wat kan je?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:12 schreef Piles het volgende:
Ook weer even melden hier, m'n project loopt binnenkort af, dus vanaf mei weer iets anders nodig.
Nu nog even de motivatie vinden om ook echt werk te gaan zoekenBest lastig, ook als je niet precies weet wát je zoekt
Inderdaadquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik weet het: voor dag en dauw opstaan, torenhoge werkdruk, irritante dwaaltochten in woonwijken en industrieterreinen, bij wijze van spreke geen tijd om te schijten, klagende klanten, en aan het einde van de monsterlijk lange werkdag zó uitgeput dat je tot geen enkele activiteit meer in staat bent. Mijn - korte - tijd als koerier in 2007 weet ik nog maar al te goed
Afgestudeerd HBO bedrijfseconomie, maar meer ervaring in bedrijfskunde (2 jaar ongeveer) (processen en organisatie e.d.).quote:
daan heb je wel goede kansen op een baan lijkt me?quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:16 schreef Piles het volgende:
[..]
Afgestudeerd HBO bedrijfseconomie, maar meer ervaring in bedrijfskunde (2 jaar ongeveer) (processen en organisatie e.d.).
Logistiek en transport trekt me nu steeds meer, maar daar heb ik totaal geen opleiding in
Ik heb altijd veel geluk gehad met werk, dus ik heb niet echt een eerlijk oordeel over de arbeidsmarktquote:Op dinsdag 3 april 2012 21:17 schreef jobbb het volgende:
[..]
daan heb je wel goede kansen op een baan lijkt me?
Buiten het vroege opstaan zal.ik het een best chill baantje vinden. Navigatieetje erbij, als.klanten zeuren en je weet je kan er niks aan doen, lekker door laten lullen dan. Files is ook overmacht, dan maar een kwartiertje later thuis. Je moey het geen jaren doen want dan word je stapelgek, maar voor een paar maanden lijkt het me nog steeds ideaal.quote:Op dinsdag 3 april 2012 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:
[..]
Ik weet het: voor dag en dauw opstaan, torenhoge werkdruk, irritante dwaaltochten in woonwijken en industrieterreinen, bij wijze van spreke geen tijd om te schijten, klagende klanten, en aan het einde van de monsterlijk lange werkdag zó uitgeput dat je tot geen enkele activiteit meer in staat bent. Mijn - korte - tijd als koerier in 2007 weet ik nog maar al te goed
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 4 april 2012 14:06 schreef FerryNL het volgende:
En weer een afwijzing. Dit is zo lachen man!![]()
Had daar een paar maanden geleden al gereageerd, maar toen kon ik ergens anders aan de slag.
Maar door een reden kon ik daar weer niet blijven, en heb ik sinds kort weer gereageerd op het andere bedrijf.
Maar nu krijg ik ineens weer te horen van dat ik er niet tussen pas qua leeftijd.
Echt man ben al bijna 1 fucking jaar werkeloos aan het worden.
Het is zo frustrerend man, dan wil je graag alles aanpakken en nog lukt het maar niet.Kan ik me voorstellen na bijna een jaar. Ik ken iemand die al meer dan een jaar geen werk vindt en die ziet het soms niet meer zitten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Moet daar echt niet aan denken zeg om al langer dan een jaar werkeloos te zijn.quote:Op woensdag 4 april 2012 15:33 schreef tissues4myissues het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen na bijna een jaar. Ik ken iemand die al meer dan een jaar geen werk vindt en die ziet het soms niet meer zitten.
Hopelijk krijg je die baan, zelf heb ik bijna 5 a 6 maanden in de ww gezeten. Elke week weer brieven schrijven en afwachten en bij alles afgewezen. De reisduur is te lang ( focking 5 minuten rijden !!! ), u komt wisselvallig over, we denken dat u zich snel gaat vervelen. ( goh denken, mag ik zelf ook nog wat bepalen, of wordt alles al voor mij gedacht )quote:Op woensdag 4 april 2012 16:02 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Moet daar echt niet aan denken zeg om al langer dan een jaar werkeloos te zijn.
Ik word morgen wel opgebeld voor een functie in de keuken, omdat de chefkok er vandaag niet was.
Ik zag de vacature op Werk.nl en meteen even gebeld, en ze zoeken nog steeds iemand.
Dus hopelijk kan ik toch nog maar even in de Horeca terecht.
Ik heb me daar ook al maanden geleden ingescreven en nog wel bij meer studenten bureaus.quote:Op woensdag 4 april 2012 16:58 schreef Guidetti het volgende:
FerryNL heb je jezelf al ingeschreven bij studentenwerk.nl? Ik word elke dag toch wel een aantal keren bestookt met mailtjes met daarin verschillende jobs. Ondanks dat ik niet echt actief opzoek ben hebben ze me in een maand tijd aan de hand van een kort telefoongesprek al 2x voor een baan aangenomen. Ik heb het uiteindelijk zelf allebei de keren afgeblazen omdat ik te druk met school ben momenteel.
Ga dat inderdaad eens voorstellen. Maar betwijfel of ze dat doen. Ik baal sowieso een beetje van het feit dat het zolang duurt terwijl in de vacature iets anders stond. Maar wel een erg leuke functie en voorwaarden...quote:Op woensdag 4 april 2012 17:38 schreef Piles het volgende:
Ik zou het er niet op gokken. Pas je oude schoenen weggooien enzovoorts
Stel je nieuwe werkgever anders voor om een contract op te stellen wat start over 3 of desnoods 4 maanden. Als het eerder moet, dan kun je altijd nog een herzien contract tekenen lijkt me.
In de horeca werkt het juist beter als je langs gaat, en gaat vragen of ze nog mensen nodig hebben.quote:Op woensdag 4 april 2012 17:59 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Mij lijkt het best leuk om als bijbaantje achter de bar te staan, ben echter slechts een student, maar hoe kom je aan zo'n baantje, want ik neem aan dat ze altijd mensen willen met ervaring.
Het mag misschien niet maar ik zou als ik jou was daar over liegen. Gewoon in je CV zetten dat je nog studeert en dat je student bent. Er zitten best leuke baantjes tussen en om een diploma kunnen ze niet vragen want je bent immers nog met je studie bezigquote:Op woensdag 4 april 2012 17:05 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik heb me daar ook al maanden geleden ingescreven en nog wel bij meer studenten bureaus.
Maar ik heb al zoveel berichten gestuurd naar ze dat ik interesse heb in een vacature. Maar of ze laten niks meer horen of ze zeggen dat ze iemand anders hebben gevonden die beter in het profiel past.
En krijg soms ook te horen dat ze echt studenten zoeken, en ik ben geen student. Ik ben gewoon iemand die zo snel mogelijk wilt werken.
En volgens mij zoeken ze ook meer studenten die HBO doen, want ze konden voor mij telkens niks betekenen.
Ja misschien is dat inderdaad wel beter ja, dat ik gewoon deels gaat liegen.quote:Op woensdag 4 april 2012 18:12 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Het mag misschien niet maar ik zou als ik jou was daar over liegen. Gewoon in je CV zetten dat je nog studeert en dat je student bent. Er zitten best leuke baantjes tussen en om een diploma kunnen ze niet vragen want je bent immers nog met je studie bezig
Een vriend van mij werkt als student bijna fulltime bij de UPC klantenservice. Leuk inbound werk dus je hoeft geen mensen lastig te vallen met een verkooppraatje.
Als ze je graag willen hebben, dan is er vast iets te regelen. Overleg gewoon met je toekomstige werkgever. Maar als ze niet mee willen werken, dan zou ik ook een beetje achterdochtig worden of het allemaal wel doorgaat...quote:Op woensdag 4 april 2012 17:52 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Ga dat inderdaad eens voorstellen. Maar betwijfel of ze dat doen. Ik baal sowieso een beetje van het feit dat het zolang duurt terwijl in de vacature iets anders stond. Maar wel een erg leuke functie en voorwaarden...
-U woont te ver weg. Terwijl ik heb aangegeven dat ik bereid ben om te verhuizen.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:07 schreef kwib het volgende:
*meldt*
Ik lees hier trouwens een boel bekende verhalen als het gaat om afwijzingen
Op mijn lijstje:
- "we zijn bang dat je je gaat vervelen". Mag ik dat bepalen?
- "Je bent te ambitieus". Sinds wanneer is dat verkeerd?
- "Je bent wel erg zelfverzekerd". Zelfvertrouwen hebben is dus ook niet goed?
argh![]()
We zoeken verder
Ik denk dat het van de sector/functie afhangt waar je naar solliciteert. Al is dat wel een open deur natuurlijkquote:Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef Elvi het volgende:
Misschien was het een geval van 'TL;DR' maar kunnen jullie nog op mn vraag reageren over creatieve cv's?
Even teruggelezen. Ik denk dat het afhangt van de baan en het bedrijf. In de mediawereld of voor een creatieve functie kun je er mooi meer opvallen en kan het zeker helpen. Maar in veel andere sectoren hoef je er niet mee aan te komen. Mijn sector is toch een beetje van 'vooral geen poespas' en ik kan me voorstellen dat het voor wat lagere/gewonere functies al snel over the top is. Dus tja, af laten hangen van functie en bedrijf. Overigens zou ik het bij vacatures waarvan je weet dat er honderden reacties op binnenkomen misschien juist toch doen, ook al past het er niet bij. Dan kan het net dat zetje zijn dat jou op laat vallen.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef Elvi het volgende:
Misschien was het een geval van 'TL;DR' maar kunnen jullie nog op mn vraag reageren over creatieve cv's?
Je bedoelt uit je post (moest even teruglezenquote:Op woensdag 4 april 2012 20:19 schreef Elvi het volgende:
Dit komt mij vrij normaal (en verstandig) over.quote:Ik ben vorige week bij een werkcafé geweest en daar hadden we het over het laten opvallen van je CV. Daar werd aangeraden om geen pasfoto in je cv te zetten (tenzij er uiteraard specifiek om gevraagd wordt), onnodige dingen zoals geboorteplaats en huwelijkse status weg te laten en ipv kleuren gewoon randen of tabellen gebruiken (cv's worden toch vaak zwart-wit uitgeprint).
Tenzij je in de marketing i.o.d. en dus veel met dit soort reclamekreten werkt zie ik hier het nut niet van in.quote:Oh ja en tussen de persoonlijke gegevens en werkervaring/opleidingen een elevatorpitch te plaatsen (met een leuk randje eromheen).
Dat is ook mijn ervaring (8 jaar werken, 30+ sollicitaties omdat ik maar niet weet wat ik wil of mij doodverveel bij mijn dan huidige werkgeverquote:De brief vooral kort en bondig houden omdat er vaak alleen naar je cv word gekeken.
Dit geldt alleen in de creatieve sector. Dan is het zeker een plus. Maar voor "medewerker debiteurenadministratie" zou ik het laten.quote:En het belangrijkste was vooral opvallen. Dus ipv te vertellen dat je creatief bent, je cv op een creatieve manier presenteren. Er was ook iemand aanwezig die filmpjes maakt over de sollicitant, en die kan je dan meesturen met je cv.
Het gaat -is puur mijn ervaring- veel meer om de werkervaring en of er een klik is tijdens het gesprek. En dat laatste is vaak al na letterlijke enkele seconden duidelijk, de first impression zeg maar.quote:Wat denken jullie?
Hun uitleg klinkt wel pausibel maar dat zou je ook moeten weten voordat je een vacature opent, en dat vind ik het hele punt.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:55 schreef Piles het volgende:
[..]
Als ze je graag willen hebben, dan is er vast iets te regelen. Overleg gewoon met je toekomstige werkgever. Maar als ze niet mee willen werken, dan zou ik ook een beetje achterdochtig worden of het allemaal wel doorgaat...
Hangt er helemaal vanaf wanneer en hoelang, en hoelang ik er dan werkquote:Op woensdag 4 april 2012 22:00 schreef Blue_note het volgende:
Iets anders: hoe gaan jullie om met een reeds geplande vakantie als jullie solliciteren/worden aangenomen?
Gaan jullie die anuleren of laat je de vakantie gewoon doorgaan?
Als ik aangenomen ben zou ik vragen of het een probleem is, is dat het geval zou ik annuleren (en dolblij zijn dat ik eíndelijk mijn baan heb).quote:Op woensdag 4 april 2012 22:00 schreef Blue_note het volgende:
Iets anders: hoe gaan jullie om met een reeds geplande vakantie als jullie solliciteren/worden aangenomen?
Voor tijdelijke banen en uitzendbanen annuleer ik geen vakanties. Eind januari had ik een sollicitatiegesprek bij de organisatie waar ik nu werkzaam ben, en ze wilden me op maandag 30 januari laten starten. Ik gaf aan dat ik dan op wintersport zou zijn en daardoor een week later wou starten. Was geen probleem ... !quote:Op woensdag 4 april 2012 22:00 schreef Blue_note het volgende:
Je zou de werkgever kunnen paaien door te stellen dat je in de officiële zomervakantie wél werkt.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:14 schreef Blue_note het volgende:
Ja vind het een moeilijk geval. Is binnen 1 maand na startdatum voor gelijk 3 weken. Ik heb een goede annuleringsverzekering etc. maar toch.
Mijn vriendin zou het ook erg prettig vinden om toch te kunnen gaan. Moeilijk...
Uh nee, maar de meeste medewerkers willen vrij in de zomervakantie hoorquote:Op woensdag 4 april 2012 22:23 schreef Blue_note het volgende:
Officiële zomervakantie? Het gaat niet om een bijbaan hè!
En combinatie fiets+trein/bus?quote:Op woensdag 4 april 2012 17:45 schreef FerryNL het volgende:
Godverdomme!
Kreeg net een mailtje dat ik eventueel deze zondag al kan beginnen als afwasser.
Maar ja het probleem is (en ik had me een beetje vergist in de reistijd), dat het toch niet haalbaar is om op tijd weer naar huis te kunnen gaan.
Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer en daar ben je vaak pas na 24:00 klaar.
Damn man soms denk ik echt had ik maar een rijbewijs man, dan kon ik tenminste veel makkelijker verder van huis werken.
Ik woon zelf in Dordrecht en het is in Capelle aan de IJssel. De heen weg vind ik geen probleem, maar de terug weg gaat lastig worden omdat de laatste reismogelijkheid voor 24:00 is. En het is al combinatie van fiets+bus+trein.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:05 schreef kalinhos het volgende:
[..]
En combinatie fiets+trein/bus?
Waar is het als ik vragen mag? Woon zelf in Sliedrecht (en werk in Dordrecht) dus ben wel benieuwd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |