abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109460324
-O-

Alweer niet goed voor die arme beestjes gezorgd dus... waarom doe ze dat werk als het haar blijkbaar toch allemaal niet interesseert? Dex O+ Fijn dat hij een beetje is opgeknapt.. en wat een bagger van de rest.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 14:34:22 #77
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109461824
quote:
13s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:29 schreef PaarsBeestje het volgende:
-O-

Alweer niet goed voor die arme beestjes gezorgd dus... waarom doe ze dat werk als het haar blijkbaar toch allemaal niet interesseert? Dex O+ Fijn dat hij een beetje is opgeknapt.. en wat een bagger van de rest.
Ja nou, er werd gezegd dat ze overspannen is of zo. Ik weet het ook niet. Gelukkig gaat het met de rest van de katten wel al beter dan vorige week.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 24 maart 2012 @ 15:09:33 #78
163650 Greys
pi_109462540
Da's al een heel verschil gelukkig voor die arme Dex, qua vorige foto en deze! O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_109463512
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 14:34 schreef Samzz het volgende:

[..]

Ja nou, er werd gezegd dat ze overspannen is of zo. Ik weet het ook niet. Gelukkig gaat het met de rest van de katten wel al beter dan vorige week.
Tijd dat ze de ziektewet in gaat ^O^ Bah ik kan hier zo kwaad van worden he... :(

Maar fijn dat het met Dex weer beter gaat O+
pi_109464467
Ze moet voor wederzijdse bescherming de ziektewet in. Als je overspannen bent, kan je waarschijnlijk helemaal niet tegen de drukte van zoveel dieren, laat staan zieke dieren.
pi_109465375
Jeetje, nog steeds drama's dus. Die medewerker moet er gewoon uit, klaar!

En fijn dat het met een aantal ook wel beter gaat.
  zaterdag 24 maart 2012 @ 23:43:57 #82
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109478149
Ja... Iig de ziektewet in. Maar goed, het is niet aan mij om haar dat te zeggen. Gelukkig hebben we een aantal katten ook weer goed op de rit, niet gezond, maar het gaat de goede kant op.

Het is dat ik hier geen katten kan houden, anders had ik Dex meegenomen, wat een vechter O+.
pi_109484745
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 maart 2012 13:14 schreef Samzz het volgende:
Alles wat nu niet goed gaat, wordt doorgegeven aan de leiding (dus de 'baas' zeg maar) en dan kan zij bekijken wat ze ermee doet :).
maar ook door gegeven op een wat constructievere manier dan een etensbakje op een bureau achterlaten? Heb je de 'opperbaas' al gesproken?
Die collega zou zelf het 'bewijs' weg kunnen halen voordat de baas binnenkomt (of denk ik nu te negatief). ik zou in ieder geval foto's maken van de vieze hokken etc (als je dat al niet doet)
  zondag 25 maart 2012 @ 11:19:50 #84
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109484930
quote:
0s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

maar ook door gegeven op een wat constructievere manier dan een etensbakje op een bureau achterlaten? Heb je de 'opperbaas' al gesproken?
Die collega zou zelf het 'bewijs' weg kunnen halen voordat de baas binnenkomt (of denk ik nu te negatief). ik zou in ieder geval foto's maken van de vieze hokken etc (als je dat al niet doet)
Maak je maar geen zorgen, alles wordt netjes doorgegeven aan de juiste persoon :).
pi_109485009
quote:
14s.gif Op zondag 25 maart 2012 11:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

Maak je maar geen zorgen, alles wordt netjes doorgegeven aan de juiste persoon :).
ok ^O^
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:29:43 #86
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109728522
Vandaag een redelijk goede dag gehad! Geen nieuwe zieken, jeeej *O*! Op een kat na, alle katten van de sondevoeding af en alles (op die ene met de sonde na) aan het eten!

De quarantaine is afgelopen week helemaal ontsmet, beide kanten. Dus alle hokken helemaal leeg (plankjes en bakjes eruit) schoon geboend met chloorwater en daarna nog helemaal door gespoten met water met een nog hogere concentratie chloor. Dus de quarantaine is schoon.

Ik heb daar nu 5 katten zitten, Tom, Annet, Silver, Carmen en Naamloos (naam niet onthouden :@). Annet heeft een grote wond op haar rug, die 4 keer per dag met glycerine ingesmeerd wordt. De wond is nu netjes aan het helen.

Tom en Naamloos zijn volgens mij broers van elkaar, ze zijn zo goed als hetzelfde, qua uiterlijk en ze trekken ook heel erg naar elkaar toe. Silver is een prachtige pers kruising met een hele mooie grijs zilveren vacht. Carmen is een heel lief, jong poesje met een geamputeerde staart, ze heeft nu nog een stompje.

In de kittenkamer heb ik nog vier katten. Jimi, Chica, Dorus en Flodder. Dus Snoesje is naar de Lange Gang, jeej O+. Jimi is een pikzwarte, bange kater, Chica een geweldig lief en aanhankelijk schildpadje met witte tenen, Dorus een rode kater, heel aanhankelijk en hondsbrutaal. Flodder is een prachtige cyperse kater met geweldig mooie groene ogen.

Daarna meegeholpen op de ziekenboeg, die nog steeds helemaal vol zit. Gelukkig eten alle katten, op Ovide na. Zij heeft nog steeds een sonde en krijgt doxycycline en metacam. Ze kan niet eten en spuugt een groot deel van wat ze binnen krijgt uit, ondanks dat de convalescance rechtstreeks in haar maag terecht komt. Ze krijgt 's ochtends en 's middags 40 ml van een mengsel van convalescance met rehydration en elektrolyten poeder. Tevens krijgt ze naast het dwangvoer ook nog 10 tot 15 ml vocht extra via de sonde.

De arme drommel. Haar oogjes zien er hier best goed uit, die had ik net schoongemaakt. Ze traant heel erg. Je ziet ook dat ze haar bekje open heeft hangen, ze kan niet/nauwelijks door haar neusje ademhalen. Het zwarte dat je op haar bekje/neusje ziet zijn korstjes en opgedroogd bloed van de blaren, deze heb ik niet weg durven halen omdat ze nog vast zitten. Ook zit er weer snot aan haar neusje (voor ons linker neusgat).

Een foto van een paar weken terug, wat een drastische verandering, he ;(.

Het probleem met Ovide is dat ze dus overgeeft. Haar maagje is behoorlijk van streek, dus we hebben de voerbeurten verdubbeld, dus 's ochtends 4 keer 5 ml en 's middags 4 keer 5 ml en dat lijkt goed te gaan. Haar neus zit helemaal dicht door het snot, dit maken wij iedere ochtend en middag schoon met warm (eerst gekookt, dan afgekoeld) water, ook maken wij haar oogjes daarmee schoon.

Ik heb een lekkere kruik gemaakt voor Ovide, waar ze dankbaar meteen op ging liggen slapen, het arme ding.

Er is ook goed nieuws, de hokken zitten steeds minder onder het snot, alle katten eten keurig en de ontlasting ziet er prima uit, alle dieren zijn alert, aanhankelijk en schreeuwen om aandacht. Behalve Cleo en Dex, die een flinke optater hebben gehad van het virus. Gelukkig gaan ook zij de goede kant op. Dex miauwt weer, spint als een malle en eet alles wat ik hem vandaag heb aangeboden (hij krijgt behoorlijk wat voer zodat hij weer goed op gewicht komt, Fit 32 brokjes en gourmet vlees). Cleo en Dex zijn beide sonde vrij. Nog lang niet beter, maar wel op de goede weg.

Ons Dexje O+. Als klap op de vuurpijl heeft hij er ontstoken oogjes bij gekregen, daarvoor heeft hij een zalfje.

Veel katten hebben de bek nog onder de blaren zitten en kwijlen, daardoor kunnen ze moeilijk eten. Deze katten krijgen een mengsel van convalescance, gourmetvlees en rehydration met elektrolyten aangelengd met water zodat ze het makkelijk op kunnen likken, dit werkt heel goed.

God, god, god, ik hoop toch echt dat we snel van die nare niesziekte af mogen zijn :r.
  zaterdag 31 maart 2012 @ 13:38:12 #87
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109728756
Het was wel heel aandoenlijk om te zien hoe blij Ovide was met de kruik :@. Ik had hem klaargemaakt en kwam met een extra handdoek (die slaan wij om de kruik heen) aanlopen, ze kwam meteen in de benen en begon de kruik kopjes te geven O+.

Ik heb een lekker bedje voor haar gemaakt en ze wist niet hoe snel ze op de kruik moest gaan liggen. Ik hoop toch zo dat ze het in de komende week beter gaat doen...
pi_109729269
Fijn dat er verbetering in de situatie zit, hopelijk knappen ze allemaal goed op nu. Wat is die zieke Ovide aandoenlijk zeg, hopelijk gaat ze haar eten wat beter binnenhouden.

Ik vind die plaatjes van zieke katten vreselijk. Ik was bij een lezing van viroloog Egberink van de faculteit veterinaire geneeskunde in Utrecht en hij vertelde ons dat maar 20% (!!) van alle katten in Nederland wordt ingeënt. Daarna liet hij ook zulke plaatjes zien om even fijntjes aan te geven welk risico ongevaccineerde katten eigenlijk extra lopen. Brrrrr, dat maakte toch wel weer indruk.
Wanneer de vaccinatiegraad in Nederland hoger zou liggen dan zouden dit soort kwetsbare kattengroepen ook beter beschermd zijn door groepsimmuniteit.
pi_109729666
Ik vind die plaatjes van die zieke katten ook vreselijk ;( zo sneu :(
Arme Ovide maar zo te lezen heb jij iig goed voor haar gezorgd O+ hopelijk gaat het snel beter met haar en krijgt ze net zoveel liefde van je collega's als van jou.
Fijn dat het voor de rest wel beter gaat!
  zaterdag 31 maart 2012 @ 14:59:19 #90
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_109730779
Carmen is een heel lief, jong poesje met een geamputeerde staart, ze heeft nu nog een stompje. ;(
Hoe komt zoiets :?
En heeft ze daar geen last van? Ik bedoel volgens mij gebruiken katten hun staart voor hun evenwicht als ik het goed heb :@
Voor de rest doe je het helemaal ^O^ _O_
pi_109731038
Oh, rooie dorus- heb je daar ook een foto van? O+
  zaterdag 31 maart 2012 @ 16:33:21 #92
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_109733029
@ Ruby, mensen moeten katten eerst als volwaardig gaan zien en niet als wegwerpartikelen. Dieren in het algemeen, wat dat betreft.

@ Oognip, ik heb er vertrouwen in dat ook Ovide het redt.

@ Ikweethetookniet, Carmen is dacht ik haar staart verloren door een aanrijding. Met haar evenwichtgevoel is niks mis.

@ Computergirl, geen foto van Dorus, helaas. Tenminste, volgens mij niet. Ik ga zo de foto's eens doorzoeken. Anders wil ik volgende week wel proberen een foto te maken.
  zaterdag 7 april 2012 @ 11:36:00 #93
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110017574
Vandaag helaas geen update. Ik ben de hele nacht/ochtend al misselijk van de hoofdpijn.
pi_110021233
Beterschap Samzz :*
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:28:26 #95
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110303017
Helaas morgen ook geen update van mijn werk in het asiel.

Afgelopen woensdag ben ik gebeten door de hond, na een doktersbezoek aan de antibiotica en ook mijn pols dik in het verband, absolute rust houden (dus niet tillen, schrijven, schoonmaken, typen (doe ik nu met een hand, yay :')), of wat dan ook maar), tevens uit de buurt blijven van water met m'n hand en aangezien de boel aan het rommelen (ontsteken) is, wil ik helemaal oppassen.

Dus schoonmaken gaat niet, opruimen en medicatie toedienen evenmin. Daarom heb ik mij afgemeld voor morgen, helaas, maar met de huidige staat van m'n pols hebben ze niks aan mij.
  zaterdag 14 april 2012 @ 00:56:29 #96
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110303847
Wel een O+ Sjaak O+ update:

Hij doet het heel goed, luistert goed, voelt zich enorm thuis. Deze foto's zijn genomen bij mijn paard op stal, waar hij, wanneer ik ga rijden, altijd in zijn vaste stoel zit te wachten tot ik terug kom. Daarna gaat hij verder met rondscharrelen over het erf.

Sjaak is goede vriendjes geworden met mijn paard Rio, hier likt hij zijn neus. Op zijn beurt kroelt Rio Sjaak zijn ruggetje met zijn lippen, heel aandoenlijk O+.

Op het renveldje en op zijn kussen. Wat oudere foto's, maar zo ligt en loopt hij er nog bij :D.
pi_110304736
Wat een schattig foto's O+
Beterschap met je hand.
pi_110307122
Sjaak is leuk O+
  zaterdag 21 april 2012 @ 13:30:57 #99
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_110591210
Vandaag weer een kattenupdate *O*!

Ik heb ook tijd gehad om een paar foto's te maken. Helaas beginnen we vandaag met slecht nieuws. Ovide is afgelopen maandag ingeslapen. Het kleine knuffeltje dat in het begin heel angstig was, opbloeide en uiteindelijk doodziek werd, is niet meer. Het ging alleen maar bergafwaarts en de laatste redmiddelen (o.a. sondevoeding, infuus e.d.) mochten niet meer baten. Zelf gaf Ovide het ook op.

Een foto van Ovide toen ze nog gezond was. Gelukkig heeft ze geen pijn meer.

Goed nieuws is dat het met de rest van de katten erg goed gaat. Nog drie katten hebben medicatie om de laatste symptomen van de niesziekte te bestrijden. Drie katten zijn naar de kittenkamer verplaatst en mogen, als ze twee weken symptoomvrij blijven geadopteerd worden. Het gaat om Tom, Flodder en Lisa.

Met Lisa heb ik vanmorgen nog even gespeeld, ze is weer helemaal haar vrolijke zelf!

Op gegeven moment hing ze op de kop aan de tralies _O-. Helaas was ik te laat met foto's maken omdat ze niet lang daarna naar beneden mieterde.

Op de quarantaine gaat het ook goed. Geen niesziekte, en gezonde katten, op eentje na. Woody is een kater met een onbekende infectie aan zijn oren. Er is een huidkweek gemaakt gisteren die onderzocht wordt. Ondertussen krijgt hij zalf die de jeuk verlicht.

Woody is erg lief, vind het heel naar om behandeld te worden, maar vergeeft je meteen door je een flinke kroel te geven. Hij kan zichzelf niet wassen door de kap, hij legt zijn pootje tegen de kap aan en likt vervolgens de kap en begint dan te wassen. Dit haalt natuurlijk niets uit en het ziet er best zielig uit ;(. Maar het is voor het goede doel, zijn oortjes moeten weer helen.

Olivier is vandaag met zijn nieuwe baasjes meegegaan. Hij is ontzettend lief, aanhankelijk en een enorme knuffeldoos. Zodra je de deur van het hok opendoet, zit Olivier in je nek te spinnen O+.

Deze mooie dame is Snoesje, zij wacht haar sterilisatie af en mag daarna naar de Lange Gang.

Sheba is een prachtige en aanhankelijke Noorse Boskat dame (al denken mijn collega en ik dat ze een Maine Coon is). Ze is afgelopen week gevonden en bleek niet gechipt te zijn. Het is lastig een foto van haar te maken omdat ze constant om je benen heen drentelt en zich op je schoot probeert te nestelen.

Al is het buiten ook erg interessant!

Last but not least een hele lieve maar timide Britse korthaar dame:

Misty is afgelopen week ook binnen gebracht en echt een plaatje om te zien. Haar kleur is echt heel erg mooi en ze heeft een hele dikke, erg zachte pluizige vacht. Ze vindt aandacht heerlijk, al durft ze zelf nog niet zo goed naar je toe te komen.

Nog een laatste foto van haar (al heb ik er stiekem nog veel meer, hihi):

Volgende week wil ik kijken of ik bij de honden nog weer wat foto's kan maken.
pi_110591860
Ik gok ook dat Sheba een coon is, te brede kin voor een Noor.

Misty is ook niet gechipt?
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')