abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109867551
Ook weer even melden hier, m'n project loopt binnenkort af, dus vanaf mei weer iets anders nodig.
Nu nog even de motivatie vinden om ook echt werk te gaan zoeken :') Best lastig, ook als je niet precies weet wát je zoekt -O-
pi_109867629
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:12 schreef Piles het volgende:
Ook weer even melden hier, m'n project loopt binnenkort af, dus vanaf mei weer iets anders nodig.
Nu nog even de motivatie vinden om ook echt werk te gaan zoeken :') Best lastig, ook als je niet precies weet wát je zoekt -O-
wat kan je?
  dinsdag 3 april 2012 @ 21:15:35 #53
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_109867770
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik weet het: voor dag en dauw opstaan, torenhoge werkdruk, irritante dwaaltochten in woonwijken en industrieterreinen, bij wijze van spreke geen tijd om te schijten, klagende klanten, en aan het einde van de monsterlijk lange werkdag zó uitgeput dat je tot geen enkele activiteit meer in staat bent. Mijn - korte - tijd als koerier in 2007 weet ik nog maar al te goed :')
Inderdaad :') vandaag weer 13 uur nonstop.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_109867812
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:13 schreef jobbb het volgende:

[..]

wat kan je?
Afgestudeerd HBO bedrijfseconomie, maar meer ervaring in bedrijfskunde (2 jaar ongeveer) (processen en organisatie e.d.).
Logistiek en transport trekt me nu steeds meer, maar daar heb ik totaal geen opleiding in :P

Vanmiddag al even zitten kijken bij LOI voor cursussen, maar geen idee of dat zin heeft.
pi_109867868
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Afgestudeerd HBO bedrijfseconomie, maar meer ervaring in bedrijfskunde (2 jaar ongeveer) (processen en organisatie e.d.).
Logistiek en transport trekt me nu steeds meer, maar daar heb ik totaal geen opleiding in :P
daan heb je wel goede kansen op een baan lijkt me?
pi_109868095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:17 schreef jobbb het volgende:

[..]

daan heb je wel goede kansen op een baan lijkt me?
Ik heb altijd veel geluk gehad met werk, dus ik heb niet echt een eerlijk oordeel over de arbeidsmarkt :P
Ik ben ook nogal veeleisend, zolang het nog kan.
pi_109875749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 21:09 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Ik weet het: voor dag en dauw opstaan, torenhoge werkdruk, irritante dwaaltochten in woonwijken en industrieterreinen, bij wijze van spreke geen tijd om te schijten, klagende klanten, en aan het einde van de monsterlijk lange werkdag zó uitgeput dat je tot geen enkele activiteit meer in staat bent. Mijn - korte - tijd als koerier in 2007 weet ik nog maar al te goed :')
Buiten het vroege opstaan zal.ik het een best chill baantje vinden. Navigatieetje erbij, als.klanten zeuren en je weet je kan er niks aan doen, lekker door laten lullen dan. Files is ook overmacht, dan maar een kwartiertje later thuis. Je moey het geen jaren doen want dan word je stapelgek, maar voor een paar maanden lijkt het me nog steeds ideaal.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_109876997
Wel lekker cashen als je 13 uur per dag maakt.
pi_109888378
Ik geef het op met de geachte troep, net weer gebeld als ik voor nog een sollicitatie wil komen. Heb dus 3 dagen achtereen een sollicitatie gesprek en heb nog een sollicitatie lopen voor een BBL opleiding, waar ik ook hoop te mogen komen.

Heb nog nooit zo veel belangstelling gezien *O*

en het 0 uren contract waar ik maandag een gesprek van gehad heb, heb ik in de pocket. Dus als 1 van de andere 3 of hopelijk 4 ja zegt wordt het alleen maar beter !
pi_109893353
Ik heb vorige week vrijdag een gesprek gehad, ben door naar de tweede ronde zeiden ze gelijk al.
Nu zou ik dinsdag gebeld worden voor een afspraak, maar dit is nog niet gebeurd. Gisteren zelf contact opgenomen en het zou doorgegeven worden, maar nog geen reactie terug.

Ik ben nogal ongeduldig, dus wil het liefst er zelf weer achteraan gaan. Maar denk dat het beter is gewoon even te wachten nu ik gisteren al meerdere keren gebeld heb (toen was er niemand, wel boodschap doorgegeven). Lastig, erg frustrerend...
Ik wil assertief overkomen, maar niet te wanhopig of teveel pushen.
pi_109893840
En weer een afwijzing. Dit is zo lachen man! _O-

Had daar een paar maanden geleden al gereageerd, maar toen kon ik ergens anders aan de slag.
Maar door een reden kon ik daar weer niet blijven, en heb ik sinds kort weer gereageerd op het andere bedrijf.

Maar nu krijg ik ineens weer te horen van dat ik er niet tussen pas qua leeftijd.

Echt man ben al bijna 1 fucking jaar werkeloos aan het worden.
Het is zo frustrerend man, dan wil je graag alles aanpakken en nog lukt het maar niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_109897375
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 14:06 schreef FerryNL het volgende:
En weer een afwijzing. Dit is zo lachen man! _O-

Had daar een paar maanden geleden al gereageerd, maar toen kon ik ergens anders aan de slag.
Maar door een reden kon ik daar weer niet blijven, en heb ik sinds kort weer gereageerd op het andere bedrijf.

Maar nu krijg ik ineens weer te horen van dat ik er niet tussen pas qua leeftijd.

Echt man ben al bijna 1 fucking jaar werkeloos aan het worden.
Het is zo frustrerend man, dan wil je graag alles aanpakken en nog lukt het maar niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kan ik me voorstellen na bijna een jaar. Ik ken iemand die al meer dan een jaar geen werk vindt en die ziet het soms niet meer zitten.
pi_109898533
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 15:33 schreef tissues4myissues het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen na bijna een jaar. Ik ken iemand die al meer dan een jaar geen werk vindt en die ziet het soms niet meer zitten.
Moet daar echt niet aan denken zeg om al langer dan een jaar werkeloos te zijn.

Ik word morgen wel opgebeld voor een functie in de keuken, omdat de chefkok er vandaag niet was.
Ik zag de vacature op Werk.nl en meteen even gebeld, en ze zoeken nog steeds iemand.

Dus hopelijk kan ik toch nog maar even in de Horeca terecht.
pi_109901159
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:02 schreef FerryNL het volgende:

[..]

Moet daar echt niet aan denken zeg om al langer dan een jaar werkeloos te zijn.

Ik word morgen wel opgebeld voor een functie in de keuken, omdat de chefkok er vandaag niet was.
Ik zag de vacature op Werk.nl en meteen even gebeld, en ze zoeken nog steeds iemand.

Dus hopelijk kan ik toch nog maar even in de Horeca terecht.
Hopelijk krijg je die baan, zelf heb ik bijna 5 a 6 maanden in de ww gezeten. Elke week weer brieven schrijven en afwachten en bij alles afgewezen. De reisduur is te lang ( focking 5 minuten rijden !!! ), u komt wisselvallig over, we denken dat u zich snel gaat vervelen. ( goh denken, mag ik zelf ook nog wat bepalen, of wordt alles al voor mij gedacht )

Jah ken het, ik heb ook middagen zitten huilen, omdat ik nergens voor uitgenodigd werd of door deze lullige smoesjes weggewerkt werd. Toen mijn ww ophield en ik in de bijstand moest, Kreeg ik te horen dat mijn vriend te veel verdiende en ik o bijstand kreeg... Nou dan is het laatste beetje hoop wat je hebt al helemaal weggevaagd.....
Gelukkig kwam toen net dat dierenwinkel baantje te voorschijn. Maar god ik hoop dat je snel werk vind ;)
pi_109901301
FerryNL heb je jezelf al ingeschreven bij studentenwerk.nl? Ik word elke dag toch wel een aantal keren bestookt met mailtjes met daarin verschillende jobs. Ondanks dat ik niet echt actief opzoek ben hebben ze me in een maand tijd aan de hand van een kort telefoongesprek al 2x voor een baan aangenomen. Ik heb het uiteindelijk zelf allebei de keren afgeblazen omdat ik te druk met school ben momenteel.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_109901631
quote:
19s.gif Op woensdag 4 april 2012 16:58 schreef Guidetti het volgende:
FerryNL heb je jezelf al ingeschreven bij studentenwerk.nl? Ik word elke dag toch wel een aantal keren bestookt met mailtjes met daarin verschillende jobs. Ondanks dat ik niet echt actief opzoek ben hebben ze me in een maand tijd aan de hand van een kort telefoongesprek al 2x voor een baan aangenomen. Ik heb het uiteindelijk zelf allebei de keren afgeblazen omdat ik te druk met school ben momenteel.
Ik heb me daar ook al maanden geleden ingescreven en nog wel bij meer studenten bureaus.

Maar ik heb al zoveel berichten gestuurd naar ze dat ik interesse heb in een vacature. Maar of ze laten niks meer horen of ze zeggen dat ze iemand anders hebben gevonden die beter in het profiel past.
En krijg soms ook te horen dat ze echt studenten zoeken, en ik ben geen student. Ik ben gewoon iemand die zo snel mogelijk wilt werken.

En volgens mij zoeken ze ook meer studenten die HBO doen, want ze konden voor mij telkens niks betekenen.
pi_109902245
heb je recht op een ww uitkering als je de afgelopen 7 maanden als oproepkracht heb gewerkt en steeds gemiddeld 4 dagen hebt gewerkt of wordt het toch bijstand ?
pi_109902686
Ik zie het echt niet meer zitten. Ben in juni na mijn afstuderen (media richting) al een jaar werkloos. Wel wat shitty baantjes gehad, maar op het moment niks. Ik krijg overal afwijzingen...

Vorige maand op een heel leuk bedrijf een sollicitatiegesprek gehad, wordt er uiteraard een knakker aangenomen met meer ervaring. Hoe moet ik die dan opdoen?

Ik krijg de schijt van het UWV en dat je van 8/10 sollicitaties niet eens een bericht terugkrijgt. Zelfs na een belletje/mailtje hun kant weer op.. Ik begin zo langzamerhand echt een hekel te krijgen aan mijn afstudeerrichting.

Ik wil graag een deeltijd iets gaan doen, ben rond aan het kijken voor alles. Politie, in de zorg, ambulance-chauffeur etc etc.. Ik wordt 24 en de tijd begint hard te dringen. Heeft iemand hier nog een idee voor mij, zodat ik misschien wel in een hele andere richting ga denken, dan waar ik nu denk.

Met vriendelijke groet
pi_109902744
Hoe zouden jullie hiermee omgaan:

Heb op een vacature binnen mijn vakgebied gereageerd waarin stond dat ze spoedig op zoek waren naar iemand voor een bepaalde functie (promotie ten opzichte van mijn huidige).
Heb gesolliciteerd, drie gesprekken gehad en ben ook aangenomen.

Echter kan ik pas over 2 of 3 maanden starten i.v.m capaciteitsindelingen per vestiging. Ze zitten niet in financiële problemen o.i.d (zover ik kan inschatten a.d.v hun jaarcijfers). Ze geven aan mij graag te willen hebben en het snel concreet te willen maken. Ze kunnen echter nog geen startdatum geven.

Ik ben echter momenteel werkzaam bij een bedrijf waar ik snel weg wil omdat het me niet meer bevalt en ik wil daar z.s.m stoppen. Financieel kan ik de periode van onmiddelijke opzegging tot aan start nieuwe fuctie wel overbruggen en dat is het punt ook niet echt. Ik kan de tijd die vrijkomt goed gebruiken voor het oppakken van een taalcursus (die van toepassing is op nieuwe functie) etc.

Ik heb echter nog geen contract getekend bij mijn nieuwe werkgever (vanwege de startdatum) wel
mondelinge toezegging. Hoe zouden jullie handelen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2012 17:38:38 ]
pi_109902813
Ik zou het er niet op gokken. Pas je oude schoenen weggooien enzovoorts ;)
Stel je nieuwe werkgever anders voor om een contract op te stellen wat start over 3 of desnoods 4 maanden. Als het eerder moet, dan kun je altijd nog een herzien contract tekenen lijkt me.
pi_109902830
wachten tot je het contract heb getekend en dan pas stoppen bij dat bedrijf
pi_109903041
Godverdomme!

Kreeg net een mailtje dat ik eventueel deze zondag al kan beginnen als afwasser.

Maar ja het probleem is (en ik had me een beetje vergist in de reistijd), dat het toch niet haalbaar is om op tijd weer naar huis te kunnen gaan.
Ik ben afhankelijk van openbaar vervoer en daar ben je vaak pas na 24:00 klaar.

Damn man soms denk ik echt had ik maar een rijbewijs man, dan kon ik tenminste veel makkelijker verder van huis werken.
pi_109903263
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:38 schreef Piles het volgende:
Ik zou het er niet op gokken. Pas je oude schoenen weggooien enzovoorts ;)
Stel je nieuwe werkgever anders voor om een contract op te stellen wat start over 3 of desnoods 4 maanden. Als het eerder moet, dan kun je altijd nog een herzien contract tekenen lijkt me.
Ga dat inderdaad eens voorstellen. Maar betwijfel of ze dat doen. Ik baal sowieso een beetje van het feit dat het zolang duurt terwijl in de vacature iets anders stond. Maar wel een erg leuke functie en voorwaarden...
pi_109903476
Mij lijkt het best leuk om als bijbaantje achter de bar te staan, ben echter slechts een student, maar hoe kom je aan zo'n baantje, want ik neem aan dat ze altijd mensen willen met ervaring.
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_109903639
quote:
0s.gif Op woensdag 4 april 2012 17:59 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Mij lijkt het best leuk om als bijbaantje achter de bar te staan, ben echter slechts een student, maar hoe kom je aan zo'n baantje, want ik neem aan dat ze altijd mensen willen met ervaring.
In de horeca werkt het juist beter als je langs gaat, en gaat vragen of ze nog mensen nodig hebben.

Zeker voor de bediening omdat ze toch willen zien hoe je eruit ziet. Wellicht kan je zo een avondje meelopen met ze om te laten wat je al kan en dat je echt graag wilt werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')