zoveel vanaf, maar vooral de nieuwe modelen zijn stukken degelijker (en daarom duurder dan kymco's)
Oneens, ik heb een Piaggio Typhoon gehad, en de vering was na 10.000 km al helemaal brak. Mijn Kymco veert nu nog uitstekend. We hebben nu een Kymco staan en een Aprilia (Piaggio), maar de Kymco is zuiniger en sneller en hij heeft meer gelopen dan de Aprilia. Die Kymco is gewoon even goed, de Aprilia stuurt alleen beter.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:37:27 #237
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110611039
Lag dat niet gewoon aan die vering dan?
  zaterdag 21 april 2012 @ 21:57:05 #238
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_110612075
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:37 schreef Life2.0 het volgende:
Lag dat niet gewoon aan die vering dan?
Het was gewoon de originele Piaggio-vering. En ik kocht dat ding met 2500 km op de klok, na 10.000 km was de voorvork en de achterveer kapot. Belabberde kwaliteit dus. Het blok was gelukkig wel erg goed.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:21:53 #239
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110613274
Kan natuurlijk een productiefoutje zijn.. zo weinig km horen ze niet kapot te gaan
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:33:53 #240
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_110613935
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 22:21 schreef Life2.0 het volgende:
Kan natuurlijk een productiefoutje zijn.. zo weinig km horen ze niet kapot te gaan
Typhoons en Runners staan bekend om hun slechte vering. Tegenwoordig schijnt het iets beter te zijn.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:58:44 #241
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_110614997
33 jaar met de originele puch vering :')
pi_110615969
Piaggio/vespa schokbrekers zijnnog steeds geen knip voor de neus waard.

Zelfs op de nieuwe scooters zijn het net fietspompen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')