Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
Belangrijke regels voordat je post in dit topic!!!
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijdt je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de een duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal van de periode af dat je solliciteert. Met het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een solliciatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pakt is ook overdreven, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 3 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Waar Easyway staat, kan natuurlijk ook bijvoorbeeld Autoreset of een andere opdrachtgever gelezen worden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,61 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantaal jaar rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers About2Break1, hiker regio Rotterdam BAC92, hiker regio Rotterdam CvHof, hiker regio Amsterdam/Utrecht dery1990, hiker regio Groningen Enpe, hiker regio Eindhoven Fireblast, hiker regio Leiden Fleauris, hiker regio Rotterdam Franknfurter, hiker regio Utrecht Hojdhopper,hiker regio Utrecht guru033, hiker regio Utrecht irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) joppie_saus, hiker regio Groningen Kevindinhinho, hiker regio Zwolle Lekiamh, hiker regio Den Haag LeTourdeFrance, hiker regio Groningen MageTwan, hiker regio Den Bosch/Eindhoven Misterx333, hiker regio Rotterdam MuurStraat, Athlon hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) RangeRover, hiker regio Leiden Riddah, hiker regio Apeldoorn RTS91, hikere regio Groningen Sobajo, hiker regio Eindhoven S-RS, hiker regio Zwolle -tape-, hiker regio Alkmaar (Autoreset) tw4n, hiker regio Nijmegen verse_vis, hiker regio Rotterdam Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle
Mallet, ex-hiker regio Doetinchem Jorian29, (tijdelijk) ex-hiker regio Arnhem/Ede Keuzer, ex-hiker regio Tilburg Maharbal, ex-hiker regio Leeuwarden
Privechauffeurs BetweenTheRays, privéchauffeur regio Amsterdam/Utrecht invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Ik werd vroegah netjes ingeroosterd voor PC klussen als 't moest. Punt was dat ik eigenlijk altijd wel hiker werk had omdat ik al 't langst werkte in 't noorden.
'Over het algemeen' is dan ook iets anders dan 'niet'
quote:
Op dinsdag 20 maart 2012 12:49 schreef Shefkee het volgende: Vandaag heerlijk dagje gehad. Zonnetje, fijne wagen, aansluiting met het ov, geen schade noteren, muziek klonk lekker en een lekkere grote koffie. EW mag me vaker van die lange ritten geven met dit weer, heerlijk. Klein smetje is het terug ov'en, zo'n ruime 3,5 uur vanuit Oldenzaal, maar dat kan het heerlijke gevoel vooralsnog niet onderdrukken..
Ik weet dat dit bedrijf zelf ook ritten doet. Dat wij zulke korte ritten voor dit bedrijf rijden is alleen als het niet anders kan, en dan nog is het goedkoper.
Op dinsdag 20 maart 2012 13:25 schreef maxmin het volgende: Komt het eigenlijk regelmatig voor dat er cabrio's gereden moeten worden? Lijkt me chill in de zomer! Maarja, wie least er nou een cabrio?
Niet heel vaak denk ik. Ik heb een keer een cabrio mee gehad, en toen regende het en was het 0 graden
Op dinsdag 20 maart 2012 13:25 schreef maxmin het volgende: Komt het eigenlijk regelmatig voor dat er cabrio's gereden moeten worden? Lijkt me chill in de zomer! Maarja, wie least er nou een cabrio?
Vorig jaar had ik een Mini Cabrio! (uit 2007, met casettedeck en zonder airco )
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
'Over het algemeen' is dan ook iets anders dan 'niet'
Fair enough
quote:
Ik heb 1 keer een cabrio meegehad, was een megane die helemaal afgebeukt was en al 3 maanden stil stond bij een dealer (Ik was 1 van de eerste die voor de klant in meerkerk bij de snelweg reed). Maar afgebeukt als in: gat in de vloer bij de bestuurder (wtf?), bumper hing er half af, antenne was afgebroken en ook het cabrio dakje kon niet meer open.. en nee dit was niet omdat het een renault was.
Ik had vorig jaar eens een VW Eos, was die dag lekker 25 graden ofzo, dus lekker dakje open en cruisen maar.. was ook best een flinke rit toen
Morgen ook een mooie dag: Een wisseltje naar Eemshaven (noordelijkste puntje van het Nederlandse vasteland) vanuit Utrecht. Een gloednieuwe Megane 1.6 brengen en precies dezelfde, maar dan 2 jaar oud weer mee terug nemen. 450 kilometers in de auto en 0 in het OV
Weet iemand toevallig of er weer bandenwissel-ritjes aan zitten te komen ? De avond en weekendritten naar Putten bevielen me best. Ik heb er in februari nog eentje gedaan, maar dat was voor mij de laatste. Ook al zeiden ze toen dat 'ze weer begonnen'.
Op dinsdag 20 maart 2012 16:36 schreef Coastin het volgende: Weet iemand toevallig of er weer bandenwissel-ritjes aan zitten te komen ? De avond en weekendritten naar Putten bevielen me best. Ik heb er in februari nog eentje gedaan, maar dat was voor mij de laatste. Ook al zeiden ze toen dat 'ze weer begonnen'.
Ik heb een week of vier geleden een zomerbandenwisselrit (16x woordwaarde Scrabble ) gereden maar daarna niet weer. Zal niet heel lang meer duren, eind maart gaan bij mijn auto sowieso de zomerbanden er weer onder en ik geloof dat dat voor iedereen telt.
Op dinsdag 20 maart 2012 17:30 schreef ZwartmetSuiker het volgende: Morgen een Ford Focus station in een luxe Business nogwat uitvoering. Prima. Voor maar 40 minuten
Moet je even kijken waar de navigatie zit (als die erin zit ) zit als het goed is aan de binnenspiegel vast..
Ik heb een week of vier geleden een zomerbandenwisselrit (16x woordwaarde Scrabble ) gereden maar daarna niet weer. Zal niet heel lang meer duren, eind maart gaan bij mijn auto sowieso de zomerbanden er weer onder en ik geloof dat dat voor iedereen telt.
Wij beginnen daar inderdaad meestal eind maart mee
Volgens mij is dat geen officiële Ford navigatie. In de 'nieuwe' Focus kan je af-fabriek alleen zo'n mini schermpje krijgen, verweg op het dashboard. (Grote scherm nog steeds niet leverbaar in Europa).
Werkt dat een beetje lekker die spiegelnavi? Is het ook gewoon spiegel als het systeem uit staat? Had wel een keer een auto met achteruitrijcamera in de spiegel, en dat vond ik maar vaag.
Zit nu in een restaurant te wachten als PC.. komt de eigenaresse eraan met een bord crêps.. Terwijl ik net mijn buikje rond heb gegeten met een of andere salade. Helaas moeten afwijzen dus.
Volgens mij is dat geen officiële Ford navigatie. In de 'nieuwe' Focus kan je af-fabriek alleen zo'n mini schermpje krijgen, verweg op het dashboard. (Grote scherm nog steeds niet leverbaar in Europa).
Werkt dat een beetje lekker die spiegelnavi? Is het ook gewoon spiegel als het systeem uit staat? Had wel een keer een auto met achteruitrijcamera in de spiegel, en dat vond ik maar vaag.
Geen idee, het zat erin. Maar ik vind het niet goed of slecht.. zolang de navigatie het maar doet ben ik eigenlijk wel tevreden Waar die dan zit maakt me niet echt uit.
vandaag voor de 15 maand op rij met de admin gemailt over het loonstrookje. Als pc word reistijd á 7 e per uur uitbetaald ipv de bij mij bekende (en volgens contract) volle 9,83. Nu, na 15 maanden gezeur, kreeg ik opeens de eigenaar/directeur aan de lijn. hopelijk dat het nu dan wel voor eens en voor altijd opgelost gaat worden..
Verder, komende 3 maanden 9-17 stage dus 0 werk vrees ik
Was dat een Lexus CT200h? Geweldig dingetje is dat! Had ik ook een keer als hiker en toen bracht de klant mij weg naar het station, nog even op dei functie gewezen. Geweldig dat ie het vond!
Heerlijk weer om te rijden! De Ford Focus waarmee ik op weg mocht was lekker luxe dus ik vermaakte me wel, daarbij sturen ze goed. Bij het afleveradres even met de man van de inname staan praten en nu naar huis weer.
Was dat een Lexus CT200h? Geweldig dingetje is dat! Had ik ook een keer als hiker en toen bracht de klant mij weg naar het station, nog even op dei functie gewezen. Geweldig dat ie het vond!
Op woensdag 21 maart 2012 17:15 schreef Pizzabodem het volgende: Morgen waarschijnlijk 45 minuten op de bus wachten, als het zulk weer als vandaag is ga ik niet klagen.
Stadskanaal-A'dam in een Fiesta automaat en A'dam-Barneveld in een Mazda 5. Niets bijzonders dus, maar de Mazda had wel een panoramisch schuifdak, wat een aardige optie is met dit weer.
Ik zie trouwens dat het ritbon formulier is aangepast.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 21-03-2012 18:44:10 ]
Op woensdag 21 maart 2012 17:15 schreef Pizzabodem het volgende: Morgen waarschijnlijk 45 minuten op de bus wachten, als het zulk weer als vandaag is ga ik niet klagen.
Jo mensen! Weer even eens wat van me laten horen, tegenwoordig best druk met mijn nieuwe (bij)baan. Was deze week vergeten mijn beschikbaarheid om te zetten dus werd gebeld maar goed, moest natuurlijk afzeggen.
Maar vandaag staat er in de Spits! een artikel over onze collega's van de Chauffeurscentrale. Misschien leuk om te lezen als jullie onderweg zijn. Dat bedrijf is officieel failliet nu. Wel mooi klote voor de chauffeurs daar, die krijgen al tijden geen loon meer.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Op donderdag 22 maart 2012 11:52 schreef Kevindinhinho het volgende: Nog een spoedje gekregen, veenendaal schiphol. Auto en ophaaladres zijn nog onbekend, iig nog weer uren maken!
Hoe zou dat komen, dat er auto's opeens naar Schiphol moeten
Die had ik ook wel kunnen doen bij nader inzien, maar ja, stond nog op niet beschikbaar.
Zo ik ben nog niet eens op het ophaaladres en heb al flink vertraging. De trein naar Nijmegen vanaf Arnhem ging halverwege weer terug dus ik moest met de bus en dat heeft me veel tijd gekost. En dan hopen dat ik vanaf het afleveradres niet teveel last heb van alle uitgevallen treinen.
Op donderdag 22 maart 2012 14:29 schreef S-RS het volgende: Haha nice! Ik woon recht tegenover de hoofd-ingang van het UMCG. 600/700 meter van de Poelestraat, prima dus
Ook meer dan uitstekend inderdaad!
Gister was er nog een brand in de Herestraat. Allemaal Brandweerauto's voor m'n raam!
Vreemd verhaal, ik zag laatst nog een reportage op het journaal ofzo over dubieuze bedrijven die failliete zaken, soms zelfs tegen betaling, overnemen, om ze daarna weer failliet te laten verklaren nadat ze nog meer schulden hadden gemaakt door dure aankopen. Dit zal ook wel zoiets zijn.
[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-03-2012 14:49:22 ]
Lekker dan. Van de 8 dagen dat ik beschikbaar stond in maart (incl. morgen), zoals het er nu uitziet maar 2 dagen gewerkt. En dan ook nog dagen van 6 uur..
Ik begin toch een beetje te twijfelen of dit wel het juiste baantje voor me is.
Op donderdag 22 maart 2012 16:00 schreef tltgya het volgende: Lekker dan. Van de 8 dagen dat ik beschikbaar stond in maart (incl. morgen), zoals het er nu uitziet maar 2 dagen gewerkt. En dan ook nog dagen van 6 uur..
Ik begin toch een beetje te twijfelen of dit wel het juiste baantje voor me is.
Morgen weer naar Almere, dat mag ik weer vaak de laatste tijd, en daarna nog een ritje Amsterdam - Barneveld. Octavia en Transit, weer erg standaard allemaal, maar denk dat het wel ok wordt met dit weer
Ik moest vandaag een auto halen in Veenendaal waarvan het vak bovenop het dashboard niet dicht bleef zitten. De sluiting was kapot, en de lijm waarmee het vak dicht was geplakt kon duidelijk niet tegen de zon, of was gewoon nog niet gedroogd. Moest steeds zo'n irritante klep dicht slaan tijdens het rijden in de hoop dat het bleef zitten. Waarschijnlijk hadden ze hem snel geprobeerd te 'fixen' voordat ik kwam, want alle boekjes van auto lagen precies boven op dat klepje op het dashboard.....
Maar klepjes en vakjes gaan nou eenmaal wel eens kapot. Heb ooit met m'n pa het dashboardkastje moeten slopen langs de snelweg in Frankrijk omdat hij niet meer open wilde, en je moet in Frankrijk betalen voor de wegen, en dat gaat niet als je dashboardkastje niet open wil.....
Maar klepjes en vakjes gaan nou eenmaal wel eens kapot. Heb ooit met m'n pa het dashboardkastje moeten slopen langs de snelweg in Frankrijk omdat hij niet meer open wilde, en je moet in Frankrijk betalen voor de wegen, en dat gaat niet als je dashboardkastje niet open wil.....
Niet? Ook niet als je portemonnee gewoon in je zak zit?
Ja ik dacht ook al.. Wat heb je dan nodig wat standaard in je dashboardkastje zit? :\
In de klep van het dasboardkastje zitten 2 clips voor pasjes. Creditcard en tolkaartje zaten in deze clips. En die hadden we nodig.
We hadden natuurlijk kunnen zeggen dat we het tolkaartje kwijt waren, maar dan betaal je het maximale tarief + een boete terwijl we maar 20km op die ene tolweg hadden gereden. Het dashboardkastje werd kostenloos vervangen door de dealert in Nederland
Nou vandaag een werkdag van 9 uur achter de rug. De rit zelf was maar 1,5 uur ongeveer
Vertrokken van huis. Moest via Arnhem naar Nijmegen. Halverwege stopt de sprinter en er is een wisselstoring; we gaan terug naar Arnhem. In Arnhem toen maar de bus gepakt naar Nijmegen CS, dit kostte me veel tijd. Eenmaal aangekomen bij het ophaaladres was het een afgeleefde Vivaro die uit de lease ging. Ding stond kennelijk al een paar dagen stil en toen degene die mij hielp zei "Ik hoop dat 'ie nog start!" wist ik al hoe laat het was. Echter, bij het voertuig aangekomen: ding was gigantisch smerig, echt absurd, lag nog helemaal vol met flessen, bonnetjes, verpakkingen, eten en vooral veel bouwmateriaal en bouwafval (en heel veel glasscherven van lampjes).
Toen heb ik samen met een medewerker daar de bus leeggehaald, halfuur mee bezig geweest om het ding weer enigszins leeg te maken, er kwam 5 volle winkelmandjes met troep uit plus nog een stapel buizen en TL-lampen. Ding zelf was ook smerig; alles was vet, plakte, interieur zat letterlijk 100% onder de dierenharen en er hing van alles los (de linker deurklink aan de binnenkant). Van buiten ook onder de deuken enzo. Gelukkig startte 'ie wel netjes en het reed minder slecht dan verwacht.
Al met al toch een leuke dag
Hehe ik neem aan dat je wel eerst gekeken had of hij startte of niet?
Eerst even grotendeels leeggehaald. Er lag nog iets in een vakje waar we niet bij konden, toen gestart, keer opgetrokken in de hoop dat het naar achter schoof maar dat werkte niet. Toen ben ik een handtekening gaan halen, heb ik de vent die mij hielp bedankt en ben ik vertrokken
Als de auto zo smerig is en vol rommel ligt wordt hij professioneel gereinigd en gaat de bon naar de klant. Een klant waar ik ooit was had hem vrij vlot leeg na die opmerking
Op donderdag 22 maart 2012 20:24 schreef MuurStraat het volgende: Als de auto zo smerig is en vol rommel ligt wordt hij professioneel gereinigd en gaat de bon naar de klant. Een klant waar ik ooit was had hem vrij vlot leeg na die opmerking
Tja het was een aannemers/servicebusje van een bedrijf en de bestuurder was niet bekend (werkte op een andere vestiging). Maar diegene die mij hielp puinruimen zij dat hij het ging melden bij zijn leidinggevende (terecht).
Vertrokken van huis. Moest via Arnhem naar Nijmegen. Halverwege stopt de sprinter en er is een wisselstoring; we gaan terug naar Arnhem. In Arnhem toen maar de bus gepakt naar Nijmegen CS, dit kostte me veel tijd. Eenmaal aangekomen bij het ophaaladres was het een afgeleefde Vivaro die uit de lease ging. Ding stond kennelijk al een paar dagen stil en toen degene die mij hielp zei "Ik hoop dat 'ie nog start!" wist ik al hoe laat het was. Echter, bij het voertuig aangekomen: ding was gigantisch smerig, echt absurd, lag nog helemaal vol met flessen, bonnetjes, verpakkingen, eten en vooral veel bouwmateriaal en bouwafval (en heel veel glasscherven van lampjes).
Toen heb ik samen met een medewerker daar de bus leeggehaald, halfuur mee bezig geweest om het ding weer enigszins leeg te maken, er kwam 5 volle winkelmandjes met troep uit plus nog een stapel buizen en TL-lampen. Ding zelf was ook smerig; alles was vet, plakte, interieur zat letterlijk 100% onder de dierenharen en er hing van alles los (de linker deurklink aan de binnenkant). Van buiten ook onder de deuken enzo. Gelukkig startte 'ie wel netjes en het reed minder slecht dan verwacht.
Al met al toch een leuke dag
Maakte je hem schoon uit eigen iniatief? Zo ja, ik zou gewoon gezegd hebben dat ze hem schoon mogen maken en anders zien ze de factuur wel tegenmoet
Op donderdag 22 maart 2012 23:35 schreef Fleauris het volgende: Ja bus74 in een klein busje! Moet je dus oppassen dat hij niet vol zit als je aankomt, dan heb je pech..
Lopen vanaf Slingedael is best een eindje, maar met dit weer geen ramp
Maakte je hem schoon uit eigen iniatief? Zo ja, ik zou gewoon gezegd hebben dat ze hem schoon mogen maken en anders zien ze de factuur wel tegenmoet
Man van het ophaalbedrijf zei dat 'ie schoon moest aangezien ze 'm zo niet mee wilde geven (terecht, was einde lease). Daarbij lag er ook nog voor honderden euro's aan gereedschap en materiaal in en in eerste instantie lag het dashboard en de vloer zo vol dat er amper mee gereden kon worden.
Vandaag net een telefoontje gemist voor een spoedrit
Ligt eraan hoe je loopt, als je tussen de flats van Pendrecht door wandelt is het niet het mooiste stukje Rotterdam Langs de Groene kruisweg lopen is het geen lelijke bedoeling.
Wat een weertje. Ik was vergeten hoe relaxt dit baantje is met lekker weer.
Eerste auto net afgeleverd, de eigenaar was hem net aan het overdragen bij de dealer, goede timing dus. Vervolgens stond er een file van een half uur op de A1, waardoor ik te laat zou komen op mijn volgende adres, maar dankzij mijn uitstekende terreinkennis, flink doortuffen en een stukje sightseeing in Flevoland minder tijd verloren waardoor ik wel op tijd ga komen
Ik ben inmiddels weer op de terugweg, net een bijna-ongeluk gehad met het buurtbusje, Hij moest vol in de ankers plotseling en toen is er een scooter achterop gereden. Dus toen stonden we daar een tijdje. Die jongen had de bus bijna kunnen ontwijken en m daardoor alleen geschampt, dus hij is er vrij goed vanaf gekomen (gekneusde enkel ofzo).
Daardoor me aansluiting gemist, dus een uurtje vertraging totaal. Maar dit mooie weer maakt een hele hoop goed
Voor maandagavond een winterbandenwissel gekregen vanuit Ureterp (Friesland). Met eigen auto daarheen. Weet iemand toevallig hoe je kilometervergoeding moet declaren via de online ritbon?
Edit: en net nog gebeld voor een rit overdag: Winschoten - Enschede.
Op vrijdag 23 maart 2012 16:42 schreef joppie_saus het volgende: Voor maandagavond een winterbandenwissel gekregen vanuit Ureterp (Friesland). Met eigen auto daarheen. Weet iemand toevallig hoe je kilometervergoeding moet declaren via de online ritbon?
Ik ben ook een keer met eigen auto gegaan, toen had ik het alleen bij opmerkingen gezet. Maar toen had ik een wissel, in de periode dat het OV niet geldig was. Toen hebben ze gewoon de OV-tijd uitbetaald, een uurtje langer.
In Putten zijn ze bang voor vieze handen geloof ik. Auto moet door de wasstraat gehaald worden voor je naar de bandenboer gaat...
Edit: haha gieren dit:
quote:
LET OP! In alle auto's zit er een Smartbox (blackbox) gemonteerd. De Smartbox houdt de ritregistratie bij. Tevens heeft dit apparaat een melding wanneer er te hard wordt gereden en wanneer er extreem hard wordt opgetrokken of afgeremd.
[ Bericht 34% gewijzigd door joppie_saus op 23-03-2012 17:46:18 ]
Is het een taxi ofzo? In taxi's zit vaak zo'n box + toerenbegrenzer/snelheidslimiter. Lijkt me niet dat een leasemaatschappij dit in al z'n auto's doet, of is het echt al zo triest aan het worden?
Ik heb wel eens een polo gereden die begrenst was op 2500 rpm en 130 km/u. Wil je even toeren maken om in te voegen of in te halen, knalt ie terug naar een lager toerental. Zeer irritant en ook nog gevaarlijk als er iemand te dicht achter je zit.
Op vrijdag 23 maart 2012 16:42 schreef joppie_saus het volgende: Voor maandagavond een winterbandenwissel gekregen vanuit Ureterp (Friesland). Met eigen auto daarheen. Weet iemand toevallig hoe je kilometervergoeding moet declaren via de online ritbon?
Gewoon aangeven bij opmerkingen dat je graag km vergoeding wil ontvangen.
Op vrijdag 23 maart 2012 18:59 schreef Pizzabodem het volgende: Lijkt me niet dat een leasemaatschappij dit in al z'n auto's doet, of is het echt al zo triest aan het worden?
Ik weet één ding heel zeker. Als ik ooit eens een auto zou leasen en ze willen er zo'n ding in knallen, allemaal leuk en prima. Maar dan mogen ze die bak mooi houden, wat denken ze wel niet.
Vandaag even geborreld met een nieuw meisjesstudentenhuis naast ons, een van de meisjes bleek hiker te zijn bij EW, zag er goed uit ook! Maandag enkeltje naar Roosendaal in een Golf station.
Maandag de langste rit uit mijn carrière bij EW. Havelte - Meppel in een Vivaro... Daarna nog Groningen- Steenwijk in een 308 uit februari dit jaar.. Not bad..
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Gisteren mijn bij mijn tweede rit in de file en zou pas rond 6 uur aankomen op het ophaaladres, dus mocht ik de auto meenemen en heb ik hem vandaag vanaf huis naar oldenzaal gebracht
Op vrijdag 23 maart 2012 19:35 schreef LeTourdeFrance het volgende: Ik heb wel eens een polo gereden die begrenst was op 2500 rpm en 130 km/u. Wil je even toeren maken om in te voegen of in te halen, knalt ie terug naar een lager toerental. Zeer irritant en ook nog gevaarlijk als er iemand te dicht achter je zit.
Wij hadden een Hyundai Atos met een begrenzer erin, levensgevaarlijk. Had dezelfde limieten als die polo van jou.
@irritatie, dat is een heerlijk blok Vriend van me heeft die als leasebak
Hoe zit het met de representatief regels trouwens? Ik heb een mooi zwart shirt met een pantalon. Maar mijn schoenen zijn niet super net. Denk bijvoorbeeld aan een zwarte Vans maar wel met een witte rand. En ik heb een klein sikje.
Ben ik nou dus al verdoemd van geen baan. Of valt het allemaal wel mee?
Vans zijn op geen enkele manier net. Zelf merk ik dat de meeste klanten er niet op letten en ik heb ook wel eens niet zo nette schoenen aan. Nooit een klacht over gehad.
Op zondag 25 maart 2012 11:14 schreef Franknfurter het volgende: Vans zijn op geen enkele manier net. Zelf merk ik dat de meeste klanten er niet op letten en ik heb ook wel eens niet zo nette schoenen aan. Nooit een klacht over gehad.
Het is niet de klanten waar ik me druk om maak. Maar juist om de sollicitatiegesprek.
Het is niet de klanten waar ik me druk om maak. Maar juist om de sollicitatiegesprek.
Als je die schoenen aandoet voor een sollicitatiegesprek bij Easy Way zal je daar zeker over worden aangesproken, alsmede over je sikje. Of het daadwerkelijk bepalend is of je wel of niet aangenomen wordt lijkt me niet, maar als je van tevoren documenten toegemaild hebt gekregen waarin staat wat de regels zijn voor uiterlijke verzorging staat het natuurlijk wel een beetje stom. Weet niet meer of dat soort informatie alvast toegestuurd wordt voordat je op gesprek gaat.
Als je die schoenen aandoet voor een sollicitatiegesprek bij Easy Way zal je daar zeker over worden aangesproken, alsmede over je sikje. Of het daadwerkelijk bepalend is of je wel of niet aangenomen wordt lijkt me niet, maar als je van tevoren documenten toegemaild hebt gekregen waarin staat wat de regels zijn voor uiterlijke verzorging staat het natuurlijk wel een beetje stom. Weet niet meer of dat soort informatie alvast toegestuurd wordt voordat je op gesprek gaat.
Ze vragen je dan of je bereid bent om dingen te veranderen aan je kleding stijl en eventueel andere kleding aan te schaffen.
Op zondag 25 maart 2012 12:12 schreef S-RS het volgende: Ik ken iemand die moest naar de kapper. Na het sollicitatie gesprek moest die een voor en een na foto van zichzelf sturen om het te bewijzen
Waaaaat?! Dan had ik het sowieso niet gedaan hoor, jezus
Op zondag 25 maart 2012 12:12 schreef S-RS het volgende: Ik ken iemand die moest naar de kapper. Na het sollicitatie gesprek moest die een voor en een na foto van zichzelf sturen om het te bewijzen
Hahaha heerlijk. Hoe zag hij er dan wel niet uit .
Nou, je ziet ze soms lopen. Die gast ziet er normaler uit dan sommige lui die ik af en toe tegen kom... Laatst kwam ik er een tegen die had zulk lang haar dat die het zelfs in een staart had
Ach kleding. Gewoon altijd een pullover of zoiets, droeg eigenlijk amper overhemden mja meestal zit er een jas overheen. Daarnaast gewoon grijze casual schoenen en een donkere broek. Simpel
Bij EW verschilt het heel erg per persoon vind ik. Sommige van de dames zijn heel kortaf en klinken niet echt heel vrolijk, sommige zijn overaardig en veel vriendelijker.
Op zondag 25 maart 2012 16:45 schreef Viezze het volgende: Bij EW verschilt het heel erg per persoon vind ik. Sommige van de dames zijn heel kortaf en klinken niet echt heel vrolijk, sommige zijn overaardig en veel vriendelijker.
Klopt inderdaad wel een beetje. Ligt er ook een beetje aan hoe je zelf bent en hoe lang je er werkt / hoeveel contact je met ze hebt. Op een gegeven moment kon ik het met bijna iedereen wel aardig vinden aan de telefoon.
Op zondag 25 maart 2012 17:05 schreef Irritatie100 het volgende: Houden jullie hele gesprekken ofzo? Bij mij gaat het gewoon: hoi, met ... van EW ik heb werk voor je. Ik zeg ja en het is weer klaar
Ik stond bekend als chauffeurs met een transportvloek volgens de dames.. Omdat ik heel vaak gezeik had. Daarnaast heb ik gewoon bijna altijd heel veel gewerkt. Ik kreeg dan ook op mijn kaartje toen ik uit dienst ging o.a. bedankt voor al je geduld .
Op zondag 25 maart 2012 17:05 schreef Irritatie100 het volgende: Houden jullie hele gesprekken ofzo? Bij mij gaat het gewoon: hoi, met ... van EW ik heb werk voor je. Ik zeg ja en het is weer klaar
Nee maar gewoon de hele manier van opnemen enzo.
Ja, inderdaad, ze zijn altijd heel relaxed aan de telefoon.
Deze week even geen ritjes voor mij. Tentamens komen er weer aan. Gelukkig daarna bijna 3 weken vrij Hopelijk is het dan ook een beetje mooi weer, want vond het deze week echt een relaxed baantje. 25 minuten in de zon bij de McDonalds met een McFlurry op de trein wachten is niet verkeerd
[ Bericht 9% gewijzigd door Pizzabodem op 25-03-2012 19:01:22 ]
Bij ons is het ook altijd wel lachen, maar wij zitten met zijn allen op een locatie. Spreek de planning dus persoonlijk Weet vantevoren dus ook nooit wat ik moet doen op een dag.
Waaaaat?! Dan had ik het sowieso niet gedaan hoor, jezus
Moest ik ook
1 foto waar ik een pak had gekocht en naar de kapper was geweest. Nooit naar de kapper gegaan, gewoon mijn haar achterover waardoor het korter leek Nu heb ik relatief kort haar en ook met lang haar nooit klachten gehad, heb zelfs met 1 van de beldames even wat gepraat en geen klachten (andere chauffeur wel omdat zijn kleding niet goed was )
Ik kreeg bij m'n sollicitatie van de rijinstructeur uit het filmpje ook de opmerking dat ik naar de kapper moest. Haar zat netjes maar had een lange mat. Die opmerking is wel gecompenseerd door mijn rijstijl die hij erg goed vond. Hij wilde graag dat ik over een jaartje door zou gaan als PC. Dan zou ik anderhalf jaar m'n rijbewijs hebben. Denk ook wel dat ik dat ga doen . Nooit meer schade opnemen en Polo Bluemotions!
Voor de hikers uit omgeving Utrecht die vaak naar de Veluwezoom moeten, goed nieuws: er gaat per 2 april een bus rijden van Almere Stad, busstation het Oor, Blaricum en dan over de A27 naar Utrecht de Uithof. Ik neem aan dat hij dan ook bij de Veluwsekant stopt, aangezien die halte ook aan de vrije busbaan ligt..
Op maandag 26 maart 2012 01:15 schreef RangeRover het volgende: Ik kreeg bij m'n sollicitatie van de rijinstructeur uit het filmpje ook de opmerking dat ik naar de kapper moest. Haar zat netjes maar had een lange mat. Die opmerking is wel gecompenseerd door mijn rijstijl die hij erg goed vond. Hij wilde graag dat ik over een jaartje door zou gaan als PC. Dan zou ik anderhalf jaar m'n rijbewijs hebben. Denk ook wel dat ik dat ga doen . Nooit meer schade opnemen en Polo Bluemotions!
Maar wel mensen achterin waardoor je rustig moet gaan rijden etc. Net wat je leuk vindt, maar het is niks voor mij, hou juist van de vrijheid.
Net een Golf afgeleverd in Roosendaal, had nog gebeld voor een vervolgrit en kreeg Meppel - meerkerk in een Toyota Avensis. Lekker logisch Nu dus eerst 3 uur in de trein..
Op maandag 26 maart 2012 10:45 schreef Neerlands_Trots het volgende: Net een Golf afgeleverd in Roosendaal, had nog gebeld voor een vervolgrit en kreeg Meppel - meerkerk in een Toyota Avensis. Lekker logisch Nu dus eerst 3 uur in de trein..
Straks vertrekken richting Havelte. Hemelsbreed 10 km weg, maar geen goede aansluiting. Dus of een half uur te laat, of een uur wachten. Ik ga maar eerder, als ik een half uur te laat ben ben ik voor mijn vervolgritten ook te laat...
en een uur wachten is in dit weer ook niet heel verkeerd. Gewoon leren voor de tentamens dus..
Zo, BMW 318i bij de snelweglocatie gebracht. Ben nu onderweg naar Goirle voor een Seat Leon 2.0TFSI. Toen ik die BMW bracht vroegen ze of ik nog een auto weer mee moest nemen. Dus ik zeg nee, ik kom er vanmiddag wel weer 1 brengen. Die man vroeg welke, dus ik kenteken voorlezen. Zegt ie: o ja, dat is een 2.0TFSI, dus pas op je pedaaltje
Toch best apart dat ie dat op basis van het kenteken meteen weet
Toch best apart dat ie dat op basis van het kenteken meteen weet
Begin dat bij onze pool ook steeds vaker te krijgen Vaak omdat we een bepaald type vaak een aantal keer krijgen, dus die hebben een reeks dezelfde kentekens.
Begin dat bij onze pool ook steeds vaker te krijgen Vaak omdat we een bepaald type vaak een aantal keer krijgen, dus die hebben een reeks dezelfde kentekens.
Mja, alleen is dit geen huurauto, maar ik vermoed een einde-lease want hij is van 2007.
Op maandag 26 maart 2012 13:23 schreef Jieuwst het volgende: Morgen ff Arnhem - Groningen, gaan we voor de eerste keer naar noordlease. 3,5 uur reistijd terug
Pas even op het strooien met de naam van het bedrijf
Ik mag 50 minuten wachten op de bus. Een lift naar station Grolsch Veste kon er niet vanaf hoewel dat 5 minuten rijden is en je er lopend niet kan komen.. Vanochtend op ophaaladres ook al twee uur gewacht omdat de oude berijder de auto een uur te laat kwam brengen. Die moest eerst worden afgetankt en er moesten nog andere banden onder
Oh en als ik thuis ben kan ik gelijk in mijn eigen auto springen om een bandenwissel naar Putten vanuit Drachten te doen... De uren tikken wel aan vandaag.
Op maandag 26 maart 2012 13:32 schreef joppie_saus het volgende: Oh en als ik thuis ben kan ik gelijk in mijn eigen auto springen om een bandenwissel naar Putten vanuit Drachten te doen... De uren tikken wel aan vandaag.
Zijn die bandenwissels 's avonds? Zet je dan gewoon 's avonds je beschikbaarheid open?
Geen idee of die bandenwissels specifiek 's avonds zijn. Ik had gewoon beschikbaarheid voor de hele dag aangevinkt en toen kwamen ze hiermee aan, en alleen ook omdat regio Friesland geen chauffeurs meer had.
Die 2.0TFSI is fantastisch en dan te bedenken dat 'mijn' Leon de FR was met 'slechts' 200pk en er ook nog een Cupra is met nóg meer paardjes Werd onderweg ook nog gebeld hoe laat ik bij de snelweglocatie in Meerkerk aan zou komen. Er was een hiker geweest die daar een auto had gebracht maar niet had getankt/gewassen terwijl dat voor deze specifieke rit wel moest. Of ik dat even wilde doen. Dus ook nog even met een 308 (wel 1.6 turbo met 180pk ) heen en weer gereden naar het tankstation en voor 100 euro afgetankt...
Op maandag 26 maart 2012 01:15 schreef RangeRover het volgende: Ik kreeg bij m'n sollicitatie van de rijinstructeur uit het filmpje ook de opmerking dat ik naar de kapper moest. Haar zat netjes maar had een lange mat. Die opmerking is wel gecompenseerd door mijn rijstijl die hij erg goed vond. Hij wilde graag dat ik over een jaartje door zou gaan als PC. Dan zou ik anderhalf jaar m'n rijbewijs hebben. Denk ook wel dat ik dat ga doen . Nooit meer schade opnemen en Polo Bluemotions!
Ik zou liever hiker zijn geworden, maar toen ik terug kwam bij EW mocht dat niet meer (te oud). Privé chauffeur heeft welke leuke projecten die je dan weer mist bij hiker.
Als het salaris nou veel hoger had geweest had ik er over na gaan denken maar het scheelt ook echt 5 cent ofzo Dus doe mij maar vrijheid en pauperbusjes houden het spannend niet waar?
Vivaro niet echt, wel heb ik Crafters in alle mogelijke vormen gereden. Ik heb wel een keer een Vivaro gereden met full-options en een 2.5CDTI met 150pk, dat was nog best te doen.
De Leon FR. Lekker anoniem uiterlijk, maar wat een heerlijke motor is zo'n 2.0TFSI Heb er zelfs nog een Cayenne mee verrast bij het stoplicht, ik kon het niet laten
Ik sta in Putten met de 307 met de zogenaamde blackbox. Daar merk ik nietz zoveel van, wel heeft de eigenaar er een dikke recaro sportstoel in laten bouwen. Ding zit heerlijk
Lol, zojuist een Passat afgeleverd bij een bedrijf waar nog 1 dame aan t werk was, ook nog in de middle of nowhere op een industrieterrein. Ze wilde persee geen handtekening op mijn formuliertje zetten omdat ze het van de gekke vond dat haar baas de auto nog zo laat liet bezorgen :S
Op maandag 26 maart 2012 20:25 schreef Irritatie100 het volgende: Zit inderdaad prima, heb ze ook een keer gehad. Alleen in de 1.6'je misstaan ze wel een beetje, maar ach.
Die dingen zitten erin voor comfort, omdat veel auto's standaard rukstoelen hebben, niet voor de 'looks'. Dan maakt niet uit of ze in een Aygo of een snelle bak zitten.
Die dingen zitten erin voor comfort, omdat veel auto's standaard rukstoelen hebben, niet voor de 'looks'. Dan maakt niet uit of ze in een Aygo of een snelle bak zitten.
Dan kan je ook gewoon een 'normale' stoel erin zetten, een Recaro vind ik meer iets voor sportievere auto's waar je lekkere.bochten mee kan nemen enzo
Dan kan je ook gewoon een 'normale' stoel erin zetten, een Recaro vind ik meer iets voor sportievere auto's waar je lekkere.bochten mee kan nemen enzo
Wat is een 'normale' stoel dan? Deze Recaro's zijn goedkoper dan stoelen van de fabrikant zelf en bieden veel steun. Dat heb je niet alleen nodig als je hard wil hoeken, veel mensen krijgen last van hun benen zonder zijdelings steun.
Voor een ieder die bij de chauffeurscentrale.nl werkte en nog geld krijgt...of mensen KENT waar dit voor geldt; Ze zijn failliet. CC Mobility was een spook B.V., is opgeblazen, Frank is nu ook persoonlijk failliet en is ondergedoken. De fiscus is naar hem op zoek en heeft ons geld waarschijnlijk achterover gedrukt.
We vragen je als je bij de chauffeurscentrale werkte (of een van jullie kennissen/vrienden waar dit voor geldt) dan ook zich aan te melden bij onze Facebook groep. https://www.facebook.com/groups/279867572076559/ Daarin staat nuttige info en ook het verloop van de komende zaken.
Mensen met andere info die misschien nuttig is, mail mij op sjako6APENSTAARTJEhetepost.com (hotmail)
Einde bericht.
If God creates everyone with a certain plan or goal, he created me as someone doubting his very existence. Therefore, on my behalf belief is irrational and inefficient and I should not devote myself to it.
Wat ik persoonlijk altijd jammer vind is waarom je in godsnaam een auto met aardig wat vermogen zou nemen....die FWD is
Veel te onrustig bij het wegtrekken, net stijgerende paardjes en veelal te veel onderstuur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaan jullie eigenlijk nog vaak via Duitsland? Ik heb dat vroeger heel af en toe gedaan, voor je gezeik kreeg met de verzekering
Voor de liefhebbers:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Maharbal op 27-03-2012 09:12:05 ]
Wat ik persoonlijk altijd jammer vind is waarom je in godsnaam een auto met aardig wat vermogen zou nemen....die FWD is
Veel te onrustig bij het wegtrekken, net stijgerende paardjes en veelal te veel onderstuur.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaan jullie eigenlijk nog vaak via Duitsland? Ik heb dat vroeger heel af en toe gedaan, voor je gezeik kreeg met de verzekering
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ondanks ik binnen een kwartier vanaf mijn woonplaats in Duitsland zit, is het bij mij in 3 jaar maar 2x voorgekomen dat ik via Duitsland sneller was dan via Nederland. Eén keer met een Fox die niet harder ging dan 160 en één keer heb ik niet eens snelweg gezien. Overigens is het een keer aan Easy Way gevraagd of je ook echt via DU mocht als het sneller was en dat was geen probleem.
Ondanks ik binnen een kwartier vanaf mijn woonplaats in Duitsland zit, is het bij mij in 3 jaar maar 2x voorgekomen dat ik via Duitsland sneller was dan via Nederland. Eén keer met een Fox die niet harder ging dan 160 en één keer heb ik niet eens snelweg gezien. Overigens is het een keer aan Easy Way gevraagd of je ook echt via DU mocht als het sneller was en dat was geen probleem.
Vandaag eerste vivaro weer afgegeven. Auto had ik gister ook al, maar wilde ze in Meppel niet aannemen. Kon hem vandaag naar Zwolle brengen. Lekkere communicatie weer daar.
Nu richting hoogeveen om een zafira op te halde en die naar nijmegen te brengen. Rustig dagje zo!
Op dinsdag 27 maart 2012 09:27 schreef Maharbal het volgende: De afgelopen heerlijke dagen hebben jullie het wel weer zwaar relaxed. Ik vond het altijd zo lekker om met zulk weer te hiken
Anders ik wel.. Ik zit nu de hele dag binnen op kantoor .
Ik ging ook een keer via Duitsland (Stadskanaal - Born), ik nog maar wat tanken en moest de auto volgens EW met een kwart tank afleveren. Had alleen een iets te hoog gemiddelde dus toen ik in Born was, was de tank alweer bijna leeg
Dat hebben ze inderdaad ingevoerd daar omdat vrijwel iedereen via Duitsland ging. Ik heb een keer de volle tank van een Audi A3 compleet leeggereden op het stuk Groningen - Born Toen hoefde niet nog niet met een kwart tank te worden afgeleverd.
Ik moest een keer van Sittard naar Groningen. Had toen toch maar de "veilige" weg via Nederland gekozen, dacht ik. Totdat ik een paar weken later een mailtje kreeg met als onderwerp "bekeuring Autoreset".. Was ik dus met 112 geflitst op de A73 bij Roermond Was ik dan toch maar via Duutsland gegaan
Op dinsdag 27 maart 2012 11:28 schreef joppie_saus het volgende: Dat hebben ze inderdaad ingevoerd daar omdat vrijwel iedereen via Duitsland ging. Ik heb een keer de volle tank van een Audi A3 compleet leeggereden op het stuk Groningen - Born Toen hoefde niet nog niet met een kwart tank te worden afgeleverd.
Als je nu een auto gaat afleveren in Born (niet bij de allergrootste) dan accepteren ze hem niet zonder volle tank. Was toen nog een hele heisa toen ik daar de laatste keer was met een heleboel chauffeurs.
Ik hoorde van iemand die als hiker heeft gewerkt dat je als privéchauffeur in de zomer wel leuke ritjes kan krijgen in de zin van: iemand bijvoorbeeld ophalen vanuit het buitenland. Heeft iemand zoiets wel eens mee gemaakt? Lijkt mij wel een leuke uitdaging!
Lijkt me eerder een hikerklus. Wie heeft er nou zin om vanuit het buitenland op de passagiersstoel te zitten om helemaal terug te komen rijden? Logischer lijkt mij dat auto wordt afgehaald en dat klant vliegtuig terug naar NL pakt.
Op dinsdag 27 maart 2012 17:15 schreef joppie_saus het volgende: Zo'n A4 is echt zo'n standaard leasebak. Die had ik ook tijdje terug, 120pk niet vooruit te branden
Maar wel lekker potentieel. Chip erin en hij gaat van 120pk naar 211pk en 230nm naar 340nm. Dan haal je 250 op het klokkie en in 7sec op de 100. Scheelt bijna 4 seconden En op de tussensprints is die lekker rap.
Mijn buurman heeft een A3 als leasebak, een 1.4 TFSI met 125pk standaard, maar die is ook langs de chipper geweest. Mocht alleen als hij zou tekenen voor het zelf betalen van extra onderhoud wat een gevolg was van de chip.
Viel mij nog mee die 2.0 TFSI 120pk. Heeft vrij veel koppel onderin beschikbaar, en voelde daarom nog redelijk rap aan. Gewoon een ABT erin gooien inderdaad.
Op dinsdag 27 maart 2012 17:40 schreef RTS91 het volgende: Viel mij nog mee die 2.0 TFSI 120pk. Heeft vrij veel koppel onderin beschikbaar, en voelde daarom nog redelijk rap aan. Gewoon een ABT erin gooien inderdaad.
Zozo, 2.0 TFSI 120pk, hebben ze die speciaal voor jou gemaakt?
@Joppie dik vetproppie Dan heeft die er geen van ABT, dan blijft de fabriekgarantie gewoon bestaan. Goeie dealers spelen er tegenwoordig goed op in, die werken niet alleen met ABT, maar ook met JDengineering met behoud van fabrieksgarantie
Mijn ouders hadden hun Seat ook via de dealer laten tunen bij Pon, dan behoud je de garantie. Nu hebben ze hun auto bij een tuner laten chippen, maar die neemt de garantie grotendeels over en als door een softwareupdate alles er weer uit is zet hij het er gratis weer in, dus dat is ook geen probleem.
Ja dat zijn prima auto's, jammer dat het tegenwoordig een V6 Turbo is. Reed vandaag nog een RS6 MTM achter me. Zou ze alleen nooit kopen, ga dan wel shoppen bij BMW.
Binnen +/- 500 meter rond m'n huis: 3x S8 v10, 2x RS5 en een Q7 v12 TDI. Vooral die S8's klinken zo verschrikkelijk monsterlijk vet Eentje heeft een aangepast uitlaatsysteem en die hoor je dus van ver aankomen.
Helaas woon ik in een gewoon rijtjeshuis, en niet in het mooie wijkje dat 200 meter verderop begint
zo ene heb ik een paar keer mogen chauffeuren. helaas had de klant dubbel glas in de auto ('dat was ook niet mijn keuze, had de vorige eigenaar gedaan') waardoor het geluid niet echt hoorbaar was. alleen eventjes met de deur open en het gas half in gestart bij een tankstation toen de klant aan het betalen was. hij kwam naar buiten met een flinke smile.. 'leuk he, zo'n V10'
Moest een auto afleveren in een Duits gehucht nabij Leer. Landsweggetjes, loslopende boerderijhonden, koeien ontwijken op de weg... ik heb het allemaal gezien. Het engste was nog het bruggetje over het kanaal met slechts een breedte van 1.8 meter! Die Duitsers reedden er met volle gang overheen maar ik deed het stapvoets met mijn Ford S-Max.
Na wat aanwijzingen vragen met hulp van mijn Duitse taalskills was ik eindelijk aangekomen op de boerderij en werd ik begroet door een Nederlandse vrouw. Zij was helemaal verbaasd dat ik alleen was gekomen omdat de vorige keren telkens twee chauffeurs werden gestuurd. Nu had ze dus geen flauw idee hoe ik terug moest komen.
Het plan was om met de taxi naar Leer te gaan, maar blijkbaar hadden taxi's van de omgeving geen zin om mij helemaal te komen ophalen. Dus toen had mevrouw de buurman van de boerderij verderop gebeld die mij gelukkig een lift kon geven naar centraal station. Die meneer was gelukkig ook Nederlands dus dat was helemaal mooi
Tja, en op het allerlaatst in de bus richting huis nog een WTF-momentje met de buschauffeur. Ik zag de bus staan en liep er gewoon rustig naar toe... ik stapte doodnormaal in zoals ik dat altijd doe en opeens zegt die chauffeur: 'Zie je wat hier staat?' wijzend naar zijn schermpje, en er stond: 'VERTREKKEN AUB'. Zegt ie: 'Dat staat er al twee minuten, volgende keer wat meer tempo aub!'...
WTF alsof ik wist dat die bus allang moest vertrekken!
Mja, wel een tof laatste ritje voor regio Groningen
Yes, klinkt heerlijk! Heb een tijdje in een S6 (same engine: 5.2L V10) rondgereden. Blijft gruwelijk.
quote:
Op dinsdag 27 maart 2012 17:25 schreef S-RS het volgende: Er zijn er zoveel die het doen, wij hebben het ook gehad. En anders kun je altijd nog ABT kiezen. Scheelt nogal in de bijtelling met een 2.0 tfsi.
Nice! Laatst in een 320iA gereden, niet echt vooruit te branden, maar die automaat maakt het wel een heerlijke cruiser!
Deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je ook een topic op bimmerportal oid?
Nice! Laatst in een 320iA gereden, niet echt vooruit te branden, maar die automaat maakt het wel een heerlijke cruiser!
Deze:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je ook een topic op bimmerportal oid?
M'n moeder heeft ook een 318iA (de 1.9). Niet vooruit te branden, maar rijdt wel heerlijk inderdaad.
Ik heb daar geen topic. Ik lees er wel eens mee, maar that's it.
SPOILER
Op woensdag 28 maart 2012 09:35 schreef S-RS het volgende: Werd net onbekend gebeld + voicemail. Zit in college dus kan niet opnemen. Zo even terugbellen.
@ Maharbal Kom maar op met die foto's!
Direct linken pakt 'ie niet, weet niet waarom.
Kwam erachter dat ik nog een thread heb op bimmerportal van vorig jaar, toen ik 'm ff te koop had staan. Hij staat niet meer te koop, maar er staan nog wel pics:
Morgen een auto ophalen in Frankfurt, in nijmegen afleveren. Daar een auto mee naar huis nemen en vrijdag afleveren in Arnhem. Leuk ritje! Een andere hiker wees deze rit af, vond hem te 'uitdagend'
Op woensdag 28 maart 2012 10:52 schreef Chapelle het volgende: Morgen een auto ophalen in Frankfurt, in nijmegen afleveren. Daar een auto mee naar huis nemen en vrijdag afleveren in Arnhem. Leuk ritje! Een andere hiker wees deze rit af, vond hem te 'uitdagend'
Zijn het een beetje vette auto's? Wel leuke ritjes!
Op woensdag 28 maart 2012 11:02 schreef Chapelle het volgende: Ik ga niet met 130 rechtshangen idd Moet wel aardig wat voorschieten, het kaartje heen is alleen 80 euro...
Holy! ¤80?! Weet je dat zeker?
Krijgen jullie overigens een snelheidslimiet vanuit Easyway opgelegd? Die ene keer dat ik in Duitsland een PC rit had, mocht ik niet harder dan 140 kmph
Zou best goed kunnen hoor, ik heb een keer een auto in Köln afgeleverd, vanaf daar was het kaartje 40 euro en die trein begint in Frankfurt, dus dat is nog wel een stukje verder.
Krijgen jullie overigens een snelheidslimiet vanuit Easyway opgelegd? Die ene keer dat ik in Duitsland een PC rit had, mocht ik niet harder dan 140 kmph
Ik weet van EW dat je zo hard mag als de klant aangeeft maar dat je dit wel op de ritbon moet zetten en de klant moet laten tekenen.
Ja ik heb het niet nagechecked nog, zit in college, maar ze zei dat het 80 euro was. En ik ga hem natuurlijk niet toppen op de autobahn, ik weet hoeveel mafkezen er op de weg rijden. Reed een keer prive in Duitsland 230 links, gooit een opa hem met 80-100 naar links zonder knipperlicht omdat ie zonodig de vrachtwagen moest inhalen. Dat was echt heel close, ben nog nooit zo geschrokken Het is dat ik als een malle liep te toeteren anders zat ik er op.
Op woensdag 28 maart 2012 11:22 schreef Chapelle het volgende: Ja ik heb het niet nagechecked nog, zit in college, maar ze zei dat het 80 euro was. En ik ga hem natuurlijk niet toppen op de autobahn, ik weet hoeveel mafkezen er op de weg rijden. Reed een keer prive in Duitsland 230 links, gooit een opa hem met 80-100 naar links zonder knipperlicht omdat ie zonodig de vrachtwagen moest inhalen. Dat was echt heel close, ben nog nooit zo geschrokken Het is dat ik als een malle liep te toeteren anders zat ik er op.
Hah, zo herkenbaar. Ik afgelopen maandag nog, maar dit was een vrachtwagen en ik kon met 240 km/u gewoon nooit meer remmen, zelfs met m'n brembo's. Hij ging ook niet terug naar rechts tot het te laat was en ik al naast/half in 'm zat. Gevolg was dat ik halverwege de vrachtwagen eindelijk uitgeremd was.....op het uitermate kleine stukje gras dat je aan je linkerkant over hebt. Dikke straal gras en stof achter me.
Dan waardeer je ABS weer. Zonder ABS had ik gewoon nooit meer naar links / het gras kunnen uitwijken.
Erna maar even een korte pauze genomen om de adrenaline weg te laten stromen
Op woensdag 28 maart 2012 11:22 schreef Chapelle het volgende: Ja ik heb het niet nagechecked nog, zit in college, maar ze zei dat het 80 euro was. En ik ga hem natuurlijk niet toppen op de autobahn, ik weet hoeveel mafkezen er op de weg rijden. Reed een keer prive in Duitsland 230 links, gooit een opa hem met 80-100 naar links zonder knipperlicht omdat ie zonodig de vrachtwagen moest inhalen. Dat was echt heel close, ben nog nooit zo geschrokken Het is dat ik als een malle liep te toeteren anders zat ik er op.
Ik heb voor EW gewoon 200 gereden in Duitsland hoor Maar er reed toen ook letterlijk niemand, toen er weer wat meer verkeer kwam ben ik gewoon 140-150 gaan rijden, lekker met het verkeer mee. En ik had toen door dikke files in Nederland 2.5 uur gereden over Vlaardingen - Dordrecht, dus ik had even wat tijd in te halen om op tijd voor de ICE te zijn, die eens in de 4 uur zou gaan
Ik heb voor EW gewoon 200 gereden in Duitsland hoor Maar er reed toen ook letterlijk niemand, toen er weer wat meer verkeer kwam ben ik gewoon 140-150 gaan rijden, lekker met het verkeer mee. En ik had toen door dikke files in Nederland 2.5 uur gereden over Vlaardingen - Dordrecht, dus ik had even wat tijd in te halen om op tijd voor de ICE te zijn, die eens in de 4 uur zou gaan
Ja ik kijk toch even uit met heel hard rijden morgen, houd het een beetje rustig voor easyway
Ik ben eens met een A3 voor EW van Veendam naar Oldenzaal gereden. Toen heb ik het gaspedaal ook flink ingetrapt. Het was toen, zoals altijd, zeer rustig op de A31.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-03-2012 12:13:31 ]
Hier was ik met een paar vrienden in een gechipte Peugeot 306 XSI 2.0 Belfort onderweg naar Bremen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tot 210 op de teller kon ik de BMW voor me redelijk bijhouden, toen was hij er vandoor.
Dat is zeker waar. Ik reed maandag 150km.h met een Crafter over de A31 op de rechterbaan, toen er voor mij een vrachtwagen opdook ook rechts. Links kwam echter een 3-serie met hoge snelheid aan, maar die remde af en liet mij voor hem invoegen zodat ik niet extreem hoefde af te remmen voor die vrachtwagen. In Nederland rijden ze dan mooi het gaatje dicht.
Maandagavond in Putten dan Als je die auto daar klaar zet, dan zetten zij hem op de brug. Ze rijden daar gewoon weg met piepende banden, met gierende banden de bochten door en vol in de ankers over kleine stukjes. En wij maar rustig doen met die blackbox
Met vestigingswerk is het ook altijd hetzelfde verhaal. Stap je bij een ander in, vliegt ie met 60 over drempels. In de 4 door een woonwijk-bocht, rotondes zijn er om recht overheen te rijden en van enig rijgenot hebben ze vaak nog nooit gehoord.
Op woensdag 28 maart 2012 13:08 schreef S-RS het volgende: Haha, de A31... De laatste keer dat ik daar was ging het een beetje boel mis, reed gelukkig niet zelf
@Maharbal Mooi ding! Zijn de kilometers minder geworden, of neem je de benzineprijzen voor lief?
22.000km sinds vorig jaar februari. Elke keer tanken doet pijn. Laatste volle tank was ruim ¤ 105
'T ding doet ook nog 's 1 op 9 in de stad als ik redelijk rijd. Op de snelweg 1 op 10 a 1 op 11 als ik 'm met 125 op de cruise houd. Mag je nu uitrekenen wat dat ding met 240 deed op de autobahn. Achterlijkheden, en toch weerhoudt dat je er niet van om gas te geven op zo'n weg
Ik neem de benzineprijzen maar voor lief. Mijn motto is dan ook dat ik in dat ding blijf rijden tot de dag dat ik 1) niet meer omkijk als ik er van wegloop en 2) ik niet met een glimlach 't gas open trek. Ik ben gelukkig ook gezegend met een goede baan.
Ik zeg altijd maar zo, de één verzamelt achterlijk dure postzegels....ik gooi benzine weg
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. De volgende privé-auto moet ook maar weer een BMW worden. Wellicht een M3, maar eerst even kijken wat ik hierna ga doen in de lease.
Hij staat trouwens eigenlijk altijd in de Groninger binnenstad!
[ Bericht 7% gewijzigd door Maharbal op 28-03-2012 13:17:34 ]
Waren er overigens vorig jaar nog 'bijzondere' ritten bij EW? In mijn tijd ging er wel 's een mail rond wie een auto van een klant naar Frankrijk/Italië wilde rijden om vervolgens daar vakantie te vieren en na 2 weken de auto weer mee te nemen. Vervolgens stond erin dat degene die het voor het minste geld wilde doen......'t mocht doen haha.
Och, dat had ik gratis gedaan denk ik. Paar vrienden fixen die mee willen, daar lekker vakantie vieren en dan weer terug naar huis. Echt goedkoper qua vervoer kan het niet.
Op woensdag 28 maart 2012 13:22 schreef joppie_saus het volgende: Och, dat had ik gratis gedaan denk ik. Paar vrienden fixen die mee willen, daar lekker vakantie vieren en dan weer terug naar huis. Echt goedkoper qua vervoer kan het niet.
Ja, dat was eigenlijk ook de hele insteek toen. Ik had al andere vakantieplannen, anders had ik 't wel gedaan. Maar dit is ook al echt 5 jaar geleden ofzo.
quote:
Op woensdag 28 maart 2012 13:22 schreef S-RS het volgende: @Maharbal Haha, het scheelt dat je een goede baan hebt. Nu het nog kan moet je er van genieten. Die heerlijke blokken zijn echt aan het uitsterven
Heb hem nog nooit zien staan! Zal er eens op letten
@Speciale ritten Haha die heb ik nog niet voorbij zien komen. Maar lijkt me wel leuk om te doen!
Ben een keer gebeld om een auto in Luxemburg te halen, helaas had ik die avond een afspraak staan waar ik niet meer onderuit kon dus dat was wel jammer. Verder heb ik eigenlijk niets van bijzondere ritten vernomen.
Ik ben 1 keer in Köln geweest en 1 keer in Antwerpen, maar die laatste tel ik niet eens mee OV vanuit Antwerpen naar Rotterdam was sneller dan vanuit bijvoorbeeld Meerkerk Verder wel eens hikers gesproken die in Madrid/Italië/Zuid-Frankrijk zijn geweest.
Dat lijkt me nou echt vet om te doen, die ritten naar het buitenland. Misschien maar eens aangeven dat ze me ook mogen bellen als ik niet op beschikbaar sta, voor zo'n buitenlandse rit.
Op woensdag 28 maart 2012 13:44 schreef Viezze het volgende: Belgie / Duitsland lijkt me nog wel leuk, maar om nou helemaal naar Madrid te rijden..
Degenen die ik heb gesproken die echt lange ritten richting het zuiden hadden, reden altijd met z'n 2'en. Dat lijkt me best relaxed eigenlijk En van wat ik begrijp was de terugreis vanuit het zuiden goed geregeld, EW schijnt gezorgd te hebben dat er vliegtickets klaar lagen op het vliegveld
Degenen die ik heb gesproken die echt lange ritten richting het zuiden hadden, reden altijd met z'n 2'en. Dat lijkt me best relaxed eigenlijk En van wat ik begrijp was de terugreis vanuit het zuiden goed geregeld, EW schijnt gezorgd te hebben dat er vliegtickets klaar lagen op het vliegveld
Ooo met z'n 2en is wel prima trouwens, als je een beetje een chille collega hebt
Op woensdag 28 maart 2012 13:52 schreef RangeRover het volgende: Dat lijkt me nou echt vet om te doen, die ritten naar het buitenland. Misschien maar eens aangeven dat ze me ook mogen bellen als ik niet op beschikbaar sta, voor zo'n buitenlandse rit.
Ooo met z'n 2en is wel prima trouwens, als je een beetje een chille collega hebt
Twee jongens uit mijn voetbalteam reden voor een exclusieve auto importeur uit Heerenveen. Die haalden altijd M5's, S-klasse's en meer van die dure snelle auto's op uit Duitsland. Ook altijd met zijn tweeën.