quote:Op zondag 8 april 2012 15:00 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Klopt. En als ik hem helemaal inknijp dan blokkeert het achterwiel nog steeds niet, maar dat is dus normaal? Ik zag ook in de servicemanual dat er idd een travel afstand normaal was waar de rem niets doet.
Doe er dus niets aan, helder. Bij sneller moeten remmen wat meer gebruik maken van de schijfrem voor.
Het is niet alsof hij helemaal niet remt hoor... Helemaal ingeknepen kan ik hem met alleen de achterrem niet meer fatsoenlijk duwend van z'n plek krijgen. Bovendien is het een trommelrem volgens mij, dat remt altijd minder dan een schijfrem voor.quote:
Tweet is 11 maanden oud, ik ben 24 en ik weet vrij zeker dat ik niet word opgelichtquote:Op zondag 8 april 2012 15:23 schreef Yreal het volgende:
Hou oud is dat ding, en hoe oud ben jij, want volgens mij word je opgelicht
ik betaalde op mijn 19de al bijna de helft minder.quote:Op zondag 8 april 2012 15:27 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Tweet is 11 maanden oud, ik ben 24 en ik weet vrij zeker dat ik niet word opgelicht.
Het gaat er meer om dat je 90% met voor remtquote:Op zondag 8 april 2012 15:27 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Het is niet alsof hij helemaal niet remt hoor... Helemaal ingeknepen kan ik hem met alleen de achterrem niet meer fatsoenlijk duwend van z'n plek krijgen. Bovendien is het een trommelrem volgens mij, dat remt altijd minder dan een schijfrem voor.
Overigens met blokkeert niet wordt bedoeld: Ik kan er geen hendig sjieke slip mee maken in een bocht.
Trek je eigen conclusies anders, als je ook goed advies hebt ben ik er blij mee.
http://proximus.mine.nu/brommer/tweet_servicemanual.pdf en dan pagina nummer 38 of pdf paginanummer 40.
Alle andere verzekeraars waren echt heel veel duurder (tot 39 euro per maand). Ik denk dat het nogal scheelt dat ik een zo goed als nieuwe scooter heb met een hoge dagwaarde die zij moeten vergoeden bij totaal verlies.quote:Op zondag 8 april 2012 15:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik betaalde op mijn 19de al bijna de helft minder.
Nee verhouding is eerder 40/60 denk ik. Hooguit 35/65.quote:Op zondag 8 april 2012 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
Het gaat er meer om dat je 90% met voor remt
Nee. Gewoon neequote:Op zondag 8 april 2012 15:36 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Nee verhouding is eerder 40/60 denk ik. Hooguit 35/65.
Dam, die diefstal maakt inderdaad veel verschil. Vond het zo'n raar bedrag omdat ik voor de motor met diefstal minder betaal terwijl ik jonger ben.quote:Op zondag 8 april 2012 15:35 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Alle andere verzekeraars waren echt heel veel duurder (tot 39 euro per maand). Ik denk dat het nogal scheelt dat ik een zo goed als nieuwe scooter heb met een hoge dagwaarde die zij moeten vergoeden bij totaal verlies.
Je maakt jezelf niet echt duidelijk. Over de kop slaan dan ben je jezelf echt aan het gedragen als een idioot. Je hebt twee remmen, die hoor je samen te gebruiken. Daarom bestaan er ook gedoseerde remsystemen op duurdere motoren.quote:Op zondag 8 april 2012 15:37 schreef Yreal het volgende:
[..]
Nee. Gewoon nee![]()
De enige reden om je achterrem te gebruik is om te voorkomen dat je over de kop slaat
Ja nouja, het geeft eigenlijk wel aan dat er dus veel gejat wordt. Eigenlijk ook een goede reden om hem maar met diefstal te verzekeren. Het is zonde om niet de brommer te pakken naar bijvoorbeeld de binnenstad omdat je bang bent dat hij gejat wordt. Dan betaal ik liever wat meer per maand.quote:Op zondag 8 april 2012 15:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dam, die diefstal maakt inderdaad veel verschil. Vond het zo'n raar bedrag omdat ik voor de motor met diefstal minder betaal terwijl ik jonger ben.
Nouwja, ik weet niet wat je voor die sym betaalt hebt, maar 10 euro in de maand meer + een duurder slot moet wel opwegen tegen de aanschaf waarde van die brommer.quote:Op zondag 8 april 2012 15:42 schreef Willaaam het volgende:
[..]
Ja nouja, het geeft eigenlijk wel aan dat er dus veel gejat wordt. Eigenlijk ook een goede reden om hem maar met diefstal te verzekeren. Het is zonde om niet de brommer te pakken naar bijvoorbeeld de binnenstad omdat je bang bent dat hij gejat wordt. Dan betaal ik liever wat meer per maand.
Onzinquote:Op zondag 8 april 2012 15:46 schreef Life2.0 het volgende:
Nee, je bent een idioot als je besluit "minder te remmen" om niet over de kop te slaan maar tegen die peugot voor je te knallen
Wielen moeten wel kunnen blokkeren, hoe kun je anders op je max remmen?
Nieuwwaarde elf maanden geleden was 1599 euro + 150 euro afleveringskosten, ik heb er 1050 voor betaald inclusief ART4 slot en integraalhelm. Ik denk dat het verzekeren tegen diefstal het wel waard is. Als de scooter gestolen wordt ben ik niet blij en de scooter wil ik in principe toch maar een jaar gebruiken tot ik klaar ben met studeren.quote:Op zondag 8 april 2012 18:59 schreef Blester het volgende:
@William, misschien een brutale vraag maar wat je nu voor zo'n dingetje betaald? Want als ik je verzekering hoor zal de waarde hoog liggen?
Voornaamste rem is voorrem, die zou wel kunnen blokkeren denk ik als je het er echt om doet. Maar je remt veel harder als de remmen niet blokkeren dan als ze wel zouden blokkeren. Een slippende band remt echt voor geen meter.quote:Op zondag 8 april 2012 15:46 schreef Life2.0 het volgende:
Nee, je bent een idioot als je besluit "minder te remmen" om niet over de kop te slaan maar tegen die peugot voor je te knallen
Wielen moeten wel kunnen blokkeren, hoe kun je anders op je max remmen?
Dan is alles toch in ordequote:Op zondag 8 april 2012 15:49 schreef Yreal het volgende:
Je hoofd rem is de voorrem
Als je remt, zak de voorkant omlaag
Dit balanceer je met de achterrem
De achterrem opzich doet bijna niks
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |