Toch vond ik het wel mooi om te zien.quote:Op zondag 25 maart 2012 03:41 schreef Geo4kant het volgende:
Matige tot slechte episode, laatste 5 minuten hebben hem gered en de rode draad mbt de observers wat er in zat.
En zelfs dat leverde weinig op (beacon beetje).. want iedereen (de meeste) wisten al dat het zijn Olivia is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dezelfde promo, met iets ander beeld :SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
Bij mij stond ie ook opeens niet meer in MyAtquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben benieuwd wat ze daar verder mee gaan doen. Ik denk dat ie wel wat voor haar voelde, maar druipt ie nu af, door het gedoe met Peter.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:53 schreef Goofoyou het volgende:
Ik kan Lincoln trouwens echt niet ontcijferenWat denken jullie? De ene keer kijkt hij zo naar Olivia alsof die om haar geeft als in broer/ zus, maar andere keren vind ik de manier van filmen echt iets anders zeggen. Dan vind ik zijn manier van kijken een beetje ambigue, alsof hij misschien toch wat voor haar voelt, liefdesgewijs?
haha idd ik schrok alquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:44 schreef Nick-GizMo het volgende:
Hmm iemand heeft er mee zitten kutten ja, zie nu ineens 10 fringe onder elkaar in MyAT
De ene keer te weinig, de andere keer teveel van het goede.quote:Op donderdag 29 maart 2012 10:44 schreef Nick-GizMo het volgende:
Hmm iemand heeft er mee zitten kutten ja, zie nu ineens 10 fringe onder elkaar in MyAT
Ja, nou dat gevoel had ik dus ook eigenlijk. Dat hele liefdes gebeuren maakt het geheel eigenlijk veel minder, beetje zon romantische serie ofzo. Alsof liefde altijd het antwoord is en dan wordt het weer zo cliché.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Niet meer in m'n MyAtHeb maar even een reeks aangevraagd in FB.
OT:
Laatste aflevering vond ik vrij matig, het verhaal werd gered door de observer (niet door de cliché rennen-van-een-afstand-naar-elkaar-toe-en-geef-een-kus actie) Maar ach, het hoort er dan maar bij moet ik maar denken.
[..]
Ik ben benieuwd wat ze daar verder mee gaan doen. Ik denk dat ie wel wat voor haar voelde, maar druipt ie nu af, door het gedoe met Peter.
Als ik dit zo lees, dan lijkt het net GTST
Oh, dat is waar ook nogquote:
Ik schrok ook terwijl ik het toch zag aankomenquote:Op zondag 1 april 2012 18:51 schreef Goofoyou het volgende:
[..]
Oh, dat is waar ook nogIk schrok me ook een keer dood, terwijl ik me er eigenlijk al op had voorbereid
.
Dat gevoel had ik ook een beetjequote:Op maandag 2 april 2012 01:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Eerlijk is eerlijk: ik vond het een verschrikkelijk saaie aflevering. Maar is pas de eerste dit seizoen, dus kom maar op met een nieuwe!
Ja, zitten bekende dingen in.quote:Op dinsdag 3 april 2012 00:12 schreef mctwigt het volgende:
Zag ik nou op het einde wat bekende dieren?
een mega slangenstaart volgens mij van Unleased
die enge zeeslangen van Snakehead
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ik ook, er gebeurt gewoon erg weinig. Ze laten de hoofdverhaallijn nu even links liggen en dat werd meestal wel opgevangen door goede fillers, maar die vind ik dit seizoen van veel mindere kwaliteit.quote:Op zaterdag 7 april 2012 18:48 schreef Goofoyou het volgende:
Verder weet ik niet of het nou aan Fringe ligt of aan mijn stemming, maar moet de laatste tijd steeds Fringe pauzeren omdat het saai is ofzo. Dan heb ik geen zin om de hele aflevering te kijken
Nee ze laten het seizoen doodbloedenquote:Hoop wel dat ze nog ergens naartoe werken, en dan liefst iets met wat meer spanning :p
Het ligt er niet zozeer aan of de afleveringen bijdragen aan het grote verhaal of niet, maar bij mij is het meer zo de manier waarop ze een aflevering hebben gemaakt. De laatste tijd komt het bij mij als een beetje saai over, zodat ik gewoon de aflevering in delen moet bekijken in plaats van helemaal in één keer. Ik weet niet echt waar het ligt. Ik vind het verhaal wel spannend, maarja. Misschien omdat het in het begin echt super spannend was en je heel veel dingen niet wist. Nu weten we al best veel en wordt er dus de hele tijd met verkregen informatie gewerkt in de afleveringen. Misschien is de serie niet meer zo 'fris'. Weet niet echt hoe ik het moet uitleggenquote:Op zondag 8 april 2012 16:46 schreef Cpt.Awesome het volgende:
Snap niet zo dat mensen deze aflevering niet vonden bijdragen aan het grote verhaal. Shapeshifters worden weer aangehaald, Broyles de shapeshifter wordt waarschijnlijk geconfronteerd door Altstrid (en gevonden door dat mainframe) en AltNina, second in command van DRJ, wordt opgepakt. Lijken mij toch vrij belangrijke verhaallijnen.
Daarnaast vind ik persoonlijk dat dit seizoen de cases minder bijdragen aan de overall arc, de enige
Heeft Fringe na vorig seizoen verlaten voor Prime Suspect. Is een tijdje terug gecanceld, dus wie weet doet ie nog een keertje mee.quote:Op zondag 8 april 2012 19:51 schreef mctwigt het volgende:
over charlie gesproken... waar is alt charlie dit seizoen?
Is een werknemer van Fox die vaak nieuws post over Fringe, heeft o.a. altijd als allereerste de ratings elke zaterdag.twitter:maskedscheduler twitterde op maandag 09-04-2012 om 20:00:02Good news coming any minute. I hope many of you will be happy about it. reageer retweet
Dat heet split screen. De camera neemt 2x dezelfde scene op met dezelfde persoon vanuit 1 standpunt, maar met de persoon op 2 verschillende posities. Beetje schuiven (masking) in de edit en voila tweelingen.quote:Op woensdag 11 april 2012 23:56 schreef SLP_ het volgende:
Ik vind het zo raar om Lincoln en andere Lincoln naast elkaar te zienHoe doen ze dat toch? Meestal is er maar één in beeld en is de andere een stand in maar er zitten ook scènes bij waar ze alle twee te zien zijn..
Denk dat ep 18 en 19 sowieso wel tof gaan wordenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er uit als een super aflevering.. kan niet wachten!
Glips spelled: Simon, Simon Phillips? Die cortexiphan dude mind reader komt terug?
[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2012 17:06:36 ]
quote:Op vrijdag 13 april 2012 11:44 schreef Nick-GizMo het volgende:
Previews van vanavond :"I believe David Robert Jones IS a mole in the dept of defense". moet dat niet has zijn?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Trouwens ik ben een beetje in de war wie helpt me. Beide Nina's zijn complicaties mee geweest. Aan een kant was er een shapeshifter-versie van haar toch?
En aan de andere kant (die nu vastzit) is geen shapeshifter of juist wel of is dat die juist die Nina die overliep met David Rrobert Jones?
If yes, waar is de echte Nina van alterverse dan?heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
quote:Op zaterdag 14 april 2012 16:58 schreef Geo4kant het volgende:
Promo next week..
Lijkt wel een verfilmingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ziet er uit als een super aflevering.. kan niet wachten!
Glips spelled: Simon, Simon Phillips? Die cortexiphan dude mind reader komt terug?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
Ja ik zag 'm ook meteen, deze keer was het te duidelijkquote:
Telaat. Observers hebben vast alle beelden bij HBO en van alle Divx videos verwijderd...quote:
Mwah, ik zie Fringe net als Alias en Lost onder zijn eigen gewicht ineenklappen... Kwestie van tijd. Wil ook weer meer Walterquote:Op zondag 15 april 2012 17:32 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Je weet niet eens hoe het seizoen eindigt, beetje voorbarig om de serie af te schrijven.
Moet zeggen dat ik nooit aan Alias ben toegekomen. Maar Lost is gewoon een enorme hit geworden en dat past niet bij dit genre, Fringe heeft daar wat minder last van.quote:Op zondag 15 april 2012 17:45 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Mwah, ik zie Fringe net als Alias en Lost onder zijn eigen gewicht ineenklappen... Kwestie van tijd. Wil ook weer meer Walter
Valt wel mee met Fringe toch? Fringe is wel meer van het verklaren volgens mij.quote:Op zondag 15 april 2012 18:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Lost was erg goed, maar de gaten die er nu na afsluiting nog in zitten worden dus nooit meer gevuld, laat staan op een bevredigende manier. Alias maakte die fout ook al. Fringe is hard op weg meer mythos op te bouwen dan het kan verwerken.
Je mist het punt.quote:Op zondag 15 april 2012 18:09 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Valt wel mee met Fringe toch? Fringe is wel meer van het verklaren volgens mij.
Jij mist dan mijn punt ook een beetje. Bij Fringe is geen sprake van één groot overhangend thema, met vragen die beantwoord moeten worden om het verhaal van de hele serie zin te geven.quote:Op zondag 15 april 2012 18:16 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je mist het punt.
Met elk antwoord komt een nieuwe vraag, bij Alias, bij Lost en bij Fringe is dat zo. En dat is prima. Maar het kan op den duur volledig onhoudbaar worden waardoor het laatste antwoord nooit aan de verwachtingen kan voldoen.
Ik doel meer het gewicht van de observers, hun plaats in het universum, de plaats die ze in het geheel innemen, wat het achterliggende plot is, welke rollen de diverse universa en hun spelers hebben.quote:Op zondag 15 april 2012 18:21 schreef Cpt.Awesome het volgende:
-Edit- Het overhangende thema bij Fringe is natuurlijk Walter die de crossover heeft gemaakt. Maar dat wordt niet eindeloos uitgediept met nieuwe mysteries, maar juist steeds meer beantwoord.
Dat zijn vragen die sinds het begin bestaan. Er zijn geen grote mysteries aan toegevoegd en ze zijn ook niet heel erg verdiept. Daarnaast is dus sinds kort bekend dat Observers mensen uit de toekomst zijn die bij belangrijke gebeurtenissen aanwezig willen zijn -> weer een stukje uit de puzzel beantwoord.quote:Op zondag 15 april 2012 19:17 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Ik doel meer het gewicht van de observers, hun plaats in het universum, de plaats die ze in het geheel innemen, wat het achterliggende plot is, welke rollen de diverse universa en hun spelers hebben.
Ik eerst ook, nu niet meer. Peter voelt zich al weer helemaal thuis en Olivia herinnert zich ook haar oude leven weer.quote:Op zondag 15 april 2012 21:59 schreef FL_Freak het volgende:
Ik vind het als ik eerlijk ben best jammer dat de orginele tijd lijn waar Peter herinnerd werd weg is. Ik mis dat best wel eigenlijk.
Die toen in de aflevering zat waar ze ook Olivia hebben? Volgens mij was dat gewoon Nina van de alter universequote:Op zaterdag 14 april 2012 20:24 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
"I believe David Robert Jones IS a mole in the dept of defense". moet dat niet has zijn?
Trouwens ik ben een beetje in de war wie helpt me. Beide Nina's zijn complicaties mee geweest. Aan een kant was er een shapeshifter-versie van haar toch?
En aan de andere kant (die nu vastzit) is geen shapeshifter of juist wel of is dat die juist die Nina die overliep met David Rrobert Jones?
If yes, waar is de echte Nina van alterverse dan?
Voor mijn gevoel was er ook iets raars met die switch ja, zal het ook nog eens nakijken!quote:Op maandag 16 april 2012 08:37 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Had trouwens op een gegeven moment het idee dat ie verkeerd switched naar universe ( of ik was gewoon niet een het opletten).
DRJ is bij broyles en daarna switchen ze naar andere universe, maar dan zie je wederom die koperen gloed, en volgens mij waren ze toen al in die universe.
Maar het ongeluk met de auto was in normale universe en in de andere universe sterft ze in de winkel, dus ik zal het wel verkeerd gezien hebben.
Dat van Broyles moet ik ook nog eens terug kijken, want volgens mij was er ook nog iets met de normale Broyles
Die was echt lastig te missen deze ronde hoor, kwam zo uit de metro lopen...quote:Op maandag 16 april 2012 19:43 schreef DappereDodo77 het volgende:
Maar een observer heb ik niet gezien...
En dat stukje met I LOVE LSDquote:Op zaterdag 21 april 2012 18:59 schreef Yurithemaster het volgende:
"These are not the droids you're looking for"
Pff, ik maak me nooit druk om de vragen. Wat de observers zijn misschien en of Peter weer thuis komt. Als een mens zich om nog kleinere dingen gaat maken kan ik me voorstellen dat de serie niet leuk meer is. Het is geen mystery show.quote:Op zondag 15 april 2012 18:16 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je mist het punt.
Met elk antwoord komt een nieuwe vraag, bij Alias, bij Lost en bij Fringe is dat zo. En dat is prima. Maar het kan op den duur volledig onhoudbaar worden waardoor het laatste antwoord nooit aan de verwachtingen kan voldoen.
Nee hoor, gewoon 2...quote:Op zaterdag 21 april 2012 10:16 schreef tha_one het volgende:
Zo, ze beginnen in aflevering 19 gewoon weer met een heel nieuw universum.
Volgens mij zitten we nu op 6 verschillende universums en werelden.
Mijn MKV 1.29 GBquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:43 schreef Schenkstroop het volgende:
De mp4 downloads zijn opeens 250 MB
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unbowed, Unbent, Unbroken.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 20:56 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Als seizoen 5 komt,SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 21 april 2012 21:59 schreef Geo4kant het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unbowed, Unbent, Unbroken.
Ik dacht precies hetzelfde hahaquote:
Move along..quote:Op zaterdag 21 april 2012 18:59 schreef Yurithemaster het volgende:
"These are not the droids you're looking for"
Ja heb ook maar een gig binnengetrokken deze moest ik scherper zien (I'm really glad I didquote:
Nieuwe scene-regels. h.264 ipv xvidquote:Op zaterdag 21 april 2012 19:43 schreef Schenkstroop het volgende:
De mp4 downloads zijn opeens 250 MB
Ze zijn mens voglens september..quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef Goofoyou het volgende:
Oké even alles op een rijtje zetten in het Nederlands...
De Observers waren eerst goed en grepen opeens in 2015 naar de macht.
De rest van de mensen ging tegen hun in en de Observers doodden veel burgers. De mensen die het overleefd hebben worden 'Natives' genoemd. Deze 'Natives' organiseerden zich in revolutionaire groepen (Loyalists) en deze mensen worden extra in de gaten gehouden door de Observers. Het originele Fringe-team vocht tegen de Observers maar laatstgenoemden behielden uiteindelijk de macht. Het Fringe-team is nu dus in de macht van de Observers en Fringe moet nu dus alleen opstanden in de gaten houden van Natives.
Wat ik dus niet snap is wát de Observers nou precies zijn. Ik dacht dat ze gewoon menselijke onderzoekers waren in de toekomst, maar het lijkt wel een heel ander mensensoort met hun vreemde groengele ogen (die hadden September en die anderen niet). En ik snap eigenlijk niet Septembers inbreng in dit alles. Hij probeerde de mensen in het verleden te waarschuwen ofzo? Wat ik eigenlijk niet snap is dat die Observers ook in de toekomst konden kijken (dus waarschijnlijk ook hun eigen toekomst) en waarom ze zichzelf dan niet saboteerden ofzo. (Oké ik raak in de warZóveel vragen opeens).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom nemen the observers de wereld over ipv terug gaan?
Heeft dit geen gevolgen voor de toekomst aangezien wij hun 'ancestors' zijn.. of zijn hun een andere timeline/universum ingegaan en alles ze hier uittesten heeft geen effect op hun tijdlijn?
Waar is DRJ?
Nu Walter weer zijn hersenstukjes heeft wordt hij nu ook evil?
En veel meer.. ingewikkeld weer![]()
Er werd geopperd in deze aflevering dat The Observers altijd al slecht zijn geweest. Ze maken alleen een puinhoop van de toekomst maar bewaken het verleden, zodat ze terug kunnen komen door de tijd. Dacht ik hoorquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef Goofoyou het volgende:
Oké even alles op een rijtje zetten in het Nederlands...
De Observers waren eerst goed en grepen opeens in 2015 naar de macht.
Precies. Met hun krachten konden zij gemakkelijk een nieuwe/eigen tijdlijn beginnen. Maar ik denk dat elke tijdlijn die zij beginnen alleen het vervolg kan zijn van een bestaande. Dus teruggaan in de tijd en de loop van de wereld veranderen. Dus elke keer dat zij een tijdlijn veranderen begint een nieuwe tijdlijn in een nieuwe dimensie met een kopie van de tijdlijn tot het moment dat zij arriveren. Dus is er nogergens een tijdlijn waarin de Observers helemaal afwezig zijn (denk ikquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:31 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Ze zijn mens voglens september..
We weten nu ook dat zij hun aarde kapot maken..
Misschien zijn de sterkste/slimste nog over, the observers/die scientists en leven die in bunkers omdat het buiten niet meer bewoonbaar is? En daardoor krijgen ze geen zon/vitamine D en zijn ze zo wit?
Sowieso krijg je hier weer veel meer nieuwe vragen mee, welke universe zitten ze nu.. blue, red.. of zijn deze samengevoegd tot 1?
Oh dat zou best kunnen kloppen ja. En September was dus eigenlijk altijd al een rebel onder de Observers. Maar dan is er voor mij nog steeds een probleem: Ik heb echt het gevoel alsof de Observers die naar het verleden reisden veel gereserveerder/ aardiger leken. Deze in de toekomst zijn echt gewelddadig. Door die groengele ogen wordt dit idee alleen maar meer versterkt. Die Observers in het verleden hebben dit niet.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:35 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Er werd geopperd in deze aflevering dat The Observers altijd al slecht zijn geweest. Ze maken alleen een puinhoop van de toekomst maar bewaken het verleden, zodat ze terug kunnen komen door de tijd. Dacht ik hoor
Daar zit ik ook wel mee. Als September zo rebels was dan zijn er vast meerdere Observers die voelen en denken zoals Sepetember. Waar blijven die dan. met de krachten die die Observers hebben zouden zij de serie heel ingewikkeld kunnen maken. Ik denk dat de schrijvers die kamer nooit zullen betreden haha.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Goofoyou het volgende:
[..]
Oh dat zou best kunnen kloppen ja. En September was dus eigenlijk altijd al een rebel onder de Observers. Maar dan is er voor mij nog steeds een probleem: Ik heb echt het gevoel alsof de Observers die naar het verleden reisden veel gereserveerder/ aardiger leken. Deze in de toekomst zijn echt gewelddadig. Door die groengele ogen wordt dit idee alleen maar meer versterkt. Die Observers in het verleden hebben dit niet.
-edit: Er staat in die begintekst dat de Observers éérst alleen maar toekeken enzo. Daarna grepen ze pas naar de macht. Dit geeft toch eigenlijk aan dat ze niet altijd slecht waren?
En waarom zouden de Observers hun wereld in de toekomst willen vernietigen en die oude willen behouden. Dat is toch helemaal niet logisch?
Kan aan mij liggen, maar ik snap deze zinnen nietquote:Op zaterdag 21 april 2012 23:31 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Misschien zijn de sterkste/slimste nog over, the observers/die scientists en leven die in bunkers omdat het buiten niet meer bewoonbaar is? En daardoor krijgen ze geen zon/vitamine D en zijn ze zo wit?
Ah zo simpel kan het ok nog zijn inderdaad.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef Goofoyou het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar ik snap deze zinnen nietKan je het even uitleggen? Maak je hier nou een verschil tussen Observers?
En jaa ik denk dat er verschil tussen de Observers, dat er goede en slechte tussen zitten. Walter schreeuwde toch ook naar die ene Observer en die liep gewoon door. Die werd niet zo gewelddadig als die andere die contact heeft met Broyles.
September legde uit dat zij samen werkte of onderdeel zijn (zelf zijn) van een groep wetenschappers uit de toekomst, zij gebruiken heel veel geavanceerde tech om hun superthingies te doen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef Goofoyou het volgende:
[..]
Kan aan mij liggen, maar ik snap deze zinnen nietKan je het even uitleggen? Maak je hier nou een verschil tussen Observers?
En jaa ik denk dat er verschil tussen de Observers, dat er goede en slechte tussen zitten. Walter schreeuwde toch ook naar die ene Observer en die liep gewoon door. Die werd niet zo gewelddadig als die andere die contact heeft met Broyles.
Aanzien komen, kan.. maar observers hebben al vaker gezegd (september) dat ze niet alles 24/7 in de gaten houden maar alleen bij significante events verschijnen.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:48 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ah zo simpel kan het ok nog zijn inderdaad.
Wat ik niet snap is dat de Observers de huidige gang van zaken (Walter B. komt terug dit dat) niet hebben zien aankomen. Say whut!?
Tja, dat is de vraag.. ene kant kun je zeggen omdat Peter weg is is alles wat met Peter te maken heeft veranderd dus Broyles terug (toch?) dus ook William Bell want dan hoefde die Cortexaphan kids Peter niet te halen in the Redverse.. maarja het is al gezegd dat Fauxlivia ook in deze 'timeline' ook over gestapt is om Olivia na te doen en te infiltreren..quote:Op zondag 22 april 2012 00:35 schreef Yurithemaster het volgende:
Maar waar komt die william bell vandaan want die was in beide uniiverses dood
Ja nog iets he. Walter noemde Fauxlivia in deze tijdlijnminusPeter een prostituee, maar dat klinkt toch totaal niet logisch als Peter niet bestond? Je zou haar dan eerder een leugenaar noemen of spion etc. Een prostituee zou je haar eerder noemen als ze ook Peter zou hebben verleid. Dat vond ik een beetje vreemd.quote:Op zondag 22 april 2012 00:55 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Tja, dat is de vraag.. ene kant kun je zeggen omdat Peter weg is is alles wat met Peter te maken heeft veranderd dus Broyles terug (toch?) dus ook William Bell want dan hoefde die Cortexaphan kids Peter niet te halen in the Redverse.. maarja het is al gezegd dat Fauxlivia ook in deze 'timeline' ook over gestapt is om Olivia na te doen en te infiltreren..
Dus ik weet het niet.
In recente afleveringen bleef Walter steeds zeggen 'Belly and I used to'quote:Op zondag 22 april 2012 00:55 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Tja, dat is de vraag.. ene kant kun je zeggen omdat Peter weg is is alles wat met Peter te maken heeft veranderd dus Broyles terug (toch?) dus ook William Bell want dan hoefde die Cortexaphan kids Peter niet te halen in the Redverse.. maarja het is al gezegd dat Fauxlivia ook in deze 'timeline' ook over gestapt is om Olivia na te doen en te infiltreren..
Dus ik weet het niet.
het is fringe wat verwacht je dan... het is raar!quote:Op zondag 22 april 2012 02:20 schreef FL_Freak het volgende:
Ik zit nu 30 min in de aflevering. Als ze doorgaan met deze timeline ga ik stoppen met kijken, pfff kap eens met telkens alles te veranderen
Zo zie ik het: Die Observergroep die we zagen sinds seizoen 2 waren bezig met een projectje: ze zochten naar een leefbare versie van de aarde. Die hadden ze gevonden, maar Walter had de universums beschadigd door over te steken en Peter te halen. De Observers hadden dit uiteindelijk gefixt, doordat Peter de machine inging en Peter vervolgens gewist werd. Toen waren ze in principe klaar voor de invasie.quote:Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Goofoyou het volgende:
[..]
Oh dat zou best kunnen kloppen ja. En September was dus eigenlijk altijd al een rebel onder de Observers. Maar dan is er voor mij nog steeds een probleem: Ik heb echt het gevoel alsof de Observers die naar het verleden reisden veel gereserveerder/ aardiger leken. Deze in de toekomst zijn echt gewelddadig. Door die groengele ogen wordt dit idee alleen maar meer versterkt. Die Observers in het verleden hebben dit niet.
-edit: Er staat in die begintekst dat de Observers éérst alleen maar toekeken enzo. Daarna grepen ze pas naar de macht. Dit geeft toch eigenlijk aan dat ze niet altijd slecht waren?
En waarom zouden de Observers hun wereld in de toekomst willen vernietigen en die oude willen behouden. Dat is toch helemaal niet logisch?
Ik moet zeggen dat ik er de eerste paar minuten ook niet blij mee was. Ik vind het sowieso niet leuk als de acteurs die ik gewend ben te zien opeens maar een klein beetje tot helemaal niet in de aflevering zijn te zien. Het werd echter voor mij na ongeveer 5 minuten wel interessant, omdat deze aflevering een hele andere kijk op de stand van zaken geeft. Maarja, je was al bij 30 minuten ...quote:Op zondag 22 april 2012 02:20 schreef FL_Freak het volgende:
Ik zit nu 30 min in de aflevering. Als ze doorgaan met deze timeline ga ik stoppen met kijken, pfff kap eens met telkens alles te veranderen
Eens! Dit is gewoon niet creatief. Zo kan ik ook een serie door laten gaan.quote:Op zondag 22 april 2012 02:20 schreef FL_Freak het volgende:
Ik denk niet dat je het echt moet zien dat 'alles is veranderd'. Wij zien de Observers en de toekomst altijd maar vanuit onze tijdlijn. Deze aflevering heeft inzicht gegeven in de wereld van de Observers en wat eigenlijk hun toekomstige plannen zijn/ waarom ze naar het verleden zijn afgereisd. Het is dus meer een soort verklaring dmv een andere invalshoek, niet een grote verandering.quote:Op zondag 22 april 2012 11:06 schreef kort het volgende:
[..]
Eens! Dit is gewoon niet creatief. Zo kan ik ook een serie door laten gaan.
Hoe is dit niet creatief?quote:Op zondag 22 april 2012 11:06 schreef kort het volgende:
[..]
Eens! Dit is gewoon niet creatief. Zo kan ik ook een serie door laten gaan.
quote:There are bound to be differing opinions on tonight's episode of Fringe, the latest entry in what's become the show's annual late-in-the-season creative departure. And just as Fringe's other "weird episodes" should be considered supplements to the series rather than must-see installments, "Letters of Transit" was more of a "what if" scenario come to life. The episode dipped its toe into the Fringe mythology instead of writing the next chapter of it. But that doesn't mean it wasn't super fun times.
Fringe has always been great at creating well-developed settings—the alternate universe is a prime example of that—and in "Letters of Transit" we were plopped into an unspecified (I think?) universe or timeline or whatnot in the year 2036, an Orwellian existence where the Observers were done observing and focused on having us serve them. Up until this episode I'd always thought of the Observers as cuddly bald teddy bears with social-anxiety disorders, but tonight they were mean sons of bitches with a case of the hornies. And you'd be afflicted, too, if your existence consisted of a never-ending sausage party full of dudes with no sense of humor. The Observers we saw tonight were clubbing to dark electro tunes and groping ladies of the night while wearing sharp suits. They were Wall Street types...without the hair gel, of course.
But they weren't unopposed. As is the case with all dystopian futures presented by film and television, they faced resistance from people seeking an end to the oppression. The Fringe Division had been relegated to keeping the peace among "Natives," folks left over from bloody uprisings, but there were a couple agents who remembered legends of the force from the old days and at least one who believed a myth that those super agents from the past were still out there somewhere. And they were!
The writers used the old Han Solo trick to bring our team back into the fold, replacing Carbonite with Amber and Harrison Ford with John Noble. Seeing Walter encased in the solid orange Jell-O mold was awesome, and the reverie with which he was treated by future Fringe agents Simon (played by Henry Ian Cusick from the legendary ABC hit Scandal) and Etta* was fantastic because it showed us that the future loves our Fringe guys as much as we do. Besides being an awesome diversion to prepare us as we take a deep breath before Season 4's three-episode home stretch, "Letters of Transit" was an ode to the power and importance of our heroes. It was also a major treat for Fringe fans.
But the episode wasn't was a complete volume, and I think that may be where fans who didn't like it will center their argument. Once Simon and Etta "pushed" Walter out of the amber, the rest of the episode was spent putting Walter's brain back in his head and finding the rest of the team. Watching the crew get back together was exhilarating, particularly the reveal of just who "the crew" was (Peter! Astrid!). However, once they reunited, they never got into a huge street fight with a bunch of hat-wearing bald dudes.
That wasn't the point of the episode, though. Once Desmond Simon broke the wand with only five minutes left in the episode, it was clear there would be no solid "ending" in sight. "Letters of Transit" was an instance of Fringe's writers taking a well-deserved vacation from Season 4 and handing us an awesome hour-long trailer for a Fringe spin-off. It succeeded in showing us there's plenty left in their creative tanks, and did even more to convince me that this show must go on. Plus, it left fans wanting a lot more of this story.
http://www.tv.com/news/fringe-back-to-the-future-28434/quote:– Did anyone not think Etta* (*Henrietta) was Peter and Olivia's lovechild early on? It was great casting, but that also made it incredibly obvious (not that I think anyone were going for a big surprise). It's as if Fringe's producers went to one of those "What would your kid look like?" websites, threw in pictures of Joshua Jackson and Anna Torv, and searched the globe for an actress that looked just like the result. And I know we just met her and already guessed she was Peter's kid, but that ending where she said, "Hello dad," was still pretty effective. That's how attached we've become to Peter and the gang.
– I guess September was right...he's been to all possible futures and it's all the same: Olivia must die. Because she was nowhere to be found.
– John Noble, as usual, was fantastic. He went from brain-deficient child to ass-kicking savior of the universe in no time.
– Don't let this episode change your perception of the Observers. This scenario is so open for interpretation that any number of possibilities can make sense, and I think that's one of its strengths. It certainly felt like "our" universe, but there was also amber. There wasn't even a mention of another universe, but things were just vague enough that you could just as easily say the Other Side helped our side produce amber. "Letters of Transit" was nothing more than an exercise in creative writing using Fringe's established blueprint.
– Disclaimer: I wrote this article under the influence of legally prescribed Vicodin (let's just say make sure you see a dentist twice a year), so if anything is incoherent, my bad. I like to think I understand Walter better this way.
– Walter: "These are not the droids you're looking for." So awesome.
Ook wel leuk om te weten. Info over het einde en evt vervolg :quote:As it stands, talk is of a shortened 13-episode season to wrap the series, but according to Jackson, fans will get wind of the potential fifth season storyline in advance of the finale, in the much-hyped April 20th episode, “Letters Of Transit“. Jackson said :
“The door to the fifth season is opened in Episode 19 . If you watch that, you’ll have an understanding of where they want to take the series.”
Heb maar in spoiler gezet, misschien zijn er mensen die totaal niks over het einde willen lezen, of het gewoon kijken per afleveringSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:While Lance Reddick declined to elaborate, he did concede that “the way [Season 4] ends could function as a series finale, but there’s one storyline left open that could end up as a cliffhanger for the beginning of the fifth season.. We’ll see what airs depending on what [Fox and WBTV] decide.”quote:Whether or not the show gets a fifth season wont impact on this season’s endgame, which, according to the show’s exec producer Jeff Pinkner, can work both as a season or series ender:
“Worst case scenario, if this were the last aired season of Fringe — and as we’ve said before, there are other outlets where we could continue our stories, be they graphic novels or webisodes — we know what the end of this season is going to be, and it can function as a series finale.”
True, maar je wist niet waarom September dit zo belangrijk vond.quote:Op zondag 22 april 2012 14:28 schreef Geo4kant het volgende:
Maar het is al een tijd lang duidelijk dat Peter (Red) en Olivia (Blue) een kind moeten maken,
Dat het een belangrijke aflevering zou je al uit mijn post kunnen opmaken.quote:Op zondag 22 april 2012 14:14 schreef Cpt.Awesome het volgende:
Denk trouwens niet dat dit een mogelijke toekomst is, maar de toekomst die daadwerkelijk gaat gebeuren. Fringe heeft wel eerder met de toekomst gespeeld, maar toen kon men daar nog invloed op uitoefenen.
De bekendmaking van Henrietta is essentieel voor het verhaal, dat is namelijk de hele reden waarom September zoveel moeite heeft gedaan om Peter in leven te houden. Waarom zou je denken dat Pinkner en Wyman nu een mogelijke toekomst gaan schrijven, terwijl ze zeggen dat dit een essentiele verhaallijn is voor seizoen vijf. Dit is geen show-off om te laten zien wat ze kunnen bedenken, dit is een zeer, zeer belangrijke aflevering voor de overall mythology van de show.
Ook gezien ja!quote:Op zondag 22 april 2012 17:54 schreef BeyondTheGreen het volgende:
dat password bij Massive Dynamic
092112
21 september 2012?
premiere seizoen 5?
Niet zo goed opgelet denk ik :pquote:Op zondag 22 april 2012 18:37 schreef Adelante het volgende:
Ik snap er steeds minder van, maar in welk universum heeft Peter een dochter gekregen??? :-P
ik had het meteen al door toen ze die observers kon blokkeren in haar gedachtenquote:Op zondag 22 april 2012 13:59 schreef Goofoyou het volgende:
Het vreemde was dat ik al gelijkenissen zag met OliviaHenriëtta praat echt op precies dezelfde manier als Olivia. Het kwam echter wel als een verrassing op het einde.
Denk dat veel mensen het wel door hadden of ten minste vermoeden inderdaad.quote:Op zondag 22 april 2012 20:01 schreef Friday12 het volgende:
[..]
ik had het meteen al door toen ze die observers kon blokkeren in haar gedachten
quote:Op zondag 22 april 2012 14:08 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dacht het eigenlijk al meteen toen ik het begin en theme van ep 19 zag :
[..]
Ook wel leuk om te weten. Info over het einde en evt vervolg :Dus dit was een soort promo om de geldschieters voor de serie lekker te maken?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb maar in spoiler gezet, misschien zijn er mensen die totaal niks over het einde willen lezen, of het gewoon kijken per aflevering
Ik snap anders niet waarom ze met Fringe zo in ene beginnen met een heheel nieuwe insteek. Wat er gaat gebeuren met Mr. Jones bijvoorbeeld laten ze zo unanswered.
Iedereen zag wel direkt dat het een soort Olivia moest zijn denk ik. Ik ga em voor de derde keer bekijken. Wauw!heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
Ik dacht heel even dat ie zijn eigen dochter ging versierenquote:Op maandag 23 april 2012 00:22 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dus dit was een soort promo om de geldschieters voor de serie lekker te maken?
Ik snap anders niet waarom ze met Fringe zo in ene beginnen met een heheel nieuwe insteek. Wat er gaat gebeuren met Mr. Jones bijvoorbeeld laten ze zo unanswered.
Iedereen zag wel direkt dat het een soort Olivia moest zijn denk ik. Ik ga em voor de derde keer bekijken. Wauw!
Natuurlijk was dit geen promo.quote:Op maandag 23 april 2012 00:22 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dus dit was een soort promo om de geldschieters voor de serie lekker te maken?
Iedereen zag wel direkt dat het een soort Olivia moest zijn denk ik. Ik ga em voor de derde keer bekijken. Wauw!
twitter:JWFRINGE twitterde op maandag 23-04-2012 om 19:02:40Monday!!! This week should be a verrrry good week... Go Fringe. reageer retweet
twitter:JWFRINGE twitterde op maandag 23-04-2012 om 19:06:27@kurtblaine_ We will get news this week. We feel really positive. reageer retweet
twitter:AlexAntonetz twitterde op maandag 23-04-2012 om 19:42:36@JWFRINGE On a scale of 1-10, how positive are you feeling about renewal? reageer retweet
Zou wat zijn, twee jaar op rij een renewal met zulke nummers. Fringe zou in Chuck-gebied komentwitter:JWFRINGE twitterde op maandag 23-04-2012 om 19:49:35@AlexAntonetz Hahaha. um... 9.99. Good? Jeff and I have faith in Kevin Reilly and all our friends and supporters at Fox. reageer retweet
Gaat Fox zeker niet doen.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:31 schreef mctwigt het volgende:
zal 13 worden, dan komen ze op 100 totaalmooi voor fox om het dan als herhalingen uit te zenden of te verkopen aan scifi voor uitzendingen
Als dat verschrikkelijke kots publiek nou eens een keer verder kijkt dan die 300 talentenshows en andere bagger.quote:Op dinsdag 24 april 2012 11:37 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Gaat Fox zeker niet doen.
Warner Bros. wil het inderdaad verkopen aan cable networks, al vraag ik me af hoeveel interesse hebben.
Ik denk dat DRJ volgende aflevering de 2 universes samen gaat voegen (als dat mogelijk is wetenschappelijk gezien maarja is scifi). Hij doet nu al die expirimenten.. ik denk dat hij de 2 samen voegt waardoor er 1 gezonde universe ontstaat/blijft en dat zijn doel wel extreem is maar positief voor de wereld.. alleen zitten daar sacrifices aan vast en die wil hij nemen.quote:Op maandag 23 april 2012 11:52 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Natuurlijk was dit geen promo.
Dit is ook geen nieuwe insteek, dit is de verklaring waarom Peter en Olivia zo belangrijk zijn en waarom September heeft gedaan wat hij heeft gedaan.
In seizoen vijf zullen ze het wel tegen de observers op gaan nemen![]()
DRJ zal de komende afleveringen worden beantwoord natuurlijk.
David Robert Jones. Ik vergeet die naam ook telkens. Ik wil hem telkens Robert Downey jr. noemenquote:Op dinsdag 24 april 2012 19:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik had graag nog even gezien dat Robert nogiets in stukken werd gescheurd. Of hoe heet hij nou
Dat gaan we de komende drie afleveringen zien, die uiteindelijk tot deze wereld zullen leiden. Neem ik aan.quote:Op dinsdag 24 april 2012 19:58 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik had graag nog even gezien dat Robert nogiets in stukken werd gescheurd. Of hoe heet hij nou
We think alike omygosh!quote:Op dinsdag 24 april 2012 20:02 schreef Goofoyou het volgende:
[..]
David Robert Jones. Ik vergeet die naam ook telkens. Ik wil hem telkens Robert Downey jr. noemen
Asoh op die fiets, ik had wel het vermoeden maar wist het niet zekerquote:Op dinsdag 24 april 2012 20:21 schreef Jivis het volgende:
[..]
Dat gaan we de komende drie afleveringen zien, die uiteindelijk tot deze wereld zullen leiden. Neem ik aan.
Niet toch die dimensie-machine werd gemaakt door Walternate om die andere kant te vernietigen.quote:Op woensdag 25 april 2012 09:59 schreef Bisamrat het volgende:
Nieuwe deel was erg goed vond ik. De machine welke ze gaan bouwen is de dimensie machine welke terug gestuurd word in de tijd. Dus dan is dat ook weer verklaard.
Voorlopig niet. Pas in seizoen 5 zouden ze deze verhaallijn weer oppakken (Georgina Haig -Etta- zou dan recurring worden)quote:Op woensdag 25 april 2012 19:26 schreef maurisioo het volgende:
Rare laatste episode. Ben benieuwd hoe dit verder gaat.
Prima! Beter een goed einde dan een uitmelking met een mogelijk slecht einde.quote:Op vrijdag 27 april 2012 01:39 schreef Goofoyou het volgende:
Fox has renewed Fringe for a fifth and final 13-episode season.
http://tvline.com/2012/04/26/fringe-renewed-for-season-5/
Ja precies, ook al vind ik het aan de andere kant natuurlijk heel jammer dat de serie stoptquote:Op vrijdag 27 april 2012 01:46 schreef FL_Freak het volgende:
[..]
Prima! Beter een goed einde dan een uitmelking met een mogelijk slecht einde.
Tegenwoordig ligt die grens op 88, dat zouden ze dus precies hebben gehaald.quote:Op vrijdag 27 april 2012 12:51 schreef Nic1 het volgende:
Goed nieuws.Niet echt onverwacht dat er toch nog 13 bijkomen, dat is precies wat WB nodig heeft voor syndication.
Als het goed is wel.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Komt er vannacht nou nog een aflevering?
Ja, nog 3 afleveringen te gaan dit seizoen, 3 weken achtereenvolgend.quote:Op zaterdag 28 april 2012 00:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Komt er vannacht nou nog een aflevering?
Ja ik ook!quote:Op zaterdag 28 april 2012 07:11 schreef Piepje het volgende:
Jep, was zonet weer nieuwe epDat einde, ik zat nog te wachten op die aardbevingen en de gevolgen ervan...
Idd mooi nieuws, maar dan ben ik toch benieuwd naar de andere final van dit seizoen, aangezien we nu dus 1tje krijgen waar ze op door kunnen gaan.quote:Op vrijdag 27 april 2012 01:39 schreef Goofoyou het volgende:
Fox has renewed Fringe for a fifth and final 13-episode season.
http://tvline.com/2012/04/26/fringe-renewed-for-season-5/
Dit dus, geweldig gedaan iddquote:Op zaterdag 28 april 2012 10:36 schreef tass het volgende:
[..]
Ja ik ook!
Maar die zijn nou eigenlijk niet meer van belang natuurlijk.
Vond de scene tussen Walter en Walternate geweldig! Wat een geweldige acteur is het ook
Als ze samen gewerkt hebben, is het niet zo heel raar dat ie iets van de C kinderen afweet. Of moet zijn dat Bell en Walter het daarna pas hebben gedaan, dat weet ik eigenlijk niet 123.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:29 schreef Geo4kant het volgende:
Na deze ep gezien te hebben acht ik de kans dat Bell terug komt best groot.. Misschien is hij ook de mastermind? Er zijn sowieso nog unanswered gebeurtenissen zoals Mr X etc.
Maar hoe wist DRJ van die cortixaphan kids? En Walter zei dat hij DRJ heet onderschat.. dat hij niet dacht dat hij zo (uber) sim als wat hij nu laat zien. Vergeet niet dat Bell en DRJ samen hebben gewerkt bij Massive Dynamic en we hem in Amber zagen in de toekomst.. dus wellicht werken ze nog altijd samen (net als Nina @ MD) in de alternate universe..?
Nee Bell en Walter hebben die cortexaphan trials gedaan.. en volgens mij pas jaren later werkte DRJ bij MD. Dus misschien dat hij er gewoon van af weet, ja zou kunnen.. maar toch, blijft raar dat Bell in die amber zat..quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:33 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Als ze samen gewerkt hebben, is het niet zo heel raar dat ie iets van de C kinderen afweet. Of moet zijn dat Bell en Walter het daarna pas hebben gedaan, dat weet ik eigenlijk niet 123.
Broyles had zich overgegeven toch -> dus device niet geplaatst?quote:Op zaterdag 28 april 2012 17:04 schreef Geo4kant het volgende:
Ook denk ik dat ze Jones misschien geholpen hebben, of dat Jones ze wil laten geloven dat het nu over is.. Want hij gaf in een eerdere episode Broyles zo'n kastje, die hij in/aan de machine moest verbinden.. Deze zou waarschijnlijk ook 'the bridge' laten overloaden?
This ain't over
quote:Op zaterdag 28 april 2012 10:36 schreef tass het volgende:
[..]
Ja ik ook!
Maar die zijn nou eigenlijk niet meer van belang natuurlijk.
Vond de scene tussen Walter en Walternate geweldig! Wat een geweldige acteur is het ook
Leonard Nimoy is toch gestopt met acteren? Lijkt me sterk dat we hem terug gaan zien. Het is geen toeval dat hij niet uit de amber werd bevrijd.quote:Op zaterdag 28 april 2012 16:29 schreef Geo4kant het volgende:
Na deze ep gezien te hebben acht ik de kans dat Bell terug komt best groot.. Misschien is hij ook de mastermind? Er zijn sowieso nog unanswered gebeurtenissen zoals Mr X etc.
[...]
Er is blijkbaar getwitterd dat het Leonard Nimoy was.quote:Op zondag 29 april 2012 10:04 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Leonard Nimoy is toch gestopt met acteren? Lijkt me sterk dat we hem terug gaan zien. Het is geen toeval dat hij niet uit de amber werd bevrijd.
IMDB bevestigt dat: http://www.imdb.com/title/tt2208525/fullcredits#castquote:Op zondag 29 april 2012 11:19 schreef WeirdlyWired het volgende:
[..]
Er is blijkbaar getwitterd dat het Leonard Nimoy was.
Hier gevonden
Maar toch kunnen ze buitengesloten worden net als September, als je de beacons sloopt kunnen waarschijnlijk niet (makkelijk) terug..quote:Op zondag 29 april 2012 23:51 schreef Schenkstroop het volgende:
Die Observers bestaan buiten tijd en ruimte om. Zij kunnen elke tijdlijn nemen die zij willen.
Als hij met Bell samen werkt kan het zijn dat hij toch goed is, maar wel bereid is om een aantal om te offeren voor het grote geheel. Want waarom zou Bell in die amber zitten BIJ het Fringe team..quote:Op zondag 29 april 2012 23:25 schreef Goofoyou het volgende:
Ik dacht misschien een leugentje om eigen bestwil ofzoIk weet het niet.
Ik dacht misschien dat DRJ de twee universums wilde vernietigen zodat de Observers het niet konden innemen ofzo. Misschien vreemde gedachte...ik weet het niet
Ik herinner me nog zo'n oud interview ten tijde van seizoen 3:quote:Op zondag 29 april 2012 10:04 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Leonard Nimoy is toch gestopt met acteren? Lijkt me sterk dat we hem terug gaan zien. Het is geen toeval dat hij niet uit de amber werd bevrijd.
SPOILER: promo ep22Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar de vraag is is dit nu 'onze' Bell (blue) of AltBell(red), want hij was naar red universe gegaan om te infiltreren en Walternate te 'helpen' .. maarja misschien is hij weer terug gegaan met DRJ.
[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 05-05-2012 14:36:56 ]
..Donald Duck?quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:39 schreef DJKoster het volgende:
[ afbeelding ]
Samantha Noble, dochter van.
Actrice heet Samantha Noble, dochter van John Noble (Walter dusquote:
Precies wat ik dacht! Wat een eindbaas als ie niet eens wat minions het dirty work laat doen. En dan ook met een crowbar!quote:Op zaterdag 5 mei 2012 19:55 schreef Geo4kant het volgende:
Vind het toch jammer hoe schraal ze tot 2 keer toe DRJ afmaken..zo'n geweldig karakter en dan zo schraal ten einde komen.
Bedoel hij is niet topfit omdat hij door nanites bij elkaar gehouden wordt en gaat dan Peter met een crowbar aanvallen, en dan shadow box cortaxpan
Die gaat natuurlijk...quote:
quote:Op zondag 6 mei 2012 16:33 schreef Gray het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht! Wat een eindbaas als ie niet eens wat minions het dirty work laat doen. En dan ook met een crowbar!![]()
Genie, m'n oorlel.
[..]
Die gaat natuurlijk...Dat is gewoon matig/slecht schrijfwerk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maarja hoe doe je het anders, hij is het stuk dat opgeofferd moet worden en Olivia moet weer haar krachten gebruiken.
En dat verhaal met de sattelieten en de zon (Archimedes Fire Mirrors) vond ik ook wat schraal.
Die kan niet doodquote:
Ik ben het helemaal met je eens...quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:12 schreef Geo4kant het volgende:
Beetje vage smoel (en hoofd) heeft ze. Niet mijn ding.![]()
Zat hij gewoon te flirten met zijn eigen dochter
S02E11 is een aflevering die op een eerder moment uitgezonden hadden moeten worden, om wazige redenen hebben ze die aflevering niet gewoon weggegooid of eerder uitgezonden of beetje bewerkt zodat die dode man weg was uit die aflevering.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 11:54 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik ben nu in seizoen 2 bezig, en ik begrijp iets niet. S02e11 en Charlie (die partner van Dunham) doet gewoon weer mee! Hij is in s01 toch vermoord door zo'n shapeshifter?
Ik dacht even dat ik maf geworden wasquote:Op dinsdag 8 mei 2012 12:28 schreef Kloonhommel het volgende:
S02E11 is een aflevering die op een eerder moment uitgezonden hadden moeten worden, om wazige redenen hebben ze die aflevering niet gewoon weggegooid of eerder uitgezonden of beetje bewerkt zodat die dode man weg was uit die aflevering.
Maak je maar niet druk. In S02E12 en verder is ie weer gewoon dood zoals vanouds...
Tip: Beter vermijd je dit topic, dit is live, bomvol spoilersquote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:20 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Ik dacht even dat ik maf geworden wasDankjewel
quote:Op donderdag 10 mei 2012 22:55 schreef Amsel het volgende:
Ik ben eindelijk weer helemaal bij en kan alleen maar zeggen: wauw, wat een serie
Dat hoop ik ook jaquote:Op vrijdag 11 mei 2012 11:32 schreef Geo4kant het volgende:
[..]![]()
Al 3 keer op het randje om geannuleerd te worden, maar toch doorgaan
Hopelijk maken ze met seizoen 5, 13 super episodes om er een mooi einde aan te breien.
Is de toekomst. Observers nemen de macht over, Bell doet iets met Olivia (die waarschijnlijk dood is). Peter en Olivia hebben een kind (Henrietta) die de opstand leidt. September heeft dit allemaal voorzien en heeft daarom Peter en Olivia altijd beschermd. Vandaar ook dat hij altijd heeft geroepen "he has to live".quote:Op vrijdag 11 mei 2012 16:16 schreef Sitethief het volgende:
Ik snap niet helemaal hoe Letters of Transit chronologisch in het verhaal past....
Olivia zat toch niet in aflevering 19? Of laat mijn geheugen me nu in de steek?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:00 schreef Geo4kant het volgende:
Misschien gaat deze Olivia wel dood bij de geboorte, want zij heeft toch die rare ziekte en dat ze daarom niet in de Amber zit..... just spitballing here
dat was zeker weird om te zien ja verder goede epquote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:44 schreef Symer het volgende:
Fenomenaal!
Ik werd licht onpasselijk van die ogen van Jessica tijdens haar herrijzenisGeweldig gedaan
Ik denk er net zo over als jij.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:10 schreef Geo4kant het volgende:
Hmm.. vond het juist geen geweldige episode, hij was heel voorspelbaar..
Je wist dat Olivia dood moest gaan, maar toch niet weg kon ivm met Etta.
Je wist dat Olivia zwanger zou raken/zijn (misschien daarom de extra powers al kan Belly dat niet weten)
Je wist dat er iets kwam met dat Cortexaphan healing stuff, logisch dus met Olivia.
En.. ik wist godverdomme dat Walter Astrid ging zeggen toen ik die rode snoepdingen zagik wist het.
Ik vraag me af waar Bell heen is (andere universe?) en hoe hij af weet van de observers.. Want hij heeft dus een gun gemaakt die Observers kan killen en hij had dat teken .. dus hij moet wel naar de toekomst zijn geweest?
De vraag is waarom the Observers nu besluiten aan te vallen? Omdat door het neer schieten van Olivia die Brave New World stopt en de 2 universes dus uiteindelijk naar de tering gaan en onleefbaar worden? En dat ze dat willen stoppen?
Had graag wat meer antwoorden gewild.. absoluut geen slechte episode, vond het alleen vrij voorspelbaar
Ik merkte dat het eigenlijk een slechte acteur is. En Walter has a 'darn good aim'. Maar begreep ik nu dat toen Olivia zichzelf heelde via de Cortexifan in haar bloed. Dat het meeste Cortexifan nu uit haar lichaam is ?quote:Op zaterdag 12 mei 2012 16:26 schreef Geo4kant het volgende:
En die Observer trap was wel leuk, maar hoe hij bevrijd werd was toch wel wat simpel..
En Bell zijn plan was toch een beetje anti-climatisch.. had gehoopt dat het iets met de observers te maken zou hebben (toch, en dat hij inderdaad naar de toekomst is geweest, al zal dat alsnog moeten lijkt me).. misschien komt dat nog.
Dat is wel wat ik eruit haalde.quote:Op zondag 13 mei 2012 23:35 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik merkte dat het eigenlijk een slechte acteur is. En Walter has a 'darn good aim'. Maar begreep ik nu dat toen Olivia zichzelf heelde via de Cortexifan in haar bloed. Dat het meeste Cortexifan nu uit haar lichaam is ?
Er zijn 2 versies opgenomen van S4E22quote:Op zaterdag 12 mei 2012 13:21 schreef Goofoyou het volgende:
Moooooie aflevering! Afgezien van de laatste minuut (waarvan ik denk dat de schrijvers het eraan hebben geplakt zodra ze wisten dat het hernieuwd zou worden) merkte je echt dat de schrijvers hun best hebben gedaan de serie tot een goed einde te brengen![]()
Alleen een paar dingen: Ik vind het de laatste afleveringen toch wel een beetje te snel gaan dat Olivia opeens haar ability kan gebruiken en ze dat ook gewoon doet en het haar lukt. Waarschijnlijk is dit zo snel gegaan, omdat de schrijvers rekening hielden met een annulering. Daarnaast vond ik het een beetje te mooi dat Walter zo goed kon richten op Olivia.
Naast deze dingen vind ik het echt fantastisch hoe de schrijvers de serie hebben uitgedacht. Ook mooi dat ze Olivia weer tot leven konden brengen doordat er nog Cortexiphan in haar systeem zat. Vind het trouwens wel een beetje vreemd dat Olivia zwanger isIk bedoel, toen zij en Peter op het schip vielen, viel zij keihard op haar buik. Of beschermde die energie van de Cortexiphan de baby? Achja
Ik ben echt heel erg benieuwd naar het laatste seizoen
Vraag me af wie 'the others' zijn die eraan komen. Heb net eventjes bij gelezen en ik denk dat September de andere observers bedoelt (eigenlijk wel logisch nu ik erover nadenk).
Link naar interview met executive producers J.H. Wyman en Jeff Pinkner met spoilers van seizoen 5: http://www.tvguide.com/Ne(...)poilers-1047429.aspx
Dat was idd wel een beetje wazigquote:Op zaterdag 12 mei 2012 18:44 schreef Symer het volgende:
Fenomenaal!
Ik werd licht onpasselijk van die ogen van Jessica tijdens haar herrijzenisGeweldig gedaan
Onzinquote:Op maandag 14 mei 2012 12:48 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Er zijn 2 versies opgenomen van S4E22. 1 als het ging stoppen en 1 als het doorging
Want?quote:
quote:Op zondag 22 april 2012 14:08 schreef Nick-GizMo het volgende:
Dacht het eigenlijk al meteen toen ik het begin en theme van ep 19 zag :
[..]
Ook wel leuk om te weten. Info over het einde en evt vervolg :Daar zei ik het al, ook dat EP 19 laat zien waar evt S5 over zou gaan en welke richtingSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb maar in spoiler gezet, misschien zijn er mensen die totaal niks over het einde willen lezen, of het gewoon kijken per afleveringquote:Speaking at the Television: Out of the Box exhibit on Thursday, John Noble claimed that two endings have been shot for this years finale. Presumably, the ending that goes to air (assuming they dont both air for plot reasons) will depend on whether or not the show is renewed for Season 5.Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Omdat dat is ontkracht door de makers. En dan zou het allicht om een alternatief einde gaan en niet een volledige aflevering.quote:
Meng me er ook maar even in:quote:Op maandag 14 mei 2012 13:43 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Want?
[..]
Daar zei ik het al, ook dat EP 19 laat zien waar evt S5 over zou gaan en welke richting
[..]
--quote:TVLINE | I, as I know you do, think the world of John Noble. For years he’s be an outstanding ambassador for your show. But he did tell us a few weeks ago that something a little bit extra or different had been shot in case this was the series finale. I know you rebuffed that idea when I asked you about it last week, but can you then clarify what John might have been speaking about?
I think we’re talking about two different things. These guys [on our cast] are doing their best given what they know, since traditionally we’re very secretive. We had talked about a couple of ideas, Jeff and I – “Well, maybe we could take it this way, or take it another way” — but we still wanted to be true to the main idea. So there was a thought there that maybe we should do a whole different thing if we get picked up or if we don’t. We felt, ultimately, that we weren’t going to film anything that we thought would be completely different. We talked about it, and there was something shot that we used in a different context that nobody could have possibly imagined. So that’s where the confusion lies with John. We just basically said, “Know what? We found a way to cover both angles, and we’re OK with it.”
Het schot van Walter vertegenwoordigde de voorspelling van September.quote:Ik wil alleen niet dat Olivia doodgaat
Ja maar in de "toekomst" aflevering een paar weken terug werd de suggestie wel gewekt dat Olivia er niet meer was...quote:Op maandag 14 mei 2012 14:04 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Meng me er ook maar even in:
[..]
--
[..]
Het schot van Walter vertegenwoordigde de voorspelling van September.
Mr. X was Walter Bell (zie de tekening op de nanites). Olivia moest dus dood door de acties van Bell.
Klopt ja. Misschien dat ze dat wel hebben gedaan om hier toch nog de suggestie te wekken dat het verkeerd af zou lopen. De kogel die Henrietta om haar nek droeg is namelijk de kogel die Walter uit haar hoofd heeft gehaald..quote:Op maandag 14 mei 2012 14:05 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ja maar in de "toekomst" aflevering een paar weken terug werd de suggestie wel gewekt dat Olivia er niet meer was...
Misschien loopt de bevalling wel dodelijk af.quote:Op maandag 14 mei 2012 14:05 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Ja maar in de "toekomst" aflevering een paar weken terug werd de suggestie wel gewekt dat Olivia er niet meer was...
Dat is inderdaad het idee dat heerst onder de fans.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien loopt de bevalling wel dodelijk af.
Omdat er slechts een half seizoen 5 als slot bijkomt.quote:
Misschien komt er een rookmonster uit. Die wordt in steeds meer series gespot, zoals Lost en Game of Thrones...quote:Op maandag 14 mei 2012 16:38 schreef Gray het volgende:
[..]
Misschien loopt de bevalling wel dodelijk af.
Lol, daar ook al?quote:Op maandag 14 mei 2012 17:59 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Misschien komt er een rookmonster uit. Die wordt in steeds meer series gespot, zoals Lost en Game of Thrones...
Die tekenfilm is best wel een belangrijke afleveringquote:Op maandag 14 mei 2012 17:53 schreef Stefan het volgende:
Ja ik heb hier niks te zoeken want ben aan t end van S3.
Maar kan iemand me vertellen of S4 echt zo slecht is?
Vind de tweede helft van S3 al stuk minder. Die tekenfilm EP heb ik zelfs doorgeskipt
Ik had er geen zin in, het ging me een stap te ver na de al belachelijke afleveringen waar Olivia eigenlijk Belly isquote:Op maandag 14 mei 2012 21:57 schreef Goofoyou het volgende:
[..]
Die tekenfilm is best wel een belangrijke afleveringDe dingen die gebeuren in die aflevering moet je in je achterhoofd houden in seizoen 4
Ik snap het wel. Het was voor mij ook wel een beetje té, maar ik zou echt proberen de belangrijkste dingen mee te krijgen uit die tekenfilm aflevering, hoe vervelend het ook isquote:Op maandag 14 mei 2012 21:59 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik had er geen zin in, het ging me een stap te ver na de al belachelijke afleveringen waar Olivia eigenlijk Belly is
Ik ben niet echt zo iemand die altijd een overzicht heeft en seizoenen goed kan vergelijken, maar volgensmij is seizoen 4 wel een goed seizoen hoorquote:Op maandag 14 mei 2012 22:05 schreef Stefan het volgende:
Maar wordt S4 wel beter dan de tweede helft van S3?
Ik ga t wel kijken maar krijg dan de neiging delen door te skippen.
Vind t wel jammer want eerste 2 seizoenen waren geweldig en eerste helft van S3 met de twee universums ook.
Elke Fringe fan hoopte juist altijd op minder losse zaken en meer verhaallijn! Dus dat gaat echt niet minder worden! Seizoen 4 start wel weer een nieuw hoofdstuk zeg maar.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:16 schreef Stefan het volgende:
Ik vind Fringe de verrassing sinds jaren, ben er sinds kort pas aan begonnen, lekker met 4 seizoenen die klaarstaan. Maar het zakt met de zwangerschap van Fauxlivia erg in, en dat gezeik rond de machine. Hoop weer op losstaande zaken en minder verhaallijn.
Ik vond de losstaande cases juist wel tof.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:36 schreef BeyondTheGreen het volgende:
[..]
Elke Fringe fan hoopte juist altijd op minder losse zaken en meer verhaallijn! Dus dat gaat echt niet minder worden! Seizoen 4 start wel weer een nieuw hoofdstuk zeg maar.
Tja, dat werkt al jaren niet meer bij sci-fi, dus misschien ergens anders je heil in zoeken?quote:Op maandag 14 mei 2012 22:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ik vond de losstaande cases juist wel tof.
Die serie is niet bedacht door Abrams, maar door Eric Kripke (van Supernatural). Abrams is slechts producer.quote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:28 schreef Stefan het volgende:
Maar Abrams gebruikt wel t zelfde trucje in zn series. Kijk de trailer maar van Revolution die dit najaar komt.
Die moet ik even quotenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 18:28 schreef Stefan het volgende:
Die machine boeit me niet, dat loopt met een sisser af dat weet je bij voorbaat.
Ach, op een kleine groep na (wij) weten toch weinig mensen wie series bedacht hebben, die kijken het gewoonquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:08 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Abrams heeft sinds seizoen 2 niets of weinig met de serie te maken. Net zo'n geval als Lost. Iedereen geeft hem credit terwijl hij alleen de serie heeft bedacht en de Pilot heeft geschreven.
Eigenlijk vanaf het begin al is Jeff Pinkner als showrunner neergezet. Abrams heeft inderdaad samen met Alex Kurtzman en Bob Orci de pilot ontwikkeld samen met Jeff Pinkner (die meegeschreven heeft aan de tweede aflevering met die drie).quote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:08 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Abrams heeft sinds seizoen 2 niets of weinig met de serie te maken. Net zo'n geval als Lost. Iedereen geeft hem credit terwijl hij alleen de serie heeft bedacht en de Pilot heeft geschreven.
Ha vandaar dat die hinderlijke lensflares die het handelsmerk zijn van JJ na seizoen 1 wegblevenquote:Op dinsdag 15 mei 2012 20:08 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Abrams heeft sinds seizoen 2 niets of weinig met de serie te maken.
Op de FOX upfronts werd overal verteld dat Fringe alle vragen zal beantwoorden, dus ben benieuwd.quote:Op woensdag 16 mei 2012 14:48 schreef sbientje het volgende:
Gisteren eindelijk de season finale gekeken. Vond m wel aardig, eerste helft wel wat traag imo.. Einde was voorspelbaar, maar wel okee. Ik hoop dat het volgend seizoen mooi wordt afgesloten, dus geen Lost-einde maar iets wat wat meer bevredigend is
Mooi. Ik ga lekker die 13 weken opsparen en alles in 1 dag kijken. Dan voelt het ineens als een afsluiterquote:Op woensdag 16 mei 2012 15:19 schreef Cpt.Awesome het volgende:
[..]
Op de FOX upfronts werd overal verteld dat Fringe alle vragen zal beantwoorden, dus ben benieuwd.
Het wordt in ieder geval een seizoen met hoog tempo, de Pinkner en Wyman gaven nl. aan dat er geen fillers komen vanwege het korte seizoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |