abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 maart 2012 @ 17:58:47 #1
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108670626

Hoi FOK!ers,

Sinds een jaar doe ik vrijwilligerswerk in het asiel bij mij in de buurt. Omdat ik dit ontzettend leuk werk vind en toch wel heel veel dierenleed, maar ook vreugde op mijn pad krijg, leek het mij leuk een topic te openen om deze dingen met jullie te delen. Dit topic is uitsluitend bedoelt ter informatie over wat ik doe, hoe het met de dieren gaat en de ontwikkelingen wanneer er een dier geadopteerd wordt. Dit topic is dus GEEN adoptie of verkooptopic.

Vragen zijn uiteraard heel erg welkom, mocht ik het antwoord niet weten, zal ik dit navragen. Wanneer je een kat, hond of konijn/knaagdier ziet die je heel erg leuk vindt en waar je meer informatie over zou willen, is dat mogelijk en ik zal dan ook alle vragen naar kunnen beantwoorden, ik wil echter nogmaals benadrukken dat dit GEEN verkooptopic is en mocht je een dier willen adopteren, ik met alle liefde het e-mailadres van het asiel wil PM'en, maar dat dit niet het doel is van dit topic.

Ik hoop dat jullie dit een leuk en informatief topic gaan vinden :D.

Groetjes,

San

Vorige deel:
Mijn avonturen in het Dieren opvangcentrum

Laatste update:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Miss 200.000.000! zaterdag 3 maart 2012 @ 18:00:15 #2
367000 roos94
pi_108670669
top :) ^O^
pi_108671299
Wat is het toch leuk om jouw updates te lezen O+ echt interessant om te lezen hoe het er op het asiel aan toe gaat.
Las ik nou goed dat de eerste kittens alweer zijn binnengebracht? ;( Wat is het toch weer vroeg zeg... Nog niet eens alle kittens van vorig jaar zijn geadopteerd -O-
Zijn de nieuwe kittens bij pleeggezinnen ondergebracht?

En je dieren maar weg doen omdat je gaat verhuizen? :N Bah, ik snap dat echt niet he...
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:10:30 #4
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108672689
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 18:22 schreef Oognip het volgende:
Wat is het toch leuk om jouw updates te lezen O+ echt interessant om te lezen hoe het er op het asiel aan toe gaat.
Las ik nou goed dat de eerste kittens alweer zijn binnengebracht? ;( Wat is het toch weer vroeg zeg... Nog niet eens alle kittens van vorig jaar zijn geadopteerd -O-
Zijn de nieuwe kittens bij pleeggezinnen ondergebracht?

En je dieren maar weg doen omdat je gaat verhuizen? :N Bah, ik snap dat echt niet he...
Nee, dit zijn oudere kittens (6 maanden), ze eten zelf en blijven gewoon bij ons in principe. Maar wij denken wel dat, nu de warmere maanden eraan gaan komen, de eerste moederpoezen weer binnen gaan worden gebracht.
pi_108673916
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:10 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, dit zijn oudere kittens (6 maanden), ze eten zelf en blijven gewoon bij ons in principe. Maar wij denken wel dat, nu de warmere maanden eraan gaan komen, de eerste moederpoezen weer binnen gaan worden gebracht.
Oh ik dacht dat er al nieuwe kittens zijn binnengebracht :@
Gister vertelde mijn eigen dierenarts toevallig dat de eerste kittens alweer gezien waren afgelopen week, een week of 4 waren ze.
  zaterdag 3 maart 2012 @ 19:52:48 #6
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108673953
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:51 schreef Oognip het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat er al nieuwe kittens zijn binnengebracht :@
Gister vertelde mijn eigen dierenarts toevallig dat de eerste kittens alweer gezien waren afgelopen week, een week of 4 waren ze.
Die hebben wij (gelukkig :@) nog niet gezien!
pi_108674097
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 maart 2012 19:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Die hebben wij (gelukkig :@) nog niet gezien!
Inderdaad gelukkig maar!
pi_108700336
Mooi verslag weer sammz, blijft geweldig wat je doet, op je vrije zaterdagen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 20:50:37 #9
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108918856
Dank je, Ll :*.

We hebben afgelopen week weer een aantal honden binnen gekregen. Ik wil proberen daar morgen foto's van te maken.
pi_108918975
ff volgen dit
Op zaterdag 12 juli 2014 20:53 schreef Misstique het volgende:
Ik zou je nog niet uitnodigen voor m'n crematie.
Op maandag 22 juli 2013 21:18 schreef capuchon_jongen het volgende:
Sowieso je hebt me topic verneukt stevenmac :r
pi_108933748
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 20:50 schreef Samzz het volgende:
Dank je, Ll :*.

We hebben afgelopen week weer een aantal honden binnen gekregen. Ik wil proberen daar morgen foto's van te maken.
Ah, die kunnen we dus zo verwachten! :7
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:11:57 #12
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108935279
quote:
2s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 11:05 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ah, die kunnen we dus zo verwachten! :7
Helaas... Het was stervensdruk vandaag. De grote update volgt nog, maar het komt erop neer dat de hele ziekenboeg vol zit met doodzieke katten.

Ik zit nu net op de fiets naar huis, maar we zijn met vier man sterk tot stipt 12 uur aan het schoonmaken en dwangvoeren geweest.

Tevens zijn de eerste kittens alweer naar de gastgezinnen gebracht en hebben we twee drachtige poezen (1 op de ziekenboeg, 1 op de quarantaine).

Als ik thuis ben dus een uitgebreide update en ik heb nog een paar foto's.
pi_108935378
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:11 schreef Samzz het volgende:

[..]

Helaas... Het was stervensdruk vandaag. De grote update volgt nog, maar het komt erop neer dat de hele ziekenboeg vol zit met doodzieke katten.

Ik zit nu net op de fiets naar huis, maar we zijn met vier man sterk tot stipt 12 uur aan het schoonmaken en dwangvoeren geweest.

Tevens zijn de eerste kittens alweer naar de gastgezinnen gebracht en hebben we twee drachtige poezen (1 op de ziekenboeg, 1 op de quarantaine).

Als ik thuis ben dus een uitgebreide update en ik heb nog een paar foto's.
Aww das naar ;( zieke beesten
pi_108935609
De eerste kittens zijn dus alweer gesignaleerd in het asiel? -O- Jeetje...
Wat naar ook dat er zoveel zieke dieren zijn ;(
pi_108935653
'Heerst' er daar ook iets zoals onder mensen nu de griep lijkt te heersen? Of is het gewoon 'toeval' ?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:26:47 #16
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_108935663
Gedsie -O-
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:26:58 #17
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108935672
quote:
11s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:26 schreef Loveless85 het volgende:
'Heerst' er daar ook iets zoals onder mensen nu de griep lijkt te heersen? Of is het gewoon 'toeval' ?
Niesziekte. Een herpes virus.
pi_108935781
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Bah, als er iets besmettelijk is -O-
pi_108935821
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 12:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

-O-
  zaterdag 10 maart 2012 @ 12:40:07 #20
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_108935969
En nu?
Allemaal aan de AB? -O-
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:10:55 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108936803
Zo, tijd voor de grote update.

Vorige week waren de quarantaine, de ziekenboeg en de kittenkamer zo goed als leeg. Vandaag kwam ik binnenlopen en meteen kwam mijn collega naar mij toe, of ik de quarantaine en de kittenkamer zo snel en grondig mogelijk wilde schoonmaken en dan meteen door wilde naar de ziekenboeg. Ik voelde de bui al hangen...

En ja hoor, drie katten in de kittenkamer, drie in de quarantaine en 19 doodzieke katten op de ziekenboeg. Eerst maar snel begonnen met de quarantaine waar 3 nieuwe katten zitten, Ovide, Leida en een mooi jong poesje waar ik de naam zo niet meer van weet. Diertjes zien er prima uit, eten goed en de ontlasting is ook prima. Een van de katten vond ik een beetje dik (ik heb zelf de hokken niet schoon gemaakt, dat heeft een onervaren stagaire gedaan, zodat ik de rest op record tempo af kon handelen). Toen alles klaar was, heb ik Leida even goed bekeken, ja hoor, drachtig... Meteen mijn collega geroepen, zij heeft ook gevoeld en we waren het eens.

Dit nieuws meteen in het logboek en groot op het whiteboard gezet.

De drachtige Leida.

Kindje Ovide.

Kindje geen idee hoe ze heet :+.

Snoesepoesje O+.

Hugo.

Daarna door naar de kittenkamer, drie katten, Hugo, Snoesje en Milou. Alle drie zonder snot, maar we durven ze, mede door de uitbraak van deze week, niet naar de Lange Gang te zetten.

Na het schoonmaken, bijvullen, voeren en nakijken, meteen doorgerend naar de ziekenboeg. En ik werd er oprecht heel erg verdrietig van... Een aantal van mijn quarantainekatten, die naar de Lange Gang mochten, zijn weer terug, doodziek. Ook een aantal katten zijn rechtstreeks van de quarantaine naar de ziekenboeg verplaatst, doodziek. Het blijkt dus, dat er door de week niet grondig genoeg schoon wordt gemaakt en men het er met een Jantje van leien vanaf maakt...

Mijn poesjes Lisa en Maria, ziek. Kitten Jozef, ziek. Dex, Dorus en Dirk, doodziek (aan de sondevoeding). Van de 19 katten zitten er 12 die niet willen eten en dus gedwangvoerd moeten worden, 4 katten zitten aan de sondevoeding en twee staan er op de nominatielijst (Maria en Jozef). Ik heb alleen de linkerkant van de ziekenboeg gedaan, dus ik weet niet wat er aan de andere kant precies zit, maar alle hokken compleet onder het snot en bloed, zwaar ademende en piepende katten.

En als klap op de vuurpijl, Maria is drachtig. Haar kittens zullen zeker weten dood gaan, want Maria wordt behandeld met Doxycycline (antibiotica). Alle zieke katten zitten overigens aan de doxy.

De hele ochtend heeft een collega alle twaalf katten gedwangvoerd (moet meerdere keren per dag) en de medicatie erin gestouwd (een van de katten zit op 3 verschillende pillen...), terwijl ik en twee andere collega's druk aan het schoonmaken en controleren waren.

Het dagje wel dus... Siepi is afgelopen week gecastreerd en is vandaag uitgezet. Leida zal volgende week gesteriliseerd worden en haar kittens zullen dus doodgaan. Ze is nu ongeveer 2 á 3 weken drachtig en het is gruwelijk, maar wij kunnen gewoon niet anders... Er zijn teveel kittens (nu al weer twee gastgezinnen die de eerste kittens hebben opgevangen en in de quarantaine zitten er nu 3 (Leida is zelf nog maar een kind)) en het kost echt klauwen vol geld die wij als asiel niet hebben... We maken nu al gruwelijke kosten alleen al met de zieke katten.

Bah, wat heb ik me vandaag rot gevoeld... Die zieke katten, nauwelijks kunnen ze ademhalen, bijna niet eten door alle zweren en blaren in de bekjes, de diertjes met een sonde. Heel erg naar.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:13:51 #22
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_108936898
Oh bah ;(
Hopelijk knappen ze snel weer op nu ze doxy hebben.
En wat ontzettend slecht dat men zich opgeeft als vrijwilliger in een asiel en zich er dan zo van af maakt. :X
Arme diertjes, kan me voorstellen dat je met een rotgevoel thuiskomt dan :*
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:16:32 #23
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108936981
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Oh bah ;(
Hopelijk knappen ze snel weer op nu ze doxy hebben.
En wat ontzettend slecht dat men zich opgeeft als vrijwilliger in een asiel en zich er dan zo van af maakt. :X
Arme diertjes, kan me voorstellen dat je met een rotgevoel thuiskomt dan :*
Het is een betaalde kracht :X.

Ja, ik voelde me daar al rot, omdat ik zaterdags verantwoordelijk ben voor de quarantaine, maar er werd me al op het hart gedrukt dat ik het sowieso niet kon helpen, omdat wij zaterdag helemaal geen tijd hebben om alle hokken helemaal leeg te halen en grondig uit te poetsen (we zijn er alleen 's ochtends en door de week staan ze er van 8 tot 5 ). Maar goed, het voelde wel rot.

Daarbij, sowieso heeft een van de krachten een oude, zieke kat, die absoluut niet naar de Lange Gang mocht, gewoon naar de Lange Gang gezet... 8)7.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 10 maart 2012 @ 13:17:47 #24
163650 Greys
pi_108937019
Oh jezus, wat een ellende -O-
Arme dieren. En wat een gefaal van die medewerker zeg :X
Sterkte :*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_108937028
Och wat naar -O-

En slecht ook van je collega's... Geef je dan niet op als vrijwilliger, als je geen zin hebt om het goed en grondig te doen ...
pi_108937050
Oh, iemand die in betaalde dienst is zelfs... :o wat slecht...
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:19:12 #27
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_108937061
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:16 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is een betaalde kracht :X.

Ja, ik voelde me daar al rot, omdat ik zaterdags verantwoordelijk ben voor de quarantaine, maar er werd me al op het hart gedrukt dat ik het sowieso niet kon helpen, omdat wij zaterdag helemaal geen tijd hebben om alle hokken helemaal leeg te halen en grondig uit te poetsen (we zijn er alleen 's ochtends en door de week staan ze er van 8 tot 5 ). Maar goed, het voelde wel rot.

Daarbij, sowieso heeft een van de krachten een oude, zieke kat, die absoluut niet naar de Lange Gang mocht, gewoon naar de Lange Gang gezet... 8)7.
Da's helemaal erg }:|

En is het niet mogelijk om dan wat langer te blijven totdat alles schoon is?
Of mag dat niet/wil je dat niet?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:26:19 #28
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108937242
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:19 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Da's helemaal erg }:|

En is het niet mogelijk om dan wat langer te blijven totdat alles schoon is?
Of mag dat niet/wil je dat niet?
Ik wil dat wel, maar het mag niet. En in principe is heel grondig schoonmaken door de week voldoende. Dus de bakjes eruit, de plank eruit, de houders losschroeven en ontsmetten. Maar dat gebeurt gewoon niet.

Wij maken om de dag schoon met chloortabletten opgelost in water. De andere dag met sanitairreiniger. En het is altijd goed gegaan omdat er door de week gewoon goed schoongemaakt werd.

Bah, voel me echt bagger.
pi_108937294
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:10 schreef Samzz het volgende:

Het dagje wel dus... Siepi is afgelopen week gecastreerd en is vandaag uitgezet. Leida zal volgende week gesteriliseerd worden en haar kittens zullen dus doodgaan. Ze is nu ongeveer 2 á 3 weken drachtig en het is gruwelijk, maar wij kunnen gewoon niet anders... Er zijn teveel kittens (nu al weer twee gastgezinnen die de eerste kittens hebben opgevangen en in de quarantaine zitten er nu 3 (Leida is zelf nog maar een kind)) en het kost echt klauwen vol geld die wij als asiel niet hebben... We maken nu al gruwelijke kosten alleen al met de zieke katten.

Bah, wat heb ik me vandaag rot gevoeld... Die zieke katten, nauwelijks kunnen ze ademhalen, bijna niet eten door alle zweren en blaren in de bekjes, de diertjes met een sonde. Heel erg naar.
Wat een nare update zeg -O- arme diertjes die zo ziek zijn en zelfs aan de sondevoeding zitten ;( vreselijk. Kan me heel goed voorstellen dat jij je zo rot voelt als je de boel zo aantreft :*
Ik snap alleen het verhaal van Leida niet helemaal. Doxi is dodelijk voor kittens in de baarmoeder begrijp ik? Gaan de kittens dan al in de baarmoeder dood? Of kunnen ze gered worden met veel moeite maar is er geen geld (omdat je het ook hebt over het geld)?

Puur interesse overigens.
pi_108937300
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:10 schreef Samzz het volgende:

Het blijkt dus, dat er door de week niet grondig genoeg schoon wordt gemaakt en men het er met een Jantje van leien vanaf maakt...

-O- ;(
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:28:34 #31
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_108937303

Mooie!
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_108937355
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:26 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik wil dat wel, maar het mag niet. En in principe is heel grondig schoonmaken door de week voldoende. Dus de bakjes eruit, de plank eruit, de houders losschroeven en ontsmetten. Maar dat gebeurt gewoon niet.

Wij maken om de dag schoon met chloortabletten opgelost in water. De andere dag met sanitairreiniger. En het is altijd goed gegaan omdat er door de week gewoon goed schoongemaakt werd.

Bah, voel me echt bagger.
Hopelijk zien de rest van de medewerkers van het asiel ook in dat het wel heel slecht is zoals het gegaan is afgelopen week :X
:* Voor jou, jij hebt je best gedaan.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:32:56 #33
168232 Maes
ikke pikke porretje
pi_108937422
Wat een narigheid Samzz :*
Wat zielig weer voor de poesjes ;( Hebben nergens om gevraagd en krijgen dit omdat er iemand is de zijn verantwoordelijkheid niet kent :(
Op vrijdag 7 januari 2011 19:22 schreef Greys het volgende:[/b]
Ow O+
Jaaaaaaaaaaaaaaaa, ik wil! :* *O*
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:35:17 #34
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108937485
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:28 schreef Oognip het volgende:

[..]

Wat een nare update zeg -O- arme diertjes die zo ziek zijn en zelfs aan de sondevoeding zitten ;( vreselijk. Kan me heel goed voorstellen dat jij je zo rot voelt als je de boel zo aantreft :*
Ik snap alleen het verhaal van Leida niet helemaal. Doxi is dodelijk voor kittens in de baarmoeder begrijp ik? Gaan de kittens dan al in de baarmoeder dood? Of kunnen ze gered worden met veel moeite maar is er geen geld (omdat je het ook hebt over het geld)?

Puur interesse overigens.
Leida is niet ziek, wel drachtig. Zij word gesteriliseerd, dus die kittens gaan dood.

Maria is aan de doxy en dan gaan de kittens idd dood, of ze raken misvormd. Maria is sowieso te ziek om de kittens gezond geboren te laten worden.

Maar, dat geboren laten worden zou sowieso niet gebeurd zijn, teveel kittens/katten, te weinig geld.
pi_108937543
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:35 schreef Samzz het volgende:

[..]

Leida is niet ziek, wel drachtig. Zij word gesteriliseerd, dus die kittens gaan dood.

Maria is aan de doxy en dan gaan de kittens idd dood, of ze raken misvormd. Maria is sowieso te ziek om de kittens gezond geboren te laten worden.

Maar, dat geboren laten worden zou sowieso niet gebeurd zijn, teveel kittens/katten, te weinig geld.
Ik haalde Leida en Maria door elkaar :@
Wat verdrietig ;( maar wat ik me dan afvraag, zijn er nog niet genoeg gastgezinnen die de kittens op zouden kunnen vangen? Want ik begrijp niet zo goed dat er nu te weinig geld is en dit nestje geaborteerd gaat worden en dat over 2 maanden de kittens wel geboren gaan worden...
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:38:32 #36
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108937557
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:32 schreef Maes het volgende:
Wat een narigheid Samzz :*
Wat zielig weer voor de poesjes ;( Hebben nergens om gevraagd en krijgen dit omdat er iemand is de zijn verantwoordelijkheid niet kent :(
Ja, mijn collega is ook zo kwaad... Daar zal vast nog een staartje aan komen.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:41:22 #37
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108937613
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:37 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik haalde Leida en Maria door elkaar :@
Wat verdrietig ;( maar wat ik me dan afvraag, zijn er nog niet genoeg gastgezinnen die de kittens op zouden kunnen vangen? Want ik begrijp niet zo goed dat er nu te weinig geld is en dit nestje geaborteerd gaat worden en dat over 2 maanden de kittens wel geboren gaan worden...
Er worden in het asiel geen kittens geboren, tenzij moeders op knappen staat wanneer ze binnen wordt gebracht. De poezen die al bevallen zijn, gaan met baby's naar een gastgezin.

Ik vind het ook naar, mijn collega's ook. Maar het is gewoon niet anders, het is zo moeilijk om de katten geplaatst te krijgen... Zelfs kittens.
pi_108937648
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:41 schreef Samzz het volgende:

[..]

Er worden in het asiel geen kittens geboren, tenzij moeders op knappen staat wanneer ze binnen wordt gebracht. De poezen die al bevallen zijn, gaan met baby's naar een gastgezin.

Ik vind het ook naar, mijn collega's ook. Maar het is gewoon niet anders, het is zo moeilijk om de katten geplaatst te krijgen... Zelfs kittens.
In het asiel worden geen kittens geboren, maar in gastgezinnen wel. Ik snap dus niet zo goed waarom de poes niet naar een gastgezin gaat :@
Als ik niet zo door moet zeuren hoor ik het wel.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:45:05 #39
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108937699
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:42 schreef Oognip het volgende:

[..]

In het asiel worden geen kittens geboren, maar in gastgezinnen wel. Ik snap dus niet zo goed waarom de poes niet naar een gastgezin gaat :@
Als ik niet zo door moet zeuren hoor ik het wel.
Waarschijnlijk omdat ze nog maar een weekje of twee drachtig is.

Ik weet het ook niet precies. Ook de katten in het gastgezin kost het asiel geld, he... Er zijn gewoon teveel katten, naar maar waar.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:49:30 #40
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108937838
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:30 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hopelijk zien de rest van de medewerkers van het asiel ook in dat het wel heel slecht is zoals het gegaan is afgelopen week :X
:* Voor jou, jij hebt je best gedaan.
Maak er maar weken van... Er zijn al meer klachten over haar. We gaan het zien, ze is verder enorm aardig, maar haar huis is belangrijker dan de dieren.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:51:34 #41
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_108937899
Ik kan het me wel voorstelle dat je in dit geval kiest voor aborteren eerlijk gezegd.
Vooral als ze nog maar zo kort zwanger zijn :P
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:54:21 #42
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108937974
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:51 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik kan het me wel voorstelle dat je in dit geval kiest voor aborteren eerlijk gezegd.
Ja, ik ook wel. Het is niet leuk, maar wel logisch.

De diertjes zijn niet gewenst ;(.
pi_108937982
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:51 schreef Ingetje79 het volgende:
Ja, ik niet. Waarom zou je de kittens van de volgende zwangere kat dan niet ook aborteren?
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:56:04 #44
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_108938032
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:54 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ja, ik niet. Waarom zou je de kittens van de volgende zwangere kat dan niet ook aborteren?
Zou ik ook zo erg nog niet vinden. :@ Tenzij ze al langer zwanger zijn natuurlijk.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_108938080
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:56 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Zou ik ook zo erg nog niet vinden. :@ Tenzij ze al langer zwanger zijn natuurlijk.
Is misschien ook niet zo erg, ik ben alleen benieuwd waarom er wel geld is om de kittens over 2 maanden geboren te laten worden maar nu niet. Ik ben benieuwd naar de gedachtegang hier achter maar misschien ben ik bij Samzz daarvoor niet aan het goede adres :)
  Moderator zaterdag 10 maart 2012 @ 13:58:20 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_108938093
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:56 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Ik zou dat ook niet zo erg vinden... Poes moet hoe dan ook gesteriliseerd, en voor al die kittens kunnen heel veel asielkatten een huisje vinden :@
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 10 maart 2012 @ 13:58:20 #47
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108938094
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:54 schreef Oognip het volgende:

[..]

Omdat katten heel erg moeilijk te plaatsen zijn. Er zijn zoveel katten... Wij zitten al aan onze max en blijven wel opnemen.

Van de lente/zomer komen de moederpoezen met geboren kittens weer binnen. Dat zijn er waarschijnlijk weer net zo veel als vorig jaar. Ga er maar aan staan...

Dan liever de kittens die toch nog niet geboren zijn aborteren. Kijk, het is niet leuk, niemand vind het leuk. Maar je moet keuzes maken.

Ik zou het graag willen, maar je kan niet alles redden.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:00:11 #48
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108938143
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:57 schreef Oognip het volgende:

[..]

Is misschien ook niet zo erg, ik ben alleen benieuwd waarom er wel geld is om de kittens over 2 maanden geboren te laten worden maar nu niet. Ik ben benieuwd naar de gedachtegang hier achter maar misschien ben ik bij Samzz daarvoor niet aan het goede adres :)
Ik denk dat het eraan ligt hoe lang ze al drachtig zijn :).
pi_108938159
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik denk dat het eraan ligt hoe lang ze al drachtig zijn :).
Ok :)
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:01:48 #50
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108938178
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:01 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik ga het even navragen, hoe het zit.

Mja, wij vinden het allemaal vervelend... Geld groeit niet aan bomen helaas, tenzij je bankier bent.

[ Bericht 9% gewijzigd door Samzz op 10-03-2012 14:07:36 ]
  zaterdag 10 maart 2012 @ 14:07:17 #51
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_108938320
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:58 schreef Samzz het volgende:

[..]

Omdat katten heel erg moeilijk te plaatsen zijn. Er zijn zoveel katten... Wij zitten al aan onze max en blijven wel opnemen.

Van de lente/zomer komen de moederpoezen met geboren kittens weer binnen. Dat zijn er waarschijnlijk weer net zo veel als vorig jaar. Ga er maar aan staan...

Dan liever de kittens die toch nog niet geboren zijn aborteren. Kijk, het is niet leuk, niemand vind het leuk. Maar je moet keuzes maken.

Ik zou het graag willen, maar je kan niet alles redden.
Vind ik ook :Y
Het geld kun je ook maar 1x besteden en het is gewoon een feit dat er veel te veel kittens geboren worden.
Ieder jaar begint de Oeps-ellende vroeger :{
pi_108938879
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 14:01 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ik ga het even navragen, hoe het zit.

Mja, wij vinden het allemaal vervelend... Geld groeit niet aan bomen helaas, tenzij je bankier bent.
Ik geloof dat jullie het allemaal heel vervelend vinden hoor, echt :Y en ik snap wel dat er soms geen keuze is.
pi_108940922
Ohw jeetje, Samzz, de laatste was geen leuke update. Kan me voorstellen dat dit de minder leuke kant is van het werk. :{
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:20:21 #54
291153 Zokunen
Zokalishous
pi_108943429
Minder leuke update, maar wat een tof katje waar je de naam niet van weet :Y
Zit er trouwens zo'n rare knik in de staart of lijkt dat zo :@
"Never forget that only dead fish swim with the stream." -Malcolm Muggeridge
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:26:02 #55
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108943597
quote:
6s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 17:20 schreef Zokunen het volgende:
Minder leuke update, maar wat een tof katje waar je de naam niet van weet :Y
Zit er trouwens zo'n rare knik in de staart of lijkt dat zo :@
Haha, dat komt omdat ze met haar staart tegen de wand aan zit :D. Ze heeft een keurig rechte staart.
  zaterdag 10 maart 2012 @ 17:34:43 #56
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_108943809
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 13:28 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]

Mooie!
Dat is zeker een mooie :Y Maar wat een verhaal van de rest -O-
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 10 maart 2012 @ 18:44:15 #57
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_108945625
Is het misschien een idee om naam en rekeningnummer van asiel in topic hoofd te zetten zodat mensen geld kunnen overmaken :?
Zeker als jullie een anbi zijn is het nog fiscaal aftrekbaar ook :P
Anbi = algemeen nut beoogende instelling ;)
Als het mag van de modjes :@
  zaterdag 10 maart 2012 @ 19:00:39 #58
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_108946027
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 18:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is het misschien een idee om naam en rekeningnummer van asiel in topic hoofd te zetten zodat mensen geld kunnen overmaken :?
Zeker als jullie een anbi zijn is het nog fiscaal aftrekbaar ook :P
Anbi = algemeen nut beoogende instelling ;)
Als het mag van de modjes :@
Geen rekeningnummers op Fok :).

[ Bericht 14% gewijzigd door Samzz op 10-03-2012 19:19:51 ]
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:40:59 #59
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_109043927
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 maart 2012 19:00 schreef Samzz het volgende:

[..]

Geen rekeningnummers op Fok :).
Linkje naar website asiel mag toch wel, lijkt me? Daar zal vast de overige info wel te vinden zijn.
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  dinsdag 13 maart 2012 @ 11:43:15 #60
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109044004
quote:
6s.gif Op dinsdag 13 maart 2012 11:40 schreef robdriessen het volgende:

[..]

Linkje naar website asiel mag toch wel, lijkt me? Daar zal vast de overige info wel te vinden zijn.
Die kan ik wel via PM doorsturen, ja. Mocht iemand willen doneren.
pi_109053095
Even laten merken dat het topic leuker is dan verwacht en ik hem volg :Y
en wiet weet post ik hier wel eens
Jaaa, dansen! dansen!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 07:53:29 #62
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109195499
Goedemorgen, op de fiets richting asiel! Gelukkig is het heerlijk weer.

Ik ben benieuwd wat de ontwikkelingen zijn op de ziekenboeg. Als er tijd voor is, wil ik proberen wat filmpjes te maken. Anders, de volgende keer maar weer :D.
pi_109196435
Ik hoop dat het meer valt met de schade! Veel plezier.
pi_109197501
Komt Bea ook bij jullie helpen? :7

Succes vandaag samzz!
  zaterdag 17 maart 2012 @ 13:20:57 #65
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109200841
Vandaag weer een drukke dag gehad :). Drie nieuwe katten op de quarantaine, Spoeky een open kater van 5 jaar met een tumor naast zijn oog, en beide ogen ontstoken. Tevens een kale rug. Hij is nagekeken en heeft zalf dat op zijn ogen moet worden gesmeerd, nadat ze zijn schoongemaakt. Hij stinkt enorm, maar omdat hij er nog maar net is, willen wij eerst dat hij minder gestresst voordat we ook maar een poging gaan doen hem schoon te maken.

Hij laat zijn ogen schoonmaken en zalven goed toe, aaien is ook prima. Hij blaast wel zodra je zijn hok opendoet. Spoekie is een grijze cypers.

De tweede kat is Speedy, zij is een (volgens het briefje) Britse korthaar. Maar dat is ze dus niet, ze heeft een heel oosters uiterlijk, namelijk. Ze is licht blauw en heeft vier witte haren op haar borst.

De derde kat is Bob, een prachtige pikzwarte dame met een pluizige vacht.

Het blauwe kitten waar ik vorige week de naam niet van wist, heet Kaatje. Ik heb haar vanmorgen ziek gevonden en ze is meteen naar de ziekenboeg gebracht. Kwijlen, lopende oogjes, snot en blaren op de tong. Dit is niet in een dag gebeurd, dus afgelopen week is er door de vaste medewerkster wéér niet goed opgelet. Ik heb Kaatjes hok helemaal ontsmet, eerst met sanitairreiniger en daarna met chloor helemaal uitgesopt.

Ik heb op de quarantaine en de kittenkamer nog een paar filmpjes gemaakt van het kroelen met de katten (even klikken):

Ovide en een tijdje later Lisa (die inmiddels gecastreerd is).

Bob.

Speedy.

Snoesepoesje O+.

Hugo.

De ziekenboeg zit nog steeds vol. 12 katten op dwangvoeding en 6 op de sondevoeding. Afgelopen week hebben wij drie katten in moeten laten slapen, Franklin, Djerba (volgens mij, een hele rare Afrikaanse naam iig) en Poes. Alle drie ontzettend ziek en niet meer te redden.

Met een aantal katten gaat het gelukkig beter, maar er zijn er ook een paar die nog steeds erg slecht zijn. Een daarvan is Dex, hij heeft gisteren een spuit AB gehad en we wachten af hoe dat gaat werken.

Onze Dex. Dex heeft behoorlijk wat pech gehad in zijn leven. Hij kwam bij ons met een gebroken poot, deze is super geheeld en nu is hij dus doodziek van door de niesziekte. Als je goed kijkt zie je zijn sonde zitten. Zijn neus zit onder het opgedroogde bloed en zijn bekkie onder het kwijl. Ik heb even een telefoonfoto gemaakt omdat ik hem niet te erg wilde storen met mijn grote camera. Ik denk dat deze foto wel een beeld geeft van hoe ontzettend ziek de katten op de ziekenboeg zijn, Dex is aan de beterende hand, zijn bek zit van binnen niet meer helemaal onder de zweren.

Tijdens de pauze heb ik nog even twee korte filmpjes en een paar foto's gemaakt van deze prachtige kruising Maine Coon dame, de filmpjes zijn klikbaar:

Dit is Juul. Haar zusje hebben wij ook in het asiel zitten, zij is echter erg verlegen. Juul is een langhaar, Jut een korthaar. Beide kruising Maine Coon, vijf jaar oud en beide astma. De dames gaan ALLEEN samen weg.

Op de foto zie je een mandje waar kattengras in staat, sinds kort hebben de katten beschikking over een paar bakjes kattengras per kamer. Er wordt gretig gebruik van gemaakt!
pi_109201514
Wat een vreselijk zieke katten daar ;( bah die foto's laten heel goed zien hoe ziek ze zijn :'(
Wat vreselijk kut dat die vast werknemer zo slecht op let. Tijd voor ontslag? :@
  zaterdag 17 maart 2012 @ 13:55:48 #67
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109201653
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:50 schreef Oognip het volgende:
Wat een vreselijk zieke katten daar ;( bah die foto's laten heel goed zien hoe ziek ze zijn :'(
Wat vreselijk kut dat die vast werknemer zo slecht op let. Tijd voor ontslag? :@
Mja, Dex ziet er heel erg slecht uit ja. De rest is gewoon gezond (op Snoes en Hugo na).

Over de ontslagen ga ik niet, helaas :(.
pi_109201704
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 maart 2012 13:55 schreef Samzz het volgende:

[..]

Mja, Dex ziet er heel erg slecht uit ja. De rest is gewoon gezond (op Snoes en Hugo na).

Over de ontslagen ga ik niet, helaas :(.
Ik doelde ook alleen op Lex :P de rest ziet er gelukkig wel goed uit.
  zaterdag 17 maart 2012 @ 14:02:05 #69
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109201786
Ja, Dex is idd heel erg ziek. We maken ook echt regelmatig zijn neus schoon, maar die zit in no time weer onder het bloed en de snot.
pi_109205906
Awww.. Dex -O- Snoesje trouwens! O+ Lekker ding..
  zaterdag 17 maart 2012 @ 18:56:30 #71
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109209212
Ja, Dex is zo'n ontzettend lieve kat...

Ik had het vanmorgen ook wel even zwaar toen ik hoorde dat Franklin dood was. Dat was zo'n schat van een beest, vele uurtjes met hem doorgebracht met knuffelen en aaien. Hij was wat bang en weinig gesocialiseerd.
pi_109242032
Weer eens bijgelezen hier. Wat een ellende in het asiel zeg. ;( Knap dat je je er zo voor inzet.
Hopelijk komen alle zieke poezen de infectie goed door en kunnen jullie ze op krachten houden totdat ze weer zelf kunnen eten.

En die medewerker. :( Zijn er geen collega's die mee kunnen lopen om eea te controleren?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zaterdag 24 maart 2012 @ 13:12:22 #73
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109459917
Weer een dag vol ergernis... Helaas.

Ovide is afgelopen week ergens onterecht van de quarantaine naar de kittenkamer verplaatst (de kittenkamer was virusvrij, WAS). Ovide zit nu in de ziekenboeg, ze kan geen adem halen door haar neusje en ze kwijlt en heeft een blaar in haar bekkie. Ze heeft wat dwangvoer gehad, voor de zekerheid.

Ovide dus ziek, en het virus zit nu ook weer in de kittenkamer (Waar Snoesje, Hugo, Minoes en ook Speedy zitten). De ziekenboeg zit nu echt stampesvol, kan geen kat meer bij. De quarantaine is leeg op twee katten na, maar hoe lang dat gaat duren... Kat 1 is een erg lief dier, een heel aanhankelijk grijs cypers poesje zonder staart. Kat twee is een witte volwassen kat met vlekken cypers en met een grote open wond op de rug. Beide katten worden behandeld, maar doordat er afgelopen weekend niet ontsmet is, is de kans groot dat beide katten ook ziek worden. We doen er echter alles aan om dit te voorkomen... Maar op alleen de zaterdag kunnen wij niet veel uithalen.

Ik heb vandaag op de ziekenboeg gewerkt, wij waren met drie mensen vandaag, dus een persoon heeft de quarantaine en de kittenkamer gedaan en ik heb samen met mijn collega de ziekenboeg gedaan. Wat een werk... 20 hokken onder het snot en kwijl, netjes schoon geboend en ondanks de krappe tijd nog eventjes met iedere kat gekroeld.

Kaatje heeft een sonde gekregen, ondanks dat ze wel haar vlees eet (oplikt), gaat haar bekkie steeds minder makkelijk open en ze is erg mager, dus ook zij een sonde zodat ze in ieder geval voldoende vocht en voedingsstoffen binnen krijgt.

Voor alle ziekenboeg katten is de doxy weer verlengd en een aantal katten lijken erg goed op te knappen (Jimi, Flodder, Maria, Jozes, Simba, Roxanne, Dorus, Dirk, Leida, en Spoekie (ja, ook die twee)) en de katten die nog steeds klodders bloed hoesten, beginnen inmiddels zelf ook wat te eten, dus ook dat gaat langzaam de goede kant op (Lisa, Djerba en Dex, o.a. (ik ken alle namen op de ziekenboeg niet uit m'n hoofd)) .

Tijdens het schoonmaken vond ik in Lisa's bakje overblijfselen van medicatie, medicatie die ze echt had moeten hebben, maar dus niet gekregen heeft... Dit bakje heb ik op het kantoor gezet, zodat de leiding ook ziet dat het er op de quarantaine/ziekenboeg/kittenkamer met een jantje van leien wordt afgemaakt. De linker helft is, ondanks dat er maar twee katten zitten, gewoon niet ontsmet... De hokken zijn leeg, maar niet schoongemaakt.

Goed nieuws heb ik ook, het gaat stukken beter met Dex! Hij is nog echt heel erg ziek, maar hij spint, geeft kopjes en eet ook weer *O*!

Hier een recente foto van Dex, nog steeds de sonde, voor de zekerheid. Maar hij is qua gedrag al stukken beter en daar zijn we heel erg blij mee, hij is zo'n lieve en geweldige kat O+. Alleen zoveel pech... Als hij beter is, verdient hij de beste baas van de wereld O+!
  zaterdag 24 maart 2012 @ 13:14:35 #74
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109459969
quote:
0s.gif Op zondag 18 maart 2012 18:24 schreef Cat22 het volgende:
Weer eens bijgelezen hier. Wat een ellende in het asiel zeg. ;( Knap dat je je er zo voor inzet.
Hopelijk komen alle zieke poezen de infectie goed door en kunnen jullie ze op krachten houden totdat ze weer zelf kunnen eten.

En die medewerker. :( Zijn er geen collega's die mee kunnen lopen om eea te controleren?
Hier nog even op antwoorden :@.

Die collega is een van de leidinggevenden... Zij is verantwoordelijk voor wat gebeurt op de quarantaine/ziekenboeg/kittenkamer. Alles wat nu niet goed gaat, wordt doorgegeven aan de leiding (dus de 'baas' zeg maar) en dan kan zij bekijken wat ze ermee doet :).
  zaterdag 24 maart 2012 @ 13:23:27 #75
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109460201
Oh ja, een deel van de katten heeft ook een dag geen medicatie gehad (heel handig met AB, not :X). Dus vandaag alle medicatie met een of twee weken verlengd.
pi_109460324
-O-

Alweer niet goed voor die arme beestjes gezorgd dus... waarom doe ze dat werk als het haar blijkbaar toch allemaal niet interesseert? Dex O+ Fijn dat hij een beetje is opgeknapt.. en wat een bagger van de rest.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 14:34:22 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109461824
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:29 schreef PaarsBeestje het volgende:
-O-

Alweer niet goed voor die arme beestjes gezorgd dus... waarom doe ze dat werk als het haar blijkbaar toch allemaal niet interesseert? Dex O+ Fijn dat hij een beetje is opgeknapt.. en wat een bagger van de rest.
Ja nou, er werd gezegd dat ze overspannen is of zo. Ik weet het ook niet. Gelukkig gaat het met de rest van de katten wel al beter dan vorige week.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 maart 2012 @ 15:09:33 #78
163650 Greys
pi_109462540
Da's al een heel verschil gelukkig voor die arme Dex, qua vorige foto en deze! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109463512
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:34 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja nou, er werd gezegd dat ze overspannen is of zo. Ik weet het ook niet. Gelukkig gaat het met de rest van de katten wel al beter dan vorige week.
Tijd dat ze de ziektewet in gaat ^O^ Bah ik kan hier zo kwaad van worden he... :(

Maar fijn dat het met Dex weer beter gaat O+
pi_109464467
Ze moet voor wederzijdse bescherming de ziektewet in. Als je overspannen bent, kan je waarschijnlijk helemaal niet tegen de drukte van zoveel dieren, laat staan zieke dieren.
pi_109465375
Jeetje, nog steeds drama's dus. Die medewerker moet er gewoon uit, klaar!

En fijn dat het met een aantal ook wel beter gaat.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 23:43:57 #82
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109478149
Ja... Iig de ziektewet in. Maar goed, het is niet aan mij om haar dat te zeggen. Gelukkig hebben we een aantal katten ook weer goed op de rit, niet gezond, maar het gaat de goede kant op.

Het is dat ik hier geen katten kan houden, anders had ik Dex meegenomen, wat een vechter O+.
pi_109484745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:14 schreef Samzz het volgende:
Alles wat nu niet goed gaat, wordt doorgegeven aan de leiding (dus de 'baas' zeg maar) en dan kan zij bekijken wat ze ermee doet :).
maar ook door gegeven op een wat constructievere manier dan een etensbakje op een bureau achterlaten? Heb je de 'opperbaas' al gesproken?
Die collega zou zelf het 'bewijs' weg kunnen halen voordat de baas binnenkomt (of denk ik nu te negatief). ik zou in ieder geval foto's maken van de vieze hokken etc (als je dat al niet doet)
  zondag 25 maart 2012 @ 11:19:50 #84
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109484930
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

maar ook door gegeven op een wat constructievere manier dan een etensbakje op een bureau achterlaten? Heb je de 'opperbaas' al gesproken?
Die collega zou zelf het 'bewijs' weg kunnen halen voordat de baas binnenkomt (of denk ik nu te negatief). ik zou in ieder geval foto's maken van de vieze hokken etc (als je dat al niet doet)
Maak je maar geen zorgen, alles wordt netjes doorgegeven aan de juiste persoon :).
pi_109485009
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maak je maar geen zorgen, alles wordt netjes doorgegeven aan de juiste persoon :).
ok ^O^
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:29:43 #86
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109728522
Vandaag een redelijk goede dag gehad! Geen nieuwe zieken, jeeej *O*! Op een kat na, alle katten van de sondevoeding af en alles (op die ene met de sonde na) aan het eten!

De quarantaine is afgelopen week helemaal ontsmet, beide kanten. Dus alle hokken helemaal leeg (plankjes en bakjes eruit) schoon geboend met chloorwater en daarna nog helemaal door gespoten met water met een nog hogere concentratie chloor. Dus de quarantaine is schoon.

Ik heb daar nu 5 katten zitten, Tom, Annet, Silver, Carmen en Naamloos (naam niet onthouden :@). Annet heeft een grote wond op haar rug, die 4 keer per dag met glycerine ingesmeerd wordt. De wond is nu netjes aan het helen.

Tom en Naamloos zijn volgens mij broers van elkaar, ze zijn zo goed als hetzelfde, qua uiterlijk en ze trekken ook heel erg naar elkaar toe. Silver is een prachtige pers kruising met een hele mooie grijs zilveren vacht. Carmen is een heel lief, jong poesje met een geamputeerde staart, ze heeft nu nog een stompje.

In de kittenkamer heb ik nog vier katten. Jimi, Chica, Dorus en Flodder. Dus Snoesje is naar de Lange Gang, jeej O+. Jimi is een pikzwarte, bange kater, Chica een geweldig lief en aanhankelijk schildpadje met witte tenen, Dorus een rode kater, heel aanhankelijk en hondsbrutaal. Flodder is een prachtige cyperse kater met geweldig mooie groene ogen.

Daarna meegeholpen op de ziekenboeg, die nog steeds helemaal vol zit. Gelukkig eten alle katten, op Ovide na. Zij heeft nog steeds een sonde en krijgt doxycycline en metacam. Ze kan niet eten en spuugt een groot deel van wat ze binnen krijgt uit, ondanks dat de convalescance rechtstreeks in haar maag terecht komt. Ze krijgt 's ochtends en 's middags 40 ml van een mengsel van convalescance met rehydration en elektrolyten poeder. Tevens krijgt ze naast het dwangvoer ook nog 10 tot 15 ml vocht extra via de sonde.

De arme drommel. Haar oogjes zien er hier best goed uit, die had ik net schoongemaakt. Ze traant heel erg. Je ziet ook dat ze haar bekje open heeft hangen, ze kan niet/nauwelijks door haar neusje ademhalen. Het zwarte dat je op haar bekje/neusje ziet zijn korstjes en opgedroogd bloed van de blaren, deze heb ik niet weg durven halen omdat ze nog vast zitten. Ook zit er weer snot aan haar neusje (voor ons linker neusgat).

Een foto van een paar weken terug, wat een drastische verandering, he ;(.

Het probleem met Ovide is dat ze dus overgeeft. Haar maagje is behoorlijk van streek, dus we hebben de voerbeurten verdubbeld, dus 's ochtends 4 keer 5 ml en 's middags 4 keer 5 ml en dat lijkt goed te gaan. Haar neus zit helemaal dicht door het snot, dit maken wij iedere ochtend en middag schoon met warm (eerst gekookt, dan afgekoeld) water, ook maken wij haar oogjes daarmee schoon.

Ik heb een lekkere kruik gemaakt voor Ovide, waar ze dankbaar meteen op ging liggen slapen, het arme ding.

Er is ook goed nieuws, de hokken zitten steeds minder onder het snot, alle katten eten keurig en de ontlasting ziet er prima uit, alle dieren zijn alert, aanhankelijk en schreeuwen om aandacht. Behalve Cleo en Dex, die een flinke optater hebben gehad van het virus. Gelukkig gaan ook zij de goede kant op. Dex miauwt weer, spint als een malle en eet alles wat ik hem vandaag heb aangeboden (hij krijgt behoorlijk wat voer zodat hij weer goed op gewicht komt, Fit 32 brokjes en gourmet vlees). Cleo en Dex zijn beide sonde vrij. Nog lang niet beter, maar wel op de goede weg.

Ons Dexje O+. Als klap op de vuurpijl heeft hij er ontstoken oogjes bij gekregen, daarvoor heeft hij een zalfje.

Veel katten hebben de bek nog onder de blaren zitten en kwijlen, daardoor kunnen ze moeilijk eten. Deze katten krijgen een mengsel van convalescance, gourmetvlees en rehydration met elektrolyten aangelengd met water zodat ze het makkelijk op kunnen likken, dit werkt heel goed.

God, god, god, ik hoop toch echt dat we snel van die nare niesziekte af mogen zijn :r.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:38:12 #87
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109728756
Het was wel heel aandoenlijk om te zien hoe blij Ovide was met de kruik :@. Ik had hem klaargemaakt en kwam met een extra handdoek (die slaan wij om de kruik heen) aanlopen, ze kwam meteen in de benen en begon de kruik kopjes te geven O+.

Ik heb een lekker bedje voor haar gemaakt en ze wist niet hoe snel ze op de kruik moest gaan liggen. Ik hoop toch zo dat ze het in de komende week beter gaat doen...
pi_109729269
Fijn dat er verbetering in de situatie zit, hopelijk knappen ze allemaal goed op nu. Wat is die zieke Ovide aandoenlijk zeg, hopelijk gaat ze haar eten wat beter binnenhouden.

Ik vind die plaatjes van zieke katten vreselijk. Ik was bij een lezing van viroloog Egberink van de faculteit veterinaire geneeskunde in Utrecht en hij vertelde ons dat maar 20% (!!) van alle katten in Nederland wordt ingeënt. Daarna liet hij ook zulke plaatjes zien om even fijntjes aan te geven welk risico ongevaccineerde katten eigenlijk extra lopen. Brrrrr, dat maakte toch wel weer indruk.
Wanneer de vaccinatiegraad in Nederland hoger zou liggen dan zouden dit soort kwetsbare kattengroepen ook beter beschermd zijn door groepsimmuniteit.
pi_109729666
Ik vind die plaatjes van die zieke katten ook vreselijk ;( zo sneu :(
Arme Ovide maar zo te lezen heb jij iig goed voor haar gezorgd O+ hopelijk gaat het snel beter met haar en krijgt ze net zoveel liefde van je collega's als van jou.
Fijn dat het voor de rest wel beter gaat!
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:59:19 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_109730779
Carmen is een heel lief, jong poesje met een geamputeerde staart, ze heeft nu nog een stompje. ;(
Hoe komt zoiets :?
En heeft ze daar geen last van? Ik bedoel volgens mij gebruiken katten hun staart voor hun evenwicht als ik het goed heb :@
Voor de rest doe je het helemaal ^O^ _O_
pi_109731038
Oh, rooie dorus- heb je daar ook een foto van? O+
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:33:21 #92
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109733029
@ Ruby, mensen moeten katten eerst als volwaardig gaan zien en niet als wegwerpartikelen. Dieren in het algemeen, wat dat betreft.

@ Oognip, ik heb er vertrouwen in dat ook Ovide het redt.

@ Ikweethetookniet, Carmen is dacht ik haar staart verloren door een aanrijding. Met haar evenwichtgevoel is niks mis.

@ Computergirl, geen foto van Dorus, helaas. Tenminste, volgens mij niet. Ik ga zo de foto's eens doorzoeken. Anders wil ik volgende week wel proberen een foto te maken.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:36:00 #93
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110017574
Vandaag helaas geen update. Ik ben de hele nacht/ochtend al misselijk van de hoofdpijn.
pi_110021233
Beterschap Samzz :*
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:28:26 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110303017
Helaas morgen ook geen update van mijn werk in het asiel.

Afgelopen woensdag ben ik gebeten door de hond, na een doktersbezoek aan de antibiotica en ook mijn pols dik in het verband, absolute rust houden (dus niet tillen, schrijven, schoonmaken, typen (doe ik nu met een hand, yay :')), of wat dan ook maar), tevens uit de buurt blijven van water met m'n hand en aangezien de boel aan het rommelen (ontsteken) is, wil ik helemaal oppassen.

Dus schoonmaken gaat niet, opruimen en medicatie toedienen evenmin. Daarom heb ik mij afgemeld voor morgen, helaas, maar met de huidige staat van m'n pols hebben ze niks aan mij.
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:56:29 #96
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110303847
Wel een O+ Sjaak O+ update:

Hij doet het heel goed, luistert goed, voelt zich enorm thuis. Deze foto's zijn genomen bij mijn paard op stal, waar hij, wanneer ik ga rijden, altijd in zijn vaste stoel zit te wachten tot ik terug kom. Daarna gaat hij verder met rondscharrelen over het erf.

Sjaak is goede vriendjes geworden met mijn paard Rio, hier likt hij zijn neus. Op zijn beurt kroelt Rio Sjaak zijn ruggetje met zijn lippen, heel aandoenlijk O+.

Op het renveldje en op zijn kussen. Wat oudere foto's, maar zo ligt en loopt hij er nog bij :D.
pi_110304736
Wat een schattig foto's O+
Beterschap met je hand.
pi_110307122
Sjaak is leuk O+
  zaterdag 21 april 2012 @ 13:30:57 #99
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110591210
Vandaag weer een kattenupdate *O*!

Ik heb ook tijd gehad om een paar foto's te maken. Helaas beginnen we vandaag met slecht nieuws. Ovide is afgelopen maandag ingeslapen. Het kleine knuffeltje dat in het begin heel angstig was, opbloeide en uiteindelijk doodziek werd, is niet meer. Het ging alleen maar bergafwaarts en de laatste redmiddelen (o.a. sondevoeding, infuus e.d.) mochten niet meer baten. Zelf gaf Ovide het ook op.

Een foto van Ovide toen ze nog gezond was. Gelukkig heeft ze geen pijn meer.

Goed nieuws is dat het met de rest van de katten erg goed gaat. Nog drie katten hebben medicatie om de laatste symptomen van de niesziekte te bestrijden. Drie katten zijn naar de kittenkamer verplaatst en mogen, als ze twee weken symptoomvrij blijven geadopteerd worden. Het gaat om Tom, Flodder en Lisa.

Met Lisa heb ik vanmorgen nog even gespeeld, ze is weer helemaal haar vrolijke zelf!

Op gegeven moment hing ze op de kop aan de tralies _O-. Helaas was ik te laat met foto's maken omdat ze niet lang daarna naar beneden mieterde.

Op de quarantaine gaat het ook goed. Geen niesziekte, en gezonde katten, op eentje na. Woody is een kater met een onbekende infectie aan zijn oren. Er is een huidkweek gemaakt gisteren die onderzocht wordt. Ondertussen krijgt hij zalf die de jeuk verlicht.

Woody is erg lief, vind het heel naar om behandeld te worden, maar vergeeft je meteen door je een flinke kroel te geven. Hij kan zichzelf niet wassen door de kap, hij legt zijn pootje tegen de kap aan en likt vervolgens de kap en begint dan te wassen. Dit haalt natuurlijk niets uit en het ziet er best zielig uit ;(. Maar het is voor het goede doel, zijn oortjes moeten weer helen.

Olivier is vandaag met zijn nieuwe baasjes meegegaan. Hij is ontzettend lief, aanhankelijk en een enorme knuffeldoos. Zodra je de deur van het hok opendoet, zit Olivier in je nek te spinnen O+.

Deze mooie dame is Snoesje, zij wacht haar sterilisatie af en mag daarna naar de Lange Gang.

Sheba is een prachtige en aanhankelijke Noorse Boskat dame (al denken mijn collega en ik dat ze een Maine Coon is). Ze is afgelopen week gevonden en bleek niet gechipt te zijn. Het is lastig een foto van haar te maken omdat ze constant om je benen heen drentelt en zich op je schoot probeert te nestelen.

Al is het buiten ook erg interessant!

Last but not least een hele lieve maar timide Britse korthaar dame:

Misty is afgelopen week ook binnen gebracht en echt een plaatje om te zien. Haar kleur is echt heel erg mooi en ze heeft een hele dikke, erg zachte pluizige vacht. Ze vindt aandacht heerlijk, al durft ze zelf nog niet zo goed naar je toe te komen.

Nog een laatste foto van haar (al heb ik er stiekem nog veel meer, hihi):

Volgende week wil ik kijken of ik bij de honden nog weer wat foto's kan maken.
pi_110591860
Ik gok ook dat Sheba een coon is, te brede kin voor een Noor.

Misty is ook niet gechipt?
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_110592265
Arme Ovide ;( maar zo te horen beter voor haar.
Fijn dat het met de rest beter gaat!

Fijn ook dat het me je beetwonden blijkbaar zo goed gaat dat je weer naar het asiel kon :)
  zaterdag 21 april 2012 @ 14:49:58 #102
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110593566
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 april 2012 13:54 schreef LekkerApart het volgende:
Ik gok ook dat Sheba een coon is, te brede kin voor een Noor.

Misty is ook niet gechipt?
Ja, dat vinden wij dus ook. Mist heeft ook geen chip, nee.

@ Oognip; met m'n pols gaat het goed, hoor. De wondjes helen mooi, ik kan er alleen nog geen groot gewicht aan hebben.
  zaterdag 28 april 2012 @ 11:55:44 #103
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110894062
Morgen komt er een update. Ik ben net thuis en moet zo werken, dus geen tijd.

Het gaat goed met de katten, gelukkig.
  zaterdag 28 april 2012 @ 19:13:06 #104
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_110905455
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:55 schreef Samzz het volgende:

Het gaat goed met de katten, gelukkig.
Kijk ernaar uit! Succes met werken.
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  zondag 29 april 2012 @ 13:12:55 #105
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110926980
Zo, dan nu eindelijk de update :).

Ik begin met het goede nieuws, alle katten zijn van de medicatie tegen niesziekte af! Wel krijgen ze allemaal echinea druppels om de weerstand te versterken en uiteraard de L-lysine die ze al standaard krijgen.

Eerst begin ik met wat goed nieuws. Sheba is door haar baasje opgehaald afgelopen donderdag en is dus weer thuis! Ze bleek na navraag toch een Maine Coon te zijn, jeeej voor mijn raskattenkennis *kuch kuch*.

Helaas moet ik ook melden dat Woody is ingeslapen. Ik heb geen idee waarom dit is, dit wil ik nog navragen, maar ik vermoed dat het wat met zijn huidprobleem te maken heeft.

Dan nu, de katten. Jullie kunnen je allemaal vast Dex nog wel herinneren, onze grote pechvogel. Hij zit in de kittenkamer en is al twee weken snotvrij *O*! Dat betekent dat hij binnenkort naar de Lange Gang mag zodat hij eindelijk naar een fijn huisje kan! Hij heeft alleen nog vier keer daags een zalfje voor zijn beide oogjes, die waren wat ontstoken, maar zien er nu prima uit.

Lisa is naar de Lange Gang gegaan, helemaal gezond!

Eergisteren zijn er drie nieuwe katten binnen gekomen op de quarantaine. Ik zal ze even voorstellen:

Dit is Marlon Brando. Eigenlijk heet hij gewoon Marlon, maar ik heb er Brando achter geschreven. Op een of andere manier paste dat bij hem. Hij staat te boek als een Europese Korthaar, maar ik heb mijn twijfels, iemand die daar uitsluitsel over kan geven?

Marlon is een lieve open kater, hij heeft geen chip, was gisteren nog best angstig, maar niet boos of gemeen. Hij is makkelijk te aaien en hij ontspant ook wanneer je dit doet. Hij eet verder goed en is goed gezond.

Dit is Beauty. Een hele, hele, hele boze jongedame. Net voor het nemen van de foto had ik haar medicatie toegediend. Ze keek nog moorddadiger, maar goed, het is voor haar eigen bestwil. Beauty heeft een inwendige ontsteking en krijgt daar ontstekingsremmers voor.

Als je niet met haar bezig bent, zit ze op haar handdoek boos te wezen. Ik hoop dat het volgende week wat beter gaat. Beauty heeft geen chip en is ook niet gesteriliseerd/gecastreerd. Volgende week mag zij er ook aan geloven, net als Marlon Brando.

En de laatste, een ontzettend lieve kattenmeneer. Ik ben zijn naam vergeten, het was iets met een S, Spetter of zo... Volgens mij was het Spetter. Ontzettend lief met een erg goede eetlust. Hij had geen chip toen hij binnenkwam.

Voor zover de nieuwe dieren. Ik hoop van harte dat Marlon Brando en Beauty wat bij gaan draaien, al ben ik daar met Marlon niet zo bang voor. Verder staan er voor volgende week 4 castraties gepland, 3 dames en 1 heer.

Ik heb met de leiding overlegd en binnenkort ga ik ingewerkt worden bij de honden, zodat ik daar ook in kan springen mocht er een tekort zijn. Wanneer dit precies is kan ik niet zeggen, omdat dit afhankelijk is van het aantal mensen die dag.

Dus ik hoop binnenkort een verslag van de honden te kunnen doen *O*!
pi_110927838
Marlon _O_

En dat koppie van beauty _O- ;(
  zondag 29 april 2012 @ 13:44:14 #107
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110928052
Ik denk dat Marlon een Burmees is :).

Ja, arme Beauty, ze vindt/vond zichzelf ook heel zielig... Het is sowieso wel een gevalletje apart, eerst komen kroelen en als ze vindt dat het niet meer nodig is (ze laat niks blijken he) pats, krijg je een mep :+. Ach ja, ik hoop dat ze zich snel wat op haar gemak gaat voelen, ze is verder een erg leuke poes om te zien.
  zondag 29 april 2012 @ 13:51:29 #108
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_110928304
Ik kan Beauty's gedachten bijna lezen. "Ik weet wie je bent, ik weet hoe je er uit ziet, ik zal je vinden, ik maak je kapot!" En over twee dagen is het weer een schat van een beest, haha :D
pi_110928365
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:44 schreef Samzz het volgende:
Ik denk dat Marlon een Burmees is :).

Ja, arme Beauty, ze vindt/vond zichzelf ook heel zielig... Het is sowieso wel een gevalletje apart, eerst komen kroelen en als ze vindt dat het niet meer nodig is (ze laat niks blijken he) pats, krijg je een mep :+. Ach ja, ik hoop dat ze zich snel wat op haar gemak gaat voelen, ze is verder een erg leuke poes om te zien.
een echte vrouw dus :7
  zondag 29 april 2012 @ 14:02:57 #110
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_110928816
Marlon is volgens mij 100% Burmees en geen EK. Vergelijk die kop maar eens met mijn Wodan. O+

zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 29 april 2012 @ 14:46:37 #111
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_110930505
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 april 2012 11:55 schreef Samzz het volgende:
Heb jij twee banen op zaterdag :?
Sochtends het asiel :? en smiddags iets betaalds :?
Anyway _O_ voor al het goede werk w/
  zondag 29 april 2012 @ 17:32:57 #112
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110936263
quote:
6s.gif Op zondag 29 april 2012 14:46 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Heb jij twee banen op zaterdag :?
Sochtends het asiel :? en smiddags iets betaalds :?
Anyway _O_ voor al het goede werk w/
Dat heb jij goed :D.

@ Outpost, die lijken idd behoorlijk op elkaar. Die spitse oren ook.
  zondag 29 april 2012 @ 17:39:58 #113
144926 Outpost76
Possie is goed
pi_110936477
quote:
1s.gif Op zondag 29 april 2012 17:32 schreef Samzz het volgende:

[..]

Dat heb jij goed :D.

@ Outpost, die lijken idd behoorlijk op elkaar. Die spitse oren ook.
Naast de kleur is het voor mij sprekend. :Y
zondag 24 juli 2011 18:23 schreef charmed_angel het volgende:
Outpost je bent een held _O_
  zondag 29 april 2012 @ 19:51:09 #114
24533 ACT-F
pi_110940940
quote:
0s.gif Op zondag 29 april 2012 13:12 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Hé, zo kijk ik 's ochtends ook :D
pi_110950036
Zo te lezen komt er weer wat meer goed nieuws. Succes bij de honden straks!
pi_110956692
Wat een leuk topic Samzz! O+

En die kop van Beauty :D
  dinsdag 1 mei 2012 @ 18:54:29 #117
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111006006
Dank je, L-E :D.

Ik vond nog een leuke foto van Misty:

pi_111006506
Misty O+
  zaterdag 5 mei 2012 @ 13:30:47 #119
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111165678
Ook deze keer geldt, de update komt morgen :).

Ik heb een paar leuke foto's en een heel kort filmpje van Balou die lekker speelt met een rubber kippenpootje. Ook heb ik wat foto's gemaakt van andere honden, van de katten en ook van de informatiepapieren die bij mij in de quarantaine aan de muur hangen. Daarop is te zien wat de kat heeft doorgemaakt (voor zover wij weten) en waar hij/zij is gevonden en/of afgestaan.

Ik dacht, ook wel eens interessant om te lezen :). Maar, morgen dus, dan kan ik ook de namen van mijn collega's enz. even netjes wegpoetsen.
pi_111168281
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 mei 2012 18:54 schreef Samzz het volgende:
Dank je, L-E :D.

Ik vond nog een leuke foto van Misty:

[ afbeelding ]
Wat een heerlijk beestje
  zondag 6 mei 2012 @ 13:42:22 #121
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111201291
Zo, de beloofde update :D.

Gisteren was het een fijn dagje. De ziekenboeg en quarantaine gaan als een speer, de dieren zijn zo goed als gezond, de enige katten die ik heb zitten zijn OF net binnen gekomen of wachten om gecastreerd te worden of zijn aan het herstellen van castratie.

Ik heb een aantal foto's van nieuw binnengebrachte katten met de kaartjes met informatie die op het whiteboard bij hun hok hangen. Misschien wel interessant om te lezen.

Als eerste Pavlov;

Een heel lieve kat, erg aanhankelijk. Hij is blauw en zoals op zijn kaart te zien is, is hij gevonden bij ons op het terrein. Grote kans dat hij gedumpt is.

Dan Sipi;

Ook een erg lief dier, binnengebracht door een van mijn collega's, de reden staat op zijn kaart vermeld. Ik heb zijn hok niet open gedaan, omdat hij ontsnapt.

Als volgende Beauty;

Op haar jonge leventje al best wat meegemaakt. Andere kittens zijn nooit gevonden, dus waarschijnlijk zijn deze of dood geboren of na de geboorte dood gegaan en opgegeten of zo.

Gelukkig gaat het goed met Beauty, ze ontdooit.

Dan Visje;

Geen idee wat er met deze kleine man gebeurd is. Waarschijnlijk aangereden en dus letsel. Hij loopt inderdaad alsof hij stomdronken is.

Hij is verder erg lief en aanhankelijk. Het is even afwachten hoe hij zich verder ontwikkeld. De DA houdt het ook in de gaten.

Last but not least, onze Marlon Brando;

Grofweg gedumpt bij ons voor de deur. Hij is inmiddels gecastreerd en het gaat goed met hem. Ik hoop dat bij snel een fijn huisje vindt.

Ik was snel klaar met schoonmaken, dus ik heb de katten veel aandacht kunnen geven en lekker kunnen borstelen.

Ik zou nog navragen waarom Woody ingeslapen is; dit is omdat zijn bacteriële infectie dermate ver gevorderd was dat hij zijn hele leven met pijn en een kap op zou moeten lopen. Dit wilden wij de kat niet aandoen.

De kittenkamer is leeg, op een kat na. Jack zit daar nu en kan lekker vrij rondlopen en zijn energie kwijt. Jack krijgt niet gewoon voer, hij krijgt intestinal brokjes van de Royal Canin in een voerbal. Dit is omdat hij zo'n ontzettende honger heeft dat hij zijn eten als een gek naar binnen schrokt en vervolgens moet overgeven. Daarom is voor deze manier gekozen, zo moet hij 'werken' voor zijn eten en kan hij niet schrokken.

Ook Jack heeft een bacteriële huidinfectie, het is voor hem ook afwachten hoe zijn huid zich ontwikkeld. Gelukkig krijgt hij er medicatie voor, dus we hopen allemaal dat het met Jack goedkomt.

Ik heb ook nog wat foto's van de honden:

Bullit, een American Staffordshire dame.

Dina en Donna, twee New Foundlander pups van bijna een jaar oud. Beide dames zijn een dagje geadopteerd geweest waarna ze meteen weer terug werden gebracht omdat ze achter de levende have aan gingen.

Gewoon puur uit nieuwsgierigheid, niet om kwaad te doen. De dieren hebben geen kans gehad om eerst te wennen, ze zijn meteen weer terug gebracht. Helaas, maar misschien maar goed ook.

En Balou O+! Lekker aan het spelen met een rubberen kippenpoot :D.
  zondag 6 mei 2012 @ 13:46:14 #122
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_111201434
Leuke update Sammz :Y

Ik snap alleen het "mag absoluut niet bekend worden..." gedeelte niet.
Een collega wilde hem kwijt en deze wil niet dat de anderen weten dat hij/zij een kat heeft weggedaan? :P
pi_111201441
Wat zitten er veel mooie katten tussen :) En wat jammer van Dina en Donna... maar idd misschien wel beter zo.
En Bullit O+
  zondag 6 mei 2012 @ 14:43:01 #124
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111203620
quote:
0s.gif Op zondag 6 mei 2012 13:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Leuke update Sammz :Y

Ik snap alleen het "mag absoluut niet bekend worden..." gedeelte niet.
Een collega wilde hem kwijt en deze wil niet dat de anderen weten dat hij/zij een kat heeft weggedaan? :P
Nee, ik zou niet weten waarom dat is. Het zou van alles kunnen zijn, echtelijke ruzie of zo.

Ik heb ook nog een filmpje, maar die komt nog.
pi_111204845
Leuke update :)
  zondag 6 mei 2012 @ 22:14:53 #126
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_111226659
Uit de categorie rare vragen: wie geeft gedumpte/gevonden dieren hun (nieuwe) naam?
  zondag 6 mei 2012 @ 23:01:32 #127
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111229832
Dat is maar net afhankelijk van wie er op dat moment achter de balie zit en ze inschrijft in het systeem.

Er zitten soms echt draken van namen tussen...
  maandag 7 mei 2012 @ 16:46:35 #128
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_111253425
Gratis lessen voor baasjes over huisdieren ^O^

In de Belgische provincie Limburg kunnen baasjes van honden en katten op les. De provincie biedt de eigenaren van deze huisdieren gratis lessen aan om een beter baasje te worden.

Tijdens de lessen kunnen dierenliefhebbers de signalen van hun hond of kat leren interpreteren met het oog op een harmonieus samenleven”, aldus de website van het provinciebestuur. Volgens de site nemen mensen vaak impulsief een dier in huis zonder precies te weten hoe ze ermee om moeten gaan. Baasjes weten niet altijd het gedrag van hun dieren goed in te schatten, waardoor spanningen in het huis stijgen.

Er zijn vooralsnog twee lessen gepland: een over de hond en een over de kat.

http://www.telegraaf.nl/b(...)_voor_baasjes__.html

Lijkt me goed idee *O* Wat denk jij Samzz :?
  dinsdag 8 mei 2012 @ 12:33:10 #129
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111284841
Klinkt mij ik als een goed idee in de oren :).
pi_111287608
In een ander topic kwam ik dit tegen;

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 mei 2012 23:45 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik zou een beginner nooit een asielhond aanraden, je kan er geluk mee hebben maar de meeste honden zitten toch in het asiel voor een reden (bv agressie tegen andere honden of mensen, onzindelijkheid, sloopgedrag...). Dat is over het algemeen te wijten aan de (gebrekkige) opvoeding die zo'n hond heeft gehad voor hij in het asiel kwam, maar je moet wel verstand van zaken hebben om zoiets weer recht te breien. Ook weten ze in het asiel lang niet altijd de (volledige) achtergrond van de honden die bij ze binnen komen waardoor je niet zeker weet wat je in huis haalt.
Wat vind jij hiervan ? Bij katten ligt het vaker aan de baas dan aan de kat heb ik al meegemaakt, dieren gaan naar het asiel vanwege allergie (of "allergie"), scheiding, verhuizing etc. Of ze plassen naast de bak en worden daarom weggedaan terwijl ze wildplassen vanwege een onbehandelde blaasontsteking oid.
Hoe zit dit bij asielhonden ?
pi_111290165
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 13:54 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
In een ander topic kwam ik dit tegen;

[..]

Wat vind jij hiervan ? Bij katten ligt het vaker aan de baas dan aan de kat heb ik al meegemaakt, dieren gaan naar het asiel vanwege allergie (of "allergie"), scheiding, verhuizing etc. Of ze plassen naast de bak en worden daarom weggedaan terwijl ze wildplassen vanwege een onbehandelde blaasontsteking oid.
Hoe zit dit bij asielhonden ?
Ik reageer ook maar even, ik zal wat duidelijker proberen uit te leggen wat ik bedoelde wat zo staat het er wat cru :P

Veel honden die in het asiel zitten (niet allemaal uiteraard!) zijn door hun baasje vaak om wat voor reden dan ook niet meer in huis te houden. Er zullen ongetwijfeld brave goed getrainde honden tussen zitten die vanwege overlijden van de eigenaar of echtscheiding o.i.d. ineens weg moeten. Maar de meeste mensen die een hond naar het asiel brengen vanwege 'geen tijd', 'ineens allergisch' of erger nog, hun hond gewoon ergens dumpen, hebben die hond niet de beste opvoeding gegeven. Een volwassen hond die niet goed opgevoed is kan agressie naar andere dieren vertonen, baknijd hebben, een (potentiële) angstbijter zijn, te dominant gedrag vertonen, etc. Dit is gevaarlijk gedrag wat in de handen van een onervaren eigenaar nog veel erger kan worden. Dat zegt dus niets over de hond zelf, maar meer over de gebrekkige opvoeding die de hond heeft gehad van de mensen die hem naar het asiel gebracht hebben of gedumpt hebben.

Een pup uit een gezond, goed gesocialiseerd nest van een goede fokker met verstand van zaken is veel makkelijker op te voeden dan een (half)volwassen hond uit het asiel die al bepaalde (verkeerde) gewoontes heeft aangeleerd, bepaalde ervaringen in zijn socialisatieperiode niet heeft opgedaan of zelfs probleemgedrag vertoond. Voor mensen met 0 ervaring met honden is dit vaak lastig en kost het sowieso meer tijd en moeite dan het van het begin af aan opvoeden van een pup. Het kan zelfs gevaarlijk zijn als het een hond met agressie of dominantie-issues betreft; zo'n hond kan mensen of andere dieren behoorlijk beschadigen als zijn gedrag niet goed bijgestuurd of in de hand gehouden wordt door een ervaren eigenaar.

Dit is in ieder geval mijn mening, het is absoluut niet zo dat ik tegen asielhonden ben of vind dat mensen geen hond uit het asiel moeten adopteren. Juist deze honden hebben recht op een goede opvoeding en een liefdevol thuis! Maar daarom vind ik wel dat ze door een eigenaar geadopteerd moeten worden die probleemgedrag en/of andere hiaten in de opvoeding goed kan aanpakken zodat het leuke, sociale honden worden. Iets wat voor mensen zonder ervaring met honden toch erg lastig kan zijn.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:26:56 #132
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111291214
Laat ik voorop stellen dat IK totaal geen probleem heb met beginnende hondeneigenaren die een hond uit het asiel halen, MITS zij goed begeleid worden.

Lang niet alle honden zijn probleemgevallen, en de honden die om die reden bij ons zijn gekomen veranderden op slag met meer aandacht en beweging. Dus ook in het geval van honden is de onkunde problemen te herkennen bij het dier het grootste probleem.

Sowieso worden honden die bij ons komen eerst aan een gedragstest onderworpen om te bekijken hoe ze daadwerkelijk in elkaar steken. En dat is geen test van een paar uurtjes, maar neemt meerdere dagen tot weken in beslag, afhankelijk van de hond en hoe deze zich ontwikkeld. Het resultaat is vaak een hond die niet, nauwelijks of redelijk is opgevoed. Wat bij ons weer opnieuw gebeurt, binnen het redelijke.

Dit betekent dus dat wij geen honden ter adoptie aanbieden tot ze qua gedrag en gehoorzaamheid zijn goedgekeurd. Dit betekent niet dat wij alles kunnen voorkomen en ook niet dat het in de toekomst niet mis kan gaan. Daarom wordt er bij honden waarvan wij zeker denken te weten dat het dier moeilijk blijft of toch nog meer opvoeding nodig heeft of een duidelijke baas duidelijk vermeld dat deze hond niet geschikt is voor beginners en zal de hond derhalve dus ook nooit met beginnende hondenbezitters meegaan.

Sowieso komen nieuwe eigenaren meerdere keren om met de hond kennis te maken, met het dier te wandelen en worden ze na het adopteren begeleid, waar nodig.

Het is dus pertinent niet waar dat er in het asiel alleen maar probleemhonden zitten, juist niet. Het is zo lang ik hier in Enschede werk nog maar twee keer voorgekomen dat een hond zware gedragsproblemen had. Eentje is naar een speciaal opvoedcentrum gegaan en de andere is ingeslapen omdat hij meerdere bijtincidenten met mensen op zijn kerfstok had. En dat inslapen is ook nog eens alleen gebeurd op last van justitie.

Kortom, ik vind het te kort door de bocht om te stellen dat asielhonden niet geschikt zijn voor beginners. Het kan met aangeschafte pups net zo goed niet klikken, immers, hoe komen honden anders in het asiel terecht, he. Dat betekent echter niet per definitie dat het aan de hond ligt. De schuld ligt 99,9% van de gevallen bij de baas.

Ik spreek hier echter alleen namens ons asiel en ik weet niet hoe andere asiels hiermee omgaan. Echter gok ik op een gelijke basis.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 15:32:15 #133
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111291392
Miss_Isis, het opvoeden van honden is sowieso lastig. Daar komt bij dat mensen die honden uit het asiel of uit het buitenland halen heel goed beseffen wat ze doen en wat ze te wachten staat, in tegenstelling tot de meeste mensen die even een pupje van Marktplaats halen.
pi_111293330
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 15:32 schreef Samzz het volgende:
Miss_Isis, het opvoeden van honden is sowieso lastig. Daar komt bij dat mensen die honden uit het asiel of uit het buitenland halen heel goed beseffen wat ze doen en wat ze te wachten staat, in tegenstelling tot de meeste mensen die even een pupje van Marktplaats halen.
Opvoeden is inderdaad sowieso lastig. En ik ben het met je eens dat mensen die vrijdag besluiten een hondje te willen en er bij wijze van spreken zaterdagmiddag al eentje van marktplaats hebben opgepikt vaak totaal niet weten waar ze precies mee bezig zijn. De opvoeding van zo'n pup laat denk ik ook nog al eens te wensen over. Maar ik durf de gok wel aan dat die in een opwelling gekochte marktplaats pupjes de (overgrote?) meerderheid vormen van wat er in een asiel terecht komt. Mensen die een pup via een goede, bij een rasvereniging aangesloten fokker kopen zijn over het algemeen beduidend beter voorgelicht, hebben zich vaak ingelezen en hebben sowieso gesprekken gevoerd met de fokker en enige wachttijd gehad voor ze de pup mee naar huis kunnen nemen. Ik vind het dan ook een goede zaak dat het asiel een vergelijkbare procedure handhaaft.

Ik denk echter dat niet iedereen die een hond uit het asiel overweegt weet wat ze te wachten staat (maar waarschijnlijk wel nadat ze op gesprek zijn geweest). Als ik kijk naar een kennis die ik laatst sprak (met 0 ervaring met honden); zij gaf aan geen pup te willen vanwege de hoeveelheid tijd die in de opvoeding en zindelijkheidstraining e.d. gaat zitten. Ze zei dat ze liever een hond uit het asiel wilde want die waren al volwassen en 'af' qua opvoeding. Dit heb ik haar toch heel erg ontraden, ik denk namelijk dat een volwassen hond (met hele achtergrond) moeilijker is op te voeden dan een goed gesocialiseerde pup waar je als het ware in mee groeit. Bij een pup kun je bepaald gedrag nog onderdrukken voor het uitgroeit tot een probleem. Bijvoorbeeld: een grommetje als je bij de voerbak komt kun je direct aanpakken en zal zich zo niet ontwikkelen tot baknijd. Iets waar je een volwassen hond veel meer tijd aan kwijt bent (met risico op een beet).

Maar ik denk dat ik misschien ook vrij hoge eisen stel qua opvoeding. Als ik kijk naar de honden die op de site van het DOC staan zie ik bijvoorbeeld Balou die absoluut niet bij kinderen kan worden geplaats, Bullit die niet met andere honden en katten samen kan, Dobber die zijn spullen verdedigd, Genji die aan de lijn uitvalt naar andere honden... etc. Dit is allemaal gedrag wat (erg) lastig af te leren is en wat ik persoonlijk niet zou kunnen en willen accepteren van mijn hond. Iemand die geen enkele ervaring heeft met honden zou ik dat ook niet aanraden, stel dat ze de hond niet onder controle kunnen houden en er wordt een kind gebeten of bv een kat opgevreten? Ik zou persoonlijk denken dat deze honden beter bij mensen met ervaring geplaatst kunnen worden die weten wat dit gedrag precies inhoud en stevig genoeg in hun schoenen staan om het af te leren. Maar ik kan me voorstellen dat het misschien minder problemen geeft als de nieuwe eigenaar door het asiel goed ingelicht en begeleid wordt en zelf geen kinderen/katten/andere honden/etc. heeft.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:31:54 #135
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111293904
De honden die jij noemt zijn dan ook de honden waar absoluut een competente baas voor wordt gezocht en die absoluut niet mee gaan met een beginner, zoals ik in mijn vorige post heb uitgelegd, doen wij wat wij kunnen om de honden bij een zo goed mogelijke baas onder te brengen.

Er is een reden dat er honden zijn die een half jaar of nog langer in het asiel zitten, namelijk :).

Volgens mij leef jij met het idee dat een asiel honden maar gewoon met iedereen meegeeft die komt kijken om maar geld op te strijken. Laat ik je uit de droom helpen, we houden ze liever dan dat ze bij en verkeerde baas terecht komen.

Er zullen vast asiels zijn die minder moeilijk zijn, maar ook meer dan genoeg asiels die WEL het beste voorhebben met de dieren en hun toekomstige baasjes. Geen persoon op de wereld ziet de dieren het liefst bij een fijne baas als mijn collega's hier en van andere asiels dat doen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:42:22 #136
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111294309
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken; honden gaan niet zomaar met de eerste de beste die zich meldt mee. En beginners kunnen in het asiel best een geschikte hond vinden.
pi_111294654
Ik wil mijn eerste hond ook uit het asiel halen. Die honden verdienen een baasje en de meeste pups van marktplaats of een fokker vinden die sneller.
Lijkt me super om zo'n hond een 'tweede leven' te geven O+
pi_111294736
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:42 schreef Samzz het volgende:
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken; honden gaan niet zomaar met de eerste de beste die zich meldt mee. En beginners kunnen in het asiel best een geschikte hond vinden.
Ik denk eigenlijk dat we het wel redelijk eens zijn hoor, en ik vind het een goede zaak dat er gezocht wordt naar een geschikte match voor elke hond ^O^ Ik denk alleen dat potentiële eigenaars zonder ervaring zich niet moeten verkijken op de hoeveelheid werk die een herplaatser met zich mee kan brengen.
  dinsdag 8 mei 2012 @ 16:57:52 #139
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111294880
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 mei 2012 16:54 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk dat we het wel redelijk eens zijn hoor, en ik vind het een goede zaak dat er gezocht wordt naar een geschikte match voor elke hond ^O^ Ik denk alleen dat potentiële eigenaars zonder ervaring zich niet moeten verkijken op de hoeveelheid werk die een herplaatser met zich mee kan brengen.
Dan zijn we het eens :).
  zaterdag 12 mei 2012 @ 15:38:56 #140
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111460848
Ook deze keer morgen de update. Ik ben alweer druk aan het werk.
pi_111520015
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:38 schreef Samzz het volgende:
Ongeduldig is :P
  maandag 14 mei 2012 @ 09:21:58 #142
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_111523532
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 mei 2012 15:38 schreef Samzz het volgende:
O-)
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  maandag 14 mei 2012 @ 14:55:28 #143
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111533583
Ja, hier de update :D. Ik was gisteren ook weer druk met werk en aangezien internet op de zaak geblokkeerd is, kon ik daar ook niet updaten, dus vandaag!

Eerst nog even het filmpje dat ik vorige week van Balou heb gemaakt O+:

En dan nu de update.

Zaterdag meteen het logboek nagekeken en meteen een grote verrassing, Pavlov is een dametje en hoogzwanger :X. Ze is meteen naar een pleeggezin vertrokken en wordt daar verzorgd tot ze bevallen is.

Ik heb momenteel nog acht katten op de quarantaine, waarvan er eentje deze zaterdag is binnengekomen. Sunny, een kater die behoorlijk vermagerd is, maar wel vriendelijk, dus ik denk dat hij gedumpt is OF hij is weggelopen van huis en heeft een hele tijd gezworven.

Ik zal alle katten aan jullie voorstellen :).

Als eerste Sipi, die zit nu aan de andere kant want de entingen zijn binnen en de castratie staat voor vandaag (maandag) op de planning.

Pepper, helemaal gezond, zal vandaag of morgen wel naar de Lange Gang mogen.

Votse, we weten nog steeds niet goed wat er met deze dame aan de hand is. Deze week zal ze weer grondig door de dierenarts onderzocht worden, want ze loopt nog steeds als een bezopen kat rond. Het lijkt iets neurologisch te zijn, ze heeft weinig controle over haar achterhand bij tijd en wijle.

Dit is Grote Miep. Grote Miep is een ontsnappingskunstenaar :D. Zodra je het hok open doet moet je goed oppassen, want madame is zo het hok uit en zit voor het raam naar buiten te kijken. Ze is wel heel erg lief en aanhankelijk. Afgelopen donderdag is ze binnengekomen.

De nieuwe kater, Sunny. Een mooie rood met witte, het is op de foto niet te zien, maar hij heeft een erg slechte vacht, erg dun, met lange haren die erg vettig en vies zijn. Omdat hij toen ik hem naar zijn hok bracht behoorlijk aan het stressen was, heb ik hem lekker laten zitten en er niks meer mee gedaan qua schoonmaken, ontvlooien en ontwormen, dat is de zondag gedaan.

Deze mooie dame is Tina. Tina is lief, aanhankelijk en een tikje maf. Als je haar wilt aaien, dan mag dat alleen op haar neusje, zodra je haar hoofdje of lichaam wilt aaien, duikt ze helemaal in elkaar.

En als laatste Steni. Lieve poes, tot je haar wilt aaien, dan krijg je een mep. Maar goed, ze is er net, dus alle tijd voor haar om bij te draaien.

En als laatste Jack, Jack heeft een hele kamer voor hem alleen. Hij is de enige kat die nog op de medicatie zit (voor zijn huid), hij krijgt speciaal voer in een voerbal omdat hij dan echt bezig moet voor zijn eten. Jack is een kat die altijd honger heeft.

Het filmpje is wat traag met uploaden, dus die voeg ik zo bij :).
  maandag 14 mei 2012 @ 15:12:28 #144
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111534154

Jack. Zodra de deur naar de kittenkamer open gaat, hangt Jack aan de deurklink te miauwen. Hij is echt ontzettend lief en het gaat goed met zijn huid. De korsten op zijn rug zijn mooi aan het indrogen en er groeit weer haar.

Het filmpje van Jack en zijn voerbal:

maandag 14 mei 2012 @ 16:19:46 #145
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_111536694
Die kop van Sunny! *smelt*
Enneh, Pavlov heet vanaf nu dus Pavlova? :P
  maandag 21 mei 2012 @ 14:26:14 #146
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_111830250
* ikweethetookniet mist update en blijft F5 en :@
  maandag 21 mei 2012 @ 15:08:14 #147
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_111832164
quote:
6s.gif Op maandag 21 mei 2012 14:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
* ikweethetookniet mist update en blijft F5 en :@
Hihi, herkenbaar :@
You sound reasonable...Time to up my medication.
  maandag 21 mei 2012 @ 15:09:20 #148
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_111832198
Er is geen update :@. Ik was een weekendje weg en heb dus niet gewerkt.
  maandag 21 mei 2012 @ 15:11:34 #149
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_111832283
quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 15:09 schreef Samzz het volgende:
Er is geen update :@. Ik was een weekendje weg en heb dus niet gewerkt.
En eigenlijk wist ik dat gewoon :D
Dom, dom, dom :@
  zondag 27 mei 2012 @ 19:46:12 #150
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112097773
Vandaag weer een update van gisteren :D.

Helaas zonder foto's, ik heb het druk gehad. Voor de verandering geen quarantaine, maar de Lange Gang. Vraag me niet hoe, maar op een of andere manier zijn er nauwelijks zieke katten, er zitten vijf katten op de quarantaine en zes in de ziekenboeg. Tevens hebben wij in de kittenkamer een hoogdrachtige zwerfpoes zitten. Laat ik maar dankbaar zijn dat de maanden van ziekte, zwakte en misselijkheid voorbij zijn...

Om bovenstaande reden is mij gevraagd mee te helpen op de Lange Gang, daar zitten namelijk erg veel katten en een van de vaste krachten op zaterdag was ziek, zodoende.

Voor ik begin over het werk, even een minder leuke mededeling, Jack is helaas ingeslapen. Uiteindelijk is gebleken dat hij nooit zou genezen van zijn bacteriële infectie, tevens had hij ook een stofwisselingstoornis waardoor hij eigenlijk altijd last zou blijven houden van zijn huid en niet zonder jeuk en pijn door het leven zou kunnen gaan. Daarom is besloten hem toch in te laten slapen. Gelukkig heeft hij een paar mooie laatste weken gehad, met veel bewegen, spelen en aandacht.

Dan nu de Lange Gang, veel oudgedienden uit de quarantaine en ziekenboeg. Leida, Tina, Steni, Dex, Dorus, Dirk, Votse, Sipi, Pepper, Chica, Kaatje, Grote Miep, allemaal zag ik ze weer. Uiteraard zijn er ook een aantal quarantainekatten geadopteerd. Eigenlijk gaat het heel goed met ze, ze zien er goed uit, vertonen erg goede eetlust, zijn aanhankelijk en speels. Nu wachten ze alleen nog op een baasje.

De hele ochtend hebben wij besteed aan het schoonmaken, voeren en afwassen, de kamers worden eerst helemaal leeggehaald, de kattenbakken gaan eruit, worden leeggegooid en schoongemaakt. Het buitenverblijf wordt helemaal leeggehaald, daarna worden alle handdoeken, kleedjes en mandjes uitgeklopt, schoon geveegd en desnoods vervangen voor schone. Het buitenverblijf wordt geschrobd en daarna wordt het water weggetrokken met een trekker. Alle mandjes, krabpalen en korfjes gaan naar buiten zodat binnen de vloer en de ligplankjes geschrobd kunnen worden, wanneer dit gebeurd is (de katten zitten ondertussen buiten te eten), wordt het water van de vloer getrokken en wordt de vloer nagedroogd met een dweil, de manden, krabpalen en korfjes gaan weer naar binnen en de kleedjes en handdoeken gaan weer op hun plaats. De bezoekers zijn vanaf 10 uur welkom, daarom hebben wij maar anderhalf uur om de kamers schoon te maken en de katten te voeren. Gelukkig is dit voldoende tijd, maar het is altijd wel even aanpoten.

Ik heb even terug gezocht tussen de foto's voor een beeld van hoe onze kamers eruit zien:

Het is al een oude foto, maar even voor het beeld. De dieren kunnen 24/7 naar buiten en hebben zowel binnen als buiten de beschikking over een kattenbak, water en voer. Bijna alle katten krijgen 's ochtends blikvlees, niet omdat het perse nodig is, maar gewoon omdat wij het fijn vinden ze wat extra's te geven. Ik kan dan ook meteen goed zien of alle katten eten (gelukkig is dat het geval) en sommige katten krijgen hun medicatie door het blikvlees. Wanneer alle bezoekers weg zijn, krijgen de katten een ruime hoeveelheid voer verdeeld over twee grote stalen voerbakken, daar doen ze de hele middag en nacht mee, tot het 's ochtends vervangen wordt.

Volgende week neem ik mijn camera mee en wil ik wat foto's schieten van Dex, het is echt ongelooflijk hoe hard hij vooruit is gegaan! Hij ziet er super uit, is wel wat schuw en zal voor altijd iets mank lopen, maar hij heeft geen pijn, eet goed en is lief. Veel aandacht en vertroetelen en op zoek naar een hele goede baas, die verdient hij!

Tevens zijn de eerste 50 kittens al weer binnengebracht en ondergebracht bij de gastgezinnen. En dat voor de maand mei. Dat belooft wat, helaas ;(.
  zondag 27 mei 2012 @ 19:52:31 #151
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_112098015
50 kittens bij 1 asiel? :( damn.
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  zondag 27 mei 2012 @ 19:56:24 #152
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112098162
Ik heb het gisteren nog speciaal nagevraagd.

Dus mensen, stop met het vermeerderen van katten. Loze kreet, but still ;(.
pi_112098292
Ik hoorde het gister al van de coördinator, het gaat nu zo hard. Van de week kreeg ze op 1 dag 3 nestjes kittens binnen waarvan 2 zonder moeder; flessenkittens dus. En nu elke dag minstens 1 nestje. Het is niet leuk meer :(
  zondag 27 mei 2012 @ 20:05:34 #154
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112098493
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:00 schreef Oognip het volgende:
Ik hoorde het gister al van de coördinator, het gaat nu zo hard. Van de week kreeg ze op 1 dag 3 nestjes kittens binnen waarvan 2 zonder moeder; flessenkittens dus. En nu elke dag minstens 1 nestje. Het is niet leuk meer :(
Het is echt ongelooflijk...

Op het werk hebben wij nu ook een zwerfmoeder met vijf kittens. Mijn werkgever wil ze laten zitten (hij heeft gezorgd voor voer en op mijn aanraden is hij gestopt met melk neerzetten). Ik heb hem aangeraden contact op te nemen met het asiel, dan kan het hele spul worden nagekeken en kan mama gesteriliseerd worden en daarna weer terug naar ons terrein.
pi_112098810
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:05 schreef Samzz het volgende:

[..]

Het is echt ongelooflijk...

Op het werk hebben wij nu ook een zwerfmoeder met vijf kittens. Mijn werkgever wil ze laten zitten (hij heeft gezorgd voor voer en op mijn aanraden is hij gestopt met melk neerzetten). Ik heb hem aangeraden contact op te nemen met het asiel, dan kan het hele spul worden nagekeken en kan mama gesteriliseerd worden en daarna weer terug naar ons terrein.
Je bedoelt dat moederpoes gesteriliseerd wordt en dat de kittens nagekeken worden en dat ze daarna allemaal weer worden uitgezet waar ze vandaan komen? Of begrijp ik je verkeerd?
  zondag 27 mei 2012 @ 20:14:00 #156
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112098900
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:12 schreef Oognip het volgende:

[..]

Je bedoelt dat moederpoes gesteriliseerd wordt en dat de kittens nagekeken worden en dat ze daarna allemaal weer worden uitgezet waar ze vandaan komen? Of begrijp ik je verkeerd?
Nee, dat begrijp je goed :). Wij willen dan de kittens en moederpoes socialiseren en tegen de tijd dat ze geholpen kunnen worden, wordt dat gedaan.

Moederpoes laat zich trouwens al aardig aanhalen, dus dat gaat al goed.
pi_112098939
Het klinkt behoorlijk zinloos zoveel kittens op te vangen.
  zondag 27 mei 2012 @ 20:15:33 #158
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112098974
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:14 schreef Teslynd het volgende:
Het klinkt behoorlijk zinloos zoveel kittens op te vangen.
Wat moeten we er dan mee doen :)?
pi_112099046
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:14 schreef Samzz het volgende:

[..]

Nee, dat begrijp je goed :). Wij willen dan de kittens en moederpoes socialiseren en tegen de tijd dat ze geholpen kunnen worden, wordt dat gedaan.

Moederpoes laat zich trouwens al aardig aanhalen, dus dat gaat al goed.
Ah ok, als ze maar geholpen worden :@
  zondag 27 mei 2012 @ 20:18:15 #160
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112099095
quote:
0s.gif Op zondag 27 mei 2012 20:17 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ah ok, als ze maar geholpen worden :@
Ja! Dat sowieso. Mijn werkgever probeert de moederpoes zo veel mogelijk aan te halen zodat ze aan mensen went, dan is de stress hopen minder wanneer ze gevangen wordt.

Nu kan ze sowieso niet geholpen worden, want de kittens. Maar over een tijdje kan dat wel.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 08:51:05 #161
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112337161
Ik zit hier met een baby poesje tegen m'n borst gedrukt. Vannacht geboren, ijskoud, maar levend. Collega's hebben de andere twee
pi_112337454
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 08:51 schreef Samzz het volgende:
Ik zit hier met een baby poesje tegen m'n borst gedrukt. Vannacht geboren, ijskoud, maar levend. Collega's hebben de andere twee
Aahw ;( bah hopelijk overleven ze het!
pi_112337591
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 08:51 schreef Samzz het volgende:
Ach gos.. Ik heb bewondering voor jullie inzet ^O^
pi_112337638
Gaan de kittens naar een gastgezin Sammz? Zijn ze er heel slecht aan toe?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:34:03 #165
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112337651
Ze liggen bij mama. Twee zijn gereanimeerd, moederkoek afgebonden, mama accepteerde in de eerste instantie maar eentje.

De drie die we hebben opgewarmd liggen nu ook bij mama, ze accepteert ze. En ze moet als de donder naar een gastgezin.
pi_112337677
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:34 schreef Samzz het volgende:
Ze liggen bij mama. Twee zijn gereanimeerd, moederkoek afgebonden, mama accepteerde in de eerste instantie maar eentje.

De drie die we hebben opgewarmd liggen nu ook bij mama, ze accepteert ze. En ze moet als de donder naar een gastgezin.
Oh er is gelukkig nog een mama!
Wat sneu dat de gereanimeerd moesten worden ;( hopelijk is er plek bij een gastgezin!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:42:18 #167
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112337770
  zaterdag 2 juni 2012 @ 09:46:57 #168
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112337832
Kleine Samzz drinkt O+.
pi_112338009
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 09:46 schreef Samzz het volgende:
Kleine Samzz drinkt O+.
Aaah O+ leuke naam ook :P
  zaterdag 2 juni 2012 @ 10:19:27 #170
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112338321
De kittens zijn naar ons vernoemd, Sannie, iPhone, DeeDee en No-name.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 15:02:29 #171
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112345402
Nou, de update dan maar :D.

Vanmorgen begon een stukje hectischer dan in voor ogen had toen ik binnen kwam. Eerst even rustig met m'n collega's koffie gedronken en de taken voor die dag doorgesproken.

Voor ik aan het werk zou gaan op de quarantaine (tien katten, geen medicatie, kattepis dus) ben ik met twee collega's even de twee weken geleden geboren kittens gaan bekijken (zijn vandaag naar een gastgezin gegaan omdat ze niet genoeg binnen krijgen, vertel ik straks meer over).

Er zat dus nog een mama poes waarvan we wisten dat ze binnenkort zou bevallen, alleen het exacte moment is lastig te bepalen, vooral ook omdat ze zich niet aan liet/laat raken (wilde poes en zo). Dus mijn collega zegt, ah wat een schatje! En toen kwamen we er dus achter dat ze bevallen was van vier baby's, waarvan eentje werd gevoed en de rest was afgestoten. De drie kleintjes hebben we snel opgewreven en hartmassage gegeven en daarna tegen ons aangehouden om ze warm te krijgen, ze waren echt heel koud.

Dit is Sannie. Ze heeft dik een half uur op (nou ja tussen) m'n borsten gelegen om flink op te warmen. Het is het warmste plekje en ze heeft heerlijk liggen slapen O+. Ze is overigens naar mij vernoemd :D.

DeeDee en iPhone zijn ook vernoemd naar m'n collega's. DeeDee lag naast Sannie, met de nageboorte nog aan haar vast, normaal zou de moeder die opeten, DeeDee was er het ergste aan toe. Gelukkig gaat het nu goed. Met No-Name was er niks aan de hand, die was van begin af aan geaccepteerd door mama.

Dit is mama Kat. Ze is vandaag met haar kittens naar een gastgezin gegaan. Kat heeft twee jongen van een ander nestje die ze voedt. Omdat ze eigenlijk te weinig melk geeft, worden alle drie de kittens bijgevoerd met aangemaakte kittenmelk. Dit is ook de reden dat ze naar een gastgezin zijn overgebracht.

Voor Wilde en haar vier kittens wordt een gastgezin gezocht.

Op de quarantaine was niet zoveel te doen. De katten doen het goed, zijn gezond. Ze wachten om geholpen te worden en dan gaan ze naar de Lange Gang. Ik heb wel wat foto's van nieuwe katten.

Dit is Mitzi. Een práchtige poes, maar totaal niet fotogeniek :P. Als je de deur open doet, zit ze in je nek en knuffelt ze je dood. Dit was een zeldzaam moment, want als je voor haar hok zit, geeft ze constant kopjes aan de tralies.

De naam van deze ben ik vergeten :@. Ik had best veel aan m'n hoofd, dus heb niet alle namen onthouden. Erg bang, niet gemeen, wel onzeker.

En Azra. Ze neemt het er maar even lekker van 8-).

Als laatste nog Wilde met vlnr (als ik het goed heb); No-Name, Sannie, DeeDee en iPhone.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:00:01 #172
92409 Twinky
Little star.
pi_112347110
Oeh wat kijkt Wilde gemeen!
pi_112347965
Wat is Wilde een prachtige poes ! En oeh, ik wil ook weer ukkies !! O+
  zaterdag 2 juni 2012 @ 16:43:39 #174
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112348486
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 16:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat is Wilde een prachtige poes ! En oeh, ik wil ook weer ukkies !! O+
Ze is inderdaad echt heel mooi. En ik denk dat ze met wat aandacht ook zo tam is, mijn collega mocht haar aaien en aan haar jongen zitten.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 18:19:44 #175
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112351583
Mijn collega belde een uurtje geleden, het gaat goed met de kittens. Ze zijn allemaal keurig op gewicht, de melkuitgifte is goed en mama eet ook uitstekend.

Dus we hebben goede hoop dat het goed gaat. Pleeggezin vinden is lastig, helaas. Het moet een ervaren iemand zijn.
pi_112351684
Super dat het zo goed gaat! *O* Hopelijk komt er alsnog een pleeggezin!
pi_112356881
Hopelijk snel een pleeggezin voor de Wilde. Beschermende mamma. O+ Die is vast in paniek geraakt toen ze in een vreemde omgeving moest bevallen. Maar goed dat jullie er op tijd bij waren. ^O^

Hier is het qua opvang ook drama. -O- Doos met 15 (!) kittens met oormijt en niesziekte, 4 zwangere moederpoezen, nestje kittens van 8 dagen oud... allemaal in 2 dagen binnengekomen. :{
We doen nu intakes in een supersnel tempo en als de mensen de informatie hebben dan kunnen ze zowat meteen een nestje bij het asiel ophalen.

Ik zou er graag nog wat bij willen opvangen, maar met mijn 7 dwergjes heb ik toch echt even genoeg.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_112357269
Het is overal even erg als ik het zo hoor. Wij zitten eigenlijk vol terwijl er een behoorlijk aantal nieuwe gastgezinnen zijn bijgekomen en we zijn nog kittens aan het vangen op 2 locaties.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:31:22 #179
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112360630
Ja, je gaat haast denken wanneer mensen eens bij het verstand komen... Ongelooflijk. Hier gaan de kittens ook als een malle.

Als het had gekund, had ik de Wilde zelf in huis genomen, maar dat is echt onmogelijk met mijn allergische vader.
pi_112360807
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:31 schreef Samzz het volgende:
Ja, je gaat haast denken wanneer mensen eens bij het verstand komen... Ongelooflijk. Hier gaan de kittens ook als een malle.

Als het had gekund, had ik de Wilde zelf in huis genomen, maar dat is echt onmogelijk met mijn allergische vader.
Hij was toch ook allergisch voor honden? :P en dat gaat ook goed :+
pi_112360956
Ach Wilde O+ Ik hoop dat er snel een huis voor haar komt... Op basis van 1 foto zou ik haar zo willen.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 21:43:04 #182
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112361460
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 21:34 schreef Oognip het volgende:

[..]

Hij was toch ook allergisch voor honden? :P en dat gaat ook goed :+
Minder. Daar komt bij dat hij katten haat.
  zaterdag 9 juni 2012 @ 15:03:19 #183
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_112658435
Goed, weer een update. De kittens van vorige week zijn afgelopen zondag naar hun pleeggezin gegaan (dierenarts), het lijkt goed te gaan, één kitten (iPhone) is erg zwak, dus dat is even afwachten of ze het redt.

Op de quarantaine en de ziekenboeg gaat het meer dan uitstekend! Vijf zieke katten (ziekenboeg) en 7 katten die voor castratie in de quarantaine zitten. Meer dan prima, dus. Vandaag dus ook extreem vroeg klaar met alles schoonmaken en ontsmetten. Dit ontsmetten doen we met chloorwater (enkel de kattenbakken), want er zit ergens een schimmel of bacterie verstopt (denken we), alle katten zijn aan de diarree. Al gaat het nu wel ietsje beter.

Ik heb dus lekker veel tijd gehad om samen met een stagaire de katten te knuffelen en te vertroetelen, ook wel eens leuk O+.

Dit is Mitzi. Mitzi is lief O+. Ze eet alleen erg slecht, dus ze krijgt naast haar sensitivity brokken, convalescence gemengd met gourmet paté. Dit lijkt goed te gaan.

En nog een keertje... Ik vind haar echt prachtig O+.

Boven Mitzi zit Mask. Mask is eergisteren binnen gekomen en wordt aankomende week gecastreerd.

Mask is lief, maar wel bangig.

Naast Mask zit David Bowie, wat een grappenmaker is dat, ontzettend lief, aanhankelijk en idioot O+.

De King himself :D. Attitude met een klein hartje. Hij is vandaag geadopteerd, rechtstreeks vanuit de quarantaine. Dit gebeurt doorgaans niet, echter zou Bowie morgen naar de Lange Gang gaan, dus was het oké dat hij meteen mee ging naar een nieuw huisje.

Naast Bowie zit mijn schatje:

Azra O+. Wat een lekker ding is dat. Als je met hem kroelt en je rust even, dan legt hij zijn pootje op je hand alsof hij zeggen wil; ga door, ga door, prrrr O+. En dan opeens staat hij op, kijkt je lang aan en gaat weer net zo hard op z'n rug liggen spinnen en wachten tot je hem aait.

En dan nog Ploes. Ploes is naar mensen best wel een schatje, maar met andere katten kan ze niet om gaan. Ze is een schildpadje met wit en met extra veel rood in haar vacht, heel erg mooi. Ze heeft qua oogopslag wat weg van Snoesje.

Verder is er weinig speciaals gebeurd. Met de poes die door Oognip is gevonden gaat het goed. Ze zit nog in de ziekenboeg, maar het gaat steeds beter.
pi_112659402
Bowie ziet ook er buitengewoon aaibaar uit.
O+
pi_112659601
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 15:03 schreef Samzz het volgende:
Goed, weer een update. De kittens van vorige week zijn afgelopen zondag naar hun pleeggezin gegaan (dierenarts), het lijkt goed te gaan, één kitten (iPhone) is erg zwak, dus dat is even afwachten of ze het redt.

Op de quarantaine en de ziekenboeg gaat het meer dan uitstekend! Vijf zieke katten (ziekenboeg) en 7 katten die voor castratie in de quarantaine zitten. Meer dan prima, dus. Vandaag dus ook extreem vroeg klaar met alles schoonmaken en ontsmetten. Dit ontsmetten doen we met chloorwater (enkel de kattenbakken), want er zit ergens een schimmel of bacterie verstopt (denken we), alle katten zijn aan de diarree. Al gaat het nu wel ietsje beter.

Ik heb dus lekker veel tijd gehad om samen met een stagaire de katten te knuffelen en te vertroetelen, ook wel eens leuk O+.

[ afbeelding ]
Dit is Mitzi. Mitzi is lief O+. Ze eet alleen erg slecht, dus ze krijgt naast haar sensitivity brokken, convalescence gemengd met gourmet paté. Dit lijkt goed te gaan.

[ afbeelding ]

En nog een keertje... Ik vind haar echt prachtig O+.

Boven Mitzi zit Mask. Mask is eergisteren binnen gekomen en wordt aankomende week gecastreerd.

[ afbeelding ]

Mask is lief, maar wel bangig.

Naast Mask zit David Bowie, wat een grappenmaker is dat, ontzettend lief, aanhankelijk en idioot O+.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

De King himself :D. Attitude met een klein hartje. Hij is vandaag geadopteerd, rechtstreeks vanuit de quarantaine. Dit gebeurt doorgaans niet, echter zou Bowie morgen naar de Lange Gang gaan, dus was het oké dat hij meteen mee ging naar een nieuw huisje.

Naast Bowie zit mijn schatje:

[ afbeelding ]

Azra O+. Wat een lekker ding is dat. Als je met hem kroelt en je rust even, dan legt hij zijn pootje op je hand alsof hij zeggen wil; ga door, ga door, prrrr O+. En dan opeens staat hij op, kijkt je lang aan en gaat weer net zo hard op z'n rug liggen spinnen en wachten tot je hem aait.

[ afbeelding ]

En dan nog Ploes. Ploes is naar mensen best wel een schatje, maar met andere katten kan ze niet om gaan. Ze is een schildpadje met wit en met extra veel rood in haar vacht, heel erg mooi. Ze heeft qua oogopslag wat weg van Snoesje.

Verder is er weinig speciaals gebeurd. Met de poes die door Oognip is gevonden gaat het goed. Ze zit nog in de ziekenboeg, maar het gaat steeds beter.
Joepie O+ Wat ben ik blij dat we dat dametje gevangen hebben zeg!

Fijn om te lezen dat het redelijk goed gaat op het DOC ^O^
  zondag 17 juni 2012 @ 15:05:33 #186
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_113005042
Komt er nog een update deze week? :P
  zondag 17 juni 2012 @ 21:32:14 #187
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113021961
Ja, morgen komt de update van afgelopen zaterdag.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:43:20 #188
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_113051097
Ik voel me stom :')
Ik dacht dat als er over DOC gesproken werd het om een naam van een Dieren OpvangCentrum ging :')
  maandag 18 juni 2012 @ 18:31:58 #189
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113061600
Afgelopen zaterdag voor het eerst bij de O+ honden O+ gestaan! En dus ook meteen ooraids opgelopen door het geblaf :').

Normaal sta ik dus altijd bij de katten quarantaine, vandaag bij de honden quarantaine :D. In principe werkt dit hetzelfde als bij de katten, behalve dat de honden WEL een buitenkennel hebben. Dus voor ik begin met schoonmaken, heb ik eerst de honden naar buiten gelokt en het luik naar buiten dicht gedaan. Dat had nogal wat voeten in de aarde, aangezien de poedelkruising met geen mogelijkheid naar buiten wilde en steeds tegen me aan kroop. Wat ergens heen aandoenlijk was, maar toch vervelend omdat ze onder de stront zat waar ze net in had gestaan :').

Uiteindelijk de poedel met de hand naar buiten geholpen en haar daar gehouden met de schrobber ( :') ) zodat ik het luik naar beneden kon laten (ze wilde steeds weer naar binnen glippen). Uiteindelijk de honden naar buiten gekregen en begonnen met het schoonmaken van de hokken. Een heel simpel principe:

Eerst de dekens en manden eruit, uitkloppen en bekijken of ze vies zijn, zo niet, dan kan het nog een dag gebruikt worden. Daarna de inklapbare verhoging omhoog zetten en de waterbak en voerbak eruit om afgewassen te worden, dan de kennel uitspuiten met water. Na het water worden de kennels uitgespoten met een sanitairreiniger, de vloer en wanden worden met de schrobber flink geschrobd en daarna wordt alles weer helemaal uitgespoten en droog getrokken. Dit gebeurt met iedere kennel, daarna wordt de gang voor de kennels schoongemaakt en worden de kennels en de gang drooggemaakt met een dweil.

Ondertussen zijn alle honden op 'het veld' gezet. Dit zijn afgezette stukken betegelde ruimte van 3 bij 4 meter, waar ze wat kunnen uitrennen en wij de buiten kennels schoon kunnen maken, hetzelfde principe als binnen.

En dan nu een paar van mijn hondjes van die dag O+.

Als eerste Jay, de grote Canadese Herder, luistert goed, maar heeft een enorme harde blaf en is aan de ene kant behoorlijk onzeker, maar ook erg brutaal.

Op de onderste foto staat zijn informatiekaart. In principe is deze voor de honden hetzelfde qua structuur als die van de katten. Op deze kaart wordt iedere keer aangevuld wat we over het dier te weten komen door de dagelijkse omgang. Vaak weten wij van binnengekomen dieren geen achtergrond, door met de dieren om te gaan, kunnen we een redelijk beeld krijgen van hoe het dier is.

Ook komt het voor dat binnengekomen honden vanuit de quarantaine weer terug gaan naar hun baas, omdat ze bijvoorbeeld zijn weggelopen.

Dan de poedelkruising. Een ontzettend lelijk dier, maar wel erg lief, aanhankelijk en ook zij luistert behoorlijk goed. Ze gaat netjes zitten en loopt aan de voet. Echter blaft ze erg snel en is ze (nog) niet zo heel goed met andere honden en loopt ze je graag voor de voeten.

Dit is Caya. Caya is een border collie van 6 jaar. Ze is ontzettend onderdanig en onzeker. Ze luistert ERG goed, een knip met de vingers en ze zit naast je en kijkt je aan tot je haar een andere opdracht geeft.

Een foto van de quarantaine kennels, die een stukje kleiner zijn dan de asiel en pension kennels. Honden verblijven hier in principe ongeveer twee weken.

Als alles is schoongemaakt en opgeruimd, is het tijd om de honden uit te laten. In verband met puppy cursus op zaterdag ochtenden, is het niet mogelijk om de honden op het grote renveld te laten, dit gebeurt door de week wel.

Als laatste heb ik nog een foto van Will:

*Smelt O+!
  maandag 18 juni 2012 @ 22:46:29 #190
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113078153
Kun je wat meer vertellen over caya? Ik zie haar nog niet op de website staan. :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 18 juni 2012 @ 22:53:26 #191
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113078689
Dat kan kloppen, Caya zit in de quarantaine, die honden komen nog niet op de website te staan.

Ik weet niet zoveel van Caya, ik weet niet of ze in beslag is genomen, of ze is gevonden of gewoon is afgestaan. Wel weet ik dat ze een ontzettend lieve hond is met een berg energie. Ze is erg onzeker en onderdanig in de buurt van andere honden en bij mensen ook wat, dit kan echter ook komen omdat ze bij ons gewoon (nog) niet op haar plek is.

Met uitlaten leefde ze op, lekker met haar lopen en rennen, dat vond ze leuk, toen kwam de staart ook omhoog. Ze luistert erg goed, als ik zit zeg, dan zit ze, wijs ik naar de grond, dan gaat ze liggen. Heel goed opgevoed, dus.
  maandag 18 juni 2012 @ 23:06:19 #192
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_113079478
Die foto van Will :D
  maandag 18 juni 2012 @ 23:37:23 #193
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113081087
Kunnen we al komen kijken terwijl ze in quarantaine zit eigenlijk? Zou ze bij 2 katten kunnen denk je? :+
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
  maandag 18 juni 2012 @ 23:38:55 #194
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113081164
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:37 schreef monsterd. het volgende:
Kunnen we al komen kijken terwijl ze in quarantaine zit eigenlijk? Zou ze bij 2 katten kunnen denk je? :+
Nee, helaas. Zoals ik zei, ik weet niet of ze afgestaan is, kwijtgeraakt of in beslag genomen... Dus sowieso zit ze eerst twee weken in de quarantaine zodat de mogelijke baas tijd heeft zich te melden, mocht ze kwijtgeraakt zijn.

Of ze met katten kan, geen idee.
  maandag 18 juni 2012 @ 23:41:09 #195
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_113081272
Oke goed, dan wachten we af :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_113081354
OMG, David Bowie is echt Awesome met hoofdletter A. :D

En als ik Jay, de Canadese herder, zie 'loeien' op de foto moet ik een beetje slikken, alsof ik het blaffen van de honden kan horen die eruit willen.

Wat blijft het toch mooi en knap werk wat je doet, Samzz. O+ ^O^
  maandag 18 juni 2012 @ 23:45:02 #197
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113081439
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:41 schreef monsterd. het volgende:
Oke goed, dan wachten we af :)
Ik zal het zaterdag eens voor je navragen :).

quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:43 schreef Pisces29 het volgende:
OMG, David Bowie is echt Awesome met hoofdletter A. :D

En als ik Jay, de Canadese herder, zie 'loeien' op de foto moet ik een beetje slikken, alsof ik het blaffen van de honden kan horen die eruit willen.

Wat blijft het toch mooi en knap werk wat je doet, Samzz. O+ ^O^
Nah, Jay blaft altijd als hij een mens ziet :D. Aandachtvrager dat hij is O+.
pi_113082169
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:45 schreef Samzz het volgende:

Nah, Jay blaft altijd als hij een mens ziet :D. Aandachtvrager dat hij is O+.
Ohhhh :D O+
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:02:13 #199
276761 Vaith
Moet nog een paradox oplossen
pi_113091625
Leuk dat je iets doet met zoveel toewijding. Succes.
Nog steeds op zoek naar een oplosbare paradox. Mijn paradox is als volgt; ''als ik deze paradox oplos heb ik mijn paradox opgelost'' dus als de paradox van mijn paradox is opgelost heb ik mijn doelstelling behaald.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:16:06 #200
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_113092121
Samzz, je werkt in Enschede toch?
Want dan kom ik binnenkort langs om adoptiepapieren te tekenen en te betalen
pi_113092181
Will! O+
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:53:03 #202
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113093446
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 12:16 schreef GimmeGore het volgende:
Samzz, je werkt in Enschede toch?
Want dan kom ik binnenkort langs om adoptiepapieren te tekenen en te betalen
Klopt :D! Welke hond/kat/konijn/knaagdier kom je ophalen :D?
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:01:44 #203
259233 GimmeGore
pi_113093768
Vanaf ongeveer 11 juni mogen we een kitten ophalen bij het gastgezin.
Spikey, zit bij Sylvette in Losser.
We zijn gisteren wezen kijken, 5 van die lieve kleine rode pluizenbolletjes O+
  dinsdag 19 juni 2012 @ 13:04:25 #204
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113093871
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:01 schreef GimmeGore het volgende:
Oh, die ken ik niet. Maar wat leuk O+!
pi_113093902
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 13:01 schreef GimmeGore het volgende:
Spikey is leuk O+
  zaterdag 23 juni 2012 @ 08:04:35 #206
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113266780
Vandaag geen update, ik moet werken :).
  zondag 24 juni 2012 @ 19:05:38 #207
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_113324727
Oeh ik kom nu dit topic mee, wat leuk van die updates. Ik ga dit zeker verder volgen, maar wilde het ook even melden! Top van je Samzz ^O^
klerkje
  maandag 25 juni 2012 @ 08:27:48 #208
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113351739
Dank je, Spiegelei :).

Ik lees net in de Metro dat er ongeveer 35000 katten per jaar worden opgevangen door asielen aangesloten bij de Dierenbescherming. Van dat aantal wordt 4900 met hun baasje herenigd.

Ondanks de crisis is er nog geen opvallende stijging in aantallen dieren.

Toch valt er wel wat over te zeggen dat er jaarlijks zoveel dieren worden opgevangen en er maar weinig worden geadopteerd. Misschien is het tijd voor Politiek Den Haag om eens naar het kattenprobleem te kijken. Want problematisch is het.

Overigens zijn deze cijfers van 40 asiels in Nederland, waarvan er in totaal 100 zijn. Dus werkelijke aantallen liggen waarschijnlijk vele malen hoger.
pi_113353112
hoeveel van de 35000 worden er geadopteerd?
  maandag 25 juni 2012 @ 10:12:43 #210
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113353574
Dat weet ik niet. Stond er niet bij. Ik zal eens kijken of de DB daar een antwoord op heeft :).
  maandag 25 juni 2012 @ 13:13:51 #211
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113359665
Ik lees net op de site van de DB een artikel dat spreekt over 24.000 katten, dus het ware getal zal in het midden liggen. Er wordt ook gesproken van 7200 honden. Toch een enorm verschil! Ook leuk om te vermelden: In 2011 zijn 4944 zwerfkatten volgens het TNR-principe (trap, neuter, return) gevangen en geholpen. Ook zijn er in 2011 3293 kittens opgevangen en gesocialiseerd. Dit alles valt hier te lezen.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 19:56:30 #212
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113603453
Ik heb voor vandaag weer een update :). Ook deze week gaat het redelijk goed op de quarantaine/ziekenboeg. In de quarantaine zitten op het moment 14 katten, waarvan er acht gisteren binnen zijn gekomen. Op de ziekenboeg zitten er vier en in de kittenkamer 1.

Allereerst wil ik jullie de kater in de kittenkamer voorstellen:

Dit is Michel. Michel is een lieve, aanhankelijke kater die waarschijnlijk door een auto is geschept. Hij heeft zijn achterpoot gebroken, een longruis en gekneusde ribben. Michel zit alleen in de kittenkamer omdat hij absolute rust moet hebben om te genezen en te revalideren.

Iedere ochtend mag Michel een klein half uurtje uit zijn hok om rond te lopen en zijn poten te strekken. Dit om het gebruik van zijn poot, en dus de genezing, te stimuleren. Dit half uurtje is verdeeld in een kwartiertje voor het schoonmaken en een kwartiertje na het schoonmaken, zodat hij zijn poot niet te veel belast.

De pinnen in zijn poot :).

Dan naar de linker kant van de quarantaine. Hier zitten negen katten en ik heb niet van alle katten een foto gemaakt, enkel van twee die eruit sprongen. De katten die aan deze kant zitten, zijn allemaal al geent of hebben een chip (een van de katten is teruggebracht nadat haar baasje haar bij ons had geadopteerd). De eerste kat die ik wil voorstellen, is de open kater Lowie.

Lowie is een grote, pikzwarte kater met gigantische wangzakken. En een uitstekend voorbeeld van een ruwe bolster, blanke pit. Het eerste wat Lowie doet, is miauwen als hij je ziet. En niet aanhankelijk miauwen, nee, een rot heel snel een eind op miauwen. Tot je hem even laat snuffelen aan je hand en achter zijn oren gaat kriebelen.

Dan gebeurt er dus dit O+. Hij rolt zich in iedere meest mogelijke positie zodat je maar bij zijn favoriete plekjes kan komen. Lowie wordt aankomende week gecastreerd. En geloof het of niet, Lowie is een zwerfkat!

Dit lieve lapje lag lekker te slapen, tot ik haar wakker maakte, per ongeluk ;(.

Aan de andere kant zitten de katten die nog niet geent zijn, deze katten blijven net zo lang rechts zitten tot ze hun benodigde entingen hebben gekregen, daarna verhuizen ze naar de linker kant (mits plaats) om van daaruit naar de Lange Gang te verhuizen.

Als eerste Zorro. Zorro is een lieve kater die gisteren is binnengekomen. Zorro is een van de katten die is uitgekozen om mee te doen aan een nieuwe manier van adopteren die wij gaan testen. Daar zal ik straks meer over vertellen, eerst de rest van de katten :).

Joshua

[

En Job. Twee gecastreerde katers die uit hetzelfde gezin komen. Joshua is 4 jaar en heeft flink overgewicht, Job is 2 en neigt ook naar overgewicht. Beide heren zijn bij ons gekomen omdat een van de leden van het gezin waar ze woonden allergisch is (geworden). Joshua is een echte knuffelkat, echt een heerlijk ventje.

Job is meer een kat uit de boom kijkert. Hij vindt het heerlijk om aangehaald te worden, maar wel als hij dat wil, anders krijg je een snauw.

Job is wel nieuwsgierig, maar wil niet van z'n plankje af, dan krijg je dit :D.

Als laatste;

Braunie O+. Braunie is binnengebracht met het vlooienbandje om, echter heeft hij geen chip. Ons vermoeden is dat iemand hem is kwijtgeraakt. Echt een schat van een dier O+, maar wel een klootzakje richting Job. Oh en een enorme smeerkont :+.

Helaas is vandaag Flip met spoed opgenomen bij de dierenarts. Een kleine tien minuten voor sluitingstijd begon hij bloed te hoesten, helderrood bloed uit zijn mond en zijn neus. Hij is met de dierenambulance meteen naar de dienstdoende dierenarts gebracht. Wij vermoeden een interne bloeding, zijn tandvlees was spierwit. Ik vrees dat Flip (mede om zijn leeftijd van 20 jaar) het niet zal overleven.

Dan de nieuwe adoptiemethode die wij gaan uittesten. Het principe is relatief eenvoudig. Wanneer een kat bij ons binnenkomt, zal deze de eerste dag van binnenkomst goed geobserveerd worden wat gedrag betreft. Bijvoorbeeld, komt de kat meteen uit zijn/haar korf? Hoe gedraagt hij/zij zich naar de medewerkers, enz. enz. Bij de kat hangt een checklist waarop dit wordt aangegeven. Iedere gedraging levert geen of 1 punt op.

De kat wordt 's ochtends, 's middags en tegen de avond geobserveerd en krijgt naar aanleiding van zijn gedrag punten toegekend. Deze punten zijn verbonden aan een karaktertype en type baasje dat daarbij past. Ieder karaktertype heeft een kleur. Een potentieel baasje wordt gevraagd eerst een korte vragenlijst in te vullen, deze vragenlijst levert ook punten op en naar aanleiding van die punten komt er een bepaald type uit, welke dus een kleur heeft. De potentiële baasjes krijgen dan in de eerste instantie de katten te zien die matchen bij de kleur die de vragenlijst heeft opgeleverd, dit is namelijk de beste match in wat een baasje zoekt in een kat en hoe de kat is.

Zoals ik zei, gaan we kijken hoe dit bij ons uitpakt. In Amerika is dit een veel gebruikt systeem dat bewezen minder terugkeringen oplevert. Op dit moment doen vijf katten mee aan deze 'test'. 1 in de quarantaine en 4 op de Lange Gang, dit wordt langzaam uitgebouwd naar alle katten als het succesvol blijkt.

Ik heb zelf geen ervaringen met de tests daar ik er nog niet mee heb gewerkt, dit zal de komende weken wel gaan gebeuren, dus ik hoop dan meer te kunnen vertellen over dit systeem.

Caya is vorige week opgehaald door haar eigenaar.
pi_113604456
Klinkt als een goed principe, die nieuwe adoptiemethode ^O^
Mogen ze van mij ook wel bij kittens invoeren (alhoewel die natuurlijk een stuk minder gecompliceerd nog zijn).

Ik duim voor Flip ^O^
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:29:24 #214
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_113604705
In de regio Rijnmond doen al een aantal asiels aan het "Meet your match" principe. Ik twijfel een beetje, omdat ik een kat zie als iets met een gegeven persoonlijkheid, waar ik dan mee moet zien te leven, maar ik ben wat dat betreft niet de gemiddelde katten-bezitter.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_113604720
Wat voor types baasje zijn er dan? :)
  zaterdag 30 juni 2012 @ 20:33:10 #216
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_113604835
Dit is de site van de ASPCA (de American Society for Prevention of Cruelty to Animals), de overkoepelende dierenbescherming, over de Meet you Match kleuren : ASPCA®’s Meet Your Match® > Feline-ality™ 101
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:29:59 #217
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113606725
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 20:29 schreef mvdejong het volgende:
In de regio Rijnmond doen al een aantal asiels aan het "Meet your match" principe. Ik twijfel een beetje, omdat ik een kat zie als iets met een gegeven persoonlijkheid, waar ik dan mee moet zien te leven, maar ik ben wat dat betreft niet de gemiddelde katten-bezitter.
Maar daarom kan de ene kat nog wel beter bij je passen dan de ander :). En voor veel mensen is het belangrijk dat ze een kat hebben die bij hen past, zowel voor het baasje als voor het dier. Niet iedereen is zo flexibel ingesteld.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 21:39:16 #218
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_113607044
Wat goed dat je dit doet ^O^
Ik loop ook al een tijdje met het idee om bij een dierenasiel vrijwilligerswerk te gaan doen. Alleen zit hier in de buurt volgens mij geen asiel. Als het te ver weg is, gaat het waarschijnlijk een dierenpension worden.
All she wants and needs is just a little taste..
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:23:15 #219
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113900272
Vandaag weer een fijne dag op het asiel :). Lekker rustig, weinig katten, dus dat was mooi. Ik heb er nu nog tien zitten, waarvan twee nieuwelingen en acht katten die ik al had zitten. Een deel daarvan is geholpen en kan in de loop van de volgende week naar de Lange Gang.

Voor wat betreft Lowie zitten wij nog een beetje in dubio. Lowie is een zwerfkat, maar wel altijd door mensen gevoerd, hij gedraagt zich behoorlijk goed nu hij in quarantaine zit. Hij is aaibaar, geniet duidelijk van het aaien en is niet gestresst en dergelijke. Echter, hij begint wel knorrig te worden en is niet altijd even vriendelijk. Nu hebben wij twee keuzes:

1. Lowie overplaatsen naar de Lange Gang om te kijken hoe hij daar aard. Gaat het goed of gaat het niet goed.
2. Terug naar de plaats waar hij gevonden is (hij is gecastreerd, TNR principe).

Dus dat is nog even nadenken. Lowie is het gewend zijn hele leven te zwerven denken wij, aangezien hij nu al zo'n 8 jaar oud is en de mensen die hem 'verzorgden' dit al jaren deden.

Met de kittens die een aantal weken terug bij ons geboren zijn, gaat het goed. Op eentje na, deze blijft toch zwakjes en het is nog steeds niet zeker of hij het redt. Hij leek op te leven, maar heeft nu toch weer een dipje te pakken. Met de rest gaat het uitstekend.

Kitten Braunie is naar een gastgezin gegaan. Hij begon op gegeven moment met het weigeren van eten en hij dronk ook slecht. Daarom is hij verhuisd.

Joshua en Job zijn naar de Lange Gang verhuisd. Aankomende week gaan Lowie (onder voorbehoud), Zorro en Gizmo.

Afgelopen week is op de kittenkamer een moederpoes met kittens binnen gekomen:

Mama met 5 kittens. Drie zwart/witte, een grijs cypers en een lapje :). Weinig gesocialiseerd. Mama is lief en aanhankelijk, de kittens zijn, op het lapje en een zwart/witte na, bang.
pi_113900699
:o Mooi lapje! Gaat ze naar een gastgezin of blijft ze in het asiel? En vanaf wanneer zou ze eventueel plaatsbaar zijn...? *vent met een zwak voor lapjes en nog een extra voerbakje over heeft* O-)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:38:45 #221
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113900740
Het lapje is heel mooi en ook erg aanhankelijk en dapper. Echter, zijn ze nog te jong om bij mama weg te mogen en sowieso moeten ze eerst beter gesocialiseerd worden. Er wordt een gastgezin gezocht, dacht ik :).
pi_113900781
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juli 2012 19:38 schreef Samzz het volgende:
Het lapje is heel mooi en ook erg aanhankelijk en dapper. Echter, zijn ze nog te jong om bij mama weg te mogen en sowieso moeten ze eerst beter gesocialiseerd worden. Er wordt een gastgezin gezocht, dacht ik :).
Uhm, puur hypothetisch he, zou het dan mogelijk zijn zo'n snoesje alvast te reserveren...? O-)
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:51:38 #223
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113901191
Dat zou wel moeten kunnen, denk ik.
pi_113901816
Manlief weigert... geen liefde op het eerste gezicht voor hem. Dus helaas ;(

Hopelijk komen ze in een leuk gastgezin en vinden ze snel een goed huis O+
  zondag 8 juli 2012 @ 17:55:04 #225
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_113933727
Wat bedoel je met het TNR principe?
  zondag 8 juli 2012 @ 18:00:13 #226
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_113933930
TNR staat voor Trap, Neuter, Return. Dat houdt dus in: Vangen, castreren, terugzetten.

Op deze manier neemt de populatie zwerfkatten op een redelijk natuurlijke manier af.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:56:36 #227
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114024912
'Hoogseizoen' bij dierenasielen begint :D

De dierenasielen stromen opnieuw langzaam vol. Veel asielen schakelen gastgezinnen in voor extra opvang, maar desondanks hebben enkele organisaties al de noodklok geluid. Dat stelde de Dierenbescherming dinsdag. Zoals elke zomer zorgen weggelopen en achtergelaten dieren voor topdrukte.

Woordvoerder Jan Dobbe: „Exacte cijfers hebben we nog niet, maar de drukte gaat langer duren dan slechts de zomer. Pas in november hebben de meeste dieren een nieuwe plek”. Tot die tijd is het aanpoten om de extra aanwas op te vangen. „Enkele asielen hanteren een 'vol is vol'-beleid, maar de meeste zoeken alternatieve huisvesting.”

Extra kooien plaatsen is niet zo'n populaire oplossing. „Je moet een kooi binnen plaatsen, wat vaak ten koste gaat van kantoor- of kantineruimte. Een gastgezin is beter, ook omdat een dier vast aan mensen went.” Gezinnen die mee zouden willen werken, kunnen contact opnemen met een asiel.

Een groot deel van de nieuwe dieren bestaat uit katten. Dat heeft twee redenen: „Een kat kun je achterlaten zonder dat het dier je achterna komt. Een hond is moeilijker te verdonkeremanen, die zou je moeten vastbinden. En omdat een baasje geen idee heeft van wat een kat buiten uitvoert, levert dat veel vaker een ongewenst nestje op”, aldus Dobbe.

Verwilderde volwassen katten die al lange tijd geen of zelfs nog nooit een woning van binnen hebben gezien, worden niet opgenomen. „Zulke dieren vangen we, castreren we en zetten we terug. Na castratie veroorzaken ze minder overlast en komen er geen zwerfkatten bij.” Dobbe schat dat er zeker 100.000 verwilderde katten in Nederland rondlopen.

De Dierenbescherming zet in op voorlichting om de ergste drukte te voorkomen. „We vragen eigenaren om hun kat te chippen, zodat we hem thuis kunnen brengen als hij wegloopt.” Slechts 1 op de 6 katten heeft al een chip. Ook wijzen we ze erop dat ze hun kat moeten laten steriliseren of castreren om ongewenste kittens te voorkomen. En sowieso willen we mensen al vóór aanschaf bewust maken van de consequenties van een huisdier, zodat het geen impulsaankoop is.”

In de keuze om een dier af te staan, spelen geldproblemen vaak een rol. Dobbe: „Het wordt steeds belangrijker, al geeft het nog niet vaak de doorslag. We zien de economische crisis nog niet terug in onze statistieken, maar merken wel dat minder mensen geld hebben voor een huisdierverzekering. In Rotterdam is zelfs een speciale kliniek geopend voor dieren waarvan het baasje de dierenartsrekening anders niet zou kunnen betalen”.

http://www.telegraaf.nl/b(...)sielen_begint__.html

Bij jullie al iets van te merken Samzz :?
  woensdag 11 juli 2012 @ 11:56:58 #228
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114054396
Ja, paar maanden terug al toen de eerste kittens binnen kwamen. Die komen nu ook redelijk aan de lopende band. Dat is ieder jaar hetzelfde.
  woensdag 11 juli 2012 @ 13:29:19 #229
259233 GimmeGore
pi_114058272
Ik zag het gisteren op de site van kittenpaleis, wat zijn er een hoop kleintjes bij gekomen zeg! Toen wij keken voor een kitten waren er 2 nestjes waar we uit konden kiezen. Nu zijn het er zo ontzettend veel meer!
  zaterdag 14 juli 2012 @ 16:36:38 #230
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114197893
Vandaag geen update. Ik moest werken.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:01:38 #231
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114847986
Hier een update over twee dagen :). De zaterdag en de maandag. Omdat ik afgelopen zaterdag moest werken, heb ik besloten om maandag te komen helpen.

Een en ander is veranderd in de quarantaine/ziekenboeg. De ziekenboeg is omgeturnd naar kittenkamer. Alle kittens die bij ons binnenkomen gaan naar de ziekenboeg. Op de quarantaine zitten de binnengekomen volwassen katten en oudere kittens (rond de 1 jaar) en in de kittenkamer zit een moederpoes met jongen.

Deze twee dagen heb ik bij de kittens op de ziekenboeg gestaan. Dat zeg ik verkeerd, ik ben zaterdag begonnen bij de lange gang om daarna te gaan helpen bij de ziekenboeg. In de Lange Gang wordt met een kleurensysteem gewerkt en langzaamaan worden steeds meer katten met een kleurenbandje gezien.

Zaterdag was het eigenlijk te druk om foto's te maken, dit heb ik maandag gedaan. Echter heb ik, voordat ik begon met werken, wel een foto gemaakt van de kittens in de kantine:

Drie broertjes. Eentje is zaterdag ochtend opgehaald.

Op de Lange Gang hebben wij momenteel zo'n 50 katten zitten, verdeeld over vijf kamers. Alle katten hebben 24/7 de beschikking over vers water en voer en kunnen naar believen binnen of buiten zijn. Op de katten in kamer vijf na. Hier zitten de katten met speciale behoeften (bijvoorbeeld omdat ze nierproblemen hebben of een gevoelige huid), deze katten krijgen speciaal voer (Royal Canin).

Vrijdag op zaterdag nacht is een poes bevallen van vier kleintjes. Eentje daarvan was doodgeboren (misvormd). Zaterdag ochtend ging het redelijk met de andere kittens, ze zijn extreem klein en behoorlijk zwak. Gelukkig is de moederpoes vriendelijk en konden we de kittens makkelijk bekijken en hun vorderingen bijhouden.

De maandag ben ik meteen 's ochtends begonnen in de ziekenboeg. Er is een nieuwe manier van schoonmaken opgesteld. Voor het schoonmaken moet eerst een plastic schort over de labjas aangetrokken worden, daarna word(t)(en) de kitten(s) in een korfje geplaatst en wordt het hok leeggehaald en grondig gepoetst met sanitairreiniger.

Ieder hok krijgt een schone handdoek, kattenbak en voer- en drinkbak. Dan worden de kittens teruggeplaatst en wordt het korfje ontsmet met alcohol. Daarna wordt er een nieuw plastic schort aangetrokken over de jas en begint het riedeltje weer van voor af aan.

Dus bij ieder hok moet er een nieuw schort aangetrokken worden en na iedere kitten moet het korfje waarin ze gaan ontsmet worden met alcohol. Al met al vrij tijdrovend werk, maar de moeite meer dan waard, want wat zijn ze leuk O+.

Als eerste de kittens in de kittenkamer. Deze diertjes zijn vrijdag op zaterdagnacht geboren, inmiddels zijn er nog twee kittens over. Een van de drie was te zwak en is in de nacht van zondag op maandag overleden.

Hier nog samen met moederpoes (zwerfkat).

Twee extreem bange kittens in de rechter kamer van de ziekenboeg. Deze kittens zijn nog niet geënt. Daarom zitten ze daar.

Beeb. Lieve kitten, angstig, maar als je haar eenmaal aait, vindt ze het heerlijk.

Noa en Cloë. Broertje en zusje, zijn teruggekomen vanuit een pleeggezin dat op vakantie gaat. Goed gesocialiseerde kittens.

De drieling. Een voor een poepjes van diertjes O+.

En de rode broertjes.

Al met al zitten er nu 23 kittens in de ziekenboeg, 3 in de kittenkamer en 4 wat oudere kittens in de quarantaine, plus de twee in de kantine.

Zaterdag weer aan de slag :D.
  maandag 30 juli 2012 @ 15:54:24 #232
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_114850514
^O^ _O_ Wat gebeurd er eigenlijk met de poesjes die het niet redden :'( :?
  maandag 30 juli 2012 @ 16:24:27 #233
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114852116
Die gaan de vriezer in en worden een keer per week door de rendac opgehaald.
pi_114854389
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 16:24 schreef Samzz het volgende:
Die gaan de vriezer in en worden een keer per week door de rendac opgehaald.
Worden die dieren dan verwerkt in voer voor dieren of is dat een fabeltje?
  maandag 30 juli 2012 @ 17:10:00 #235
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_114854437
quote:
0s.gif Op maandag 30 juli 2012 17:09 schreef Oognip het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten. Ik weet dat ze door de rendac worden verbrand. Wat er met de as gebeurt? Geen flauw idee.
pi_114857241
quote:

[..]

Je komt dat verhaal wel eens tegen in stukjes over dierenvoer maar die zijn meestal vertaald uit het Engels. In de VS gebeurt of gebeurde het namelijk wel.
  maandag 30 juli 2012 @ 18:16:59 #237
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_114857431
Op de site staat alleen "vernietigd" en als je gaat youtube zoeken krijg je de meest akelige filmpjes :')
pi_114859861
quote:

[..]

Dat gebeurd volgens mij niet in Nederland hoor :) Dit is wat Rendac zelf zegt:

quote:
Rendac's eindproducten, diermeel en dierlijk vet, worden ingezet als biobrandstof voor de productie van energie in energiecentrales, WKK’s en cementovens, bij Rendac’s eigen productieprocessen en als grondstof voor tweede generatie biodiesel. Hiermee wordt het materiaal volgens wettelijke richtlijnen vernietigd en realiseren de eindgebruikers tegelijkertijd het duurzaamheidspotentieel van de eindproducten van Rendac.
Ter vergelijk: De hoeveelheid groene energie die te produceren is uit de jaarproductie van Rendac komt overeen met de energiebehoefte van ongeveer 40.000 Nederlandse huishoudens.
Gewoon biobrandstof dus, en niets over dierenvoer of lijmfabrieken gelukkig ;)
pi_114860310
Dat wit rode kitten op die plank. Flieft O+
pi_114985692
Ik wil Beeb toch gewoon hebben!! Wat een schatje is het! O+
  donderdag 9 augustus 2012 @ 13:18:26 #241
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115332737
Update :D. Laat, maar beter laat dan nooit. Pffiieeeuw, druk geweest de afgelopen dagen.

Ik heb geen foto's, wel twee filmpjes.

Op het moment zit onze omgebouwde ziekenboeg vol met kittens die nog geënt moeten worden of medicatie nodig hebben. De kittens die wel geënt zijn en gewoon gezond (en dus adopteerbaar), staan in de kantine op een rij.

Deze zaterdag heb ik een nieuwe vrijwilligster ingewerkt op de quarantaine. Daar is de stand van zaken eigenlijk zoals altijd, het is niet druk, de katten zijn in principe gezond en zitten er echt alleen maar omdat het de policy is dat ze twee weken in quarantaine zitten.

Al met al kan ik dus zeggen dat het qua ziek, zwak en misselijke katten, het op ons asiel ontzettend goed gaat.

Nu de filmpjes:

van de kittens.
pi_115339453
Ow my, wat zijn die kittens in het eerste filmpje druk met worstelen zeg! Maar wat een boel kittens weer :( Hopelijk kunnen ze snel hun energie kwijt in een lekkere ruime kamer bij een blikopener.
pi_115421436
Ben je vandaag ook op het DOC geweest, Samzz? :)
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:21:07 #244
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115429249
Ja, zeker. Het was een drukke ochtend. In totaal hebben wij nu zo'n 50 kittens in het asiel zitten. Waarvan ongeveer 23 in de kantine, de rest in de ziekenboeg/kittenkamer. De originele kittenkamer is ingericht als ziekenboeg. Daar zitten nu zes katten met niesziekte. Drie van de zes katten heb ik vlees met daarin medicatie met de hand gevoerd. Alle zes de katten zitten op de metacam (op gewicht) en doxycycline (75 mg). Twee van de zes katten niezen bloed en hebben echt een hele moeilijke ademhaling. Deze twee katten heb ik dan ook met de hand gevoerd en ze hebben keurig een bakje vlees op.

Ik heb geen tijd gehad om foto's te maken, zo druk was het met schoonmaken, verzorgen en dergelijke. Een aantal kittens heeft ook niesziekte en worden gedwangvoerd. Gisteren zijn vijf flessenkittens binnengebracht, deze zijn naar een gastgezin.

Op de Lange Gang gaat alles verder redelijk zijn gangetje, op kamer 1 na, waar de niesziekte weer begint op te komen. Deze katten zitten in die kamer nu in isolatie. De medewerker mag nadat hij/zij in die kamer is geweest niet meer bij de andere katten komen en verder nergens meer bezig zijn, beetje dezelfde regels als voor de ziekenboeg/quarantaine geldt.

Ondertussen wordt er ook druk getest met het nieuwe adoptiesysteem dat wij in gaan voeren. Tot nu toe lijkt dat goed uit te pakken en de eerste kat (groen) is gekoppeld met een nieuwe blikopener. Op deze manier hopen wij de meest geschikte kat te vinden voor een toekomstige eigenaar. Hoe het systeem gaat ontwikkelen en hoe het bevalt, daar hoop ik in de loop van de weken/maanden meer over te vertellen.

Aankomende week komen vier pups uit Spanje binnen (waarschijnlijk Podenco's), deze worden tijdelijk bij ons ondergebracht en gaan daarna naar een nieuw huis, gok ik. Of terug naar Spanje, geen idee eigenlijk.
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 18:55:43 #245
24533 ACT-F
pi_115430353
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 13:18 schreef Samzz het volgende:
Nu de filmpjes:

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

van de kittens.
Mieuw O+ Mieuw O+ Mieuw O+ Ik zou er uren mee kunnen spelen O+
pi_115431062
Drie van die binnengebrachte vijf flessenkittens komen vanaf morgen bij mij wonen O+

Ik heb vanmorgen drie verwilderde kittens bij jullie gebracht. Heb je die ook nog gezien?

Ik duim dat de moeilijke ademhalingen minder moeilijk worden ^O^
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 19:52:55 #247
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115432441
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:14 schreef Oognip het volgende:
Drie van die binnengebrachte vijf flessenkittens komen vanaf morgen bij mij wonen O+

Ik heb vanmorgen drie verwilderde kittens bij jullie gebracht. Heb je die ook nog gezien?

Ik duim dat de moeilijke ademhalingen minder moeilijk worden ^O^
Oh tof! Die zitten geloof ik nu nog bij Y? Of heeft zij er twee... Ik weet het even niet meer.

Ik weet dat er drie verwilderde kittens binnen zijn gekomen... Toevallig grijs cypers met wit? Want dan heb ik ze wel gezien, lieve diertjes, alleen bang.
pi_115432984
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 19:52 schreef Samzz het volgende:

[..]

Oh tof! Die zitten geloof ik nu nog bij Y? Of heeft zij er twee... Ik weet het even niet meer.

Ik weet dat er drie verwilderde kittens binnen zijn gekomen... Toevallig grijs cypers met wit? Want dan heb ik ze wel gezien, lieve diertjes, alleen bang.
Jep die zitten nu bij Y. Morgenochtend haal ik ze op :)

En inderdaad dat zullen de kittens zijn die 2 nachtjes bij mij hebben geslapen. Ik vond ze maar eng :P
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:06:39 #249
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115433050
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:04 schreef Oognip het volgende:

[..]

Jep die zitten nu bij Y. Morgenochtend haal ik ze op :)

En inderdaad dat zullen de kittens zijn die 2 nachtjes bij mij hebben geslapen. Ik vond ze maar eng :P
Echt? Ze zijn echt hartstikke lief :o. Lekker spinnend op de arm slobberend aan convalecence druppelend uit een spuitje O+.

Succes met de flessenbeebs!
pi_115434729
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:06 schreef Samzz het volgende:

[..]

Echt? Ze zijn echt hartstikke lief :o. Lekker spinnend op de arm slobberend aan convalecence druppelend uit een spuitje O+.

Succes met de flessenbeebs!
Niet!? :o
Meen je dat nou serieus? :@ ik schaam me dood. Als ik ze wilde pakken gingenze spugen en krabben :')

Thanks!
  zaterdag 11 augustus 2012 @ 20:40:03 #251
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_115434804
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:38 schreef Oognip het volgende:

[..]

Niet!? :o
Meen je dat nou serieus? :@ ik schaam me dood. Als ik ze wilde pakken gingenze spugen en krabben :')

Thanks!
Echt ja :D? Y. heeft ze op de arm gevoerd. Net zo poepig O+.
pi_115435471
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2012 20:40 schreef Samzz het volgende:

[..]

Echt ja :D? Y. heeft ze op de arm gevoerd. Net zo poepig O+.
Whehehe :') nou die zal wel denken "die hoeven we ook niet meer te geloven" _O- ik zal ze morgen wel op het asiel zien. Ben benieuwd.
  maandag 27 augustus 2012 @ 12:25:17 #253
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_116062393
hallo Samzz, heb je nog meer verhalen te vertellen? hoe gaat het met de ongeveer 50 kittens? werkt het nieuwe adoptiesysteem?
ik lees altijd met veel plezier je berichten. ik hoop dat je ermee doorgaat *O*

/lurk
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:00:01 #254
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116103093
Ik heb zeker nog een update! Niet zo'n hele leuke, overigens.

Met de kittens gaat het eigenlijk prima. Qua gezondheid dan. Er worden aardig wat geadopteerd en er komen aardig wat nog steeds binnen variërend van jong (0 tot 3 maanden) en al wat ouder (3 tot 6 maanden en ouder, die eigenlijk niemand meer wil, want jonge kittens zijn leuker).

Er zijn afgelopen zaterdag wel vier kittens geplaatst, dus dat is mooi. Er is ook regelmatig belangstelling voor ze. Momenteel hebben wij op het asiel zo'n 90 katten, 10 honden en 13 konijnen en cavia's. Een behoorlijk aantal, tevens zit ons asiel ook zwaar in de financiële problemen, gelukkig is een faillissement afgewend dankzij de gemeente Enschede, al betekent dit niet dat het ons nu voor de wind gaat...

Bovenop alles hebben we ook weer een uitbraak van niesziekte, twintig besmette en zieke katten zitten er op de quarantaine die is omgetoverd naar ziekenboeg. Weer een uitbraak naast de uitbraak van een paar maanden terug, jaagt ons enorm op kosten (dierenarts, medicatie, enz.) en het probleem is, er komen steeds meer zieke katten bij en het einde lijkt nog niet in zicht.

Alle zieke katten zitten op speciaal voer, krijgen naast hun vlees convalescence om extra aan te sterken en krijgen voor nu nog tolfedine, tenzij anders beslist door de dierenarts (dan krijgen ze doxycycline). Gelukkig is het nu niet zo erg als een paar maand terug, toen er een hele hoop aan de sondevoeding zaten, het meerendeel van de zieke katten eet nog zelf.

Met de honden en de konijnen/knagers gaat het prima.

Ik heb nog wat foto's van de kittens die bij mij in de kittenquarantaine zitten:

Allemaal zo'n drie maand oud.
pi_116103345
Die bovenste 3 zijn dat niet die schuwe, die nu niet meer schuw zijn? O+

Ik hoorde gister ook dat het asiel in zwaar weer zit, bah ;( heel kut.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:24:50 #256
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116103863
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:07 schreef Oognip het volgende:
Die bovenste 3 zijn dat niet die schuwe, die nu niet meer schuw zijn? O+

Ik hoorde gister ook dat het asiel in zwaar weer zit, bah ;( heel kut.
Klopt :D. Twee daarvan zijn nu voor adoptie beschikbaar.

Ze zijn toen ze bij ons kwamen gesplitst en veel aangehaald en gehanteerd. Nu zitten de twee die geadopteerd kunnen worden bij gesocialiseerde kittens, we hopen dat ze dat gedrag gaan imiteren omdat ze nu nog zo openminded zijn :).
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:44:06 #257
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_116104533
Overigens.... voor mensen die lieve dieren en Samzz' werkzaamheden een warm hart toedragen: als je haar een PM stuurt wil ze vast wel verklappen hoe je een donatie naar haar (of je eigen dichtstbijzijnde) dierenopvangcentrum kan sturen O-)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 13:44:53 #258
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116104557
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 13:44 schreef robdriessen het volgende:
Overigens.... voor mensen die lieve dieren en Samzz' werkzaamheden een warm hart toedragen: als je haar een PM stuurt wil ze vast wel verklappen hoe je een donatie naar haar (of je eigen dichtstbijzijnde) dierenopvangcentrum kan sturen O-)
Net als jij deed O+!

Echt ontzettend tof van je!
pi_116105807
Ik wil ook wel een donatie doen O+
Vorige week wilde ik een mandje kopen op het asiel, maar ze wilden dat ik hem gewoon meenam zonder te betalen... Heel aardig, maar misschien niet zo slim ook al is het maar 10 euro :P
pi_116106113
Doe mij dan ook maar zo'n PM O-) kan niet veel missen misschien maar alle kleine beetjes helpen O+
♥ scars make us who we are ♥
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:29:07 #261
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116106169
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:27 schreef Mama_Mia het volgende:
Doe mij dan ook maar zo'n PM O-) kan niet veel missen misschien maar alle kleine beetjes helpen O+
Jij bent al nummer drie O+!
pi_116106223
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:29 schreef Samzz het volgende:

[..]

Jij bent al nummer drie O+!
Kun je ook 'live' geld geven? Ik moet zo spulletjes ophalen en kan dan misschien meteen wat geven.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:31:41 #263
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116106268
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:30 schreef Oognip het volgende:

[..]

Kun je ook 'live' geld geven? Ik moet zo spulletjes ophalen en kan dan misschien meteen wat geven.
Volgens mij wel... Weet ik niet.

En ik snap ook wel waarom jij gratis dat mandje meekreeg, gezien je kittens opvangt :D.
pi_116106314
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:31 schreef Samzz het volgende:

[..]

Volgens mij wel... Weet ik niet.

En ik snap ook wel waarom jij gratis dat mandje meekreeg, gezien je kittens opvangt :D.
Ja maar ja, ach ik had gewoon willen betalen :P Maakt ook verder niet uit *O*
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:37:37 #265
259233 GimmeGore
pi_116106469
Zal binnenkort (als de financiën weer een beetje regelmaat hebben) eens kijken of ik wat kan doneren.
Heb al eerder in Enschede en Amersfoort spulletjes gedoneerd. Waren beide asiels ook erg blij me :)
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:46:21 #266
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116106774
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 14:37 schreef GimmeGore het volgende:
Zal binnenkort (als de financiën weer een beetje regelmaat hebben) eens kijken of ik wat kan doneren.
Heb al eerder in Enschede en Amersfoort spulletjes gedoneerd. Waren beide asiels ook erg blij me :)
Spullen zijn ook altijd welkom ja O+.

Ik ben thuis ook al oude handdoeken en fleecedekens aan het verzamelen.
pi_116108840
Ik heb nog een radiatormandje als je een keer langs komt oognip geef ik hem wel mee voor het asiel.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:42:48 #268
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_116114057
Kittens sterven voor de poort van asiel :'(

Drie kittens zijn maandag gestikt in twee vuilniszakken die voor de poort van een dierenasiel in Breda waren achtergelaten. De politie denkt dat de piepjonge katjes goedbedoeld zijn neergelegd maar ze stikten omdat de zakken luchtdicht waren afgesloten, legde een woordvoerder dinsdag uit.

Twee kittens leefden nog wel toen ze werden gevonden door een medewerkster van het asiel. Ze zijn na verzorging door een dierenarts in het asiel opgevangen

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oort-van-asiel.dhtml

:( wie doet nou zoiets :(
pi_116114222
Iemand die geen geld heeft om ze aan het asiel te 'geven'. Kost namelijk 85 euro per kitten.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:48:24 #270
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116114269
quote:
6s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 17:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kittens sterven voor de poort van asiel :'(

Drie kittens zijn maandag gestikt in twee vuilniszakken die voor de poort van een dierenasiel in Breda waren achtergelaten. De politie denkt dat de piepjonge katjes goedbedoeld zijn neergelegd maar ze stikten omdat de zakken luchtdicht waren afgesloten, legde een woordvoerder dinsdag uit.

[ afbeelding ]

Twee kittens leefden nog wel toen ze werden gevonden door een medewerkster van het asiel. Ze zijn na verzorging door een dierenarts in het asiel opgevangen

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oort-van-asiel.dhtml

:( wie doet nou zoiets :(
Mensen die geen geld hebben.
pi_116114433
Mensen die niet zo goed kunnen nadenken.
Tap tap tap
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:58:33 #272
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116114574
Mensen die sowieso niet om levende wezens geven.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 28 augustus 2012 @ 18:04:32 #273
163650 Greys
pi_116114759
Mensen die nooit meer dieren zouden mogen hebben van d'r leven.
Want te dom om te poepen.
Wel 'goedbedoeld' ze bij het asiel leggen, maar dan zonder lucht. Echt... :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_116193753
Buuf wil een poes en is nav dit topic naar asiel geweest in asd en amstelveen w/
Nu hoort zij opeens dat zij alleen kittens PER TWEE kan afnemen -O-
:( Wat is dat nu weer :?
Nu staat ze dus op de wachtlijst om een poes van 4 maanden te adopteren die niet zo goed is met andere katten :')
Is dat bij jullie ook zo sammz ?
Anders huur ik een auto en kom ik er een bij jullie halen :P
pi_116194820
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Buuf wil een poes en is nav dit topic naar asiel geweest in asd en amstelveen w/
Nu staat ze dus op de wachtlijst om een poes van 4 maanden te adopteren die niet zo goed is met andere katten :')
Hier is dat niet nee (ik vang op voor het asiel waar Samzz werkt ;)). Maar er wordt wel geadviseerd om ze per 2 te nemen omdat dat voor de kittens leuker is en voor je meubels. Maar als ze bij iemand terecht komen die veel thuis is dan is 1 kitten geen probleem.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 18:25:29 #276
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116195916
Liever per twee, idd. Maar 1 alleen is niet perse een no go.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:09:14 #277
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116207478
quote:
6s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 17:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Ik heb altijd het idee dat dat meer een regel is van het asiel zodat ze sneller van de kittens af komen..
2 katten moet je ook maar net de ruimte voor hebben, 30m² is net genoeg voor 1 kat (die ook naar buiten mag), anders had ik er zelf ook wel 2 genomen.
pi_116207938
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:09 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik heb altijd het idee dat dat meer een regel is van het asiel zodat ze sneller van de kittens af komen..
2 katten moet je ook maar net de ruimte voor hebben, 30m² is net genoeg voor 1 kat (die ook naar buiten mag), anders had ik er zelf ook wel 2 genomen.
Dat is echt geen regel van het asiel om sneller van de kittens af te komen :{ Op deze manier komen ze juist niet sneller van kittens af aangezien zo veel mensen liever 1 kitten willen.
2 Katten vermindert de kans dat katten gaan slopen en dus teruggebracht worden. Bovendien vinden kittens het erg leuk om te spelen en dan is een speelkameraadje wel zo prettig. Je spullen worden dan ook niet zo snel gesloopt.
  donderdag 30 augustus 2012 @ 22:22:30 #279
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_116208202
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:18 schreef Oognip het volgende:

[..]

Dat is echt geen regel van het asiel om sneller van de kittens af te komen :{ Op deze manier komen ze juist niet sneller van kittens af aangezien zo veel mensen liever 1 kitten willen.
2 Katten vermindert de kans dat katten gaan slopen en dus teruggebracht worden. Bovendien vinden kittens het erg leuk om te spelen en dan is een speelkameraadje wel zo prettig. Je spullen worden dan ook niet zo snel gesloopt.
In elk geval een goede verklaring waarom Jiro (15 weken nu) zo graag in m'n speakers hangt ;)
Met z'n 2en is wel leuker voor de katten zelf, 1 kat is veel nieuwsgieriger naar de buitenwereld merk ik maar dat kan ook komen door de ietwat beperkte ruimte hier in huis.
pi_116208799
Maar als ze een goede reden hebben om alleen per 2 of meer af te geven, waarom vertellen ze die er dan niet bij?
pi_116210449
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:31 schreef Teslynd het volgende:
Maar als ze een goede reden hebben om alleen per 2 of meer af te geven, waarom vertellen ze die er dan niet bij?
Dat weet je toch helemaal niet, of dat er bij gezegd is of niet? :)
pi_116210516
Het werd een beetje verontwaardigd gebracht. Klonk niet alsof er iets uitgelegd was. Ben niet de enige die dat zo las, want anderen hadden het over 2e opdringen om de katten beter kwijt te raken.
pi_116214032
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:00 schreef Teslynd het volgende:
Het werd een beetje verontwaardigd gebracht. Klonk niet alsof er iets uitgelegd was. Ben niet de enige die dat zo las, want anderen hadden het over 2e opdringen om de katten beter kwijt te raken.
Sprekend uit mijn ervaring met kittens bemiddelen is het juist tegenovergesteld, een opvang wil de kittens misschien juist niet kwijt als ze denken dat een kitten dan niet helemaal goed (bv in eenzaamheid) komt te zitten.

Omdat ik ook wel eens degene aan het andere eind van de telefoon ben ken ik de verontwaardiging. Mensen willen iets van je en als je iets anders voorstelt dan ze in hun hoofd hebben dan is dat bij sommige personen gelijk allemaal overdreven (of omdat we kittens willen aansmeren als ware het producten volgens de cynici hier ;) ). Gelukkig zijn er ook mensen die bedenken dat we dat advies vanuit de ervaring geven en er voor openstaan.
pi_116214148
Als je vergeet om erbij te zeggen waarom je iets adviseerd, is de verontwaardiging begrijpelijk. Adviseren zonder toelichting is sowieso betuttelend.
pi_116214665
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:50 schreef Teslynd het volgende:
Als je vergeet om erbij te zeggen waarom je iets adviseerd, is de verontwaardiging begrijpelijk. Adviseren zonder toelichting is sowieso betuttelend.
Misschien is de reden er ook gewoon bij gezegd maar heeft ikweethetookniet het gewoon niet in haar post vermeld?
pi_116214944
Dat is heel moet mogelijk, maar past niet bij de verontwaardiging.
pi_116216562
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 23:59 schreef Teslynd het volgende:
Dat is heel moet mogelijk, maar past niet bij de verontwaardiging.
Jij heb duidelijk nog nooit kittens bemiddeld :D Je moest eens weten met wat voor verhalen mensen bellen voor een kitten en zwaar verontwaardigd zijn dat we ook nog bepaalde (volgens mij redelijke) eisen hebben.

"Hallo, mijn laatste 10 katten zijn doodgereden. Ik wil er eentje van jullie"
"Gaat u deze kat ook buiten laten meneer ?"
"Natuurlijk, katten horen buiten"
"Bent u dan niet bang dat deze ook wordt aangereden ?
"Mwoah"
"Dan plaatsen we liever geen kitten bij u, het risico op aanrijding lijkt ons te groot"
"Ik maak toch zelf uit wat ik met mijn kat doe :( "

"Hallo, ik wil graag een katertje adopteren"
"Prima, u klinkt als een leuk adres"
"Mijn poes zal blij zijn, die is krols,l kunnen ze leuk samen een nestje maken"
"Maar mevrouw, er is al zo'n groot kattenoverschot wat deze stichting kleiner probeert te maken, uw kittens gaan de plaats innemen van kittens die nu nog op straat lopen, als u dat wil kunnen we het kitten niet bij u plaatsen"
"Waar bemoeien jullie je mee :( "

Onze meeste recente kittenvisite ging afdingen :') terwijl we het er net over hadden gehad dat we verlies maakten op de kittens en geen subsidie kregen. Met als argumenten (en ik citeer) "jullie zouden blij moeten zijn dat jullie dan van die kittens af zijn" en "Kittens die je van de boerderij haalt zijn ook niet verzorgd dus eigenlijk is het allemaal maar overdreven." Ze had net zitten vertellen dat iedereen in de familie zulke schuwe katten had, allemaal van een boer. Nee, geen verschil hoor, een kitten uit een schuur waar niks aan gedaan is en het ontwormde, ingeente, gechipte kitten wat bij haar op schoot was gekropen om te knuffelen terwijl ze dit zei ! Ik heb nog verteld over de kittens van de dichtsbijzijnde boerderij waar alle katten verkleefde knipvliezen hebben door chronische niesziekte en dat we elke jaar wel een paar stervende kittens vinden die van binnen zijn aangevreten door wormen. Geen uitleg genoeg, ze heeft twee piepjonge katjes gehaald ergens anders.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 09:17:34 #288
259233 GimmeGore
pi_116222070
quote:
0s.gif Op donderdag 30 augustus 2012 22:18 schreef Oognip het volgende:

[..]

Volgens mij staat er op kittenpaleis ook bij dat de EKH het beste er een kameraadje om mee te spelen bij heeft als je zelf vaak weg bent.
  vrijdag 31 augustus 2012 @ 10:49:06 #289
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116224710
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

Jij heb duidelijk nog nooit kittens bemiddeld :D Je moest eens weten met wat voor verhalen mensen bellen voor een kitten en zwaar verontwaardigd zijn dat we ook nog bepaalde (volgens mij redelijke) eisen hebben.

"Mwoah"
"Dan plaatsen we liever geen kitten bij u, het risico op aanrijding lijkt ons te groot"

"Maar mevrouw, er is al zo'n groot kattenoverschot wat deze stichting kleiner probeert te maken, uw kittens gaan de plaats innemen van kittens die nu nog op straat lopen, als u dat wil kunnen we het kitten niet bij u plaatsen"

Onze meeste recente kittenvisite ging afdingen :') terwijl we het er net over hadden gehad dat we verlies maakten op de kittens en geen subsidie kregen. Met als argumenten (en ik citeer) "jullie zouden blij moeten zijn dat jullie dan van die kittens af zijn" en "Kittens die je van de boerderij haalt zijn ook niet verzorgd dus eigenlijk is het allemaal maar overdreven." Ze had net zitten vertellen dat iedereen in de familie zulke schuwe katten had, allemaal van een boer. Nee, geen verschil hoor, een kitten uit een schuur waar niks aan gedaan is en het ontwormde, ingeente, gechipte kitten wat bij haar op schoot was gekropen om te knuffelen terwijl ze dit zei ! Ik heb nog verteld over de kittens van de dichtsbijzijnde boerderij waar alle katten verkleefde knipvliezen hebben door chronische niesziekte en dat we elke jaar wel een paar stervende kittens vinden die van binnen zijn aangevreten door wormen. Geen uitleg genoeg, ze heeft twee piepjonge katjes gehaald ergens anders.
Ongelooflijk he...
pi_116452355
Is er nog een nieuwe update, Samzz? :)
  donderdag 6 september 2012 @ 10:59:48 #291
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116452366
Nee, zaterdag weer :). Ik moest werken afgelopen weekend.

Het zal nog steeds wel lekker druk zijn wat kittens betreft. Sowieso komen wij om in de katten.
pi_116452809
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 10:59 schreef Samzz het volgende:
Nee, zaterdag weer :). Ik moest werken afgelopen weekend.

Het zal nog steeds wel lekker druk zijn wat kittens betreft. Sowieso komen wij om in de katten.
En meh voor de katten :(
  donderdag 6 september 2012 @ 13:59:57 #293
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116457809
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 11:15 schreef Oognip het volgende:

[..]

En meh voor de katten :(
90 inmiddels, jeej *O*!
pi_116459631
quote:
0s.gif Op donderdag 6 september 2012 13:59 schreef Samzz het volgende:

[..]

90 inmiddels, jeej *O*!
Er waren er toch al 90? :@
  donderdag 6 september 2012 @ 14:53:20 #295
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116459659
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:52 schreef Oognip het volgende:

[..]

Er waren er toch al 90? :@
Ja, komt geen verandering in.
pi_116459934
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 14:53 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja, komt geen verandering in.
Op zich dan een klein beetje positief dat het er ook niet meer worden :@
Maar kut is het sowieso :(
  donderdag 6 september 2012 @ 15:02:21 #297
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116459961
quote:
1s.gif Op donderdag 6 september 2012 15:01 schreef Oognip het volgende:

[..]

Op zich dan een klein beetje positief dat het er ook niet meer worden :@
Maar kut is het sowieso :(
Mja...
pi_116460544
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 augustus 2012 00:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:

[..]

"Mwoah"

Wat een eigenaardige verhalen.
Dacht dat je tegenwoordig anders tegen huisdieren aan kijkt, vooral die schootdieren als (kleine) honden en katten.

Voor honden zijn er allerlei cursussen. Is er ook zoiets voor katten?
  zondag 9 september 2012 @ 13:21:17 #299
370767 Rafeiro
do alentejo
pi_116561603
Nog een update dit weekend? Tevens is het topic bijna vol. Samzz gooi er eens een slotje op zodat je de OP weer hebt ;)
  zondag 9 september 2012 @ 13:23:31 #300
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116561670
Oh ja, bijna vol!
  zondag 9 september 2012 @ 13:23:46 #301
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_116561681
Ik zal het nieuwe topic beginnen met de update van gisteren :).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')