Volgens mij wel hoor. Ze springen juist om mensen in de techniek.quote:Op maandag 2 april 2012 17:38 schreef Luuk9 het volgende:
Is het een beetje te doen om als 22 jarige een bbl bedrijf te vinden in de techniek? Automonteur, lasser( plaatwerker) lijkt me leuk.
Ik zou gewoon de werkervaring opschrijven. Vooral benadrukken dat het een engelstalig bedrijf was en engels de voertaal en dat er dus steeds engels gesproken werd. en met wat fantasie heb je misschien overlappende bezigheden gedaan, die je in je huidige baan ook moet doen. Dat is voldoende. Je zou hooguit nog een kopie van de reverentie erbij kunnen doen, zover zou ik niet gaan. Er wordt zelden een negatieve reverentie gegeven, dus de waarde is niet zo van belang en geweldig als jij zelf denkt. Het is wel fijn om te weten dat als ze gaan navragen, dat het bij dat bedrijf goed zit.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:38 schreef karton2 het volgende:
Vraag over referenties plaatsen in je CV.
Ik heb voor een half jaar ander werk gedaan dan waar ik diploma's voor heb. Ik heb van m'n toemalige baas een (Engelstalige) referentie gekregen die erg goed is. (voertaal in het bedrijf was Engels)
Tijdens het solliciteren hoop ik dat een dergelijke referentie dat laatste zetje kan zijn om een baan te krijgen die bij mijn achtergrond past, alsin:"jij hebt een goede referentie, gewerkt in een Engelstalig bedrijf etc".
Nu lees ik her en der dat het zomaar plaatsen van referenties in je CV niet altijd slim is omdat het nogal opschepperig over kan komen.
Keerzijde is dat een referentie + contactgegevens van het vorige bedrijf je betrouwbaar maakt.
Ik neig naar het plaatsen van de volledige referentie omdat de referentie goed is en omdat ik mijn CV meer gewicht mee wil geven. Ik ben momenteel starter en mijn relevante werkervaring bestaat uit freelance werk waar ik in mijn vrije tijd aan werk. Werkervaring in een bedrijf dat past bij mijn achtergrond heb ik niet.
Graag zou ik jullie mening willen horen over het wel/niet plaatsen van een dergelijke referentie.
Ik heb een cv met referenties en eentje zonder gemaakt. Uitzendbureau's en dergelijke bureau's willen altijd referenties, dus als ik via hun solliciteer stuur ik het cv met referenties. Wanneer ik via een sollicitatiebrief/direct bij het bedrijf solliciteer stuur ik het cv zonder referenties, maar wel met de tekst 'referenties op aanvraag.'.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:38 schreef karton2 het volgende:
Vraag over referenties plaatsen in je CV.
Ik heb voor een half jaar ander werk gedaan dan waar ik diploma's voor heb. Ik heb van m'n toemalige baas een (Engelstalige) referentie gekregen die erg goed is. (voertaal in het bedrijf was Engels)
Tijdens het solliciteren hoop ik dat een dergelijke referentie dat laatste zetje kan zijn om een baan te krijgen die bij mijn achtergrond past, alsin:"jij hebt een goede referentie, gewerkt in een Engelstalig bedrijf etc".
Nu lees ik her en der dat het zomaar plaatsen van referenties in je CV niet altijd slim is omdat het nogal opschepperig over kan komen.
Keerzijde is dat een referentie + contactgegevens van het vorige bedrijf je betrouwbaar maakt.
Ik neig naar het plaatsen van de volledige referentie omdat de referentie goed is en omdat ik mijn CV meer gewicht mee wil geven. Ik ben momenteel starter en mijn relevante werkervaring bestaat uit freelance werk waar ik in mijn vrije tijd aan werk. Werkervaring in een bedrijf dat past bij mijn achtergrond heb ik niet.
Graag zou ik jullie mening willen horen over het wel/niet plaatsen van een dergelijke referentie.
Daarin kunnen ze je enkele vragenlijsten voorleggen die jij mag invullen. Daarmee kunnen ze een beeld schetsen van jouw persoonlijkheid. Ik neem ook vaak persoonlijkheidsonderzoeken afquote:Op dinsdag 3 april 2012 16:33 schreef Aloria het volgende:
ps wat houdt een persoonlijkheids test in ?
Gut ik hoop wel dat ik het mag zeggen haha, ik laat alle vragenlijsten meestal invullen door mijn vriend. Mijn handschrift is echt als een dokter. Daarom denk ik dat ik ook erg vaak afgewezen wordt op de vragenlijsten die ik inlever. Iemand vertelde mij bij zo'n gesprek dat ze altijd heel veel van iemand te weten kregen door hun handschrift. Zucht dan hang ik. Maar kletsen kan ik als de bestequote:Op dinsdag 3 april 2012 16:43 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Daarin kunnen ze je enkele vragenlijsten voorleggen die jij mag invullen. Daarmee kunnen ze een beeld schetsen van jouw persoonlijkheid. Ik neem ook vaak persoonlijkheidsonderzoeken af
Gezien de taalvauten in je bericht zou dat misschien ook wel een afwijzingsreden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:49 schreef Aloria het volgende:
[..]
Gut ik hoop wel dat ik het mag zeggen haha, ik laat alle vragenlijsten meestal invullen door mijn vriend. Mijn handschrift is echt als een dokter. Daarom denk ik dat ik ook erg vaak afgewezen wordt op de vragenlijsten die ik inlever. Iemand vertelde mij bij zo'n gesprek dat ze altijd heel veel van iemand te weten kregen door hun handschrift. Zucht dan hang ik. Maar kletsen kan ik als de beste![]()
Dushja tegenwoordig mag mijn vriend alles invullen, hij heeft een hele mooi netjes, handschrift.
( Tegenwoordig wordt toch alles via de pc ingevult op het werk) kuch kuch
Het is vooral een beetje dubbelop, want die info staat ook al in je cv als het goed is.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:43 schreef automatic_ het volgende:
Grappig! Bij het UWV viel die vrouw zowat over het zinnetje waarin ik mijzelf voorstelde (ik begin ook altijd met Mijn naam is... xx jaar oud, bladiebla)"Ja, dat moet je niet doen hoor! Staat onprofessioneel en is onnodig".
Woohoo, net al een mailtje gehad over een vervolggesprek!quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:15 schreef BrainTeaser het volgende:
Gesprek gehad, ging volgens mij wel goed. Wel wat lastige vragen gekregen, vooral omdat ze bang zijn dat ik me ga vervelen of snel een andere baan zal vinden. Hoop niet dat ze me af gaan rekenen op goede studieresultaten
Maar een van de twee zei wel dat ik als laatste sollicitant wel de meeste indruk had gemaakt, dus dat lijkt me positief toch?
Hoor deze week nog of ik bij de laatste 2 zit!
feliquote:Op dinsdag 3 april 2012 17:50 schreef Meteoric het volgende:
Ik heb een baan![]()
!!! Ben zo blij! Eindelijk geen echte geldzorgen meer, en het lijkt me nog leuk ook!
Gefeliciteerd ... !quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:50 schreef Meteoric het volgende:
Ik heb een baan![]()
!!! Ben zo blij! Eindelijk geen echte geldzorgen meer, en het lijkt me nog leuk ook!
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 3 april 2012 17:50 schreef Meteoric het volgende:
Ik heb een baan![]()
Volgens het UWV is elk werk passend, maar echt op zoek ben ik er niet naar. Werken onder mijn niveau wil ik best doen, zolang het maar raakvlakken heeft met wat ik altijd heb gedaan.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:11 schreef tissues4myissues het volgende:
Een vraagje aan de werkzoekenden: zijn jullie hoogopgeleid en werken jullie onder je niveau of ben je op zoek naar werk onder je niveau (dus alles aannemen)?
Nou, idd.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:34 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Volgens het UWV is elk werk passend, maar echt op zoek ben ik er niet naar. Werken onder mijn niveau wil ik best doen, zolang het maar raakvlakken heeft met wat ik altijd heb gedaan.
Mijn voorkeur gaat wel uit naar werk op mijn eigen niveau, maar ik ben zeker niet te beroerd om werk onder m'n niveau aan te nemen als het daar op aankomt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:11 schreef tissues4myissues het volgende:
Een vraagje aan de werkzoekenden: zijn jullie hoogopgeleid en werken jullie onder je niveau of ben je op zoek naar werk onder je niveau (dus alles aannemen)?
HBO-er, werk nu als huishoudelijke hulp. Dus ja en ja.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:11 schreef tissues4myissues het volgende:
Ik ben HBO' er en heb een jaar lang onder mijn niveau gewerkt (14 uur p/week in een winkel). Maar daar werd ik zo depressief van dat ik heb besloten om op mijn niveau werk te zoeken; desnoods in het buitenland. Ben heel benieuwd hoe lang ik dit ga volhoudenquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:11 schreef tissues4myissues het volgende:
Ze moeten wat zeggen. Terwijl het volstrekt ongeloofwaardig is dat het bij iedereen zo werkt. Opklimmen is als je geen diploma's hebt.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:38 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Nou, idd.
Bij mij gaf ze het advies om bijvoorbeeld als schoonmaker in een organisatie te gaan werken en dan mijzelf om hoog te werken. Maar natuurlijk. Ze nemen een schoonmaakster aan (schaal 15/20 in de zorg?) om die vervolgens richting schaal 55 / 60 te laten klimmen.
Ik weet het: voor dag en dauw opstaan, torenhoge werkdruk, irritante dwaaltochten in woonwijken en industrieterreinen, bij wijze van spreke geen tijd om te schijten, klagende klanten, en aan het einde van de monsterlijk lange werkdag zó uitgeput dat je tot geen enkele activiteit meer in staat bent. Mijn - korte - tijd als koerier in 2007 weet ik nog maar al te goedquote:Op dinsdag 3 april 2012 20:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik denk dat ik verder ga zoeken voor werk. Ben nu dan koerier maar dat is vreselijk, absurd veel uren en de hele dag stress en gejaag.
wat kan je?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:12 schreef Piles het volgende:
Ook weer even melden hier, m'n project loopt binnenkort af, dus vanaf mei weer iets anders nodig.
Nu nog even de motivatie vinden om ook echt werk te gaan zoekenBest lastig, ook als je niet precies weet wát je zoekt
Inderdaadquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik weet het: voor dag en dauw opstaan, torenhoge werkdruk, irritante dwaaltochten in woonwijken en industrieterreinen, bij wijze van spreke geen tijd om te schijten, klagende klanten, en aan het einde van de monsterlijk lange werkdag zó uitgeput dat je tot geen enkele activiteit meer in staat bent. Mijn - korte - tijd als koerier in 2007 weet ik nog maar al te goed
Afgestudeerd HBO bedrijfseconomie, maar meer ervaring in bedrijfskunde (2 jaar ongeveer) (processen en organisatie e.d.).quote:
daan heb je wel goede kansen op een baan lijkt me?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Afgestudeerd HBO bedrijfseconomie, maar meer ervaring in bedrijfskunde (2 jaar ongeveer) (processen en organisatie e.d.).
Logistiek en transport trekt me nu steeds meer, maar daar heb ik totaal geen opleiding in
Ik heb altijd veel geluk gehad met werk, dus ik heb niet echt een eerlijk oordeel over de arbeidsmarktquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:17 schreef jobbb het volgende:
[..]
daan heb je wel goede kansen op een baan lijkt me?
Buiten het vroege opstaan zal.ik het een best chill baantje vinden. Navigatieetje erbij, als.klanten zeuren en je weet je kan er niks aan doen, lekker door laten lullen dan. Files is ook overmacht, dan maar een kwartiertje later thuis. Je moey het geen jaren doen want dan word je stapelgek, maar voor een paar maanden lijkt het me nog steeds ideaal.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik weet het: voor dag en dauw opstaan, torenhoge werkdruk, irritante dwaaltochten in woonwijken en industrieterreinen, bij wijze van spreke geen tijd om te schijten, klagende klanten, en aan het einde van de monsterlijk lange werkdag zó uitgeput dat je tot geen enkele activiteit meer in staat bent. Mijn - korte - tijd als koerier in 2007 weet ik nog maar al te goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 april 2012 14:06 schreef FerryNL het volgende:
En weer een afwijzing. Dit is zo lachen man!![]()
Had daar een paar maanden geleden al gereageerd, maar toen kon ik ergens anders aan de slag.
Maar door een reden kon ik daar weer niet blijven, en heb ik sinds kort weer gereageerd op het andere bedrijf.
Maar nu krijg ik ineens weer te horen van dat ik er niet tussen pas qua leeftijd.
Echt man ben al bijna 1 fucking jaar werkeloos aan het worden.
Het is zo frustrerend man, dan wil je graag alles aanpakken en nog lukt het maar niet.Kan ik me voorstellen na bijna een jaar. Ik ken iemand die al meer dan een jaar geen werk vindt en die ziet het soms niet meer zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet daar echt niet aan denken zeg om al langer dan een jaar werkeloos te zijn.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:33 schreef tissues4myissues het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen na bijna een jaar. Ik ken iemand die al meer dan een jaar geen werk vindt en die ziet het soms niet meer zitten.
Hopelijk krijg je die baan, zelf heb ik bijna 5 a 6 maanden in de ww gezeten. Elke week weer brieven schrijven en afwachten en bij alles afgewezen. De reisduur is te lang ( focking 5 minuten rijden !!! ), u komt wisselvallig over, we denken dat u zich snel gaat vervelen. ( goh denken, mag ik zelf ook nog wat bepalen, of wordt alles al voor mij gedacht )quote:Op woensdag 4 april 2012 16:02 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Moet daar echt niet aan denken zeg om al langer dan een jaar werkeloos te zijn.
Ik word morgen wel opgebeld voor een functie in de keuken, omdat de chefkok er vandaag niet was.
Ik zag de vacature op Werk.nl en meteen even gebeld, en ze zoeken nog steeds iemand.
Dus hopelijk kan ik toch nog maar even in de Horeca terecht.
Ik heb me daar ook al maanden geleden ingescreven en nog wel bij meer studenten bureaus.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:58 schreef Guidetti het volgende:
FerryNL heb je jezelf al ingeschreven bij studentenwerk.nl? Ik word elke dag toch wel een aantal keren bestookt met mailtjes met daarin verschillende jobs. Ondanks dat ik niet echt actief opzoek ben hebben ze me in een maand tijd aan de hand van een kort telefoongesprek al 2x voor een baan aangenomen. Ik heb het uiteindelijk zelf allebei de keren afgeblazen omdat ik te druk met school ben momenteel.
Ga dat inderdaad eens voorstellen. Maar betwijfel of ze dat doen. Ik baal sowieso een beetje van het feit dat het zolang duurt terwijl in de vacature iets anders stond. Maar wel een erg leuke functie en voorwaarden...quote:Op woensdag 4 april 2012 17:38 schreef Piles het volgende:
Ik zou het er niet op gokken. Pas je oude schoenen weggooien enzovoorts
Stel je nieuwe werkgever anders voor om een contract op te stellen wat start over 3 of desnoods 4 maanden. Als het eerder moet, dan kun je altijd nog een herzien contract tekenen lijkt me.
In de horeca werkt het juist beter als je langs gaat, en gaat vragen of ze nog mensen nodig hebben.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:59 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Mij lijkt het best leuk om als bijbaantje achter de bar te staan, ben echter slechts een student, maar hoe kom je aan zo'n baantje, want ik neem aan dat ze altijd mensen willen met ervaring.
Het mag misschien niet maar ik zou als ik jou was daar over liegen. Gewoon in je CV zetten dat je nog studeert en dat je student bent. Er zitten best leuke baantjes tussen en om een diploma kunnen ze niet vragen want je bent immers nog met je studie bezigquote:Op woensdag 4 april 2012 17:05 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik heb me daar ook al maanden geleden ingescreven en nog wel bij meer studenten bureaus.
Maar ik heb al zoveel berichten gestuurd naar ze dat ik interesse heb in een vacature. Maar of ze laten niks meer horen of ze zeggen dat ze iemand anders hebben gevonden die beter in het profiel past.
En krijg soms ook te horen dat ze echt studenten zoeken, en ik ben geen student. Ik ben gewoon iemand die zo snel mogelijk wilt werken.
En volgens mij zoeken ze ook meer studenten die HBO doen, want ze konden voor mij telkens niks betekenen.
Ja misschien is dat inderdaad wel beter ja, dat ik gewoon deels gaat liegen.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:12 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Het mag misschien niet maar ik zou als ik jou was daar over liegen. Gewoon in je CV zetten dat je nog studeert en dat je student bent. Er zitten best leuke baantjes tussen en om een diploma kunnen ze niet vragen want je bent immers nog met je studie bezig
Een vriend van mij werkt als student bijna fulltime bij de UPC klantenservice. Leuk inbound werk dus je hoeft geen mensen lastig te vallen met een verkooppraatje.
Als ze je graag willen hebben, dan is er vast iets te regelen. Overleg gewoon met je toekomstige werkgever. Maar als ze niet mee willen werken, dan zou ik ook een beetje achterdochtig worden of het allemaal wel doorgaat...quote:Op woensdag 4 april 2012 17:52 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ga dat inderdaad eens voorstellen. Maar betwijfel of ze dat doen. Ik baal sowieso een beetje van het feit dat het zolang duurt terwijl in de vacature iets anders stond. Maar wel een erg leuke functie en voorwaarden...
-U woont te ver weg. Terwijl ik heb aangegeven dat ik bereid ben om te verhuizen.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:07 schreef kwib het volgende:
*meldt*
Ik lees hier trouwens een boel bekende verhalen als het gaat om afwijzingen
Op mijn lijstje:
- "we zijn bang dat je je gaat vervelen". Mag ik dat bepalen?
- "Je bent te ambitieus". Sinds wanneer is dat verkeerd?
- "Je bent wel erg zelfverzekerd". Zelfvertrouwen hebben is dus ook niet goed?
argh![]()
We zoeken verder
Ik denk dat het van de sector/functie afhangt waar je naar solliciteert. Al is dat wel een open deur natuurlijkquote:Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef Elvi het volgende:
Misschien was het een geval van 'TL;DR' maar kunnen jullie nog op mn vraag reageren over creatieve cv's?
Even teruggelezen. Ik denk dat het afhangt van de baan en het bedrijf. In de mediawereld of voor een creatieve functie kun je er mooi meer opvallen en kan het zeker helpen. Maar in veel andere sectoren hoef je er niet mee aan te komen. Mijn sector is toch een beetje van 'vooral geen poespas' en ik kan me voorstellen dat het voor wat lagere/gewonere functies al snel over the top is. Dus tja, af laten hangen van functie en bedrijf. Overigens zou ik het bij vacatures waarvan je weet dat er honderden reacties op binnenkomen misschien juist toch doen, ook al past het er niet bij. Dan kan het net dat zetje zijn dat jou op laat vallen.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef Elvi het volgende:
Misschien was het een geval van 'TL;DR' maar kunnen jullie nog op mn vraag reageren over creatieve cv's?
Je bedoelt uit je post (moest even teruglezenquote:Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef Elvi het volgende:
Dit komt mij vrij normaal (en verstandig) over.quote:Ik ben vorige week bij een werkcafé geweest en daar hadden we het over het laten opvallen van je CV. Daar werd aangeraden om geen pasfoto in je cv te zetten (tenzij er uiteraard specifiek om gevraagd wordt), onnodige dingen zoals geboorteplaats en huwelijkse status weg te laten en ipv kleuren gewoon randen of tabellen gebruiken (cv's worden toch vaak zwart-wit uitgeprint).
Tenzij je in de marketing i.o.d. en dus veel met dit soort reclamekreten werkt zie ik hier het nut niet van in.quote:Oh ja en tussen de persoonlijke gegevens en werkervaring/opleidingen een elevatorpitch te plaatsen (met een leuk randje eromheen).
Dat is ook mijn ervaring (8 jaar werken, 30+ sollicitaties omdat ik maar niet weet wat ik wil of mij doodverveel bij mijn dan huidige werkgeverquote:De brief vooral kort en bondig houden omdat er vaak alleen naar je cv word gekeken.
Dit geldt alleen in de creatieve sector. Dan is het zeker een plus. Maar voor "medewerker debiteurenadministratie" zou ik het laten.quote:En het belangrijkste was vooral opvallen. Dus ipv te vertellen dat je creatief bent, je cv op een creatieve manier presenteren. Er was ook iemand aanwezig die filmpjes maakt over de sollicitant, en die kan je dan meesturen met je cv.
Het gaat -is puur mijn ervaring- veel meer om de werkervaring en of er een klik is tijdens het gesprek. En dat laatste is vaak al na letterlijke enkele seconden duidelijk, de first impression zeg maar.quote:Wat denken jullie?
Hun uitleg klinkt wel pausibel maar dat zou je ook moeten weten voordat je een vacature opent, en dat vind ik het hele punt.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Als ze je graag willen hebben, dan is er vast iets te regelen. Overleg gewoon met je toekomstige werkgever. Maar als ze niet mee willen werken, dan zou ik ook een beetje achterdochtig worden of het allemaal wel doorgaat...
Hangt er helemaal vanaf wanneer en hoelang, en hoelang ik er dan werkquote:Op woensdag 4 april 2012 22:00 schreef Blue_note het volgende:
Iets anders: hoe gaan jullie om met een reeds geplande vakantie als jullie solliciteren/worden aangenomen?
Gaan jullie die anuleren of laat je de vakantie gewoon doorgaan?
Als ik aangenomen ben zou ik vragen of het een probleem is, is dat het geval zou ik annuleren (en dolblij zijn dat ik eíndelijk mijn baan heb).quote:Op woensdag 4 april 2012 22:00 schreef Blue_note het volgende:
Iets anders: hoe gaan jullie om met een reeds geplande vakantie als jullie solliciteren/worden aangenomen?
Voor tijdelijke banen en uitzendbanen annuleer ik geen vakanties. Eind januari had ik een sollicitatiegesprek bij de organisatie waar ik nu werkzaam ben, en ze wilden me op maandag 30 januari laten starten. Ik gaf aan dat ik dan op wintersport zou zijn en daardoor een week later wou starten. Was geen probleem ... !quote:Op woensdag 4 april 2012 22:00 schreef Blue_note het volgende:
Je zou de werkgever kunnen paaien door te stellen dat je in de officiële zomervakantie wél werkt.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:14 schreef Blue_note het volgende:
Ja vind het een moeilijk geval. Is binnen 1 maand na startdatum voor gelijk 3 weken. Ik heb een goede annuleringsverzekering etc. maar toch.
Mijn vriendin zou het ook erg prettig vinden om toch te kunnen gaan. Moeilijk...
Uh nee, maar de meeste medewerkers willen vrij in de zomervakantie hoorquote:Op woensdag 4 april 2012 22:23 schreef Blue_note het volgende:
Officiële zomervakantie? Het gaat niet om een bijbaan hè!
En combinatie fiets+trein/bus?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:45 schreef FerryNL het volgende:
Godverdomme!
Kreeg net een mailtje dat ik eventueel deze zondag al kan beginnen als afwasser.
Maar ja het probleem is (en ik had me een beetje vergist in de reistijd), dat het toch niet haalbaar is om op tijd weer naar huis te kunnen gaan.
Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer en daar ben je vaak pas na 24:00 klaar.
Damn man soms denk ik echt had ik maar een rijbewijs man, dan kon ik tenminste veel makkelijker verder van huis werken.
Ik woon zelf in Dordrecht en het is in Capelle aan de IJssel. De heen weg vind ik geen probleem, maar de terug weg gaat lastig worden omdat de laatste reismogelijkheid voor 24:00 is. En het is al combinatie van fiets+bus+trein.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:05 schreef kalinhos het volgende:
[..]
En combinatie fiets+trein/bus?
Waar is het als ik vragen mag? Woon zelf in Sliedrecht (en werk in Dordrecht) dus ben wel benieuwd.
Dat is rond de 20 kilometer, als je echt zo graag wilt werken en al zo lang thuis zit dan ga je die afstand maar fietsen. Nog gezond ook!quote:Op woensdag 4 april 2012 23:32 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Dordrecht en het is in Capelle aan de IJssel. De heen weg vind ik geen probleem, maar de terug weg gaat lastig worden omdat de laatste reismogelijkheid voor 24:00 is. En het is al combinatie van fiets+bus+trein.
De laatste mogelijkheid is om 23:06 bij Capelle en dan ben ik om 0:32 thuis. Dat zie ik ook niet echt zitten en nogmaals ik haal dat al niet. Als ik later dan 24:00 klaar ben dan kan ik al niet meer naar huis. Wel als ik een auto had maar ja heb helaas geen rijbewijs.
Nu van niks en woon nog bij mijn ma, maar het is de bedoeling dat ik echt dit jaar hier vertrek.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:30 schreef Jores het volgende:
Waar leef je nu eigenlijk van Ferry? Woon je bij je ouders?
Nou via Google Maps zie ik dat het tegen de 30KM aan zit. En sorry dat ik misschien lui klinkt maar dat is een beetje teveel van het goede om te fietsen.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:26 schreef MCH het volgende:
[..]
Dat is rond de 20 kilometer, als je echt zo graag wilt werken en al zo lang thuis zit dan ga je die afstand maar fietsen. Nog gezond ook!
Nee ik kreeg daar toevallig een mailtje van dat ik daar aan de slag kon, maar had me een beetje vergist qua reistijd.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:25 schreef Anonymousz het volgende:
FerryNL
je hebt een baan gevonden? (afwasser)
Is het niet handig om mischien een autorijbewijs automaat te halen, of anders een brommer certificaat dat je een 40 km autootje kan halen of brommer,scooter ? Deze zijn niet zo moeilijk te behalen.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:21 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Maar ja los daarvan. Ik word morgen weer terug gebeld door 2 zaken omdat de chefkok er niet was vandaag. Daar stonden nog keuken functis open en kan wellicht even op gesprek komen.
En het handige is dat het gewoon in mijn stad is en dus niet afhankelijk hoef te zijn van het OV.
[..]
Nou via Google Maps zie ik dat het tegen de 30KM aan zit. En sorry dat ik misschien lui klinkt maar dat is een beetje teveel van het goede om te fietsen.
Nogmaals ik heb waarschijnlijk toch weer 2 gesprekken in Dordrecht, en dat is dus in mijn eigen stad. Dus wacht dat liever even af.
Nog niks gehoordquote:Op woensdag 4 april 2012 13:54 schreef Zocalo het volgende:
Ik heb vorige week vrijdag een gesprek gehad, ben door naar de tweede ronde zeiden ze gelijk al.
Nu zou ik dinsdag gebeld worden voor een afspraak, maar dit is nog niet gebeurd. Gisteren zelf contact opgenomen en het zou doorgegeven worden, maar nog geen reactie terug.
Ik ben nogal ongeduldig, dus wil het liefst er zelf weer achteraan gaan. Maar denk dat het beter is gewoon even te wachten nu ik gisteren al meerdere keren gebeld heb (toen was er niemand, wel boodschap doorgegeven). Lastig, erg frustrerend...
Ik wil assertief overkomen, maar niet te wanhopig of teveel pushen.
Ik zit er wel steeds meer aan te denken ja om voor een rijbewijs te gaan. Want ik merk dat toch veel werkgevers dat ook vragen en ook een beetje raar vinden dat ik het nog niet heb. Zeker toen ik voor de ICT een BBL plek zocht, vroegen ze ook steeds van ''waarom heb je er geen want je hebt hem echt nodig''quote:Op donderdag 5 april 2012 09:58 schreef Aloria het volgende:
[..]
Is het niet handig om mischien een autorijbewijs automaat te halen, of anders een brommer certificaat dat je een 40 km autootje kan halen of brommer,scooter ? Deze zijn niet zo moeilijk te behalen.
Zelf heeft mijn moeder mij altijd gepushed om gelijk dat roze papiertje op mijn 18de te behalen en daar ben ik nu erg blij mee. Heb wel 5 jaar daarna niet gereden, maar toen ik toch moest rijden heb ik een automaat auto gehaald en kar nu door het hele brabant
Ik had ook meer praktijklessen nodig dan gemiddeld maar theorie had ik wel in 1 keer. Ben er wel super blij mee want het is gewoon handig om een rijbewijs te hebben in Nederland en nog geen brokken gemaakt!quote:Op donderdag 5 april 2012 13:52 schreef Jores het volgende:
@ Ferry: de praktijklessen hebben niet zoveel met intelligentie te maken hoor. Misschien dat je wat langer doet over je theorie-examen. Naarmate je ouder wordt heb je wel meer praktijklessen nodig.
Ik heb vanochtend een gesprek gehad. Morgen hoor ik meer.
Kost veel geld inderdaad. Was in de positie dat mijn ouders het betaalde omdat ik nooit was begonnen met rokenquote:Op donderdag 5 april 2012 16:22 schreef FerryNL het volgende:
Ik moet eerst werk hebben om überhaupt een rijbewijs te kunnen betalen, want ben echt blut nu.
Maar heb net even gebeld en heb morgen weer een gesprek bij een horeca zaak in Dordrecht. Dus hopelijk kan ik daar aan de slag, maar ja dat is nog even afwachten.
Ik heb helaas geen ouders die veel geld hebben of die het kunnen missen. Vind ik ook niet zo erg hoor maar het duurt allemaal gewoon wat langer.quote:Op donderdag 5 april 2012 16:27 schreef StephanL het volgende:
[..]
Kost veel geld inderdaad. Was in de positie dat mijn ouders het betaalde omdat ik nooit was begonnen met roken
Veel succes morgen. Het halen van een rijbewijs is bij sommige net als bij jou een beetje kip ei verhaal. Ze willen werken om hun rijbewijs te halen, maar om er te komen hebben ze een rijbewijs nodig.
Ik had een bijbaantje waar ik het van betaalde, zelf was mijn eerste autoleraar een klootzak, en bij de tweede heb ik het in 1 keer gehaald, theorie ook. Dat is gewoon logisch nadenken !quote:Op donderdag 5 april 2012 16:40 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik heb helaas geen ouders die veel geld hebben of die het kunnen missen. Vind ik ook niet zo erg hoor maar het duurt allemaal gewoon wat langer.
Bedankt ik hoop ook echt dat ik nu daar aan de slag kan.
Maar je hebt veel minder keus in auto's (dus mogelijk duurder uit).quote:Op donderdag 5 april 2012 17:55 schreef Aloria het volgende:
Een automaat rijbewijs halen is simpeler dan een normaal rijbewijs. Want je hoeft niet te leren schakelen
in de horeca ben je nooit uitgeleerd. En wat is er mis om in de horeca te blijven? Het is divers genoegquote:Op vrijdag 6 april 2012 12:56 schreef FerryNL het volgende:
Ik ben ook net terug van het gesprek en ik vraag me af of het wel weer wat gaat worden.
Het is gewoon kut dat de Horeca ook steeds meer mensen zoekt die echt door willen gaan in het vak, en dus daar de voorkeur naar uit gaat.
Ik zoek natuurlijk zo snel mogelijk een baan voor 20 a 30 uurtjes , en het maakt mij echt niet uit wat voor werk dat dan is. Niet dat ik dat zo heb gezegd, maar zo denk ik zelf.
Maar ja die man zei dat die echt 1 persoon zocht voor in de keuken, en dan het liefst een leerling die echt door wilt gaan in de Horeca. Maar ja ik heb zelf al 7 jaar in de Horeca gewerkt en vraag me dus af of ik ook daar kan komen te werken. Ik heb al veel ervaring en ben geen beginnende leerling meer, en dat zei die ook tegen mij. Van ja jij bent natuurlijk geen leerling meer en je bent toch weer net iets te duur voor het werk wat je gaat doen snap je.
Dus ja het is weer even afwachten van wat het gaat worden.
Ik snap gewoon niet dat die callcenters zo moeilijk doen de laatste tijd. Vroeger kon je daar zo aan de slag, maar nu moet je echt super commercieel zijn.
Nee klopt!quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:09 schreef YebCar het volgende:
[..]
in de horeca ben je nooit uitgeleerd. En wat is er mis om in de horeca te blijven? Het is divers genoeg
Kunnen ze dat niet vooraf bedenken?quote:Hallo,
Heel hartelijk bedankt voor je sollicitatie op de bovenstaande functie. Op dit moment moet ik helaas doorgeven dat de functie reeds is voorzien door een eigen kandidaat van de klant.
Graag verwijs ik je door naar onze website www.randstad.nl voor andere actuele vacatures.
Heel veel succes met het zoeken naar een passende baan.
Met vriendelijke groet,
randstad vind ik echt walgelijk. Ze behandelen mensen als grofvuil.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:27 schreef Teeno het volgende:
3 weken en 5 telefoontjes na mijn sollicitatie;
[..]
Kunnen ze dat niet vooraf bedenken?
Tempo-Team dan.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:12 schreef Klonker het volgende:
[..]
randstad vind ik echt walgelijk. Ze behandelen mensen als grofvuil.
Jaa ik heb eigenlijk vrij weinig zin meer om met die gasten zaken te doen, op elke vacature die op de site staat zijn ook binnen een dag 800 reacties lijkt het wel.quote:Op vrijdag 6 april 2012 18:12 schreef Klonker het volgende:
[..]
randstad vind ik echt walgelijk. Ze behandelen mensen als grofvuil.
Blijven solliciteren!quote:Op vrijdag 6 april 2012 22:29 schreef DoDie het volgende:
Nou ik ben ook al een tijdje aan het solliciteren zonder succes. Meestal niet eens een reactie op mijn CV. Heb nu via internet mijn CV om laten zetten naar een schitterende layout, hopen dat dat zin heeft. Iemand verder nog tips?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had dat gisteren ook met een groot uitzendbureau. Ze zouden me dezelfde dag terugbellen met nieuws over een bedrijf dat interesse in me had maar kwamen belofte niet na. Ik belde daarop aan het einde v/d dag zelf maar was krek te laat.quote:Op zaterdag 7 april 2012 13:50 schreef FerryNL het volgende:
Echt man vind het echt belachelijk dat sommige mensen je helemaal niet meer terug bellen.
Terwijl ze wel gezegd hebben van ''ik bel je woensdag of donderdag even op''. En vervolgens hebben ik helemaal niks meer gehoord.![]()
Zeg dan meteen als ik daar ben dat ik niks voor je kan betekenen voor je bedrijf of wat dan ook.
Doorzetten maar als je wil stoppen zou ik wel pas gaan als je ergens anders een contract hebt!quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:42 schreef Daboman het volgende:
Nou ik heb m'n eerste week bij m'n nieuwe werkgever erop zitten. Ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet denken. Het is niet bepaald hard werken, waardoor de verveling kan toeslaan. Soms moet je echt ineens 3 kwartier wachten totdat je weer verder kunt, bovenop de lange pauzes die je toch al krijgt. Het werk zelf is eentonig. Er zijn er al genoeg geweest die hierom bijna direct weer gestopt zijn.En het is in 3-ploegendienst. Aan de andere kant, het betaalt door allerlei toeslagen bovenmodaal, m'n collega's zijn gezellig en mijn diploma zou enig perspectief op doorgroei moeten kunnen bieden.
Dit was geen uitzendbureau maar gewoon een horecazaak waar ik een avond mee kon lopen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:05 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Had dat gisteren ook met een groot uitzendbureau. Ze zouden me dezelfde dag terugbellen met nieuws over een bedrijf dat interesse in me had maar kwamen belofte niet na. Ik belde daarop aan het einde v/d dag zelf maar was krek te laat.![]()
Nouja, volgende week dan maar een 'stalkcampagne' starten ... !
zovaak meegemaakt bij AHquote:Op zaterdag 7 april 2012 13:50 schreef FerryNL het volgende:
Echt man vind het echt belachelijk dat sommige mensen je helemaal niet meer terug bellen.
Terwijl ze wel gezegd hebben van ''ik bel je woensdag of donderdag even op''. En vervolgens hebben ik helemaal niks meer gehoord.![]()
Zeg dan meteen als ik daar ben dat ik niks voor je kan betekenen voor je bedrijf of wat dan ook.
heb a.s dinsdag een voorwaarden gesprekquote:Op zaterdag 7 april 2012 16:37 schreef Jores het volgende:
Onderhandelen jullie bij arbeidsvoorwaardengesprekken? Zo ja, hebben jullie tips?
Albert Heijn? Waarop had je dan gereageerd?quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:40 schreef Anonymousz het volgende:
zovaak meegemaakt bij AH
ze zeggen ik bel je wel terug ook als je niet wordt aangenomen
en toch niet terug gebeld of een mail gestuurd
ik ben helemaal klaar met AH
vakken vullen en broodafdelingquote:Op zaterdag 7 april 2012 23:02 schreef Zocalo het volgende:
[..]
Albert Heijn? Waarop had je dan gereageerd?
21quote:
Vind nog meevallen. Ik ben 25 en kan opzich ook wel begrijpen dat ze mij niet meer aanemen. Als je jonger dan 23 bent dan val je nog onder het minimumloon en ik ben gewoon te duur voor ze.quote:
Ik zei het idd verkeerd ja nu je het zo zegt.quote:Op zaterdag 7 april 2012 23:48 schreef Jores het volgende:
Ook als je 25 bent kan je het minimumloon krijgen hoor, dat is niet leeftijdsgebonden. Als je jonger dan 23 bent krijg je een bepaald percentage van het minimumloon.
Nou al vanaf begin september vorig jaar, maar had nog een reserve potje van al het opgespaarde fooi wat ik kon gebruiken voor mijn kosten. En daardoor had ik een uitkering zo lang mogelijk uitgesteld omdat ik echt geen zin heb om weer in zo'n traject te belanden.quote:Op zondag 8 april 2012 00:40 schreef SwaPore het volgende:
FerryNL lees ik nu dat je een jaar werkloos bentWat heb je in de tussentijd gedaan en hoe kreeg je inkomsten?
Diploma's zeggen niets. Ik ken iemand die 8 maanden werkloos was. Daar zit je dan met je cum laude wo-papiertje.quote:Op zondag 8 april 2012 01:02 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Nou al vanaf begin september vorig jaar, maar had nog een reserve potje van al het opgespaarde fooi wat ik kon gebruiken voor mijn kosten. En daardoor had ik een uitkering zo lang mogelijk uitgesteld omdat ik echt geen zin heb om weer in zo'n traject te belanden.
Maarja nu is het geld echt op en moet ik wel een uitkering aanvragen, maar heb echt geen zin om weer in die shit te komen. Maarja moet toch de 17e naar de Soos om te praten over die 1 juli regeling.
Kijk ik snap dat mensen het dom vinden en zeggen je moest het al vanaf de eerste dag aanvragen. Maar nogmaals ik had een potje en daar kon ik een paar maanden mee vooruit zonder dat ik echt aan een uitkering moest.
Maar daarbij kon ik steeds bijna ergens aan de slag want: Ik kon eerst bij TNT terecht om te sorteren, maar de dag ervoor dat ik langs kon komen voor een rondleiding. Kreeg ik een sms van dat het niet doorging omdat TNT een sollicitatiestop heeft, dus ik moest weer verder zoeken.
Een maand later kon ik als afwasser ergens werken omdat ik voor iemand inviel voor een paar maanden. Maar wat bleek door bepaalde problemen kon diegene toch niet weg en moest natuurlijk ook weer werken. Aangezien hij daar al jaren werkt kon hij gewoon terug komen en ik weer wegwezen na die paar dagen. En tot nu toe wilt het maar niet lukken om wat te vinden, en als het weer september is dan zit ik inderdaad aan de 1 jaar grens.
Ik ben nu dus 7 maanden werkeloos en dat is een nieuw record jammer genoeg. Toen ik in het verleden aan een uitkering zat had ik maar een paar weken nodig om weer nieuw werk te vinden. Maarja helaas door de crisis gaat het allemaal niet zo makkelijk meer, en zeker met mijn diploma's.
Nee diploma's zeggen tegenwoordig niks meer.quote:Op zondag 8 april 2012 01:10 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Diploma's zeggen niets. Ik ken iemand die 8 maanden werkloos was. Daar zit je dan met je cum laude wo-papiertje.
Het is in elke sector lastig. Ben nu ook op oproepbasis te werk, daarnaast uitkering dat ook stopt. Geen idee hoe ik daarna aan mijn geld kom, ben noodgedwongen bij ouders gaan wonen...
Cijfers zijn alleen maar van belang als je gaat promoveren of in aanmerking wil komen voor een prestigieus traineeship.quote:Op zondag 8 april 2012 01:10 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Diploma's zeggen niets. Ik ken iemand die 8 maanden werkloos was. Daar zit je dan met je cum laude wo-papiertje.
Het is in elke sector lastig. Ben nu ook op oproepbasis te werk, daarnaast uitkering dat ook stopt. Geen idee hoe ik daarna aan mijn geld kom, ben noodgedwongen bij ouders gaan wonen...
Ik heb het tot nu toe steeds niet gedaan omdat ik meer dan tevreden was met het aanbod. Bij mijn laatste contract overwoog ik het wel. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om het niet te doen. Dit omdat er een reëel risico was dat ik dan pas een maand later kon beginnen en daardoor ruim 30% van m'n laatst verdiende salaris zou mislopen. En ze boden toch al meer dan ik op basis van de cao bij mijn vorige werkgever zou hebben gekregen.quote:Op zaterdag 7 april 2012 16:37 schreef Jores het volgende:
Onderhandelen jullie bij arbeidsvoorwaardengesprekken? Zo ja, hebben jullie tips?
De meeste werkgevers zijn in principe allemaal ook gewoon een stelletje fuckers. Als er een crisis is dan zullen ze het niet nalaten je zoveel mogelijk uit te knijpen en als de economie goed draait dan kloppen ze huilend bij de regering aan dat de lonen zo hoog zijn en ze geen goede mensen kunnen krijgen.quote:Op zondag 8 april 2012 01:16 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Nee diploma's zeggen tegenwoordig niks meer.. Ik baal gewoon dat mensen je ook geen kans geven, want heb echt op alles gesolliciteerd zoals: productiewerk, magazijnmerk, callcenter etc etc. Maar ja ik krijg steeds te horen dat ze zoveel sollicitanten hebben met meer ervaring en ik dus niet door de eerste ronde ben of iets dergelijks. Ja zo kan ik niks vinden nee. Ik heb zelf in de Horeca gewerkt maar daar is het zelfs moeilijk om aan een baan te komen.
Want waar ik woon zoeken ze helaas niemand en dus ga ik verder van huis zoeken. Maar dan krijg ik weer te horen dat ik te ver weg woon, en dan heb ik echt zoiets van wat moet ik dan nog.
WerkloosheidWet. Allemaal baantjes die ik tijdens mijn studie deed en waar ik dus recht op heb. Maar nu word ik zelfs bij de McDonalds afgewezenquote:Op zondag 8 april 2012 01:16 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Nee diploma's zeggen tegenwoordig niks meer.. Ik baal gewoon dat mensen je ook geen kans geven, want heb echt op alles gesolliciteerd zoals: productiewerk, magazijnmerk, callcenter etc etc. Maar ja ik krijg steeds te horen dat ze zoveel sollicitanten hebben met meer ervaring en ik dus niet door de eerste ronde ben of iets dergelijks. Ja zo kan ik niks vinden nee. Ik heb zelf in de Horeca gewerkt maar daar is het zelfs moeilijk om aan een baan te komen.
Want waar ik woon zoeken ze helaas niemand en dus ga ik verder van huis zoeken. Maar dan krijg ik weer te horen dat ik te ver weg woon, en dan heb ik echt zoiets van wat moet ik dan nog.
Ik wil zeker wel werken maar dan moeten ze me ook wel een kans geven.
Waarom is je uitkering eigenlijk gestopt dan?
Dat is gewoon gegoochel met cijfers. Ik behoorde in principe ook tot de 93% die binnen een jaar na zijn studie een baan vond. En ik deed alleen maar een beetje data-entry, nog parttime ook. Een vriend had bijna precies hetzelfde verhaal. Tsja of de cijfers zijn gewoon outdated.quote:Op zondag 8 april 2012 13:04 schreef SwaPore het volgende:
[..]
WerkloosheidWet. Allemaal baantjes die ik tijdens mijn studie deed en waar ik dus recht op heb. Maar nu word ik zelfs bij de McDonalds afgewezenGeldpotjes zijn op, maar hoe moet ik anders aan doekoe komen
Snap het niet. Twee stages gelopen bij researchbedrijven. Een jaar werkervaring bij een nutsbedrijf. Goede referenties, daarnaast een studie afgerond die volgens de Elsevier een baankans 'zeer goed' geeft. Ik snap het echt niet
Gemiddeld aan alle verstuurde sollicitaties wel 4 per dag. Ik moet ook wel zeggen dat ik ook niet elke dag iets verstuurd heb, want dan was er weer niks of ik wilde wachten op een reactie.quote:Op zondag 8 april 2012 04:49 schreef Mint_Clansell het volgende:
Hoeveel sollicitaties doe je per dag, FerryNL?
Ik ben zelfs ook bij de McDonald's afgewezen ja. Ik heb zelf 7 jaar Horeca ervaring, maar daar is het zelfs al bijna onmogelijk om aan de slag te gaan. Ik woon zelf in Dordrecht en hier kan ik echt niks vinden, dus wat doe ik. Dan ga ik weer verder van huis zoeken, maar dan krijg ik steeds weer te horen dat ik te ver weg woon voor ze.quote:Op zondag 8 april 2012 13:04 schreef SwaPore het volgende:
[..]
WerkloosheidWet. Allemaal baantjes die ik tijdens mijn studie deed en waar ik dus recht op heb. Maar nu word ik zelfs bij de McDonalds afgewezenGeldpotjes zijn op, maar hoe moet ik anders aan doekoe komen
Snap het niet. Twee stages gelopen bij researchbedrijven. Een jaar werkervaring bij een nutsbedrijf. Goede referenties, daarnaast een studie afgerond die volgens de Elsevier een baankans 'zeer goed' geeft. Ik snap het echt niet
Ja ik wil ook echt een BBL opleiding gaan volgen, maar wel het liefst waar ik zelf in door wil gaan.quote:Op zondag 8 april 2012 15:32 schreef SwaPore het volgende:
Ik zou zelf een BBL richting doen, iets in de Vapro. Offshore is goed boeren en daar krijgt men bovenmodaal salaris. Als je dan ook nog eens via stages en praktijkervaring binnenkomt is het top
Als je in de salarissentopics kijkt zie je veel vapro-lui die een aardig loon binnenkrijgen.
Met je handen werken en niet op kantoor dan kom je toch snel uit op techniekquote:Op zondag 8 april 2012 16:01 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik wil ook echt een BBL opleiding gaan volgen, maar wel het liefst waar ik zelf in door wil gaan.
Kijk ik wilde eerst de ICT in maar daar kom ik met geen mogelijkheid aan een BBL plek. Ze hebben al stagiaires of ze willen liever een MBO4 laatste jaars of een HBO student. Maar het meeste wat ik te horen krijg is dat ze al voorzien zijn, en ik begon echt al vroeg met zoeken.
En dus zit ik een beetje te bedenken van wat ik dan voor opleiding zou willen doen, want wil wel echt een BBL opleiding gaan volgen. Omdat ik dat gewoon beter vind en je gewoon lekker een maandsalaris verdient
Ik heb al eens in het verleden een BBL opleiding gevolgd en dat was in de Horeca, maar ja sinds vorig jaar ben ik erachter gekomen dat ik het niet meer leuk vind. En ik wil gewoon echt wat anders gaan doen met een beetje een vast ritme erin als je snapt wat ik bedoel.
Ik heb zelfs aan de techniek gedacht, maar ja toch ben ik ook weer niet echt een techniek persoon. En toch ben ik ook bang dat ik dat te snel saai gaat vinden.
Ik moet wel zeggen dat ik echt iemand ben die graag met zijn handen werkt, en niet heel de dag op z'n luie reet op kantoor wilt zitten.
Maarja het is nog moeilijk en zeker in deze tijd kom je volgens mij niet meer zo snel aan een BBL plek.
Ja dat is ook wel weer zo ja dat je dan toch wel richting de techniek gaat.quote:Op zondag 8 april 2012 17:14 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Met je handen werken en niet op kantoor dan kom je toch snel uit op techniek
ICT is dood, iedereen doet dat tegenwoordig. Voor het geld moet je Vapro doen, kom je wel weer uit in de techniek. Of je dat saai gaat vinden? Hangt van jezelf af he
Of monteursopleidingen. BBL is tegenwoordig haast alleen in die richtingen te doen. Je verdient met de juiste specialisatie toch wel meer dan menig hbo/wo-er
Al kan je als je geluk hebt direct aan de slag in de ICT en certificaten halen zonder een vervolgopleiding. Ken lui die van de havo kwamen en direct aan de slag gingen. Dat was echter wel 5 jaar terug en nu lukt dat haast niet meer.
Naja kijk ik heb zelf ook 2 jaar bij TNT gewerkt en dan 5 dagen in de week de nachten. Het was aan de ene kant wel lekker hoor maar het breekt je begeven moment en je hele sociale leven gaat idd een beetje achteruit.quote:Op zondag 8 april 2012 17:48 schreef Daboman het volgende:
Als ritme voor jou belangrijk is zou ik kilometers bij vapro vandaan blijven. Het verdient goed, maar dit komt omdat het in ploegendienst gedaan wordt, waar i.t.t. de horeca een hoop toeslag voor betaald wordt. En door het roteren gaat je nachtrust en je sociale leven achteruit, in feite krijg je hier dus financiële compensatie voor.
Alliander heeft mensen nodig die ze intern opleiden tot monteur. Deze werken gewoon 9-5.quote:Op zondag 8 april 2012 18:00 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Naja kijk ik heb zelf ook 2 jaar bij TNT gewerkt en dan 5 dagen in de week de nachten. Het was aan de ene kant wel lekker hoor maar het breekt je begeven moment en je hele sociale leven gaat idd een beetje achteruit.
Daarom is het nu een beetje dubbelop wat ik ga zeggen.
Maar ik wil wel tot zover het kan een 9 tot 5 baan (bedoel daarmee dus een vast ritme), maar weer niet heel de dag op kantoor als je snapt wat ik bedoel.
Kijk overwerken ofzo vind ik totaal geen probleem. Maar ik wil gewoon een baan hebben waar je niet de ene dag om 10 uur sochtend begint en de andere dag ineens om 5 uur savonds. Wat dus in de Horeca heel veel gebeurde, en ik wil toch wel enige vastigheid hebben qua werktijden.
Ik heb er raar genoeg nooit problemen mee gehad qua werktijden, maar het is gewoon fijner dat je een vast rooster heb (vind ik dan).
Mesnen die 9-5 levenquote:Op zondag 8 april 2012 17:48 schreef Daboman het volgende:
Als ritme voor jou belangrijk is zou ik kilometers bij vapro vandaan blijven. Het verdient goed, maar dit komt omdat het in ploegendienst gedaan wordt, waar i.t.t. de horeca een hoop toeslag voor betaald wordt. En door het roteren gaat je nachtrust en je sociale leven achteruit, in feite krijg je hier dus financiële compensatie voor.
Tja jij mag het raar vinden dat ik het liefst een 9 tot 5 baan wil. Ik heb juist altijd gewerkt zonder een 9 tot 5 mentaliteit en precies met die tijden werken. Maar na een tijd gaat je dat ook echt vervelen hoor als je steeds maar een kutritme heb.quote:
Was meer een reactie op de ander die claimde dat je geen sociaal leven kan hebben buiten een 9-5 omquote:Op zondag 8 april 2012 18:26 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Tja jij mag het raar vinden dat ik het liefst een 9 tot 5 baan wil. Ik heb juist altijd gewerkt zonder een 9 tot 5 mentaliteit en precies met die tijden werken. Maar na een tijd gaat je dat ook echt vervelen hoor als je steeds maar een kutritme heb.
Ik hoef niet letterlijk een 9 tot 5 baan, maar wel enig vastigheid qua uren werken. Niet de ene dag om 9 uur en de andere dag weer om 3 uur en de andere dag weer om 5 uur beginnen.
Ik zei niet dat je geen sociaal leven kan hebben in ploegendienst, ik zei dat je sociale leven erop achteruit gaat.quote:Op zondag 8 april 2012 18:32 schreef SwaPore het volgende:
[..]
Was meer een reactie op de ander die claimde dat je geen sociaal leven kan hebben buiten een 9-5 om
1 van de 800 horcea's moet wel intresse in je hebbenquote:Op maandag 9 april 2012 14:49 schreef FerryNL het volgende:
Vandaag maar even op iens.nl kijken voor horeca zaken, en dan alle sites afgaan om te kijken of ze nog vacature's open hebben staan.
Als ik zo kijk dan heeft Rotterdam 800 horeca zaken, dus het zou toch wel moeten lukken om bij 1 aan de slag te kunnen.
Ja daarom dat lijkt mij wel.quote:Op maandag 9 april 2012 14:50 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
1 van de 800 horcea's moet wel intresse in je hebben
Dat heb ik al regelmatig bij het eerste gesprek gehad.quote:Op maandag 9 april 2012 22:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ze gaan wat dieper in op je cv en hoe je dingen aanpakt, en vaak vragen ze dan ook praktijkvoorbeelden. Dus hoe jij als persoon omgaat met bepaalde situaties. Tweede gesprek is wel belangrijk dat je goeie, mondige antwoorden geeft en niet gaat hakkelen met je antwoorden. Zelfverzekerd overkomen is belangrijk! Succes in ieder geval!
Dankjewel!quote:Op maandag 9 april 2012 22:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ze gaan wat dieper in op je cv en hoe je dingen aanpakt, en vaak vragen ze dan ook praktijkvoorbeelden. Dus hoe jij als persoon omgaat met bepaalde situaties. Tweede gesprek is wel belangrijk dat je goeie, mondige antwoorden geeft en niet gaat hakkelen met je antwoorden. Zelfverzekerd overkomen is belangrijk! Succes in ieder geval!
quote:Op maandag 9 april 2012 22:51 schreef Mint_Clansell het volgende:
Klopt helemaal. Inderdaad toch nog wat dieper ingegaan op CV (hoewel daar vooral opleidingen en bijbaantjes op staan) en concrete voorbeelden van capaciteiten die ik in mijn brief noemde.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:30 schreef Mint_Clansell het volgende:
Het tweede gesprek heb je vaak ook met andere personen, zoals je toekomstige collega's of juist iemand die hoger op de ladder staat in het bedrijf dan degene(n) waar je het 1e gesprek mee had. Maar met zo'n gesprek proberen ze vaak er achter te komen wie jij als persoon bent.
Die vind ik altijd zo lastig om te beantwoorden.quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:08 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
[..]
Klopt helemaal. Inderdaad toch nog wat dieper ingegaan op CV (hoewel daar vooral opleidingen en bijbaantjes op staan) en concrete voorbeelden van capaciteiten die ik in mijn brief noemde.
En uiteraard de standaardvragen: "Waar zie je jezelf over 5 jaar?" "Wat zijn je sterke en zwakke punten?"![]()
Het gesprek ging wel goed denk ik. Volgens mij heb ik wel wat twijfel weggenomen of ik dit niet gewoon zie als tijdelijke baan en binnen een paar maanden weer weg ben.
De vorige keer kreeg ik wel echt meer het idee "dit zit wel goed, ik mag wel terugkomen voor het 2e gesprek", terwijl ik m'n kansen nu maar moeilijk in kan schatten. Ze zeiden ook dat het een lastige keuze zou worden tussen de laatste 2 (wat ook logisch is natuurlijk!).
Enfin, nog even spannend dus, maar ik hoor het waarschijnlijk vandaag nog!
Volgens mij is dat dan een arbeidsvoorwaarden gesprek. Maar ik weet dat niet zeker omdat ik nooit in zulke lange gesprekken/situatie terecht ben gekomen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:44 schreef Djieluh het volgende:
Okay, ik ben net gebeld dat ik op een derde gesprek mag komende maandag. Is een derde gesprek normaal?
Je kunt er wel een beetje vanuit gaan dat ze met jou verder willen.quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:44 schreef Djieluh het volgende:
Okay, ik ben net gebeld dat ik op een derde gesprek mag komende maandag. Is een derde gesprek normaal?
Je hebt maar 1 toewijzing nodigquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:14 schreef SwaPore het volgende:
Weer tig afwijzingen met als reden ervaringsgebrekvoor starters is het haast onmogelijk nu aan de bak te gaan
Bij KPN zoeken ze nog mensen voor hun callcentres, maar dan moet je minstens een jaar beschikbaar zijnquote:Op dinsdag 10 april 2012 15:44 schreef FerryNL het volgende:
Damn de Horeca is ook echt niet makkelijk meer om een bijbaantje te krijgen. Heb nu al 3 telefoontjes gehad van zaken die echt iemand zochten die door willen leren in de Horeca, en hun toekomst daarin gaan vinden.
Maar ja dat wil ik niet meer, het liefst wilde ik iets gaan doen in de ICT maar ja een BBL plek vinden is ook heel lastig in deze tijd.
Kijk ik wil gewoon een bijbaan in de Horeca omdat daar de meeste ervaring ligt, maar ja dat geven ze niet meer makkelijk omdat ze echt iemand willen die door wilt gaan. En niet tot september daar blijven en weer weg gaan omdat ze naar school gaan zoals ik dus.
Echt man jaren geleden kon je veel makkelijker een bijbaantje vinden voor 15 a 20 uur in de week.
Waarom is het zo moeilijk om wat anders te vinden zoals Callcenter werk ofzo, maar ja daar word ik al afgewezen omdat ik niet commercieel genoeg (vond een bedrijf) ben.
Nice!quote:Op dinsdag 10 april 2012 13:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Net te horen gekregen dat ik van de week ergens op gesprek mag.
Een derde gesprek heb ik nog niet vaak gehoord (behalve inderdaad een arbeidsvoorwaardengesprek). Hebben ze niets gezegd over hoeveel kandidaten er nog over zijn? Dat het laatste gesprek bijv. tussen jou en nog 1 ander iemand gaat?quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:44 schreef Djieluh het volgende:
Ja ik zat net te kijken maar daar vragen ze juist minimaal 1 jaar ervaring in een soortgelijke functie.quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:46 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Bij KPN zoeken ze nog mensen voor hun callcentres, maar dan moet je minstens een jaar beschikbaar zijn.
Zo commercieel hoef je daarvoor niet te zijn. Als de klant maar tevreden is en het KPN niet te veel kost.
Gefeli.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:35 schreef YebCar het volgende:
Ik kan deze reeks verlaten
ben akkoord met de voorwaarden en ben dus aangenomen
Gefeli!quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:35 schreef YebCar het volgende:
Ik kan deze reeks verlaten
ben akkoord met de voorwaarden en ben dus aangenomen
Wat zoek je eigenlijk voor werk?quote:Op dinsdag 10 april 2012 15:14 schreef SwaPore het volgende:
Weer tig afwijzingen met als reden ervaringsgebrekvoor starters is het haast onmogelijk nu aan de bak te gaan
quote:
dank u. ferryNL zie dmquote:Op dinsdag 10 april 2012 17:49 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Gefeli!
Wat ga je nu doen dan voor werk?
Prettige werksfeer met leuke en enthousiaste collega's bij een functie waarbij je volledig thuis werkt na 2,5 weekquote:Na 2,5 week training volledig vanuit huis werken;
Minimaal 6 maanden beschikbaar voor minstens 24 uur per week;
Prettige werksfeer met leuke en enthousiaste collega’s;
Vergoeding van je reiskosten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Smile, tomorrow will be worse...
Nou, dan zijn die eisen ook flink aangescherpt.quote:Op dinsdag 10 april 2012 17:19 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik zat net te kijken maar daar vragen ze juist minimaal 1 jaar ervaring in een soortgelijke functie.
quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:25 schreef BrainTeaser het volgende:
Aan de mensen met een nieuwe baan: gefeliciteerd!
Ik ben het helaas niet geworden, de ander had meer ervaring en was wat ouder.Balen joh!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
Waar die vacature staat bedoel je, of gewoon in het algemeen dat ik uitzendbureaus bel.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:59 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Nou, dan zijn die eisen ook flink aangescherpt.
Ik heb daar in 2010 voor 3 maanden gezeten met 0,0 werkervaring op dat gebied. Een cursus krijg je daar en je hebt het binnen 3 weken onder de knie.
Heb je al contact gezocht met een uitzendbureau?
Tegenwoordig vragen ze voor de simpelste kutbaan al minstens 1 jaar ervaring.quote:Op dinsdag 10 april 2012 20:59 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Nou, dan zijn die eisen ook flink aangescherpt.
Ik heb daar in 2010 voor 3 maanden gezeten met 0,0 werkervaring op dat gebied. Een cursus krijg je daar en je hebt het binnen 3 weken onder de knie.
Heb je al contact gezocht met een uitzendbureau?
Ik bedoelde dat laatste inderdaadquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:14 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Waar die vacature staat bedoel je, of gewoon in het algemeen dat ik uitzendbureaus bel.
In geval van het laatste ik sta echt bij heel veel uitzendbureaus ingeschreven, maar telkens kunnen ze maar niks doen voor me.
Zal morgen is bellen naar studentenwerk om het een en ander te vragen.
er staan hier serieus vacatures voor teeltmedewerkers in volgrond (in normaal Nederlands: aarbeienplukkers dus) in de krant die minimaal 1 jaar ervaring vragen. Zouden ze dat ook aan die Polen vragen, vraag ik me dan af.quote:Op dinsdag 10 april 2012 21:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Tegenwoordig vragen ze voor de simpelste kutbaan al minstens 1 jaar ervaring.
toch geen horeca?quote:Op dinsdag 10 april 2012 22:35 schreef FerryNL het volgende:
Ga misschien maar de zorg in.![]()
Hoor vaak dat ze daar juist veel mensen zoeken, en meerdere jongens/mannen.
Heb vandaag al 3 telefoontjes gepleegd, maar die zaken zoeken echt een leerling die echt in de Horeca wilt blijven en alles wilt leren.quote:
quote:Op dinsdag 10 april 2012 18:57 schreef Yesse het volgende:
LOL zat voor mijn vriend ook eens tussen de studenten bijbaan vacatures te snuffelen en vond de volgende functie-omschrijving:
[..]
Prettige werksfeer met leuke en enthousiaste collega's bij een functie waarbij je volledig thuis werkt na 2,5 week
Politie zoekt nog mensenquote:Op dinsdag 10 april 2012 22:35 schreef FerryNL het volgende:
Ga misschien maar de zorg in.![]()
Hoor vaak dat ze daar juist veel mensen zoeken, en meerdere jongens/mannen.
Wat voor BBL opleiding ga je doen?quote:Op woensdag 11 april 2012 16:09 schreef Aloria het volgende:
Als ik morgen voor 12 uur geen telefoontje krijg, ben ik aangenomen voor een bbl opleiding.
Duim aub voor mij dat ik niet gebeld wordt !!!!!
![]()
Als ik het goed heb nemen ze mij aan voor verpleegkundige.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:16 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat voor BBL opleiding ga je doen?
Ik zit ook te kijken naar een BBL opleiding, maar het is niet echt makkelijk meer om een BBL plek te kunnen bemachtigen.
Ja het is wat je zelf wilt, je hebt voor verzorging etc grote website's zoals frieslandzorg.nl of brabantzorg.nl hier staan vaak BBL opleidingen op en andere vacatures.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:16 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Wat voor BBL opleiding ga je doen?
Ik zit ook te kijken naar een BBL opleiding, maar het is niet echt makkelijk meer om een BBL plek te kunnen bemachtigen.
Ik hoop het voor je dat je aangenomen wordt.quote:Op woensdag 11 april 2012 16:39 schreef Aloria het volgende:
[..]
Als ik het goed heb nemen ze mij aan voor verpleegkundige.![]()
Heb zojuist een informatie avond uitnodiging gekregen voor een andere BBL opleiding bij een ander zorgbedrijf. Maargoed ik wil liever dat iemand ja zegt inplaats van al die uitnodigingen
reden vanwege je leeftijd?quote:Op woensdag 11 april 2012 17:46 schreef FerryNL het volgende:
Pfff het wordt wel een lange reis zeg als ik daarheen moet. Een enkele reis is al 1,5 uur, maar ja het moet wel wat kan niks anders vinden in mijn omgeving.
Vandaag weer een afwijzing in de Horeca.Snap het niet meer hoor, heb daar de meeste ervaring in en alsnog word ik afgewezen.
Reden:quote:
dat zeggen ze ook altijd tegen mijquote:Op woensdag 11 april 2012 20:30 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Reden:
Vanwege de vele reacties die wij hebben ontvangen naar aanleiding van onze vacatures. Moeten we je helaas mededelen dat je op dit moment niet geselecteerd bent voor een sollicitatiegesprek.
En dat was een afwijzing voor in de Horeca. Terwijl ik al 7 jaar ervaring heb en nog word ik niet uitgenodigd.![]()
![]()
Ze houden me wel in het bestand zeggen ze maar daar geloof ik nooit echt in.
Damn het wordt wel echt een lange rit voordat je enigszin bij KPN aan de slag kan.
Heb nu via de mail wat formulieren gehad en dat moet ik weer terug, en dan de 18 moet ik eerst naar dat uitzendbureau om wat testen te maken. Dit zijn dan de testen: computer testen: een vaardigheden test(Slem) bestaande uit een luistertest, typetest en een downloadtest en daarnaast de MatchQ dat is een indicatorentest.
En dan komen deze stappen vervolgens als je überhaupt die testen goed heb gemaakt.
- sollicitatiegesprek;
- motivatie;
- rollenspel;
- inschrijving en administratieve verwerking.
Vind dat wel een beetje overdreven zeg voor een klantenservice functie. Maar misschien ligt dat aan mij.![]()
Maar dan zijn we er nog niet.
Daarna als alles goed is dan heb ik nog een gesprek bij KPN zelf, en als dat goed is dan kan ik met die training beginnen.
Maar ik zit toch wel een beetje met die reistijden. Ben toch totaal meer dan 3 uur onderweg per dag heen en terug. De training is wel betaald maar toch blijft het best lang.
Maar ja ik moet wel want anders moet ik wel misschien iets rots gaan doen via het UWV.
Ja zoiets staat mij ook te wachten ja.quote:Op woensdag 11 april 2012 20:38 schreef Meteoric het volgende:
Ik heb ook een sollicitatieprocedure achter de rug als klantensericemedewerker. Dit moest ik doen:
* CV + motivatie sturen (tot zover normaal)
* Telefonisch mijn motivatie toelichten.
* Uitgebreide callcenter test doen online, dit duurde 45 minuten.
* Weer telefonisch gesprek, onder andere om de testuitslag te bespreken.
* Opnieuw sturen motivatie
* Sollicitatiedag, duurde vijf uur lang. Daarin moesten ik en andere kandidaten ons/elkaar voorstellen, heb ik een rollenspel gespeeld, en gespeeddated met de staff. En ik moest nog wat dingen doen![]()
En toen moest ik me inderdaad nog inschrijven, ik ben nog gescreened bij allerlei instanties en moest een VOG aanvragen. Vandaag mocht ik 6 documenten ondertekenen, inclusief geheimshoudingsplichtenBaantjes als klantenservicemedewerker zijn heel erg populair, dus maken ze de sollicitatieprocedure streng. Dit alles heeft ongeveer drie weken in beslag genomen trouwens.
Excuses voor het gebrekkig Nederlands, ben moe en heb geen zin de fouten eruit te halen.
1,5 uur...KPN zit op de Kop van Zuid.toch?quote:Op woensdag 11 april 2012 20:30 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Reden:
Vanwege de vele reacties die wij hebben ontvangen naar aanleiding van onze vacatures. Moeten we je helaas mededelen dat je op dit moment niet geselecteerd bent voor een sollicitatiegesprek.
En dat was een afwijzing voor in de Horeca. Terwijl ik al 7 jaar ervaring heb en nog word ik niet uitgenodigd.![]()
![]()
Damn het wordt wel echt een lange rit voordat je enigszin bij KPN aan de slag kan.
Heb nu via de mail wat formulieren gehad en dat moet ik weer terug, en dan de 18 moet ik eerst naar dat uitzendbureau om wat testen te maken. Dit zijn dan de testen: computer testen: een vaardigheden test(Slem) bestaande uit een luistertest, typetest en een downloadtest en daarnaast de MatchQ dat is een indicatorentest.
En dan komen deze stappen vervolgens als je überhaupt die testen goed heb gemaakt.
- sollicitatiegesprek;
- motivatie;
- rollenspel;
Vind dat wel een beetje overdreven zeg voor een klantenservice functie. Maar misschien ligt dat aan mij.![]()
Daarna als alles goed is dan heb ik nog een gesprek bij KPN zelf, en als dat goed is dan kan ik met die training beginnen.
Maar ik zit toch wel een beetje met die reistijden. Ben toch totaal meer dan 3 uur onderweg per dag heen en terug. De training is wel betaald maar toch blijft het best lang.
Maar ja ik moet wel want anders moet ik wel misschien iets rots gaan doen via het UWV.
quote:Op woensdag 11 april 2012 20:38 schreef Meteoric het volgende:
Ik heb ook een sollicitatieprocedure achter de rug als klantensericemedewerker. Dit moest ik doen:
* CV + motivatie sturen (tot zover normaal)
* Telefonisch mijn motivatie toelichten.
* Uitgebreide callcenter test doen online, dit duurde 45 minuten.
* Weer telefonisch gesprek, onder andere om de testuitslag te bespreken.
* Opnieuw sturen motivatie
* Sollicitatiedag, duurde vijf uur lang. Daarin moesten ik en andere kandidaten ons/elkaar voorstellen, heb ik een rollenspel gespeeld, en gespeeddated met de staff. En ik moest nog wat dingen doen![]()
En toen moest ik me inderdaad nog inschrijven, ik ben nog gescreened bij allerlei instanties en moest een VOG aanvragen. Vandaag mocht ik 6 documenten ondertekenen, inclusief geheimshoudingsplichtenBaantjes als klantenservicemedewerker zijn heel erg populair, dus maken ze de sollicitatieprocedure streng. Dit alles heeft ongeveer drie weken in beslag genomen trouwens.
Excuses voor het gebrekkig Nederlands, ben moe en heb geen zin de fouten eruit te halen.
Ze hebben meerdere vestigingen waaronder ook Rotterdam, maar daar hadden ze niemand nodig jammer genoeg. Want dat ligt wel even iets dichter bij huis maarja.quote:Op woensdag 11 april 2012 22:35 schreef kalinhos het volgende:
[..]
1,5 uur...KPN zit op de Kop van Zuid.toch?
Die testenquote:Op woensdag 11 april 2012 20:30 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Reden:
![]()
- sollicitatiegesprek;
- motivatie;
- rollenspel;
Ja ik vind het ook een beetje te ver gaan. Kijk als het nou om een top functie gaat dan snap ik het wel, maar het blijft maar een klantenservice functie.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:40 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Die testen.
Jezus zeg, wat een onzin.
Ik vind het idd ook niet heel erg, maar het is wel echt een eindje weg. Het is in Eindhoven wel vlakbij het station dus dat valt wel weer mee.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:08 schreef kalinhos het volgende:
Kiezen of delen. Aan de hand van je posts heb ik niet het idee dat je bijzonder veel kansen krijgt aangeboden. Dan maar even met het muziekie op iedere dag reizen zou ik zeggen... Waar is het eigenlijk?
Ja drm dat maakt het toch iets beter dan dat vele overstappen.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef kalinhos het volgende:
Nja als het directe treinverbinding is zou die 1,5 uur mij niet heel erg boeien eerlijk gezegd. Lastiger zou het worden als de 1,5 uur inhoudt dat je 3 bussen in moet bv. Nu is het gewoon zitten, boekie of muziekje erbij en je komt vanzelf waar je zijn moet. Op basis van de afstand zou ik dit zeker niet afwijzen in ieder geval.
Ik antwoord even snel, ik moet zo wegquote:Op woensdag 11 april 2012 20:51 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja zoiets staat mij ook te wachten ja.
Had je die vandaag dan? En ben je uiteindelijk aangenomen of krijg je dat weer via de telefoon te horen?
Zijn die testen echt moeilijk of valt dat wel weer mee, en waar letten ze echt het strengst op?
Zou dat wel willen weten. Je mag me ook wel een DM sturen hoor als je geen zin heb om het hier allemaal te vertellen.
Provinvie? Of stad.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef YskaFredriksson het volgende:
Zoekt er nog iemand een baan in Groningen in de detailhandel? Ik word gek van onbetrouwbare collega'sdie er nu bijna allemaal uit gebonjourd zijn alleen daardoor ontstaat er wel een gat qua personeel...
Ik vind het überhaupt apart dat je niet gewoon sowieso gebeld wordt. Het is toch juist leuk om iemand te bellen met goed nieuws? Ik zal voor je duimenquote:Op donderdag 12 april 2012 09:52 schreef Aloria het volgende:
( nog 2 uurtjes te gaan ) krijg ondertussen al aardig de vlinders in de buik van zenuwachtigheid !!
pff als je iemand moet bellen dat die niet door is en je hebt de tijd tot 12 uur dan bel je toch rond 10 a 11 uur neem ik aan. niet om kwart voor 12 of half 12 toch ??
Hmja als het nog niet duidelijk is, ik zit mijzelf helemaal op te vreten....![]()
Mischiend dat ze het wel heel erg druk hebben op het kantoor, en als je blij bent blijf je nog wel eens hangen? Ik weet het ook niet. Het maakt mij ook geen zak uit, zolang ik maar NIET gebeld wordt door hun voor 12 uur hahaquote:Op donderdag 12 april 2012 10:26 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik vind het überhaupt apart dat je niet gewoon sowieso gebeld wordt. Het is toch juist leuk om iemand te bellen met goed nieuws? Ik zal voor je duimen
Idd, al werd bij mij ook gewoon iedereen gebeldquote:Op donderdag 12 april 2012 10:52 schreef automatic_ het volgende:
Het komt een beetje over alsof je op de examenuitslag aan het wachten bent van de middelbare school
Zo voelt het inderdaad ook, het is niet alleen dat ik graag een BBL opleiding wil doen, maar je hebt ook een grotere kans op een vaste aanstelling.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:52 schreef automatic_ het volgende:
Het komt een beetje over alsof je op de examenuitslag aan het wachten bent van de middelbare school
Stad! Oosterstraat, voor hoeveel uur zoek je?quote:Op donderdag 12 april 2012 08:58 schreef Janena het volgende:
[..]
Provinvie? Of stad.
Denk dat het voor mij te ver weg is. Ik heb een parttime kantoorbaan maar zoek nog wel iets voor een paar uur per week.
Gemiddeld bedrijf kennende hoeft dat niet alleen op onzekerheid gebaseerd te zijnquote:Op donderdag 12 april 2012 11:11 schreef Yesse het volgende:
Ik ben dan altijd zo'n onzeker vogeltje dat ik zelfs dan ga twijfelen of ze het niet gewoon toevallig vergeten zijn haha.
Heheh, inderdaad , wij hadden dan alleen geen msn maar op het vmbo was alles toch zo duidelijk dat ik het gehaald had ( zat bij de 10 hoogste afgestudeerden) En ik maar bij elke toets jammeren dat ik een erg slecht gevoel had en ik geen enkele vraag wist....... ( onzekerheid)quote:Op donderdag 12 april 2012 11:11 schreef Yesse het volgende:
Ik ben dan altijd zo'n onzeker vogeltje dat ik zelfs dan ga twijfelen of ze het niet gewoon toevallig vergeten zijn haha.
Na het examen wist ik 95% zeker dat ik geslaagd was (door schoolresultaten kon ik overal 3'en op halen) plus zat iedereen op MSN bij te houden waar ze waren met bellen (ging op alfabet).. Ik was niet gebeld maar ben voor de zekerheid toch naar school gegaan om het te checken. Was ook niet de enige hahaha
Klopt had een sollicitatie gesprek aantal maanden geleden bij een KDV ( kinderdagverblijf) Die zouden mij ook de volgende dag bellen voor 13.00 uur dacht ik. Waren ze mij kompleet vergeten. heb er zelf achteraan moeten bellen. Zelf gevraagt als dit ook nog bij de sollicitatie hoorde, want ik kreeg een vraag wat ik zou doen als iemand zijn afspraken niet naar kwam. Dit werd een beetje weggelachen... Ben het niet geworden. Hmja roepen dat afspraken erg belangrijk zijn, wat doet zo'n bedrijf zelf....quote:Op donderdag 12 april 2012 11:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Gemiddeld bedrijf kennende hoeft dat niet alleen op onzekerheid gebaseerd te zijn
Ik dacht dat jij een geschikte baan had gevonden een tijdje terug? What happened?quote:Op donderdag 12 april 2012 11:30 schreef Janena het volgende:
Ik woon op de grens van overijssel en drenthe en zoek iets voor 6 tot 12 uur per week. Liefst op kantoor of in de detailhandel.
Groningen stad is eigenlijk wat te ver, jammer!
Ja ben hun telefoon nummer aan het zoeken, om te vragen als ik nu toch echt aangenomen benquote:Op donderdag 12 april 2012 12:09 schreef automatic_ het volgende:
Ik denk dat ik rond 13.00 zelf contact zou opnemen... Want stel dat ze je idd vergeten zijn...
En?quote:Op donderdag 12 april 2012 12:09 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ja ben hun telefoon nummer aan het zoeken, om te vragen als ik nu toch echt aangenomen ben
Potje potje, ze nemen niet op, het zal toch niet he dat ze mij vergeten zijn.......![]()
Ja ik moet zeker rust in mijn hoofd hebben, maar ik moet wel wat geld verdienen voor mijn kosten etc.quote:Op donderdag 12 april 2012 02:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ferry, jij moet eerst rust in je hoofd zien te vinden, geld verdienen kan altijd, desnoods folders/kranten of post rondbrengen.
Dat kan helemaal niet. Alle diploma's staan geregistreerd bij zowel het IB-groep als je oude school. Als je hem kwijt bent kun je tegen een vergoeding een nieuwe aanvragen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:23 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik moet zeker rust in mijn hoofd hebben, maar ik moet wel wat geld verdienen voor mijn kosten etc.
Kijk het hoef niet perse 40 uur, het kan 20 uur zijn als het maar wat is.
Maar ja nu heb ik weer een nieuw probleem.
Ik moet kunnen aantonen dat ik een MBO3 diploma heb, maar wat is nou het geval.
3 jaar geleden is mijn vorige werkgever mijn diploma kwijtgeraakt, en raar genoeg kon die het niet meer vinden. Hij wou echt de originele zien om het te geloven of zo, maar ja ik dacht ''ok is goed even snel een kopie maken en dan weer terug geven''. Maar vervolgens zag ik hem nooit meer en zijn ze hem kwijt geraakt. En de IB groep kon hem ook niet meer vinden dus ik vind het al super kut dat ik geen fysieke MBO3 diploma meer heb.
Maarja kort gezegd: kan ik het niet aantonen, dan kan ik daar al niet werken omdat ze mensen zoeken die minimaal MBO3 denk niveau hebben.
Klopt dat heb ik allang gedaan, ze konden alleen maar een cijferlijst vinden van het VMBO. Maar van het MBO hebben ze niks meer kunnen vinden raar genoeg.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:25 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet. Alle diploma's staan geregistreerd bij zowel het IB-groep als je oude school. Als je hem kwijt bent kun je tegen een vergoeding een nieuwe aanvragen.
Met alle respect maar dit verhaal geloof ik gewoon niet. Dat soort dingen staan gewoon geregistreerd. Bij je school en bij de IB-groep. Ik denk eerder dat je officieel niet alles afgerond hebt en dat er daardoor geen diploma geregistreerd staat.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:29 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Klopt dat heb ik allang gedaan, ze konden alleen maar een cijferlijst vinden van het VMBO. Maar van het MBO hebben ze niks meer kunnen vinden raar genoeg.
Oh dat is kort gezegt kut. Het is prima dat mensen kopie's willen maken van mijn diploma's en cijferlijsten, maar wil ze direct weer terug hebben. Zo heb ik alle belangrijke papieren in 1 rode map met allemaal vakjesquote:Op donderdag 12 april 2012 13:29 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Klopt dat heb ik allang gedaan, ze konden alleen maar een cijferlijst vinden van het VMBO. Maar van het MBO hebben ze niks meer kunnen vinden raar genoeg.
Dan geloof je het nietquote:Op donderdag 12 april 2012 13:33 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Met alle respect maar dit verhaal geloof ik gewoon niet. Dat soort dingen staan gewoon geregistreerd. Bij je school en bij de IB-groep. Ik denk eerder dat je officieel niet alles afgerond hebt en dat er daardoor geen diploma geregistreerd staat.
Je hoeft je niet te bewijzen maar leg mij het dan eens uit hoe je studiefinanciering stop gezet is? Als het kwijtgescholden is dan heb je het diploma behaald, heb je het terug moeten betalen dan heb je het niet behaald. De IB-groep kan zien of ze het kwijtgescholden hebben of dat je het terugbetaald hebt. Als het eerste het geval is dan heb jij je diploma behaald. Als ze dan gaan kijken met wat voor een opleiding je ingeschreven hebt gestaan dan is één plus één 2.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:35 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Dan geloof je het nietIk hoef me niet tegenover jou te bewijzen zeg.
![]()
Ik heb gewoon die opleiding afgerond en echt een diploma mogen ontvangen. Ik baal er ook echt van hoor dat ik hem niet meer kan aantonen, want het zijn wel belangrijke documenten.
Ik heb nooit stufi gekregen omdat ik het via een BBL traject heb gedaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:39 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te bewijzen maar leg mij het dan eens uit hoe je studiefinanciering stop gezet is? Als het kwijtgescholden is dan heb je het diploma behaald, heb je het terug moeten betalen dan heb je het niet behaald. De IB-groep kan zien of ze het kwijtgescholden hebben of dat je het terugbetaald hebt. Als het eerste het geval is dan heb jij je diploma behaald. Als ze dan gaan kijken met wat voor een opleiding je ingeschreven hebt gestaan dan is één plus één 2.
Dan nog staat je studie geregistreerd bij de IB-groep.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:44 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik heb nooit stufi gekregen omdat ik het via een BBL traject heb gedaan.
Ja dat heb ik wel nog steeds dat ik het leuk vind om naar die kookprogramma's te kijken. Maar ik heb nu al 7 jaar alleen in de keuken gestaan en begeven moment wordt je dat ook wel een beetje zat.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef StephanL het volgende:
Hmm. Ik zat net te kijken om mij om te laten scholen tot kokBij twee van der Valk vestigingen vragen ze leerling koks BBL. Ben alleen nog niet iemand die dagelijks in de keuken sta, maar vind bijvoorbeeld wel heel leuk om naar zo'n zender als 24 kitchen te kijken en dan voornamelijk Rudolphs Bakery
![]()
Dinsdag is er een soort opleidingen informatie dag bij een ROC. Ga ik even informeren.
Die baan heb ik ook maar ik wil graag wat meer uren werken, ik heb er daar op contract slechts 8 uur per week (in de praktijk vaak wel meer trouwens).quote:Op donderdag 12 april 2012 11:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een geschikte baan had gevonden een tijdje terug? What happened?
Hey Ferry,quote:Op donderdag 12 april 2012 13:49 schreef FerryNL het volgende:
Ja het is kut ja.![]()
Maarja zoals ik al zei gister ik ga echt dit weekend even heel goed nadenken. Van wat ik nou echt precies wil en waar ik nou echt in door wil gaan.
Want het is gewoon niet makkelijk om te switchen van carrière zonder werkervaring in een andere branche
Ik heb altijd in de Horeca gewerkt en wilde in eerste instantie de ICT in, maar daar kom je ook heel moeilijk aan de slag. Omdat ze liever iemand aannemen die al jaren werkervaring heeft, of een MBO4/HBO diploma hebben.
Soms denk ik ook of het niet beter is om gewoon de Horeca in te blijven, maar ja daar moet ik dus nog even heel goed over nadenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |