abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109922564
TS z'n studenten ov loopt af, maar hij wilt nog wel graag naar de uni!

Even alvast enkele reacties voorkauwen om te citeren:
TS is sukkel want nog niet klaar met studie!
TS is kansloos want geen motor
TS is :')
TS is dagobert zo een zuinige vrek, rijd gewoon met je auto!!1!


Het idee is om een brommertje te kopen voor tussen Eindhoven en Tilburg, zo'n 34 km. Nu heb ik vroeger ooit een peugeot gehad en dat was allemaal tof, maar ik stond meer langs de weg dan op de weg.

Wat kan men nu het beste kopen voor dagelijks betrouwbaar woon-werk verkeer. Ik zoek een goedkope oplossing (zowel in aanschaf als verbruik) anders heeft het nog geen zin en kan ik net zo goed m'n volvo pakken. Het hoeft ook niet opgevoerd te zijn, het gaat gewoon om betrouwbaar rijden.

Ik heb al opgezocht dat een 4takt normaal gesproken zuiniger is, maar minder makkelijk is om aan te sleutelen. Wat ik niet echt kan vinden is hoe vaak een brommer onderhoud nodig heeft, wat welk model verbruikt en vooral welke merken/modellen betrouwbaar zijn. Ook ben ik benieuwd hoeveel kilometers een brommer nou kan maken voor hij helemaal naar de klote is (lees: blok kapot).

Aanschaf mag tot 500 euro kosten en qua verbruik wil ik eigenlijk minimaal 1:40 kunnen rijden.

Merken/modellen die mij geschikt leken:
Peugeot vivacity
Baotian (wtf) en dan eigenlijk alle modellen zo ongeveer
Puchje
Sym (?) las ik ook goede verhalen over dat ze zuinig en betrouwbaar waren met hun 4takt modellen.

Wie kan me zeggen wat wel en niet verstandig is om in huis te halen?

Zuinige brommer discussie, GAME ON !
  woensdag 4 april 2012 @ 23:57:11 #2
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109922867
TweetaktVP
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_109923992
vaste 2 takt brigade present :7
pi_109925959
`
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:40 schreef Edskimo het volgende:
Vespa maakte 50 jaar geleden al scooters, die nu nog steeds rondrijden
Zonder de vespa scooter had de scooter zoals we m vandaag kennen misschien geeneens bestaan.
Vespa had vroeger handgeschakelde brommers net zoals Kreider, Zundapp, Puch, Tomos, NSU, etc.
Dat zijn geen scooters.


Tip: Zorg voor iets uit de jaren 80 met kenteken, dat blijft rijden met minimale kosten.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  donderdag 5 april 2012 @ 11:37:24 #5
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_109932906
Baotian niet doen. Is Chinese troep, blokje gaat zo'n 15k mee en dan kan je 'm afschrijven. Als je een Baotian koopt voor 1200 kan je net zo goed voor zo'n 200 euro meer een zipje halen.
Tweetakt is wel het meest onderhoudsvriendelijk als er iets stukgaat. Viertakt onderdelen zijn vaak erg duur. Viertakt rijdt dan wel weer zuiniger, en heeft minder onderhoud nodig zónder dat er iets stuk is.
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
  donderdag 5 april 2012 @ 13:42:41 #6
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_109937655
Brommers van de tweetaktbrigade kunnen dus wel heel zuinig zijn, maar je benen krijgen het er wel koud op in de winter en je moet lekker zelf schakelen.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_109938456
quote:
16s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:42 schreef Willaaam het volgende:
Brommers van de tweetaktbrigade kunnen dus wel heel zuinig zijn, maar je benen krijgen het er wel koud op in de winter en je moet lekker zelf schakelen.
je kan niet schakelen? :{w zelfs mijn moeder kan schakelen op mijn brommer :{w
  donderdag 5 april 2012 @ 14:33:15 #8
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109939813
quote:
16s.gif Op donderdag 5 april 2012 13:42 schreef Willaaam het volgende:
Brommers van de tweetaktbrigade kunnen dus wel heel zuinig zijn, maar je benen krijgen het er wel koud op in de winter en je moet lekker zelf schakelen.
je ben toch geen wijf :')
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 5 april 2012 @ 15:33:32 #9
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_109942248
quote:
1s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:33 schreef leeell het volgende:

[..]

je ben toch geen wijf :')
Wel een mietje.
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
  donderdag 5 april 2012 @ 16:05:55 #10
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109943421
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
4-TAKT FTW!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :7

Tweetakt is voor pubers en shagrokende wao'ers! :') Loopt nooit echt goed, altijd stinken met die kankerverwekkende ultrafijnstofwalm, maakt een pokkeherie en heeft een supersmalle powerband. Ouderwetse ellende voor sentimentele communisten die nog denken dat een Trabant de ultieme vorm van luxe is.

Viertakt daarentegen is veel zuiniger, heeft meer koppel bij lage toeren, rijdt ook goed bij halfgas en is veel duurzamer dan zo'n tweetaktfossiel. Viertakt wordt niet voor niks in bijna elk motorvoertuig toegepast, Waarom? Omdat viertakt beter is! ^O^
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:06:53 #11
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109943458
4-TAKT FTW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tweetakt is voor pubers en shagrokende wao'ers! :') Loopt nooit echt goed, altijd stinken met die kankerverwekkende ultrafijnstofwalm, maakt een pokkeherie en heeft een supersmalle powerband. Ouderwetse ellende voor sentimentele communisten die nog denken dat een Trabant de ultieme vorm van luxe is. :')

Viertakt daarentegen is veel zuiniger, heeft meer koppel bij lage toeren, rijdt ook goed bij halfgas en is veel duurzamer dan zo'n tweetaktfossiel. Viertakt wordt niet voor niks in bijna elk motorvoertuig toegepast, Waarom? Omdat viertakt beter is! ^O^
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_109943513
elektrisch brah
  donderdag 5 april 2012 @ 16:09:21 #13
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109943536
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_109943547
neem vooral geen 4taks snorscooter die zijn zo onzuinig als de pest...ik kan het weten

toen ik die van mij kocht reed dat ding 1 op 22 het enige wat helpt is die vario ring eruit te mollen maar dan rijd hij wel ineens dubbel zo hard (maar goed hij ging wel nu 1 op 40 rijden.)

denk dat ik die van mij maar ga inruilen voor een gewone brom uitvoering die zijn niet geknepen en dus veeel zuiniger.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:10:01 #15
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109943554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:08 schreef DeRakker. het volgende:
elektrisch brah
Ook mooi, helaas is alleen het bereik nog niet helemaal geweldig.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:10:35 #16
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109943570
en powerband is afhankelijk van je setup, dus uitlaat icm cilinder, dan kan je hem net zo laag/middel/hoog-toerig maken als je wil
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:11:15 #17
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109943597
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:09 schreef tntkiller het volgende:
neem vooral geen 4taks snorscooter die zijn zo onzuinig als de pest...ik kan het weten

toen ik die van mij kocht reed dat ding 1 op 22 het enige wat helpt is die vario ring eruit te mollen maar dan rijd hij wel ineens dubbel zo hard (maar goed hij ging wel nu 1 op 40 rijden.)

denk dat ik die van mij maar ga inruilen voor een gewone brom uitvoering die zijn niet geknepen en dus veeel zuiniger.
Snorscooters :')

25 km/h haal je ook wel op de fiets.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_109943647
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:10 schreef Geelman het volgende:

[..]

Ook mooi, helaas is alleen het bereik nog niet helemaal geweldig.
apart wanneer ze langs je rijden... je hoort alleen de banden.
Net als met auto's maar bij scooters/brommers heb je altijd in je hoofd zitten dat ze een rotlawaai maken.
Bij auto's is dat nooit zo geweest.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:13:07 #19
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109943657
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:10 schreef leeell het volgende:
en powerband is afhankelijk van je setup, dus uitlaat icm cilinder, dan kan je hem net zo laag/middel/hoog-toerig maken als je wil
Je mag hier maar 45, dus je mag er niks aan veranderen. Heb je bovenin een heel klein beetje koppel, kan je 5 keer gaan doorschakelen en dan rijd je wel minimaal 47 km/h hoor... :')

Wat een treurnis.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_109943673
Dude 4-takt is helemaal niet beter dan 2-takt.
Maar afgezien daarvan is een 50cc 4-takt brommer wel het zuinigste.
Pas alleen op aangezien 90% tegenwoordig chinees is als het om 4-takt gaat en dat valt uit elkaar tijdens het rijden, inc motor.
pi_109943711
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:12 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

apart wanneer ze langs je rijden... je hoort alleen de banden.
Net als met auto's maar bij scooters/brommers heb je altijd in je hoofd zitten dat ze een rotlawaai maken.
Bij auto's is dat nooit zo geweest.
Hangt maar net van de gebruikte motor en uitlaatlijn af.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:15:20 #22
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109943738
hoe burgerlijk, een schakelbrommer moet gewoon harder gaan dan 45 klaar, dat het niet mag zal me jeuken.
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_109943747
Studenten rijden niet op brommers, klaar.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:16:06 #24
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109943765
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:13 schreef NickB het volgende:
Dude 4-takt is helemaal niet beter dan 2-takt.
Maar afgezien daarvan is een 50cc 4-takt brommer wel het zuinigste.
Pas alleen op aangezien 90% tegenwoordig chinees is als het om 4-takt gaat en dat valt uit elkaar tijdens het rijden, inc motor.
Nee hoor, Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym, Kymco en Peugeot zijn geen Chinese merken maar verkopen wel heel veel 4t scooters.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:16:19 #25
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109943776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Studenten rijden niet op brommers, klaar.
Jawel hoor.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_109943804
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Studenten rijden niet op brommers, klaar.


idd gewoon lambo klappe
pi_109943819
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Studenten rijden niet op brommers, klaar.
Mwa heb overwogen me auto's weg te doen, en een brommer te kopen.
Maar ga nu voor 1 auto en 1 motor ;)

^^ die lambo komt bij ons parkeerterrein niet op vanwege debiele plastic hobbels die geen functie hebben behalve auto's slopen.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:17:49 #28
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109943838
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef leeell het volgende:
hoe burgerlijk, een schakelbrommer moet gewoon harder gaan dan 45 klaar, dat het niet mag zal me jeuken.
Dus origineel zijn ze kut. Voor een Kymco koop je voor een paar tientjes een 80cc cilinder en je hebt koppel zat.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:19:04 #29
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109943883
Het is te duur om bij school te parkeren. ¤2,80 per uur... :')

De scooter parkeer je gratis en is nog veel zuiniger.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:20:20 #30
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109943934
maar je klinkt nog steeds als een tamme stofzuigert

4takt is de betere optie en heeft voordelen.....

als je ouder bent dan 65
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_109944005
True, bij ons 2 euro voor 1 dag.
Maar alleen homo's rijden op scooters, ik zou een derbi senda aanraden met een 80cc malossi (geen mhr) en een 80cc crossuitlaat lekker laagtoerig en toch snelwegwaardig.
Loopt ook nog is minimaal 1 op 18.

Origineel als ze ~80 lopen rijden ze 1 op 30 wat ook niet mis is voor een 2-takt.
Maar die 4-takt scooters moeten zeker wel de 1 op 40 kunnen halen, heb van zat mensen gehoort dat ze met de merk 4-takts 1 op 50 haalden (wat overigens wel slechter werd na zoveel duizend km maargoed).
  donderdag 5 april 2012 @ 16:24:12 #32
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109944121
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:20 schreef leeell het volgende:
maar je klinkt nog steeds als een tamme stofzuigert

4takt is de betere optie en heeft voordelen.....

als je ouder bent dan 65
Mwa, mooi sportpijpje zonder noisekiller en je overruled dat nattescheten tweetaktgeluid zonder enige moeite.

Daarnaast zie ik alleen werkloze shagrokers rondrijden op tweetaktbrommers. Oldtimers zijn voor 65+'ers, en de scootertjes voor de kaderjeugd.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  donderdag 5 april 2012 @ 16:26:47 #33
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109944243
Lekker 6 keer schakelen en dan gaat meneer al bijna 80... :')

Nee, dat is het toppunt van heteroseksualiteit...
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_109945889
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:19 schreef Geelman het volgende:
Het is te duur om bij school te parkeren. ¤2,80 per uur... :')

De scooter parkeer je gratis en is nog veel zuiniger.
School? Ben je student of wa? Maar volgens Mythbusters stoten motoren (en dus brommers gok ik) meer rotzooi uit dan auto's...
  donderdag 5 april 2012 @ 17:41:38 #35
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_109947424
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:48 schreef asfalthooligan het volgende:
Rij zelf nu al een tijd kymco people-s ,maar wat zijn die dingen sterk.
Tot 28 february stond ie altyd buiten.
Altyd starten en lopen ook met die koude wind er vol op.
Draai met 2 personen nog steeds rond de 1 op 40.
Met een aangepaste vario zelfs rond de 1 op 50.
Het is jammer dat ik hem te koop moet zetten ,maar heb er geen ruimte meer voor.
Hij heeft me in een dik jaar van de 8600 naar de 21000 km gebracht zoonder veel kosten.
Ik doe veel kleine dingen zelf.
Meestal rond de 5000 km check ik alles.
Kleppen checken (dealer doet het zogenaamd vaak ,maar ze staan 9 van de 10 x goed en word het wel berekend)
olie verversen , dingen smeren , luchtfilter met remmenreiniger schoonmaken zodat ie veel langer meekan.
rollen checken
10000 km snaar vervangen
Wekelijks
verlichtings check
bandencheck
remmen check
Ook bekijk ik vaak de scooter heel goed om eventueele reparaties op tyd op te merken.
Kosten voor het onderhoud is gemiddeld 80 euro per 5000 km voor mij
People S staat ook hoog op mijn verlanglijst! Het is dat ik 20.000 teveel vind (ik doe er in een jaar nog eens 14.000 bij) maar anders had ik interesse!
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_109947928
quote:
14s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:26 schreef Geelman het volgende:
Lekker 6 keer schakelen en dan gaat meneer al bijna 80... :')

Nee, dat is het toppunt van heteroseksualiteit...
Varionicht :')
pi_109948951
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 17:02 schreef vriendelijkevriend het volgende:

[..]

School? Ben je student of wa? Maar volgens Mythbusters stoten motoren (en dus brommers gok ik) meer rotzooi uit dan auto's...
Volgens mythbusters is het ook een goed idee om met veel te veel explosieven een betonmolen op te blazen...

quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef NickB het volgende:
True, bij ons 2 euro voor 1 dag.
Maar alleen homo's rijden op scooters, ik zou een derbi senda aanraden met een 80cc malossi (geen mhr) en een 80cc crossuitlaat lekker laagtoerig en toch snelwegwaardig.
Loopt ook nog is minimaal 1 op 18.

Origineel als ze ~80 lopen rijden ze 1 op 30 wat ook niet mis is voor een 2-takt.
Maar die 4-takt scooters moeten zeker wel de 1 op 40 kunnen halen, heb van zat mensen gehoort dat ze met de merk 4-takts 1 op 50 haalden (wat overigens wel slechter werd na zoveel duizend km maargoed).

Een beetje 4 takt moet net als de Honda's uit de 70er jaren (Honda SS, CD enzo) makkelijk 1:60 kunnen halen.
1:18 is echt ernstig! Ik rijdt met mijn 2 takt schakelbrommer uit 1971 1:33 met een top van ruim 65km/h. 60km per dag waarvan zo'n 40km op topsnelheid.
pi_109950369
Toch vind ik 2takt stiekum leuker.. :@

Dat heerlijke gebler in de toeren, de geur en het zenuwachtige karakter. Heerlijk.

Maar het afstellen is nogal een secuur werkje. Als je er verstand van hebt is het geen probleem.
Zo kreeg ik mn appie sr op 120 met goede powerband.

Als je er geen verstand van hebt kan je beter voor 4takt gaan. :')
  donderdag 5 april 2012 @ 22:36:28 #39
38856 Willaaam
De enige echte!
pi_109961994
Brommer vinden valt tegen, iemand nog goede suggesties?

Marktplaats.nl
Speurders.nl
....
Blijft u vooral vrolijk, ook na het lezen van deze post!
pi_109962080
quote:
6s.gif Op donderdag 5 april 2012 15:33 schreef Willaaam het volgende:

[..]

Wel een mietje.
zijn we het daar over eens :D
pi_109962221
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:15 schreef leeell het volgende:
hoe burgerlijk, een schakelbrommer moet gewoon harder gaan dan 45 klaar, dat het niet mag zal me jeuken.
Dat. Alsof iemand een neuk geeft om die regels

Alsof geelman met zijn brommer 30 rijd op het fietspad :{w
pi_109962403
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:17 schreef Geelman het volgende:

[..]

Dus origineel zijn ze kut. Voor een Kymco koop je voor een paar tientjes een 80cc cilinder en je hebt koppel zat.
Orgineel lopen ze 80+, sommige 100+. Boe fucking hoe, wel 5x schakelen, ben je tenminsten nog wat aan het doen ipv alleen op je pleepot zitten en in 10 seconden op de 45 zitten.

En dan zeker ook nog een windscherm? :|W
pi_109962605
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 16:16 schreef Geelman het volgende:

[..]

Nee hoor, Piaggio, Vespa, Aprilia, Sym, Kymco en Peugeot zijn geen Chinese merken maar verkopen wel heel veel 4t scooters.
90% van de kymco's, sym's en en peugeot worden ook in china gemaakt.
Piaggio zip en fly ook.
pi_109962692
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:46 schreef Edskimo het volgende:

[..]

90% van de kymco's, sym's en en peugeot worden ook in china gemaakt.
Piaggio zip en fly ook.
en vespa is piaggo
  donderdag 5 april 2012 @ 23:10:34 #45
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_109963849
Als we dan toch over gierende 2takt hebben:



Doe mij dat maar voor een zomerse zondagavond! :9
pi_109966419
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

en vespa is piaggo
Ja, maar de vespa's en duurdere piaggio's komen uit italie, en zijn van veel betere kwaliteit.
  vrijdag 6 april 2012 @ 08:42:10 #47
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109971327
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:43 schreef Yreal het volgende:

[..]

Orgineel lopen ze 80+, sommige 100+. Boe fucking hoe, wel 5x schakelen, ben je tenminsten nog wat aan het doen ipv alleen op je pleepot zitten en in 10 seconden op de 45 zitten.

En dan zeker ook nog een windscherm? :|W
Een scooter is handig om lekker tussen de auto's door te rijden. Geen gezeur met een koppeling en een voetversnelling, dat is leuk als je een beetje vermogen hebt. En dat heeft de gemiddelde brommer toch niet, dus dan heeft schakelen ook niet zo veel zin. Ja, misschien als je over het aardappelveld wil rijden... :')
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 6 april 2012 @ 08:43:44 #48
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_109971349
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 22:46 schreef Edskimo het volgende:

[..]

90% van de kymco's, sym's en en peugeot worden ook in china gemaakt.
Piaggio zip en fly ook.
Heel veel producten komen uit de volksrepubliek. Dat is niet erg, zolang de spullen maar naar onze maatstaven worden geproduceerd. Appel wordt ook door kinderhandjes gemaakt in China...
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  vrijdag 6 april 2012 @ 12:57:52 #49
256666 leeell
I know you're lonely
pi_109978747
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 08:42 schreef Geelman het volgende:

[..]

Een scooter is handig om lekker tussen de auto's door te rijden. Geen gezeur met een koppeling en een voetversnelling, dat is leuk als je een beetje vermogen hebt. En dat heeft de gemiddelde brommer toch niet, dus dan heeft schakelen ook niet zo veel zin. Ja, misschien als je over het aardappelveld wil rijden... :')
ga toch weg met je elitaire 4takt houding hou jij het maar bij je vario-stofzuiger
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_109978994
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 april 2012 08:42 schreef Geelman het volgende:

[..]

Een scooter is handig om lekker tussen de auto's door te rijden. Geen gezeur met een koppeling en een voetversnelling, dat is leuk als je een beetje vermogen hebt. En dat heeft de gemiddelde brommer toch niet, dus dan heeft schakelen ook niet zo veel zin. Ja, misschien als je over het aardappelveld wil rijden... :')
Want met een koppeling kan je niet tussen de auto's door rijden? Juist dan ! Lekker lage versnelling pakken zodat je letterlijk door de gaten kan springen :Y

En een voetrem :'( meid :'(

En hou nou toch eens op over het vermogen man. Hang onder deze zijn normale uitlaat en stop de originele sproeier terug en je vliegt de auto's voorbij

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')