abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:48:51 #101
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110617135
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen, maar ik snap deze zinnen niet :P Kan je het even uitleggen? Maak je hier nou een verschil tussen Observers?

En jaa ik denk dat er verschil tussen de Observers, dat er goede en slechte tussen zitten. Walter schreeuwde toch ook naar die ene Observer en die liep gewoon door. Die werd niet zo gewelddadig als die andere die contact heeft met Broyles.
Ah zo simpel kan het ok nog zijn inderdaad.

Wat ik niet snap is dat de Observers de huidige gang van zaken (Walter B. komt terug dit dat) niet hebben zien aankomen. Say whut!?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_110617385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:46 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen, maar ik snap deze zinnen niet :P Kan je het even uitleggen? Maak je hier nou een verschil tussen Observers?

En jaa ik denk dat er verschil tussen de Observers, dat er goede en slechte tussen zitten. Walter schreeuwde toch ook naar die ene Observer en die liep gewoon door. Die werd niet zo gewelddadig als die andere die contact heeft met Broyles.
September legde uit dat zij samen werkte of onderdeel zijn (zelf zijn) van een groep wetenschappers uit de toekomst, zij gebruiken heel veel geavanceerde tech om hun superthingies te doen.

Zo te zien aan deze episode hebben zij ook krachten zoals die mind swipe maar verder gebruiken zij veel gadgets om hun 'powers' te gebruiken.

In deze episode leerde we ook dat zij hun eigen aarde verwoeste, misschien dat ze daarom underground in een bunker leven en geen zonlicht zien, waardoor ze zo wit zijn. Of zo zien mensen er gewoon uit in de toekomst.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:48 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Ah zo simpel kan het ok nog zijn inderdaad.

Wat ik niet snap is dat de Observers de huidige gang van zaken (Walter B. komt terug dit dat) niet hebben zien aankomen. Say whut!?
Aanzien komen, kan.. maar observers hebben al vaker gezegd (september) dat ze niet alles 24/7 in de gaten houden maar alleen bij significante events verschijnen.

Maar, ze zouden Walter toch moeten kennen? Ze zullen toch de geschiedenis wel kennen wat September heeft gedaan etc en Walter heel slim is e.d. en dus als een gevaar gezien kan worden?
Maar daardoor zou je niks kunnen doen want the observers zouden dan terug kunnen reizen in tijd en hun stoppen wanneer ze Walter uit het amber halen.. zo kun je alles wel bedenken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2012 23:56:22 ]
  zondag 22 april 2012 @ 00:35:30 #103
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_110619008
Maar waar komt die william bell vandaan want die was in beide uniiverses dood
pi_110619664
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:35 schreef Yurithemaster het volgende:
Maar waar komt die william bell vandaan want die was in beide uniiverses dood
Tja, dat is de vraag.. ene kant kun je zeggen omdat Peter weg is is alles wat met Peter te maken heeft veranderd dus Broyles terug (toch?) dus ook William Bell want dan hoefde die Cortexaphan kids Peter niet te halen in the Redverse.. maarja het is al gezegd dat Fauxlivia ook in deze 'timeline' ook over gestapt is om Olivia na te doen en te infiltreren..

Dus ik weet het niet.
pi_110621020
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:55 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Tja, dat is de vraag.. ene kant kun je zeggen omdat Peter weg is is alles wat met Peter te maken heeft veranderd dus Broyles terug (toch?) dus ook William Bell want dan hoefde die Cortexaphan kids Peter niet te halen in the Redverse.. maarja het is al gezegd dat Fauxlivia ook in deze 'timeline' ook over gestapt is om Olivia na te doen en te infiltreren..

Dus ik weet het niet.
Ja nog iets he. Walter noemde Fauxlivia in deze tijdlijnminusPeter een prostituee, maar dat klinkt toch totaal niet logisch als Peter niet bestond? Je zou haar dan eerder een leugenaar noemen of spion etc. Een prostituee zou je haar eerder noemen als ze ook Peter zou hebben verleid. Dat vond ik een beetje vreemd.
  zondag 22 april 2012 @ 02:03:34 #106
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110621166
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 00:55 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Dus ik weet het niet.
In recente afleveringen bleef Walter steeds zeggen 'Belly and I used to'
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_110621353
Ik zit nu 30 min in de aflevering. Als ze doorgaan met deze timeline ga ik stoppen met kijken, pfff kap eens met telkens alles te veranderen :{
  zondag 22 april 2012 @ 02:40:08 #108
194233 Friday12
Originele kloon
pi_110621530
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 02:20 schreef FL_Freak het volgende:
Ik zit nu 30 min in de aflevering. Als ze doorgaan met deze timeline ga ik stoppen met kijken, pfff kap eens met telkens alles te veranderen :{
het is fringe wat verwacht je dan... het is raar!
pi_110623594
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Oh dat zou best kunnen kloppen ja. En September was dus eigenlijk altijd al een rebel onder de Observers. Maar dan is er voor mij nog steeds een probleem: Ik heb echt het gevoel alsof de Observers die naar het verleden reisden veel gereserveerder/ aardiger leken. Deze in de toekomst zijn echt gewelddadig. Door die groengele ogen wordt dit idee alleen maar meer versterkt. Die Observers in het verleden hebben dit niet.

-edit: Er staat in die begintekst dat de Observers éérst alleen maar toekeken enzo. Daarna grepen ze pas naar de macht. Dit geeft toch eigenlijk aan dat ze niet altijd slecht waren?

En waarom zouden de Observers hun wereld in de toekomst willen vernietigen en die oude willen behouden. Dat is toch helemaal niet logisch?
Zo zie ik het: Die Observergroep die we zagen sinds seizoen 2 waren bezig met een projectje: ze zochten naar een leefbare versie van de aarde. Die hadden ze gevonden, maar Walter had de universums beschadigd door over te steken en Peter te halen. De Observers hadden dit uiteindelijk gefixt, doordat Peter de machine inging en Peter vervolgens gewist werd. Toen waren ze in principe klaar voor de invasie.

September kreeg in dit seizoen inderdaad een eigen visie waar de andere observers het niet mee eens waren, hij werd niet voor niets gevangen gezet.
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_110624385
quote:
Ik moet zeggen dat ik er de eerste paar minuten ook niet blij mee was. Ik vind het sowieso niet leuk als de acteurs die ik gewend ben te zien opeens maar een klein beetje tot helemaal niet in de aflevering zijn te zien. Het werd echter voor mij na ongeveer 5 minuten wel interessant, omdat deze aflevering een hele andere kijk op de stand van zaken geeft. Maarja, je was al bij 30 minuten ... :P Hoe waren de overige 10 minuten? :P

Ik vind dat Fringe met deze aflevering eigenlijk nog best wel een heel seizoen zou kunnen volmaken. Jammer dat hier waarschijnlijk al dit seizoen een einde aan wordt gemaakt, aangezien de seizoensfinale ook als seriesfinale kan dienen in het geval dat... ;(
pi_110624447
quote:
Eens! Dit is gewoon niet creatief. Zo kan ik ook een serie door laten gaan.
pi_110624501
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:06 schreef kort het volgende:

[..]

Ik denk niet dat je het echt moet zien dat 'alles is veranderd'. Wij zien de Observers en de toekomst altijd maar vanuit onze tijdlijn. Deze aflevering heeft inzicht gegeven in de wereld van de Observers en wat eigenlijk hun toekomstige plannen zijn/ waarom ze naar het verleden zijn afgereisd. Het is dus meer een soort verklaring dmv een andere invalshoek, niet een grote verandering.
pi_110624997
Dat leek me toch ook wel logisch?
pi_110628220
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 11:06 schreef kort het volgende:

[..]

Hoe is dit niet creatief?

Geweldige aflevering! Tof om Henry Ian Cusick te zien.
Daarnaast natuurlijk een mooie voortzetting van waar de afgelopen twee seizoenen om draaien, namelijk waarom Peter en Olivia zo belangrijk zijn. Blijkbaar is September een rebel tussen de Observers en hij heeft Peter vroeger laten leven, zodat Henrietta geboren zou worden. Daarom is het dus zo belangrijk dat Peter en Olivia een kind krijgen en niet Peter en Altlivia. Dit zet de verhaallijn wel weer in een flinke stroomversnelling.

Een paar bijzondere dingen: Olivia was er niet en Henrietta droeg een ketting met een kogel. Betekent dit dat Mr. X Olivia doodschiet?
Wat deed William Bell in de amber? Wat heeft hij met Olivia gedaan? Wat gaat Walter doen met z'n hand?
Hoe komt Henrietta aan de gave waarmee ze haar mind onleesbaar kan maken? Door de cortexiphan van Olivia of heeft William Bell iets gedaan?

De actrice die Henrietta ( O+ ) speelt zou trouwens mogelijk een recurring rol krijgen wanneer er een volgend seizoen komt. Lijkt er dus op dat dit de ultieme verhaallijn gaat zijn van Fringe: het gevecht tegen de Observers.
pi_110628701
Denk dat Walter die hand gewoon nodig heeft om ergens binnen te komen in een oud lab, gebouw etc.. zoals zij ook in de muur bij MD een hand scanner hadden.
pi_110628860
Intro was wel tof :D. Verder wel een leuke aflevering :). Nieuw seizoen mag mij wel hoor :D
Al moet volgens September Olivia wel dood , dus dat zou wel minder zijn voor de serie :)

Leuk om te lezen :

quote:
There are bound to be differing opinions on tonight's episode of Fringe, the latest entry in what's become the show's annual late-in-the-season creative departure. And just as Fringe's other "weird episodes" should be considered supplements to the series rather than must-see installments, "Letters of Transit" was more of a "what if" scenario come to life. The episode dipped its toe into the Fringe mythology instead of writing the next chapter of it. But that doesn't mean it wasn't super fun times.
Fringe has always been great at creating well-developed settings—the alternate universe is a prime example of that—and in "Letters of Transit" we were plopped into an unspecified (I think?) universe or timeline or whatnot in the year 2036, an Orwellian existence where the Observers were done observing and focused on having us serve them. Up until this episode I'd always thought of the Observers as cuddly bald teddy bears with social-anxiety disorders, but tonight they were mean sons of bitches with a case of the hornies. And you'd be afflicted, too, if your existence consisted of a never-ending sausage party full of dudes with no sense of humor. The Observers we saw tonight were clubbing to dark electro tunes and groping ladies of the night while wearing sharp suits. They were Wall Street types...without the hair gel, of course.
But they weren't unopposed. As is the case with all dystopian futures presented by film and television, they faced resistance from people seeking an end to the oppression. The Fringe Division had been relegated to keeping the peace among "Natives," folks left over from bloody uprisings, but there were a couple agents who remembered legends of the force from the old days and at least one who believed a myth that those super agents from the past were still out there somewhere. And they were!
The writers used the old Han Solo trick to bring our team back into the fold, replacing Carbonite with Amber and Harrison Ford with John Noble. Seeing Walter encased in the solid orange Jell-O mold was awesome, and the reverie with which he was treated by future Fringe agents Simon (played by Henry Ian Cusick from the legendary ABC hit Scandal) and Etta* was fantastic because it showed us that the future loves our Fringe guys as much as we do. Besides being an awesome diversion to prepare us as we take a deep breath before Season 4's three-episode home stretch, "Letters of Transit" was an ode to the power and importance of our heroes. It was also a major treat for Fringe fans.
But the episode wasn't was a complete volume, and I think that may be where fans who didn't like it will center their argument. Once Simon and Etta "pushed" Walter out of the amber, the rest of the episode was spent putting Walter's brain back in his head and finding the rest of the team. Watching the crew get back together was exhilarating, particularly the reveal of just who "the crew" was (Peter! Astrid!). However, once they reunited, they never got into a huge street fight with a bunch of hat-wearing bald dudes.
That wasn't the point of the episode, though. Once Desmond Simon broke the wand with only five minutes left in the episode, it was clear there would be no solid "ending" in sight. "Letters of Transit" was an instance of Fringe's writers taking a well-deserved vacation from Season 4 and handing us an awesome hour-long trailer for a Fringe spin-off. It succeeded in showing us there's plenty left in their creative tanks, and did even more to convince me that this show must go on. Plus, it left fans wanting a lot more of this story.
quote:
– Did anyone not think Etta* (*Henrietta) was Peter and Olivia's lovechild early on? It was great casting, but that also made it incredibly obvious (not that I think anyone were going for a big surprise). It's as if Fringe's producers went to one of those "What would your kid look like?" websites, threw in pictures of Joshua Jackson and Anna Torv, and searched the globe for an actress that looked just like the result. And I know we just met her and already guessed she was Peter's kid, but that ending where she said, "Hello dad," was still pretty effective. That's how attached we've become to Peter and the gang.
– I guess September was right...he's been to all possible futures and it's all the same: Olivia must die. Because she was nowhere to be found.
– John Noble, as usual, was fantastic. He went from brain-deficient child to ass-kicking savior of the universe in no time.
– Don't let this episode change your perception of the Observers. This scenario is so open for interpretation that any number of possibilities can make sense, and I think that's one of its strengths. It certainly felt like "our" universe, but there was also amber. There wasn't even a mention of another universe, but things were just vague enough that you could just as easily say the Other Side helped our side produce amber. "Letters of Transit" was nothing more than an exercise in creative writing using Fringe's established blueprint.
– Disclaimer: I wrote this article under the influence of legally prescribed Vicodin (let's just say make sure you see a dentist twice a year), so if anything is incoherent, my bad. I like to think I understand Walter better this way.
– Walter: "These are not the droids you're looking for." So awesome.

http://www.tv.com/news/fringe-back-to-the-future-28434/
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_110629376
Het vreemde was dat ik al gelijkenissen zag met Olivia :') Henriëtta praat echt op precies dezelfde manier als Olivia. Het kwam echter wel als een verrassing op het einde.
pi_110629753
Dacht het eigenlijk al meteen toen ik het begin en theme van ep 19 zag :

quote:
As it stands, talk is of a shortened 13-episode season to wrap the series, but according to Jackson, fans will get wind of the potential fifth season storyline in advance of the finale, in the much-hyped April 20th episode, “Letters Of Transit“. Jackson said :

“The door to the fifth season is opened in Episode 19 . If you watch that, you’ll have an understanding of where they want to take the series.”
Ook wel leuk om te weten. Info over het einde en evt vervolg :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
While Lance Reddick declined to elaborate, he did concede that “the way [Season 4] ends could function as a series finale, but there’s one storyline left open that could end up as a cliffhanger for the beginning of the fifth season.. We’ll see what airs depending on what [Fox and WBTV] decide.”
quote:
Whether or not the show gets a fifth season wont impact on this season’s endgame, which, according to the show’s exec producer Jeff Pinkner, can work both as a season or series ender:
“Worst case scenario, if this were the last aired season of Fringe — and as we’ve said before, there are other outlets where we could continue our stories, be they graphic novels or webisodes — we know what the end of this season is going to be, and it can function as a series finale.”
Heb maar in spoiler gezet, misschien zijn er mensen die totaal niks over het einde willen lezen, of het gewoon kijken per aflevering :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
  zondag 22 april 2012 @ 14:14:56 #119
367522 Cpt.Awesome
pi_110630053
Denk trouwens niet dat dit een mogelijke toekomst is, maar de toekomst die daadwerkelijk gaat gebeuren. Fringe heeft wel eerder met de toekomst gespeeld, maar toen kon men daar nog invloed op uitoefenen.

De bekendmaking van Henrietta is essentieel voor het verhaal, dat is namelijk de hele reden waarom September zoveel moeite heeft gedaan om Peter in leven te houden. Waarom zou je denken dat Pinkner en Wyman nu een mogelijke toekomst gaan schrijven, terwijl ze zeggen dat dit een essentiele verhaallijn is voor seizoen vijf. Dit is geen show-off om te laten zien wat ze kunnen bedenken, dit is een zeer, zeer belangrijke aflevering voor de overall mythology van de show.
  zondag 22 april 2012 @ 14:28:03 #120
-1 #ANONIEM
pi_110630725
Maar het is al een tijd lang duidelijk dat Peter (Red) en Olivia (Blue) een kind moeten maken, en toen je haar kop al zag wist je het al.. Toen ze haar powers gebruikte en bij Fringe division was het helemaal duidelijk.
Anoniem en veilig met ProtonVPNCyberghost VPNFiverr - alle diensten vanaf 5 piek
  zondag 22 april 2012 @ 14:35:36 #121
367522 Cpt.Awesome
pi_110631089
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:28 schreef Geo4kant het volgende:
Maar het is al een tijd lang duidelijk dat Peter (Red) en Olivia (Blue) een kind moeten maken,
True, maar je wist niet waarom September dit zo belangrijk vond.
  zondag 22 april 2012 @ 14:47:05 #122
52922 Nick-GizMo
pi_110631661
quote:
0s.gif Op zondag 22 april 2012 14:14 schreef Cpt.Awesome het volgende:
Denk trouwens niet dat dit een mogelijke toekomst is, maar de toekomst die daadwerkelijk gaat gebeuren. Fringe heeft wel eerder met de toekomst gespeeld, maar toen kon men daar nog invloed op uitoefenen.

De bekendmaking van Henrietta is essentieel voor het verhaal, dat is namelijk de hele reden waarom September zoveel moeite heeft gedaan om Peter in leven te houden. Waarom zou je denken dat Pinkner en Wyman nu een mogelijke toekomst gaan schrijven, terwijl ze zeggen dat dit een essentiele verhaallijn is voor seizoen vijf. Dit is geen show-off om te laten zien wat ze kunnen bedenken, dit is een zeer, zeer belangrijke aflevering voor de overall mythology van de show.
Dat het een belangrijke aflevering zou je al uit mijn post kunnen opmaken.
Het zou evt een seizoen 5 kunnen zijn :). Als ze verder gaan met web episodes of comics is het wel jammer :(.

Ben erg benieuwd, gaat ook niet lang meer duren of we weten meer :).

Moet wel ff dat stukje van Mr X terug kijken , weet dat niet 123 meer
  zondag 22 april 2012 @ 17:54:46 #123
251581 BeyondTheGreen
Dornish
pi_110639349
dat password bij Massive Dynamic :D

092112

21 september 2012?
premiere seizoen 5?
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  zondag 22 april 2012 @ 17:56:01 #124
-1 #ANONIEM