Nja als je fatsoenlijke garantie hebt moet er niks aan de hand zijnquote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:56 schreef Coca_Cola het volgende:
Oh god er branden sinds vandaag 3 gele lampjes op het dashboard tijdens het rijden samen met de melding, start stop niet beschikbaar laat motor controleren.
Gaat goed hoor met mijn Fiat 500, die ik pas 1 dag heb.
Morgen dus naar de garage ermee want er zit gelukkig nog garantie erop.
Klopt maar heel veel 400's hebben geloof ik ook gewoon een conventionele 4bak automaat ipv de CVT. CVT was toen ook al een optie en niet standaard dacht ik.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 23:24 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Die automaten uit een 400 serie (CVT) schijnen niet zo jofel te zijn heb ik een aantal keren ergens gelezen.
Renault motoren zitten erin, toch? Dat maakt het waarschijnlijk niet de allerbeste Volvo ooit, nee. Maar ja, toch nog degelijker dan 50% van wat op de weg zit.quote:Op woensdag 14 maart 2012 12:05 schreef Marco001 het volgende:
Wij hebben een 440 gehad, handbak, prima auto, tot de motor in de soep liep...
geen flauw idee... Geloof dat dat ding destijds kapot is gegaan door een defecte v-snaar, terwijl we altijd dachten dat er een ketting inzat.... XDquote:Op woensdag 14 maart 2012 12:43 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Renault motoren zitten erin, toch? Dat maakt het waarschijnlijk niet de allerbeste Volvo ooit, nee. Maar ja, toch nog degelijker dan 50% van wat op de weg zit.
Tenzij je er lang mee door blijft rijden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 13:22 schreef Kriegel het volgende:
Ehhh, distributiesnaar dan toch? Als een V-snaar knapt gaat je motor niet naar de tering.
Uhm, jawel. Dat er in '98 helemaal geen Fiesta met een 1.1 bestond. Die motor zit (met die cylinderinhoud) in de Mk3 Fiesta, en de allerlaatste daarvan komt uit '97.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:32 schreef Barbapapamama het volgende:
Vandaag gekeken naar een ford fiesta uit 98, 60.000 op te teller voor 1250 euro.
1.1 motor erin, reed opzich prima.
Iemand iets aan te merken op deze auto?
Dan was het 97quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:46 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Uhm, jawel. Dat er in '98 helemaal geen Fiesta met een 1.1 bestond. Die motor zit (met die cylinderinhoud) in de Mk3 Fiesta, en de allerlaatste daarvan komt uit '97.
Ja, dat is de ouwe Kent motor die Ford al sinds de jaren '50 gebruikte, die in de Fiesta Mk3 is de op één na laatste uitvoering. Het is een sloom ding met een kenmerkend ratelend geluid dat ik altijd een beetje storend heb gevonden.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:29 schreef Barbapapamama het volgende:
[..]
Dan was het 97heb ik niet goed gekeken op de papieren ervan.
Garagist zei in ieder geval dat er een A (?) motor op lag met 8 kleppen en aandrijving via ketting 1100cc.
Weet niet of jou dat iets zegt?
Technische kennis is er wel, en anders ken ik wel genoeg mensen die verstand hebben van auto's.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Voor ¤1000 koop je een Golf of Kadett. Wel leuk spul hoor, zeker met RWD. Maar als je maar zo weinig over hebt voor een auto dan moet je er wel rekening mee houden dat het onderhoud en rijden geld kost (en technische kennis vooral).
Heb hier noodgedwongen nu ook zo'n corolla staan, alleen dan blauw..quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:47 schreef Renesite het volgende:
Ow!
Mijn oude autootje (zonder fotootje nog) staat ook weer te koop
http://newkies.autokopen.nl/index.php?module=vetos-brouwer;&action=detail&carid=5174135
Alleen heeft hij heus geen mistlampen
En is niet zwart
Huh, wat is er met je seat dan?quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:08 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Heb hier noodgedwongen nu ook zo'n corolla staan, alleen dan blauw..
Sinds gisteravond deden de remmen erg vreemd... ABS werkte vaker niet als wel, Kwam een vreemd geluid bij 1 van de remmen vandaan tijdens het remmen, en af en toe remde de auto amper terwijl ik het rempedaal helemaal intrapte... (Gelukkig was er een grasveld, anders was de Seat en een Micra er helemaal niet meer..)quote:
Die 1.1 is echt een heel oud blok ( technisch gezien ) en enorm traag. Duss ik weet niet wat je precies zoekt maar Ztec motor erin is altijd beter eigenlijk denk ik.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:32 schreef Barbapapamama het volgende:
Vandaag gekeken naar een ford fiesta uit 98, 60.000 op te teller voor 1250 euro.
1.1 motor erin, reed opzich prima.
Iemand iets aan te merken op deze auto? Zijn even kort langs onze garagist geweest en deze vertelde dat er weinig mee is gereden en er dus niet gekloot is met de km stand.
Enigste nadeel ervan was dat de kofferbak opengemaakt moet worden met een ijzerdraad vanuit de binnenkant en dat er een klein roestplekje zat bij een wielkas.
Klopt inderdaad, je hoorde een kleine ratel in de motor.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:47 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Ja, dat is de ouwe Kent motor die Ford al sinds de jaren '50 gebruikte, die in de Fiesta Mk3 is de op één na laatste uitvoering. Het is een sloom ding met een kenmerkend ratelend geluid dat ik altijd een beetje storend heb gevonden.
Persoonlijk zou ik iets heel anders nemen of doorzoeken naar een Fiesta Mk4 met de 1.25 16-kleps Zetec motor.
http://link.marktplaats.nl/533273181
Zoiets als dit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |