Ja drm dat maakt het toch iets beter dan dat vele overstappen.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:17 schreef kalinhos het volgende:
Nja als het directe treinverbinding is zou die 1,5 uur mij niet heel erg boeien eerlijk gezegd. Lastiger zou het worden als de 1,5 uur inhoudt dat je 3 bussen in moet bv. Nu is het gewoon zitten, boekie of muziekje erbij en je komt vanzelf waar je zijn moet. Op basis van de afstand zou ik dit zeker niet afwijzen in ieder geval.
Ik antwoord even snel, ik moet zo wegquote:Op woensdag 11 april 2012 20:51 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja zoiets staat mij ook te wachten ja.
Had je die vandaag dan? En ben je uiteindelijk aangenomen of krijg je dat weer via de telefoon te horen?
Zijn die testen echt moeilijk of valt dat wel weer mee, en waar letten ze echt het strengst op?
Zou dat wel willen weten. Je mag me ook wel een DM sturen hoor als je geen zin heb om het hier allemaal te vertellen.
Provinvie? Of stad.quote:Op donderdag 12 april 2012 00:09 schreef YskaFredriksson het volgende:
Zoekt er nog iemand een baan in Groningen in de detailhandel? Ik word gek van onbetrouwbare collega'sdie er nu bijna allemaal uit gebonjourd zijn alleen daardoor ontstaat er wel een gat qua personeel...
Ik vind het überhaupt apart dat je niet gewoon sowieso gebeld wordt. Het is toch juist leuk om iemand te bellen met goed nieuws? Ik zal voor je duimenquote:Op donderdag 12 april 2012 09:52 schreef Aloria het volgende:
( nog 2 uurtjes te gaan ) krijg ondertussen al aardig de vlinders in de buik van zenuwachtigheid !!
pff als je iemand moet bellen dat die niet door is en je hebt de tijd tot 12 uur dan bel je toch rond 10 a 11 uur neem ik aan. niet om kwart voor 12 of half 12 toch ??
Hmja als het nog niet duidelijk is, ik zit mijzelf helemaal op te vreten....![]()
Mischiend dat ze het wel heel erg druk hebben op het kantoor, en als je blij bent blijf je nog wel eens hangen? Ik weet het ook niet. Het maakt mij ook geen zak uit, zolang ik maar NIET gebeld wordt door hun voor 12 uur hahaquote:Op donderdag 12 april 2012 10:26 schreef Yesse het volgende:
[..]
Ik vind het überhaupt apart dat je niet gewoon sowieso gebeld wordt. Het is toch juist leuk om iemand te bellen met goed nieuws? Ik zal voor je duimen
Idd, al werd bij mij ook gewoon iedereen gebeldquote:Op donderdag 12 april 2012 10:52 schreef automatic_ het volgende:
Het komt een beetje over alsof je op de examenuitslag aan het wachten bent van de middelbare school
Zo voelt het inderdaad ook, het is niet alleen dat ik graag een BBL opleiding wil doen, maar je hebt ook een grotere kans op een vaste aanstelling.quote:Op donderdag 12 april 2012 10:52 schreef automatic_ het volgende:
Het komt een beetje over alsof je op de examenuitslag aan het wachten bent van de middelbare school
Stad! Oosterstraat, voor hoeveel uur zoek je?quote:Op donderdag 12 april 2012 08:58 schreef Janena het volgende:
[..]
Provinvie? Of stad.
Denk dat het voor mij te ver weg is. Ik heb een parttime kantoorbaan maar zoek nog wel iets voor een paar uur per week.
Gemiddeld bedrijf kennende hoeft dat niet alleen op onzekerheid gebaseerd te zijnquote:Op donderdag 12 april 2012 11:11 schreef Yesse het volgende:
Ik ben dan altijd zo'n onzeker vogeltje dat ik zelfs dan ga twijfelen of ze het niet gewoon toevallig vergeten zijn haha.
Heheh, inderdaad , wij hadden dan alleen geen msn maar op het vmbo was alles toch zo duidelijk dat ik het gehaald had ( zat bij de 10 hoogste afgestudeerden) En ik maar bij elke toets jammeren dat ik een erg slecht gevoel had en ik geen enkele vraag wist....... ( onzekerheid)quote:Op donderdag 12 april 2012 11:11 schreef Yesse het volgende:
Ik ben dan altijd zo'n onzeker vogeltje dat ik zelfs dan ga twijfelen of ze het niet gewoon toevallig vergeten zijn haha.
Na het examen wist ik 95% zeker dat ik geslaagd was (door schoolresultaten kon ik overal 3'en op halen) plus zat iedereen op MSN bij te houden waar ze waren met bellen (ging op alfabet).. Ik was niet gebeld maar ben voor de zekerheid toch naar school gegaan om het te checken. Was ook niet de enige hahaha
Klopt had een sollicitatie gesprek aantal maanden geleden bij een KDV ( kinderdagverblijf) Die zouden mij ook de volgende dag bellen voor 13.00 uur dacht ik. Waren ze mij kompleet vergeten. heb er zelf achteraan moeten bellen. Zelf gevraagt als dit ook nog bij de sollicitatie hoorde, want ik kreeg een vraag wat ik zou doen als iemand zijn afspraken niet naar kwam. Dit werd een beetje weggelachen... Ben het niet geworden. Hmja roepen dat afspraken erg belangrijk zijn, wat doet zo'n bedrijf zelf....quote:Op donderdag 12 april 2012 11:18 schreef Piles het volgende:
[..]
Gemiddeld bedrijf kennende hoeft dat niet alleen op onzekerheid gebaseerd te zijn
Ik dacht dat jij een geschikte baan had gevonden een tijdje terug? What happened?quote:Op donderdag 12 april 2012 11:30 schreef Janena het volgende:
Ik woon op de grens van overijssel en drenthe en zoek iets voor 6 tot 12 uur per week. Liefst op kantoor of in de detailhandel.
Groningen stad is eigenlijk wat te ver, jammer!
Ja ben hun telefoon nummer aan het zoeken, om te vragen als ik nu toch echt aangenomen benquote:Op donderdag 12 april 2012 12:09 schreef automatic_ het volgende:
Ik denk dat ik rond 13.00 zelf contact zou opnemen... Want stel dat ze je idd vergeten zijn...
En?quote:Op donderdag 12 april 2012 12:09 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ja ben hun telefoon nummer aan het zoeken, om te vragen als ik nu toch echt aangenomen ben
Potje potje, ze nemen niet op, het zal toch niet he dat ze mij vergeten zijn.......![]()
Ja ik moet zeker rust in mijn hoofd hebben, maar ik moet wel wat geld verdienen voor mijn kosten etc.quote:Op donderdag 12 april 2012 02:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ferry, jij moet eerst rust in je hoofd zien te vinden, geld verdienen kan altijd, desnoods folders/kranten of post rondbrengen.
Dat kan helemaal niet. Alle diploma's staan geregistreerd bij zowel het IB-groep als je oude school. Als je hem kwijt bent kun je tegen een vergoeding een nieuwe aanvragen.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:23 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ja ik moet zeker rust in mijn hoofd hebben, maar ik moet wel wat geld verdienen voor mijn kosten etc.
Kijk het hoef niet perse 40 uur, het kan 20 uur zijn als het maar wat is.
Maar ja nu heb ik weer een nieuw probleem.
Ik moet kunnen aantonen dat ik een MBO3 diploma heb, maar wat is nou het geval.
3 jaar geleden is mijn vorige werkgever mijn diploma kwijtgeraakt, en raar genoeg kon die het niet meer vinden. Hij wou echt de originele zien om het te geloven of zo, maar ja ik dacht ''ok is goed even snel een kopie maken en dan weer terug geven''. Maar vervolgens zag ik hem nooit meer en zijn ze hem kwijt geraakt. En de IB groep kon hem ook niet meer vinden dus ik vind het al super kut dat ik geen fysieke MBO3 diploma meer heb.
Maarja kort gezegd: kan ik het niet aantonen, dan kan ik daar al niet werken omdat ze mensen zoeken die minimaal MBO3 denk niveau hebben.
Klopt dat heb ik allang gedaan, ze konden alleen maar een cijferlijst vinden van het VMBO. Maar van het MBO hebben ze niks meer kunnen vinden raar genoeg.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:25 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Dat kan helemaal niet. Alle diploma's staan geregistreerd bij zowel het IB-groep als je oude school. Als je hem kwijt bent kun je tegen een vergoeding een nieuwe aanvragen.
Met alle respect maar dit verhaal geloof ik gewoon niet. Dat soort dingen staan gewoon geregistreerd. Bij je school en bij de IB-groep. Ik denk eerder dat je officieel niet alles afgerond hebt en dat er daardoor geen diploma geregistreerd staat.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:29 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Klopt dat heb ik allang gedaan, ze konden alleen maar een cijferlijst vinden van het VMBO. Maar van het MBO hebben ze niks meer kunnen vinden raar genoeg.
Oh dat is kort gezegt kut. Het is prima dat mensen kopie's willen maken van mijn diploma's en cijferlijsten, maar wil ze direct weer terug hebben. Zo heb ik alle belangrijke papieren in 1 rode map met allemaal vakjesquote:Op donderdag 12 april 2012 13:29 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Klopt dat heb ik allang gedaan, ze konden alleen maar een cijferlijst vinden van het VMBO. Maar van het MBO hebben ze niks meer kunnen vinden raar genoeg.
Dan geloof je het nietquote:Op donderdag 12 april 2012 13:33 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Met alle respect maar dit verhaal geloof ik gewoon niet. Dat soort dingen staan gewoon geregistreerd. Bij je school en bij de IB-groep. Ik denk eerder dat je officieel niet alles afgerond hebt en dat er daardoor geen diploma geregistreerd staat.
Je hoeft je niet te bewijzen maar leg mij het dan eens uit hoe je studiefinanciering stop gezet is? Als het kwijtgescholden is dan heb je het diploma behaald, heb je het terug moeten betalen dan heb je het niet behaald. De IB-groep kan zien of ze het kwijtgescholden hebben of dat je het terugbetaald hebt. Als het eerste het geval is dan heb jij je diploma behaald. Als ze dan gaan kijken met wat voor een opleiding je ingeschreven hebt gestaan dan is één plus één 2.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:35 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Dan geloof je het nietIk hoef me niet tegenover jou te bewijzen zeg.
![]()
Ik heb gewoon die opleiding afgerond en echt een diploma mogen ontvangen. Ik baal er ook echt van hoor dat ik hem niet meer kan aantonen, want het zijn wel belangrijke documenten.
Ik heb nooit stufi gekregen omdat ik het via een BBL traject heb gedaan.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:39 schreef Guidetti het volgende:
[..]
Je hoeft je niet te bewijzen maar leg mij het dan eens uit hoe je studiefinanciering stop gezet is? Als het kwijtgescholden is dan heb je het diploma behaald, heb je het terug moeten betalen dan heb je het niet behaald. De IB-groep kan zien of ze het kwijtgescholden hebben of dat je het terugbetaald hebt. Als het eerste het geval is dan heb jij je diploma behaald. Als ze dan gaan kijken met wat voor een opleiding je ingeschreven hebt gestaan dan is één plus één 2.
Dan nog staat je studie geregistreerd bij de IB-groep.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:44 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik heb nooit stufi gekregen omdat ik het via een BBL traject heb gedaan.
Ja dat heb ik wel nog steeds dat ik het leuk vind om naar die kookprogramma's te kijken. Maar ik heb nu al 7 jaar alleen in de keuken gestaan en begeven moment wordt je dat ook wel een beetje zat.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:51 schreef StephanL het volgende:
Hmm. Ik zat net te kijken om mij om te laten scholen tot kokBij twee van der Valk vestigingen vragen ze leerling koks BBL. Ben alleen nog niet iemand die dagelijks in de keuken sta, maar vind bijvoorbeeld wel heel leuk om naar zo'n zender als 24 kitchen te kijken en dan voornamelijk Rudolphs Bakery
![]()
Dinsdag is er een soort opleidingen informatie dag bij een ROC. Ga ik even informeren.
Die baan heb ik ook maar ik wil graag wat meer uren werken, ik heb er daar op contract slechts 8 uur per week (in de praktijk vaak wel meer trouwens).quote:Op donderdag 12 april 2012 11:35 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij een geschikte baan had gevonden een tijdje terug? What happened?
Hey Ferry,quote:Op donderdag 12 april 2012 13:49 schreef FerryNL het volgende:
Ja het is kut ja.![]()
Maarja zoals ik al zei gister ik ga echt dit weekend even heel goed nadenken. Van wat ik nou echt precies wil en waar ik nou echt in door wil gaan.
Want het is gewoon niet makkelijk om te switchen van carrière zonder werkervaring in een andere branche
Ik heb altijd in de Horeca gewerkt en wilde in eerste instantie de ICT in, maar daar kom je ook heel moeilijk aan de slag. Omdat ze liever iemand aannemen die al jaren werkervaring heeft, of een MBO4/HBO diploma hebben.
Soms denk ik ook of het niet beter is om gewoon de Horeca in te blijven, maar ja daar moet ik dus nog even heel goed over nadenken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |