Dat is handig als je hoge staande spullen vervoert, maar met bijv. boodschappentassen ben je beter af met een groter vloeroppervlak.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:21 schreef Kriegel het volgende:
Is een hatchback over het algemeen niet juist ruimer omdat je veel meer in de hoogte kwijt kunt?
Mwah, ik zou eerder gezeik met gekloonde auto's willen voorkomen en derhalve het kenteken privaat houden.quote:
quote:Op maandag 12 maart 2012 17:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat is handig als je hoge staande spullen vervoert, maar met bijv. boodschappentassen ben je beter af met een groter vloeroppervlak.
Goed, dat is an sich logisch. Het hangt er natuurlijk ook net vanaf welke hatchback en sedan je vergelijkt, een sedan met een enorme kont heeft aardig wat inhoud en een VW Lupo komt er bekaaid af.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan moet je wel tot het dak doorstapelen, iets wat niet altijd wenselijk is. Een sedan heeft een diepere kofferbak waardoor je meer kwijt (in vergelijking met een hatchback van eenzelfde type) zonder het zicht naar achteren te blokkeren.
Je vergelijkt natuurlijk eenzelfde type auto en dan de sedan en hatchback uitvoering.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:37 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[..]
Goed, dat is an sich logisch. Het hangt er natuurlijk ook net vanaf welke hatchback en sedan je vergelijkt, een sedan met een enorme kont heeft aardig wat inhoud en een kleine hatchback bijna niets.
Sedans zijn al jaren niet populair in Nederland. Grotendeels is dat cosmetisch te verklaren, veel Nederlanders vinden een sedan simpelweg niet mooi.quote:Toch is het de beperking als je hoge dingen wilt inladen storend, dat merkte ik zelf toen we bij de Mazda3 een zooitje grote koffers erin wilden zetten, dat ging nét. En dat is volgens mij één van de redenen dat hatchbacks in Nederland tegenwoordig veel populairder zijn. Kijk de verkoopcijfers er maar op na, als een auto zowel een hatch- als sedanuitvoering heeft zal de eerste vrijwel zonder uitzondering beter lopen en minder hard afschrijven.
Kijk meer eens bij de reacties op een site als Autoweek bij een Clio of Focus sedan als deze geïntroduceerd wordt. 9 op 10 zullen hem verschrikkelijk lelijk vinden. Een hoop compacte sedans worden in ons land dan ook niet geleverd. Stationwagens en hatchbacks vinden we in Nederland veel leuker (luxe sedans daargelaten).quote:Op maandag 12 maart 2012 17:44 schreef Kriegel het volgende:
Zou je denken dat de reden echt cosmetisch is? Want ik vind een beetje sedan veel sneller iets luxueus uitstralen dan een hatch dat lukt, bepaalde uitzonderingen daargelaten. En dat is grof gechargeerd toch waar Nederlanders op kicken, een auto die duurder oogt dan die van de buren.
Nou nee, een CC is een cabriolet en een vierdeurs coupe is... een coupe met vier deuren (meer een kruising tussen een coupe en een sedan eigenlijk).quote:Op maandag 12 maart 2012 17:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tegenwoordig zijn hatchbacks weer helemaal koel en heten het CC's of vierdeur coupés.
De VW CC?quote:Op maandag 12 maart 2012 17:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nou nee, een CC is een cabriolet en een vierdeurs coupe is... een coupe met vier deuren (meer een kruising tussen een coupe en een sedan eigenlijk).
Dat is een typeaanduiding. CC staat voor coupe-cabriolet als je het hebt over carrosserievormen. De VW CC is een vierdeurs coupe namelijk (althans, daar wil VW hem voor door laten gaan).quote:
Wikipedia leert mij dat dat een marketingterm van Saab was om zijn fastbacks aan te duiden (zoals estate een mooie naam is voor een stationwagen).quote:Op maandag 12 maart 2012 17:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Vroeger stond CC voor Combi-coupé.
Wanneer was dat?quote:Op maandag 12 maart 2012 18:01 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Wikipedia leert mij dat dat een marketingterm van Saab was om zijn fastbacks aan te duiden (zoals estate een mooie naam is voor een stationwagen).
Hmm het werd eind jaren '70 ook gebruikt voor combi-coupe.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:07 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Volgens diezelfde Wikipedia is die term geïntroduceerd in 1974.
Ehh, ja door Saab dus.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:08 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Hmm het werd eind jaren '70 ook gebruikt voor combi-coupe.
Voor de Opel Manta zie ik idd. Tegenwoordig staat de term CC in ieder geval voor coupe-cabriolet (sowieso als je het hebt over carrosserievormen).quote:
Ja dat klopt. Maar de term coupé wordt tegenwoordig nogal misbruikt.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:11 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Voor de Opel Manta zie ik idd. Tegenwoordig staat de term CC in ieder geval voor coupe-cabriolet (sowieso als je het hebt over carrosserievormen).
Dat is weer een ander verhaal, maar dat klopt inderdaad.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar de term coupé wordt tegenwoordig nogal misbruikt.
Dat ook. Het is vooral onduidelijk en erg dubbelzinnig, soms wordt nog de oude inhoud die ik hierboven beschreef toegepast, andere fabrikanten gebruiken het weer voor om een tweedeurs sportwagen aan te duiden. Dan heb je ook nog wagens als de Veloster die voor de lol een extra deur toevoegen, ook coupé.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:15 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ja dat klopt. Maar de term coupé wordt tegenwoordig nogal misbruikt.
En een nutteloze achterbank of gewoon geen. Een sportauto dus.quote:Op maandag 12 maart 2012 18:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Een echte coupé heeft 2 grote deuren, lage daklijn, goed schuine achteruit en het liefste nog RWD.
Nou dat hoeft nietquote:Op maandag 12 maart 2012 18:26 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En een nutteloze achterbank of gewoon geen. Een sportauto dus.
Dat vraagt om een lijstje wat er mis mee isquote:Op maandag 12 maart 2012 19:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De staat heeft me beroofd van mijn Micra.![]()
Ik wou hem opnieuw keuren zodat hij weer de verkoop in kan, kan echt niet meer rondrijden in een kleine auto, blijkt dat ding afgekeurd te zijn op bijna alles wat af te keuren valt. Goed, dat is wellicht wat overdreven maar de schade viel niet meer te redden
, ondanks dat ik er niets raars aan merkte tijdens het rijden.
Maar, ik krijg 50 euro toe op de apk.
DM house eens, die weet daar wel antwoord opquote:Op maandag 12 maart 2012 19:32 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Buh ik heb hier een oude platenspeler met een stekker naar een versterker maar kan niet vinden of daar verloopjes naar tulpstekkers voor zijn of hoe de aansluiting heet
Daar hebben ze dan weer een voorversterker voor.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:40 schreef JDude het volgende:
Bedenk je wel dat een platenspeler niet zomaar overal op aangesloten kan worden. Op de doorsnee aux-ingang hoor je vrij weinig.
Was gewoon even een vraagje tussendoorquote:Op maandag 12 maart 2012 19:45 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Daar hebben ze dan weer een voorversterker voor.
Snap echt niet wat dit onderwerp hier doet...
Hij kan beter op de Phono ja.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:40 schreef JDude het volgende:
Bedenk je wel dat een platenspeler niet zomaar overal op aangesloten kan worden. Op de doorsnee aux-ingang hoor je vrij weinig.
5polige DIN naar cinch? (rood en wit? ook wel tulp genoemd?) ja die bestaanquote:Op maandag 12 maart 2012 19:46 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Was gewoon even een vraagje tussendoor. Aangezien dit toch al een halve slowchat is meestal. Ben er al achter dankzij de tip om in DIG te zoeken, een 5 polige DIN stekker
Had ze al gevondenquote:Op maandag 12 maart 2012 21:45 schreef gateway het volgende:
[..]
5polige DIN naar cinch? (rood en wit? ook wel tulp genoemd?) ja die bestaan
Ga je nu zo'n S40 kopen dan?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:26 schreef house_is_a_feeling het volgende:
De staat heeft me beroofd van mijn Micra.![]()
Ik wou hem opnieuw keuren zodat hij weer de verkoop in kan, kan echt niet meer rondrijden in een kleine auto, blijkt dat ding afgekeurd te zijn op bijna alles wat af te keuren valt. Goed, dat is wellicht wat overdreven maar de schade viel niet meer te redden
, ondanks dat ik er niets raars aan merkte tijdens het rijden.
Maar, ik krijg 50 euro toe op de apk.
Ik vrees dat ik het budget niet op kan brengen nu met deze tegenslagquote:
Hmm balen. Je kan ook niet even half jaartje redelijk sparen nog?quote:Op maandag 12 maart 2012 22:18 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik vrees dat ik het budget niet op kan brengen nu met deze tegenslag, heb tot juni nog gewoon de mogelijkheid om dagelijks de auto van monsterd te gebruiken maar daarna gaat mevrouw fulltime bezig, dus tegen die tijd moet ik wel iets hebben. Nou zie ik wel S40jes onder de 1000, geen automaat in dat geval, maar of dat nou heel snel een miskoop is? Anders wordt t weer gewoon een Lancer/Carisma.
Ik heb een auto nodig om op het werk te komen. In het ergste geval kan ik weer een drol van 300 halen, maar het liefst nu wel weer iets groters. Een automaat hoeft dan niet per se, maar wel weer comfort. En in de huidige situatie is het wegleggen van geld lastig, zeker voor zo'n bedrag binnen 3 a 4 maandquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:56 schreef H-D het volgende:
[..]
Hmm balen. Je kan ook niet even half jaartje redelijk sparen nog?
S40 is wel veel veel mooier dan een Lancer/Carisma imo.
Koop anders een Saab 900 aut...kosten ook geen fluit meer. En heb je toch nog een 'echte' autoquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ik heb een auto nodig om op het werk te komen. In het ergste geval kan ik weer een drol van 300 halen, maar het liefst nu wel weer iets groters. Een automaat hoeft dan niet per se, maar wel weer comfort. En in de huidige situatie is het wegleggen van geld lastig, zeker voor zo'n bedrag binnen 3 a 4 maand
Die automaten uit een 400 serie (CVT) schijnen niet zo jofel te zijn heb ik een aantal keren ergens gelezen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:15 schreef Kriegel het volgende:
Of een iets oudere Volvo, 460 ofzo. Die kosten geen drol.
http://link.marktplaats.nl/534522795
Automaat, airco en leer.![]()
Dat kan best, geen idee. In dat geval zijn er gelukkig genoeg met een handbak.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die automaten uit een 400 serie (CVT) schijnen niet zo jofel te zijn heb ik een aantal keren ergens gelezen.
Peugeot 106, 205, Citroën AX, Saxo, Opel Corsa, etc. Voornamelijk letten op roest want gebreken gaan ze sowieso wel vertonen.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:27 schreef Barbapapamama het volgende:
Iemand nog wat leuke tips voor een beginnersauto?
Dacht zelf een aan toyota starlet of een suzuki swift, welke vallen ook in deze categorie?
Ook tips waar je op moet letten bij de aanschaf van een tweedehands auto uit die categorie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |