Hij is nog lekker felquote:
Sedan (boeit me niet)quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:56 schreef gateway het volgende:
achteruitgang ofniet? geen airco? geen centr. vergr.? 5pk minder? meer kilometers?
Wel ruimer waarschijnlijk....
Fijn dat ie bevalt iigquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:51 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hij is nog lekker fel
Goede stoelen (na 1,5 uur rijden ben ik helemaal die stoelen zat in de 'rolla)
Heerlijk.
oke oke was geen aanval! ALs jij er maar blij mee bentquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sedan (boeit me niet)
Wel airco wel centraal.
5PK minder maar wel een andere techniek.
Meer kilometers? Maakt me niets uit... 6 jaar vooruit!
127000 en 13 jaar oud ! Dat is toch niks!
Ze komen van de zomer weer allemaal uit hun schuur gekropenquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:18 schreef Sjoegerd het volgende:
Hmm vergeleken met een half jaar terug zijn de 106 Rallye's schaarser
Want van alle ideeën die ik heb of heb gehad is dat toch een heeul reële optie.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:19 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ze komen van de zomer weer allemaal uit hun schuur gekropen
Dat denk ik ook.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:21 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Want van alle ideeën die ik heb of heb gehad is dat toch een heeul reële optie.
Mijne doe ik wel weer een keer .. En die rallye's.. Snelquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:23 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Ik heb trouwens mijn zomerbanden er alweer onder liggen.
[ afbeelding ]
Half uurtje werk, mits er niks ongelofelijk vast zit.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijne doe ik wel weer een keer .. En die rallye's.. Snel
GTItje is nog leuker.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:26 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Mijne doe ik wel weer een keer .. En die rallye's.. Snel
Heb de mijne er ook weer onder gegooid. Was toch kaal zo zonder wieldoppen :pquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:23 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat denk ik ook.
Ik heb trouwens mijn zomerbanden er alweer onder liggen.
[ afbeelding ]
Ik heb wel wieldoppen opquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:32 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Heb de mijne er ook weer onder gegooid. Was toch kaal zo zonder wieldoppen :p
En zet je eigen regel ook even op alfabetische volgorde.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:32 schreef JDude het volgende:
Ha, een nieuw topic. RenéTSite, wil je mijn voertuig in de OP veranderen in Volvo S40, 2001?
Hmmm, is maar 100 kilo zwaarder dan mijn toyota die als de brandweer gaat. De nieuwe techniek maakt dat het best compenseerbaar is in mijn ogen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:16 schreef Mikkie het volgende:
Die extra km's zouden me ook niet zo veel boeien denk ik, maar die 105pk is toch wel mager voor zo'n auto denk ik? Nog best zwaar?
Ik vind mijn ruim 160pk tegenwoordig al aan de magere kant. Volgende auto gaat er geheid meer hebben
Precies, of je nu met 8 of 9,5 seconde op de 100 zit... Die extra snelheid is de eerste 10 keer leuk, daarna is dat ook weer 'gewoon'.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:33 schreef Renesite het volgende:
[..]
Hmmm, is maar 100 kilo zwaarder dan mijn toyota die als de brandweer gaat. De nieuwe techniek maakt dat het best compenseerbaar is in mijn ogen.
Tja, ik vind snel wegrijden bij de stoplichten dan wel weer fijn. Daarna moet je toch achteraan aansluiten in de rij richting werk. Goedemorgen 'julianaplein - Groningen'.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:36 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies, of je nu met 8 of 9,5 seconde op de 100 zit... Die extra snelheid is de eerste 10 keer leuk, daarna is dat ook weer 'gewoon'.
Dus wat is eigenlijk je winst? Een hogere benzinerekening.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:38 schreef Renesite het volgende:
[..]
Tja, ik vind snel wegrijden bij de stoplichten dan wel weer fijn. Daarna moet je toch achteraan aansluiten in de rij richting werk. Goedemorgen 'julianaplein - Groningen'.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Yes, Cayenne diesel nu. Stoelverwarmingquote:
Studentchauffeur?quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:51 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Yes, Cayenne diesel nu. Stoelverwarming
Leukste tot nu was een Quattroporte. Maar ook veel Passats en V70's.
Wel zo begonnen.quote:
Die met de 1.3 dus? Als dat zo is moet je daar natuurlijk voor gaan, ik dacht dat alle Rallye's en GTI's nog wel aan de dure kant waren.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:48 schreef Sjoegerd het volgende:
Kriegel, die 106 GTi is te duur.. Eerste generatie Rallye kun je voor verdomd weinig kopen.
Jup met de 1.3. Voor 1000 euro moet t wel lukken met een beetje geduld . Voor de 1200 die ik dan overhoud in vergelijking met die GTi kan ik m een grote beurt geven en misschien wat leuke upgrades.quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:09 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Die met de 1.3 dus? Als dat zo is moet je daar natuurlijk voor gaan, ik dacht dat alle Rallye's en GTI's nog wel aan de dure kant waren.
Je bent dus privechauffeur?quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:00 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Wel zo begonnen.
Inmiddels geen student meer. Doe het er nu naast, eigen chauffeursbedrijfje opgezet.
Ook goederen?quote:Op donderdag 8 maart 2012 23:00 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Wel zo begonnen.
Inmiddels geen student meer. Doe het er nu naast, eigen chauffeursbedrijfje opgezet.
Nee, geen goederenquote:
Dat is 1 van de dingen ja we doen ook afhalen/wegbrengen op luchthavens en een paar andere dingetjes. Over het algemeen wel leuk werk, vooral als er wat leuks te rijden is!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:12 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Je bent dus privechauffeur?
Wel lache om te doen
Cayenne diesel is een prachtige auto, prijkt nog hoog op mijn "to do" list (hoewel ik z'n broertje, de Volkswagen Touareg, een paar weken als 3.0 TDI kon sturen).quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:51 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Yes, Cayenne diesel nu. Stoelverwarming
Toch doe ik zelf liever goederen dan personen .. Niemand die tegen je aan ouwehoert.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:18 schreef JDude het volgende:
Goederenvervoer is niet zo spannend qua wagens. Hoewel met zo'n lange bestelbus over de Amsterdamse grachten best een uitdaging is .
Touareg ook een vet ding ja!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Cayenne diesel is een prachtige auto, prijkt nog hoog op mijn "to do" list (hoewel ik z'n broertje, de Volkswagen Touareg, een paar weken als 3.0 TDI kon sturen).
Touch screen navi in de Cayenne?
toffe bak, waarschijnlijk ook wel wat rapper als de toyota?quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sedan (boeit me niet)
Wel airco wel centraal.
5PK minder maar wel een andere techniek.
Meer kilometers? Maakt me niets uit... 6 jaar vooruit!
127000 en 13 jaar oud ! Dat is toch niks!
Om indruk te maken op je matties.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:21 schreef dester_martijn het volgende:
http://link.marktplaats.nl/539298921
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar hoe kan dit iemand mooi vinden? Iemand die het mij misschien kan uitleggen? Ik ben serieus nieuwsgierig naar de beweegreden om een auto zo te verminken. Een auto iets sportiever eruit laten zien, alá, maar dit..
Ik vind die Toledo's ( dat secifieke model) op een of andere manier ook nog wel een mooie autoquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:16 schreef Mikkie het volgende:
Die extra km's zouden me ook niet zo veel boeien denk ik, maar die 105pk is toch wel mager voor zo'n auto denk ik? Nog best zwaar?
Ik vind mijn ruim 160pk tegenwoordig al aan de magere kant. Volgende auto gaat er geheid meer hebben
Ik vind het absoluut niet mooi maar ik heb ze veel erger gezien.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:21 schreef dester_martijn het volgende:
http://link.marktplaats.nl/539298921
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar hoe kan dit iemand mooi vinden? Iemand die het mij misschien kan uitleggen? Ik ben serieus nieuwsgierig naar de beweegreden om een auto zo te verminken. Een auto iets sportiever eruit laten zien, alá, maar dit..
Zo'n Toeareg met V10 diesel is vetquote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Cayenne diesel is een prachtige auto, prijkt nog hoog op mijn "to do" list (hoewel ik z'n broertje, de Volkswagen Touareg, een paar weken als 3.0 TDI kon sturen).
Touch screen navi in de Cayenne?
Ik ook, ging ook maar om het voorbeeld, maar waarom een kermisattractie maken van je auto? Ach waarschijnlijk snappen die tjappies dat alleen maar.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik vind het absoluut niet mooi maar ik heb ze veel erger gezien.
Een soort tjappie-code of honour.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:25 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik ook, ging ook maar om het voorbeeld, maar waarom een kermisattractie maken van je auto? Ach waarschijnlijk snappen die tjappies dat alleen maar.
Er is 1 woord voor: smaak.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:25 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik ook, ging ook maar om het voorbeeld, maar waarom een kermisattractie maken van je auto? Ach waarschijnlijk snappen die tjappies dat alleen maar.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Er is 1 woord voor: wansmaak.
helaas pindakaas.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik kwam thuis en er stond een leuke S40 voor de deur. Ik hoop nog steeds dat het een cadeautje is van monsterd, en dat ik straks de sleutels krijg als ze thuis komt.
Die vloermatten ook. Geniaal. En dan vooral dat het een 1.6je is... Rijdt nog geen deuk in een pakje boter.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:21 schreef dester_martijn het volgende:
http://link.marktplaats.nl/539298921
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar hoe kan dit iemand mooi vinden? Iemand die het mij misschien kan uitleggen? Ik ben serieus nieuwsgierig naar de beweegreden om een auto zo te verminken. Een auto iets sportiever eruit laten zien, alá, maar dit..
Ik vind ze niet lelijk, alleen een wat saai interieur en qua motoren houdt het niet echt over. Maar een echte miskoop doe je er niet snel aan, denk ik.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind die Toledo's ( dat secifieke model) op een of andere manier ook nog wel een mooie auto
Dat begrijp ik ook nooit bij dit soort auto's, waarom stoppen die gasten er duizenden euro's in maar is de auto onder de kap vrijwel altijd een laag- of doorsnee gemotoriseerde uitvoering? Je zit jezelf gewoon voor de gek te houden met dat mislukte Fast and Furious uiterlijk. Bouw dan een Cupra om, dan slaat het nog ergens op.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die vloermatten ook. Geniaal. En dan vooral dat het een 1.6je is... Rijdt nog geen deuk in een pakje boter.
En toch weet ik zeker dat als je al dat tupperware-geld in de aanschaf van een Cupra zou steken en die verder optisch (gedwongen) met rust laat, je daar meer street cred voor krijgt dan met een Pipo de Clown mobiel die er bij elk stoplicht wordt uitgetrokken.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Die Cupra is te duur, hebben ze geen geld meer om de Autostyle catalogus leeg te kopen.
+1.. Ben zelf in ieder geval meer van de technische upgrades dan uiterlijk. Ookal heb ik wel dingetjes aan de AX gedaan omdat het goedkoop kon . Velgjes zwart heeft me een dagje gekost en wat spuitbusjes matzwart. Verstralers voor 75 euro en een middagje klussen en een spoilertje van de sloop voor een tientje die een beetje opgepoetst moest wordenquote:Op zondag 11 maart 2012 00:34 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En toch weet ik zeker dat als je al dat tupperware-geld in de aanschaf van een Cupra zou steken en die verder optisch (gedwongen) met rust laat, je daar meer street cred voor krijgt dan met een Pipo de Clown mobiel die er bij elk stoplicht wordt uitgetrokken.
Ergo: het zijn sukkels die het woord "prioriteit" niet snappen.
Nou heb in mijn hoofd om een Peugeot 106 Rallye te kopen.. Daar zijn ook leuke herrieuitlaatjes voor te krijgenquote:Op zondag 11 maart 2012 01:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wat ik ook niet snap zijn eigenaren van zulke 1.6 Seatjes die dan een extragrote uitlaat onder hun barrel leggen. Wat is er nou leuk aan zo'n bak herrie? Als er een
8 cilinder onder de klep ligt, oke! Maar waarom moet het hele dorp horen dat er een doorsnee Seat aankomt?
Rapper? Komt redelijk overeen ja ! Weeet niet hoe hij speelt op de snelweg.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
toffe bak, waarschijnlijk ook wel wat rapper als de toyota?
Heb zelf het kleine broertje, de Ibiza, zijn prima auto's...
Dat zijn dezelfde mensen die een 1.6je kopen en vervolgens op een forum komen klagen dat de auto te langzaam is en ze een paar honderd euro willen investeren in het opvoeren van het apparaatquote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:29 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook nooit bij dit soort auto's, waarom stoppen die gasten er duizenden euro's in maar is de auto onder de kap vrijwel altijd een laag- of doorsnee gemotoriseerde uitvoering? Je zit jezelf gewoon voor de gek te houden met dat mislukte Fast and Furious uiterlijk. Bouw dan een Cupra om, dan slaat het nog ergens op.
quote:Op zondag 11 maart 2012 09:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Rapper? Komt redelijk overeen ja ! Weeet niet hoe hij speelt op de snelweg.
toffe bak, waarschijnlijk ook wel wat rapper als de toyota?quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sedan (boeit me niet)
Wel airco wel centraal.
5PK minder maar wel een andere techniek.
Meer kilometers? Maakt me niets uit... 6 jaar vooruit!
127000 en 13 jaar oud ! Dat is toch niks!
tja, ik wil die van mij ook chippen, krijgt die er c.a. 10-15 pk bij, maar dat is niet de reden: hij word dan ook 5% zuiniger..quote:Op zondag 11 maart 2012 09:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde mensen die een 1.6je kopen en vervolgens op een forum komen klagen dat de auto te langzaam is en ze een paar honderd euro willen investeren in het opvoeren van het apparaat
Echter is de motor veel te krachtig (te hoog koppel) voor zowel de versnellingsbak als de bodemplaat (?). Dan is het snel afgelopen met het plezier.quote:
In theorie of praktijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, ik wil die van mij ook chippen, krijgt die er c.a. 10-15 pk bij, maar dat is niet de reden: hij word dan ook 5% zuiniger..
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersomquote:Op zondag 11 maart 2012 12:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij, chippen bij een atmosferisch blok komt altijd vrij nutteloos over.
En ja, dan kun je met chippen misschien nog 10 pk winnen.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom
Ja logisch maar dat is hier dus niet het geval.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom
tja, en om dat nou bij een 1.4 te doen... Had ik beter door kunnen sparen voor een FR of Cupra(beide 1.8 turbo)quote:Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom
Ik heb bi-xenon, dus led-dagrijverlichting. Die knop staat gewoon op auto en mistlampen vind ik pas boeiend als het mistig isquote:Op zondag 11 maart 2012 13:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Netjes! Nou wel je mistlampen overdag uit houden he, en netjes op de rechterbaan rijden als het moet. Als je een rode Micra 1.2 uit '91 op de linkerbaan ziet rijden dan moet je niet meteen op je ego gedrukt voelen en gaan knipperen, maar gewoon even wachten tot die klaar is met inhalen - want ja, dat doe ik ook gewoon met 125-130km/h.
Maar verder, top
Het gaat bij het chippen van een turboloze motor ook niet echt om vermogenswinst, meer het aanpassen van het motormanagement zodat de auto bijvoorbeeld beter trekt in het toerengebied waar je er het meeste aan hebt, of sneller in toeren klimt. Meer doen met de kracht die voor handen is.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij, chippen bij een atmosferisch blok komt altijd vrij nutteloos over.
Logisch, Laguna's staan alleen maar stil bij de garage terwijl Volvo's echte kilometervreters zijn.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
WTF Ik krijg een S40 niet verzekerd. terwijl ik daar al klant was met een Laguna met dezelfde specs & cataloguswaarde!
Leuke woorden, maar de Laguna hoefde alleen naar de garage om te constateren dat de Airco lek was. Qua kilometers is er niets veranderd en ik doe nog steeds zo'n 15000km per jaar. En om dat mij af te wijzen voor een verzekering terwijl op papier de auto weinig veranderd vind ik ronduit asociaal. Ik zit notabene overal te verkondigen hoe goed hun service en prijzen altijd zijn. Andere verzekeraar hoeft van mij niet, die willen meer dan 70 euro.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Logisch, Laguna's staan alleen maar stil bij de garage terwijl Volvo's echte kilometervreters zijn.
Grapje hoorquote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Leuke woorden, maar de Laguna hoefde alleen naar de garage om te constateren dat de Airco lek was. Qua kilometers is er niets veranderd en ik doe nog steeds zo'n 15000km per jaar. En om dat mij af te wijzen voor een verzekering terwijl op papier de auto weinig veranderd vind ik ronduit asociaal. Ik zit notabene overal te verkondigen hoe goed hun service en prijzen altijd zijn. Andere verzekeraar hoeft van mij niet, die willen meer dan 70 euro.
Is ook op papier hetzelfde, verschilt in mijn geheugen een paar tientjes.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Grapje hoor
Maar het zal voornamelijk komen door de nieuwwaarde, die nemen ze ook mee.
Allebei 1996. Het enige waar ze over kunnen vallen is 115pk, de Laguna was 95pk. Maar allebei zijn niet echt vermogens waar je (met dat gewicht) als een gestoorde over de weg gaat rijden. Motoren hebben ook nog eens dezelfde inhoud.quote:
Was ik al van plan, het is helaas zondag.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan is het inderdaad erg raar als ze verder zelfde gewicht (telt ook mee) en nieuwprijs hebben. Bel ze eens op, dan kunnen ze het uitleggen, al zullen ze alleen de methode van berekenen meenemen.
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer..quote:Op zondag 11 maart 2012 14:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Allebei 1996. Het enige waar ze over kunnen vallen is 115pk, de Laguna was 95pk. Maar allebei zijn niet echt vermogens waar je (met dat gewicht) als een gestoorde over de weg gaat rijden. Motoren hebben ook nog eens dezelfde inhoud.
Het is gewoon niet eerlijk. Als het zo door gaat ga ik nog op Pools kenteken rijden.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer..
Dat is een heel ondoorzichtig gebeuren. Er zijn ongeveer 130 factoren die meespelen. Denk niet dat een verzekeraar daar inzicht in gaat geven. Ben bang dat je niets meer te horen krijgt dan 'computer says no'quote:Op zondag 11 maart 2012 14:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[ afbeelding ]
Nee hoor grapje, ik snap de frustratie maar ze hebben nou eenmaal formules om alles te berekenen.
Ze zullen inderdaad uitleggen welke factoren meespelen en inderdaad, formule zegt dit.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is een heel ondoorzichtig gebeuren. Er zijn ongeveer 130 factoren die meespelen. Denk niet dat een verzekeraar daar inzicht in gaat geven. Ben bang dat je niets meer te horen krijgt dan 'computer says no'
Inderdaad doen heel veel verzekeraars moeilijk maar meestal kun je met goed zoeken wel een nette verzekeraar vinden die een beetje normaal doet. Ik heb mijn auto met 150kw ook verzekerd gekregen en tegen een gunstiger tarief dan mijn vorige auto en die had iets van 114kw ofzoquote:Op zondag 11 maart 2012 14:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer..
Is dat zo? Ken iemand die zo'n ding gehad heeft en heb hem nooit over problemen ermee gehoord maar geloof je graag. Het is immers wel een enorm krachtige motor. Heeft de Phaeton met die V10 hetzelfde probleem dan eigenlijk?quote:Op zondag 11 maart 2012 12:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Echter is de motor veel te krachtig (te hoog koppel) voor zowel de versnellingsbak als de bodemplaat (?). Dan is het snel afgelopen met het plezier.
Klopt, qua motoren is het gewoon een ramp eigenlijk. Snelheidsambities zijn snel afgelopen dan.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die vloermatten ook. Geniaal. En dan vooral dat het een 1.6je is... Rijdt nog geen deuk in een pakje boter.
[..]
Ik vind ze niet lelijk, alleen een wat saai interieur en qua motoren houdt het niet echt over. Maar een echte miskoop doe je er niet snel aan, denk ik.
mwah, de 1.8 van dat type is best te doen: 125(vrij normaal voor een 1.8) of 180pk (FR, turbo) of de zuipschuit Cupra, met z'n 2.8 v6 blok (204pk zonder turbo) of de Cupra R versie.. een 1.8 turbo met 225 pk..quote:Op zondag 11 maart 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
[..]
Klopt, qua motoren is het gewoon een ramp eigenlijk. Snelheidsambities zijn snel afgelopen dan.
Jaa dat is waar. Maar de meeste die je tegenkomt als je er naar gaat zoeken zijn gewoon de 1.4/1.6/1.8 dus in die zin vond ik het een beetje minder.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, de 1.8 van dat type is best te doen: 125(vrij normaal voor een 1.8) of 180pk (FR, turbo) of de zuipschuit Cupra, met z'n 2.8 v6 blok (204pk zonder turbo) of de Cupra R versie.. een 1.8 turbo met 225 pk..
Nieuwprijs destijd 36000,-
Voor die tijd best vlotte bakjes.. Alleen de 1.4 en 1.6 zijn niet zo spannend, maar dat is bijvoorbeeld de 3/518 ook niet...
en die electrische spiegels heeft ie nog steeds niet... beetje jammerquote:Op zondag 11 maart 2012 16:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik net toch tegengekomen ben op marktplaats.
Beviel die blijkbaar toch niet zo.
Wat me ook opvalt:
Elektrisch verstelbare spiegels, bestuurder airbag. Grappig, die opties had ik nog niet toen ik hem in bezit had
En ws ook nog geen airbag nee. Ik was met dat ding toen toch aan komen rijden bij de meet of niet?quote:Op zondag 11 maart 2012 16:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
en die electrische spiegels heeft ie nog steeds niet... beetje jammer
Is ook een nieuwe optie blijkbaar.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wauw en links bij de achterdeur heeft 'ie een andere kleur!
Bij ons in de wijk zit een bmw f11 530d op Duits kenteken. Of het nou s'avonds, s'ochtends is, hij staat er altijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is gewoon niet eerlijk. Als het zo door gaat ga ik nog op Pools kenteken rijden.
Echt SUPER frustrerend die verzekeraars. Als ik bij sommige verzekeraars een auto invoer om te verzekeren staat er "Sorry, wij kunnen u geen passend aanbod doen". Als ik dan mijn geboortejaar 2 jaartjes naar voren schuif dan is het ineens geen probleem meer.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is een heel ondoorzichtig gebeuren. Er zijn ongeveer 130 factoren die meespelen. Denk niet dat een verzekeraar daar inzicht in gaat geven. Ben bang dat je niets meer te horen krijgt dan 'computer says no'
Geniaal. En er is vast iemand die erin trapt. Is de prijs ook nog hoger dan jij ervoor gekregen hebt?quote:Op zondag 11 maart 2012 17:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En ws ook nog geen airbag nee. Ik was met dat ding toen toch aan komen rijden bij de meet of niet?
[..]
Is ook een nieuwe optie blijkbaar.
Toch verdacht altijd hè. Dieselen -meestal- omdat je veel moet rijden, maar ondertussen altijd thuis zijn. Logica?quote:Op zondag 11 maart 2012 20:31 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk zit een bmw f11 530d op Duits kenteken. Of het nou s'avonds, s'ochtends is, hij staat er altijd.
Da's niet jammer, da's gewoon statistiek. En natuurlijk is dat kut voor iedereen die daardoor veel premie betaalt, maar da's nou eenmaal de deal. De beloning voor jarenlang schadevrij blijven ga je na zo'n tien jaar autorijden wel een beetje merken, dan bouw je eindelijk een beetje fatsoenlijke korting op...quote:Op zondag 11 maart 2012 21:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Echt SUPER frustrerend die verzekeraars. Als ik bij sommige verzekeraars een auto invoer om te verzekeren staat er "Sorry, wij kunnen u geen passend aanbod doen". Als ik dan mijn geboortejaar 2 jaartjes naar voren schuif dan is het ineens geen probleem meer.
Echt zum kotzen hoor. Ik rijd nu 3 jaar auto (ook veel ivm m'n werk) en heb nog nooit ook maar iets met een ongeluk te maken gehad. Jammer dat er dan gezegd wordt dat "statistisch gezien veel jongeren een ongeluk veroorzaken".
Daar ging het me niet eens om, maar gewoon dat er een Duits kenteken staat.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Toch verdacht altijd hè. Dieselen -meestal- omdat je veel moet rijden, maar ondertussen altijd thuis zijn. Logica?
En dat is dus niet jammer? Dat het volgens de cijfertjes nou eenmaal zo is maakt het niet minder vervelend hoor.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:50 schreef Mikkie het volgende:
Da's niet jammer, da's gewoon statistiek. En natuurlijk is dat kut voor iedereen die daardoor veel premie betaalt, maar da's nou eenmaal de deal. De beloning voor jarenlang schadevrij blijven ga je na zo'n tien jaar autorijden wel een beetje merken, dan bouw je eindelijk een beetje fatsoenlijke korting op...
De grap is dat iedereen vind dat hij beter rijdt dan de rest. Dat werkt ook niet echt he?!quote:Op zondag 11 maart 2012 22:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
En dat is dus niet jammer? Dat het volgens de cijfertjes nou eenmaal zo is maakt het niet minder vervelend hoor.
Nee okee, vervelend is het wel, maar 't is ook logisch. 't Is niet alsof de verzekering dat doet om 24-minners te pesten. Ik heb ook een tijdlang die hogere premie betaald. Balen, ja. Maar fout gaan kan het nog steeds.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
En dat is dus niet jammer? Dat het volgens de cijfertjes nou eenmaal zo is maakt het niet minder vervelend hoor.
Je zal mij niet horen zeggen dat ik goed kan autorijden. Maar ik doe het voor mijn werk en ik maak meer kilometers dan mijn gemiddelde leeftijdsgenoot. En dan heb ik het nog niet eens over de verschillende soorten en maten auto's die ik dan ook rijd, zonder dat er in al die jaren ook maar iets gebeurd is.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:22 schreef L0we het volgende:
[..]
De grap is dat iedereen vind dat hij beter rijdt dan de rest. Dat werkt ook niet echt he?!
Alsof dat de enige uit de risicogroep zijnquote:Op zondag 11 maart 2012 22:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Het blijft gewoon zuur omdat er dus van die 20-jarige kloothommeltjes zijn die het leuk vinden om met hun verlaagde Golf III achter voorliggers te plakken
Dat ligt eraan wat ze als criterium nemen.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:33 schreef Piles het volgende:
De verzekeraars kunnen ook iedereen apart gaan beoordelen op risico, maar ik denk niet dat het dan goedkoper wordt
Ik bedoel qua tijd die het dan kostquote:Op zondag 11 maart 2012 22:34 schreef Mikkie het volgende:
Dat ligt eraan wat ze als criterium nemen.
Penislengte lijkt me een goeie. Een heleboel mensen rijden alsof ze heel wat te compenseren hebbenquote:Op zondag 11 maart 2012 22:34 schreef Mikkie het volgende:
De rest van de twintigjarigen maakt nooit brokken inderdaad .
Eigenlijk hebben alle 24-minners nog geluk dat de schades die in papa's leasebak worden gereden niet meegeteld worden. Dat zou de premie alleen maar nog verder omhoog stouwen.
[..]
Dat ligt eraan wat ze als criterium nemen.
Hoi, ik rij een oude Skodaquote:Op zondag 11 maart 2012 22:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Penislengte lijkt me een goeie. Een heleboel mensen rijden alsof ze heel wat te compenseren hebben
Je gaat wss wel enorm vooruit dan.:Pquote:Op zondag 11 maart 2012 22:41 schreef L0we het volgende:
Oeps, dan kom ik wel slecht uit de verf, met mn plannen om mijn 1.6 diesel te upgraden naar een 1.9 turbodiesel
Backfire ofzo...
54 dan is 90 wel leker ja. Watvoor auto gaat het over dn?quote:Op zondag 11 maart 2012 22:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Van 54 naar 90 pk, best wel leuke upgrade ja
Hmmm... ik zit al een half jaar met een schuin oog te kijken om van een tweeliter diesel naar een drieliter diesel cabrio te gaan, alleen is dat nu echt nog buiten budget... Wat zegt dat dan?quote:Op zondag 11 maart 2012 22:41 schreef L0we het volgende:
Oeps, dan kom ik wel slecht uit de verf, met mn plannen om mijn 1.6 diesel te upgraden naar een 1.9 turbodiesel
Backfire ofzo...
Een Renault Express 1.6 diesel, uit 1986.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:50 schreef H-D het volgende:
[..]
54 dan is 90 wel leker ja. Watvoor auto gaat het over dn?
Dat je te weinig geld hebt?quote:Op zondag 11 maart 2012 22:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hmmm... ik zit al een half jaar met een schuin oog te kijken om van een tweeliter diesel naar een drieliter diesel cabrio te gaan, alleen is dat nu echt nog buiten budget... Wat zegt dat dan?
Jezus...54pk is ook echt niks. De eerste auto die ik met mn moeder deelde had minder, maar mn eerste eigen auto zat al tegen de 90pk. Nu heb ik 136 laten chippen tot 160+ en wil ik eigenlijk meer, dus de volgende gaat naar 200+... Maar ook dat laat het budget nog even niet toe.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Van 54 naar 90 pk, best wel leuke upgrade ja
Mja, moet je wel iets hebben om te onderhandelen Zo ver ben ik lang niet. Ik zit op enkele tientallen procenten korting. Positieve kant: er is nog ruimte voor verbetering .quote:Op zondag 11 maart 2012 22:48 schreef Renesite het volgende:
Ik ben 23 en zit op 70% kortingtrede. 75% is max.
Onderhandelen helpt !!!!
Dat absoluut . Leuke modellen gezien, maar een beetje goede sla je zomaar 15k op stuk en dan heb je echt niks heel bijzonders, gewoon een dikke cabrio op leeftijd. Dat zijn geen grappen meer. Dure hobby ook!quote:
Nja in zo'n Express uit '86 verwacht je ook zoiets toch? Sowieso is zo'n turboloze diesel zo traag als watquote:Op zondag 11 maart 2012 22:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jezus...54pk is ook echt niks. De eerste auto die ik met mn moeder deelde had minder, maar mn eerste eigen auto zat al tegen de 90pk. Nu heb ik 136 laten chippen tot 160+ en wil ik eigenlijk meer, dus de volgende gaat naar 200+... Maar ook dat laat het budget nog even niet toe.
[..]
Mja, moet je wel iets hebben om te onderhandelen Zo ver ben ik lang niet. Ik zit op enkele tientallen procenten korting. Positieve kant: er is nog ruimte voor verbetering .
[..]
Dat absoluut . Leuke modellen gezien, maar een beetje goede sla je zomaar 15k op stuk en dan heb je echt niks heel bijzonders, gewoon een dikke cabrio op leeftijd. Dat zijn geen grappen meer. Dure hobby ook!
Met 90pk wordt ie nog snel danquote:Op zondag 11 maart 2012 22:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Een Renault Express 1.6 diesel, uit 1986.
Hier 11 voor WA, ben er ook tevreden meequote:Op zondag 11 maart 2012 22:57 schreef Renesite het volgende:
Mijn auto nu all-risk voor 45 per maand !
Maar goed dat het rubber nieuw is. Die hoor je niet twee keer te gebruiken!quote:Op zondag 11 maart 2012 22:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoi, ik rij een oude Skoda
Alleen het rubber is nieuw
Kan best hoor.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar goed dat het rubber nieuw is. Die hoor je niet twee keer te gebruiken!
Vind het niet fijn om alleen WA te hebben !quote:Op zondag 11 maart 2012 23:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier 11 voor WA, ben er ook tevreden mee
Ik vind het niet fijn om een verzekering te hebben voor het geval dat je een ongeluk krijgt. Je moet gewoon geen ongeluk krijgen.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Vind het niet fijn om alleen WA te hebben !
Omspoelen en omkeren?quote:
Gewoon binnenste buiten keren na de eerste keer.quote:
Gelijk natuurlijk glijmiddel.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gewoon binnenste buiten keren na de eerste keer.
Ik heb volgend mij alles aangevinkt bij het aanvragen van de verzekeringquote:Op zondag 11 maart 2012 23:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Vind het niet fijn om alleen WA te hebben !
WA met inzittendenverzekering hier. Pechhulp heb ik via de ANWB en rechtsbijstand via mijn ouders. What else do I need? Als ik mijn auto total loss rij dan koop ik wel een anderquote:Op zondag 11 maart 2012 23:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb volgend mij alles aangevinkt bij het aanvragen van de verzekering
Precies.quote:
Inzittendenverzekering is inderdaad wel belangrijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
WA met inzittendenverzekering hier. Pechhulp heb ik via de ANWB en rechtsbijstand via mijn ouders. What else do I need? Als ik mijn auto total loss rij dan koop ik wel een ander
Ben je eigenlijk verzekerd op trackdays?quote:Op zondag 11 maart 2012 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Inzittendenverzekering is inderdaad wel belangrijk.
Zou ik eigenlijk ook moeten doen ja. Toen ik nog bij ouders woonde vond ik het niet echt nodig, nu zou het heel vervelend zijn als ik ergens strandquote:Op zondag 11 maart 2012 23:13 schreef CherryLips het volgende:
Oja, ANWB moet ik ook even aanvragen nog
Laatst toch maar gedaan. Sinds ik een keer panne heb gehad en t toen ongeveer via mijn ouders ANWB kon regelen wat eigenlijk niet kon. Daarna durfde ik geen lange stukken meer te doen met mijn auto . Dus na paar maanden maar eens aangevraagd. Oh en het probleem is nogsteeds via de hotfix opgelostquote:Op zondag 11 maart 2012 23:13 schreef CherryLips het volgende:
Oja, ANWB moet ik ook even aanvragen nog
Ik heb de ballen verstand van dat ding dus ik kan maar beter lid zijnquote:Op zondag 11 maart 2012 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Laatst toch maar gedaan. Sinds ik een keer panne heb gehad en t toen ongeveer via mijn ouders ANWB kon regelen wat eigenlijk niet kon. Daarna durfde ik geen lange stukken meer te doen met mijn auto . Dus na paar maanden maar eens aangevraagd. Oh en het probleem is nogsteeds via de hotfix opgelost
Zie voorwaarden van je verzekering. Maar ik ga uit van niet.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk verzekerd op trackdays?
Je roept het ook gewoon over jezelf af natuurlijkquote:Op zondag 11 maart 2012 23:17 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb nu iets van een jaar de ANWB, ik had hem net een maand, toen had ik al pech.
True, maar tochquote:Op zondag 11 maart 2012 23:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Nja in zo'n Express uit '86 verwacht je ook zoiets toch? Sowieso is zo'n turboloze diesel zo traag als wat
Mja, daarbij scheelt het dus dat 't waarschijnlijk geen superdure auto is. Jouw schadevrije jaren kom ik aardig bij in de buurt maar dat scheelt al. Probleem is wel dat de nieuwprijs van mijn auto nagenoeg twee keer zo hoog is als bij jou. Ook na tien jaar, als de restwaarde nihil is, merk je dat in de verzekering. Ik zal ze binnenkort eens bellen tegen welke waarde ie verzekerd is en eens een vergelijking maken met wat er voor die prijs te koop is.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:57 schreef Renesite het volgende:
-verhaal-
Mijn auto nu all-risk voor 45 per maand !
Hoe werkt dat andersom dan? Als je een unieke oldtimer hebt? Die was qua aanschaf misschien helemaal niet duur, maar nu wel?quote:Op zondag 11 maart 2012 23:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja die verzekering over de nieuwprijs van een auto is echt debiel als de dagwaarde van die betreffende waarde nu bij wijze van overeen komt met een Big Mac menu
Ja rechtsbijstand is heel duur relatief. En over iets minder dan 1.5 jaar ben ik als het goed is een afgestudeerd jurist...duss..dan ga ik daar niet voor betalen..rechtsbijstandquote:Op zondag 11 maart 2012 23:39 schreef Mikkie het volgende:
Wegenwacht NL + Europa hier. Woonplaats kan ik altijd wel een sleepje krijgen. Wel vervangend vervoer Europa.
En inderdaad WA+. Diefstal en brand und so. Rechtbijstand heb ik ook niet. In verhouding best duur en het heeft nog wel een beetje m'n interesse, dus die strijd ga ik dan wel zelf aan, mocht het ooit nodig zijn.
Die laten ze taxeren en voor het getaxeerde bedrag verzekeren geloof ik.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe werkt dat andersom dan? Als je een unieke oldtimer hebt? Die was qua aanschaf misschien helemaal niet duur, maar nu wel?
Ze naaien de boel dus lekkerquote:Op zondag 11 maart 2012 23:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die laten ze taxeren en voor het getaxeerde bedrag verzekeren geloof ik.
Sowieso zou ik echt nooit een turboloze diesel willen ...ook geen oldtimer ofzo..quote:Op zondag 11 maart 2012 23:29 schreef Mikkie het volgende:
Precies. Ik ben tot nu toe twee keer gesleept met de auto van een ander en één keer met m'n eigen auto. Europa Service en daar was ik blij mee, stond bij Hamburg in de buurt
[..]
True, maar toch
[..]
Mja, daarbij scheelt het dus dat 't waarschijnlijk geen superdure auto is. Jouw schadevrije jaren kom ik aardig bij in de buurt maar dat scheelt al. Probleem is wel dat de nieuwprijs van mijn auto nagenoeg twee keer zo hoog is als bij jou. Ook na tien jaar, als de restwaarde nihil is, merk je dat in de verzekering. Ik zal ze binnenkort eens bellen tegen welke waarde ie verzekerd is en eens een vergelijking maken met wat er voor die prijs te koop is.
Die dingen gaan wel verrekte lang mee anders!quote:Op zondag 11 maart 2012 23:52 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso zou ik echt nooit een turboloze diesel willen ...ook geen oldtimer ofzo..
Dat dan weer wel maar de traagheid vaak ')quote:Op zondag 11 maart 2012 23:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die dingen gaan wel verrekte lang mee anders!
Ach joh, zelfs met mijn 1.1 kun je nog sneller rijden dan de gemiddelde automobilist.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat dan weer wel maar de traagheid vaak ')
Het gaat ook gewoon om het idee. Dat het kan. Dat je het vermogen hebt.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach joh, zelfs met mijn 1.1 kun je nog sneller rijden dan de gemiddelde automobilist.
Goed voor je e-penis bedoel je?quote:Op maandag 12 maart 2012 00:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Het gaat ook gewoon om het idee. Dat het kan. Dat je het vermogen hebt.
Lol nee. Nooit klachten gehad. Gewoon leuk voor mezelf xD thats all:Pquote:
Mooie auto Bartholomeus, gefeliciteerd!quote:Op zondag 11 maart 2012 13:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen dan de Sportback uitvoering (5-deurs)
Van maart 2009, 42.000km, 2.0TDI 140pk, automaat, you name it
Alleen geen leer, maar dat vind ik ook niet per se een nadeel dus who cares
Ja, dat kan best zo zijn inderdaad. Maar ik rijd toch altijd in mijn eigenquote:Op maandag 12 maart 2012 08:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dat geldt dan alleen voor de verzekerde auto of niet? ANWB is op naam.
Yup, is niet specifiek een VW-probleem, het is met name het koppel wat tot pakweg 2 jaar terug die funest waren voor de versnellingsbakken. Denk hierbij ook aan V8-diesels als de BMW 740d / 745d, Mercedes Benz S400 CDI / S420 CDI.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Is dat zo? Ken iemand die zo'n ding gehad heeft en heb hem nooit over problemen ermee gehoord maar geloof je graag. Het is immers wel een enorm krachtige motor. Heeft de Phaeton met die V10 hetzelfde probleem dan eigenlijk?
Het is wel handig dan maar niet voor mensen met meerdere auto's of voor wanneer je veel in andere auto's rijdt.quote:Op maandag 12 maart 2012 08:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, dat kan best zo zijn inderdaad. Maar ik rijd toch altijd in mijn eigen
Wat spaart het uit aan MRB en dergelijke ongein? BPM za je wel niet veel meer terugkrijgen bij een auto met dergelijke leeftijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is gewoon niet eerlijk. Als het zo door gaat ga ik nog op Pools kenteken rijden.
Hier in de omgeving (zit ook redelijk richting de grens) staan wel meer auto's op Duits kenteken, over Poolse kentekens nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:31 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk zit een bmw f11 530d op Duits kenteken. Of het nou s'avonds, s'ochtends is, hij staat er altijd.
Ah oke, wist ik niet maar wel interessant Van die 7G-tronic tov die 5G-tronic/AMG 5Speedshift wist ik wel maar wist niet dat dat voor die andere auto's ook gold. Beter niet 2e hands kopen dan I guess.quote:Op maandag 12 maart 2012 08:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Yup, is niet specifiek een VW-probleem, het is met name het koppel wat tot pakweg 2 jaar terug die funest waren voor de versnellingsbakken. Denk hierbij ook aan V8-diesels als de BMW 740d / 745d, Mercedes Benz S400 CDI / S420 CDI.
Sterker nog, zelfs de grote AMG-motoren en de S600 van de huidige generatie hebben de "oude" 5-traps versnellingsbak omdat deze zo overdesigned was dat ie het grote koppel wél kan hebben i.t.t. de 7G-tronic die in alle andere MB's zit.
Sommigen hebben mischien geluk dat ze er relatief lang zonder schade aan de versnellingsbak doorheen fietsen, maar ik zou er toch mee uitkijken, helemaal als 2e hands.
In ieder geval aandacht besteden aan de versnellingsbak, en hem eventueel na aankoop reviseren. Dan weet je zeker dat het goed zit en kan je hem minder belasten waardoor ie langer meegaat.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah oke, wist ik niet maar wel interessant Van die 7G-tronic tov die 5G-tronic/AMG 5Speedshift wist ik wel maar wist niet dat dat voor die andere auto's ook gold. Beter niet 2e hands kopen dan I guess.
Hmm nja ik was ook niet echt bezig er één te kopen. Kon dat maarquote:Op maandag 12 maart 2012 11:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In ieder geval aandacht besteden aan de versnellingsbak, en hem eventueel na aankoop reviseren. Dan weet je zeker dat het goed zit en kan je hem minder belasten waardoor ie langer meegaat.
BMW heeft bij de hudige 760i F01 / F02 (V12, 550pk, groot koppel) hetzelfde probleem, een vriend van mij stond vorig jaar met z'n 760Li op een kruising midden in Keulen en kon geen kant meer op. De bak kraakte en wilde niet meer van versnelling wisselen en dat bij een auto die slechts een paar maanden oud was en 20.000km had gelopen. Toen ben ik wat meer op internet gaan zoeken en bleek het niet eens een weinig voorkomend probleem te zijn, er waren meerdere 760i's met dergelijke problemen.
Maar goed, BMW heeft daar nu een nieuwe (8-traps) automaat in gezet, mischien dat het probleem hiermee verholpen is.
Edit: om die reden zou ik ook nooit een automaat chippen, dan wil je nog wel eens langs de veiligheidsmarge van de versnellingsbak heengaan waardoor deze sneller kapot gaat.
Zou het moeten navragen op mijn werk maar vooral qua belasting zou het schelen. Pakkans is niet heel groot en als ze je aanhouden krijg je volgens mij nog 2 weken de kans om de auto op NL kenteken te zetten, meen ik ergens gelezen te hebben.quote:Op maandag 12 maart 2012 08:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat spaart het uit aan MRB en dergelijke ongein? BPM za je wel niet veel meer terugkrijgen bij een auto met dergelijke leeftijd.
En heb jij nog een mogelijkheid om je (bij familie?) in te schrijven in Polen?quote:Op maandag 12 maart 2012 12:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zou het moeten navragen op mijn werk maar vooral qua belasting zou het schelen. Pakkans is niet heel groot en als ze je aanhouden krijg je volgens mij nog 2 weken de kans om de auto op NL kenteken te zetten, meen ik ergens gelezen te hebben.
Heb trouwens ook de verzekeraar nog gebeld, ik mag gewoon een S40 verzekeren tegen 45e, maar het moet wel telefonisch.
je moet idd ergens ingeschreven staan plus een pools idbewijs hebben dan. dat kost ook extra geld. als laatste eis hanteren de meeste verzekeraars dat je minimaal eens in de 6 maanden in polen bent. dat kost ook weer benzine, dus ik denk niet dat je goedkoper uit bent uiteindelijk.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En heb jij nog een mogelijkheid om je (bij familie?) in te schrijven in Polen?
Dan ben je ook inwoner van dat land en kunnen ze je helemaal niets meer maken.
Creditcard afschrift van je halfjaarse bestelling bij Merlin of een middagje lunchen in Gdańsk en je bent er geweest.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:28 schreef monsterd. het volgende:
[..]
je moet idd ergens ingeschreven staan plus een pools idbewijs hebben dan. dat kost ook extra geld. als laatste eis hanteren de meeste verzekeraars dat je minimaal eens in de 6 maanden in polen bent. dat kost ook weer benzine, dus ik denk niet dat je goedkoper uit bent uiteindelijk.
Ow, jeetje. Nu ga je hem jatten.quote:
Wel ergggg veel. Maar niet ontzéttend praktisch wellicht. Maar he, ik zal nooit aan buggys hoeven te denkenquote:Op maandag 12 maart 2012 16:54 schreef JDude het volgende:
Hendig veul bagageruimte met zo'n kofferklep hè?
M'n vorige auto was een hatchback, dus dan is het al gauw ruimer. De opening waarlangs alles er in of uit moet is wel wat krapper inderdaad, dat dan weer wel. Maar goed, of de kinderwagen er in kan is tijdens de proefrit al met succes getest .quote:Op maandag 12 maart 2012 17:01 schreef Renesite het volgende:
Wel ergggg veel. Maar niet ontzéttend praktisch wellicht. Maar he, ik zal nooit aan buggys hoeven te denken
Als je het dan onleesbaar maakt doe het dan goedquote:
Dan moet je wel tot het dak doorstapelen, iets wat niet altijd wenselijk is. Een sedan heeft een diepere kofferbak waardoor je meer kwijt (in vergelijking met een hatchback van eenzelfde type) zonder het zicht naar achteren te blokkeren.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:21 schreef Kriegel het volgende:
Is een hatchback over het algemeen niet juist ruimer omdat je veel meer in de hoogte kwijt kunt?
Dat is handig als je hoge staande spullen vervoert, maar met bijv. boodschappentassen ben je beter af met een groter vloeroppervlak.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:21 schreef Kriegel het volgende:
Is een hatchback over het algemeen niet juist ruimer omdat je veel meer in de hoogte kwijt kunt?
Mwah, ik zou eerder gezeik met gekloonde auto's willen voorkomen en derhalve het kenteken privaat houden.quote:
quote:Op maandag 12 maart 2012 17:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat is handig als je hoge staande spullen vervoert, maar met bijv. boodschappentassen ben je beter af met een groter vloeroppervlak.
Goed, dat is an sich logisch. Het hangt er natuurlijk ook net vanaf welke hatchback en sedan je vergelijkt, een sedan met een enorme kont heeft aardig wat inhoud en een VW Lupo komt er bekaaid af.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan moet je wel tot het dak doorstapelen, iets wat niet altijd wenselijk is. Een sedan heeft een diepere kofferbak waardoor je meer kwijt (in vergelijking met een hatchback van eenzelfde type) zonder het zicht naar achteren te blokkeren.
Je vergelijkt natuurlijk eenzelfde type auto en dan de sedan en hatchback uitvoering.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:37 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[..]
Goed, dat is an sich logisch. Het hangt er natuurlijk ook net vanaf welke hatchback en sedan je vergelijkt, een sedan met een enorme kont heeft aardig wat inhoud en een kleine hatchback bijna niets.
Sedans zijn al jaren niet populair in Nederland. Grotendeels is dat cosmetisch te verklaren, veel Nederlanders vinden een sedan simpelweg niet mooi.quote:Toch is het de beperking als je hoge dingen wilt inladen storend, dat merkte ik zelf toen we bij de Mazda3 een zooitje grote koffers erin wilden zetten, dat ging nét. En dat is volgens mij één van de redenen dat hatchbacks in Nederland tegenwoordig veel populairder zijn. Kijk de verkoopcijfers er maar op na, als een auto zowel een hatch- als sedanuitvoering heeft zal de eerste vrijwel zonder uitzondering beter lopen en minder hard afschrijven.
Kijk meer eens bij de reacties op een site als Autoweek bij een Clio of Focus sedan als deze geïntroduceerd wordt. 9 op 10 zullen hem verschrikkelijk lelijk vinden. Een hoop compacte sedans worden in ons land dan ook niet geleverd. Stationwagens en hatchbacks vinden we in Nederland veel leuker (luxe sedans daargelaten).quote:Op maandag 12 maart 2012 17:44 schreef Kriegel het volgende:
Zou je denken dat de reden echt cosmetisch is? Want ik vind een beetje sedan veel sneller iets luxueus uitstralen dan een hatch dat lukt, bepaalde uitzonderingen daargelaten. En dat is grof gechargeerd toch waar Nederlanders op kicken, een auto die duurder oogt dan die van de buren.
Nou nee, een CC is een cabriolet en een vierdeurs coupe is... een coupe met vier deuren (meer een kruising tussen een coupe en een sedan eigenlijk).quote:Op maandag 12 maart 2012 17:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tegenwoordig zijn hatchbacks weer helemaal koel en heten het CC's of vierdeur coupés.
De VW CC?quote:Op maandag 12 maart 2012 17:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou nee, een CC is een cabriolet en een vierdeurs coupe is... een coupe met vier deuren (meer een kruising tussen een coupe en een sedan eigenlijk).
Dat is een typeaanduiding. CC staat voor coupe-cabriolet als je het hebt over carrosserievormen. De VW CC is een vierdeurs coupe namelijk (althans, daar wil VW hem voor door laten gaan).quote:
Wikipedia leert mij dat dat een marketingterm van Saab was om zijn fastbacks aan te duiden (zoals estate een mooie naam is voor een stationwagen).quote:Op maandag 12 maart 2012 17:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vroeger stond CC voor Combi-coupé.
Wanneer was dat?quote:Op maandag 12 maart 2012 18:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wikipedia leert mij dat dat een marketingterm van Saab was om zijn fastbacks aan te duiden (zoals estate een mooie naam is voor een stationwagen).
Hmm het werd eind jaren '70 ook gebruikt voor combi-coupe.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens diezelfde Wikipedia is die term geïntroduceerd in 1974.
Ehh, ja door Saab dus.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hmm het werd eind jaren '70 ook gebruikt voor combi-coupe.
Opelquote:
Voor de Opel Manta zie ik idd. Tegenwoordig staat de term CC in ieder geval voor coupe-cabriolet (sowieso als je het hebt over carrosserievormen).quote:
Ja dat klopt. Maar de term coupé wordt tegenwoordig nogal misbruikt.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor de Opel Manta zie ik idd. Tegenwoordig staat de term CC in ieder geval voor coupe-cabriolet (sowieso als je het hebt over carrosserievormen).
Dat is weer een ander verhaal, maar dat klopt inderdaad.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar de term coupé wordt tegenwoordig nogal misbruikt.
Dat ook. Het is vooral onduidelijk en erg dubbelzinnig, soms wordt nog de oude inhoud die ik hierboven beschreef toegepast, andere fabrikanten gebruiken het weer voor om een tweedeurs sportwagen aan te duiden. Dan heb je ook nog wagens als de Veloster die voor de lol een extra deur toevoegen, ook coupé.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar de term coupé wordt tegenwoordig nogal misbruikt.
En een nutteloze achterbank of gewoon geen. Een sportauto dus.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Een echte coupé heeft 2 grote deuren, lage daklijn, goed schuine achteruit en het liefste nog RWD.
Nou dat hoeft niet Mercedes-Benz SEC.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:26 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En een nutteloze achterbank of gewoon geen. Een sportauto dus.
Dat vraagt om een lijstje wat er mis mee is ..quote:Op maandag 12 maart 2012 19:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De staat heeft me beroofd van mijn Micra.
Ik wou hem opnieuw keuren zodat hij weer de verkoop in kan, kan echt niet meer rondrijden in een kleine auto , blijkt dat ding afgekeurd te zijn op bijna alles wat af te keuren valt. Goed, dat is wellicht wat overdreven maar de schade viel niet meer te redden , ondanks dat ik er niets raars aan merkte tijdens het rijden.
Maar, ik krijg 50 euro toe op de apk.
DM house eens, die weet daar wel antwoord opquote:Op maandag 12 maart 2012 19:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Buh ik heb hier een oude platenspeler met een stekker naar een versterker maar kan niet vinden of daar verloopjes naar tulpstekkers voor zijn of hoe de aansluiting heet
Daar hebben ze dan weer een voorversterker voor.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:40 schreef JDude het volgende:
Bedenk je wel dat een platenspeler niet zomaar overal op aangesloten kan worden. Op de doorsnee aux-ingang hoor je vrij weinig.
Was gewoon even een vraagje tussendoor . Aangezien dit toch al een halve slowchat is meestal. Ben er al achter dankzij de tip om in DIG te zoeken, een 5 polige DIN stekkerquote:Op maandag 12 maart 2012 19:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar hebben ze dan weer een voorversterker voor.
Snap echt niet wat dit onderwerp hier doet...
Hij kan beter op de Phono ja.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:40 schreef JDude het volgende:
Bedenk je wel dat een platenspeler niet zomaar overal op aangesloten kan worden. Op de doorsnee aux-ingang hoor je vrij weinig.
5polige DIN naar cinch? (rood en wit? ook wel tulp genoemd?) ja die bestaanquote:Op maandag 12 maart 2012 19:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Was gewoon even een vraagje tussendoor . Aangezien dit toch al een halve slowchat is meestal. Ben er al achter dankzij de tip om in DIG te zoeken, een 5 polige DIN stekker
Had ze al gevonden , ook dat ik een versterker moet zoeken met of die DIN aansluiting of een Phono met 2 tulpaansluitingen.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:45 schreef gateway het volgende:
[..]
5polige DIN naar cinch? (rood en wit? ook wel tulp genoemd?) ja die bestaan
Ga je nu zo'n S40 kopen dan?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De staat heeft me beroofd van mijn Micra.
Ik wou hem opnieuw keuren zodat hij weer de verkoop in kan, kan echt niet meer rondrijden in een kleine auto , blijkt dat ding afgekeurd te zijn op bijna alles wat af te keuren valt. Goed, dat is wellicht wat overdreven maar de schade viel niet meer te redden , ondanks dat ik er niets raars aan merkte tijdens het rijden.
Maar, ik krijg 50 euro toe op de apk.
Ik vrees dat ik het budget niet op kan brengen nu met deze tegenslag , heb tot juni nog gewoon de mogelijkheid om dagelijks de auto van monsterd te gebruiken maar daarna gaat mevrouw fulltime bezig, dus tegen die tijd moet ik wel iets hebben. Nou zie ik wel S40jes onder de 1000, geen automaat in dat geval, maar of dat nou heel snel een miskoop is? Anders wordt t weer gewoon een Lancer/Carisma.quote:
Hmm balen. Je kan ook niet even half jaartje redelijk sparen nog?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik het budget niet op kan brengen nu met deze tegenslag , heb tot juni nog gewoon de mogelijkheid om dagelijks de auto van monsterd te gebruiken maar daarna gaat mevrouw fulltime bezig, dus tegen die tijd moet ik wel iets hebben. Nou zie ik wel S40jes onder de 1000, geen automaat in dat geval, maar of dat nou heel snel een miskoop is? Anders wordt t weer gewoon een Lancer/Carisma.
Ik heb een auto nodig om op het werk te komen. In het ergste geval kan ik weer een drol van 300 halen, maar het liefst nu wel weer iets groters. Een automaat hoeft dan niet per se, maar wel weer comfort. En in de huidige situatie is het wegleggen van geld lastig, zeker voor zo'n bedrag binnen 3 a 4 maandquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm balen. Je kan ook niet even half jaartje redelijk sparen nog?
S40 is wel veel veel mooier dan een Lancer/Carisma imo.
Koop anders een Saab 900 aut...kosten ook geen fluit meer. En heb je toch nog een 'echte' autoquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik heb een auto nodig om op het werk te komen. In het ergste geval kan ik weer een drol van 300 halen, maar het liefst nu wel weer iets groters. Een automaat hoeft dan niet per se, maar wel weer comfort. En in de huidige situatie is het wegleggen van geld lastig, zeker voor zo'n bedrag binnen 3 a 4 maand
Die automaten uit een 400 serie (CVT) schijnen niet zo jofel te zijn heb ik een aantal keren ergens gelezen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:15 schreef Kriegel het volgende:
Of een iets oudere Volvo, 460 ofzo. Die kosten geen drol.
http://link.marktplaats.nl/534522795
Automaat, airco en leer.
Dat kan best, geen idee. In dat geval zijn er gelukkig genoeg met een handbak.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die automaten uit een 400 serie (CVT) schijnen niet zo jofel te zijn heb ik een aantal keren ergens gelezen.
Peugeot 106, 205, Citroën AX, Saxo, Opel Corsa, etc. Voornamelijk letten op roest want gebreken gaan ze sowieso wel vertonen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:27 schreef Barbapapamama het volgende:
Iemand nog wat leuke tips voor een beginnersauto?
Dacht zelf een aan toyota starlet of een suzuki swift, welke vallen ook in deze categorie?
Ook tips waar je op moet letten bij de aanschaf van een tweedehands auto uit die categorie?
Nja als je fatsoenlijke garantie hebt moet er niks aan de hand zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:56 schreef Coca_Cola het volgende:
Oh god er branden sinds vandaag 3 gele lampjes op het dashboard tijdens het rijden samen met de melding, start stop niet beschikbaar laat motor controleren.
Gaat goed hoor met mijn Fiat 500 , die ik pas 1 dag heb.
Morgen dus naar de garage ermee want er zit gelukkig nog garantie erop.
Klopt maar heel veel 400's hebben geloof ik ook gewoon een conventionele 4bak automaat ipv de CVT. CVT was toen ook al een optie en niet standaard dacht ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die automaten uit een 400 serie (CVT) schijnen niet zo jofel te zijn heb ik een aantal keren ergens gelezen.
Renault motoren zitten erin, toch? Dat maakt het waarschijnlijk niet de allerbeste Volvo ooit, nee. Maar ja, toch nog degelijker dan 50% van wat op de weg zit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:05 schreef Marco001 het volgende:
Wij hebben een 440 gehad, handbak, prima auto, tot de motor in de soep liep...
geen flauw idee... Geloof dat dat ding destijds kapot is gegaan door een defecte v-snaar, terwijl we altijd dachten dat er een ketting inzat.... XDquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:43 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Renault motoren zitten erin, toch? Dat maakt het waarschijnlijk niet de allerbeste Volvo ooit, nee. Maar ja, toch nog degelijker dan 50% van wat op de weg zit.
Tenzij je er lang mee door blijft rijden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:22 schreef Kriegel het volgende:
Ehhh, distributiesnaar dan toch? Als een V-snaar knapt gaat je motor niet naar de tering.
Uhm, jawel. Dat er in '98 helemaal geen Fiesta met een 1.1 bestond. Die motor zit (met die cylinderinhoud) in de Mk3 Fiesta, en de allerlaatste daarvan komt uit '97.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:32 schreef Barbapapamama het volgende:
Vandaag gekeken naar een ford fiesta uit 98, 60.000 op te teller voor 1250 euro.
1.1 motor erin, reed opzich prima.
Iemand iets aan te merken op deze auto?
Dan was het 97 heb ik niet goed gekeken op de papieren ervan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Uhm, jawel. Dat er in '98 helemaal geen Fiesta met een 1.1 bestond. Die motor zit (met die cylinderinhoud) in de Mk3 Fiesta, en de allerlaatste daarvan komt uit '97.
Ja, dat is de ouwe Kent motor die Ford al sinds de jaren '50 gebruikte, die in de Fiesta Mk3 is de op één na laatste uitvoering. Het is een sloom ding met een kenmerkend ratelend geluid dat ik altijd een beetje storend heb gevonden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:29 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Dan was het 97 heb ik niet goed gekeken op de papieren ervan.
Garagist zei in ieder geval dat er een A (?) motor op lag met 8 kleppen en aandrijving via ketting 1100cc.
Weet niet of jou dat iets zegt?
Technische kennis is er wel, en anders ken ik wel genoeg mensen die verstand hebben van auto's.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Voor ¤1000 koop je een Golf of Kadett. Wel leuk spul hoor, zeker met RWD. Maar als je maar zo weinig over hebt voor een auto dan moet je er wel rekening mee houden dat het onderhoud en rijden geld kost (en technische kennis vooral).
Heb hier noodgedwongen nu ook zo'n corolla staan, alleen dan blauw..quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:47 schreef Renesite het volgende:
Ow!
Mijn oude autootje (zonder fotootje nog) staat ook weer te koop
http://newkies.autokopen.nl/index.php?module=vetos-brouwer;&action=detail&carid=5174135
Alleen heeft hij heus geen mistlampen
En is niet zwart
Huh, wat is er met je seat dan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb hier noodgedwongen nu ook zo'n corolla staan, alleen dan blauw..
Sinds gisteravond deden de remmen erg vreemd... ABS werkte vaker niet als wel, Kwam een vreemd geluid bij 1 van de remmen vandaan tijdens het remmen, en af en toe remde de auto amper terwijl ik het rempedaal helemaal intrapte... (Gelukkig was er een grasveld, anders was de Seat en een Micra er helemaal niet meer..)quote:
Die 1.1 is echt een heel oud blok ( technisch gezien ) en enorm traag. Duss ik weet niet wat je precies zoekt maar Ztec motor erin is altijd beter eigenlijk denk ik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:32 schreef Barbapapamama het volgende:
Vandaag gekeken naar een ford fiesta uit 98, 60.000 op te teller voor 1250 euro.
1.1 motor erin, reed opzich prima.
Iemand iets aan te merken op deze auto? Zijn even kort langs onze garagist geweest en deze vertelde dat er weinig mee is gereden en er dus niet gekloot is met de km stand.
Enigste nadeel ervan was dat de kofferbak opengemaakt moet worden met een ijzerdraad vanuit de binnenkant en dat er een klein roestplekje zat bij een wielkas.
Klopt inderdaad, je hoorde een kleine ratel in de motor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, dat is de ouwe Kent motor die Ford al sinds de jaren '50 gebruikte, die in de Fiesta Mk3 is de op één na laatste uitvoering. Het is een sloom ding met een kenmerkend ratelend geluid dat ik altijd een beetje storend heb gevonden.
Persoonlijk zou ik iets heel anders nemen of doorzoeken naar een Fiesta Mk4 met de 1.25 16-kleps Zetec motor.
http://link.marktplaats.nl/533273181
Zoiets als dit.
Ik zoek geen racemonster, maar ik wil wel dat ik een beetje normaal met het verkeer mee kan komen. Het is voor woon/werk verkeer maar ik hoef niet elke dag over de snelweg. Hoogstens een paar keer per maand..quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:24 schreef H-D het volgende:
[..]
Die 1.1 is echt een heel oud blok ( technisch gezien ) en enorm traag. Duss ik weet niet wat je precies zoekt maar Ztec motor erin is altijd beter eigenlijk denk ik.
Ja nja die dingen hebben iets van 50pk ofzo en een top van rond de 140 dacht ik..dus lijkt me niet zo chill. Die Fiesta's met Ztec kunnen veel beter meekomen met het verkeer. Maar je wilt graag een Fiesta wel?quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:29 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Ik zoek geen racemonster, maar ik wil wel dat ik een beetje normaal met het verkeer mee kan komen. Het is voor woon/werk verkeer maar ik hoef niet elke dag over de snelweg. Hoogstens een paar keer per maand..
nouja balen zeg, maargoed uiteindelijk better safe than sorry tochquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:16 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Sinds gisteravond deden de remmen erg vreemd... ABS werkte vaker niet als wel, Kwam een vreemd geluid bij 1 van de remmen vandaan tijdens het remmen, en af en toe remde de auto amper terwijl ik het rempedaal helemaal intrapte... (Gelukkig was er een grasveld, anders was de Seat en een Micra er helemaal niet meer..)
Garage denkt dat er een ABS-sensor stuk is en gaat deze vervangen...(en de zomerwielen er ook maar direct onder zetten... )
Nee hoor, hoef niet persé een fiesta. Dit was de eerste bezichtiging die ik gedaan heb voor een auto, dus sta nog open voor alles .quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:31 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja nja die dingen hebben iets van 50pk ofzo en een top van rond de 140 dacht ik..dus lijkt me niet zo chill. Die Fiesta's met Ztec kunnen veel beter meekomen met het verkeer. Maar je wilt graag een Fiesta wel?
Je bent heus niet de eerste die dat zegt, het is ook onoverzichtelijk als je niet weet waar je op moet letten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:41 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Nee hoor, hoef niet persé een fiesta. Dit was de eerste bezichtiging die ik gedaan heb voor een auto, dus sta nog open voor alles .
Wel lastig zeg... een auto kopen en zoeken
Maar wel vergelijkbaar klasse/formaat/leeftijd?quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:41 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Nee hoor, hoef niet persé een fiesta. Dit was de eerste bezichtiging die ik gedaan heb voor een auto, dus sta nog open voor alles .
Wel lastig zeg... een auto kopen en zoeken
Klopt, er is zoveel keuze!quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:44 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Je bent heus niet de eerste die dat zegt, het is ook onoverzichtelijk als je niet weet waar je op moet letten.
Zo'n Swift is trouwens ook wel oké. Beperk jezelf alleen niet tot hele lage kilometerstanden, dat hoeft niks over de auto te zeggen.
Qua prijsklasse is het wel ongeveer wat ik er voor wil uitgeven, formaat was ook prima maar iets hoger is ook welkom. Zo rond 1997 is ook prima voor mij, het gaat er mij vooral om dat hij betrouwbaar is.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef H-D het volgende:
[..]
Maar wel vergelijkbaar klasse/formaat/leeftijd?
Wel geinig toch?quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:50 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Klopt, er is zoveel keuze!
Ben ik het mee eens dat ik daar minder naar moet kijken, maar wat is een beetje een goede kilometerstand? Zo rond de 120.000 ?
[..]
Qua prijsklasse is het wel ongeveer wat ik er voor wil uitgeven, formaat was ook prima maar iets hoger is ook welkom. Zo rond 1997 is ook prima voor mij, het gaat er mij vooral om dat hij betrouwbaar is.
Overigens zou de auto rond de 200KM rijden iedere week en dan bijna geen snelweg.
Dat kan prima als de auto gewoon netjes onderhouden is (liefst aantoonbaar natuurlijk), vooral dat is belangrijk omdat je anders het risico loopt op allerlei achterstallige kosten. Als de distributieriem en waterpomp redelijk kort geleden vervangen zijn is dat ook een aardig voordeel.quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:50 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Klopt, er is zoveel keuze!
Ben ik het mee eens dat ik daar minder naar moet kijken, maar wat is een beetje een goede kilometerstand? Zo rond de 120.000 ?
Handelaren willen je in deze klasse idd nog weleens een bij elkaar gelast wrak verkopen voor ¤1250 te veelquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:15 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat kan prima als de auto gewoon netjes onderhouden is (liefst aantoonbaar natuurlijk), vooral dat is belangrijk omdat je anders het risico loopt op allerlei achterstallige kosten. Als de distributieriem en waterpomp redelijk kort geleden vervangen zijn is dat ook een aardig voordeel.
Bewezen onderhoud is met name belangrijk bij het kopen via een handelaar, anders in deze prijsklasse het liefst bij een particulier.
Let altijd op de advertentie-inhoud, schrijfstijl e.d, daar kun je met een scherp oog regelmatig al wat uit afleiden over de vorige eigenaar. In de regel: hoe meer details, hoe beter. Zie het ook niet direct als een nadeel als een auto een klein probleempje heeft zoals een lichte deuk, dat diegene dat eerlijk durft aan te geven vertelt al min of meer dat je niet bedonderd gaat worden.
http://link.marktplaats.nl/534883701
http://link.marktplaats.nl/516406134
http://link.marktplaats.nl/539896219
Dit lijken me wel nette Swifts bijvoorbeeld.
Directeur van een bedrijf waar ik werk, had vroeger een GTi'tje, toendertijd een demo-model gekocht.. Maand later kreeg hij een auto van de zaak, dus weer naar zelfde dealer geweest, had in totaal 500 km met de auto gereden en kon er 20.000 voor krijgen(had 30.000 betaald), hoezo oplichterij?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:16 schreef Bartholomeus het volgende:
De Bartmobile MK2 staat ook te koop, voor het dubbele van de inruilwaarde
Ja nja oplichting. Je weet gewoon dat dat zo werkt met inruilprijzen en dergelijke.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Directeur van een bedrijf waar ik werk, had vroeger een GTi'tje, toendertijd een demo-model gekocht.. Maand later kreeg hij een auto van de zaak, dus weer naar zelfde dealer geweest, had in totaal 500 km met de auto gereden en kon er 20.000 voor krijgen(had 30.000 betaald), hoezo oplichterij?
Nouja ik heb met dat ding zo'n 170.000km gereden, en degene voor mij nog eens 180.000. Voor dat geld heeft hij natuurlijk ook het risicoquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:22 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Directeur van een bedrijf waar ik werk, had vroeger een GTi'tje, toendertijd een demo-model gekocht.. Maand later kreeg hij een auto van de zaak, dus weer naar zelfde dealer geweest, had in totaal 500 km met de auto gereden en kon er 20.000 voor krijgen(had 30.000 betaald), hoezo oplichterij?
Het 'risico' hangt natuurlijk ook een beetje af van de vraagprijs en hoe die zich verhoudt tot het gemiddelde, maar rond de 1000 euro (en zeker daaronder) moet je altijd gewoon link uitkijken met auto's zonder historie bij een handelaartje. Veel dozenschuivers die niet weten wat ze verkopen, en inderdaad soms ook sjacheraars.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:18 schreef H-D het volgende:
[..]
Handelaren willen je in deze klasse idd nog weleens een bij elkaar gelast wrak verkopen voor ¤1250 te veel
Ja dat is waar. Maar wat jij zegt onder en rond de 1000 euro staan er een hoop van die kampers/paupers/sjacheraars te springen om je een of ander wrak te verkopen wat zodra je de hoek om bent van ellende uit elkaar valt. En vaak weten die wel dat het gewoon schrot is. Ik kan me hier een topic herrineren waarin ook iemand een eerste auto wilde kopen en met allerlei dubieuze bedrijven en auto's aan kwam zetten en uiteindelijk voor veel te veel geld een gare Clio bij zo'n handelaar gekocht had. Zo'n fout moet je dus niet maken. Been there done that. Niet leuk.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:33 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Het 'risico' hangt natuurlijk ook een beetje af van de vraagprijs en hoe die zich verhoudt tot het gemiddelde, maar rond de 1000 euro (en zeker daaronder) moet je altijd gewoon link uitkijken met auto's zonder historie bij een handelaartje. Veel dozenschuivers die niet weten wat ze verkopen, en inderdaad soms ook sjacheraars.
Oh god, ik weet wie je bedoelt, die meid van laatst. Zo irritant was dat.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:39 schreef H-D het volgende:
[..]
Ja dat is waar. Maar wat jij zegt onder en rond de 1000 euro staan er een hoop van die kampers/paupers/sjacheraars te springen om je een of ander wrak te verkopen wat zodra je de hoek om bent van ellende uit elkaar valt. En vaak weten die wel dat het gewoon schrot is. Ik kan me hier een topic herrineren waarin ook iemand een eerste auto wilde kopen en met allerlei dubieuze bedrijven en auto's aan kwam zetten en uiteindelijk voor veel te veel geld een gare Clio bij zo'n handelaar gekocht had. Zo'n fout moet je dus niet maken. Been there done that. Niet leuk.
Die Clio was praktisch op gunstigste geval niet uitgelijnd, gare sloten, gare stereo., foute km stand...motorisatie weet ik niet eens meer bij dat soort paupers waar zij toen die Clio gehaald had moet je dus gewoon nooit een auto kopen. ( ok tenzij je zelf enorm handig met auto's bent, er veel verstand van hebt èn je een goeie prijs/handelsprijs krijgt). Maar ik snapte idd ook niet waarom ze er zoveel geld, of uberhaupt geld, voor neergeteld heeft. Ze zag idd zelf al die shit ook al...koop het dan gewoon niet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:44 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Oh god, ik weet wie je bedoelt, die meid van laatst. Zo irritant was dat.
Daar kan ik dus gewoon echt niet tegen; dan vragen ze je om hulp, je steekt er allemaal moeite in met uitleggen en adviseren, en vervolgens gaan ze op eigen houtje bij een willekeurige tent een gare auto kopen voor teveel geld. Ding was ondergemotoriseerd en had allemaal duidelijke gebreken. Val me dan niet lastig als je toch niet gaat luisteren.
Nvm. Meid staat ook wat netter/respectvoller enzoquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:50 schreef Kriegel het volgende:
Ik maak altijd ninja-edits om de een of andere vage reden. Sorry.
Ja, er kwam even wat frustratie boven.quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:51 schreef H-D het volgende:
[..]
Nvm. Meid staat ook wat netter/respectvoller enzo
Ik snap je ook wel! Je hebt ook gewoon een punt. Ze vroeg zelf advies en was ook nog helemaal lyrisch over onze comments en alles en dan ga je out of the blue bij zo'n pauper een Clio halen... Ik vind het ook echt wel tof dat je altijd zo veel moeite zoekt met deals voor users hier. Meestal zoek ik gewoon een voorbeeld van wat ik denk dat wel iets kan zijn..en de rest moeten ze zelf doen dan tenzij ik heel verveeld ben ofzo of het om auto's gaat waar ik zelf iets mee heb. Maar dat is vaak niet het geval hier bij mensen die een eerste auto zoekenquote:Op woensdag 14 maart 2012 21:00 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, er kwam even wat frustratie boven.
Kijk, ik weet ook wel dat ik soms véél meer moeite in die vraagstukken steek dan eigenlijk verlangd wordt (geloof me, ik ben in staat om een uur lang te pluizen naar de beste deals voor iemand die ik niet eens ken), en je mag niet verlangen dat iemand klakkeloos naar je advies gaat luisteren. Dat zou egoïstisch zijn.
Echter, dan het is wel prettig als je goede raad in ieder geval niet volkomen in de wind geslagen wordt, zonder verklaring of wat ook. Je klopt hier aan omdat je er zelf niks vanaf weet, ga dan ook niet vervolgens zelf lopen klooien. Dat is dan van jouw kant weer lichtelijk respectloos.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |