Laatst toch maar gedaan. Sinds ik een keer panne heb gehad en t toen ongeveer via mijn ouders ANWB kon regelen wat eigenlijk niet kon. Daarna durfde ik geen lange stukken meer te doen met mijn autoquote:Op zondag 11 maart 2012 23:13 schreef CherryLips het volgende:
Oja, ANWB moet ik ook even aanvragen nog
Ik heb de ballen verstand van dat ding dus ik kan maar beter lid zijnquote:Op zondag 11 maart 2012 23:14 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Laatst toch maar gedaan. Sinds ik een keer panne heb gehad en t toen ongeveer via mijn ouders ANWB kon regelen wat eigenlijk niet kon. Daarna durfde ik geen lange stukken meer te doen met mijn auto. Dus na paar maanden maar eens aangevraagd. Oh en het probleem is nogsteeds via de hotfix opgelost
Zie voorwaarden van je verzekering. Maar ik ga uit van niet.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:13 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ben je eigenlijk verzekerd op trackdays?
Je roept het ook gewoon over jezelf af natuurlijkquote:Op zondag 11 maart 2012 23:17 schreef Goddelijker het volgende:
Ik heb nu iets van een jaar de ANWB, ik had hem net een maand, toen had ik al pech.
True, maar tochquote:Op zondag 11 maart 2012 23:00 schreef H-D het volgende:
[..]
Nja in zo'n Express uit '86 verwacht je ook zoiets toch? Sowieso is zo'n turboloze diesel zo traag als wat
Mja, daarbij scheelt het dus dat 't waarschijnlijk geen superdure auto is. Jouw schadevrije jaren kom ik aardig bij in de buurt maar dat scheelt al. Probleem is wel dat de nieuwprijs van mijn auto nagenoeg twee keer zo hoog is als bij jou. Ook na tien jaar, als de restwaarde nihil is, merk je dat in de verzekering. Ik zal ze binnenkort eens bellen tegen welke waarde ie verzekerd is en eens een vergelijking maken met wat er voor die prijs te koop is.quote:Op zondag 11 maart 2012 22:57 schreef Renesite het volgende:
-verhaal-
Mijn auto nu all-risk voor 45 per maand!
Hoe werkt dat andersom dan? Als je een unieke oldtimer hebt? Die was qua aanschaf misschien helemaal niet duur, maar nu wel?quote:Op zondag 11 maart 2012 23:45 schreef Sjoegerd het volgende:
Ja die verzekering over de nieuwprijs van een auto is echt debiel als de dagwaarde van die betreffende waarde nu bij wijze van overeen komt met een Big Mac menu
Ja rechtsbijstand is heel duur relatief. En over iets minder dan 1.5 jaar ben ik als het goed is een afgestudeerd jurist...duss..dan ga ik daar niet voor betalen..rechtsbijstandquote:Op zondag 11 maart 2012 23:39 schreef Mikkie het volgende:
Wegenwacht NL + Europa hier. Woonplaats kan ik altijd wel een sleepje krijgen. Wel vervangend vervoer Europa.
En inderdaad WA+. Diefstal en brand und so. Rechtbijstand heb ik ook niet. In verhouding best duur en het heeft nog wel een beetje m'n interesse, dus die strijd ga ik dan wel zelf aan, mocht het ooit nodig zijn.
Die laten ze taxeren en voor het getaxeerde bedrag verzekeren geloof ik.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Hoe werkt dat andersom dan? Als je een unieke oldtimer hebt? Die was qua aanschaf misschien helemaal niet duur, maar nu wel?
Ze naaien de boel dus lekkerquote:Op zondag 11 maart 2012 23:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die laten ze taxeren en voor het getaxeerde bedrag verzekeren geloof ik.
Sowieso zou ik echt nooit een turboloze diesel willen ...ook geen oldtimer ofzo..quote:Op zondag 11 maart 2012 23:29 schreef Mikkie het volgende:
Precies. Ik ben tot nu toe twee keer gesleept met de auto van een ander en één keer met m'n eigen auto. Europa Service en daar was ik blij mee, stond bij Hamburg in de buurt
[..]
True, maar toch
[..]
Mja, daarbij scheelt het dus dat 't waarschijnlijk geen superdure auto is. Jouw schadevrije jaren kom ik aardig bij in de buurt maar dat scheelt al. Probleem is wel dat de nieuwprijs van mijn auto nagenoeg twee keer zo hoog is als bij jou. Ook na tien jaar, als de restwaarde nihil is, merk je dat in de verzekering. Ik zal ze binnenkort eens bellen tegen welke waarde ie verzekerd is en eens een vergelijking maken met wat er voor die prijs te koop is.
Die dingen gaan wel verrekte lang mee anders!quote:Op zondag 11 maart 2012 23:52 schreef H-D het volgende:
[..]
Sowieso zou ik echt nooit een turboloze diesel willen ...ook geen oldtimer ofzo..
Dat dan weer wel maar de traagheid vaak ')quote:Op zondag 11 maart 2012 23:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die dingen gaan wel verrekte lang mee anders!
Ach joh, zelfs met mijn 1.1 kun je nog sneller rijden dan de gemiddelde automobilist.quote:Op zondag 11 maart 2012 23:59 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat dan weer wel maar de traagheid vaak ')
Het gaat ook gewoon om het idee. Dat het kan. Dat je het vermogen hebt.quote:Op maandag 12 maart 2012 00:05 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ach joh, zelfs met mijn 1.1 kun je nog sneller rijden dan de gemiddelde automobilist.
Goed voor je e-penis bedoel je?quote:Op maandag 12 maart 2012 00:07 schreef H-D het volgende:
[..]
Het gaat ook gewoon om het idee. Dat het kan. Dat je het vermogen hebt.
Mooie auto Bartholomeus, gefeliciteerd!quote:Op zondag 11 maart 2012 13:22 schreef Bartholomeus het volgende:
[ afbeelding ]
Alleen dan de Sportback uitvoering (5-deurs)![]()
Van maart 2009, 42.000km, 2.0TDI 140pk, automaat, you name it![]()
Alleen geen leer, maar dat vind ik ook niet per se een nadeel dus who cares
Ja, dat kan best zo zijn inderdaad. Maar ik rijd toch altijd in mijn eigenquote:Op maandag 12 maart 2012 08:17 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Maar dat geldt dan alleen voor de verzekerde auto of niet? ANWB is op naam.
Yup, is niet specifiek een VW-probleem, het is met name het koppel wat tot pakweg 2 jaar terug die funest waren voor de versnellingsbakken. Denk hierbij ook aan V8-diesels als de BMW 740d / 745d, Mercedes Benz S400 CDI / S420 CDI.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Is dat zo?Ken iemand die zo'n ding gehad heeft en heb hem nooit over problemen ermee gehoord maar geloof je graag. Het is immers wel een enorm krachtige motor. Heeft de Phaeton met die V10 hetzelfde probleem dan eigenlijk?
Het is wel handig dan maar niet voor mensen met meerdere auto's of voor wanneer je veel in andere auto's rijdt.quote:Op maandag 12 maart 2012 08:23 schreef Renesite het volgende:
[..]
Ja, dat kan best zo zijn inderdaad. Maar ik rijd toch altijd in mijn eigen
Wat spaart het uit aan MRB en dergelijke ongein? BPM za je wel niet veel meer terugkrijgen bij een auto met dergelijke leeftijd.quote:Op zondag 11 maart 2012 14:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Het is gewoon niet eerlijk. Als het zo door gaat ga ik nog op Pools kenteken rijden.
Hier in de omgeving (zit ook redelijk richting de grens) staan wel meer auto's op Duits kenteken, over Poolse kentekens nog maar te zwijgen.quote:Op zondag 11 maart 2012 20:31 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Bij ons in de wijk zit een bmw f11 530d op Duits kenteken. Of het nou s'avonds, s'ochtends is, hij staat er altijd.
Ah oke, wist ik niet maar wel interessantquote:Op maandag 12 maart 2012 08:34 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Yup, is niet specifiek een VW-probleem, het is met name het koppel wat tot pakweg 2 jaar terug die funest waren voor de versnellingsbakken. Denk hierbij ook aan V8-diesels als de BMW 740d / 745d, Mercedes Benz S400 CDI / S420 CDI.
Sterker nog, zelfs de grote AMG-motoren en de S600 van de huidige generatie hebben de "oude" 5-traps versnellingsbak omdat deze zo overdesigned was dat ie het grote koppel wél kan hebben i.t.t. de 7G-tronic die in alle andere MB's zit.
Sommigen hebben mischien geluk dat ze er relatief lang zonder schade aan de versnellingsbak doorheen fietsen, maar ik zou er toch mee uitkijken, helemaal als 2e hands.
In ieder geval aandacht besteden aan de versnellingsbak, en hem eventueel na aankoop reviseren. Dan weet je zeker dat het goed zit en kan je hem minder belasten waardoor ie langer meegaat.quote:Op maandag 12 maart 2012 11:22 schreef H-D het volgende:
[..]
Ah oke, wist ik niet maar wel interessantVan die 7G-tronic tov die 5G-tronic/AMG 5Speedshift wist ik wel maar wist niet dat dat voor die andere auto's ook gold. Beter niet 2e hands kopen dan I guess.
Hmm nja ik was ook niet echt bezig er één te kopen. Kon dat maarquote:Op maandag 12 maart 2012 11:29 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In ieder geval aandacht besteden aan de versnellingsbak, en hem eventueel na aankoop reviseren. Dan weet je zeker dat het goed zit en kan je hem minder belasten waardoor ie langer meegaat.
BMW heeft bij de hudige 760i F01 / F02 (V12, 550pk, groot koppel) hetzelfde probleem, een vriend van mij stond vorig jaar met z'n 760Li op een kruising midden in Keulen en kon geen kant meer op. De bak kraakte en wilde niet meer van versnelling wisselen en dat bij een auto die slechts een paar maanden oud was en 20.000km had gelopen. Toen ben ik wat meer op internet gaan zoeken en bleek het niet eens een weinig voorkomend probleem te zijn, er waren meerdere 760i's met dergelijke problemen.
Maar goed, BMW heeft daar nu een nieuwe (8-traps) automaat in gezet, mischien dat het probleem hiermee verholpen is.
Edit: om die reden zou ik ook nooit een automaat chippen, dan wil je nog wel eens langs de veiligheidsmarge van de versnellingsbak heengaan waardoor deze sneller kapot gaat.
Zou het moeten navragen op mijn werk maar vooral qua belasting zou het schelen. Pakkans is niet heel groot en als ze je aanhouden krijg je volgens mij nog 2 weken de kans om de auto op NL kenteken te zetten, meen ik ergens gelezen te hebben.quote:Op maandag 12 maart 2012 08:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat spaart het uit aan MRB en dergelijke ongein? BPM za je wel niet veel meer terugkrijgen bij een auto met dergelijke leeftijd.
En heb jij nog een mogelijkheid om je (bij familie?) in te schrijven in Polen?quote:Op maandag 12 maart 2012 12:54 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Zou het moeten navragen op mijn werk maar vooral qua belasting zou het schelen. Pakkans is niet heel groot en als ze je aanhouden krijg je volgens mij nog 2 weken de kans om de auto op NL kenteken te zetten, meen ik ergens gelezen te hebben.
Heb trouwens ook de verzekeraar nog gebeld, ik mag gewoon een S40 verzekeren tegen 45e, maar het moet wel telefonisch.
je moet idd ergens ingeschreven staan plus een pools idbewijs hebben dan. dat kost ook extra geld. als laatste eis hanteren de meeste verzekeraars dat je minimaal eens in de 6 maanden in polen bent. dat kost ook weer benzine, dus ik denk niet dat je goedkoper uit bent uiteindelijk.quote:Op maandag 12 maart 2012 13:45 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
En heb jij nog een mogelijkheid om je (bij familie?) in te schrijven in Polen?
Dan ben je ook inwoner van dat land en kunnen ze je helemaal niets meer maken.
Creditcard afschrift van je halfjaarse bestelling bij Merlin of een middagje lunchen in Gdańsk en je bent er geweest.quote:Op maandag 12 maart 2012 14:28 schreef monsterd. het volgende:
[..]
je moet idd ergens ingeschreven staan plus een pools idbewijs hebben dan. dat kost ook extra geld. als laatste eis hanteren de meeste verzekeraars dat je minimaal eens in de 6 maanden in polen bent. dat kost ook weer benzine, dus ik denk niet dat je goedkoper uit bent uiteindelijk.
Wel ergggg veel. Maar niet ontzéttend praktisch wellicht. Maar he, ik zal nooit aan buggys hoeven te denkenquote:Op maandag 12 maart 2012 16:54 schreef JDude het volgende:
Hendig veul bagageruimte met zo'n kofferklep hè?
M'n vorige auto was een hatchback, dus dan is het al gauw ruimer. De opening waarlangs alles er in of uit moet is wel wat krapper inderdaad, dat dan weer wel. Maar goed, of de kinderwagen er in kan is tijdens de proefrit al met succes getestquote:Op maandag 12 maart 2012 17:01 schreef Renesite het volgende:
Wel ergggg veel. Maar niet ontzéttend praktisch wellicht. Maar he, ik zal nooit aan buggys hoeven te denken
Als je het dan onleesbaar maakt doe het dan goedquote:
Dan moet je wel tot het dak doorstapelen, iets wat niet altijd wenselijk is. Een sedan heeft een diepere kofferbak waardoor je meer kwijt (in vergelijking met een hatchback van eenzelfde type) zonder het zicht naar achteren te blokkeren.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:21 schreef Kriegel het volgende:
Is een hatchback over het algemeen niet juist ruimer omdat je veel meer in de hoogte kwijt kunt?
Dat is handig als je hoge staande spullen vervoert, maar met bijv. boodschappentassen ben je beter af met een groter vloeroppervlak.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:21 schreef Kriegel het volgende:
Is een hatchback over het algemeen niet juist ruimer omdat je veel meer in de hoogte kwijt kunt?
Mwah, ik zou eerder gezeik met gekloonde auto's willen voorkomen en derhalve het kenteken privaat houden.quote:
quote:Op maandag 12 maart 2012 17:23 schreef JDude het volgende:
[..]
Dat is handig als je hoge staande spullen vervoert, maar met bijv. boodschappentassen ben je beter af met een groter vloeroppervlak.
Goed, dat is an sich logisch. Het hangt er natuurlijk ook net vanaf welke hatchback en sedan je vergelijkt, een sedan met een enorme kont heeft aardig wat inhoud en een VW Lupo komt er bekaaid af.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:23 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dan moet je wel tot het dak doorstapelen, iets wat niet altijd wenselijk is. Een sedan heeft een diepere kofferbak waardoor je meer kwijt (in vergelijking met een hatchback van eenzelfde type) zonder het zicht naar achteren te blokkeren.
Je vergelijkt natuurlijk eenzelfde type auto en dan de sedan en hatchback uitvoering.quote:Op maandag 12 maart 2012 17:37 schreef Kriegel het volgende:
[..]
[..]
Goed, dat is an sich logisch. Het hangt er natuurlijk ook net vanaf welke hatchback en sedan je vergelijkt, een sedan met een enorme kont heeft aardig wat inhoud en een kleine hatchback bijna niets.
Sedans zijn al jaren niet populair in Nederland. Grotendeels is dat cosmetisch te verklaren, veel Nederlanders vinden een sedan simpelweg niet mooi.quote:Toch is het de beperking als je hoge dingen wilt inladen storend, dat merkte ik zelf toen we bij de Mazda3 een zooitje grote koffers erin wilden zetten, dat ging nét. En dat is volgens mij één van de redenen dat hatchbacks in Nederland tegenwoordig veel populairder zijn. Kijk de verkoopcijfers er maar op na, als een auto zowel een hatch- als sedanuitvoering heeft zal de eerste vrijwel zonder uitzondering beter lopen en minder hard afschrijven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |