abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109867629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:12 schreef Piles het volgende:
Ook weer even melden hier, m'n project loopt binnenkort af, dus vanaf mei weer iets anders nodig.
Nu nog even de motivatie vinden om ook echt werk te gaan zoeken :') Best lastig, ook als je niet precies weet wát je zoekt -O-
wat kan je?
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:15:35 #53
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_109867770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik weet het: voor dag en dauw opstaan, torenhoge werkdruk, irritante dwaaltochten in woonwijken en industrieterreinen, bij wijze van spreke geen tijd om te schijten, klagende klanten, en aan het einde van de monsterlijk lange werkdag zó uitgeput dat je tot geen enkele activiteit meer in staat bent. Mijn - korte - tijd als koerier in 2007 weet ik nog maar al te goed :')
Inderdaad :') vandaag weer 13 uur nonstop.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_109867812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:13 schreef jobbb het volgende:

[..]

wat kan je?
Afgestudeerd HBO bedrijfseconomie, maar meer ervaring in bedrijfskunde (2 jaar ongeveer) (processen en organisatie e.d.).
Logistiek en transport trekt me nu steeds meer, maar daar heb ik totaal geen opleiding in :P

Vanmiddag al even zitten kijken bij LOI voor cursussen, maar geen idee of dat zin heeft.
pi_109867868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Afgestudeerd HBO bedrijfseconomie, maar meer ervaring in bedrijfskunde (2 jaar ongeveer) (processen en organisatie e.d.).
Logistiek en transport trekt me nu steeds meer, maar daar heb ik totaal geen opleiding in :P
daan heb je wel goede kansen op een baan lijkt me?
pi_109868095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:17 schreef jobbb het volgende:

[..]

daan heb je wel goede kansen op een baan lijkt me?
Ik heb altijd veel geluk gehad met werk, dus ik heb niet echt een eerlijk oordeel over de arbeidsmarkt :P
Ik ben ook nogal veeleisend, zolang het nog kan.
pi_109875749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik weet het: voor dag en dauw opstaan, torenhoge werkdruk, irritante dwaaltochten in woonwijken en industrieterreinen, bij wijze van spreke geen tijd om te schijten, klagende klanten, en aan het einde van de monsterlijk lange werkdag zó uitgeput dat je tot geen enkele activiteit meer in staat bent. Mijn - korte - tijd als koerier in 2007 weet ik nog maar al te goed :')
Buiten het vroege opstaan zal.ik het een best chill baantje vinden. Navigatieetje erbij, als.klanten zeuren en je weet je kan er niks aan doen, lekker door laten lullen dan. Files is ook overmacht, dan maar een kwartiertje later thuis. Je moey het geen jaren doen want dan word je stapelgek, maar voor een paar maanden lijkt het me nog steeds ideaal.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_109876997
Wel lekker cashen als je 13 uur per dag maakt.
pi_109888378
Ik geef het op met de geachte troep, net weer gebeld als ik voor nog een sollicitatie wil komen. Heb dus 3 dagen achtereen een sollicitatie gesprek en heb nog een sollicitatie lopen voor een BBL opleiding, waar ik ook hoop te mogen komen.

Heb nog nooit zo veel belangstelling gezien *O*

en het 0 uren contract waar ik maandag een gesprek van gehad heb, heb ik in de pocket. Dus als 1 van de andere 3 of hopelijk 4 ja zegt wordt het alleen maar beter !
pi_109893353
Ik heb vorige week vrijdag een gesprek gehad, ben door naar de tweede ronde zeiden ze gelijk al.
Nu zou ik dinsdag gebeld worden voor een afspraak, maar dit is nog niet gebeurd. Gisteren zelf contact opgenomen en het zou doorgegeven worden, maar nog geen reactie terug.

Ik ben nogal ongeduldig, dus wil het liefst er zelf weer achteraan gaan. Maar denk dat het beter is gewoon even te wachten nu ik gisteren al meerdere keren gebeld heb (toen was er niemand, wel boodschap doorgegeven). Lastig, erg frustrerend...
Ik wil assertief overkomen, maar niet te wanhopig of teveel pushen.
pi_109893840
En weer een afwijzing. Dit is zo lachen man! _O-

Had daar een paar maanden geleden al gereageerd, maar toen kon ik ergens anders aan de slag.
Maar door een reden kon ik daar weer niet blijven, en heb ik sinds kort weer gereageerd op het andere bedrijf.

Maar nu krijg ik ineens weer te horen van dat ik er niet tussen pas qua leeftijd.

Echt man ben al bijna 1 fucking jaar werkeloos aan het worden.
Het is zo frustrerend man, dan wil je graag alles aanpakken en nog lukt het maar niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109897375
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:06 schreef FerryNL het volgende:
En weer een afwijzing. Dit is zo lachen man! _O-

Had daar een paar maanden geleden al gereageerd, maar toen kon ik ergens anders aan de slag.
Maar door een reden kon ik daar weer niet blijven, en heb ik sinds kort weer gereageerd op het andere bedrijf.

Maar nu krijg ik ineens weer te horen van dat ik er niet tussen pas qua leeftijd.

Echt man ben al bijna 1 fucking jaar werkeloos aan het worden.
Het is zo frustrerend man, dan wil je graag alles aanpakken en nog lukt het maar niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik me voorstellen na bijna een jaar. Ik ken iemand die al meer dan een jaar geen werk vindt en die ziet het soms niet meer zitten.
pi_109898533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:33 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen na bijna een jaar. Ik ken iemand die al meer dan een jaar geen werk vindt en die ziet het soms niet meer zitten.
Moet daar echt niet aan denken zeg om al langer dan een jaar werkeloos te zijn.

Ik word morgen wel opgebeld voor een functie in de keuken, omdat de chefkok er vandaag niet was.
Ik zag de vacature op Werk.nl en meteen even gebeld, en ze zoeken nog steeds iemand.

Dus hopelijk kan ik toch nog maar even in de Horeca terecht.
pi_109901159
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:02 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Moet daar echt niet aan denken zeg om al langer dan een jaar werkeloos te zijn.

Ik word morgen wel opgebeld voor een functie in de keuken, omdat de chefkok er vandaag niet was.
Ik zag de vacature op Werk.nl en meteen even gebeld, en ze zoeken nog steeds iemand.

Dus hopelijk kan ik toch nog maar even in de Horeca terecht.
Hopelijk krijg je die baan, zelf heb ik bijna 5 a 6 maanden in de ww gezeten. Elke week weer brieven schrijven en afwachten en bij alles afgewezen. De reisduur is te lang ( focking 5 minuten rijden !!! ), u komt wisselvallig over, we denken dat u zich snel gaat vervelen. ( goh denken, mag ik zelf ook nog wat bepalen, of wordt alles al voor mij gedacht )

Jah ken het, ik heb ook middagen zitten huilen, omdat ik nergens voor uitgenodigd werd of door deze lullige smoesjes weggewerkt werd. Toen mijn ww ophield en ik in de bijstand moest, Kreeg ik te horen dat mijn vriend te veel verdiende en ik o bijstand kreeg... Nou dan is het laatste beetje hoop wat je hebt al helemaal weggevaagd.....
Gelukkig kwam toen net dat dierenwinkel baantje te voorschijn. Maar god ik hoop dat je snel werk vind ;)
pi_109901301
FerryNL heb je jezelf al ingeschreven bij studentenwerk.nl? Ik word elke dag toch wel een aantal keren bestookt met mailtjes met daarin verschillende jobs. Ondanks dat ik niet echt actief opzoek ben hebben ze me in een maand tijd aan de hand van een kort telefoongesprek al 2x voor een baan aangenomen. Ik heb het uiteindelijk zelf allebei de keren afgeblazen omdat ik te druk met school ben momenteel.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_109901631
quote:
19s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:58 schreef Guidetti het volgende:
FerryNL heb je jezelf al ingeschreven bij studentenwerk.nl? Ik word elke dag toch wel een aantal keren bestookt met mailtjes met daarin verschillende jobs. Ondanks dat ik niet echt actief opzoek ben hebben ze me in een maand tijd aan de hand van een kort telefoongesprek al 2x voor een baan aangenomen. Ik heb het uiteindelijk zelf allebei de keren afgeblazen omdat ik te druk met school ben momenteel.
Ik heb me daar ook al maanden geleden ingescreven en nog wel bij meer studenten bureaus.

Maar ik heb al zoveel berichten gestuurd naar ze dat ik interesse heb in een vacature. Maar of ze laten niks meer horen of ze zeggen dat ze iemand anders hebben gevonden die beter in het profiel past.
En krijg soms ook te horen dat ze echt studenten zoeken, en ik ben geen student. Ik ben gewoon iemand die zo snel mogelijk wilt werken.

En volgens mij zoeken ze ook meer studenten die HBO doen, want ze konden voor mij telkens niks betekenen.
pi_109902245
heb je recht op een ww uitkering als je de afgelopen 7 maanden als oproepkracht heb gewerkt en steeds gemiddeld 4 dagen hebt gewerkt of wordt het toch bijstand ?
pi_109902686
Ik zie het echt niet meer zitten. Ben in juni na mijn afstuderen (media richting) al een jaar werkloos. Wel wat shitty baantjes gehad, maar op het moment niks. Ik krijg overal afwijzingen...

Vorige maand op een heel leuk bedrijf een sollicitatiegesprek gehad, wordt er uiteraard een knakker aangenomen met meer ervaring. Hoe moet ik die dan opdoen?

Ik krijg de schijt van het UWV en dat je van 8/10 sollicitaties niet eens een bericht terugkrijgt. Zelfs na een belletje/mailtje hun kant weer op.. Ik begin zo langzamerhand echt een hekel te krijgen aan mijn afstudeerrichting.

Ik wil graag een deeltijd iets gaan doen, ben rond aan het kijken voor alles. Politie, in de zorg, ambulance-chauffeur etc etc.. Ik wordt 24 en de tijd begint hard te dringen. Heeft iemand hier nog een idee voor mij, zodat ik misschien wel in een hele andere richting ga denken, dan waar ik nu denk.

Met vriendelijke groet
pi_109902744
Hoe zouden jullie hiermee omgaan:

Heb op een vacature binnen mijn vakgebied gereageerd waarin stond dat ze spoedig op zoek waren naar iemand voor een bepaalde functie (promotie ten opzichte van mijn huidige).
Heb gesolliciteerd, drie gesprekken gehad en ben ook aangenomen.

Echter kan ik pas over 2 of 3 maanden starten i.v.m capaciteitsindelingen per vestiging. Ze zitten niet in financiële problemen o.i.d (zover ik kan inschatten a.d.v hun jaarcijfers). Ze geven aan mij graag te willen hebben en het snel concreet te willen maken. Ze kunnen echter nog geen startdatum geven.

Ik ben echter momenteel werkzaam bij een bedrijf waar ik snel weg wil omdat het me niet meer bevalt en ik wil daar z.s.m stoppen. Financieel kan ik de periode van onmiddelijke opzegging tot aan start nieuwe fuctie wel overbruggen en dat is het punt ook niet echt. Ik kan de tijd die vrijkomt goed gebruiken voor het oppakken van een taalcursus (die van toepassing is op nieuwe functie) etc.

Ik heb echter nog geen contract getekend bij mijn nieuwe werkgever (vanwege de startdatum) wel
mondelinge toezegging. Hoe zouden jullie handelen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 17:38:38 ]
pi_109902813
Ik zou het er niet op gokken. Pas je oude schoenen weggooien enzovoorts ;)
Stel je nieuwe werkgever anders voor om een contract op te stellen wat start over 3 of desnoods 4 maanden. Als het eerder moet, dan kun je altijd nog een herzien contract tekenen lijkt me.
pi_109902830
wachten tot je het contract heb getekend en dan pas stoppen bij dat bedrijf
pi_109903041
Godverdomme!

Kreeg net een mailtje dat ik eventueel deze zondag al kan beginnen als afwasser.

Maar ja het probleem is (en ik had me een beetje vergist in de reistijd), dat het toch niet haalbaar is om op tijd weer naar huis te kunnen gaan.
Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer en daar ben je vaak pas na 24:00 klaar.

Damn man soms denk ik echt had ik maar een rijbewijs man, dan kon ik tenminste veel makkelijker verder van huis werken.
pi_109903263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:38 schreef Piles het volgende:
Ik zou het er niet op gokken. Pas je oude schoenen weggooien enzovoorts ;)
Stel je nieuwe werkgever anders voor om een contract op te stellen wat start over 3 of desnoods 4 maanden. Als het eerder moet, dan kun je altijd nog een herzien contract tekenen lijkt me.
Ga dat inderdaad eens voorstellen. Maar betwijfel of ze dat doen. Ik baal sowieso een beetje van het feit dat het zolang duurt terwijl in de vacature iets anders stond. Maar wel een erg leuke functie en voorwaarden...
pi_109903476
Mij lijkt het best leuk om als bijbaantje achter de bar te staan, ben echter slechts een student, maar hoe kom je aan zo'n baantje, want ik neem aan dat ze altijd mensen willen met ervaring.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_109903639
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:59 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Mij lijkt het best leuk om als bijbaantje achter de bar te staan, ben echter slechts een student, maar hoe kom je aan zo'n baantje, want ik neem aan dat ze altijd mensen willen met ervaring.
In de horeca werkt het juist beter als je langs gaat, en gaat vragen of ze nog mensen nodig hebben.

Zeker voor de bediening omdat ze toch willen zien hoe je eruit ziet. Wellicht kan je zo een avondje meelopen met ze om te laten wat je al kan en dat je echt graag wilt werken.
pi_109904030
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:05 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Ik heb me daar ook al maanden geleden ingescreven en nog wel bij meer studenten bureaus.

Maar ik heb al zoveel berichten gestuurd naar ze dat ik interesse heb in een vacature. Maar of ze laten niks meer horen of ze zeggen dat ze iemand anders hebben gevonden die beter in het profiel past.
En krijg soms ook te horen dat ze echt studenten zoeken, en ik ben geen student. Ik ben gewoon iemand die zo snel mogelijk wilt werken.

En volgens mij zoeken ze ook meer studenten die HBO doen, want ze konden voor mij telkens niks betekenen.
Het mag misschien niet maar ik zou als ik jou was daar over liegen. Gewoon in je CV zetten dat je nog studeert en dat je student bent. Er zitten best leuke baantjes tussen en om een diploma kunnen ze niet vragen want je bent immers nog met je studie bezig ;)
Een vriend van mij werkt als student bijna fulltime bij de UPC klantenservice. Leuk inbound werk dus je hoeft geen mensen lastig te vallen met een verkooppraatje.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
  woensdag 4 april 2012 @ 18:23:54 #77
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_109904391
Mijn sollicitatiegesprek ging wel goed. De werkgever vond het iig een prettig gesprek en ik had er ook een goed gevoel bij.

Ik kreeg af en toe wel van die vragen voor m'n kiezen waarvan je niet helemaal zeker weet wat je er mee aan moet. Dus dan kregen ze ook een beetje een gekunsteld antwoord terug. :P

Bij andere vragen ging het juist goed en kon ik terugvallen op mijn ervaringen bij eerdere baantjes waarbij de door hun geschetste situatie zich toevallig voordeed.

Helaas moet ik zeggen dat ik niet verbaasd ben als ik niet gekozen wordt. Ze hebben daar zo te horen een hoop sollicitaties binnengekregen en de sollicitatieprocedure is een stuk strenger dan ik dacht.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_109904699
quote:
19s.gif Op woensdag 4 april 2012 18:12 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Het mag misschien niet maar ik zou als ik jou was daar over liegen. Gewoon in je CV zetten dat je nog studeert en dat je student bent. Er zitten best leuke baantjes tussen en om een diploma kunnen ze niet vragen want je bent immers nog met je studie bezig ;)
Een vriend van mij werkt als student bijna fulltime bij de UPC klantenservice. Leuk inbound werk dus je hoeft geen mensen lastig te vallen met een verkooppraatje.
Ja misschien is dat inderdaad wel beter ja, dat ik gewoon deels gaat liegen.
pi_109908789
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:52 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ga dat inderdaad eens voorstellen. Maar betwijfel of ze dat doen. Ik baal sowieso een beetje van het feit dat het zolang duurt terwijl in de vacature iets anders stond. Maar wel een erg leuke functie en voorwaarden...
Als ze je graag willen hebben, dan is er vast iets te regelen. Overleg gewoon met je toekomstige werkgever. Maar als ze niet mee willen werken, dan zou ik ook een beetje achterdochtig worden of het allemaal wel doorgaat... ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 19:56:48 #80
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_109908876
Fak! Het vinden van een goede baan is moeilijk! Ik sluit me ff aan in deze reeks.
  woensdag 4 april 2012 @ 20:07:54 #81
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_109909556
*meldt* :')

Sinds 1 januari zit ik thuis na een prachtige reorganisatie van mijn laatste gemeentebaan. Binnen worden gehaald in 2010 met het verhaal "we moeten verjongen" en na anderhalf jaren samen met de rest van onder de 35 er uit gedonderd worden omdat de OR (lees: bejaardensoos) het reorganisatieplan heeft opgesteld. En dus voor de tweede keer in 3 jaar tijd met hangende pootjes naar het UWV . Okee, ik verveelde mij er dood en wilde ook graag weg. Maar er is een verschil tussen weg willen en weg moeten. :N

Ik lees hier trouwens een boel bekende verhalen als het gaat om afwijzingen :P

Op mijn lijstje:
- "we zijn bang dat je je gaat vervelen". Mag ik dat bepalen?
- "Je bent te ambitieus". Sinds wanneer is dat verkeerd?
- "Je bent wel erg zelfverzekerd". Zelfvertrouwen hebben is dus ook niet goed?

argh :( :')

Oh, en de topper: na een tweede gesprek (waarbij wederom de toekomstige leidinggevende aanwezig was) dat goed liep gewoon weg niks meer vernemen van de potentiele werkgever. Zelf na 2x gebeld te hebben met o.a die toekomstig leidinggevende, terugbelbeloftes gehad te hebben nada noppes helemaal niks.

We zoeken verder :P

Tot die tijd: als iemand nog respondenten voor zijn of haar (afstudeer)onderzoek nodig heeft: ik heb ook een eigen bedrijf. Zie sig :P
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
  woensdag 4 april 2012 @ 20:19:11 #82
47102 Elvi
miemkwien
pi_109910265
Misschien was het een geval van 'TL;DR' maar kunnen jullie nog op mn vraag reageren over creatieve cv's? ;)
  woensdag 4 april 2012 @ 20:20:45 #83
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_109910349
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:07 schreef kwib het volgende:
*meldt* :')

Ik lees hier trouwens een boel bekende verhalen als het gaat om afwijzingen :P

Op mijn lijstje:
- "we zijn bang dat je je gaat vervelen". Mag ik dat bepalen?
- "Je bent te ambitieus". Sinds wanneer is dat verkeerd?
- "Je bent wel erg zelfverzekerd". Zelfvertrouwen hebben is dus ook niet goed?

argh :( :')

We zoeken verder :P
-U woont te ver weg. Terwijl ik heb aangegeven dat ik bereid ben om te verhuizen.
-U heeft te veel ervaring. Terwijl ik het niet erg vond om onder mijn niveau te werken.

Ik ken de afwijzingen. Maar na een bijna een jaar zonder werk te hebben gezeten is het met toch gelukt om een baan te vinden waar ik nu alweer 8 maanden werk. Laat de moed niet zakken. ^O^
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_109910631
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef Elvi het volgende:
Misschien was het een geval van 'TL;DR' maar kunnen jullie nog op mn vraag reageren over creatieve cv's? ;)
Ik denk dat het van de sector/functie afhangt waar je naar solliciteert. Al is dat wel een open deur natuurlijk :P
Opvallen is altijd goed, maar voor een administratieve functie moet je niet met een opgeleukt CV aankomen lijkt me. Terwijl dat voor een grafische functie uiteraard wel zin heeft.
Hoe de gemiddelde werkgever er naar kijkt, geen flauw idee.
pi_109910687
quote:
Even teruggelezen. Ik denk dat het afhangt van de baan en het bedrijf. In de mediawereld of voor een creatieve functie kun je er mooi meer opvallen en kan het zeker helpen. Maar in veel andere sectoren hoef je er niet mee aan te komen. Mijn sector is toch een beetje van 'vooral geen poespas' en ik kan me voorstellen dat het voor wat lagere/gewonere functies al snel over the top is. Dus tja, af laten hangen van functie en bedrijf. Overigens zou ik het bij vacatures waarvan je weet dat er honderden reacties op binnenkomen misschien juist toch doen, ook al past het er niet bij. Dan kan het net dat zetje zijn dat jou op laat vallen.
Broertje zit overigens in die mediawereld en heeft een mooie, interactieve website met cv en portfolio in een. Knap gedaan, maar moet je wel kunnen.
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
  woensdag 4 april 2012 @ 20:30:14 #86
24878 kwib
Respondentenleverancier
pi_109910883
quote:
Je bedoelt uit je post (moest even teruglezen :P )
quote:
Ik ben vorige week bij een werkcafé geweest en daar hadden we het over het laten opvallen van je CV. Daar werd aangeraden om geen pasfoto in je cv te zetten (tenzij er uiteraard specifiek om gevraagd wordt), onnodige dingen zoals geboorteplaats en huwelijkse status weg te laten en ipv kleuren gewoon randen of tabellen gebruiken (cv's worden toch vaak zwart-wit uitgeprint).
Dit komt mij vrij normaal (en verstandig) over.
quote:
Oh ja en tussen de persoonlijke gegevens en werkervaring/opleidingen een elevatorpitch te plaatsen (met een leuk randje eromheen).
Tenzij je in de marketing i.o.d. en dus veel met dit soort reclamekreten werkt zie ik hier het nut niet van in.
quote:
De brief vooral kort en bondig houden omdat er vaak alleen naar je cv word gekeken.
Dat is ook mijn ervaring (8 jaar werken, 30+ sollicitaties omdat ik maar niet weet wat ik wil of mij doodverveel bij mijn dan huidige werkgever :') )
quote:
En het belangrijkste was vooral opvallen. Dus ipv te vertellen dat je creatief bent, je cv op een creatieve manier presenteren. Er was ook iemand aanwezig die filmpjes maakt over de sollicitant, en die kan je dan meesturen met je cv.
Dit geldt alleen in de creatieve sector. Dan is het zeker een plus. Maar voor "medewerker debiteurenadministratie" zou ik het laten.
quote:
Wat denken jullie?
Het gaat -is puur mijn ervaring- veel meer om de werkervaring en of er een klik is tijdens het gesprek. En dat laatste is vaak al na letterlijke enkele seconden duidelijk, de first impression zeg maar. :)
Professionele online enquête of vragenlijst nodig? Enquêtetools.nl . Gratis vragenlijsten maken voor studenten en scholieren!
Respondenten nodig voor je onderzoek? RespondentenDatabase.nl . Nu 10 respondenten per onderzoek gratis.
pi_109913096
Ik doe ook mee met een baan zoeken. Ik heb dan wel werk, maar 't is nogal saai en flink onder mijn niveau.
Maar ik ben dan ook wel zo intelligent geweest om een culturele studie te doen :') dus daar ga ik nevernooit aan de bak komen. En ik heb sowieso natuurlijk geen ervaring want pas afgestudeerd. De afwijzingen zijn inmiddels niet meer te tellen, ik ben in 2 jaar tijd nog geen enkele keer door de 1e ronde heen gekomen :{
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_109914380
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 19:55 schreef Piles het volgende:

[..]

Als ze je graag willen hebben, dan is er vast iets te regelen. Overleg gewoon met je toekomstige werkgever. Maar als ze niet mee willen werken, dan zou ik ook een beetje achterdochtig worden of het allemaal wel doorgaat... ;)
Hun uitleg klinkt wel pausibel maar dat zou je ook moeten weten voordat je een vacature opent, en dat vind ik het hele punt.

Deze week heb ik nog een kennismakingsgesprek dus ga dit wel eens op tafel gooien. Maar ik moet ook te hoog van de toren gaan blazen omdat het dan misschien helemaal niet doorgaat.

Van de andere kant: mochten ze tijdens de procedure gemerkt hebben dat ze de functie toch niet konden bieden, was het makkelijker geweest om iedereen af te wijzen i.p.v arbeidsvoorwaardengespreklen te gaan voeren etc.
pi_109915871
Iets anders: hoe gaan jullie om met een reeds geplande vakantie als jullie solliciteren/worden aangenomen?

Gaan jullie die anuleren of laat je de vakantie gewoon doorgaan?
pi_109915945
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:00 schreef Blue_note het volgende:
Iets anders: hoe gaan jullie om met een reeds geplande vakantie als jullie solliciteren/worden aangenomen?

Hangt er helemaal vanaf wanneer en hoelang, en hoelang ik er dan werk :)
Maar niet per definitie annuleren, gewoon in overleg met je werkgever.
pi_109915993
quote:

Als ik aangenomen ben zou ik vragen of het een probleem is, is dat het geval zou ik annuleren (en dolblij zijn dat ik eíndelijk mijn baan heb).
Als het geen probleem is zou ik twijfelen of het wel verstandig is om te gaan. Als die vakantie pas over 3mnd is, zou ik hem door laten gaan. Als ie binnen 3 mnd is zou ik annuleren

[ Bericht 2% gewijzigd door Pannenkoeken op 04-04-2012 22:12:12 ]
  woensdag 4 april 2012 @ 22:09:03 #92
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109916411
quote:

Voor tijdelijke banen en uitzendbanen annuleer ik geen vakanties. Eind januari had ik een sollicitatiegesprek bij de organisatie waar ik nu werkzaam ben, en ze wilden me op maandag 30 januari laten starten. Ik gaf aan dat ik dan op wintersport zou zijn en daardoor een week later wou starten. Was geen probleem ... ! :+

Alleen de beste banen (voor zover mogelijk voor mij dan) zouden reden kunnen zijn voor een annulering.
pi_109916530
Ik geef al bij sollicitatie aan als ik op vakantie zou gaan. (helaas heb ik daar geen knaken voor :P)
pi_109916767
Ja vind het een moeilijk geval. Is binnen 1 maand na startdatum voor gelijk 3 weken. Ik heb een goede annuleringsverzekering etc. maar toch.

Mijn vriendin zou het ook erg prettig vinden om toch te kunnen gaan. Moeilijk...
  woensdag 4 april 2012 @ 22:17:36 #95
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_109916939
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:14 schreef Blue_note het volgende:
Ja vind het een moeilijk geval. Is binnen 1 maand na startdatum voor gelijk 3 weken. Ik heb een goede annuleringsverzekering etc. maar toch.

Mijn vriendin zou het ook erg prettig vinden om toch te kunnen gaan. Moeilijk...
Je zou de werkgever kunnen paaien door te stellen dat je in de officiële zomervakantie wél werkt. :+
pi_109917325
Officiële zomervakantie? Het gaat niet om een bijbaan hè ;)!

[ Bericht 43% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 22:23:45 ]
pi_109917409
quote:
1s.gif Op woensdag 4 april 2012 22:23 schreef Blue_note het volgende:
Officiële zomervakantie? Het gaat niet om een bijbaan hè ;)!
Uh nee, maar de meeste medewerkers willen vrij in de zomervakantie hoor :P Zeker die met kinderen ;)
Jij bent de rots in de branding die gewoon 2 volle maanden werkt dan _O_ :P
pi_109918334
Haha nou...het gaat om de eerste 3 weken van augustus ;)!

[ Bericht 45% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 22:36:58 ]
pi_109919983
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:45 schreef FerryNL het volgende:
Godverdomme!

Kreeg net een mailtje dat ik eventueel deze zondag al kan beginnen als afwasser.

Maar ja het probleem is (en ik had me een beetje vergist in de reistijd), dat het toch niet haalbaar is om op tijd weer naar huis te kunnen gaan.
Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer en daar ben je vaak pas na 24:00 klaar.

Damn man soms denk ik echt had ik maar een rijbewijs man, dan kon ik tenminste veel makkelijker verder van huis werken.
En combinatie fiets+trein/bus?

Waar is het als ik vragen mag? Woon zelf in Sliedrecht (en werk in Dordrecht) dus ben wel benieuwd.

[ Bericht 5% gewijzigd door kalinhos op 04-04-2012 23:20:20 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_109921579
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 23:05 schreef kalinhos het volgende:

[..]

En combinatie fiets+trein/bus?

Waar is het als ik vragen mag? Woon zelf in Sliedrecht (en werk in Dordrecht) dus ben wel benieuwd.
Ik woon zelf in Dordrecht en het is in Capelle aan de IJssel. De heen weg vind ik geen probleem, maar de terug weg gaat lastig worden omdat de laatste reismogelijkheid voor 24:00 is. En het is al combinatie van fiets+bus+trein.

De laatste mogelijkheid is om 23:06 bij Capelle en dan ben ik om 0:32 thuis. Dat zie ik ook niet echt zitten en nogmaals ik haal dat al niet. Als ik later dan 24:00 klaar ben dan kan ik al niet meer naar huis. Wel als ik een auto had maar ja heb helaas geen rijbewijs.
pi_109921967
Misschien kan je regelen dat je op tijd weg kan voor de laatste trein/bus.
pi_109922283
Geef 'm eerlijk gezegd weinig kans. Juist tegen het eind vd avond stapelt de afwas zich op, juist dan hebben ze iemand nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')