toffe bak, waarschijnlijk ook wel wat rapper als de toyota?quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sedan (boeit me niet)
Wel airco wel centraal.
5PK minder maar wel een andere techniek.
Meer kilometers? Maakt me niets uit... 6 jaar vooruit!
127000 en 13 jaar oud! Dat is toch niks!
Om indruk te maken op je matties.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:21 schreef dester_martijn het volgende:
http://link.marktplaats.nl/539298921
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar hoe kan dit iemand mooi vinden? Iemand die het mij misschien kan uitleggen? Ik ben serieus nieuwsgierig naar de beweegreden om een auto zo te verminken. Een auto iets sportiever eruit laten zien, alá, maar dit..
Ik vind die Toledo's ( dat secifieke model) op een of andere manier ook nog wel een mooie autoquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:16 schreef Mikkie het volgende:
Die extra km's zouden me ook niet zo veel boeien denk ik, maar die 105pk is toch wel mager voor zo'n auto denk ik? Nog best zwaar?
Ik vind mijn ruim 160pk tegenwoordig al aan de magere kant. Volgende auto gaat er geheid meer hebben
Ik vind het absoluut niet mooi maar ik heb ze veel erger gezien.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:21 schreef dester_martijn het volgende:
http://link.marktplaats.nl/539298921
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar hoe kan dit iemand mooi vinden? Iemand die het mij misschien kan uitleggen? Ik ben serieus nieuwsgierig naar de beweegreden om een auto zo te verminken. Een auto iets sportiever eruit laten zien, alá, maar dit..
Zo'n Toeareg met V10 diesel is vetquote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:15 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Cayenne diesel is een prachtige auto, prijkt nog hoog op mijn "to do" list (hoewel ik z'n broertje, de Volkswagen Touareg, een paar weken als 3.0 TDI kon sturen).![]()
Touch screen navi in de Cayenne?
Ik ook, ging ook maar om het voorbeeld, maar waarom een kermisattractie maken van je auto? Ach waarschijnlijk snappen die tjappies dat alleen maar.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:24 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Ik vind het absoluut niet mooi maar ik heb ze veel erger gezien.
Een soort tjappie-code of honour.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:25 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik ook, ging ook maar om het voorbeeld, maar waarom een kermisattractie maken van je auto? Ach waarschijnlijk snappen die tjappies dat alleen maar.
Er is 1 woord voor: smaak.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:25 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ik ook, ging ook maar om het voorbeeld, maar waarom een kermisattractie maken van je auto? Ach waarschijnlijk snappen die tjappies dat alleen maar.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:29 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Er is 1 woord voor: wansmaak.
helaas pindakaas.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:53 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ik kwam thuis en er stond een leuke S40 voor de deur. Ik hoop nog steeds dat het een cadeautje is van monsterd, en dat ik straks de sleutels krijg als ze thuis komt.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:21 schreef dester_martijn het volgende:
http://link.marktplaats.nl/539298921
Je moet het zelf weten natuurlijk, maar hoe kan dit iemand mooi vinden? Iemand die het mij misschien kan uitleggen? Ik ben serieus nieuwsgierig naar de beweegreden om een auto zo te verminken. Een auto iets sportiever eruit laten zien, alá, maar dit..
Ik vind ze niet lelijk, alleen een wat saai interieur en qua motoren houdt het niet echt over. Maar een echte miskoop doe je er niet snel aan, denk ik.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:23 schreef H-D het volgende:
[..]
Ik vind die Toledo's ( dat secifieke model) op een of andere manier ook nog wel een mooie auto
Dat begrijp ik ook nooit bij dit soort auto's, waarom stoppen die gasten er duizenden euro's in maar is de auto onder de kap vrijwel altijd een laag- of doorsnee gemotoriseerde uitvoering? Je zit jezelf gewoon voor de gek te houden met dat mislukte Fast and Furious uiterlijk. Bouw dan een Cupra om, dan slaat het nog ergens op.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:23 schreef Mikkie het volgende:
[..]Die vloermatten ook. Geniaal. En dan vooral dat het een 1.6je is... Rijdt nog geen deuk in een pakje boter.
En toch weet ik zeker dat als je al dat tupperware-geld in de aanschaf van een Cupra zou steken en die verder optisch (gedwongen) met rust laat, je daar meer street cred voor krijgt dan met een Pipo de Clown mobiel die er bij elk stoplicht wordt uitgetrokken.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:38 schreef Sjoegerd het volgende:
Die Cupra is te duur, hebben ze geen geld meer om de Autostyle catalogus leeg te kopen.
+1.. Ben zelf in ieder geval meer van de technische upgrades dan uiterlijk. Ookal heb ik wel dingetjes aan de AX gedaan omdat het goedkoop konquote:Op zondag 11 maart 2012 00:34 schreef Kriegel het volgende:
[..]
En toch weet ik zeker dat als je al dat tupperware-geld in de aanschaf van een Cupra zou steken en die verder optisch (gedwongen) met rust laat, je daar meer street cred voor krijgt dan met een Pipo de Clown mobiel die er bij elk stoplicht wordt uitgetrokken.
Ergo: het zijn sukkels die het woord "prioriteit" niet snappen.
Nou heb in mijn hoofd om een Peugeot 106 Rallye te kopen.. Daar zijn ook leuke herrieuitlaatjes voor te krijgenquote:Op zondag 11 maart 2012 01:57 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Wat ik ook niet snap zijn eigenaren van zulke 1.6 Seatjes die dan een extragrote uitlaat onder hun barrel leggen. Wat is er nou leuk aan zo'n bak herrie? Als er een
8 cilinder onder de klep ligt, oke! Maar waarom moet het hele dorp horen dat er een doorsnee Seat aankomt?
Rapper? Komt redelijk overeen jaquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:57 schreef Marco001 het volgende:
[..]
toffe bak, waarschijnlijk ook wel wat rapper als de toyota?
Heb zelf het kleine broertje, de Ibiza, zijn prima auto's...
Dat zijn dezelfde mensen die een 1.6je kopen en vervolgens op een forum komen klagen dat de auto te langzaam is en ze een paar honderd euro willen investeren in het opvoeren van het apparaatquote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:29 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Dat begrijp ik ook nooit bij dit soort auto's, waarom stoppen die gasten er duizenden euro's in maar is de auto onder de kap vrijwel altijd een laag- of doorsnee gemotoriseerde uitvoering? Je zit jezelf gewoon voor de gek te houden met dat mislukte Fast and Furious uiterlijk. Bouw dan een Cupra om, dan slaat het nog ergens op.
quote:Op zondag 11 maart 2012 09:07 schreef Renesite het volgende:
[..]
Rapper? Komt redelijk overeen ja! Weeet niet hoe hij speelt op de snelweg.
toffe bak, waarschijnlijk ook wel wat rapper als de toyota?quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:57 schreef Renesite het volgende:
[..]
Sedan (boeit me niet)
Wel airco wel centraal.
5PK minder maar wel een andere techniek.
Meer kilometers? Maakt me niets uit... 6 jaar vooruit!
127000 en 13 jaar oud! Dat is toch niks!
tja, ik wil die van mij ook chippen, krijgt die er c.a. 10-15 pk bij, maar dat is niet de reden: hij word dan ook 5% zuiniger..quote:Op zondag 11 maart 2012 09:44 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde mensen die een 1.6je kopen en vervolgens op een forum komen klagen dat de auto te langzaam is en ze een paar honderd euro willen investeren in het opvoeren van het apparaat
Echter is de motor veel te krachtig (te hoog koppel) voor zowel de versnellingsbak als de bodemplaat (?). Dan is het snel afgelopen met het plezier.quote:
In theorie of praktijk.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:00 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tja, ik wil die van mij ook chippen, krijgt die er c.a. 10-15 pk bij, maar dat is niet de reden: hij word dan ook 5% zuiniger..
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersomquote:Op zondag 11 maart 2012 12:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij, chippen bij een atmosferisch blok komt altijd vrij nutteloos over.
En ja, dan kun je met chippen misschien nog 10 pk winnen.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom
Ja logisch maar dat is hier dus niet het geval.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom
tja, en om dat nou bij een 1.4 te doen... Had ik beter door kunnen sparen voor een FR of Cupra(beide 1.8 turbo)quote:Op zondag 11 maart 2012 12:45 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoeft niet, maar chippen is het EINDstation van tunen, dus eerst spruitstukken, koppen en kleppen bewerken, dan nokkenasjes en evt grotere injectoren icm grotere inlaat/luchttoevoer, en dáárna chippen om alles te optimaliseren. niet andersom
Ik heb bi-xenon, dus led-dagrijverlichting. Die knop staat gewoon op auto en mistlampen vind ik pas boeiend als het mistig isquote:Op zondag 11 maart 2012 13:27 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Netjes! Nou wel je mistlampen overdag uit houden he, en netjes op de rechterbaan rijden als het moet. Als je een rode Micra 1.2 uit '91 op de linkerbaan ziet rijden dan moet je niet meteen op je ego gedrukt voelen en gaan knipperen, maar gewoon even wachten tot die klaar is met inhalen - want ja, dat doe ik ook gewoon met 125-130km/h.
Maar verder, top
Het gaat bij het chippen van een turboloze motor ook niet echt om vermogenswinst, meer het aanpassen van het motormanagement zodat de auto bijvoorbeeld beter trekt in het toerengebied waar je er het meeste aan hebt, of sneller in toeren klimt. Meer doen met de kracht die voor handen is.quote:Op zondag 11 maart 2012 12:42 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Daarbij, chippen bij een atmosferisch blok komt altijd vrij nutteloos over.
Logisch, Laguna's staan alleen maar stil bij de garage terwijl Volvo's echte kilometervreters zijn.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:38 schreef house_is_a_feeling het volgende:
WTFIk krijg een S40 niet verzekerd.
terwijl ik daar al klant was met een Laguna met dezelfde specs & cataloguswaarde!
Leuke woorden, maar de Laguna hoefde alleen naar de garage om te constateren dat de Airco lek was. Qua kilometers is er niets veranderd en ik doe nog steeds zo'n 15000km per jaar. En om dat mij af te wijzen voor een verzekering terwijl op papier de auto weinig veranderd vind ik ronduit asociaal. Ik zit notabene overal te verkondigen hoe goed hun service en prijzen altijd zijn. Andere verzekeraar hoeft van mij niet, die willen meer dan 70 euro.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:50 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Logisch, Laguna's staan alleen maar stil bij de garage terwijl Volvo's echte kilometervreters zijn.
Grapje hoorquote:Op zondag 11 maart 2012 13:56 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Leuke woorden, maar de Laguna hoefde alleen naar de garage om te constateren dat de Airco lek was. Qua kilometers is er niets veranderd en ik doe nog steeds zo'n 15000km per jaar. En om dat mij af te wijzen voor een verzekering terwijl op papier de auto weinig veranderd vind ik ronduit asociaal. Ik zit notabene overal te verkondigen hoe goed hun service en prijzen altijd zijn. Andere verzekeraar hoeft van mij niet, die willen meer dan 70 euro.
Is ook op papier hetzelfde, verschilt in mijn geheugen een paar tientjes.quote:Op zondag 11 maart 2012 13:57 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Grapje hoor
Maar het zal voornamelijk komen door de nieuwwaarde, die nemen ze ook mee.
Allebei 1996. Het enige waar ze over kunnen vallen is 115pk, de Laguna was 95pk. Maar allebei zijn niet echt vermogens waar je (met dat gewicht) als een gestoorde over de weg gaat rijden. Motoren hebben ook nog eens dezelfde inhoud.quote:
Was ik al van plan, het is helaas zondag.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dan is het inderdaad erg raar als ze verder zelfde gewicht (telt ook mee) en nieuwprijs hebben. Bel ze eens op, dan kunnen ze het uitleggen, al zullen ze alleen de methode van berekenen meenemen.
tja, 115 pk = meer dan 75 kw, voor veel, heel veel verzekeraars een "grens" voor het verzekeren van auto's van jongeren... Had met mijn Ibiza ook al moeite hiermee(74 kw, 100 pk), de Puma(iets van 90kw) die ik eerst wou kreeg ik niet eens verzekerd bij b.v. Unive, terwijl ze daar weten dat ik (toen) de meeste kilometers maakte met auto's met 140pk of meer..quote:Op zondag 11 maart 2012 14:03 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Allebei 1996. Het enige waar ze over kunnen vallen is 115pk, de Laguna was 95pk. Maar allebei zijn niet echt vermogens waar je (met dat gewicht) als een gestoorde over de weg gaat rijden. Motoren hebben ook nog eens dezelfde inhoud.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |