quote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Studenten rijden niet op brommers, klaar.
Mwa heb overwogen me auto's weg te doen, en een brommer te kopen.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Studenten rijden niet op brommers, klaar.
Dus origineel zijn ze kut. Voor een Kymco koop je voor een paar tientjes een 80cc cilinder en je hebt koppel zat.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef leeell het volgende:
hoe burgerlijk, een schakelbrommer moet gewoon harder gaan dan 45 klaar, dat het niet mag zal me jeuken.
Mwa, mooi sportpijpje zonder noisekiller en je overruled dat nattescheten tweetaktgeluid zonder enige moeite.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:20 schreef leeell het volgende:
maar je klinkt nog steeds als een tamme stofzuigert
4takt is de betere optie en heeft voordelen.....
als je ouder bent dan 65
School? Ben je student of wa? Maar volgens Mythbusters stoten motoren (en dus brommers gok ik) meer rotzooi uit dan auto's...quote:Op donderdag 5 april 2012 16:19 schreef Geelman het volgende:
Het is te duur om bij school te parkeren. ¤2,80 per uur...
De scooter parkeer je gratis en is nog veel zuiniger.
People S staat ook hoog op mijn verlanglijst! Het is dat ik 20.000 teveel vind (ik doe er in een jaar nog eens 14.000 bij) maar anders had ik interesse!quote:Op woensdag 4 april 2012 14:48 schreef asfalthooligan het volgende:
Rij zelf nu al een tijd kymco people-s ,maar wat zijn die dingen sterk.
Tot 28 february stond ie altyd buiten.
Altyd starten en lopen ook met die koude wind er vol op.
Draai met 2 personen nog steeds rond de 1 op 40.
Met een aangepaste vario zelfs rond de 1 op 50.
Het is jammer dat ik hem te koop moet zetten ,maar heb er geen ruimte meer voor.
Hij heeft me in een dik jaar van de 8600 naar de 21000 km gebracht zoonder veel kosten.
Ik doe veel kleine dingen zelf.
Meestal rond de 5000 km check ik alles.
Kleppen checken (dealer doet het zogenaamd vaak ,maar ze staan 9 van de 10 x goed en word het wel berekend)
olie verversen , dingen smeren , luchtfilter met remmenreiniger schoonmaken zodat ie veel langer meekan.
rollen checken
10000 km snaar vervangen
Wekelijks
verlichtings check
bandencheck
remmen check
Ook bekijk ik vaak de scooter heel goed om eventueele reparaties op tyd op te merken.
Kosten voor het onderhoud is gemiddeld 80 euro per 5000 km voor mij
Varionichtquote:Op donderdag 5 april 2012 16:26 schreef Geelman het volgende:
Lekker 6 keer schakelen en dan gaat meneer al bijna 80...
Nee, dat is het toppunt van heteroseksualiteit...
Volgens mythbusters is het ook een goed idee om met veel te veel explosieven een betonmolen op te blazen...quote:Op donderdag 5 april 2012 17:02 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
School? Ben je student of wa? Maar volgens Mythbusters stoten motoren (en dus brommers gok ik) meer rotzooi uit dan auto's...
Een beetje 4 takt moet net als de Honda's uit de 70er jaren (Honda SS, CD enzo) makkelijk 1:60 kunnen halen.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef NickB het volgende:
True, bij ons 2 euro voor 1 dag.
Maar alleen homo's rijden op scooters, ik zou een derbi senda aanraden met een 80cc malossi (geen mhr) en een 80cc crossuitlaat lekker laagtoerig en toch snelwegwaardig.
Loopt ook nog is minimaal 1 op 18.
Origineel als ze ~80 lopen rijden ze 1 op 30 wat ook niet mis is voor een 2-takt.
Maar die 4-takt scooters moeten zeker wel de 1 op 40 kunnen halen, heb van zat mensen gehoort dat ze met de merk 4-takts 1 op 50 haalden (wat overigens wel slechter werd na zoveel duizend km maargoed).
Dat. Alsof iemand een neuk geeft om die regelsquote:Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef leeell het volgende:
hoe burgerlijk, een schakelbrommer moet gewoon harder gaan dan 45 klaar, dat het niet mag zal me jeuken.
Orgineel lopen ze 80+, sommige 100+. Boe fucking hoe, wel 5x schakelen, ben je tenminsten nog wat aan het doen ipv alleen op je pleepot zitten en in 10 seconden op de 45 zitten.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:17 schreef Geelman het volgende:
[..]
Dus origineel zijn ze kut. Voor een Kymco koop je voor een paar tientjes een 80cc cilinder en je hebt koppel zat.
90% van de kymco's, sym's en en peugeot worden ook in china gemaakt.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:16 schreef Geelman het volgende:
[..]
Nee hoor, Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym, Kymco en Peugeot zijn geen Chinese merken maar verkopen wel heel veel 4t scooters.
en vespa is piaggoquote:Op donderdag 5 april 2012 22:46 schreef Edskimo het volgende:
[..]
90% van de kymco's, sym's en en peugeot worden ook in china gemaakt.
Piaggio zip en fly ook.
Ja, maar de vespa's en duurdere piaggio's komen uit italie, en zijn van veel betere kwaliteit.quote:
Een scooter is handig om lekker tussen de auto's door te rijden. Geen gezeur met een koppeling en een voetversnelling, dat is leuk als je een beetje vermogen hebt. En dat heeft de gemiddelde brommer toch niet, dus dan heeft schakelen ook niet zo veel zin. Ja, misschien als je over het aardappelveld wil rijden...quote:Op donderdag 5 april 2012 22:43 schreef Yreal het volgende:
[..]
Orgineel lopen ze 80+, sommige 100+. Boe fucking hoe, wel 5x schakelen, ben je tenminsten nog wat aan het doen ipv alleen op je pleepot zitten en in 10 seconden op de 45 zitten.
En dan zeker ook nog een windscherm?
Heel veel producten komen uit de volksrepubliek. Dat is niet erg, zolang de spullen maar naar onze maatstaven worden geproduceerd. Appel wordt ook door kinderhandjes gemaakt in China...quote:Op donderdag 5 april 2012 22:46 schreef Edskimo het volgende:
[..]
90% van de kymco's, sym's en en peugeot worden ook in china gemaakt.
Piaggio zip en fly ook.
ga toch weg met je elitaire 4takt houding hou jij het maar bij je vario-stofzuigerquote:Op vrijdag 6 april 2012 08:42 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een scooter is handig om lekker tussen de auto's door te rijden. Geen gezeur met een koppeling en een voetversnelling, dat is leuk als je een beetje vermogen hebt. En dat heeft de gemiddelde brommer toch niet, dus dan heeft schakelen ook niet zo veel zin. Ja, misschien als je over het aardappelveld wil rijden...
Want met een koppeling kan je niet tussen de auto's door rijden? Juist dan ! Lekker lage versnelling pakken zodat je letterlijk door de gaten kan springenquote:Op vrijdag 6 april 2012 08:42 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een scooter is handig om lekker tussen de auto's door te rijden. Geen gezeur met een koppeling en een voetversnelling, dat is leuk als je een beetje vermogen hebt. En dat heeft de gemiddelde brommer toch niet, dus dan heeft schakelen ook niet zo veel zin. Ja, misschien als je over het aardappelveld wil rijden...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |