abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109479941

In het nieuwe sci-fi drama Fringe van J.J. Abrams (Lost, Alias), bundelen FBI-agente Olivia Dunham (Anna Torv, The Secret Life of Us) en wetenschapper Peter Bishop (Joshua Jackson, Dawson's Creek) hun krachten onder leiding van hoofd van de 'Fringe'-afdeling Phillip Broyles (Lance Reddick, The Wire, Oz) om paranormale zaken te onderzoeken.
Ze krijgen hulp van Peters vader, Walter (John Noble, Lord of the Rings), een briljante (wellicht gestoorde) wetenschapper die zijn dagen in een psychiatrisch verzorgingstehuis sleet na een verkeerd afgelopen experiment met dodelijke afloop.
Fringe behandelt zowel paranormale mysteries en mythologiën, als de relaties tussen de personages.
Fringe begint op dinsdag 9 september met de 2 uur durende pilot en zal daarna wekelijks te zien zijn.

Algemene Informatie:Officiële SiteFringe op IMDbFringe op TV.comFringe Op Wikipedia
Fansites:FringeTVSeries.comFringe-TV.comFringe-Forum.comFringeTV.Blogspot.comFringepedia
Trailers & Interviews:Trailer - YouTubeYouTube - FringeOnline
Deze OP staat hier en is daar tevens aan te passen.
pi_109480260
Goed episode!
pi_109481261
Hmm was hem kwijt, stond niet in MyAT :(
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_109481438
Matige tot slechte episode, laatste 5 minuten hebben hem gered en de rode draad mbt de observers wat er in zat.

En zelfs dat leverde weinig op (beacon beetje).. want iedereen (de meeste) wisten al dat het zijn Olivia is.
pi_109519755
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 03:41 schreef Geo4kant het volgende:
Matige tot slechte episode, laatste 5 minuten hebben hem gered en de rode draad mbt de observers wat er in zat.

En zelfs dat leverde weinig op (beacon beetje).. want iedereen (de meeste) wisten al dat het zijn Olivia is.
Toch vond ik het wel mooi om te zien. :)
pi_109524607
'I love you Nina'
'I love you too Olivia'
:r
We zitten toch geen GTST te kijken? De lijn van Peter en September was imo het enige leuke aan deze aflevering..
In the coolest little capital of the world
pi_109556148
Ahh, de promo van volgende week ziet er wel tof uit! Een zaak die ze al eerder in Fringe hebben gehad :D

Zal hem ff in spoiler zetten :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dezelfde promo, met iets ander beeld :

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_109563846
quote:
1s.gif Op zondag 25 maart 2012 03:15 schreef Nick-GizMo het volgende:
Hmm was hem kwijt, stond niet in MyAT :(
Bij mij stond ie ook opeens niet meer in MyAt :{
De aflevering was wel vermakelijk, maar ik heb betere gezien :P Dat laatste vond ik eigenlijk wel een beetje cliché, alsof ik naar een romantische film keek. Maar eigenlijk hoorde het er toch wel bij. Vraag me trouwens of Peter nog een keer teruggaat naar dat vertrek van die Observer. Misschien kunnen ze dan meer te weten komen over hen.
Ik kan Lincoln trouwens echt niet ontcijferen :') Wat denken jullie? De ene keer kijkt hij zo naar Olivia alsof die om haar geeft als in broer/ zus, maar andere keren vind ik de manier van filmen echt iets anders zeggen. Dan vind ik zijn manier van kijken een beetje ambigue, alsof hij misschien toch wat voor haar voelt, liefdesgewijs? :?
pi_109565691
SPOILER
pi_109642190
Niet meer in m'n MyAt :( Heb maar even een reeks aangevraagd in FB.

OT:

Laatste aflevering vond ik vrij matig, het verhaal werd gered door de observer (niet door de cliché rennen-van-een-afstand-naar-elkaar-toe-en-geef-een-kus actie :P ) Maar ach, het hoort er dan maar bij moet ik maar denken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 12:53 schreef Goofoyou het volgende:

Ik kan Lincoln trouwens echt niet ontcijferen :') Wat denken jullie? De ene keer kijkt hij zo naar Olivia alsof die om haar geeft als in broer/ zus, maar andere keren vind ik de manier van filmen echt iets anders zeggen. Dan vind ik zijn manier van kijken een beetje ambigue, alsof hij misschien toch wat voor haar voelt, liefdesgewijs? :?
Ik ben benieuwd wat ze daar verder mee gaan doen. Ik denk dat ie wel wat voor haar voelde, maar druipt ie nu af, door het gedoe met Peter.

Als ik dit zo lees, dan lijkt het net GTST :')
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
pi_109643731
Hmm iemand heeft er mee zitten kutten ja, zie nu ineens 10 fringe onder elkaar in MyAT :P
pi_109644305
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:44 schreef Nick-GizMo het volgende:
Hmm iemand heeft er mee zitten kutten ja, zie nu ineens 10 fringe onder elkaar in MyAT :P
haha idd ik schrok al :P
pi_109644346
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 10:44 schreef Nick-GizMo het volgende:
De ene keer te weinig, de andere keer teveel van het goede.
Achja, wel handig, kan ik nog eens teruglezen enzo.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:51 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Niet meer in m'n MyAt :( Heb maar even een reeks aangevraagd in FB.

OT:

Laatste aflevering vond ik vrij matig, het verhaal werd gered door de observer (niet door de cliché rennen-van-een-afstand-naar-elkaar-toe-en-geef-een-kus actie :P ) Maar ach, het hoort er dan maar bij moet ik maar denken.

[..]

Ik ben benieuwd wat ze daar verder mee gaan doen. Ik denk dat ie wel wat voor haar voelde, maar druipt ie nu af, door het gedoe met Peter.

Als ik dit zo lees, dan lijkt het net GTST :')
Ja, nou dat gevoel had ik dus ook eigenlijk. Dat hele liefdes gebeuren maakt het geheel eigenlijk veel minder, beetje zon romantische serie ofzo. Alsof liefde altijd het antwoord is en dan wordt het weer zo cliché.
pi_109671181
iemand geen nieuwe reeks aangemaakt, gok ik? Nou ja, ik ben er ook weer :D
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_109715387
Morgen _O_ _O_ _O_ _O_
pi_109725294
Mooie aflevering weer. Walter was ook weer grappig. Het vreemde was eigenlijk wel dat ik het opeens ontzettend ongeloofwaardig vond toen bleek dat dat monster vleugels had en kon vliegen. Terwijl heel die serie natuurlijk fictie is, maar dit was misschien weer teveel van het goede :P

En Lincoln heeft mooie ogen O+ Maar ik vond 'm wel zielig hoor. Walter die van Astrid,Peter en Olivia zegt dat ze een familie zijn, Lincoln die wordt geïnfecteerd en ook nog door dat beest wordt aangevallen en dan nog door die vrouw. En Peter die niet kan schieten.
Walter met zijn HUMP-blaadje :') Geweldig.

Ik begin het echter wel een beetje stom te vinden dat Olivia telkens iets doet wat niet mag, dan weer met Broyles moet spreken en haar excuses aanbiedt en Broyles uiteindelijk zegt dat hij haar niet kan missen en ze gewoon verder haar werk mag doen. Het wordt een beetje herhaling.
pi_109772674
Ik schrok.. Stom beest. :D
pi_109773493
quote:
11s.gif Op zondag 1 april 2012 18:27 schreef DJKoster het volgende:
Ik schrok.. Stom beest. :D
Oh, dat is waar ook nog _O- Ik schrok me ook een keer dood, terwijl ik me er eigenlijk al op had voorbereid :') .
  zondag 1 april 2012 @ 23:42:40 #19
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_109788480
quote:
0s.gif Op zondag 1 april 2012 18:51 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Oh, dat is waar ook nog _O- Ik schrok me ook een keer dood, terwijl ik me er eigenlijk al op had voorbereid :') .
Ik schrok ook terwijl ik het toch zag aankomen :')
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_109788821
Idd ik schrok mij ook, ook al zag ik het aankomen _O-
  Public Relations / Redactie Film maandag 2 april 2012 @ 01:11:55 #22
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_109791244
Eerlijk is eerlijk: ik vond het een verschrikkelijk saaie aflevering. Maar is pas de eerste dit seizoen, dus kom maar op met een nieuwe!
pi_109791684
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 01:11 schreef Roberto_BOZ het volgende:
Eerlijk is eerlijk: ik vond het een verschrikkelijk saaie aflevering. Maar is pas de eerste dit seizoen, dus kom maar op met een nieuwe!
Dat gevoel had ik ook een beetje :). Maar wel tof dat de cases nu ook veranderen :D
  maandag 2 april 2012 @ 21:26:42 #24
133369 Jivis
Critikut
pi_109824047
Gare en slechte aflevering zeg, die laatste. Deed me een beetje denken aan die ene bagger epi van Buffy waarin die highschool jongeren in vismensen veranderen (die met Wentworth Miller) :').
Amen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 00:12:10 #25
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_109833369
Zag ik nou op het einde wat bekende dieren?
een mega slangenstaart volgens mij van Unleased
die enge zeeslangen van Snakehead
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_109834810
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 00:12 schreef mctwigt het volgende:
Zag ik nou op het einde wat bekende dieren?
een mega slangenstaart volgens mij van Unleased
die enge zeeslangen van Snakehead
Ja, zitten bekende dingen in.
Zijn ook creaties of iig plannen van Walter en Belly.

Die Charlie werd ook geïnfecteerd door zo'n beest. En die schorpioen/slang/iets combo hebben ze toen dacht ik vermoord. Tof dat ze daar op terug komen maar..

Evolutie, human porcupine? Vleugels? Raar.
pi_110030725
(Alt) Fauxlivia .. or "Red" :9~ rawr :9
pi_110031186
Promo next weak.
SPOILER
pi_110031430
Ik snap het even niet meer. De slechte Nina die met DRJ samenwerkt is AltNina? Of is het een andere Nina? En Colonel Broyles in het andere universum was een shapeshifter toch?

Vond het eigenlijk wel leuk dat ze een aflevering hebben besteed aan Lincoln. Hij was eerder ook niet zo veel in beeld. Eigenlijk net zoals Astrid. Wel leuk dat Lincoln nou een klein beetje zijn plek heeft gevonden in het andere universum, ook al denkt hij dat hij zijn plek kwijt is in ons universum (Olivia die hem niet meer kan herinneren etc).

Verder weet ik niet of het nou aan Fringe ligt of aan mijn stemming, maar moet de laatste tijd steeds Fringe pauzeren omdat het saai is ofzo. Dan heb ik geen zin om de hele aflevering te kijken :P
pi_110037140
Ik vond het maar saai.
Amen.
pi_110037364
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 18:48 schreef Goofoyou het volgende:

Verder weet ik niet of het nou aan Fringe ligt of aan mijn stemming, maar moet de laatste tijd steeds Fringe pauzeren omdat het saai is ofzo. Dan heb ik geen zin om de hele aflevering te kijken :P
Heb ik ook, er gebeurt gewoon erg weinig. Ze laten de hoofdverhaallijn nu even links liggen en dat werd meestal wel opgevangen door goede fillers, maar die vind ik dit seizoen van veel mindere kwaliteit.
Ze moeten wat meer to the point komen.
Amen.
  zondag 8 april 2012 @ 00:03:47 #32
32029 Basson
Dodge This!
pi_110043481
Het seizoen was geweldig! deze ep even wat minder...
  zondag 8 april 2012 @ 16:28:06 #33
361350 Fyina
misschien
pi_110061086
Zou Lincoln nu in het andere universum willen blijven? Zou het hem wel gunnen.
Hoop wel dat ze nog ergens naartoe werken, en dan liefst iets met wat meer spanning :p
When it comes to the future, there are three kinds of people: those who let it happen, those who make it happen, and those who wonder what happened.
pi_110061717
Snap niet zo dat mensen deze aflevering niet vonden bijdragen aan het grote verhaal. Shapeshifters worden weer aangehaald, Broyles de shapeshifter wordt waarschijnlijk geconfronteerd door Altstrid (en gevonden door dat mainframe) en AltNina, second in command van DRJ, wordt opgepakt. Lijken mij toch vrij belangrijke verhaallijnen.
Alleen jammer dat Josh Jackson rond deze tijd bezig wat met opnames van zijn film en dus al enkele afleveringen op de achtergrond blijft.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat dit seizoen de cases minder bijdragen aan de overall arc, de enige aflevering waarvan ik de case echt heel tof vond geïntegreerd was Welcome to Westfield. Deze aflevering deed dat ook prima.

Daarnaast wel een foutje gemerkt: Lincoln noemt Colonel Broyles "agent Broyles" en wordt verbeterd. Altstrid doet dit later ook, terwijl zij het wel zou moeten weten.

quote:
Hoop wel dat ze nog ergens naartoe werken, en dan liefst iets met wat meer spanning :p
Nee ze laten het seizoen doodbloeden :')
  zondag 8 april 2012 @ 17:11:53 #35
361350 Fyina
misschien
pi_110062477
Ja joh, je weet maar nooit ;) liever dat ze nu al snel ergens naartoe werken dan dat alleen de finale opeens geweldig is.
When it comes to the future, there are three kinds of people: those who let it happen, those who make it happen, and those who wonder what happened.
pi_110062764
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 16:46 schreef Cpt.Awesome het volgende:
Snap niet zo dat mensen deze aflevering niet vonden bijdragen aan het grote verhaal. Shapeshifters worden weer aangehaald, Broyles de shapeshifter wordt waarschijnlijk geconfronteerd door Altstrid (en gevonden door dat mainframe) en AltNina, second in command van DRJ, wordt opgepakt. Lijken mij toch vrij belangrijke verhaallijnen.

Daarnaast vind ik persoonlijk dat dit seizoen de cases minder bijdragen aan de overall arc, de enige
Het ligt er niet zozeer aan of de afleveringen bijdragen aan het grote verhaal of niet, maar bij mij is het meer zo de manier waarop ze een aflevering hebben gemaakt. De laatste tijd komt het bij mij als een beetje saai over, zodat ik gewoon de aflevering in delen moet bekijken in plaats van helemaal in één keer. Ik weet niet echt waar het ligt. Ik vind het verhaal wel spannend, maarja. Misschien omdat het in het begin echt super spannend was en je heel veel dingen niet wist. Nu weten we al best veel en wordt er dus de hele tijd met verkregen informatie gewerkt in de afleveringen. Misschien is de serie niet meer zo 'fris'. Weet niet echt hoe ik het moet uitleggen :P
  zondag 8 april 2012 @ 19:51:19 #37
145874 mctwigt
Geestelijke vader van Kwaak
pi_110067864
over charlie gesproken... waar is alt charlie dit seizoen? :o
Two guys and a Duck: #1 #2
#3 #4
Op vrijdag 26 augustus 2011 19:59 schreef ColaBlikje het volgende:
Deze eend moet een eigen stripboek krijgen :D Of een deel in de Donald Duck, of de krant ofzo.
pi_110068030
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 19:51 schreef mctwigt het volgende:
over charlie gesproken... waar is alt charlie dit seizoen? :o
Heeft Fringe na vorig seizoen verlaten voor Prime Suspect. Is een tijdje terug gecanceld, dus wie weet doet ie nog een keertje mee.

Ze hebben ergens aan het begin van het seizoen wel gezegd dat hij ergens in de tropen van de zon zat te genieten ofzo.
  zondag 8 april 2012 @ 21:07:31 #39
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_110071811
Ik vond het wel een aardige tussenaflevering :)
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
pi_110106649
maskedscheduler twitterde op maandag 09-04-2012 om 20:00:02 Good news coming any minute. I hope many of you will be happy about it. reageer retweet
Is een werknemer van Fox die vaak nieuws post over Fringe, heeft o.a. altijd als allereerste de ratings elke zaterdag.

-Update- Lijkt te gaan om Glee, New Girl en Raising Hope..
pi_110212584
Ik vind het zo raar om Lincoln en andere Lincoln naast elkaar te zien :P Hoe doen ze dat toch? Meestal is er maar één in beeld en is de andere een stand in maar er zitten ook scènes bij waar ze alle twee te zien zijn.. :P
  donderdag 12 april 2012 @ 00:30:14 #42
32029 Basson
Dodge This!
pi_110214016
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 23:56 schreef SLP_ het volgende:
Ik vind het zo raar om Lincoln en andere Lincoln naast elkaar te zien :P Hoe doen ze dat toch? Meestal is er maar één in beeld en is de andere een stand in maar er zitten ook scènes bij waar ze alle twee te zien zijn.. :P
Dat heet split screen. De camera neemt 2x dezelfde scene op met dezelfde persoon vanuit 1 standpunt, maar met de persoon op 2 verschillende posities. Beetje schuiven (masking) in de edit en voila tweelingen.
Met een bewegende camera wordt motion control gebruikt.

pi_110261519
Net pas aflevering 17 gezien, maar vond hem toch best gaaf. Ben benieuwd wat Astrid kwam vertellen, of de dood van Lee of over dat er een shapeshifter binnen zit.
Ze konden iig al zien op die tracker waar die shapeshifters zijn, dus dan zou je denken dat Astrid dit niet ff komt vertellen :)

Zin in ep 18, ga iig niet de promo kijken :P
pi_110268238
Unbowed, Unbent, Unbroken.
pi_110268880
quote:
Denk dat ep 18 en 19 sowieso wel tof gaan worden :), als je iig leest wat er gaat gebeuren :)
20 misschien ook wel :D

21 en 22 kijk ik denk achter elkaar :P
pi_110270333
Previews van vanavond :

SPOILER
pi_110315926
Observer spotted :P
Leuke aflevering, weer terug naar de rode draad/DRJ

Blijkt dus dat Broyles toch geen shapeshifter was maar gewoon gemanipuleerd werd door DRJ zodat zijn zoon kon blijven leven/genezen. Of is hij toch een shapeshifter maar geeft hij om de familie (net als die .. dacht de eerste shapeshifter die we zagen in fringe?)

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2012 17:08:20 ]
pi_110318098
Promo next week.. :o
SPOILER
Ziet er uit als een super aflevering.. kan niet wachten!

Glips spelled: Simon, Simon Phillips? Die cortexiphan dude mind reader komt terug?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2012 17:06:36 ]
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:24:28 #49
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110324604
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 11:44 schreef Nick-GizMo het volgende:
Previews van vanavond :

SPOILER
"I believe David Robert Jones IS a mole in the dept of defense". moet dat niet has zijn?

Trouwens ik ben een beetje in de war wie helpt me. Beide Nina's zijn complicaties mee geweest. Aan een kant was er een shapeshifter-versie van haar toch?
En aan de andere kant (die nu vastzit) is geen shapeshifter of juist wel of is dat die juist die Nina die overliep met David Rrobert Jones?

If yes, waar is de echte Nina van alterverse dan?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:27:54 #50
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110324754
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 16:58 schreef Geo4kant het volgende:
Promo next week.. :o
SPOILER
Ziet er uit als een super aflevering.. kan niet wachten!

Glips spelled: Simon, Simon Phillips? Die cortexiphan dude mind reader komt terug?
Lijkt wel een verfilming :D
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_110353237
Wordt weer een epische 19e aflevering :D

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:35 schreef Geo4kant het volgende:
Ja ik zag 'm ook meteen, deze keer was het te duidelijk :P

[ Bericht 72% gewijzigd door Fleischmeister op 15-04-2012 15:58:57 ]
pi_110353293
dubbel

[ Bericht 34% gewijzigd door Fleischmeister op 15-04-2012 15:58:53 ]
  zondag 15 april 2012 @ 16:08:27 #53
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_110353944
Godver, helemaal vergeten, zo maar eens de nieuwe downen :D
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_110356139
Ik hoop oprecht dat het hier eindigt.
pi_110357258
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 15:35 schreef Geo4kant het volgende:
Wut? Waardan?
  zondag 15 april 2012 @ 17:31:21 #56
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110357427
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:25 schreef DappereDodo77 het volgende:

[..]

Wut? Waardan?
Telaat. Observers hebben vast alle beelden bij HBO en van alle Divx videos verwijderd...
pi_110357457
quote:
14s.gif Op zondag 15 april 2012 16:56 schreef kort het volgende:
Ik hoop oprecht dat het hier eindigt.
Je weet niet eens hoe het seizoen eindigt, beetje voorbarig om de serie af te schrijven.
  zondag 15 april 2012 @ 17:45:05 #58
12888 Skull-splitter
pi_110357845
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:32 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Je weet niet eens hoe het seizoen eindigt, beetje voorbarig om de serie af te schrijven.
Mwah, ik zie Fringe net als Alias en Lost onder zijn eigen gewicht ineenklappen... Kwestie van tijd. Wil ook weer meer Walter O+
pi_110357942
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 17:45 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Mwah, ik zie Fringe net als Alias en Lost onder zijn eigen gewicht ineenklappen... Kwestie van tijd. Wil ook weer meer Walter O+
Moet zeggen dat ik nooit aan Alias ben toegekomen. Maar Lost is gewoon een enorme hit geworden en dat past niet bij dit genre, Fringe heeft daar wat minder last van.

Pinkner en Wyman hebben dit seizoen een groot risico genomen en daar was niet elke fan het mee eens (ook ik niet), maar het is nog steeds van kwalitatief hoog niveau. Ik denk ook dat wanneer de season finale is geweest en de echte big picture bekend is, je het seizoen als geheel beter kan waarderen.
  zondag 15 april 2012 @ 18:03:29 #60
12888 Skull-splitter
pi_110358500
Lost was erg goed, maar de gaten die er nu na afsluiting nog in zitten worden dus nooit meer gevuld, laat staan op een bevredigende manier. Alias maakte die fout ook al. Fringe is hard op weg meer mythos op te bouwen dan het kan verwerken.
pi_110358699
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 18:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Lost was erg goed, maar de gaten die er nu na afsluiting nog in zitten worden dus nooit meer gevuld, laat staan op een bevredigende manier. Alias maakte die fout ook al. Fringe is hard op weg meer mythos op te bouwen dan het kan verwerken.
Valt wel mee met Fringe toch? Fringe is wel meer van het verklaren volgens mij.
  zondag 15 april 2012 @ 18:12:10 #62
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110358803
Ik vraag mij af of Nina uit alterverse een shapeshifter is of niet was dat bekend?

[ Bericht 35% gewijzigd door Schenkstroop op 15-04-2012 18:18:20 ]
  zondag 15 april 2012 @ 18:16:47 #63
12888 Skull-splitter
pi_110358972
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 18:09 schreef Cpt.Awesome het volgende:

[..]

Valt wel mee met Fringe toch? Fringe is wel meer van het verklaren volgens mij.
Je mist het punt.

Met elk antwoord komt een nieuwe vraag, bij Alias, bij Lost en bij Fringe is dat zo. En dat is prima. Maar het kan op den duur volledig onhoudbaar worden waardoor het laatste antwoord nooit aan de verwachtingen kan voldoen.
pi_110359107
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 18:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je mist het punt.

Met elk antwoord komt een nieuwe vraag, bij Alias, bij Lost en bij Fringe is dat zo. En dat is prima. Maar het kan op den duur volledig onhoudbaar worden waardoor het laatste antwoord nooit aan de verwachtingen kan voldoen.
Jij mist dan mijn punt ook een beetje. Bij Fringe is geen sprake van één groot overhangend thema, met vragen die beantwoord moeten worden om het verhaal van de hele serie zin te geven.

-Edit- Het overhangende thema bij Fringe is natuurlijk Walter die de crossover heeft gemaakt. Maar dat wordt niet eindeloos uitgediept met nieuwe mysteries, maar juist steeds meer beantwoord.

Bij Lost was er sinds een begin een overhangend thema, dat door de seizoenen erna steeds verder moest worden uitgediept, zonder dat er teveel antwoorden werden gegeven, terwijl men wel steeds met nieuwe mysteries op de proppen kwam.
Alias heb ik zelf nooit gezien helaas.
  zondag 15 april 2012 @ 19:17:54 #65
12888 Skull-splitter
pi_110361130
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 18:21 schreef Cpt.Awesome het volgende:

-Edit- Het overhangende thema bij Fringe is natuurlijk Walter die de crossover heeft gemaakt. Maar dat wordt niet eindeloos uitgediept met nieuwe mysteries, maar juist steeds meer beantwoord.
Ik doel meer het gewicht van de observers, hun plaats in het universum, de plaats die ze in het geheel innemen, wat het achterliggende plot is, welke rollen de diverse universa en hun spelers hebben.
pi_110371574
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 19:17 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Ik doel meer het gewicht van de observers, hun plaats in het universum, de plaats die ze in het geheel innemen, wat het achterliggende plot is, welke rollen de diverse universa en hun spelers hebben.
Dat zijn vragen die sinds het begin bestaan. Er zijn geen grote mysteries aan toegevoegd en ze zijn ook niet heel erg verdiept. Daarnaast is dus sinds kort bekend dat Observers mensen uit de toekomst zijn die bij belangrijke gebeurtenissen aanwezig willen zijn -> weer een stukje uit de puzzel beantwoord.

Point being: natuurlijk zijn er mysteries die onbeantwoord zijn, maar ze worden niet uitgebouwd met nog eens een shitload aan andere mysteries, zonder dat de oude ooit worden beantwoord. Fringe is daar altijd vrij voorzichtig in geweest.
pi_110371687
Ik vind het als ik eerlijk ben best jammer dat de orginele tijd lijn waar Peter herinnerd werd weg is. Ik mis dat best wel eigenlijk.
pi_110383933
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 21:59 schreef FL_Freak het volgende:
Ik vind het als ik eerlijk ben best jammer dat de orginele tijd lijn waar Peter herinnerd werd weg is. Ik mis dat best wel eigenlijk.
Ik eerst ook, nu niet meer. Peter voelt zich al weer helemaal thuis en Olivia herinnert zich ook haar oude leven weer.
pi_110384505
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:24 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

"I believe David Robert Jones IS a mole in the dept of defense". moet dat niet has zijn?

Trouwens ik ben een beetje in de war wie helpt me. Beide Nina's zijn complicaties mee geweest. Aan een kant was er een shapeshifter-versie van haar toch?
En aan de andere kant (die nu vastzit) is geen shapeshifter of juist wel of is dat die juist die Nina die overliep met David Rrobert Jones?

If yes, waar is de echte Nina van alterverse dan?
Die toen in de aflevering zat waar ze ook Olivia hebben? Volgens mij was dat gewoon Nina van de alter universe :).
Dus die nu vast zit, komt gewoon uit de universe waar ze ook gevangen zit :).

------------------------------------------------

18 was wel tof, en ja 19 zal ook wel tof worden :D. Observer was deze keer wel easy te spotten :D.

Had trouwens op een gegeven moment het idee dat ie verkeerd switched naar universe ( of ik was gewoon niet een het opletten :') ).
DRJ is bij broyles en daarna switchen ze naar andere universe, maar dan zie je wederom die koperen gloed, en volgens mij waren ze toen al in die universe :).

Maar het ongeluk met de auto was in normale universe en in de andere universe sterft ze in de winkel, dus ik zal het wel verkeerd gezien hebben :D.

Dat van Broyles moet ik ook nog eens terug kijken, want volgens mij was er ook nog iets met de normale Broyles
pi_110391372
quote:
1s.gif Op maandag 16 april 2012 08:37 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Had trouwens op een gegeven moment het idee dat ie verkeerd switched naar universe ( of ik was gewoon niet een het opletten :') ).
DRJ is bij broyles en daarna switchen ze naar andere universe, maar dan zie je wederom die koperen gloed, en volgens mij waren ze toen al in die universe :).

Maar het ongeluk met de auto was in normale universe en in de andere universe sterft ze in de winkel, dus ik zal het wel verkeerd gezien hebben :D.

Dat van Broyles moet ik ook nog eens terug kijken, want volgens mij was er ook nog iets met de normale Broyles
Voor mijn gevoel was er ook iets raars met die switch ja, zal het ook nog eens nakijken!
Iets met de over here Broyles? Heb ik niks bijzonders van gezien, alleen dat AltBroyles zichzelf bij hem aangaf.
pi_110408340
Had hetzelfde, ik dacht ook dat dat autoongeluk in het alternative universe was. Maar een observer heb ik niet gezien...
  maandag 16 april 2012 @ 20:44:11 #72
12888 Skull-splitter
pi_110411989
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 19:43 schreef DappereDodo77 het volgende:
Maar een observer heb ik niet gezien...
Die was echt lastig te missen deze ronde hoor, kwam zo uit de metro lopen...
pi_110412830
Nog eens naar de switch gekeken..

Het lijkt inderdaad alsof wordt geswitcht vanuit de alternate universe naar de alternate universe :?

Broyles staat met Jones te praten --> switch naar ander universe --> crash in ander universe --> Peter en Olivia bij auto.

Verloop is dus wel logisch, alleen lijkt de switch een beetje vreemd.
  zaterdag 21 april 2012 @ 10:16:21 #74
197394 tha_one
podjandikkie
pi_110586890
Zo, ze beginnen in aflevering 19 gewoon weer met een heel nieuw universum.

Volgens mij zitten we nu op 6 verschillende universums en werelden.
pi_110588200
_O_
  zaterdag 21 april 2012 @ 12:06:05 #76
12888 Skull-splitter
pi_110589209
Ffs ik moet nog kijken, ja?
pi_110594960
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 12:06 schreef Skull-splitter het volgende:
Ffs ik moet nog kijken, ja?
Dan moet je op zaterdag niet in dit topic komen.
pi_110596776
Geen Olivia gezien in Amber, 'Etta' met een kogel om haar nek.. zou dat de kogel zijn waar Olivia mee is gedood door Mister X uit die LSD luchtballon trip?
pi_110597608
Desmond :D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zaterdag 21 april 2012 @ 18:59:28 #80
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_110604265
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:59 schreef Yurithemaster het volgende:
"These are not the droids you're looking for"

_O-
En dat stukje met I LOVE LSD :D
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_110604491
quote:
0s.gif Op zondag 15 april 2012 18:16 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je mist het punt.

Pff, ik maak me nooit druk om de vragen. Wat de observers zijn misschien en of Peter weer thuis komt. Als een mens zich om nog kleinere dingen gaat maken kan ik me voorstellen dat de serie niet leuk meer is. Het is geen mystery show.

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 10:16 schreef tha_one het volgende:
Zo, ze beginnen in aflevering 19 gewoon weer met een heel nieuw universum.

Volgens mij zitten we nu op 6 verschillende universums en werelden.
Nee hoor, gewoon 2...
  zaterdag 21 april 2012 @ 19:43:17 #83
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110605184
De mp4 downloads zijn opeens 250 MB :?
pi_110605906
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:43 schreef Schenkstroop het volgende:
Mijn MKV 1.29 GB :P
pi_110608783
Als seizoen 5 komt,

SPOILER
pi_110612218
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:56 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Als seizoen 5 komt,

SPOILER
SPOILER
pi_110612871
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 21:59 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

SPOILER
SPOILER
  zaterdag 21 april 2012 @ 22:59:03 #88
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110615019
Wat een goeie aflevering zeg haha.. Maar begrijp ik nu dat Olivia plots niet meer terugkomt :?

Astro, Walter, anti-matter, likorice _O_

[ Bericht 1% gewijzigd door Schenkstroop op 21-04-2012 23:32:30 ]
pi_110615090
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 16:31 schreef Tim86 het volgende:
Desmond :D
Ik dacht precies hetzelfde haha :P
Deze aflevering keek ik gewoon weer in 1 keer. Wow, echt. Ik dacht dat Fringe het niet mooier kon maken, maar dit is echt geniaal.
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:00:41 #90
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110615094
Hrey guys/girls hoeveel observers hebben jullie ditmaal gespot hm?
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:10:33 #91
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110615549
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 18:59 schreef Yurithemaster het volgende:
"These are not the droids you're looking for"

_O-
Move along..10.gif

Maar ik vroeg me echt af wat Belly daar deed samen met het oude team..
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:12:49 #92
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110615652
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 20:00 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Mijn MKV 1.29 GB :P
Ja heb ook maar een gig binnengetrokken deze moest ik scherper zien (I'm really glad I did _O_ )
pi_110615898
Oké even alles op een rijtje zetten in het Nederlands...
De Observers waren eerst goed en grepen opeens in 2015 naar de macht.
De rest van de mensen ging tegen hun in en de Observers doodden veel burgers. De mensen die het overleefd hebben worden 'Natives' genoemd. Deze 'Natives' organiseerden zich in revolutionaire groepen (Loyalists) en deze mensen worden extra in de gaten gehouden door de Observers. Het originele Fringe-team vocht tegen de Observers maar laatstgenoemden behielden uiteindelijk de macht. Het Fringe-team is nu dus in de macht van de Observers en Fringe moet nu dus alleen opstanden in de gaten houden van Natives.

Wat ik dus niet snap is wát de Observers nou precies zijn. Ik dacht dat ze gewoon menselijke onderzoekers waren in de toekomst, maar het lijkt wel een heel ander mensensoort met hun vreemde groengele ogen (die hadden September en die anderen niet). En ik snap eigenlijk niet Septembers inbreng in dit alles. Hij probeerde de mensen in het verleden te waarschuwen ofzo? Wat ik eigenlijk niet snap is dat die Observers ook in de toekomst konden kijken (dus waarschijnlijk ook hun eigen toekomst) en waarom ze zichzelf dan niet saboteerden ofzo. (Oké ik raak in de war :') Zóveel vragen opeens).
pi_110615937
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 19:43 schreef Schenkstroop het volgende:
Nieuwe scene-regels. h.264 ipv xvid
pi_110616481
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef Goofoyou het volgende:
De rest van de mensen ging tegen hun in en de Observers doodden veel burgers. De mensen die het overleefd hebben worden 'Natives' genoemd. Deze 'Natives' organiseerden zich in revolutionaire groepen (Loyalists) en deze mensen worden extra in de gaten gehouden door de Observers. Het originele Fringe-team vocht tegen de Observers maar laatstgenoemden behielden uiteindelijk de macht. Het Fringe-team is nu dus in de macht van de Observers en Fringe moet nu dus alleen opstanden in de gaten houden van Natives.

Wat ik dus niet snap is wát de Observers nou precies zijn. Ik dacht dat ze gewoon menselijke onderzoekers waren in de toekomst, maar het lijkt wel een heel ander mensensoort met hun vreemde groengele ogen (die hadden September en die anderen niet). En ik snap eigenlijk niet Septembers inbreng in dit alles. Hij probeerde de mensen in het verleden te waarschuwen ofzo? Wat ik eigenlijk niet snap is dat die Observers ook in de toekomst konden kijken (dus waarschijnlijk ook hun eigen toekomst) en waarom ze zichzelf dan niet saboteerden ofzo. (Oké ik raak in de war :') Zóveel vragen opeens).
Ze zijn mens voglens september..
We weten nu ook dat zij hun aarde kapot maken..

Misschien zijn de sterkste/slimste nog over, the observers/die scientists en leven die in bunkers omdat het buiten niet meer bewoonbaar is? En daardoor krijgen ze geen zon/vitamine D en zijn ze zo wit?

Sowieso krijg je hier weer veel meer nieuwe vragen mee, welke universe zitten ze nu.. blue, red.. of zijn deze samengevoegd tot 1?

SPOILER
Waarom nemen the observers de wereld over ipv terug gaan?
Heeft dit geen gevolgen voor de toekomst aangezien wij hun 'ancestors' zijn.. of zijn hun een andere timeline/universum ingegaan en alles ze hier uittesten heeft geen effect op hun tijdlijn?

Waar is DRJ?
Nu Walter weer zijn hersenstukjes heeft wordt hij nu ook evil?

En veel meer.. ingewikkeld weer :P
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:35:21 #96
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110616639
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:17 schreef Goofoyou het volgende:

Er werd geopperd in deze aflevering dat The Observers altijd al slecht zijn geweest. Ze maken alleen een puinhoop van de toekomst maar bewaken het verleden, zodat ze terug kunnen komen door de tijd. Dacht ik hoor :{
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:39:06 #97
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110616766
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:31 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Ze zijn mens voglens september..
We weten nu ook dat zij hun aarde kapot maken..

Misschien zijn de sterkste/slimste nog over, the observers/die scientists en leven die in bunkers omdat het buiten niet meer bewoonbaar is? En daardoor krijgen ze geen zon/vitamine D en zijn ze zo wit?

Sowieso krijg je hier weer veel meer nieuwe vragen mee, welke universe zitten ze nu.. blue, red.. of zijn deze samengevoegd tot 1?

Precies. Met hun krachten konden zij gemakkelijk een nieuwe/eigen tijdlijn beginnen. Maar ik denk dat elke tijdlijn die zij beginnen alleen het vervolg kan zijn van een bestaande. Dus teruggaan in de tijd en de loop van de wereld veranderen. Dus elke keer dat zij een tijdlijn veranderen begint een nieuwe tijdlijn in een nieuwe dimensie met een kopie van de tijdlijn tot het moment dat zij arriveren. Dus is er nogergens een tijdlijn waarin de Observers helemaal afwezig zijn (denk ik :{ )
pi_110616774
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:35 schreef Schenkstroop het volgende:

[..]

Er werd geopperd in deze aflevering dat The Observers altijd al slecht zijn geweest. Ze maken alleen een puinhoop van de toekomst maar bewaken het verleden, zodat ze terug kunnen komen door de tijd. Dacht ik hoor :{
Oh dat zou best kunnen kloppen ja. En September was dus eigenlijk altijd al een rebel onder de Observers. Maar dan is er voor mij nog steeds een probleem: Ik heb echt het gevoel alsof de Observers die naar het verleden reisden veel gereserveerder/ aardiger leken. Deze in de toekomst zijn echt gewelddadig. Door die groengele ogen wordt dit idee alleen maar meer versterkt. Die Observers in het verleden hebben dit niet.

-edit: Er staat in die begintekst dat de Observers éérst alleen maar toekeken enzo. Daarna grepen ze pas naar de macht. Dit geeft toch eigenlijk aan dat ze niet altijd slecht waren?

En waarom zouden de Observers hun wereld in de toekomst willen vernietigen en die oude willen behouden. Dat is toch helemaal niet logisch?
  zaterdag 21 april 2012 @ 23:42:15 #99
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_110616869
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:39 schreef Goofoyou het volgende:

[..]

Oh dat zou best kunnen kloppen ja. En September was dus eigenlijk altijd al een rebel onder de Observers. Maar dan is er voor mij nog steeds een probleem: Ik heb echt het gevoel alsof de Observers die naar het verleden reisden veel gereserveerder/ aardiger leken. Deze in de toekomst zijn echt gewelddadig. Door die groengele ogen wordt dit idee alleen maar meer versterkt. Die Observers in het verleden hebben dit niet.

-edit: Er staat in die begintekst dat de Observers éérst alleen maar toekeken enzo. Daarna grepen ze pas naar de macht. Dit geeft toch eigenlijk aan dat ze niet altijd slecht waren?

En waarom zouden de Observers hun wereld in de toekomst willen vernietigen en die oude willen behouden. Dat is toch helemaal niet logisch?
Daar zit ik ook wel mee. Als September zo rebels was dan zijn er vast meerdere Observers die voelen en denken zoals Sepetember. Waar blijven die dan. met de krachten die die Observers hebben zouden zij de serie heel ingewikkeld kunnen maken. Ik denk dat de schrijvers die kamer nooit zullen betreden haha.

edit: Ze keken alleen maar toe om het verleden te bewaken voor zichzelf denk ik zelf. En het werd ook gezegd dat in 2015 de Observers in ene Razzias gingen houden en belangrijke personen? gewoon op straat vermoordden. Mischien Observeerden zij wel belangrijke personen :D

[ Bericht 8% gewijzigd door Schenkstroop op 21-04-2012 23:47:39 ]
pi_110617033
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 23:31 schreef Geo4kant het volgende:

[..]

Kan aan mij liggen, maar ik snap deze zinnen niet :P Kan je het even uitleggen? Maak je hier nou een verschil tussen Observers?

En jaa ik denk dat er verschil tussen de Observers, dat er goede en slechte tussen zitten. Walter schreeuwde toch ook naar die ene Observer en die liep gewoon door. Die werd niet zo gewelddadig als die andere die contact heeft met Broyles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')