Ik zit op de grens zuid gelderland - Noord-brabant dus hier zal hetzelfde wel zijn. 55 vind ik persoonlijk niet te hard voor zo'n scooter al rijd je natuurlijk bijna nooit maximaal.quote:Op donderdag 12 april 2012 22:47 schreef Shispeed het volgende:
[..]
het verschilt per politiekorps, hier (Gelderland-Zuid) is het vanaf gecorrigeerd 62 km/h boete en vanaf gecorrigeerd 75 km/h invordering kentekenbewijs. ze nemen hem alleen in als hij technisch in zo'n slechte staat is dat het gevaarlijk is om verder te rijden, als hij echt belachelijk hard loopt (richting de 100) of wanneer ze vermoeden dat je een begrenzer hebt ingebouwd. meestal krijg je hem uiteindelijk wel weer terug (met een vette boete en je moet hem laten herkeuren).
Maar het schijnt ook dat ze er in sommige gebieden veel strenger mee zijn, ik meen richting de Randstad bijvoorbeeld.
Wat mij betreft is het een algemeen brommertopic ofzoiets geworden :p.quote:Op vrijdag 13 april 2012 09:54 schreef Benelli het volgende:
Ik heb niet alles doorgelezen, maar is dit inmiddels een algemeen 'zuinige brommer/scooter'-topic?
Zo ja, dan heb ik een vraag. Ik ben op zoek naar een scootertje om goedkoop mee naar m'n werk te rijden (Haarlem - Beverwijk, 4 keer per week). Ik pak nu de auto, maar dat is met de huidige benzineprijzen voor dat korte stukje niet echt goedkoop. Daarnaast heb ik het een aantal keren gereden op m'n Benelli uit '76, maar de tweetaktmix is ook niet goedkoop, hij rijdt niet enorm zuinig en hij komt niet heel lekker mee met het verkeer (max 45-50 km per uur). Daarnaast is het op m'n Benelli niet ideaal voor m'n vriendin die af en toe ook achterop wil
Nu zat ik te kijken naar 4-takt scootertjes. Wat zijn aan te raden modellen?
Mijn oog viel op een Piaggio Fly 4 takt uit 2005, voor 450 euro (dat is meteen ongeveer m'n budget). Zijn dit betrouwbare scooters? Sleutelen kan ik er zelf wel een beetje aan, samen met m'n vader.
Moet ik voor het zuinige rijden sowieso bij de 4-taktjes kijken, of zijn er ook 2-takt modellen die niet zo veel verbruiken?
Kymco is degelijker dan Piaggio als je het gemiddelde over alle modellen pakt. De 4T blokken zijn ook zuiniger. Sym is ook goed (die heb ik zelf van de week dan ook eentje gekocht).quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:04 schreef Benelli het volgende:
Hmm, die Piaggio Fly is al verkocht. Heb nu een Kymco Agility op het oog. Het merk staat me niet enorm aan, maar dat kan aan mij liggen...Iemand ervaringen met zo'n ding?
De doelgroep. Koop er eentje die gebruikt is door een volwassene en waar ze niet hebben liggen rotzooien met de CDI, rolletjes of sportvario's.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:21 schreef Benelli het volgende:
Goed om te weten... Zijn er nog aandachtspunten bij die Agility's?
Artikel 5.6.45 Regeling Voertuigenquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:43 schreef Blester het volgende:
Misschien een domme vraag maar als de scooter een aansluiting heeft voor spiegels zijn spiegels toch verplicht?
Kunnen daar alle soorten spiegels op of in mijn geval specifiek AGM?
Oh crap, dan ben ik dus mooi genaaidquote:Op vrijdag 13 april 2012 15:49 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Artikel 5.6.45 Regeling Voertuigen
1. Bromfietsen, die na 31 december 2006 in gebruik zijn genomen, moeten zijn voorzien van een linkerbuitenspiegel.
Geen flauw idee. Ik zou gewoon de originele bestellen eigenlijk.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:51 schreef Blester het volgende:
[..]
Oh crap, dan ben ik dus mooi genaaidKan elke soort spiegel erop? Weet iemand toevallig wat leuke betaalbare spiegeltjes? (zwart, rood, wit) zal zelf ook eens gaan zoeken.
Moeilijk te vinden bij zulke scooters, zal AGM sport spiegels moet zijn dan. Dealer zou hem wel kunnen bestellen maar dan is het een duur spiegeltjequote:Op vrijdag 13 april 2012 15:59 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Geen flauw idee. Ik zou gewoon de originele bestellen eigenlijk.
http://www.adbservices.nl(...)gory=19&image=104&q=quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:02 schreef Blester het volgende:
[..]
Moeilijk te vinden bij zulke scooters, zal AGM sport spiegels moet zijn dan. Dealer zou hem wel kunnen bestellen maar dan is het een duur spiegeltje
Dat is inderdaad niet echt duur, zie alleen daar nergens een optie om te reageren (is dit van een bedrijf trouwens, dan via contact gok ik zo)quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:15 schreef Willaaam het volgende:
[..]
http://www.adbservices.nl(...)gory=19&image=104&q=
Echt duur. ¤5 per spiegel. Dat is dan weer het voordeel van een chinees kopen.
Is met dank aan google, ik heb geen idee wat voor tent dat is, maar het lijkt inderdaad een bedrijf...quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:17 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet echt duur, zie alleen daar nergens een optie om te reageren (is dit van een bedrijf trouwens, dan via contact gok ik zo)
Op welke zoektermen zoek jij hiervoor? "AGM sport spiegels" etc. levert me geen websites over van mensen die het aanbieden.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:19 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Is met dank aan google, ik heb geen idee wat voor tent dat is, maar het lijkt inderdaad een bedrijf...
Mij wel, maar ik gebruik dan ook bing, moet niets meer hebben van google. Stond op de tweede pagina.quote:Op vrijdag 13 april 2012 16:21 schreef Blester het volgende:
[..]
Op welke zoektermen zoek jij hiervoor? "AGM sport spiegels" etc. levert me geen websites over van mensen die het aanbieden.
quote:Op donderdag 5 april 2012 16:24 schreef Geelman het volgende:
[..]
Mwa, mooi sportpijpje zonder noisekiller en je overruled dat nattescheten tweetaktgeluid zonder enige moeite.
Daarnaast zie ik alleen werkloze shagrokers rondrijden op tweetaktbrommers. Oldtimers zijn voor 65+'ers, en de scootertjes voor de kaderjeugd.
Idd, en als dat niet genoeg is, kun je er altijd nog een krukas en 2 cilinder aan plakken:quote:
oneens, piaggio is veel degelijker de kymco's. Vooral de oudere en nieuwere generaties. Spul van rond de 200-2007 weet ik niet zoveel vanaf, maar vooral de nieuwe modelen zijn stukken degelijker (en daarom duurder dan kymco's)quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:20 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Kymco is degelijker dan Piaggio als je het gemiddelde over alle modellen pakt. De 4T blokken zijn ook zuiniger. Sym is ook goed (die heb ik zelf van de week dan ook eentje gekocht).
Klinkt wel een beetje vaag. Kun je geen nieuwe papieren aanvragen bij de RDW?quote:Op zondag 15 april 2012 15:41 schreef Blester het volgende:
Mensen ik zit met een best vreemd probleem. Bij de aanschaf heb ik blijkbaar niet heel goed gelet op de papieren. Het volgende is het geval:
Na hem over geschreven te hebben en de oude eigenaar het bewijs + 1B had gegeven bleek dat ik de volgende papieren nog had:
- 1B van oude eigenaar
- 1B nieuw, van mij
- Overschrijvingsbewijs.
Ik had even contact gezocht met de oude eigenaar en die had inderdaad bij zijn bewijs ook een 1B zitten. Hoe is het mogelijk dat er twee 1B bewijzen zijn? Tevens mis ik dus 1A en de oude eigenaar weet dus ook niet waar die verder is. De scooter heeft in het verleden een schorsing aangevraagd door een oude eigenaar die er niet meer op liep. Op met oude bewijs 1B wat ik heb staat duidelijk schorsing tm en vervolgens een datum uit 2011. Wat kan ik het best doen?
Kost 30 euro geloof ik, maar dan krijg je een kentekenbewijs, dat is toch niet deel 1A?quote:Op zondag 15 april 2012 16:43 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Klinkt wel een beetje vaag. Kun je geen nieuwe papieren aanvragen bij de RDW?
Ja, jammer dan dat het niet mooi is, maar het is toch rete belangrijk om te kunnen zien wat er achter je gebeurd. Mensen die de knippers eraf slopen "omdat dat niet mooi" is zijn helemaal domquote:Op vrijdag 13 april 2012 17:17 schreef Blester het volgende:
Oh, dat is wel makkelijk. Kan ik eventueel ook ergens in de buurt eens gaan kijken voor een spiegel. Zie vrijwel nooit meer spiegels op scooters zitten (vooral bij de jeugd niet) Persoonlijk vind ik het niet mooi staan maar het is natuurlijk zonde om daar een boete voor te krijgen. Aangezien ik de scooter goedkoop heb wil ik best wel wat eraan besteden om hem in ieder geval boetevrij te hebben.
Ik was ook zeker van plan om ze erop te zetten hoor. Ik mis nu telkens de spiegels heel erg en achteruit kijken zie ik ook niet bepaald zitten. Het is inderdaad niet mooi maar wel zeer makkelijk en tevens verplicht.quote:Op zondag 15 april 2012 17:51 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ja, jammer dan dat het niet mooi is, maar het is toch rete belangrijk om te kunnen zien wat er achter je gebeurd. Mensen die de knippers eraf slopen "omdat dat niet mooi" is zijn helemaal dom
niet specifiek op jou gericht trouwens, maar in het algemeen
Ik rij Agility. Simpele scooters, wel degelijk en goedkoop in het gebruik. Ik ben er in ieder geval erg tevreden over. Let op, ze kunnen een beetje olie verbruiken.quote:Op vrijdag 13 april 2012 15:04 schreef Benelli het volgende:
Hmm, die Piaggio Fly is al verkocht. Heb nu een Kymco Agility op het oog. Het merk staat me niet enorm aan, maar dat kan aan mij liggen...Iemand ervaringen met zo'n ding?
Oneens, ik heb een Piaggio Typhoon gehad, en de vering was na 10.000 km al helemaal brak. Mijn Kymco veert nu nog uitstekend. We hebben nu een Kymco staan en een Aprilia (Piaggio), maar de Kymco is zuiniger en sneller en hij heeft meer gelopen dan de Aprilia. Die Kymco is gewoon even goed, de Aprilia stuurt alleen beter.quote:Op zondag 15 april 2012 12:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
oneens, piaggio is veel degelijker de kymco's. Vooral de oudere en nieuwere generaties. Spul van rond de 200-2007 weet ik niet zoveel vanaf, maar vooral de nieuwe modelen zijn stukken degelijker (en daarom duurder dan kymco's)
Het was gewoon de originele Piaggio-vering. En ik kocht dat ding met 2500 km op de klok, na 10.000 km was de voorvork en de achterveer kapot. Belabberde kwaliteit dus. Het blok was gelukkig wel erg goed.quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:37 schreef Life2.0 het volgende:
Lag dat niet gewoon aan die vering dan?
Typhoons en Runners staan bekend om hun slechte vering. Tegenwoordig schijnt het iets beter te zijn.quote:Op zaterdag 21 april 2012 22:21 schreef Life2.0 het volgende:
Kan natuurlijk een productiefoutje zijn.. zo weinig km horen ze niet kapot te gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |