abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:29:00 #276
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_109100260
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:24 schreef H-D het volgende:

[..]

Die 1.1 is echt een heel oud blok ( technisch gezien ) en enorm traag. Duss ik weet niet wat je precies zoekt maar Ztec motor erin is altijd beter eigenlijk denk ik.
Ik zoek geen racemonster, maar ik wil wel dat ik een beetje normaal met het verkeer mee kan komen. Het is voor woon/werk verkeer maar ik hoef niet elke dag over de snelweg. Hoogstens een paar keer per maand..
pi_109100404
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:29 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Ik zoek geen racemonster, maar ik wil wel dat ik een beetje normaal met het verkeer mee kan komen. Het is voor woon/werk verkeer maar ik hoef niet elke dag over de snelweg. Hoogstens een paar keer per maand..
Ja nja die dingen hebben iets van 50pk ofzo en een top van rond de 140 dacht ik..dus lijkt me niet zo chill. Die Fiesta's met Ztec kunnen veel beter meekomen met het verkeer. Maar je wilt graag een Fiesta wel?
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:36:30 #278
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_109100723
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:16 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Sinds gisteravond deden de remmen erg vreemd... ABS werkte vaker niet als wel, Kwam een vreemd geluid bij 1 van de remmen vandaan tijdens het remmen, en af en toe remde de auto amper terwijl ik het rempedaal helemaal intrapte... (Gelukkig was er een grasveld, anders was de Seat en een Micra er helemaal niet meer..)

Garage denkt dat er een ABS-sensor stuk is en gaat deze vervangen...(en de zomerwielen er ook maar direct onder zetten... )

nouja balen zeg, maargoed uiteindelijk better safe than sorry toch ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:41:25 #279
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_109100971
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:31 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja nja die dingen hebben iets van 50pk ofzo en een top van rond de 140 dacht ik..dus lijkt me niet zo chill. Die Fiesta's met Ztec kunnen veel beter meekomen met het verkeer. Maar je wilt graag een Fiesta wel?
Nee hoor, hoef niet persé een fiesta. Dit was de eerste bezichtiging die ik gedaan heb voor een auto, dus sta nog open voor alles :).
Wel lastig zeg... een auto kopen en zoeken :P
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:44:31 #280
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_109101139
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:41 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Nee hoor, hoef niet persé een fiesta. Dit was de eerste bezichtiging die ik gedaan heb voor een auto, dus sta nog open voor alles :).
Wel lastig zeg... een auto kopen en zoeken :P
Je bent heus niet de eerste die dat zegt, het is ook onoverzichtelijk als je niet weet waar je op moet letten. :)

Zo'n Swift is trouwens ook wel oké. Beperk jezelf alleen niet tot hele lage kilometerstanden, dat hoeft niks over de auto te zeggen. Jarenlang alleen maar korte stukjes rijden is niet eens goed voor een motor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kriegel op 14-03-2012 19:49:34 ]
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_109101226
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:41 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Nee hoor, hoef niet persé een fiesta. Dit was de eerste bezichtiging die ik gedaan heb voor een auto, dus sta nog open voor alles :).
Wel lastig zeg... een auto kopen en zoeken :P
Maar wel vergelijkbaar klasse/formaat/leeftijd? :P
  woensdag 14 maart 2012 @ 19:50:07 #282
347764 Barbapapamama
Waar is het toilet hier?
pi_109101470
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:44 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Je bent heus niet de eerste die dat zegt, het is ook onoverzichtelijk als je niet weet waar je op moet letten. :)

Zo'n Swift is trouwens ook wel oké. Beperk jezelf alleen niet tot hele lage kilometerstanden, dat hoeft niks over de auto te zeggen.
Klopt, er is zoveel keuze!

Ben ik het mee eens dat ik daar minder naar moet kijken, maar wat is een beetje een goede kilometerstand? Zo rond de 120.000 ?

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:45 schreef H-D het volgende:

[..]

Maar wel vergelijkbaar klasse/formaat/leeftijd? :P
Qua prijsklasse is het wel ongeveer wat ik er voor wil uitgeven, formaat was ook prima maar iets hoger is ook welkom. Zo rond 1997 is ook prima voor mij, het gaat er mij vooral om dat hij betrouwbaar is.
Overigens zou de auto rond de 200KM rijden iedere week en dan bijna geen snelweg.
pi_109101977
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:50 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Klopt, er is zoveel keuze!

Ben ik het mee eens dat ik daar minder naar moet kijken, maar wat is een beetje een goede kilometerstand? Zo rond de 120.000 ?

[..]

Qua prijsklasse is het wel ongeveer wat ik er voor wil uitgeven, formaat was ook prima maar iets hoger is ook welkom. Zo rond 1997 is ook prima voor mij, het gaat er mij vooral om dat hij betrouwbaar is.
Overigens zou de auto rond de 200KM rijden iedere week en dan bijna geen snelweg.
Wel geinig toch?
http://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/100-serie/8421819
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:15:51 #284
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_109103079
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 19:50 schreef Barbapapamama het volgende:

[..]

Klopt, er is zoveel keuze!

Ben ik het mee eens dat ik daar minder naar moet kijken, maar wat is een beetje een goede kilometerstand? Zo rond de 120.000 ?
Dat kan prima als de auto gewoon netjes onderhouden is (liefst aantoonbaar natuurlijk), vooral dat is belangrijk omdat je anders het risico loopt op allerlei achterstallige kosten. Als de distributieriem en waterpomp redelijk kort geleden vervangen zijn is dat ook een aardig voordeel.

Bewezen onderhoud is met name belangrijk bij het kopen via een handelaar, anders in deze prijsklasse het liefst bij een particulier.

Let altijd op de advertentie-inhoud, schrijfstijl e.d, daar kun je met een scherp oog regelmatig al wat uit afleiden over de vorige eigenaar. In de regel: hoe meer details, hoe beter. Zie het ook niet direct als een nadeel als een auto een klein probleempje heeft zoals een lichte deuk (makkelijk oplosbaar), dat diegene dat eerlijk durft aan te geven vertelt al min of meer dat je niet bedonderd gaat worden.

http://link.marktplaats.nl/534883701
http://link.marktplaats.nl/516406134
http://link.marktplaats.nl/539896219

Dit lijken me wel nette Swifts bijvoorbeeld.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_109103138
De Bartmobile MK2 staat ook te koop, voor het dubbele van de inruilwaarde :')
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_109103220
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:15 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Dat kan prima als de auto gewoon netjes onderhouden is (liefst aantoonbaar natuurlijk), vooral dat is belangrijk omdat je anders het risico loopt op allerlei achterstallige kosten. Als de distributieriem en waterpomp redelijk kort geleden vervangen zijn is dat ook een aardig voordeel.

Bewezen onderhoud is met name belangrijk bij het kopen via een handelaar, anders in deze prijsklasse het liefst bij een particulier.

Let altijd op de advertentie-inhoud, schrijfstijl e.d, daar kun je met een scherp oog regelmatig al wat uit afleiden over de vorige eigenaar. In de regel: hoe meer details, hoe beter. Zie het ook niet direct als een nadeel als een auto een klein probleempje heeft zoals een lichte deuk, dat diegene dat eerlijk durft aan te geven vertelt al min of meer dat je niet bedonderd gaat worden.

http://link.marktplaats.nl/534883701
http://link.marktplaats.nl/516406134
http://link.marktplaats.nl/539896219

Dit lijken me wel nette Swifts bijvoorbeeld.
Handelaren willen je in deze klasse idd nog weleens een bij elkaar gelast wrak verkopen voor ¤1250 te veel :')
pi_109103514
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:16 schreef Bartholomeus het volgende:
De Bartmobile MK2 staat ook te koop, voor het dubbele van de inruilwaarde :')
Directeur van een bedrijf waar ik werk, had vroeger een GTi'tje, toendertijd een demo-model gekocht.. Maand later kreeg hij een auto van de zaak, dus weer naar zelfde dealer geweest, had in totaal 500 km met de auto gereden en kon er 20.000 voor krijgen(had 30.000 betaald), hoezo oplichterij?
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_109103746
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:22 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Directeur van een bedrijf waar ik werk, had vroeger een GTi'tje, toendertijd een demo-model gekocht.. Maand later kreeg hij een auto van de zaak, dus weer naar zelfde dealer geweest, had in totaal 500 km met de auto gereden en kon er 20.000 voor krijgen(had 30.000 betaald), hoezo oplichterij?
Ja nja oplichting. Je weet gewoon dat dat zo werkt met inruilprijzen en dergelijke.
pi_109103785
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:22 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Directeur van een bedrijf waar ik werk, had vroeger een GTi'tje, toendertijd een demo-model gekocht.. Maand later kreeg hij een auto van de zaak, dus weer naar zelfde dealer geweest, had in totaal 500 km met de auto gereden en kon er 20.000 voor krijgen(had 30.000 betaald), hoezo oplichterij?
Nouja ik heb met dat ding zo'n 170.000km gereden, en degene voor mij nog eens 180.000. Voor dat geld heeft hij natuurlijk ook het risico :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:33:01 #290
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_109104088
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:18 schreef H-D het volgende:

[..]

Handelaren willen je in deze klasse idd nog weleens een bij elkaar gelast wrak verkopen voor ¤1250 te veel :')
Het 'risico' hangt natuurlijk ook een beetje af van de vraagprijs en hoe die zich verhoudt tot het gemiddelde, maar rond de 1000 euro (en zeker daaronder) moet je altijd gewoon link uitkijken met auto's zonder historie bij een handelaartje. Veel dozenschuivers die niet weten wat ze verkopen, en inderdaad soms ook sjacheraars. :N
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_109104244
Oh trouwens, nu ik er opeens weer aan denk, van de winter stond ik op een berg om op te rijden toen het gesneeuwd had, het was erg glad daar, maar er kwam een auto van links die voorrang had omdat ik uit een uitrit kwam. Na de auto voor gelaten te hebben wou ik zelf oprijden, maar dit lukte niet omdat de auto doorslipte waardoor ik dus een meter of 10/12 achteruit rolde. Hierna sloeg de auto plotseling af en kon ik hem niet direct weer starten. Lichten uit, minuutje of 2/3 gewacht en hij startte gewoon direct.
Heeft er iemand een idee hoe dit kan?
pi_109104406
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:33 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Het 'risico' hangt natuurlijk ook een beetje af van de vraagprijs en hoe die zich verhoudt tot het gemiddelde, maar rond de 1000 euro (en zeker daaronder) moet je altijd gewoon link uitkijken met auto's zonder historie bij een handelaartje. Veel dozenschuivers die niet weten wat ze verkopen, en inderdaad soms ook sjacheraars. :N
Ja dat is waar. Maar wat jij zegt onder en rond de 1000 euro staan er een hoop van die kampers/paupers/sjacheraars te springen om je een of ander wrak te verkopen wat zodra je de hoek om bent van ellende uit elkaar valt. En vaak weten die wel dat het gewoon schrot is. Ik kan me hier een topic herrineren waarin ook iemand een eerste auto wilde kopen en met allerlei dubieuze bedrijven en auto's aan kwam zetten en uiteindelijk voor veel te veel geld een gare Clio bij zo'n handelaar gekocht had. Zo'n fout moet je dus niet maken. Been there done that. Niet leuk.
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:44:30 #293
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_109104697
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:39 schreef H-D het volgende:

[..]

Ja dat is waar. Maar wat jij zegt onder en rond de 1000 euro staan er een hoop van die kampers/paupers/sjacheraars te springen om je een of ander wrak te verkopen wat zodra je de hoek om bent van ellende uit elkaar valt. En vaak weten die wel dat het gewoon schrot is. Ik kan me hier een topic herrineren waarin ook iemand een eerste auto wilde kopen en met allerlei dubieuze bedrijven en auto's aan kwam zetten en uiteindelijk voor veel te veel geld een gare Clio bij zo'n handelaar gekocht had. Zo'n fout moet je dus niet maken. Been there done that. Niet leuk.
Oh god, ik weet wie je bedoelt, die meid van laatst. Zo irritant was dat.

Daar kan ik dus gewoon echt niet tegen; dan vragen ze je om hulp, je steekt er allemaal moeite in met uitleggen en adviseren, en vervolgens gaan ze op eigen houtje bij een willekeurige tent een gare auto kopen voor teveel geld. Ding was ondergemotoriseerd en had allemaal gebreken die d'r meteen opvielen, maar wel gekocht.

Val me dan niet lastig als je toch niet gaat luisteren. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_109104939
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:44 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Oh god, ik weet wie je bedoelt, die meid van laatst. Zo irritant was dat.

Daar kan ik dus gewoon echt niet tegen; dan vragen ze je om hulp, je steekt er allemaal moeite in met uitleggen en adviseren, en vervolgens gaan ze op eigen houtje bij een willekeurige tent een gare auto kopen voor teveel geld. Ding was ondergemotoriseerd en had allemaal duidelijke gebreken. Val me dan niet lastig als je toch niet gaat luisteren. :')
Die Clio was praktisch op :{ gunstigste geval niet uitgelijnd, gare sloten, gare stereo., foute km stand...motorisatie weet ik niet eens meer :') bij dat soort paupers waar zij toen die Clio gehaald had moet je dus gewoon nooit een auto kopen. ( ok tenzij je zelf enorm handig met auto's bent, er veel verstand van hebt èn je een goeie prijs/handelsprijs krijgt). Maar ik snapte idd ook niet waarom ze er zoveel geld, of uberhaupt geld, voor neergeteld heeft. Ze zag idd zelf al die shit ook al...koop het dan gewoon niet.

Goeie/beleefde ninja edit btw :+
  woensdag 14 maart 2012 @ 20:50:05 #295
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_109105029
Ik maak altijd ninja-edits om de een of andere vage reden. :') Sorry.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_109105095
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:50 schreef Kriegel het volgende:
Ik maak altijd ninja-edits om de een of andere vage reden. :') Sorry.
Nvm. Meid staat ook wat netter/respectvoller enzo :D :P
pi_109105246
Trouwens, voor de volgende OP graag mijn dinges aanpassen ;)

Audi A3, 2.0TDI, 2009. Foto komt als het een keer mooi weer is :P
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:00:56 #298
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_109105622
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 20:51 schreef H-D het volgende:

[..]

Nvm. Meid staat ook wat netter/respectvoller enzo :D :P
Ja, er kwam even wat frustratie boven. :P

Kijk, ik weet ook wel dat ik soms véél meer moeite in die vraagstukken steek dan eigenlijk verlangd wordt (geloof me, ik ben in staat om een uur lang te pluizen naar de beste deals voor iemand die ik niet eens ken), en je mag niet verlangen dat iemand klakkeloos naar je advies gaat luisteren. Dat zou egoïstisch zijn.

Echter, dan het is wel prettig als je goede raad in ieder geval niet volkomen in de wind geslagen wordt, zonder verklaring of wat ook. Je klopt hier aan omdat je er zelf niks vanaf weet, ga dan ook niet vervolgens zelf lopen klooien. Dat is dan van jouw kant (degene die om hulp vraagt) weer lichtelijk respectloos.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_109105897
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 21:00 schreef Kriegel het volgende:

[..]

Ja, er kwam even wat frustratie boven. :P

Kijk, ik weet ook wel dat ik soms véél meer moeite in die vraagstukken steek dan eigenlijk verlangd wordt (geloof me, ik ben in staat om een uur lang te pluizen naar de beste deals voor iemand die ik niet eens ken), en je mag niet verlangen dat iemand klakkeloos naar je advies gaat luisteren. Dat zou egoïstisch zijn.

Echter, dan het is wel prettig als je goede raad in ieder geval niet volkomen in de wind geslagen wordt, zonder verklaring of wat ook. Je klopt hier aan omdat je er zelf niks vanaf weet, ga dan ook niet vervolgens zelf lopen klooien. Dat is dan van jouw kant weer lichtelijk respectloos.
Ik snap je ook wel! Je hebt ook gewoon een punt. Ze vroeg zelf advies en was ook nog helemaal lyrisch over onze comments en alles en dan ga je out of the blue bij zo'n pauper een Clio halen... :{ Ik vind het ook echt wel tof dat je altijd zo veel moeite zoekt met deals voor users hier. Meestal zoek ik gewoon een voorbeeld van wat ik denk dat wel iets kan zijn..en de rest moeten ze zelf doen dan :P tenzij ik heel verveeld ben ofzo :+ of het om auto's gaat waar ik zelf iets mee heb. Maar dat is vaak niet het geval hier bij mensen die een eerste auto zoeken :P

Ik heb me trouwens voorgenomen weer meer in PTA te zijn en me niet meer boos te maken in discussies elders op het FOK!. :+
  woensdag 14 maart 2012 @ 21:09:46 #300
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_109106082
Ik heb sinds ik m'n studie thuis volg last van teveel vrije tijd, dan krijg je zulke uitspattingen. :')
Voor iemand met een waarschijnlijk vollere agenda doe jij het ook prima.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')