SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Nee, dit zijn oudere kittens (6 maanden), ze eten zelf en blijven gewoon bij ons in principe. Maar wij denken wel dat, nu de warmere maanden eraan gaan komen, de eerste moederpoezen weer binnen gaan worden gebracht.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:22 schreef Oognip het volgende:
Wat is het toch leuk om jouw updates te lezenecht interessant om te lezen hoe het er op het asiel aan toe gaat.
Las ik nou goed dat de eerste kittens alweer zijn binnengebracht?Wat is het toch weer vroeg zeg... Nog niet eens alle kittens van vorig jaar zijn geadopteerd
Zijn de nieuwe kittens bij pleeggezinnen ondergebracht?
En je dieren maar weg doen omdat je gaat verhuizen?Bah, ik snap dat echt niet he...
Oh ik dacht dat er al nieuwe kittens zijn binnengebrachtquote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, dit zijn oudere kittens (6 maanden), ze eten zelf en blijven gewoon bij ons in principe. Maar wij denken wel dat, nu de warmere maanden eraan gaan komen, de eerste moederpoezen weer binnen gaan worden gebracht.
Die hebben wij (gelukkigquote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:51 schreef Oognip het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat er al nieuwe kittens zijn binnengebracht
Gister vertelde mijn eigen dierenarts toevallig dat de eerste kittens alweer gezien waren afgelopen week, een week of 4 waren ze.
Inderdaad gelukkig maar!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die hebben wij (gelukkig) nog niet gezien!
Ah, die kunnen we dus zo verwachten!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:50 schreef Samzz het volgende:
Dank je, Ll.
We hebben afgelopen week weer een aantal honden binnen gekregen. Ik wil proberen daar morgen foto's van te maken.
Helaas... Het was stervensdruk vandaag. De grote update volgt nog, maar het komt erop neer dat de hele ziekenboeg vol zit met doodzieke katten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah, die kunnen we dus zo verwachten!
Aww das naarquote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Helaas... Het was stervensdruk vandaag. De grote update volgt nog, maar het komt erop neer dat de hele ziekenboeg vol zit met doodzieke katten.
Ik zit nu net op de fiets naar huis, maar we zijn met vier man sterk tot stipt 12 uur aan het schoonmaken en dwangvoeren geweest.
Tevens zijn de eerste kittens alweer naar de gastgezinnen gebracht en hebben we twee drachtige poezen (1 op de ziekenboeg, 1 op de quarantaine).
Als ik thuis ben dus een uitgebreide update en ik heb nog een paar foto's.
Niesziekte. Een herpes virus.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:26 schreef Loveless85 het volgende:
'Heerst' er daar ook iets zoals onder mensen nu de griep lijkt te heersen? Of is het gewoon 'toeval' ?
Het is een betaalde krachtquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Oh bah![]()
Hopelijk knappen ze snel weer op nu ze doxy hebben.
En wat ontzettend slecht dat men zich opgeeft als vrijwilliger in een asiel en zich er dan zo van af maakt.![]()
Arme diertjes, kan me voorstellen dat je met een rotgevoel thuiskomt dan
Da's helemaal ergquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is een betaalde kracht.
Ja, ik voelde me daar al rot, omdat ik zaterdags verantwoordelijk ben voor de quarantaine, maar er werd me al op het hart gedrukt dat ik het sowieso niet kon helpen, omdat wij zaterdag helemaal geen tijd hebben om alle hokken helemaal leeg te halen en grondig uit te poetsen (we zijn er alleen 's ochtends en door de week staan ze er van 8 tot 5 ). Maar goed, het voelde wel rot.
Daarbij, sowieso heeft een van de krachten een oude, zieke kat, die absoluut niet naar de Lange Gang mocht, gewoon naar de Lange Gang gezet....
Ik wil dat wel, maar het mag niet. En in principe is heel grondig schoonmaken door de week voldoende. Dus de bakjes eruit, de plank eruit, de houders losschroeven en ontsmetten. Maar dat gebeurt gewoon niet.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:19 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Da's helemaal erg![]()
En is het niet mogelijk om dan wat langer te blijven totdat alles schoon is?
Of mag dat niet/wil je dat niet?
Wat een nare update zegquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:10 schreef Samzz het volgende:
Het dagje wel dus... Siepi is afgelopen week gecastreerd en is vandaag uitgezet. Leida zal volgende week gesteriliseerd worden en haar kittens zullen dus doodgaan. Ze is nu ongeveer 2 á 3 weken drachtig en het is gruwelijk, maar wij kunnen gewoon niet anders... Er zijn teveel kittens (nu al weer twee gastgezinnen die de eerste kittens hebben opgevangen en in de quarantaine zitten er nu 3 (Leida is zelf nog maar een kind)) en het kost echt klauwen vol geld die wij als asiel niet hebben... We maken nu al gruwelijke kosten alleen al met de zieke katten.
Bah, wat heb ik me vandaag rot gevoeld... Die zieke katten, nauwelijks kunnen ze ademhalen, bijna niet eten door alle zweren en blaren in de bekjes, de diertjes met een sonde. Heel erg naar.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:10 schreef Samzz het volgende:
Het blijkt dus, dat er door de week niet grondig genoeg schoon wordt gemaakt en men het er met een Jantje van leien vanaf maakt...
Hopelijk zien de rest van de medewerkers van het asiel ook in dat het wel heel slecht is zoals het gegaan is afgelopen weekquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik wil dat wel, maar het mag niet. En in principe is heel grondig schoonmaken door de week voldoende. Dus de bakjes eruit, de plank eruit, de houders losschroeven en ontsmetten. Maar dat gebeurt gewoon niet.
Wij maken om de dag schoon met chloortabletten opgelost in water. De andere dag met sanitairreiniger. En het is altijd goed gegaan omdat er door de week gewoon goed schoongemaakt werd.
Bah, voel me echt bagger.
Leida is niet ziek, wel drachtig. Zij word gesteriliseerd, dus die kittens gaan dood.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:28 schreef Oognip het volgende:
[..]
Wat een nare update zegarme diertjes die zo ziek zijn en zelfs aan de sondevoeding zitten
vreselijk. Kan me heel goed voorstellen dat jij je zo rot voelt als je de boel zo aantreft
Ik snap alleen het verhaal van Leida niet helemaal. Doxi is dodelijk voor kittens in de baarmoeder begrijp ik? Gaan de kittens dan al in de baarmoeder dood? Of kunnen ze gered worden met veel moeite maar is er geen geld (omdat je het ook hebt over het geld)?
Puur interesse overigens.
Ik haalde Leida en Maria door elkaarquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Leida is niet ziek, wel drachtig. Zij word gesteriliseerd, dus die kittens gaan dood.
Maria is aan de doxy en dan gaan de kittens idd dood, of ze raken misvormd. Maria is sowieso te ziek om de kittens gezond geboren te laten worden.
Maar, dat geboren laten worden zou sowieso niet gebeurd zijn, teveel kittens/katten, te weinig geld.
Ja, mijn collega is ook zo kwaad... Daar zal vast nog een staartje aan komen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:32 schreef Maes het volgende:
Wat een narigheid Samzz![]()
Wat zielig weer voor de poesjesHebben nergens om gevraagd en krijgen dit omdat er iemand is de zijn verantwoordelijkheid niet kent
Er worden in het asiel geen kittens geboren, tenzij moeders op knappen staat wanneer ze binnen wordt gebracht. De poezen die al bevallen zijn, gaan met baby's naar een gastgezin.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:37 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik haalde Leida en Maria door elkaar
Wat verdrietigmaar wat ik me dan afvraag, zijn er nog niet genoeg gastgezinnen die de kittens op zouden kunnen vangen? Want ik begrijp niet zo goed dat er nu te weinig geld is en dit nestje geaborteerd gaat worden en dat over 2 maanden de kittens wel geboren gaan worden...
In het asiel worden geen kittens geboren, maar in gastgezinnen wel. Ik snap dus niet zo goed waarom de poes niet naar een gastgezin gaatquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er worden in het asiel geen kittens geboren, tenzij moeders op knappen staat wanneer ze binnen wordt gebracht. De poezen die al bevallen zijn, gaan met baby's naar een gastgezin.
Ik vind het ook naar, mijn collega's ook. Maar het is gewoon niet anders, het is zo moeilijk om de katten geplaatst te krijgen... Zelfs kittens.
Waarschijnlijk omdat ze nog maar een weekje of twee drachtig is.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:42 schreef Oognip het volgende:
[..]
In het asiel worden geen kittens geboren, maar in gastgezinnen wel. Ik snap dus niet zo goed waarom de poes niet naar een gastgezin gaat
Als ik niet zo door moet zeuren hoor ik het wel.
Maak er maar weken van... Er zijn al meer klachten over haar. We gaan het zien, ze is verder enorm aardig, maar haar huis is belangrijker dan de dieren.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:30 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hopelijk zien de rest van de medewerkers van het asiel ook in dat het wel heel slecht is zoals het gegaan is afgelopen weekVoor jou, jij hebt je best gedaan.
Ja, ik ook wel. Het is niet leuk, maar wel logisch.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:51 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik kan het me wel voorstelle dat je in dit geval kiest voor aborteren eerlijk gezegd.
Vooral als ze nog maar zo kort zwanger zijn
Ja, ik niet. Waarom zou je de kittens van de volgende zwangere kat dan niet ook aborteren?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:51 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik kan het me wel voorstelle dat je in dit geval kiest voor aborteren eerlijk gezegd.
Vooral als ze nog maar zo kort zwanger zijn
Zou ik ook zo erg nog niet vinden.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:54 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja, ik niet. Waarom zou je de kittens van de volgende zwangere kat dan niet ook aborteren?
Is misschien ook niet zo erg, ik ben alleen benieuwd waarom er wel geld is om de kittens over 2 maanden geboren te laten worden maar nu niet. Ik ben benieuwd naar de gedachtegang hier achter maar misschien ben ik bij Samzz daarvoor niet aan het goede adresquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zou ik ook zo erg nog niet vinden.Tenzij ze al langer zwanger zijn natuurlijk.
Ik zou dat ook niet zo erg vinden... Poes moet hoe dan ook gesteriliseerd, en voor al die kittens kunnen heel veel asielkatten een huisje vindenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zou ik ook zo erg nog niet vinden.Tenzij ze al langer zwanger zijn natuurlijk.
Omdat katten heel erg moeilijk te plaatsen zijn. Er zijn zoveel katten... Wij zitten al aan onze max en blijven wel opnemen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:54 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja, ik niet. Waarom zou je de kittens van de volgende zwangere kat dan niet ook aborteren?
Ik denk dat het eraan ligt hoe lang ze al drachtig zijnquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Is misschien ook niet zo erg, ik ben alleen benieuwd waarom er wel geld is om de kittens over 2 maanden geboren te laten worden maar nu niet. Ik ben benieuwd naar de gedachtegang hier achter maar misschien ben ik bij Samzz daarvoor niet aan het goede adres
Okquote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat het eraan ligt hoe lang ze al drachtig zijn.
Ik ga het even navragen, hoe het zit.quote:
Vind ik ookquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:58 schreef Samzz het volgende:
[..]
Omdat katten heel erg moeilijk te plaatsen zijn. Er zijn zoveel katten... Wij zitten al aan onze max en blijven wel opnemen.
Van de lente/zomer komen de moederpoezen met geboren kittens weer binnen. Dat zijn er waarschijnlijk weer net zo veel als vorig jaar. Ga er maar aan staan...
Dan liever de kittens die toch nog niet geboren zijn aborteren. Kijk, het is niet leuk, niemand vind het leuk. Maar je moet keuzes maken.
Ik zou het graag willen, maar je kan niet alles redden.
Ik geloof dat jullie het allemaal heel vervelend vinden hoor, echtquote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:01 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik ga het even navragen, hoe het zit.
Mja, wij vinden het allemaal vervelend... Geld groeit niet aan bomen helaas, tenzij je bankier bent.
Haha, dat komt omdat ze met haar staart tegen de wand aan zitquote:Op zaterdag 10 maart 2012 17:20 schreef Zokunen het volgende:
Minder leuke update, maar wat een tof katje waar je de naam niet van weet
Zit er trouwens zo'n rare knik in de staart of lijkt dat zo
Geen rekeningnummers op Fokquote:Op zaterdag 10 maart 2012 18:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
Is het misschien een idee om naam en rekeningnummer van asiel in topic hoofd te zetten zodat mensen geld kunnen overmaken![]()
Zeker als jullie een anbi zijn is het nog fiscaal aftrekbaar ook![]()
Anbi = algemeen nut beoogende instelling![]()
Als het mag van de modjes
Linkje naar website asiel mag toch wel, lijkt me? Daar zal vast de overige info wel te vinden zijn.quote:
Die kan ik wel via PM doorsturen, ja. Mocht iemand willen doneren.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:40 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Linkje naar website asiel mag toch wel, lijkt me? Daar zal vast de overige info wel te vinden zijn.
Mja, Dex ziet er heel erg slecht uit ja. De rest is gewoon gezond (op Snoes en Hugo na).quote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:50 schreef Oognip het volgende:
Wat een vreselijk zieke katten daarbah die foto's laten heel goed zien hoe ziek ze zijn
Wat vreselijk kut dat die vast werknemer zo slecht op let. Tijd voor ontslag?
Ik doelde ook alleen op Lexquote:Op zaterdag 17 maart 2012 13:55 schreef Samzz het volgende:
[..]
Mja, Dex ziet er heel erg slecht uit ja. De rest is gewoon gezond (op Snoes en Hugo na).
Over de ontslagen ga ik niet, helaas.
Hier nog even op antwoordenquote:Op zondag 18 maart 2012 18:24 schreef Cat22 het volgende:
Weer eens bijgelezen hier. Wat een ellende in het asiel zeg.Knap dat je je er zo voor inzet.
Hopelijk komen alle zieke poezen de infectie goed door en kunnen jullie ze op krachten houden totdat ze weer zelf kunnen eten.
En die medewerker.Zijn er geen collega's die mee kunnen lopen om eea te controleren?
Ja nou, er werd gezegd dat ze overspannen is of zo. Ik weet het ook niet. Gelukkig gaat het met de rest van de katten wel al beter dan vorige week.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:29 schreef PaarsBeestje het volgende:
Alweer niet goed voor die arme beestjes gezorgd dus... waarom doe ze dat werk als het haar blijkbaar toch allemaal niet interesseert? DexFijn dat hij een beetje is opgeknapt.. en wat een bagger van de rest.
Tijd dat ze de ziektewet in gaatquote:Op zaterdag 24 maart 2012 14:34 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja nou, er werd gezegd dat ze overspannen is of zo. Ik weet het ook niet. Gelukkig gaat het met de rest van de katten wel al beter dan vorige week.
maar ook door gegeven op een wat constructievere manier dan een etensbakje op een bureau achterlaten? Heb je de 'opperbaas' al gesproken?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 13:14 schreef Samzz het volgende:
Alles wat nu niet goed gaat, wordt doorgegeven aan de leiding (dus de 'baas' zeg maar) en dan kan zij bekijken wat ze ermee doet.
Maak je maar geen zorgen, alles wordt netjes doorgegeven aan de juiste persoonquote:Op zondag 25 maart 2012 11:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
maar ook door gegeven op een wat constructievere manier dan een etensbakje op een bureau achterlaten? Heb je de 'opperbaas' al gesproken?
Die collega zou zelf het 'bewijs' weg kunnen halen voordat de baas binnenkomt (of denk ik nu te negatief). ik zou in ieder geval foto's maken van de vieze hokken etc (als je dat al niet doet)
okquote:Op zondag 25 maart 2012 11:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Maak je maar geen zorgen, alles wordt netjes doorgegeven aan de juiste persoon.
Ja, dat vinden wij dus ook. Mist heeft ook geen chip, nee.quote:Op zaterdag 21 april 2012 13:54 schreef LekkerApart het volgende:
Ik gok ook dat Sheba een coon is, te brede kin voor een Noor.
Misty is ook niet gechipt?
Kijk ernaar uit! Succes met werken.quote:Op zaterdag 28 april 2012 11:55 schreef Samzz het volgende:
Morgen komt er een update. Ik ben net thuis en moet zo werken, dus geen tijd.
Het gaat goed met de katten, gelukkig.
een echte vrouw dusquote:Op zondag 29 april 2012 13:44 schreef Samzz het volgende:
Ik denk dat Marlon een Burmees is.
Ja, arme Beauty, ze vindt/vond zichzelf ook heel zielig... Het is sowieso wel een gevalletje apart, eerst komen kroelen en als ze vindt dat het niet meer nodig is (ze laat niks blijken he) pats, krijg je een mep. Ach ja, ik hoop dat ze zich snel wat op haar gemak gaat voelen, ze is verder een erg leuke poes om te zien.
Heb jij twee banen op zaterdagquote:Op zaterdag 28 april 2012 11:55 schreef Samzz het volgende:
Morgen komt er een update. Ik ben net thuis en moet zo werken, dus geen tijd.
Dat heb jij goedquote:Op zondag 29 april 2012 14:46 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Heb jij twee banen op zaterdag
Sochtends het asielen smiddags iets betaalds
Anywayvoor al het goede werk
Naast de kleur is het voor mij sprekend.quote:Op zondag 29 april 2012 17:32 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat heb jij goed.
@ Outpost, die lijken idd behoorlijk op elkaar. Die spitse oren ook.
Wat een heerlijk beestjequote:Op dinsdag 1 mei 2012 18:54 schreef Samzz het volgende:
Dank je, L-E.
Ik vond nog een leuke foto van Misty:
[ afbeelding ]
Nee, ik zou niet weten waarom dat is. Het zou van alles kunnen zijn, echtelijke ruzie of zo.quote:Op zondag 6 mei 2012 13:46 schreef Ingetje79 het volgende:
Leuke update Sammz![]()
Ik snap alleen het "mag absoluut niet bekend worden..." gedeelte niet.
Een collega wilde hem kwijt en deze wil niet dat de anderen weten dat hij/zij een kat heeft weggedaan?
Wat vind jij hiervan ? Bij katten ligt het vaker aan de baas dan aan de kat heb ik al meegemaakt, dieren gaan naar het asiel vanwege allergie (of "allergie"), scheiding, verhuizing etc. Of ze plassen naast de bak en worden daarom weggedaan terwijl ze wildplassen vanwege een onbehandelde blaasontsteking oid.quote:Op zaterdag 5 mei 2012 23:45 schreef Miss_Isis het volgende:
Ik zou een beginner nooit een asielhond aanraden, je kan er geluk mee hebben maar de meeste honden zitten toch in het asiel voor een reden (bv agressie tegen andere honden of mensen, onzindelijkheid, sloopgedrag...). Dat is over het algemeen te wijten aan de (gebrekkige) opvoeding die zo'n hond heeft gehad voor hij in het asiel kwam, maar je moet wel verstand van zaken hebben om zoiets weer recht te breien. Ook weten ze in het asiel lang niet altijd de (volledige) achtergrond van de honden die bij ze binnen komen waardoor je niet zeker weet wat je in huis haalt.
Ik reageer ook maar even, ik zal wat duidelijker proberen uit te leggen wat ik bedoelde wat zo staat het er wat cruquote:Op dinsdag 8 mei 2012 13:54 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
In een ander topic kwam ik dit tegen;
[..]
Wat vind jij hiervan ? Bij katten ligt het vaker aan de baas dan aan de kat heb ik al meegemaakt, dieren gaan naar het asiel vanwege allergie (of "allergie"), scheiding, verhuizing etc. Of ze plassen naast de bak en worden daarom weggedaan terwijl ze wildplassen vanwege een onbehandelde blaasontsteking oid.
Hoe zit dit bij asielhonden ?
Opvoeden is inderdaad sowieso lastig. En ik ben het met je eens dat mensen die vrijdag besluiten een hondje te willen en er bij wijze van spreken zaterdagmiddag al eentje van marktplaats hebben opgepikt vaak totaal niet weten waar ze precies mee bezig zijn. De opvoeding van zo'n pup laat denk ik ook nog al eens te wensen over. Maar ik durf de gok wel aan dat die in een opwelling gekochte marktplaats pupjes de (overgrote?) meerderheid vormen van wat er in een asiel terecht komt. Mensen die een pup via een goede, bij een rasvereniging aangesloten fokker kopen zijn over het algemeen beduidend beter voorgelicht, hebben zich vaak ingelezen en hebben sowieso gesprekken gevoerd met de fokker en enige wachttijd gehad voor ze de pup mee naar huis kunnen nemen. Ik vind het dan ook een goede zaak dat het asiel een vergelijkbare procedure handhaaft.quote:Op dinsdag 8 mei 2012 15:32 schreef Samzz het volgende:
Miss_Isis, het opvoeden van honden is sowieso lastig. Daar komt bij dat mensen die honden uit het asiel of uit het buitenland halen heel goed beseffen wat ze doen en wat ze te wachten staat, in tegenstelling tot de meeste mensen die even een pupje van Marktplaats halen.
Ik denk eigenlijk dat we het wel redelijk eens zijn hoor, en ik vind het een goede zaak dat er gezocht wordt naar een geschikte match voor elke hondquote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:42 schreef Samzz het volgende:
Nou ja, om een lang verhaal kort te maken; honden gaan niet zomaar met de eerste de beste die zich meldt mee. En beginners kunnen in het asiel best een geschikte hond vinden.
Dan zijn we het eensquote:Op dinsdag 8 mei 2012 16:54 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ik denk eigenlijk dat we het wel redelijk eens zijn hoor, en ik vind het een goede zaak dat er gezocht wordt naar een geschikte match voor elke hondIk denk alleen dat potentiële eigenaars zonder ervaring zich niet moeten verkijken op de hoeveelheid werk die een herplaatser met zich mee kan brengen.
Ongeduldig isquote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:38 schreef Samzz het volgende:
Ook deze keer morgen de update. Ik ben alweer druk aan het werk.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 15:38 schreef Samzz het volgende:
Ook deze keer morgen de update. Ik ben alweer druk aan het werk.
Hihi, herkenbaarquote:Op maandag 21 mei 2012 14:26 schreef ikweethetookniet het volgende:
* ikweethetookniet mist update en blijft F5 en
En eigenlijk wist ik dat gewoonquote:Op maandag 21 mei 2012 15:09 schreef Samzz het volgende:
Er is geen update. Ik was een weekendje weg en heb dus niet gewerkt.
Het is echt ongelooflijk...quote:Op zondag 27 mei 2012 20:00 schreef Oognip het volgende:
Ik hoorde het gister al van de coördinator, het gaat nu zo hard. Van de week kreeg ze op 1 dag 3 nestjes kittens binnen waarvan 2 zonder moeder; flessenkittens dus. En nu elke dag minstens 1 nestje. Het is niet leuk meer
Je bedoelt dat moederpoes gesteriliseerd wordt en dat de kittens nagekeken worden en dat ze daarna allemaal weer worden uitgezet waar ze vandaan komen? Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op zondag 27 mei 2012 20:05 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is echt ongelooflijk...
Op het werk hebben wij nu ook een zwerfmoeder met vijf kittens. Mijn werkgever wil ze laten zitten (hij heeft gezorgd voor voer en op mijn aanraden is hij gestopt met melk neerzetten). Ik heb hem aangeraden contact op te nemen met het asiel, dan kan het hele spul worden nagekeken en kan mama gesteriliseerd worden en daarna weer terug naar ons terrein.
Nee, dat begrijp je goedquote:Op zondag 27 mei 2012 20:12 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je bedoelt dat moederpoes gesteriliseerd wordt en dat de kittens nagekeken worden en dat ze daarna allemaal weer worden uitgezet waar ze vandaan komen? Of begrijp ik je verkeerd?
Wat moeten we er dan mee doenquote:Op zondag 27 mei 2012 20:14 schreef Teslynd het volgende:
Het klinkt behoorlijk zinloos zoveel kittens op te vangen.
Ah ok, als ze maar geholpen wordenquote:Op zondag 27 mei 2012 20:14 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, dat begrijp je goed. Wij willen dan de kittens en moederpoes socialiseren en tegen de tijd dat ze geholpen kunnen worden, wordt dat gedaan.
Moederpoes laat zich trouwens al aardig aanhalen, dus dat gaat al goed.
Ja! Dat sowieso. Mijn werkgever probeert de moederpoes zo veel mogelijk aan te halen zodat ze aan mensen went, dan is de stress hopen minder wanneer ze gevangen wordt.quote:
Aahwquote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:51 schreef Samzz het volgende:
Ik zit hier met een baby poesje tegen m'n borst gedrukt. Vannacht geboren, ijskoud, maar levend. Collega's hebben de andere twee
Ach gos.. Ik heb bewondering voor jullie inzetquote:Op zaterdag 2 juni 2012 08:51 schreef Samzz het volgende:
Ik zit hier met een baby poesje tegen m'n borst gedrukt. Vannacht geboren, ijskoud, maar levend. Collega's hebben de andere twee
Oh er is gelukkig nog een mama!quote:Op zaterdag 2 juni 2012 09:34 schreef Samzz het volgende:
Ze liggen bij mama. Twee zijn gereanimeerd, moederkoek afgebonden, mama accepteerde in de eerste instantie maar eentje.
De drie die we hebben opgewarmd liggen nu ook bij mama, ze accepteert ze. En ze moet als de donder naar een gastgezin.
Ze is inderdaad echt heel mooi. En ik denk dat ze met wat aandacht ook zo tam is, mijn collega mocht haar aaien en aan haar jongen zitten.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 16:27 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat is Wilde een prachtige poes ! En oeh, ik wil ook weer ukkies !!
Hij was toch ook allergisch voor honden?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:31 schreef Samzz het volgende:
Ja, je gaat haast denken wanneer mensen eens bij het verstand komen... Ongelooflijk. Hier gaan de kittens ook als een malle.
Als het had gekund, had ik de Wilde zelf in huis genomen, maar dat is echt onmogelijk met mijn allergische vader.
Minder. Daar komt bij dat hij katten haat.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:34 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hij was toch ook allergisch voor honden?en dat gaat ook goed
Joepiequote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:03 schreef Samzz het volgende:
Goed, weer een update. De kittens van vorige week zijn afgelopen zondag naar hun pleeggezin gegaan (dierenarts), het lijkt goed te gaan, één kitten (iPhone) is erg zwak, dus dat is even afwachten of ze het redt.
Op de quarantaine en de ziekenboeg gaat het meer dan uitstekend! Vijf zieke katten (ziekenboeg) en 7 katten die voor castratie in de quarantaine zitten. Meer dan prima, dus. Vandaag dus ook extreem vroeg klaar met alles schoonmaken en ontsmetten. Dit ontsmetten doen we met chloorwater (enkel de kattenbakken), want er zit ergens een schimmel of bacterie verstopt (denken we), alle katten zijn aan de diarree. Al gaat het nu wel ietsje beter.
Ik heb dus lekker veel tijd gehad om samen met een stagaire de katten te knuffelen en te vertroetelen, ook wel eens leuk.
[ afbeelding ]
Dit is Mitzi. Mitzi is lief. Ze eet alleen erg slecht, dus ze krijgt naast haar sensitivity brokken, convalescence gemengd met gourmet paté. Dit lijkt goed te gaan.
[ afbeelding ]
En nog een keertje... Ik vind haar echt prachtig.
Boven Mitzi zit Mask. Mask is eergisteren binnen gekomen en wordt aankomende week gecastreerd.
[ afbeelding ]
Mask is lief, maar wel bangig.
Naast Mask zit David Bowie, wat een grappenmaker is dat, ontzettend lief, aanhankelijk en idioot.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De King himself. Attitude met een klein hartje. Hij is vandaag geadopteerd, rechtstreeks vanuit de quarantaine. Dit gebeurt doorgaans niet, echter zou Bowie morgen naar de Lange Gang gaan, dus was het oké dat hij meteen mee ging naar een nieuw huisje.
Naast Bowie zit mijn schatje:
[ afbeelding ]
Azra. Wat een lekker ding is dat. Als je met hem kroelt en je rust even, dan legt hij zijn pootje op je hand alsof hij zeggen wil; ga door, ga door, prrrr
. En dan opeens staat hij op, kijkt je lang aan en gaat weer net zo hard op z'n rug liggen spinnen en wachten tot je hem aait.
[ afbeelding ]
En dan nog Ploes. Ploes is naar mensen best wel een schatje, maar met andere katten kan ze niet om gaan. Ze is een schildpadje met wit en met extra veel rood in haar vacht, heel erg mooi. Ze heeft qua oogopslag wat weg van Snoesje.
Verder is er weinig speciaals gebeurd. Met de poes die door Oognip is gevonden gaat het goed. Ze zit nog in de ziekenboeg, maar het gaat steeds beter.
Nee, helaas. Zoals ik zei, ik weet niet of ze afgestaan is, kwijtgeraakt of in beslag genomen... Dus sowieso zit ze eerst twee weken in de quarantaine zodat de mogelijke baas tijd heeft zich te melden, mocht ze kwijtgeraakt zijn.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:37 schreef monsterd. het volgende:
Kunnen we al komen kijken terwijl ze in quarantaine zit eigenlijk? Zou ze bij 2 katten kunnen denk je?
Ik zal het zaterdag eens voor je navragenquote:
Nah, Jay blaft altijd als hij een mens zietquote:Op maandag 18 juni 2012 23:43 schreef Pisces29 het volgende:
OMG, David Bowie is echt Awesome met hoofdletter A.
En als ik Jay, de Canadese herder, zie 'loeien' op de foto moet ik een beetje slikken, alsof ik het blaffen van de honden kan horen die eruit willen.
Wat blijft het toch mooi en knap werk wat je doet, Samzz.![]()
Ohhhhquote:Op maandag 18 juni 2012 23:45 schreef Samzz het volgende:
Nah, Jay blaft altijd als hij een mens ziet. Aandachtvrager dat hij is
.
Kloptquote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:16 schreef GimmeGore het volgende:
Samzz, je werkt in Enschede toch?
Want dan kom ik binnenkort langs om adoptiepapieren te tekenen en te betalen
Oh, die ken ik niet. Maar wat leukquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:01 schreef GimmeGore het volgende:
Vanaf ongeveer 11 juni mogen we een kitten ophalen bij het gastgezin.
Spikey, zit bij Sylvette in Losser.
We zijn gisteren wezen kijken, 5 van die lieve kleine rode pluizenbolletjes
Spikey is leukquote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:01 schreef GimmeGore het volgende:
Vanaf ongeveer 11 juni mogen we een kitten ophalen bij het gastgezin.
Spikey, zit bij Sylvette in Losser.
We zijn gisteren wezen kijken, 5 van die lieve kleine rode pluizenbolletjes
Maar daarom kan de ene kat nog wel beter bij je passen dan de anderquote:Op zaterdag 30 juni 2012 20:29 schreef mvdejong het volgende:
In de regio Rijnmond doen al een aantal asiels aan het "Meet your match" principe. Ik twijfel een beetje, omdat ik een kat zie als iets met een gegeven persoonlijkheid, waar ik dan mee moet zien te leven, maar ik ben wat dat betreft niet de gemiddelde katten-bezitter.
Uhm, puur hypothetisch he, zou het dan mogelijk zijn zo'n snoesje alvast te reserveren...?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 19:38 schreef Samzz het volgende:
Het lapje is heel mooi en ook erg aanhankelijk en dapper. Echter, zijn ze nog te jong om bij mama weg te mogen en sowieso moeten ze eerst beter gesocialiseerd worden. Er wordt een gastgezin gezocht, dacht ik.
Worden die dieren dan verwerkt in voer voor dieren of is dat een fabeltje?quote:Op maandag 30 juli 2012 16:24 schreef Samzz het volgende:
Die gaan de vriezer in en worden een keer per week door de rendac opgehaald.
Ik zou het niet weten. Ik weet dat ze door de rendac worden verbrand. Wat er met de as gebeurt? Geen flauw idee.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Worden die dieren dan verwerkt in voer voor dieren of is dat een fabeltje?
Je komt dat verhaal wel eens tegen in stukjes over dierenvoer maar die zijn meestal vertaald uit het Engels. In de VS gebeurt of gebeurde het namelijk wel.quote:Op maandag 30 juli 2012 17:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat gebeurd volgens mij niet in Nederland hoorquote:Op maandag 30 juli 2012 17:09 schreef Oognip het volgende:
[..]
Gewoon biobrandstof dus, en niets over dierenvoer of lijmfabrieken gelukkigquote:Rendac's eindproducten, diermeel en dierlijk vet, worden ingezet als biobrandstof voor de productie van energie in energiecentrales, WKK’s en cementovens, bij Rendac’s eigen productieprocessen en als grondstof voor tweede generatie biodiesel. Hiermee wordt het materiaal volgens wettelijke richtlijnen vernietigd en realiseren de eindgebruikers tegelijkertijd het duurzaamheidspotentieel van de eindproducten van Rendac.
Ter vergelijk: De hoeveelheid groene energie die te produceren is uit de jaarproductie van Rendac komt overeen met de energiebehoefte van ongeveer 40.000 Nederlandse huishoudens.
Mieuwquote:Op donderdag 9 augustus 2012 13:18 schreef Samzz het volgende:
Nu de filmpjes:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
van de kittens.
Oh tof! Die zitten geloof ik nu nog bij Y? Of heeft zij er twee... Ik weet het even niet meer.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:14 schreef Oognip het volgende:
Drie van die binnengebrachte vijf flessenkittens komen vanaf morgen bij mij wonen
Ik heb vanmorgen drie verwilderde kittens bij jullie gebracht. Heb je die ook nog gezien?
Ik duim dat de moeilijke ademhalingen minder moeilijk worden
Jep die zitten nu bij Y. Morgenochtend haal ik ze opquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 19:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Oh tof! Die zitten geloof ik nu nog bij Y? Of heeft zij er twee... Ik weet het even niet meer.
Ik weet dat er drie verwilderde kittens binnen zijn gekomen... Toevallig grijs cypers met wit? Want dan heb ik ze wel gezien, lieve diertjes, alleen bang.
Echt? Ze zijn echt hartstikke liefquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:04 schreef Oognip het volgende:
[..]
Jep die zitten nu bij Y. Morgenochtend haal ik ze op
En inderdaad dat zullen de kittens zijn die 2 nachtjes bij mij hebben geslapen. Ik vond ze maar eng
Niet!?quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:06 schreef Samzz het volgende:
[..]
Echt? Ze zijn echt hartstikke lief. Lekker spinnend op de arm slobberend aan convalecence druppelend uit een spuitje
.
Succes met de flessenbeebs!
Echt jaquote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
Niet!?
Meen je dat nou serieus?ik schaam me dood. Als ik ze wilde pakken gingenze spugen en krabben
Thanks!
Whehehequote:Op zaterdag 11 augustus 2012 20:40 schreef Samzz het volgende:
[..]
Echt ja? Y. heeft ze op de arm gevoerd. Net zo poepig
.
Kloptquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:07 schreef Oognip het volgende:
Die bovenste 3 zijn dat niet die schuwe, die nu niet meer schuw zijn?
Ik hoorde gister ook dat het asiel in zwaar weer zit, bahheel kut.
Net als jij deedquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 13:44 schreef robdriessen het volgende:
Overigens.... voor mensen die lieve dieren en Samzz' werkzaamheden een warm hart toedragen: als je haar een PM stuurt wil ze vast wel verklappen hoe je een donatie naar haar (of je eigen dichtstbijzijnde) dierenopvangcentrum kan sturen
Jij bent al nummer driequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:27 schreef Mama_Mia het volgende:
Doe mij dan ook maar zo'n PMkan niet veel missen misschien maar alle kleine beetjes helpen
Kun je ook 'live' geld geven? Ik moet zo spulletjes ophalen en kan dan misschien meteen wat geven.quote:
Volgens mij wel... Weet ik niet.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:30 schreef Oognip het volgende:
[..]
Kun je ook 'live' geld geven? Ik moet zo spulletjes ophalen en kan dan misschien meteen wat geven.
Ja maar ja, ach ik had gewoon willen betalenquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:31 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij wel... Weet ik niet.
En ik snap ook wel waarom jij gratis dat mandje meekreeg, gezien je kittens opvangt.
Spullen zijn ook altijd welkom jaquote:Op dinsdag 28 augustus 2012 14:37 schreef GimmeGore het volgende:
Zal binnenkort (als de financiën weer een beetje regelmaat hebben) eens kijken of ik wat kan doneren.
Heb al eerder in Enschede en Amersfoort spulletjes gedoneerd. Waren beide asiels ook erg blij me
Mensen die geen geld hebben.quote:Op dinsdag 28 augustus 2012 17:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Kittens sterven voor de poort van asiel![]()
Drie kittens zijn maandag gestikt in twee vuilniszakken die voor de poort van een dierenasiel in Breda waren achtergelaten. De politie denkt dat de piepjonge katjes goedbedoeld zijn neergelegd maar ze stikten omdat de zakken luchtdicht waren afgesloten, legde een woordvoerder dinsdag uit.
[ afbeelding ]
Twee kittens leefden nog wel toen ze werden gevonden door een medewerkster van het asiel. Ze zijn na verzorging door een dierenarts in het asiel opgevangen
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)oort-van-asiel.dhtml
wie doet nou zoiets
Hier is dat niet nee (ik vang op voor het asiel waar Samzz werktquote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Buuf wil een poes en is nav dit topic naar asiel geweest in asd en amstelveen![]()
Nu hoort zij opeens dat zij alleen kittens PER TWEE kan afnemen![]()
Wat is dat nu weer
![]()
Nu staat ze dus op de wachtlijst om een poes van 4 maanden te adopteren die niet zo goed is met andere katten![]()
Is dat bij jullie ook zo sammz ?
Anders huur ik een auto en kom ik er een bij jullie halen
Ik heb altijd het idee dat dat meer een regel is van het asiel zodat ze sneller van de kittens af komen..quote:Op donderdag 30 augustus 2012 17:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Buuf wil een poes en is nav dit topic naar asiel geweest in asd en amstelveen![]()
Nu hoort zij opeens dat zij alleen kittens PER TWEE kan afnemen![]()
Wat is dat nu weer
![]()
Nu staat ze dus op de wachtlijst om een poes van 4 maanden te adopteren die niet zo goed is met andere katten![]()
Is dat bij jullie ook zo sammz ?
Anders huur ik een auto en kom ik er een bij jullie halen
Dat is echt geen regel van het asiel om sneller van de kittens af te komenquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik heb altijd het idee dat dat meer een regel is van het asiel zodat ze sneller van de kittens af komen..
2 katten moet je ook maar net de ruimte voor hebben, 30m² is net genoeg voor 1 kat (die ook naar buiten mag), anders had ik er zelf ook wel 2 genomen.
In elk geval een goede verklaring waarom Jiro (15 weken nu) zo graag in m'n speakers hangtquote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:18 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat is echt geen regel van het asiel om sneller van de kittens af te komenOp deze manier komen ze juist niet sneller van kittens af aangezien zo veel mensen liever 1 kitten willen.
2 Katten vermindert de kans dat katten gaan slopen en dus teruggebracht worden. Bovendien vinden kittens het erg leuk om te spelen en dan is een speelkameraadje wel zo prettig. Je spullen worden dan ook niet zo snel gesloopt.
Dat weet je toch helemaal niet, of dat er bij gezegd is of niet?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:31 schreef Teslynd het volgende:
Maar als ze een goede reden hebben om alleen per 2 of meer af te geven, waarom vertellen ze die er dan niet bij?
Sprekend uit mijn ervaring met kittens bemiddelen is het juist tegenovergesteld, een opvang wil de kittens misschien juist niet kwijt als ze denken dat een kitten dan niet helemaal goed (bv in eenzaamheid) komt te zitten.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:00 schreef Teslynd het volgende:
Het werd een beetje verontwaardigd gebracht. Klonk niet alsof er iets uitgelegd was. Ben niet de enige die dat zo las, want anderen hadden het over 2e opdringen om de katten beter kwijt te raken.
Misschien is de reden er ook gewoon bij gezegd maar heeft ikweethetookniet het gewoon niet in haar post vermeld?quote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:50 schreef Teslynd het volgende:
Als je vergeet om erbij te zeggen waarom je iets adviseerd, is de verontwaardiging begrijpelijk. Adviseren zonder toelichting is sowieso betuttelend.
Jij heb duidelijk nog nooit kittens bemiddeldquote:Op donderdag 30 augustus 2012 23:59 schreef Teslynd het volgende:
Dat is heel moet mogelijk, maar past niet bij de verontwaardiging.
Volgens mij staat er op kittenpaleis ook bij dat de EKH het beste er een kameraadje om mee te spelen bij heeft als je zelf vaak weg bent.quote:Op donderdag 30 augustus 2012 22:18 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dat is echt geen regel van het asiel om sneller van de kittens af te komenOp deze manier komen ze juist niet sneller van kittens af aangezien zo veel mensen liever 1 kitten willen.
2 Katten vermindert de kans dat katten gaan slopen en dus teruggebracht worden. Bovendien vinden kittens het erg leuk om te spelen en dan is een speelkameraadje wel zo prettig. Je spullen worden dan ook niet zo snel gesloopt.
Ongelooflijk he...quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Jij heb duidelijk nog nooit kittens bemiddeldJe moest eens weten met wat voor verhalen mensen bellen voor een kitten en zwaar verontwaardigd zijn dat we ook nog bepaalde (volgens mij redelijke) eisen hebben.
"Hallo, mijn laatste 10 katten zijn doodgereden. Ik wil er eentje van jullie"
"Gaat u deze kat ook buiten laten meneer ?"
"Natuurlijk, katten horen buiten"
"Bent u dan niet bang dat deze ook wordt aangereden ?
"Mwoah"
"Dan plaatsen we liever geen kitten bij u, het risico op aanrijding lijkt ons te groot"
"Ik maak toch zelf uit wat ik met mijn kat doe"
"Hallo, ik wil graag een katertje adopteren"
"Prima, u klinkt als een leuk adres"
"Mijn poes zal blij zijn, die is krols,l kunnen ze leuk samen een nestje maken"
"Maar mevrouw, er is al zo'n groot kattenoverschot wat deze stichting kleiner probeert te maken, uw kittens gaan de plaats innemen van kittens die nu nog op straat lopen, als u dat wil kunnen we het kitten niet bij u plaatsen"
"Waar bemoeien jullie je mee"
Onze meeste recente kittenvisite ging afdingenterwijl we het er net over hadden gehad dat we verlies maakten op de kittens en geen subsidie kregen. Met als argumenten (en ik citeer) "jullie zouden blij moeten zijn dat jullie dan van die kittens af zijn" en "Kittens die je van de boerderij haalt zijn ook niet verzorgd dus eigenlijk is het allemaal maar overdreven." Ze had net zitten vertellen dat iedereen in de familie zulke schuwe katten had, allemaal van een boer. Nee, geen verschil hoor, een kitten uit een schuur waar niks aan gedaan is en het ontwormde, ingeente, gechipte kitten wat bij haar op schoot was gekropen om te knuffelen terwijl ze dit zei ! Ik heb nog verteld over de kittens van de dichtsbijzijnde boerderij waar alle katten verkleefde knipvliezen hebben door chronische niesziekte en dat we elke jaar wel een paar stervende kittens vinden die van binnen zijn aangevreten door wormen. Geen uitleg genoeg, ze heeft twee piepjonge katjes gehaald ergens anders.
Okquote:Op donderdag 6 september 2012 10:59 schreef Samzz het volgende:
Nee, zaterdag weer. Ik moest werken afgelopen weekend.
Het zal nog steeds wel lekker druk zijn wat kittens betreft. Sowieso komen wij om in de katten.
Mja...quote:Op donderdag 6 september 2012 15:01 schreef Oognip het volgende:
[..]
Op zich dan een klein beetje positief dat het er ook niet meer worden
Maar kut is het sowieso
Wat een eigenaardige verhalen.quote:Op vrijdag 31 augustus 2012 00:25 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Jij heb duidelijk nog nooit kittens bemiddeldJe moest eens weten met wat voor verhalen mensen bellen voor een kitten en zwaar verontwaardigd zijn dat we ook nog bepaalde (volgens mij redelijke) eisen hebben.
"Hallo, mijn laatste 10 katten zijn doodgereden. Ik wil er eentje van jullie"
"Gaat u deze kat ook buiten laten meneer ?"
"Natuurlijk, katten horen buiten"
"Bent u dan niet bang dat deze ook wordt aangereden ?
"Mwoah"
"Dan plaatsen we liever geen kitten bij u, het risico op aanrijding lijkt ons te groot"
"Ik maak toch zelf uit wat ik met mijn kat doe"
"Hallo, ik wil graag een katertje adopteren"
"Prima, u klinkt als een leuk adres"
"Mijn poes zal blij zijn, die is krols,l kunnen ze leuk samen een nestje maken"
"Maar mevrouw, er is al zo'n groot kattenoverschot wat deze stichting kleiner probeert te maken, uw kittens gaan de plaats innemen van kittens die nu nog op straat lopen, als u dat wil kunnen we het kitten niet bij u plaatsen"
"Waar bemoeien jullie je mee"
Onze meeste recente kittenvisite ging afdingenterwijl we het er net over hadden gehad dat we verlies maakten op de kittens en geen subsidie kregen. Met als argumenten (en ik citeer) "jullie zouden blij moeten zijn dat jullie dan van die kittens af zijn" en "Kittens die je van de boerderij haalt zijn ook niet verzorgd dus eigenlijk is het allemaal maar overdreven." Ze had net zitten vertellen dat iedereen in de familie zulke schuwe katten had, allemaal van een boer. Nee, geen verschil hoor, een kitten uit een schuur waar niks aan gedaan is en het ontwormde, ingeente, gechipte kitten wat bij haar op schoot was gekropen om te knuffelen terwijl ze dit zei ! Ik heb nog verteld over de kittens van de dichtsbijzijnde boerderij waar alle katten verkleefde knipvliezen hebben door chronische niesziekte en dat we elke jaar wel een paar stervende kittens vinden die van binnen zijn aangevreten door wormen. Geen uitleg genoeg, ze heeft twee piepjonge katjes gehaald ergens anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |