Het is gewoon niet eerlijk. Als het zo door gaat ga ik nog op Pools kenteken rijden.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer..
Dat is een heel ondoorzichtig gebeuren. Er zijn ongeveer 130 factoren die meespelen. Denk niet dat een verzekeraar daar inzicht in gaat geven. Ben bang dat je niets meer te horen krijgt dan 'computer says no'quote:Op zondag 11 maart 2012 14:21 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[ afbeelding ]
Nee hoor grapje, ik snap de frustratie maar ze hebben nou eenmaal formules om alles te berekenen.
Ze zullen inderdaad uitleggen welke factoren meespelen en inderdaad, formule zegt dit.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is een heel ondoorzichtig gebeuren. Er zijn ongeveer 130 factoren die meespelen. Denk niet dat een verzekeraar daar inzicht in gaat geven. Ben bang dat je niets meer te horen krijgt dan 'computer says no'
Inderdaad doen heel veel verzekeraars moeilijk maar meestal kun je met goed zoeken wel een nette verzekeraar vinden die een beetje normaal doet. Ik heb mijn auto met 150kw ook verzekerd gekregen en tegen een gunstiger tarief dan mijn vorige auto en die had iets van 114kw ofzoquote:Op zondag 11 maart 2012 14:12 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer..
Is dat zo? Ken iemand die zo'n ding gehad heeft en heb hem nooit over problemen ermee gehoord maar geloof je graag. Het is immers wel een enorm krachtige motor. Heeft de Phaeton met die V10 hetzelfde probleem dan eigenlijk?quote:Op zondag 11 maart 2012 12:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Echter is de motor veel te krachtig (te hoog koppel) voor zowel de versnellingsbak als de bodemplaat (?). Dan is het snel afgelopen met het plezier.
Klopt, qua motoren is het gewoon een ramp eigenlijk. Snelheidsambities zijn snel afgelopen dan.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Die vloermatten ook. Geniaal. En dan vooral dat het een 1.6je is... Rijdt nog geen deuk in een pakje boter.
[..]
Ik vind ze niet lelijk, alleen een wat saai interieur en qua motoren houdt het niet echt over. Maar een echte miskoop doe je er niet snel aan, denk ik.
mwah, de 1.8 van dat type is best te doen: 125(vrij normaal voor een 1.8) of 180pk (FR, turbo) of de zuipschuit Cupra, met z'n 2.8 v6 blok (204pk zonder turbo) of de Cupra R versie.. een 1.8 turbo met 225 pk..quote:Op zondag 11 maart 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
[..]
Klopt, qua motoren is het gewoon een ramp eigenlijk. Snelheidsambities zijn snel afgelopen dan.
Jaa dat is waar. Maar de meeste die je tegenkomt als je er naar gaat zoeken zijn gewoon de 1.4/1.6/1.8 dus in die zin vond ik het een beetje minder.quote:Op zondag 11 maart 2012 15:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
mwah, de 1.8 van dat type is best te doen: 125(vrij normaal voor een 1.8) of 180pk (FR, turbo) of de zuipschuit Cupra, met z'n 2.8 v6 blok (204pk zonder turbo) of de Cupra R versie.. een 1.8 turbo met 225 pk..
Nieuwprijs destijd 36000,-
Voor die tijd best vlotte bakjes.. Alleen de 1.4 en 1.6 zijn niet zo spannend, maar dat is bijvoorbeeld de 3/518 ook niet...
en die electrische spiegels heeft ie nog steeds niet... beetje jammerquote:Op zondag 11 maart 2012 16:36 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Wat ik net toch tegengekomen ben op marktplaats.
Beviel die blijkbaar toch niet zo.
Wat me ook opvalt:
Elektrisch verstelbare spiegels, bestuurder airbag. Grappig, die opties had ik nog niet toen ik hem in bezit had
En ws ook nog geen airbag nee. Ik was met dat ding toen toch aan komen rijden bij de meet of niet?quote:Op zondag 11 maart 2012 16:55 schreef Marco001 het volgende:
[..]
en die electrische spiegels heeft ie nog steeds niet... beetje jammer
Is ook een nieuwe optie blijkbaar.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:05 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Wauw en links bij de achterdeur heeft 'ie een andere kleur!
Bij ons in de wijk zit een bmw f11 530d op Duits kenteken. Of het nou s'avonds, s'ochtends is, hij staat er altijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is gewoon niet eerlijk. Als het zo door gaat ga ik nog op Pools kenteken rijden.
Echt SUPER frustrerend die verzekeraars. Als ik bij sommige verzekeraars een auto invoer om te verzekeren staat er "Sorry, wij kunnen u geen passend aanbod doen". Als ik dan mijn geboortejaar 2 jaartjes naar voren schuif dan is het ineens geen probleem meer.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:29 schreef L0we het volgende:
[..]
Dat is een heel ondoorzichtig gebeuren. Er zijn ongeveer 130 factoren die meespelen. Denk niet dat een verzekeraar daar inzicht in gaat geven. Ben bang dat je niets meer te horen krijgt dan 'computer says no'
Geniaal. En er is vast iemand die erin trapt. Is de prijs ook nog hoger dan jij ervoor gekregen hebt?quote:Op zondag 11 maart 2012 17:57 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
En ws ook nog geen airbag nee. Ik was met dat ding toen toch aan komen rijden bij de meet of niet?
[..]
Is ook een nieuwe optie blijkbaar.
Toch verdacht altijd hè. Dieselen -meestal- omdat je veel moet rijden, maar ondertussen altijd thuis zijn. Logica?quote:Op zondag 11 maart 2012 20:31 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk zit een bmw f11 530d op Duits kenteken. Of het nou s'avonds, s'ochtends is, hij staat er altijd.
Da's niet jammer, da's gewoon statistiek. En natuurlijk is dat kut voor iedereen die daardoor veel premie betaalt, maar da's nou eenmaal de deal. De beloning voor jarenlang schadevrij blijven ga je na zo'n tien jaar autorijden wel een beetje merken, dan bouw je eindelijk een beetje fatsoenlijke korting op...quote:Op zondag 11 maart 2012 21:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Echt SUPER frustrerend die verzekeraars. Als ik bij sommige verzekeraars een auto invoer om te verzekeren staat er "Sorry, wij kunnen u geen passend aanbod doen". Als ik dan mijn geboortejaar 2 jaartjes naar voren schuif dan is het ineens geen probleem meer.
Echt zum kotzen hoor. Ik rijd nu 3 jaar auto (ook veel ivm m'n werk) en heb nog nooit ook maar iets met een ongeluk te maken gehad. Jammer dat er dan gezegd wordt dat "statistisch gezien veel jongeren een ongeluk veroorzaken".
Daar ging het me niet eens om, maar gewoon dat er een Duits kenteken staat.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:50 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Toch verdacht altijd hè. Dieselen -meestal- omdat je veel moet rijden, maar ondertussen altijd thuis zijn. Logica?
En dat is dus niet jammer? Dat het volgens de cijfertjes nou eenmaal zo is maakt het niet minder vervelend hoor.quote:Op zondag 11 maart 2012 21:50 schreef Mikkie het volgende:
Da's niet jammer, da's gewoon statistiek. En natuurlijk is dat kut voor iedereen die daardoor veel premie betaalt, maar da's nou eenmaal de deal. De beloning voor jarenlang schadevrij blijven ga je na zo'n tien jaar autorijden wel een beetje merken, dan bouw je eindelijk een beetje fatsoenlijke korting op...
De grap is dat iedereen vind dat hij beter rijdt dan de rest. Dat werkt ook niet echt he?!quote:Op zondag 11 maart 2012 22:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
En dat is dus niet jammer? Dat het volgens de cijfertjes nou eenmaal zo is maakt het niet minder vervelend hoor.
Nee okee, vervelend is het wel, maar 't is ook logisch. 't Is niet alsof de verzekering dat doet om 24-minners te pesten. Ik heb ook een tijdlang die hogere premie betaald. Balen, ja. Maar fout gaan kan het nog steeds.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:15 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
En dat is dus niet jammer? Dat het volgens de cijfertjes nou eenmaal zo is maakt het niet minder vervelend hoor.
Je zal mij niet horen zeggen dat ik goed kan autorijden. Maar ik doe het voor mijn werk en ik maak meer kilometers dan mijn gemiddelde leeftijdsgenoot. En dan heb ik het nog niet eens over de verschillende soorten en maten auto's die ik dan ook rijd, zonder dat er in al die jaren ook maar iets gebeurd is.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:22 schreef L0we het volgende:
[..]
De grap is dat iedereen vind dat hij beter rijdt dan de rest. Dat werkt ook niet echt he?!
Alsof dat de enige uit de risicogroep zijnquote:Op zondag 11 maart 2012 22:28 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Het blijft gewoon zuur omdat er dus van die 20-jarige kloothommeltjes zijn die het leuk vinden om met hun verlaagde Golf III achter voorliggers te plakken
Dat ligt eraan wat ze als criterium nemen.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:33 schreef Piles het volgende:
De verzekeraars kunnen ook iedereen apart gaan beoordelen op risico, maar ik denk niet dat het dan goedkoper wordt
Ik bedoel qua tijd die het dan kostquote:Op zondag 11 maart 2012 22:34 schreef Mikkie het volgende:
Dat ligt eraan wat ze als criterium nemen.
Penislengte lijkt me een goeie. Een heleboel mensen rijden alsof ze heel wat te compenseren hebbenquote:Op zondag 11 maart 2012 22:34 schreef Mikkie het volgende:
De rest van de twintigjarigen maakt nooit brokken inderdaad .
Eigenlijk hebben alle 24-minners nog geluk dat de schades die in papa's leasebak worden gereden niet meegeteld worden. Dat zou de premie alleen maar nog verder omhoog stouwen.
[..]
Dat ligt eraan wat ze als criterium nemen.
Hoi, ik rij een oude Skodaquote:Op zondag 11 maart 2012 22:37 schreef L0we het volgende:
[..]
Penislengte lijkt me een goeie. Een heleboel mensen rijden alsof ze heel wat te compenseren hebben
Je gaat wss wel enorm vooruit dan.:Pquote:Op zondag 11 maart 2012 22:41 schreef L0we het volgende:
Oeps, dan kom ik wel slecht uit de verf, met mn plannen om mijn 1.6 diesel te upgraden naar een 1.9 turbodiesel
Backfire ofzo...
54 dan is 90 wel leker ja. Watvoor auto gaat het over dn?quote:Op zondag 11 maart 2012 22:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Van 54 naar 90 pk, best wel leuke upgrade ja
Hmmm... ik zit al een half jaar met een schuin oog te kijken om van een tweeliter diesel naar een drieliter diesel cabrio te gaan, alleen is dat nu echt nog buiten budget... Wat zegt dat dan?quote:Op zondag 11 maart 2012 22:41 schreef L0we het volgende:
Oeps, dan kom ik wel slecht uit de verf, met mn plannen om mijn 1.6 diesel te upgraden naar een 1.9 turbodiesel
Backfire ofzo...
Een Renault Express 1.6 diesel, uit 1986.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:50 schreef H-D het volgende:
[..]
54 dan is 90 wel leker ja. Watvoor auto gaat het over dn?
Dat je te weinig geld hebt?quote:Op zondag 11 maart 2012 22:52 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Hmmm... ik zit al een half jaar met een schuin oog te kijken om van een tweeliter diesel naar een drieliter diesel cabrio te gaan, alleen is dat nu echt nog buiten budget... Wat zegt dat dan?
Jezus...54pk is ook echt niks. De eerste auto die ik met mn moeder deelde had minder, maar mn eerste eigen auto zat al tegen de 90pk. Nu heb ik 136 laten chippen tot 160+ en wil ik eigenlijk meer, dus de volgende gaat naar 200+... Maar ook dat laat het budget nog even niet toe.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:47 schreef L0we het volgende:
[..]
Van 54 naar 90 pk, best wel leuke upgrade ja
Mja, moet je wel iets hebben om te onderhandelen Zo ver ben ik lang niet. Ik zit op enkele tientallen procenten korting. Positieve kant: er is nog ruimte voor verbetering .quote:Op zondag 11 maart 2012 22:48 schreef Renesite het volgende:
Ik ben 23 en zit op 70% kortingtrede. 75% is max.
Onderhandelen helpt !!!!
Dat absoluut . Leuke modellen gezien, maar een beetje goede sla je zomaar 15k op stuk en dan heb je echt niks heel bijzonders, gewoon een dikke cabrio op leeftijd. Dat zijn geen grappen meer. Dure hobby ook!quote:
Nja in zo'n Express uit '86 verwacht je ook zoiets toch? Sowieso is zo'n turboloze diesel zo traag als watquote:Op zondag 11 maart 2012 22:54 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Jezus...54pk is ook echt niks. De eerste auto die ik met mn moeder deelde had minder, maar mn eerste eigen auto zat al tegen de 90pk. Nu heb ik 136 laten chippen tot 160+ en wil ik eigenlijk meer, dus de volgende gaat naar 200+... Maar ook dat laat het budget nog even niet toe.
[..]
Mja, moet je wel iets hebben om te onderhandelen Zo ver ben ik lang niet. Ik zit op enkele tientallen procenten korting. Positieve kant: er is nog ruimte voor verbetering .
[..]
Dat absoluut . Leuke modellen gezien, maar een beetje goede sla je zomaar 15k op stuk en dan heb je echt niks heel bijzonders, gewoon een dikke cabrio op leeftijd. Dat zijn geen grappen meer. Dure hobby ook!
Met 90pk wordt ie nog snel danquote:Op zondag 11 maart 2012 22:53 schreef L0we het volgende:
[..]
Een Renault Express 1.6 diesel, uit 1986.
Hier 11 voor WA, ben er ook tevreden meequote:Op zondag 11 maart 2012 22:57 schreef Renesite het volgende:
Mijn auto nu all-risk voor 45 per maand !
Maar goed dat het rubber nieuw is. Die hoor je niet twee keer te gebruiken!quote:Op zondag 11 maart 2012 22:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoi, ik rij een oude Skoda
Alleen het rubber is nieuw
Kan best hoor.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:04 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Maar goed dat het rubber nieuw is. Die hoor je niet twee keer te gebruiken!
Vind het niet fijn om alleen WA te hebben !quote:Op zondag 11 maart 2012 23:03 schreef Piles het volgende:
[..]
Hier 11 voor WA, ben er ook tevreden mee
Ik vind het niet fijn om een verzekering te hebben voor het geval dat je een ongeluk krijgt. Je moet gewoon geen ongeluk krijgen.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Vind het niet fijn om alleen WA te hebben !
Omspoelen en omkeren?quote:
Gewoon binnenste buiten keren na de eerste keer.quote:
Gelijk natuurlijk glijmiddel.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Gewoon binnenste buiten keren na de eerste keer.
Ik heb volgend mij alles aangevinkt bij het aanvragen van de verzekeringquote:Op zondag 11 maart 2012 23:06 schreef Renesite het volgende:
[..]
Vind het niet fijn om alleen WA te hebben !
WA met inzittendenverzekering hier. Pechhulp heb ik via de ANWB en rechtsbijstand via mijn ouders. What else do I need? Als ik mijn auto total loss rij dan koop ik wel een anderquote:Op zondag 11 maart 2012 23:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb volgend mij alles aangevinkt bij het aanvragen van de verzekering
Precies.quote:
Inzittendenverzekering is inderdaad wel belangrijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:11 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
WA met inzittendenverzekering hier. Pechhulp heb ik via de ANWB en rechtsbijstand via mijn ouders. What else do I need? Als ik mijn auto total loss rij dan koop ik wel een ander
Ben je eigenlijk verzekerd op trackdays?quote:Op zondag 11 maart 2012 23:12 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies.
[..]
Inzittendenverzekering is inderdaad wel belangrijk.
Zou ik eigenlijk ook moeten doen ja. Toen ik nog bij ouders woonde vond ik het niet echt nodig, nu zou het heel vervelend zijn als ik ergens strandquote:Op zondag 11 maart 2012 23:13 schreef CherryLips het volgende:
Oja, ANWB moet ik ook even aanvragen nog
Laatst toch maar gedaan. Sinds ik een keer panne heb gehad en t toen ongeveer via mijn ouders ANWB kon regelen wat eigenlijk niet kon. Daarna durfde ik geen lange stukken meer te doen met mijn auto . Dus na paar maanden maar eens aangevraagd. Oh en het probleem is nogsteeds via de hotfix opgelostquote:Op zondag 11 maart 2012 23:13 schreef CherryLips het volgende:
Oja, ANWB moet ik ook even aanvragen nog
Ik heb de ballen verstand van dat ding dus ik kan maar beter lid zijnquote:Op zondag 11 maart 2012 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Laatst toch maar gedaan. Sinds ik een keer panne heb gehad en t toen ongeveer via mijn ouders ANWB kon regelen wat eigenlijk niet kon. Daarna durfde ik geen lange stukken meer te doen met mijn auto . Dus na paar maanden maar eens aangevraagd. Oh en het probleem is nogsteeds via de hotfix opgelost
Zie voorwaarden van je verzekering. Maar ik ga uit van niet.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk verzekerd op trackdays?
Je roept het ook gewoon over jezelf af natuurlijkquote:Op zondag 11 maart 2012 23:17 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb nu iets van een jaar de ANWB, ik had hem net een maand, toen had ik al pech.
True, maar tochquote:Op zondag 11 maart 2012 23:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Nja in zo'n Express uit '86 verwacht je ook zoiets toch? Sowieso is zo'n turboloze diesel zo traag als wat
Mja, daarbij scheelt het dus dat 't waarschijnlijk geen superdure auto is. Jouw schadevrije jaren kom ik aardig bij in de buurt maar dat scheelt al. Probleem is wel dat de nieuwprijs van mijn auto nagenoeg twee keer zo hoog is als bij jou. Ook na tien jaar, als de restwaarde nihil is, merk je dat in de verzekering. Ik zal ze binnenkort eens bellen tegen welke waarde ie verzekerd is en eens een vergelijking maken met wat er voor die prijs te koop is.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:57 schreef Renesite het volgende:
-verhaal-
Mijn auto nu all-risk voor 45 per maand !
Hoe werkt dat andersom dan? Als je een unieke oldtimer hebt? Die was qua aanschaf misschien helemaal niet duur, maar nu wel?quote:Op zondag 11 maart 2012 23:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja die verzekering over de nieuwprijs van een auto is echt debiel als de dagwaarde van die betreffende waarde nu bij wijze van overeen komt met een Big Mac menu
Ja rechtsbijstand is heel duur relatief. En over iets minder dan 1.5 jaar ben ik als het goed is een afgestudeerd jurist...duss..dan ga ik daar niet voor betalen..rechtsbijstandquote:Op zondag 11 maart 2012 23:39 schreef Mikkie het volgende:
Wegenwacht NL + Europa hier. Woonplaats kan ik altijd wel een sleepje krijgen. Wel vervangend vervoer Europa.
En inderdaad WA+. Diefstal en brand und so. Rechtbijstand heb ik ook niet. In verhouding best duur en het heeft nog wel een beetje m'n interesse, dus die strijd ga ik dan wel zelf aan, mocht het ooit nodig zijn.
Die laten ze taxeren en voor het getaxeerde bedrag verzekeren geloof ik.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe werkt dat andersom dan? Als je een unieke oldtimer hebt? Die was qua aanschaf misschien helemaal niet duur, maar nu wel?
Ze naaien de boel dus lekkerquote:Op zondag 11 maart 2012 23:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die laten ze taxeren en voor het getaxeerde bedrag verzekeren geloof ik.
Sowieso zou ik echt nooit een turboloze diesel willen ...ook geen oldtimer ofzo..quote:Op zondag 11 maart 2012 23:29 schreef Mikkie het volgende:
Precies. Ik ben tot nu toe twee keer gesleept met de auto van een ander en één keer met m'n eigen auto. Europa Service en daar was ik blij mee, stond bij Hamburg in de buurt
[..]
True, maar toch
[..]
Mja, daarbij scheelt het dus dat 't waarschijnlijk geen superdure auto is. Jouw schadevrije jaren kom ik aardig bij in de buurt maar dat scheelt al. Probleem is wel dat de nieuwprijs van mijn auto nagenoeg twee keer zo hoog is als bij jou. Ook na tien jaar, als de restwaarde nihil is, merk je dat in de verzekering. Ik zal ze binnenkort eens bellen tegen welke waarde ie verzekerd is en eens een vergelijking maken met wat er voor die prijs te koop is.
Die dingen gaan wel verrekte lang mee anders!quote:Op zondag 11 maart 2012 23:52 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso zou ik echt nooit een turboloze diesel willen ...ook geen oldtimer ofzo..
Dat dan weer wel maar de traagheid vaak ')quote:Op zondag 11 maart 2012 23:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die dingen gaan wel verrekte lang mee anders!
Ach joh, zelfs met mijn 1.1 kun je nog sneller rijden dan de gemiddelde automobilist.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat dan weer wel maar de traagheid vaak ')
Het gaat ook gewoon om het idee. Dat het kan. Dat je het vermogen hebt.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach joh, zelfs met mijn 1.1 kun je nog sneller rijden dan de gemiddelde automobilist.
Goed voor je e-penis bedoel je?quote:Op maandag 12 maart 2012 00:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Het gaat ook gewoon om het idee. Dat het kan. Dat je het vermogen hebt.
Lol nee. Nooit klachten gehad. Gewoon leuk voor mezelf xD thats all:Pquote:
Mooie auto Bartholomeus, gefeliciteerd!quote:Op zondag 11 maart 2012 13:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen dan de Sportback uitvoering (5-deurs)
Van maart 2009, 42.000km, 2.0TDI 140pk, automaat, you name it
Alleen geen leer, maar dat vind ik ook niet per se een nadeel dus who cares
Ja, dat kan best zo zijn inderdaad. Maar ik rijd toch altijd in mijn eigenquote:Op maandag 12 maart 2012 08:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dat geldt dan alleen voor de verzekerde auto of niet? ANWB is op naam.
Yup, is niet specifiek een VW-probleem, het is met name het koppel wat tot pakweg 2 jaar terug die funest waren voor de versnellingsbakken. Denk hierbij ook aan V8-diesels als de BMW 740d / 745d, Mercedes Benz S400 CDI / S420 CDI.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Is dat zo? Ken iemand die zo'n ding gehad heeft en heb hem nooit over problemen ermee gehoord maar geloof je graag. Het is immers wel een enorm krachtige motor. Heeft de Phaeton met die V10 hetzelfde probleem dan eigenlijk?
Het is wel handig dan maar niet voor mensen met meerdere auto's of voor wanneer je veel in andere auto's rijdt.quote:Op maandag 12 maart 2012 08:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, dat kan best zo zijn inderdaad. Maar ik rijd toch altijd in mijn eigen
Wat spaart het uit aan MRB en dergelijke ongein? BPM za je wel niet veel meer terugkrijgen bij een auto met dergelijke leeftijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is gewoon niet eerlijk. Als het zo door gaat ga ik nog op Pools kenteken rijden.
Hier in de omgeving (zit ook redelijk richting de grens) staan wel meer auto's op Duits kenteken, over Poolse kentekens nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:31 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk zit een bmw f11 530d op Duits kenteken. Of het nou s'avonds, s'ochtends is, hij staat er altijd.
Ah oke, wist ik niet maar wel interessant Van die 7G-tronic tov die 5G-tronic/AMG 5Speedshift wist ik wel maar wist niet dat dat voor die andere auto's ook gold. Beter niet 2e hands kopen dan I guess.quote:Op maandag 12 maart 2012 08:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Yup, is niet specifiek een VW-probleem, het is met name het koppel wat tot pakweg 2 jaar terug die funest waren voor de versnellingsbakken. Denk hierbij ook aan V8-diesels als de BMW 740d / 745d, Mercedes Benz S400 CDI / S420 CDI.
Sterker nog, zelfs de grote AMG-motoren en de S600 van de huidige generatie hebben de "oude" 5-traps versnellingsbak omdat deze zo overdesigned was dat ie het grote koppel wél kan hebben i.t.t. de 7G-tronic die in alle andere MB's zit.
Sommigen hebben mischien geluk dat ze er relatief lang zonder schade aan de versnellingsbak doorheen fietsen, maar ik zou er toch mee uitkijken, helemaal als 2e hands.
In ieder geval aandacht besteden aan de versnellingsbak, en hem eventueel na aankoop reviseren. Dan weet je zeker dat het goed zit en kan je hem minder belasten waardoor ie langer meegaat.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah oke, wist ik niet maar wel interessant Van die 7G-tronic tov die 5G-tronic/AMG 5Speedshift wist ik wel maar wist niet dat dat voor die andere auto's ook gold. Beter niet 2e hands kopen dan I guess.
Hmm nja ik was ook niet echt bezig er één te kopen. Kon dat maarquote:Op maandag 12 maart 2012 11:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In ieder geval aandacht besteden aan de versnellingsbak, en hem eventueel na aankoop reviseren. Dan weet je zeker dat het goed zit en kan je hem minder belasten waardoor ie langer meegaat.
BMW heeft bij de hudige 760i F01 / F02 (V12, 550pk, groot koppel) hetzelfde probleem, een vriend van mij stond vorig jaar met z'n 760Li op een kruising midden in Keulen en kon geen kant meer op. De bak kraakte en wilde niet meer van versnelling wisselen en dat bij een auto die slechts een paar maanden oud was en 20.000km had gelopen. Toen ben ik wat meer op internet gaan zoeken en bleek het niet eens een weinig voorkomend probleem te zijn, er waren meerdere 760i's met dergelijke problemen.
Maar goed, BMW heeft daar nu een nieuwe (8-traps) automaat in gezet, mischien dat het probleem hiermee verholpen is.
Edit: om die reden zou ik ook nooit een automaat chippen, dan wil je nog wel eens langs de veiligheidsmarge van de versnellingsbak heengaan waardoor deze sneller kapot gaat.
Zou het moeten navragen op mijn werk maar vooral qua belasting zou het schelen. Pakkans is niet heel groot en als ze je aanhouden krijg je volgens mij nog 2 weken de kans om de auto op NL kenteken te zetten, meen ik ergens gelezen te hebben.quote:Op maandag 12 maart 2012 08:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat spaart het uit aan MRB en dergelijke ongein? BPM za je wel niet veel meer terugkrijgen bij een auto met dergelijke leeftijd.
En heb jij nog een mogelijkheid om je (bij familie?) in te schrijven in Polen?quote:Op maandag 12 maart 2012 12:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zou het moeten navragen op mijn werk maar vooral qua belasting zou het schelen. Pakkans is niet heel groot en als ze je aanhouden krijg je volgens mij nog 2 weken de kans om de auto op NL kenteken te zetten, meen ik ergens gelezen te hebben.
Heb trouwens ook de verzekeraar nog gebeld, ik mag gewoon een S40 verzekeren tegen 45e, maar het moet wel telefonisch.
je moet idd ergens ingeschreven staan plus een pools idbewijs hebben dan. dat kost ook extra geld. als laatste eis hanteren de meeste verzekeraars dat je minimaal eens in de 6 maanden in polen bent. dat kost ook weer benzine, dus ik denk niet dat je goedkoper uit bent uiteindelijk.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En heb jij nog een mogelijkheid om je (bij familie?) in te schrijven in Polen?
Dan ben je ook inwoner van dat land en kunnen ze je helemaal niets meer maken.
Creditcard afschrift van je halfjaarse bestelling bij Merlin of een middagje lunchen in Gdańsk en je bent er geweest.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:28 schreef monsterd. het volgende:
[..]
je moet idd ergens ingeschreven staan plus een pools idbewijs hebben dan. dat kost ook extra geld. als laatste eis hanteren de meeste verzekeraars dat je minimaal eens in de 6 maanden in polen bent. dat kost ook weer benzine, dus ik denk niet dat je goedkoper uit bent uiteindelijk.
Ow, jeetje. Nu ga je hem jatten.quote:
Wel ergggg veel. Maar niet ontzéttend praktisch wellicht. Maar he, ik zal nooit aan buggys hoeven te denkenquote:Op maandag 12 maart 2012 16:54 schreef JDude het volgende:
Hendig veul bagageruimte met zo'n kofferklep hè?
M'n vorige auto was een hatchback, dus dan is het al gauw ruimer. De opening waarlangs alles er in of uit moet is wel wat krapper inderdaad, dat dan weer wel. Maar goed, of de kinderwagen er in kan is tijdens de proefrit al met succes getest .quote:Op maandag 12 maart 2012 17:01 schreef Renesite het volgende:
Wel ergggg veel. Maar niet ontzéttend praktisch wellicht. Maar he, ik zal nooit aan buggys hoeven te denken
Als je het dan onleesbaar maakt doe het dan goedquote:
Dan moet je wel tot het dak doorstapelen, iets wat niet altijd wenselijk is. Een sedan heeft een diepere kofferbak waardoor je meer kwijt (in vergelijking met een hatchback van eenzelfde type) zonder het zicht naar achteren te blokkeren.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:21 schreef Kriegel het volgende:
Is een hatchback over het algemeen niet juist ruimer omdat je veel meer in de hoogte kwijt kunt?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |