quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:40 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Zucht.. beste resultaat ooit in F3:
5e
Faal, faal, faal
[ afbeelding ]
Ze zullen haar inderdaad hoogstwaarschijnlijk alleen als marketinginstrument gebruiken. Maar het was leuker geweest als het een vrouw was geweest met het talent om ook daadwerkelijk in de F1 te kunnen deelnemen.quote:Op woensdag 7 maart 2012 18:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tis gewoon een gevalletje:
Marussia heeft geld nodig, en met een geblondeerde snol kun je misschien wat geld binnenharken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar neem dan een mooie meid. Een Ashley Force bijvoorbeeld, ook al kan die alleen maar dragracen..
[ afbeelding ]![]()
Wat een blind paard.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een prachtig filmpje met mevrouw in de hoofdrol:
vanaf 35 seconden
Niet, denk dat ze haar alleen bij media-evenementen laten rijden.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat is deze dan?
Hoeveel zou ze daadwerkelijk mogen testen denken jullie?
Ik denk dat ze eerder een fluffer is voor Timo ..quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat is deze dan?
Hoeveel zou ze daadwerkelijk mogen testen denken jullie?
Bedankt, nou zie ik dat voor me.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:24 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder een fluffer is voor Timo ..
Ze moeten hem ergens mee "tevreden" houden ..quote:
quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:24 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerder een fluffer is voor Timo ..
denk niet dat ze een groen uniform heeft met leren muts en bijbehorende zweepquote:Op woensdag 7 maart 2012 19:32 schreef Fiorano het volgende:
Hoe heeft dat mens der superlicentie gehaald? Was Mosley toen nog voorzitter, dan snap ik het ineens
Snap ik in ieder geval wel waarom het team nu geen Virgin meer heet.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:28 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
[..]
Ze moeten hem ergens mee "tevreden" houden ..
quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:36 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Snap ik in ieder geval wel waarom het team nu geen Virgin meer heet.
Vorig jaar kon gewoon. Had toen kaarten voor Zondag gewonnen en had toen Vrijdag- en Zaterdagkaarten bij gekocht.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:15 schreef Geralt het volgende:
Ik heb een mailtje gestuurd naar Spa hoe het zit.
Als ik antwoord krijg zal ik het wel laten weten.
(met betrekking op kaarten voor de zaterdag)
Die zet Lotus dus op plek 2quote:Wereld Focus: technische analyse van de wintertests
06 maart 2012 01:07 Geschreven door: Luigi Mazzola 341 reacties
Ik wil dit artikel wil ik overwegen om een "verzameling" van technische aanwijzingen zijn te beginnen, het bedanken van de redactie van BlogF1.it voor het geven van mij de kans om terug te duiken in de wereld van de Formule 1, liet ik 2 jaar vanaf nu. In Ferrari, tot 2007, hij het testteam en een van mijn taken geleid, moet ik zeggen de waarheid is niet zo gemakkelijk, maar op hetzelfde moment spannend voor de last van verantwoordelijkheid was om te reageren op de dagelijkse telefoongesprekken de advocaat Montezemolo, Jean Todt en Ross Brawn die me vroeg een duidelijke en beknopte analyse van wat was de situatie van onze prestaties ten opzichte van anderen.
Om te kunnen reageren kennis van zaken, tijdens het testen, ik posizionavo telemetrie en ik heb 2 monitoren: een keek in onze telemetrie, om het gedrag van de auto te begrijpen, keek in real time in de hele geschiedenis van de tijd andere rijders, in een poging hun brandstof belastingen raden. In deze dagen met veel plezier - de passie is een lelijk beest - Ik heb geprobeerd om hetzelfde kantoor te doen, uiteraard zonder de monitor telemetrie.
Ik probeer een 'zeer intuïtieve analyse, ondersteund door de ervaring, na het sluiten van deze winter tests, uitgaande van een prestatie-ranking van teams doen. Om wetenschappelijke Ik moet veronderstellingen, namelijk te maken:
- Alle voertuigen hebben voldaan aan de 2012 technische voorschriften;
- Geen enkel voertuig heeft afgelegd ondergewicht, de winter trucs om de prestaties te verdienen;
- Tijdens de simulaties van de kwalificatie alle rijders hebben de DRS en het KERS;
- Tijdens de gesimuleerde race, heeft de bestuurder geen gebruik van de DRS;
- Het effect van het gewicht wordt geschat op 0,35 s / kg per ronde;
Ik gaf meer belang aan de laatste test in Barcelona (1-4 maart). De Red Bull is verborgen en niet heeft gehad een test rustig, met veel stops en weinig echte simulaties van GP. Ik moet dat hield ik in mijn overwegingen bekennen ten aanzien van de superioriteit hij had vorig jaar, want ik kon niet duidelijk zien de superioriteit van hetzelfde dit jaar.
Ook McLaren niet veel zijn blootgesteld, maar in vergelijking met Red Bull, was een test uit met minder problemen en meer significant. De Mercedes heeft altijd geschoten met veel brandstof aan boord, zelfs in snelle ronden.
De Lotus en de laatste test in Jerez naar Barcelona was heel snel vanaf het begin, met weinig problemen, en gericht op echte simulaties van GP.
Wat u kunt zien van alle gegevens is een eerste onderverdeling van Rondetijd:
1) Groep Rondetijd rond 22 januari-23 januari tijdens de run met een laag brandstofverbruik belasting
2) Groep Rondetijd rond 29 januari-30 januari tijdens de lange runs met de hoge brandstofprijzen belasting
Als een verschil tussen de twee groepen een waarde van ongeveer 7 seconden. Een zeer grote waarde, maar gerechtvaardigd. Om een huisarts kost het ongeveer 150 kg en hebben een laag brandstofverbruik belasting simulatie teams meestal ongeveer 20 kg te gebruiken, waardoor een verschil van ongeveer 130 kg. In termen van Rondetijd 130 kg betekent 4,5 seconden (met een impact gewicht van 0,35 s / kg ronde).
Om te komen tot 7 seconden Ik heb begrepen dat de piloten niet de DRS te gebruiken in race simulaties, en het gebruikt hebben in de kwalificatie run (ik kan me voorstellen dat Barcelona de moeite waard is ongeveer 1-1,5 seconden). Bovendien, waarschijnlijk op de lange termijn het team hebben ook gekozen om oude banden te gebruiken. Er moet ook worden bedacht dat een pilot met 150 kg niet kan doen, dat zou ideaal trajecten te maken met 20 kg toen en daar 'een verder verlies van Rondetijd.
Als we kijken naar allen tijde voor alle vier de dagen, kunnen we een of andere manier voelen de trend van de hoeveelheid brandstof gebruikt, die zijn samengevat in deze tabel.
BEST TEAM LapTime beste brandstof LOAD hypothese LapTime geen brandstof
Red Bull Renault 1:22.6 1:20.9 50 kg
Mercedes McLaren 1:22.1 1:21.4 20 Kg
Ferrari 1:22.2 1:21.5 20 Kg
Mercedes AMG 1:22.9 1:21.5 50 kg
Lotus Renault 1:22.0 1:21.3 20 Kg
Force India Mercedes 1:22.3 20 Kg 1.21.6
Sauber Ferrari 1:22.0 1:21.6 20 Kg
Toro Rosso Ferrari 1:22.1 1:21.7 10 Kg
Williams Renault 1:22.2 1:21.5 20 Kg
Caterham Renault 1:22.6 1:22.3 10 Kg
In de laatste kolom is de "genormaliseerd", dat wil zeggen Rondetijd van elk team alsof hij 0 kg brandstof aan boord. Als je kijkt naar het klassement blijkt dat:
> De Red Bull is nog steeds voor;
> De Lotus is de tweede van kracht;
> De McLaren is het derde kracht is;
> Ferrari - Mercedes - Williams is de vierde kracht;
> Force India-Sauber - Toro Rosso zijn de vijfde kracht;
> Tot slot is er 'de Caterham;
Er is een verbazingwekkende balans die typisch zijn voor de winter testen dat niet voorstellen dat een team een beetje 'spelen met het gewicht van de auto heeft. Het kan zijn dat het team vorig jaar waren ver achter in termen van prestaties als Sauber, Williams of Caterham zijn.
De Ferrari op schoot is niet zo slecht. Natuurlijk, als de overtuiging was het de eerste keer begrijp ik de teleurstelling van Pat Fry, maar als je kijkt naar alles en als je denkt dat er 20 GP, ook ik fascerei hoofd. Ferrari heeft de kracht om te herstellen, ook al is pessimistisch en teleurgesteld door het feit dat in 2011 werkte hij aan de technische voorkant om te beginnen.
Ik heb geprobeerd om een andere parameter die volgens mij erg belangrijk voor de prestaties in de race te evalueren: de stijging van de tijd als gevolg van slijtage van de banden. Ik heb nog nooit gewerkt met Pirelli, die ook een ongelooflijke klus te klaren in 2011, en dus niet tot in detail weten ilcomportamento van hun banden. Als ik kijk naar de verschillende stints tijdens de lange runs, zie ik dat ik een harde stof aanvaardbaar te zijn in Barcelona, met een vrijwel uniforme degradatie tussen de voorste en achterste hebben. Als we kijken naar de zachte of supersoft is er een degradatie veel belangrijker, vooral aan de achterkant, als de tijd vervallen in een progressieve manier zonder het geven van tekenen van stabilisatie. Er is een nieuwsgierigheid: het einde van elke stint van bijna alle stuurprogramma's is er een sterke toename Rondetijd. Ik kan me voorstellen dat het linker voorwiel, des te meer benadrukt in Barcelona, is volledig versleten en niet in staat om grip te produceren.
Ik geëvalueerd stint stint voor alle bestuurders en het is moeilijk om te begrijpen van de verschillen tussen de werkelijke hoeveelheid benzine en het type rubber gebruikt om een representatief aantal te identificeren. Wat ik heb kunnen doen, is een statistische analyse, het geven van een waarde van 1 tot 5 afhankelijk van de mate van afbraak (1 = laag degradatie, afbraak 5 = hoog). Uiteindelijk kreeg ik deze resultaten:
TEAM AFBRAAK
Red Bull Renault 1
McLaren Mercedes 2
Ferrari 3
AMG Mercedes 4
Lotus Renault 2
Force India Mercedes 2
Sauber Ferrari 3
Toro Rosso Ferrari 2
3 Williams Renault
Caterham Renault 3
Als we kijken naar deze cijfers, zien we dat:
- Red Bull en 'de beste, opnieuw gevolgd door Lotus
- McLaren, Force India en Toro Rosso zijn op een lijn met Lotus
- Mercedes auto is de slechtste van dit standpunt
- Ferrari met Sauber, Williams en Caterham
- Nogmaals, vergeet niet dat als Sauber, Williams en Caterham hebben zich een beetje '"lichter" dan is de degradatie lager is.
Ongetwijfeld is de degradatie in verband met aerodynamische kwaliteiten van de auto en laat zien die gewerkt heeft beter in de interpretatie van de 2012 technische voorschriften. Lotus lijkt te hebben een lange weg ten opzichte van 2011 (altijd denken aan de basishypothese die ervan uitgaat dat ze actief zijn met de regelgeving).
Uiteindelijk zie ik een zeer evenwichtig in de schoot, maar de dingen beginnen te veranderen als je kijkt naar de consistentie in de race. De Red Bull neem ik aan van te voren al de Lotus te zijn en de tweede kracht volgde vlak achter de McLaren. In het compromis tussen snelheid en consistentie rond, hebben Sauber en Williams bleek snel gevolgd door Ferrari, Mercedes, Force India en Toro Rosso.
Nu ik klaar bent met het doen van de waarzegger, wil ik een belangrijk gegeven toe te voegen: de eerste om een bepaald oordeel baseren op de werkelijke prestaties van alle auto's moeten we minstens 3 GP wachten om een geldige statistische hebben. Het type van het spoor, weer onzekerheden, te begrijpen hoe het instellen van de auto en de best mogelijke problemen met de betrouwbaarheid moeten worden in het spel gebracht en dit is de tijd om een definitief oordeel te vellen.
In minder dan twee weken van het seizoen begint eindelijk. We hekel aan de eerste woensdag na de GP in Melbourne!
Beste wensen aan alle
Luigi Mazzola
quote:BAM JUNGE!!
zo machts man dass du verdammte scheismiechel!!![]()
Ik geloof je. Die vertaling is namelijk niks. :pquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:49 schreef Geralt het volgende:
Ik kwam net op een italiaanse blog en daar vond ik een analyse van de testtijden van Luigi Mazzola.
Die is ruim 20 jaar werkzaam geweest voor Ferrari, waarvan de laatste 12 jaar als manager van het testteam.
Daar ik (buiten pizza en spaghetti) geen woord italiaans spreekt even vertaald met google translate:
[..]
Die zet Lotus dus op plek 2
Nouja best leesbaar toch?quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:13 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik geloof je. Die vertaling is namelijk niks. :p
Dan nog liever de nieuwe GP3 coureur Vicky Piriaquote:Op woensdag 7 maart 2012 18:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tis gewoon een gevalletje:
Marussia heeft geld nodig, en met een geblondeerde snol kun je misschien wat geld binnenharken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar neem dan een mooie meid. Een Ashley Force bijvoorbeeld, ook al kan die alleen maar dragracen..
[ afbeelding ]![]()
quote:Op woensdag 7 maart 2012 21:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan nog liever de nieuwe GP3 coureur Vicky Piria
Naast coureur is ze ook nog model.
[ afbeelding ]
Rare analyse, waarom zou Mercedes maar 1,4 winnen met 50KG minder en RBR 1,7?quote:Op woensdag 7 maart 2012 20:49 schreef Geralt het volgende:
Ik kwam net op een italiaanse blog en daar vond ik een analyse van de testtijden van Luigi Mazzola.
Die is ruim 20 jaar werkzaam geweest voor Ferrari, waarvan de laatste 12 jaar als manager van het testteam.
Daar ik (buiten pizza en spaghetti) geen woord italiaans spreekt even vertaald met google translate:
[..]
Die zet Lotus dus op plek 2
Daar is aerodynamisch niets mis meequote:Op woensdag 7 maart 2012 21:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan nog liever de nieuwe GP3 coureur Vicky Piria
Naast coureur is ze ook nog model.
[ afbeelding ]
Button gaat er dit jaar wel op vooruit dus dat zal er voor hem in 2012 wat beter uitzien tov Hamiltonquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat verschil tussen Button en Hamilton.
Dat is idd wel een erg groot verschil...quote:Op donderdag 8 maart 2012 09:49 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Dat verschil tussen Button en Hamilton.
zijn bescheiden salaris werd waarschijnlijk door Mercedes opgehoestquote:
Dat zelfde geldt voor Williams waar Senna 14miljoen euro meebrengt tov kleine 3 miljoen die Barrichello kosttequote:Op donderdag 8 maart 2012 10:13 schreef koffiezwartsterk het volgende:
Trulli eruit voor Petrov levert Caterham ook een partij euro's op zeg!
Artikel was in het Frans vandaar dat ik alleen de bedragen heb gekopieerd, maar voorzover ik het begrijp is het een totaalplaatje, dus inclusief sponsors en reclame inkomsten, voor het hele artikel zie;quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:25 schreef M.Melandri het volgende:
Interessant lijstje, al vraag ik me wel af in hoeverre persoonlijke sponsoren en bonussen erin verwerkt zitten.
Er zijn wel meer coureurs die een deel niet via de renstal krijgen, maar dat is dus niet in dit overzicht verwerkt begrijp ik....quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zijn bescheiden salaris werd waarschijnlijk door Mercedes opgehoest
Verschil is bij mercedes en ferrari groter hoorquote:Op donderdag 8 maart 2012 10:10 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Dat is idd wel een erg groot verschil...
In status of prestaties?quote:Op donderdag 8 maart 2012 11:43 schreef Fiorano het volgende:
Verschil tussen de coureurs bij Ferrari en Mercedes is ook groter
Hij kan beter even langs de ferrari pitbox lopenquote:Op woensdag 7 maart 2012 20:59 schreef Geralt het volgende:
Zou wel gaaf zijn. 2 jaar weg, terug komen bij ogenschijnlijk geen topteam en dan vervolgens een podium in de eerste race pakken.
Als ik Kimi was en dat lukte dan zou ik na afloop het volgende SMS-en naar Schumacher:
[..]
De commerciele waarde van Schumacher is nog steeds enorm ondanks dat zijn prestaties daarbij achterblijven sinds zijn terugkeerquote:Op donderdag 8 maart 2012 12:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Daarnaast zal Schumacher veel persoonlijke sponsoren hebben. En niet alleen puur vanuit Mercedes betaald worden.
Hij kreeg toch alleen het eerste jaar na Ferrari ik geloof 17 miljoen als hij niet bij een ander team ging rijden?quote:Op donderdag 8 maart 2012 12:16 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hij kan beter even langs de ferrari pitbox lopen
2 Jaar tientallen miljoenen gekregen om vakantie te vieren, bij terugkomst ferrari verslaan
Luigi moet 175 seizoenen racen tegen dat salaris wil hij hetzelfde beuren als Alonsoquote:Op donderdag 8 maart 2012 09:39 schreef Tarado het volgende:
Altijd leuk voor de statistiek, de salarissen van 2011
La grille complète des revenus des pilotes en 2011
1 – Fernando Alonso : 35 millions d’euros
2 – Michael Schumacher : 31 millions d’euros
3 – Lewis Hamilton : 29.5 millions d’euros
4 – Sébastian Vettel : 18.5 millions d’euros
5 – Jenson Button : 14.1 millions d’euros
6 – Nico Rosberg : 12.2 millions d’euros
7 – Felipe Massa : 12 millions d’euros
8 – Mark Webber : 9 millions d’euros
9 – Jarno Trulli : 4.5 millions d’euros
10 – Heikki Kovalainen : 3.5 millions d’euros
11 – Rubens Barrichello : 2.7 millions d’euros
12 – Nick Heidfeld : 2.5 millions d’euros
13 – Timo Glock : 2.2 millions d’euros
14 – Kamui Kobayashi : 1.3 millions d’euros
15 – Adrian Sutil : 1.1 millions d’euros
16 – Jaime Alguersuari : 0.8 millions d’euros
17 – Sébastien Buemi : 0.4 millions d’euros
18 – Tonio Liuzzi : 0.2 millions d’euros
quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:13 schreef Geralt het volgende:
Overigens bedenk ik me net dat et wel knap lullig is mocht Ferrari dit jaar weer verslagen worden door Red Bull.
Dan heb je het dus over een bedrijf wat exotische sportwagens bouwt wat verslagen wordt door een bedrijf wat energiedrankjes maakt
Ik zou mijn Ferrari in het kanaal duwen mocht ik er 1 hebben
Wat voor auto en wat voor hond kocht je dan? Misschien begrijp ik het dan beterquote:Op donderdag 8 maart 2012 13:18 schreef Geralt het volgende:
In het kanaal duwen waarschijnlijk niet, maar verkopen zou ik hem zeker.
Aan de andere kant, als ik al genoeg geld had om aan dergelijke auto's uit te geven dan kocht ik zeker geen Ferrari (ook geen Porsche), dat is hetzelfde als je een hond wilt en een labrador of golden retriever koopt imo
OK maar die zijn ook wel een stukje duurder, Bugatti zou ik ook wel leuk vinden dan.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:22 schreef Geralt het volgende:
Nou iets exclusievers dan een doorsnee Porshe en/of Ferrari.
Zeg een Pagani Zonda en een Koenigsegg ofzo.
En als hond een Ierse Wolfshond.
Zoiets.
Of een Savage Rivale. Stimuleer je meteen de Nederlandse economiequote:Op donderdag 8 maart 2012 13:22 schreef Geralt het volgende:
Nou iets exclusievers dan een doorsnee Porshe en/of Ferrari.
Zeg een Pagani Zonda en een Koenigsegg ofzo.
En als hond een Ierse Wolfshond.
Zoiets.
Maar wel exclusief.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:45 schreef Geralt het volgende:
Die vind ik niet bepaald mooi. Het lijkt verdomme wel een citroen![]()
quote:De F-duct maakt in 2012 een terugkeer in de Formule 1, denken de spionnen van Auto, Motor und Sport. Dat Mercedes een variant van de F-duct in de voorvleugel had was al bekend, maar McLaren, Mercedes en Red Bull zouden nu een nieuwe manier hebben bedacht om de F-duct ook weer in de achtervleugel te gebruiken.
Geheimzinnigheid
Bij de wintertests in Spanje deden Mercedes en Red Bull erg geheimzinnig over de achterkant van de auto. Zodra de auto binnen was werd de achtervleugel met een doek voor de concurrentie aan het zicht onttrokken. Op foto's die genomen zijn tijdens het rijden zijn verschillende mysterieuze sleuven in de vleugel te zien. Dergelijke sleuven bestonden ook in 2010, ten tijde van de F-duct. Mercedes heeft een andere route gekozen, met vastgeschroefde afdekplaatjes in de achtervleugel.
Sleuven
De aanwezigheid van de F-duct zou ook de verklaring zijn voor de 'brievenbus' in de neus van de nieuwe Red Bull RB8. De lucht zou vanaf daar door de auto geleid worden, via de achtervleugelsteunen naar boven gaan en door een sleuf in het onderste vleugelelement weer naar buiten gaan. Op de vraag of een F-duct zou werken in combinatie met DRS zei ontwerper Adrian Newey: "Ik kan verder maar beter niets zeggen."
Opheldering
Het nieuwe systeem heeft voor verbazing gezorgd in de Formule 1. Volgens de geruchten heeft een team de FIA om opheldering gevraagd over de legaliteit van het systeem.
F-duct
De F-duct was dé innovatie van 2010. Met het indrukken van een knop kon een coureur de luchtweerstand de luchtstroom rond de achtervleugel veranderen en daardoor de luchtweerstand drastisch verlagen, waardoor een hogere topsnelheid mogelijk was. Deze actieve F-duct is sinds de invoering van DRS niet meer toegestaan, maar een passieve variant is nog wel mogelijk.
Passieve F-duct
Bij de passieve uitvoering van de F-duct heeft een coureur geen invloed meer op wanneer het systeem gebruikt wordt. Het systeem treedt in werking zodra een bepaalde snelheid wordt bereikt.
Ik wel. Liever zo'n constructie dan dat er weer en GP in Europa van de kalender verdwijnt er een GP in Kandahar ofzo voor in de plaats komt.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:24 schreef Geralt het volgende:
Overigens lijken de plannen om om het jaar in de Ardennen te rijden afgewisseld met een Franse GP steeds concreter te worden. Ik hoop van harte dat dat niet doorgaat.![]()
twitter:ScarbsF1 twitterde op donderdag 08-03-2012 om 14:13:27Interesting observation from Giorgio Piola in @AUTOSPORTdigi that the RBR rear wing has extra slots underneath it. which IMO is not legal ? reageer retweet
twitter:ScarbsF1 twitterde op donderdag 08-03-2012 om 14:42:21Article 3.10.1 in the tech regs demands a minimum radius of 100mm on the rear wing surface, preventing slots such as those on the RB8 wing reageer retweet
Heeft ie het nagemeten dan?quote:Article 3.10.1 in the tech regs demands a minimum radius of 100mm on the rear wing surface
Vanzelfsprekend, maar de heren bij RB hebben er ook verstand van lijkt me.quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
Geen idee maar dat hij er verstand van heeft staat buiten kijf
Al met al kan je zeggen wat je wil maar als ik het geld had zou ik toch heel goed moeten nadenken.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:32 schreef Geralt het volgende:
Dan wel een Bugatti EB110 en niet zo een lelijke Veyron![]()
Niet echt sjiek van Alguersuari om daarover te speculeren?quote:Op donderdag 8 maart 2012 14:09 schreef Tarado het volgende:
Volgens deze website heeft Alguersuari op de BBC radio over Kubica gezegd dat hij met zijn rechterhand nog niet eens een glas vast kan houden, jammer als dat zo is
http://www.motorsport-mag(...)-als-angenommen.html
Mijn vader heeft jaren geleden nog voordat Spyker in de F1 actief werd 1 aandeel Spyker gekocht.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:14 schreef nils7 het volgende:
Heb mn opa beloofd voordat ie dood ging dat ik een Spijker zou kopen zodra ik het geld zou hebben (zijn achternaam, helaas niet de mijne) maar jah een Ferrari of een Spijker hehehe nog steeds een twijfel hoor!
Dat wel, maar bij die teams en coureurs had ik het wel verwacht, bij McLaren niet...quote:Op donderdag 8 maart 2012 10:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Verschil is bij mercedes en ferrari groter hoor
quote:Vanaf 2013 telt Spanje nog maar één Grand Prix. Barcelona en Valencia zullen elkaar afwisselen op de kalender. Dat heeft Formule 1-baas Bernie Ecclestone gezegd in gesprek met het Duitse persbureau DPA.
quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:36 schreef Geralt het volgende:
[..]
Mijn vader heeft jaren geleden nog voordat Spyker in de F1 actief werd 1 aandeel Spyker gekocht.
Vervolgens toen ze in de F1 actief waren heeft hij elke GP gemaild met hun of hij als trouw aandeelhouder niet eens een keer een aantal VIPkaartjes kon krijgen gratis.
Button verdiende bij Brawn aanzienlijk minder (geloof 5 Mio), dus het was voor hem alsnog een goede deal. In zijn Honda tijd verdiende hij geloof ik 18 Mio.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:41 schreef David Letterman het volgende:
[..]
Dat wel, maar bij die teams en coureurs had ik het wel verwacht, bij McLaren niet...
De interim directeur op mijn vorige werk heeft er gewerkt als financieel directeur. Hij had mij als soort van bonus beloofd dat ik naar de fabriek mocht als ik een bepaald target haalde. Helaas ging ik twee maanden later uit dienst omdat ik een betere baan had gevonden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 15:36 schreef Geralt het volgende:
Daar heeft ie nooit wat van gehoord overigens
Bij Brawn werd Button niet naar zijn marktwaarde betaald, het was dat salaris of een seizoen geen F1.quote:Op donderdag 8 maart 2012 17:52 schreef sanger het volgende:
[..]
Button verdiende bij Brawn aanzienlijk minder (geloof 5 Mio), dus het was voor hem alsnog een goede deal. In zijn Honda tijd verdiende hij geloof ik 18 Mio.
Klopt. Wat mooi is is dat hij een half jaar daarvoor bij Topgear zat en hem gevraagd werd of hij bereidt zou zijn het riante salaris in te leveren als hij daardoor kampioen zou worden. De manier waarop hij toen ja zei, de stelligheid, maakt het eigenlijk wel mooi dat het (noodgedwongen) toch uitkwam.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:00 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Bij Brawn werd Button niet naar zijn marktwaarde betaald, het was dat salaris of een seizoen geen F1.
Gelukkig voor Button maakte hij de juiste keuze.
Je vergeet voss/DeltaHF/-Xerxes-/Kooba en nog een paar die ik zelf ook niet meer weetquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:00 schreef Sinister-D- het volgende:
Zeg Ned/Vosss/Geralt,
nog iets gehoord op die mail over zaterdag kaarten voor Spa?
Heb wel interesse om ook weer eens te gaan
Kutbaard!quote:
Oeh, m'n favoriete drink.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:16 schreef nils7 het volgende:
hij is een prima vervanger van Kubica
[ afbeelding ]
Doet me denken aan Hamilton in de GP2 race van Turkije 2006 (dat klinkt als een mond vol en alsof ik een kenner ben, maar dat is een redelijk classic/bekend filmpje dacht ik). @40 sec doet Hamilton iets soortgelijks, maar bij hem gaat het wel net goed.quote:Op woensdag 7 maart 2012 19:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een prachtig filmpje met mevrouw in de hoofdrol:
vanaf 35 seconden
Ben er een paar keer geweest als fotograaf voor FOK!sport, en dus ook in de pit enzo. Is echt super om te zien, zijn hele mooie bolides en gaat best hardquote:Op vrijdag 9 maart 2012 07:19 schreef Meike26 het volgende:
Blijf die Superleague Formula toch wel een ondergewaardeerde klasse vinden. Oké het concept met die voetblaclubs kan mij wel een beetje gestolen worden, maar de auto's zijn competitief, klinken geweldig en zien er goed uit. V12 motoren, lekker breed...in het kwadraat !
Netjes dat hij zegt dat Hamilton en Vettel de meest getalenteerden van de grid zijn, zelf hoort hij daar absoluut bij!quote:
Hoezo netjes? Dat is toch normaal om jezelf geen veer in je reet te steken? Dat doe ik op FOK! ook niet.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:05 schreef Marks het volgende:
[..]
Netjes dat hij zegt dat Hamilton en Vettel de meest getalenteerden van de grid zijn, zelf hoort hij daar absoluut bij!
Volgende vraag, wat wordt dan de GP van Europa? Of verdwijtn die, komt Frankrijk daarvoor terug en hoeven die niet te gaan wisselen met Spaquote:Formule 1 om beurten in Barcelona en Valencia
9 maart 2012
Vanaf 2013 wordt er nog maar één Formule 1-race op Spaanse bodem verreden. Momenteel is er nog een Spaanse Grand Prix op het circuit van Barcelona en een Europese Grand Prix in de straten van Valencia. Formule 1-baas Bernie Ecclestone heeft nu besloten om deze races vanaf volgend jaar te laten alterneren.
Het laten afwisselen van de Spaanse races was vooral een wens van de regio Valencia, die flink moet bezuinigen. "De organisaties in Barcelona en Valencia zijn het erover eens dat dit de beste oplossing is", vertelde Ecclestone in een interview met de Spaanse radiozender Cadena Ser. "We zijn op dit moment data aan het uitzoeken en de contracten aan het opstellen waarin deze nieuwe situatie geregeld is."
Ecclestone had ook kunnen besluiten om het huidige contract van Valencia, dat in 2014 afloopt, niet meer te verlengen, maar de Brit wil de Spaanse havenstad graag op de kalender houden. "We willen graag in Valencia blijven", zei Ecclestone. "Zowel de teams als de sponsors zijn erg blij met deze race en ik ben zeer te spreken over hoe het evenement daar georganiseerd wordt. Valencia is het redden waard."
Dit jaar wordt er op 13 mei in Barcelona gereden en op 24 juni in Valencia.
Verdwijnt, komt op termijn wel een race in bijv Mexico voor terug. Overigens is dit wel een goede oplossing.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:08 schreef Fiorano het volgende:
Valencia en Barcelona gaan vanaf 2013 om de beurt de Spaanse GP organiseren:
[..]
Volgende vraag, wat wordt dan de GP van Europa? Of verdwijtn die, komt Frankrijk daarvoor terug en hoeven die niet te gaan wisselen met Spa
Dat doet hij indirect toch wel? Hij had het heel moeilijk met Hamilton, dus maakt hij die groter dan Vettel. Met Vettel heeft hij nooit in een team gezeten. Bovendien klopt het gewoon niet, Vettel heeft notabene gewonnen met een Toro Rosso, terwijl Hamilton eingelijk altijd in de sterkste of op één na sterkste auto heeft gezeten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 11:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hoezo netjes? Dat is toch normaal om jezelf geen veer in je reet te steken? Dat doe ik op FOK! ook niet.
Was een knappe overwinning van Vettel, maar Toro Rosso was dat weekend in de regen gewoon erg snel. Bourdais wist zich ook als 4e te kwalificeren en de op een na snelse raceronde te rijden, alleen had hij de pech dat zijn motor afsloeg bij de start.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:35 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat doet hij indirect toch wel? Hij had het heel moeilijk met Hamilton, dus maakt hij die groter dan Vettel. Met Vettel heeft hij nooit in een team gezeten. Bovendien klopt het gewoon niet, Vettel heeft notabene gewonnen met een Toro Rosso, terwijl Hamilton eingelijk altijd in de sterkste of op één na sterkste auto heeft gezeten.
Volgend jaar zie ik Frankrijk daar wel bijkomen ipv Valencia, en dan gaat Frankrijk in 2014 de GP roulerend organiseren met België. In 2014 is dan het plaatsje over voor Rusland, aangezien dat die al vast staat. Cirkel weer rondquote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:08 schreef Fiorano het volgende:
Valencia en Barcelona gaan vanaf 2013 om de beurt de Spaanse GP organiseren:
[..]
Volgende vraag, wat wordt dan de GP van Europa? Of verdwijtn die, komt Frankrijk daarvoor terug en hoeven die niet te gaan wisselen met Spa
Dat komt omdat we allemaal niet meer kunnen wachten op het nieuwe seizoenquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:05 schreef Fir3fly het volgende:
Begint eigenlijk meer een slowchat te worden dan een nieuwstopic.
75 euro. Ook royaal duurder geworden volgens mij. Maargoed, beter 75 betalen voor de zaterdag dan 125 voor een weekend en alleen zaterdag kunnen gaan.quote:Geachte.
We hebben uw mail goed ontvangen.
U kan die kaarten op het circuit kopen de dag zelf en niet op internet.
50 euro voor de vrijdag en 75 ¤ voor de zaterdag.
Met vriendelijke groeten.
Stijn De Boever
Sales Manager & Event Coordinator
SPA GRAND PRIX
Tel.: +32 87 22 44 66
Fax: +32 87 22 44 55
e-mail: stijn.db@spagrandprix.com
www.spagrandprix.com
Die hebben we tijdens elke GP toch?quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:18 schreef nils7 het volgende:
Geen goed idee om gewoon een slowchat topic aan te maken dan en een F1 nieuws topic?
quote:Alexander Rossi has been appointed test driver at Caterham.
The American driver will drive for the team in some Friday practice sessions during the season.
Rossi will race in Formula Renault 3.5 this year with Arden Caterham team. He finished third in the championship last year behind champion Robert Wickens and Jean-Eric Vergne.
Giedo van der Garde has already been appointed the team’s official reserve driver, but competing in GP2 will leave him unable to participate in some F1 practice sessions.
pff, das idd niet weinig die verhoging...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:18 schreef Geralt het volgende:
Zojuist mailtje van Spa:
[..]
75 euro. Ook royaal duurder geworden volgens mij. Maargoed, beter 75 betalen voor de zaterdag dan 125 voor een weekend en alleen zaterdag kunnen gaan.
ja, maar niet op fok!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:17 schreef franklop het volgende:
Doen jullie al wel allemaal mee aan de F1 manager?
Moet ik nog aan beginnen, maar was het wel van plan...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:17 schreef franklop het volgende:
Doen jullie al wel allemaal mee aan de F1 manager?
Aardig talentje volgens mij.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:31 schreef sasquatsch het volgende:
Over nieuws gesproken:
Alexander Rossi wordt ook testrijder bij Caterham
[..]
Ga ik doen.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:44 schreef franklop het volgende:
[..]
Hup inschrijven dan!![]()
http://managers.fok.nl/f1/f1-2012
Met een beetje mazzel verdwijnt Korea redelijk snel weer van de kalender en kan Canada gewoon doorgaanquote:Op vrijdag 9 maart 2012 13:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Volgend jaar zie ik Frankrijk daar wel bijkomen ipv Valencia, en dan gaat Frankrijk in 2014 de GP roulerend organiseren met België. In 2014 is dan het plaatsje over voor Rusland, aangezien dat die al vast staat. Cirkel weer rondAl zou ik er niet blij mee zijn dat Spa om de 2 jaar zou zijn, maar als dat de enige oplossing is om de race op de kalender te houden, liever zo dan helemaal niet natuurlijk
![]()
Komt alleen nog de vraag welke race plaats moet maken voor die race in New Jersey, zal wel weer Canada gaan worden, aangezien Eikelsteen al eens overhoop heeft gelegen met die mannen en er tegen die tijd al 2 races zijn in noord AmerikaOf Australië waar die nu alweer herrie mee aan het bouwen is
Dat laatste snap ik niet.quote:FIA past regels DRS aan
10 maart 2012 — De FIA heeft een dikke week voor de start van het nieuwe F1-seizoen nog enkele wijzigingen aan het reglement gedaan.
De belangrijkste wijziging heeft betrekking op het gebruik van DRS tijdens de races waarbij het regent. De FIA heeft laten weten dat de racedirecteur het gebruik van DRS kan verbieden indien hij vindt dat de zichtbaarheid tijdens natte omstandigheden te beperkt is.
Ook op enkele andere vlakken zijn er nog enkele kleine wijzigingen. Zo was er het voorbije seizoen veel te doen over de uren waarop personeel van de teams in de buurt van het circuit aanwezig mag zijn.
Ieder raceweekend zijn er richturen waartussen de medewerkers van de teams niet aanwezig mogen zijn in de buurt van het circuit. Dit zorgde vooral voor problemen bij enkele races waarbij de sessies op andere tijdstippen dan gebruikelijk plaatsvonden. De FIA heeft daaraan nu enkele aanpassingen gedaan. De rustperiode zal nu gedurende gans het seizoen gelijkaardig zijn.
Ook op het vlak van de banden is er ten slotte nog een kleine wijziging:
“Een set droogweerbanden van vrijdag mag overgedragen worden naar zaterdag indien beide oefensessies op vrijdag onder natte omstandigheden plaatsvinden. We hopen dat de teams hierdoor meer zullen rijden op zaterdag,” aldus de FIA.
Ow in die zin had ik vrijdag niet gelezen.quote:“Een set droogweerbanden van vrijdag mag overgedragen worden naar zaterdag indien beide oefensessies op vrijdag onder natte omstandigheden plaatsvinden.
dat maakt niks uit volgens Raikkonen:quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:17 schreef Geralt het volgende:
Wet track. Vettel reed op droog als ik me niet vergis toch?
quote:On weather conditions…
It’s all the same if it rains or not.
Zie deze post nu pasquote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:18 schreef Geralt het volgende:
Zojuist mailtje van Spa:
[..]
75 euro. Ook royaal duurder geworden volgens mij. Maargoed, beter 75 betalen voor de zaterdag dan 125 voor een weekend en alleen zaterdag kunnen gaan.
Bedankt voor de tip, de 720p versie stroomt binnenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:05 schreef Trystar het volgende:
Pff nog een week, ik kan niet wachten! Zit nu 'The F1 Show' van SkySports F1 te kijken, erg interessante items
Jaquote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:07 schreef Geralt het volgende:
Is dat wat vroeger undergroundracing was?
Als je een Sky subscriber bent dan kan je volgens mij ook via de Sky website kijken.quote:Op zondag 11 maart 2012 00:11 schreef darkshadow16 het volgende:
Iemand al uitgevonden hoe je dat sky F1 kanaal kan kijken zonder een schotel te hebben?
Op tweakers heeft iemand het voor elkaar, maar zijn alle berichten erover verwijderd omdat het tegen de policy is.
Grrmbbll.quote:WE'RE EXPERIENCING SOME TECHNICAL DIFFICULTIES, PLEASE TRY AGAIN LATER...
En zoals ik toen al zei:quote:Megafactories: Williams F1
Een exclusieve blik achter de schermen in de futuristische fabriek van Williams, waar je de ontzagwekkende FW33 F1-bolide kunt bekijken.
Volgende tonen:
donderdag 15 maart om 21:00 - National Geographic Channel
Herhalingen:
donderdag 15 maart om 23:00 - National Geographic Channel
vrijdag 16 maart om 3:00 - National Geographic Channel
quote:Op zaterdag 25 februari 2012 19:43 schreef Sinister-D- het volgende:
''ontzagwekkende FW33 F1-bolide''
Npquote:Op zondag 11 maart 2012 05:41 schreef Geralt het volgende:
[..]
Grrmbbll.
Thanks voor de invite in elk geval Trystar, ik probeer vanmiddag nog eens als ik thuis kom van mn werk
quote:Op zondag 11 maart 2012 09:05 schreef peeth het volgende:
Heeft iemand voor mij ook nog een invite over?
Was de laatste die ik had.quote:Op zondag 11 maart 2012 09:54 schreef Seß het volgende:
Dezelfde vraag van mijn kant. Heet iemand een RFM Invite over?
RTL GP houdt om 15:00 ook een voorbeschouwing op het seizoen. Als ik tijd heb ga ik wel even kijken
Het zou goed kunnen.. en hoop dat Mclaren ze op het minst heel moeilijk gaat maken!quote:Op zondag 11 maart 2012 14:40 schreef JohnB52 het volgende:
Allard Kalff met z'n vooruitkijkende blik: red bull met 2 titels in 2012 :-)
@rtlgp jaaroverzicht
Zie hoorde ik het toch goedquote:Op zondag 11 maart 2012 14:40 schreef JohnB52 het volgende:
Allard Kalff met z'n vooruitkijkende blik: red bull met 2 titels in 2012 :-)
@rtlgp jaaroverzicht
meerdere malen verteld:quote:Op zondag 11 maart 2012 15:41 schreef David Letterman het volgende:
Waarom hebben veel van de nieuwe auto's een bult in hun neus zitten? Ziet er niet uit...
dan dank voor het nogmaals vertellen...quote:Op zondag 11 maart 2012 15:54 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
meerdere malen verteld:
Reglementen over maximale hoogte vóór de voorwielophanging, en de teams die de neus zo hoog mogelijk willen.
quote:Op zondag 11 maart 2012 17:52 schreef Geralt het volgende:
Als ik heel eerlijk ben maakt het me geen zak uit, zolang de Lotus maar gaat als de brandweer![]()
maar het is geen auto die gebouwd is vanuit de Lotusgedachte. Dat blijft het jammere er aan.quote:Op zondag 11 maart 2012 17:52 schreef Geralt het volgende:
Als ik heel eerlijk ben maakt het me geen zak uit, zolang de Lotus maar gaat als de brandweer![]()
Is dat niet bij alle Renault motoren zo? Aantal filmpjes van de test in Jerez viel me dit geluid ook al op bij Lotus en RBR, daar gaat het protest van de andere teams ook over.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:41 schreef DutchTrain het volgende:
Vorige week even naar Barcelona geweest voor (onder andere) de wintertest. Hier wat fotootjes. Was er al ergens genoemd dat Williams met ofwel een kapot uitlaatsysteem reed of gewoon nog de gebalzen diffuser heeft gehouden? Alleen zij reden nog met dat lelijke brommergeluid namelijk.
En de eerste reactie op dat bericht:quote:Museum ter ere van Enzo Ferrari geopend
11 maart 2012
In Modena is deze zondag een nieuw museum ter ere van het leven van Enzo Ferrari geopend. De Italiaan werd geboren op 18 februari 1898 en zijn team is het enige dat in elk seizoen van de Formule 1 heeft meegedaan.
In het Museo Casa Enzo Ferrari kan de bezoeker meer over Ferrari te weten te komen door middel van foto’s, niet eerder vertoonde filmbeelden en persoonlijke bezittingen van de voormalig teambaas, die op 14 augustus 1988 overleed.
quote:ja de laatste successen zijn ook wel 'antieke museumstukken' onderhand haha
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn!!quote:Op zondag 11 maart 2012 17:52 schreef Geralt het volgende:
Als ik heel eerlijk ben maakt het me geen zak uit, zolang de Lotus maar gaat als de brandweer![]()
Die eerste is toch Natalie Pinkham ex BBC radio?quote:Op zondag 11 maart 2012 21:00 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Die "SKY mokkels" zijn trouwens niet verkeerd ..
kut, net gemistquote:Op zondag 11 maart 2012 21:15 schreef Karstman het volgende:
Kimi bij Top Gear... hij is nog steeds zichzelf
Don't know!quote:Op zondag 11 maart 2012 21:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die eerste is toch Natalie Pinkham ex BBC radio?
Dat is Georgie Thompson,quote:Op zondag 11 maart 2012 21:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die eerste is toch Natalie Pinkham ex BBC radio?
jezes al bijna 50K volgers sinds 4 uur terug zn eerste tweetquote:Op zondag 11 maart 2012 21:48 schreef Trystar het volgende:
Fernando Alonso is op Twitter:
https://twitter.com/#!/alo_oficial
Die pannekoek heb ze filmpje op ze kant staanquote:Op zondag 11 maart 2012 21:48 schreef Trystar het volgende:
Fernando Alonso is op Twitter:
https://twitter.com/#!/alo_oficial
Toen was er helemaal geen GP :-)quote:Op zondag 11 maart 2012 21:11 schreef Geralt het volgende:
Verdomme wat duurt die laatste week lang man.
Volgens mij duurde het vorig jaar veel minder lang die laatste week
Ik vraag me af of het echt is want volgens mij staat Ferrari dat niet toe (heb ik ergens gelezen).quote:Op zondag 11 maart 2012 21:48 schreef Trystar het volgende:
Fernando Alonso is op Twitter:
https://twitter.com/#!/alo_oficial
quote:Robert Kubica heeft afgelopen week zijn rentree gemaakt in de cockpit van een racebolide. De voormalig BMW- en Renault F1-coureur testte op donderdag een Skoda Fabia rallybolide in Genoa. Begin 2011 crashte de Pool met eenzelfde bolide zwaar en liep daarbij diverse botbreuken en verwondingen op. Het herstelproces is nog altijd niet achter de rug waardoor een terugkeer achter het stuur van een formulebolide nog altijd onzeker is. De eerste stap lijkt nu gezet door de eerste meters in de Skoda.
Afgelopen week liet zijn goede vriend Jaime Alguersuari weten dat de functionaliteit van de hand van Kubica nog verre van optimaal is. Volgens de Spanjaard kon de Pool niet eens een glas oppakken. De komende periode zal duidelijk moeten worden hoe goed het herstelproces verloopt.
Dat was mijn eerste gedachte ook, maar kijk het filmpje maar wat hij tweet.quote:Op maandag 12 maart 2012 09:09 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vraag me af of het echt is want volgens mij staat Ferrari dat niet toe (heb ik ergens gelezen).
Zal wel andere auto gebruikt hebben omdat de 1e misschien stuk ging. Is algemeen bekend dat ze verschillende segmenten gebruiken voor het totaalshot van het rondje, is dus niet enkel van 1 rondjequote:Op maandag 12 maart 2012 12:23 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ok, die opnames van Top gear zijn ook gewoon fake..
Check 6:20 en daarna 7:05..
En zie de verschillen in de auto..
Waar is de keuze:quote:22. Stel u gaat met gezin (en kinderen) naar de Grand Prix van Abu Dhabi en verblijft in een hotel, welke prijs zou u hiervoor willen betalen? *
Goed punt. Abu Dhabi en Valencia hoef ik nou niet echt heen. Brazilië lijkt me nog wel aardig maar staat niet bovenaan, en ik kon als minste categorie 500-999 invullenquote:Op maandag 12 maart 2012 17:22 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Waar is de keuze:
Helemaal niets..
Kun je de onzin van Brundle niet missen?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:09 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Ik ben aan het overwegen om dik te gaan betalen voor "SKY"
Had KPN die zender niet in een van de digitennepakketten?quote:Op maandag 12 maart 2012 19:09 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Ik ben aan het overwegen om dik te gaan betalen voor "SKY"
Zal dan denk ik eerder Sky News zijn.quote:Op maandag 12 maart 2012 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had KPN die zender niet in een van de digitennepakketten?
Ik ook...quote:Op maandag 12 maart 2012 19:09 schreef SjaakVilleneuve het volgende:
Ik ben aan het overwegen om dik te gaan betalen voor "SKY"
quote:Op maandag 12 maart 2012 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had KPN die zender niet in een van de digitennepakketten?
Same here!quote:Op maandag 12 maart 2012 19:58 schreef ari_zahav het volgende:
[..]
Ik ook...
De enige 2 andere opties zijn streams jagen of een rip later downloaden en bekijken. De VT's kan ik wel later naar kijken, maar ik heb 95% van alle kwalificaties en races live gezien sinds de mid 90's dus ik weet niet of ik dan wel kan...
hmm, ik meen dat er ooit een skyzender in het KPN-pakket zat, maar ik zie nu niets meer, dus dat wordt een duur abo afsluiten als je het via Sky wilt zien ...quote:
Man is toch niet te vergelijken, ook al vind je Mol z'n commentaar goed ( ik vind dat maar zo zo) dan mis je enorm veel informatie die de BBC met al hun personeel wel geeft, daar kan RTL eenvoudig niet aan tippenquote:Op maandag 12 maart 2012 20:37 schreef Marks het volgende:
Pff.. zo slecht is Mol toch zeker niet, ik snap niet waarom men er alles aan doet om maar een Engelse uitzending te kunnen bekijken.
Het tijdperk met James Hunt en Walker leek me wel top, ook later met Walker en Brundle. Maar sinds Brundle de hoofdcommentator is, mis ik het eerlijke emotionele commentaar. Het lijkt bij Brundle te gemaakt, bij Mol is het echt... Soms een foutje, maar dat had Walker ook. Ik ga gewoon voor RTL, had het een paar weken terug ook al eens gemeld en doe het nu weer: de voorbeschouwing is daar vorig jaar een stuk beter geworden.
RTL is gewoon live zover ik weet?quote:Op maandag 12 maart 2012 21:06 schreef Gort het volgende:
bye bye, zwaai zwaai? Nee, laat maar.![]()
En Brundle is niet alles, maar DC was wel erg goed. En ik wil graag live kijken, dat kan volgens mij niet op RTL of heb ik't mis?
Tussen de reclames door, is het wel live.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:12 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
RTL is gewoon live zover ik weet?
Nee, ze worden gewoon nog een keer uitgezonden om 14.00. Behalve races die rond 'n uur of 11.00 beginnen. Maar die schieten me niet zo snel te binnenquote:Op maandag 12 maart 2012 21:31 schreef Gort het volgende:
Ok, dan heb ik het -gelukkig- mis. Stond me bij dat races die niet om 14u van start gingen werden 'bewaard' tot 14u.
Iemand nog een goede preview voor komend seizoen gevonden?
Die was ik zeer zeker niet vergeten! Ik zou echter gezworen hebben dat die niet in de keuzelijst stond toen ik hem invuldequote:
Ja, schotel nodig, nee Ziggo kan dat niet leveren. En waar ze het geld vandaan halen? Je betaalt 50 euro/pond per maand als je voetbal in hd wil zien bij Sky. En het is geloof ik niet legaal om in nl abonnement op Sky te hebben.quote:Op maandag 12 maart 2012 21:56 schreef Geralt het volgende:
Ik zie hier geneuzel over Sky.
Moet ik echt een schotelantenne op mn dak mikken om dat te kunnen ontvangen?
Ziggo is hier de enige kabelaar en volgens mij leveren hun dat niet toch?
Ik snap het ook niet helemaal. Heeft Sky wereldwijd zoveel meer kijkers als de BBC en dat terwijl ze achter de decoder zitten?????
Waar haalt Sky het geld vandaan om de BBC uit te kopen?
Snap ik ook niet, begreep ook dat James Allen naar de BBC gaat, die had bij de GP van Abu Dhabi nog steeds niet door hoe de topteams Q3 indelenquote:Op maandag 12 maart 2012 20:37 schreef Marks het volgende:
Pff.. zo slecht is Mol toch zeker niet, ik snap niet waarom men er alles aan doet om maar een Engelse uitzending te kunnen bekijken.
Het tijdperk met James Hunt en Walker leek me wel top, ook later met Walker en Brundle. Maar sinds Brundle de hoofdcommentator is, mis ik het eerlijke emotionele commentaar. Het lijkt bij Brundle te gemaakt, bij Mol is het echt... Soms een foutje, maar dat had Walker ook. Ik ga gewoon voor RTL, had het een paar weken terug ook al eens gemeld en doe het nu weer: de voorbeschouwing is daar vorig jaar een stuk beter geworden.
21 euro???quote:Op maandag 12 maart 2012 23:07 schreef Quisho het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens de Live timing iPad app? 21 euro is wel heul duur voor een app.
Ik dacht 18 maanden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 13:10 schreef Geralt het volgende:
[..]
Hij kreeg toch alleen het eerste jaar na Ferrari ik geloof 17 miljoen als hij niet bij een ander team ging rijden?
Lees de reviews ff terug van vorig jaar, toen werkte t nog niet helemaal lekker!quote:Op maandag 12 maart 2012 23:07 schreef Quisho het volgende:
Heeft er iemand hier trouwens de Live timing iPad app? 21 euro is wel heul duur voor een app.
Hamilton heeft een stuk(je) van de baan afgesneden(Hammerhead)quote:Op zondag 11 maart 2012 23:24 schreef Glijdt_licht het volgende:
best tegenvallend dei tijd van Raikkonen..
vergeleken met Hamilton op een natte baan
quote:Op maandag 12 maart 2012 23:50 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
21 euro???
Ik heb hem..... Het is een leuke app, je krijgt posities op de baan te zien en rondetijden.
[..]
Ik dacht 18 maanden.
Ik dacht dat 'ie 21 euro was, maar hij is nu maar 5 euro. Misschien ga ik hem ook wel aanschaffen, maar de iPad hier in huis is niet van mij dus maar even overleggen.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:58 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Lees de reviews ff terug van vorig jaar, toen werkte t nog niet helemaal lekker!
Van de uitzending zelf? Want zoals al eerder gezegd, ze gebruiken footage van meerdere ronden.quote:Op maandag 12 maart 2012 23:59 schreef Tumble het volgende:
[..]
Hamilton heeft een stuk(je) van de baan afgesneden(Hammerhead)
Zijn diverse filmpjes van te vinden op internet
daarnaast was de baan van Hamilton nauwelijks nat te noemen, was amper spray te zien tov Raikkonen (zei Clarkson ook; 'His track was more of moist')quote:Op maandag 12 maart 2012 23:59 schreef Tumble het volgende:
[..]
Hamilton heeft een stuk(je) van de baan afgesneden(Hammerhead)
Zijn diverse filmpjes van te vinden op internet
Heb die gehad op m'n Android tablet. Voegt niets toe aan bv livetiming, stelt voor de rest geen drol voorquote:Op dinsdag 13 maart 2012 08:59 schreef sasquatsch het volgende:
Er is ook een gratis lite variant van de F1 Live Time App. Zal ongetwijfeld minder features bevatten, maar is misschien wel handig om te kijken of het wat is.
Yep, had die ook al gedownload, kan je niks mee inderdaad.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 09:10 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Heb die gehad op m'n Android tablet. Voegt niets toe aan bv livetiming, stelt voor de rest geen drol voor
Vind ik niet, de laatste jaren zijn ze best mooi hoor. Zo rond 2008,2009 waren ze lelijk, met overal spoilers en van die belachelijk lelijke ´´wieldoppen´´quote:Op dinsdag 13 maart 2012 12:46 schreef Geralt het volgende:
Ja dat was niks, maar de auto's waren toen wel veel mooier dan nu.
Eigenlijk is het vanaf midden jaren 90 alleen maar minder geworden imo
Nu is de regel dus gelijk aan de regels in Amerika...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:07 schreef Gort het volgende:
Beetje jammer van die aangescherpte inhaalregels.
"Drivers may no longer move back onto the racing line having moved off it to defend a position."formula1.com
Verdedigen kan dus alleen nog door op de racelijn te blijven, anders ben je sowieso het haasje.
Vond het racen van Schumi en Hammie op Monza niet onaardig...
die heb ik als poster op mn oude slaapkamer bij mn ouders nog hangenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:47 schreef Geralt het volgende:
[ afbeelding ]
Wat vliegt de tijd. Deze is net alsof het gisteren gebeurde.
Nog een paar nachtjes slapen (en werken)
Regen in de eerste race van het seizoen is echt waardeloos want dan weten we nog steeds niet wat de snelste auto is. Krijgen we meer een soort lotto en blijft het gissen welk team het nu het beste voor elkaar heeft.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:10 schreef Geralt het volgende:
Ik lees net her en der dat er voor het hele weekend regen verwacht wordt![]()
OK het is pas dinsdag en er kan nog veel veranderen, maar toch. Spannend
De regels zijn niet aangescherpt, alleen verduidelijkt. De regels golden de vorige jaren al (impliciet), alleen werden ze door de Hamilton / Schumacher acties op Monza nog maar eens verduidelijkt.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:07 schreef Gort het volgende:
Beetje jammer van die aangescherpte inhaalregels.
"Drivers may no longer move back onto the racing line having moved off it to defend a position."formula1.com
Verdedigen kan dus alleen nog door op de racelijn te blijven, anders ben je sowieso het haasje.
Vond het racen van Schumi en Hammie op Monza niet onaardig...
Hmmm, nog even aankijken en dan m'n team samenstellenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:10 schreef Geralt het volgende:
Ik lees net her en der dat er voor het hele weekend regen verwacht wordt![]()
OK het is pas dinsdag en er kan nog veel veranderen, maar toch. Spannend
Meh.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:29 schreef JohnB52 het volgende:
http://www.codemasters.co(...)w_formula_one_games/
Gaan we weer met codemaster bashen...quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Ik word er iig niet blij van. Laat dat werk eens over aan een sim-ontwikkelaar. De nieuwe engine van Simbin ziet er veelbelovend uit, en het werk dat Slighly Mad veerricht met project CARS ziet er ook fantastisch uit..
Maar dat ''hoort'' toch? Want Codemasters staat bekend als arcade of semi sim racegame makers zoals DIRT of F1 2010.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 16:51 schreef Glijdt_licht het volgende:
Toch vreemd dat reviews op simsites de game als een no-buy bestempelen.. Als het daadwerkelijk zo goed was als rFactor hadden ze dat er wel bij gezet.
Bovendien gaat het niet om hoe lastig een auto te besturen is.
Hele snelle auto's kunnen best simpel te besturen zijn. En daar falen heel veel rFactor mods. Auto's waarin het onmogelijk is om 50kmh te rijden..
Dit dus, gewoonweg omdat je anders nog 'n week blijft gissen over de positie van de teams tov elkaar. En in Maleisië is het ook niet ongewoon om te regenen met de GP dus dan zitten we daarna weer 2 weken theorieën te bedenkenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:37 schreef Schunckelstar het volgende:
van mij mag de eerste race eigenlijk ook wel droog blijven, australie is toch altijd wel mooi!
we zullen je op de hoogte houden in het Ozzi topicquote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Dit dus, gewoonweg omdat je anders nog 'n week blijft gissen over de positie van de teams tov elkaar. En in Maleisië is het ook niet ongewoon om te regenen met de GP dus dan zitten we daarna weer 2 weken theorieën te bedenken![]()
Plus dat Australië altijd wel een mooie GP is, met of zonder regen![]()
En dan bedacht ik me gisteren ook nog dat ik vorige week toegezegd heb om te werken zaterdag![]()
Mis ik waarschijnlijk ook nog de eerste quali
ik kom hier op terug. Ik dacht dat het Sky was, maar het ging om RTL Duitslandquote:Op maandag 12 maart 2012 19:56 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Had KPN die zender niet in een van de digitennepakketten?
Ik vind 8 uur juist geen prettige tijd om te kijken. Liever dan zoals vroeger om 4 uur 's nachts!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:24 schreef Quisho het volgende:
Oh de race begint pas om 8 uur, ik dacht ergens midden in de nachtDan ga ik zeker live kijken.
7 uur toch?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:24 schreef Quisho het volgende:
Oh de race begint pas om 8 uur, ik dacht ergens midden in de nachtDan ga ik zeker live kijken.
7 idd.quote:
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:31 schreef Trystar het volgende:
[..]
Ik vind 8 uur juist geen prettige tijd om te kijken. Liever dan zoals vroeger om 4 uur 's nachts!
sure de eerste 4 races ofzoquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:47 schreef franklop het volgende:
Weet niet of ik het al had gevraagd, maar doet iedereen hier al mee aan de F1-manager?
http://managers.fok.nl/f1/f1-2012
Just asking
naja, ga proberen later te beginnen. Gaat maar om 2 uurtjes werk, niet zo heel spannend. Dus dan vertrek ik gewoon 'n uurtje later dan de bedoeling was, en kijk ik de quali voordat ik vertrek. Mocht dat niet gaan, de HDD-recorder aan, en al het nieuws vermijden totdat ik gekeken hebquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:15 schreef nils7 het volgende:
[..]
we zullen je op de hoogte houden in het Ozzi topic
RTL Duitsland heb ik ook niet in mijn Digitenne-pakket zittenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik kom hier op terug. Ik dacht dat het Sky was, maar het ging om RTL Duitsland
Dat is wel jammer aan die managerspellen. Toch doe ik dit keer weer meequote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:52 schreef Joene het volgende:
[..]
sure de eerste 4 races ofzoals je verkeerd gokt in den beginne ben je toch kansloos
ook al weg?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
RTL Duitsland heb ik ook niet in mijn Digitenne-pakket zitten
Sinds 2008 heb ik dat nooit gehad geloof ikquote:
Vanuit het kijken van de Sebring 12 Hours meteen door naar F1, bedoel jequote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:48 schreef franklop het volgende:
[..]precies, gewoon vanuit de kroeg door naar de TV
Heerlijke tijden! Dan om 6u in bed rollenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:48 schreef franklop het volgende:
[..]precies, gewoon vanuit de kroeg door naar de TV
quote:Op dinsdag 13 maart 2012 20:48 schreef Sinister-D- het volgende:
En dan bedacht ik me gisteren ook nog dat ik vorige week toegezegd heb om te werken zaterdag![]()
Mis ik waarschijnlijk ook nog de eerste quali
Dat dus. Een nacht doortrekken om de F1 te kijken nadat je op stap bent geweest, of juist een avond niet op stap, vroeg naar bed en om 3 uur weer opstaan en vrolijk een pizza in de oven mikken en een biertje erbij pakken is veel beter dan om fakking 7 uur op te moeten staan en met koffie en een kleffe boterham voor de tv zittenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:31 schreef Trystar het volgende:
[..]
Ik vind 8 uur juist geen prettige tijd om te kijken. Liever dan zoals vroeger om 4 uur 's nachts!
Waarom kijk je niet op de officiële site? http://www.formula1.com/ daar staat gewoon 7 uur.quote:Op woensdag 14 maart 2012 02:25 schreef Quisho het volgende:
Op de F1 pagina van RTL7 stond 8 uur, maar het is inderdaad 7 uur blijkbaar.
Het is heel niet zeker dat die wint hoor.quote:Vettel alvast gefeliciteerd.
Dan heb je al een tijd niet meer gekeken zeker?quote:Op woensdag 14 maart 2012 02:56 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het is heel niet zeker dat die wint hoor.
Van mij mag je ook om 7 uur een pizza erin mikken, in plaats van die kleffe boterham.quote:Op woensdag 14 maart 2012 01:20 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat dus. Een nacht doortrekken om de F1 te kijken nadat je op stap bent geweest, of juist een avond niet op stap, vroeg naar bed en om 3 uur weer opstaan en vrolijk een pizza in de oven mikken en een biertje erbij pakken is veel beter dan om fakking 7 uur op te moeten staan en met koffie en een kleffe boterham voor de tv zitten![]()
!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |