abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108831324


Openingsposts van de Grands Prix van seizoen 2012:
1. Australië (18 maart)
2. Maleisië (25 maart)
3. China (15 april)
4. Bahrein (22 april)
5. Spanje (13 mei)
6. Monaco (27 mei)
7. Canada (10 juni)
8. Europa (24 juni)
9. Groot-Brittannië (8 juli)
10. Duitsland (22 juli)
11. Hongarije (29 juli)
12. België (2 september)
13. Italië (9 september)
14. Singapore (23 september)
15. Japan (7 oktober)
16. Zuid-Korea (14 oktober)
17. India (28 oktober)
18. Abu Dhabi (4 november)
19. Verenigde Staten (18 november)
20. Brazilië (25 november)

Teams:

- Ferrari
- Force India
- Hispania Racing Team
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2012 aan de start:

Red Bull Racing WCC 2011
Chassis/Motor: RB8 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11
02. Mark Webber

Vodafone McLaren Mercedes
Chassis/Motor: McLaren MP4-27 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
03. Jenson Button WDC 2009
04. Lewis Hamilton WDC 2008

Scuderia Ferrari
Chassis/Motor: Ferrari F2012 - Ferrari 056
KERS: Ja
05. Fernando Alonso WDC 2005/06
06. Felipe Massa

Mercedes AMG Petronas Formula One Team
Chassis/Motor: Mercedes F1 W03 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
07. Michael Schumacher WDC 94/95/00/01/02/03/04
08. Nico Rosberg

Lotus F1 Team
Chassis/Motor: Lotus E20 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
09. Kimi Räikkönen WDC 2007
10. Romain Grosjean

Sahara Force India F1 Team
Chassis/Motor: Force India VJM05 - Mercedes FO108Z
KERS: Ja
11. Paul Di Resta
12. Nico Hülkenberg

Sauber F1 Team
Chassis/Motor: Sauber C31 - Ferrari 056
KERS: Ja
14. Kamui Kobayashi
15. Sergio Pérez

Scuderia Toro Rosso
Chassis/Motor: Toro Rosso STR7 - Ferrari 056
KERS: Ja
16. Daniel Ricciardo
17. Jean-Éric Vergne

AT&T Williams
Chassis/Motor: Williams FW34 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
18. Pastor Maldonado
19. Bruno Senna

Caterham F1 Team
Chassis/Motor: Caterham CT01 - Renault RS27-2012
KERS: Ja
20. Vitaly Petrov
21. Heikki Kovalainen

HRT F1 Team
Chassis/Motor: HRT F112 - Cosworth CA2012
KERS: Ja
22. Pedro de la Rosa
23. Narain Karthikeyan

Marussia F1 Team
Chassis/Motor: Marussia MR-01 - Cosworth CA2012
KERS: Nee
24. Timo Glock
25. Charles Pic

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic en de voorlopige entry list 2012 van de FIA (30-11-2011).

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)

Regulations pagina van FIA

Teampresentaties

• Caterham - 26 januari 2012
• McLaren - 1 februari 2012
• Ferrari - 3 februari 2012
• Force India - 3 februari 2012
• Red Bull Racing - 6 februari 2012
• Sauber F1 Team - 6 februari 2012
• Williams - 7 februari 2012

Testschema 2012


De kalender voor 2012 met 20 races


Uitzendingen van BBC
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!

De GP's die live worden uitgezonden:

China - 15 April
Spain - 13 May
Monaco - 27 May
Europe - 24 June
Britain - 8 July
Belgium - 2 September
Singapore - 23 September
Korea - 14 October
Abu Dhabi - 4 November
Brazil - 25 November

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2011

De OP is hier te vinden
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108831336
Laatste post
quote:
19s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:40 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Zucht.. beste resultaat ooit in F3:
5e

Faal, faal, faal
[ afbeelding ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 7 maart 2012 @ 18:43:10 #3
131800 Tarado
capô de fusca
pi_108831388
quote:
19s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:41 schreef Glijdt_licht het volgende:
Laatste post

[..]

Inderdaad, geen problemen met snelle vrouwen in F1 maar dit is gewoon een grap
pi_108831586
Tis gewoon een gevalletje:
Marussia heeft geld nodig, en met een geblondeerde snol kun je misschien wat geld binnenharken




Maar neem dan een mooie meid. Een Ashley Force bijvoorbeeld, ook al kan die alleen maar dragracen..
:@
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108831630
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 17:53 schreef Geralt het volgende:
Die was al eens gepost Sjaak ;)
Verdomme! :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_108831668
quote:
19s.gif Op woensdag 7 maart 2012 18:48 schreef Glijdt_licht het volgende:
Tis gewoon een gevalletje:
Marussia heeft geld nodig, en met een geblondeerde snol kun je misschien wat geld binnenharken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar neem dan een mooie meid. Een Ashley Force bijvoorbeeld, ook al kan die alleen maar dragracen..
[ afbeelding ] :@
Ze zullen haar inderdaad hoogstwaarschijnlijk alleen als marketinginstrument gebruiken. Maar het was leuker geweest als het een vrouw was geweest met het talent om ook daadwerkelijk in de F1 te kunnen deelnemen.
pi_108831727
En Ashley Force kon je tenminste gebruiken met rechtelijn tests.. :+
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108831903
De laatste keer een vrouw in de Formule 1 was geen suc6,
vooral toen het even niet mee zat met haar gewicht ..

"I'm Not Whining, Bitch!" Montoya .. :P ;)
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
pi_108832222
Een prachtig filmpje met mevrouw in de hoofdrol:
vanaf 35 seconden :)
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_108832565
quote:
19s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:04 schreef Glijdt_licht het volgende:
Een prachtig filmpje met mevrouw in de hoofdrol:
vanaf 35 seconden :)
Wat een blind paard. :|W
Feel free to ignore my comments.
pi_108832689
Ik heb een mailtje gestuurd naar Spa hoe het zit.

Als ik antwoord krijg zal ik het wel laten weten.

(met betrekking op kaarten voor de zaterdag)

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:20:11 #12
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_108832931
Wat is deze dan? _O-

Hoeveel zou ze daadwerkelijk mogen testen denken jullie? :')
pi_108832964
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat is deze dan? _O-

Hoeveel zou ze daadwerkelijk mogen testen denken jullie? :')
Niet, denk dat ze haar alleen bij media-evenementen laten rijden.
pi_108833168
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:20 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Wat is deze dan? _O-

Hoeveel zou ze daadwerkelijk mogen testen denken jullie? :')
Ik denk dat ze eerder een fluffer is voor Timo .. :')
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:25:09 #15
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108833176
Gaat snel met de topics :o

Ooh en die Maria dinges Votje :') Heb al meerdere domme dongen gezien nadat ik van alles had opgezocht toen ze ineens opdook voor die test bij Renault :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_108833286
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:24 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ik denk dat ze eerder een fluffer is voor Timo .. :')
Bedankt, nou zie ik dat voor me. :{

:P
pi_108833360
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:27 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Bedankt, nou zie ik dat voor me. :{

:P
Ze moeten hem ergens mee "tevreden" houden .. :P
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:28:51 #18
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108833373
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:24 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ik denk dat ze eerder een fluffer is voor Timo .. :')
:D :D
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:32:45 #19
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_108833580
Hoe heeft dat mens der superlicentie gehaald? Was Mosley toen nog voorzitter, dan snap ik het ineens >:)
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:36:35 #20
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_108833805
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:32 schreef Fiorano het volgende:
Hoe heeft dat mens der superlicentie gehaald? Was Mosley toen nog voorzitter, dan snap ik het ineens >:)
denk niet dat ze een groen uniform heeft met leren muts en bijbehorende zweep :P

[ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 07-03-2012 19:55:49 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_108833822
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:28 schreef SjaakVilleneuve het volgende:

[..]

Ze moeten hem ergens mee "tevreden" houden .. :P
Snap ik in ieder geval wel waarom het team nu geen Virgin meer heet.
pi_108833952
quote:
10s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:36 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Snap ik in ieder geval wel waarom het team nu geen Virgin meer heet.
_O_
" If I knew I couldn't win races, I would have stayed in the States."
  woensdag 7 maart 2012 @ 19:48:31 #23
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_108834484
quote:
7s.gif Op woensdag 7 maart 2012 19:15 schreef Geralt het volgende:
Ik heb een mailtje gestuurd naar Spa hoe het zit.

Als ik antwoord krijg zal ik het wel laten weten.

(met betrekking op kaarten voor de zaterdag)

:)
Vorig jaar kon gewoon. Had toen kaarten voor Zondag gewonnen en had toen Vrijdag- en Zaterdagkaarten bij gekocht.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_108834532
Nouja het lijkt mij ook, maar ik wil het wel zeker weten, want ik moet er vrij voor vragen en een halve tank benzine aan verstoken.

:)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_108838080
Ik kwam net op een italiaanse blog en daar vond ik een analyse van de testtijden van Luigi Mazzola.

Die is ruim 20 jaar werkzaam geweest voor Ferrari, waarvan de laatste 12 jaar als manager van het testteam.

Daar ik (buiten pizza en spaghetti) geen woord italiaans spreekt even vertaald met google translate:

quote:
Wereld Focus: technische analyse van de wintertests
06 maart 2012 01:07 Geschreven door: Luigi Mazzola 341 reacties

Ik wil dit artikel wil ik overwegen om een ​​"verzameling" van technische aanwijzingen zijn te beginnen, het bedanken van de redactie van BlogF1.it voor het geven van mij de kans om terug te duiken in de wereld van de Formule 1, liet ik 2 jaar vanaf nu. In Ferrari, tot 2007, hij het testteam en een van mijn taken geleid, moet ik zeggen de waarheid is niet zo gemakkelijk, maar op hetzelfde moment spannend voor de last van verantwoordelijkheid was om te reageren op de dagelijkse telefoongesprekken de advocaat Montezemolo, Jean Todt en Ross Brawn die me vroeg een duidelijke en beknopte analyse van wat was de situatie van onze prestaties ten opzichte van anderen.

Om te kunnen reageren kennis van zaken, tijdens het testen, ik posizionavo telemetrie en ik heb 2 monitoren: een keek in onze telemetrie, om het gedrag van de auto te begrijpen, keek in real time in de hele geschiedenis van de tijd andere rijders, in een poging hun brandstof belastingen raden. In deze dagen met veel plezier - de passie is een lelijk beest - Ik heb geprobeerd om hetzelfde kantoor te doen, uiteraard zonder de monitor telemetrie.

Ik probeer een 'zeer intuïtieve analyse, ondersteund door de ervaring, na het sluiten van deze winter tests, uitgaande van een prestatie-ranking van teams doen. Om wetenschappelijke Ik moet veronderstellingen, namelijk te maken:
- Alle voertuigen hebben voldaan aan de 2012 technische voorschriften;
- Geen enkel voertuig heeft afgelegd ondergewicht, de winter trucs om de prestaties te verdienen;
- Tijdens de simulaties van de kwalificatie alle rijders hebben de DRS en het KERS;
- Tijdens de gesimuleerde race, heeft de bestuurder geen gebruik van de DRS;
- Het effect van het gewicht wordt geschat op 0,35 s / kg per ronde;

Ik gaf meer belang aan de laatste test in Barcelona (1-4 maart). De Red Bull is verborgen en niet heeft gehad een test rustig, met veel stops en weinig echte simulaties van GP. Ik moet dat hield ik in mijn overwegingen bekennen ten aanzien van de superioriteit hij had vorig jaar, want ik kon niet duidelijk zien de superioriteit van hetzelfde dit jaar.

Ook McLaren niet veel zijn blootgesteld, maar in vergelijking met Red Bull, was een test uit met minder problemen en meer significant. De Mercedes heeft altijd geschoten met veel brandstof aan boord, zelfs in snelle ronden.
De Lotus en de laatste test in Jerez naar Barcelona was heel snel vanaf het begin, met weinig problemen, en gericht op echte simulaties van GP.

Wat u kunt zien van alle gegevens is een eerste onderverdeling van Rondetijd:
1) Groep Rondetijd rond 22 januari-23 januari tijdens de run met een laag brandstofverbruik belasting
2) Groep Rondetijd rond 29 januari-30 januari tijdens de lange runs met de hoge brandstofprijzen belasting

Als een verschil tussen de twee groepen een waarde van ongeveer 7 seconden. Een zeer grote waarde, maar gerechtvaardigd. Om een ​​huisarts kost het ongeveer 150 kg en hebben een laag brandstofverbruik belasting simulatie teams meestal ongeveer 20 kg te gebruiken, waardoor een verschil van ongeveer 130 kg. In termen van Rondetijd 130 kg betekent 4,5 seconden (met een impact gewicht van 0,35 s / kg ronde).
Om te komen tot 7 seconden Ik heb begrepen dat de piloten niet de DRS te gebruiken in race simulaties, en het gebruikt hebben in de kwalificatie run (ik kan me voorstellen dat Barcelona de moeite waard is ongeveer 1-1,5 seconden). Bovendien, waarschijnlijk op de lange termijn het team hebben ook gekozen om oude banden te gebruiken. Er moet ook worden bedacht dat een pilot met 150 kg niet kan doen, dat zou ideaal trajecten te maken met 20 kg toen en daar 'een verder verlies van Rondetijd.
Als we kijken naar allen tijde voor alle vier de dagen, kunnen we een of andere manier voelen de trend van de hoeveelheid brandstof gebruikt, die zijn samengevat in deze tabel.
BEST TEAM LapTime beste brandstof LOAD hypothese LapTime geen brandstof
Red Bull Renault 1:22.6 1:20.9 50 kg
Mercedes McLaren 1:22.1 1:21.4 20 Kg
Ferrari 1:22.2 1:21.5 20 Kg
Mercedes AMG 1:22.9 1:21.5 50 kg
Lotus Renault 1:22.0 1:21.3 20 Kg
Force India Mercedes 1:22.3 20 Kg 1.21.6
Sauber Ferrari 1:22.0 1:21.6 20 Kg
Toro Rosso Ferrari 1:22.1 1:21.7 10 Kg
Williams Renault 1:22.2 1:21.5 20 Kg
Caterham Renault 1:22.6 1:22.3 10 Kg

In de laatste kolom is de "genormaliseerd", dat wil zeggen Rondetijd van elk team alsof hij 0 kg brandstof aan boord. Als je kijkt naar het klassement blijkt dat:
> De Red Bull is nog steeds voor;
> De Lotus is de tweede van kracht;
> De McLaren is het derde kracht is;
> Ferrari - Mercedes - Williams is de vierde kracht;
> Force India-Sauber - Toro Rosso zijn de vijfde kracht;
> Tot slot is er 'de Caterham;

Er is een verbazingwekkende balans die typisch zijn voor de winter testen dat niet voorstellen dat een team een ​​beetje 'spelen met het gewicht van de auto heeft. Het kan zijn dat het team vorig jaar waren ver achter in termen van prestaties als Sauber, Williams of Caterham zijn.

De Ferrari op schoot is niet zo slecht. Natuurlijk, als de overtuiging was het de eerste keer begrijp ik de teleurstelling van Pat Fry, maar als je kijkt naar alles en als je denkt dat er 20 GP, ook ik fascerei hoofd. Ferrari heeft de kracht om te herstellen, ook al is pessimistisch en teleurgesteld door het feit dat in 2011 werkte hij aan de technische voorkant om te beginnen.

Ik heb geprobeerd om een ​​andere parameter die volgens mij erg belangrijk voor de prestaties in de race te evalueren: de stijging van de tijd als gevolg van slijtage van de banden. Ik heb nog nooit gewerkt met Pirelli, die ook een ongelooflijke klus te klaren in 2011, en dus niet tot in detail weten ilcomportamento van hun banden. Als ik kijk naar de verschillende stints tijdens de lange runs, zie ik dat ik een harde stof aanvaardbaar te zijn in Barcelona, ​​met een vrijwel uniforme degradatie tussen de voorste en achterste hebben. Als we kijken naar de zachte of supersoft is er een degradatie veel belangrijker, vooral aan de achterkant, als de tijd vervallen in een progressieve manier zonder het geven van tekenen van stabilisatie. Er is een nieuwsgierigheid: het einde van elke stint van bijna alle stuurprogramma's is er een sterke toename Rondetijd. Ik kan me voorstellen dat het linker voorwiel, des te meer benadrukt in Barcelona, ​​is volledig versleten en niet in staat om grip te produceren.

Ik geëvalueerd stint stint voor alle bestuurders en het is moeilijk om te begrijpen van de verschillen tussen de werkelijke hoeveelheid benzine en het type rubber gebruikt om een ​​representatief aantal te identificeren. Wat ik heb kunnen doen, is een statistische analyse, het geven van een waarde van 1 tot 5 afhankelijk van de mate van afbraak (1 = laag degradatie, afbraak 5 = hoog). Uiteindelijk kreeg ik deze resultaten:
TEAM AFBRAAK
Red Bull Renault 1
McLaren Mercedes 2
Ferrari 3
AMG Mercedes 4
Lotus Renault 2
Force India Mercedes 2
Sauber Ferrari 3
Toro Rosso Ferrari 2
3 Williams Renault
Caterham Renault 3

Als we kijken naar deze cijfers, zien we dat:
- Red Bull en 'de beste, opnieuw gevolgd door Lotus
- McLaren, Force India en Toro Rosso zijn op een lijn met Lotus
- Mercedes auto is de slechtste van dit standpunt
- Ferrari met Sauber, Williams en Caterham
- Nogmaals, vergeet niet dat als Sauber, Williams en Caterham hebben zich een beetje '"lichter" dan is de degradatie lager is.

Ongetwijfeld is de degradatie in verband met aerodynamische kwaliteiten van de auto en laat zien die gewerkt heeft beter in de interpretatie van de 2012 technische voorschriften. Lotus lijkt te hebben een lange weg ten opzichte van 2011 (altijd denken aan de basishypothese die ervan uitgaat dat ze actief zijn met de regelgeving).
Uiteindelijk zie ik een zeer evenwichtig in de schoot, maar de dingen beginnen te veranderen als je kijkt naar de consistentie in de race. De Red Bull neem ik aan van te voren al de Lotus te zijn en de tweede kracht volgde vlak achter de McLaren. In het compromis tussen snelheid en consistentie rond, hebben Sauber en Williams bleek snel gevolgd door Ferrari, Mercedes, Force India en Toro Rosso.

Nu ik klaar bent met het doen van de waarzegger, wil ik een belangrijk gegeven toe te voegen: de eerste om een ​​bepaald oordeel baseren op de werkelijke prestaties van alle auto's moeten we minstens 3 GP wachten om een ​​geldige statistische hebben. Het type van het spoor, weer onzekerheden, te begrijpen hoe het instellen van de auto en de best mogelijke problemen met de betrouwbaarheid moeten worden in het spel gebracht en dit is de tijd om een ​​definitief oordeel te vellen.

In minder dan twee weken van het seizoen begint eindelijk. We hekel aan de eerste woensdag na de GP in Melbourne!

Beste wensen aan alle
Luigi Mazzola
Die zet Lotus dus op plek 2 _O_
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')