abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 maart 2013 @ 22:19:01 #276
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124586946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Prima behuizing voor de poezels!
Het verbaast me niks dat Rocky z\n nieuwe blikopener al rap gevonden heeft. :)
Valt nog wel mee. We werken volgens een adoptiesysteem. En als je niet de juiste kleur hebt, krijg je de kat niet mee :).
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  donderdag 28 maart 2013 @ 10:45:34 #277
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_124599916
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 17:36 schreef Samzz het volgende:

[ afbeelding ]
Linker kant. Er is een plank geplaatst vlak boven de verwarming, hoewel er nu geen kat op ligt, wordt daar dankbaar gebruik van gemaakt (plank is lekker warm, haha).
Als ik een kat was zou ik er ook dankbaar gebruik van maken ja, lekker warm O+
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_124600246
wat een mooie poezels weer. ik heb genoeg aan de Frasier hihi.
Werewolf
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:21:42 #279
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_124602940
Afgelopen weekeinde had het dierenasiel in Rotterdam een geluksdag.

Ze hadden een groep van 4 katers zitten, maar die durfden ze niet als zodanig op hun site te adverteren, de kans dat iemand langskwam en het hele kwartet op zou nemen was verwaarloosbaar, dus ze waren toch bang dat ze ze als 2 koppels, of zelfs 2+1+1 moesten gaan plaatsen (2 ervan zijn echt niet te scheiden, en ook nauwelijks van elkaar te onderscheiden).

En nu zitten ze alle 4 in mijn huiskamer, ik heb er een topicje aan gewijd Cayok & Chester, Diesel & Pepe.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  donderdag 28 maart 2013 @ 16:56:29 #280
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124613014
Allemaal leuk en aardig, maar wat heeft dat verder met dit topic te maken :)?
  zaterdag 30 maart 2013 @ 14:07:21 #281
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124682609
Vandaag weer een fijn dagje asiel :).

Weer op de quarantaine deze keer, dus heel veel foto's heb ik niet. Wel een schrijnend verhaal wat FOK!ers die zelf in het asiel werken vast herkennen.

Vanmorgen werd er een jonge poes binnengebracht door de medewerkers van de dierenambulance. De poes was bij mensen opgehaald die claimden haar gevonden te hebben. Ze is Gucci gedoopt en door de dierenarts voorzien van gips omdat ze haar scheenbeen gebroken heeft. Op hetzelfde moment dat de poes geholpen werd heeft de politie bij de familie waar de poes vandaan kwam aangeklopt.

De poes was namelijk onder valse voorwendselen aan de ambulance meegegeven. De poes in kwestie was het huisdier van de familie en zij wilden haar om wat voor reden dan ook niet hebben en probeerden zo van haar af te komen (de reden kan ik wel verzinnen, jullie vast ook wel). Veel mensen weten dit niet, maar bovenstaande is een strafbaar feit :).

Gelukkig gaat het op de quarantaine goed :D. Er zit een poes met een gebroken poot, deze is gezet met pinnen en het gaat eigenlijk prima. Ze krijgt novacam tegen de pijn en om eventuele ontstekingen tegen te gaan :).

De poezen en katers die nog op de quarantaine zitten moeten nog gecastreerd worden en zullen na de herstelperiode naar de Lange Gang gaan :).

Twee van die katten zijn Gizmo en Schildpadje (weet haar naam niet meer :')):

Gizmo.

Schildpadje. Wel een lieve dame :D.

Beide katten zijn getest volgens ons Meet your Match systeem en Schildpadje is een Assistent en Gizmo een Spion :).

Tevens hebben wij een erg leuke Akita Inu in het asiel:

Milo is een stoere reu van 5 jaar en keurig opgevoed. De reden dat hij bij ons zit is omdat Milo de jongste zoon van het gezin niet accepteerde en dit dus ook liet blijken door zijn tanden te laten zien. Hij heeft verder geen bijt-incidenten, kent alle commando's maar is wel een typische akita, hij blaft niet, ook niet op commando (is geprobeerd hem aan te leren). Verder kan hij niet met andere honden omdat hij twee maal is aangevallen en daardoor angstig is geworden. Wellicht is dit af te leren.

Hendrik is afgelopen week gecastreerd. Hij had overmatig last van zijn hormonen wat zich uitte in seksuele dominantie naar voornamelijk vrouwen, maar ook andere honden. Hopen is dat het zich nu een stuk verbetert, zodat ook deze kruising Anatool een fijn huisje kan vinden :).
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:02:01 #282
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_124689217
Ugh, zieke huisdieren afgeven bij het asiel, waarschijnlijk omdat de baasjes niet voor de kosten van het herstel op wilden draaien :r Goeie actie dat de politie is gaan buurten, is dit tegenwoordig standaard bij binnengebrachte dieren met letsel?

Milo O+
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:15:25 #283
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_124689642
Nee, dit was een gevalletje overduidelijk eigen kat willen dumpen zonder verantwoordelijkheid te willen nemen voor haar gezondheid of afstandskosten te betalen, niet dat dat laatste het belangrijkste is, hoor.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 18:46:17 #284
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124690774
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 18:15 schreef Samzz het volgende:
Nee, dit was een gevalletje overduidelijk eigen kat willen dumpen zonder verantwoordelijkheid te willen nemen voor haar gezondheid of afstandskosten te betalen, niet dat dat laatste het belangrijkste is, hoor.
Walgelijk gedrag inderdaad. Hopelijk vindt hij snel personeel dat het beter met 'm voor heeft!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 10 april 2013 @ 21:55:54 #285
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_125131296
Zaterdag weer een leuk dagje :D. Eerst even alle kamers bekeken, want ze zijn inmiddels allemaal aangekleed met nieuwe ligplaatsen en klimplekjes, zaterdag zal ik een foto maken, want ik mocht de kamers niet in ivm besmetting (ik was al op de ziekenboeg geweest).

Het gaat momenteel goed, ondanks dat het bijna midden april is, hebben we nog geen zwangere poezen meer gehad en ook weinig kittens, tot nu toe hopen we allemaal hard dat dit zo gaat blijven en dat we niet alsnog overstelpt gaan worden met poezen en kittens /utopie.

Op het asiel hebben we momenteel last van een giardia besmetting bij de katten (het zit ons niet mee ;( ) waardoor we extra werklast hebben. Wij moeten als we de kamers betreden om schoon te maken namelijk een plastic schort aan (en die steeds weer wisselen) en met schoonmaken ook handschoenen (giardia is ook besmettelijk voor mensen). Gelukkig zit deze besmetting niet op de ziekenboeg en de quarantaine.

Volgens mij heb ik jullie al eens eerder voorgesteld aan Callisto, een kat die nog steeds kampt met niesziekte, al gaat het wat beter. Hij is nog relatief jong en heeft last van erg veel energie. Normaal gesproken mag het niet, maar ik heb hem een tijdje los laten lopen in de 'keuken'. Zo kon hij wat energie kwijt en ik had wat te lachen tijdens het afwassen:

Hallo daar!

'Riep je me?'

Eerst is het zaak goed te controleren of de gootsteen wel goed leeg is.

Zorgen dat het vuil goed aangedrukt wordt, dan neemt het minder plaats in.

En zoals het een drukke kat betaamt, moet ook de administratie gedaan worden.

En na het spelen met de laarzen van de blikopener (en ook met de stopper),

gaan we er lekker bij liggen,

en doen de oogjes toe :z .

Callisto O+.
pi_125155022
Callisto is een schatje zeg O+ Ondernemend rakkertje, daar houd ik van.

Die giardia is niet fijn. Ik heb het thuis ook bij mijn vier katten. Eerste kuur metrobac zit erop. Wat een drama om dat te geven aan katten btw. Maar in zo'n asiel lijkt mij dat veel erger. Hopelijk zijn jullie er snel van af.
Ik ben vandaag zo vrolijk, zo vrolijk, zo vrolijk
pi_125163085
Callisto O+

Giardia is kut :(
  donderdag 11 april 2013 @ 18:32:20 #288
219615 drummerdude
Wat een kutplaatje
pi_125163629
Wat een leuk topic zeg! En inderdaad: Callisto O+
  vrijdag 12 april 2013 @ 10:34:11 #289
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_125188105
Giardia is inderdaad kut. Vorige week hebben ze allemaal een stevige kuur gehad, dus ik zal morgen wel zien/horen hoe het gaat.

Bedankt, Drummerdude.
  zondag 14 april 2013 @ 17:36:19 #290
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_125273295
Ik heb weer een update van gisteren :).

De medicatie tegen de giardia lijkt goed aan het slaan, de ergste gevallen zijn vorige week al naar de kittenkamer verhuisd, de katten die nog op de Lange Gang zitten hebben goed uitziende poep (hard). Echter eten ze nog niet allemaal even goed, vorige week ook al niet maar dat komt door de medicatie en is dus niet zo vreemd. Even in de gaten houden, dus.

Deze week dus gezellig op de Lange Gang gestaan. Nieuwe katten daar zijn Jack en Jill (geen foto van), een Spion en een Stille Liefde (paars), broer en zus en beide pikzwart. Jill is slanker in haar hoofd, Jack heeft meer een katerkoppie. Ze zijn echt heel erg leuk, maar hebben wel echt tijd nodig om aan de nieuwe baas te wennen. Ook mogen ze enkel samen weg, dus het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor we een huisje hebben voor ze.

De kamers zijn i.v.m. de giardia leeggehaald (dus geen krabpalen en rieten stoelen meer) en de katten hebben nu enkel de planken, kleedjes en kartonnen dozen. Deze dozen worden iedere dag vervangen voor nieuwe net zo lang tot alles weer onder controle is. Volgens mij gaat dat redelijk goed.

Ligplekjes in de kartonnen transportkorfen die we tijdelijk als mandje gebruiken.

De hoge plekjes worden gretig in gebruik genomen.

Samen uit hetzelfde bakje eten kan helemaal prima :D.

Muis is weer terug uit de ziekenboeg en voelt zich top. Ze komt regelmatig om aandacht vragen.

Dit is Dharma, zij is samen met haar vriendje gevonden en zij zijn tot nu toe onafscheidelijk. Al slaan ze elkaar regelmatig even op de kop.

Op de hondenafdeling is het een invasie van Amerikaanse Bulldoggen en Staffords, nog steeds. Hoe leuk de honden ook zijn, een baas vinden is nog wel lastig.

Rocky is een vierjarige Amerikaanse Bulldog die bij ons is gebracht omdat zijn eigenaren zijn geëmigreerd. Echt een schat van een hond en een kleedje in huis.

Onze Django, hij loenst behoorlijk en is echt een heerlijke sul. Wel echt zo sterk als een beer...

Als laatste boxer Romano, een prachtige en lieve hond. Hij kan alleen niet met andere honden, hij luistert goed en heeft energie voor tien.

Tot nu toe hebben wij nog maar weinig zwangere poezen binnen gekregen en loopt het met de kittens (gelukkig) ook nog niet hard. Echter verwachten wij binnen nu en drie weken (het wordt warmer weer hé) dat de eerste dieren weer binnen stromen... Hopelijk niet zo veel als vorig jaar...

We gaan het zien :).
  Manager PR/Moderator zondag 14 april 2013 @ 17:52:23 #291
269689 crew  Viv
pi_125274055
Muis _O_ wat een mooie ogen en die lieve pootjes O+ !!
Dat hengelen uit een etensbakje doet mijn meisje altijd, ook als ze alleen eet. :D
pi_125274694
wat is Muis een dotje ;)
Werewolf
  maandag 15 april 2013 @ 23:19:28 #293
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_125335620
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 17:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
Muis _O_ wat een mooie ogen en die lieve pootjes O+ !!
Dat hengelen uit een etensbakje doet mijn meisje altijd, ook als ze alleen eet. :D
De linker kat was aan het eten en steeds viste de rechter er weer wat brokjes uit :'). Ik was alleen te laat om dat op de camera vast te leggen.
  vrijdag 19 april 2013 @ 21:18:03 #294
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_125498785
Vanavond om 22:00 uur, Janna in 'Leader of the Pack' van Cesar Millan, op National Geographic :).
pi_125499125
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 21:18 schreef Samzz het volgende:
Vanavond om 22:00 uur, Janna in 'Leader of the Pack' van Cesar Millan, op National Geographic :).
Toppie gaan we kijken!
  vrijdag 19 april 2013 @ 22:27:54 #296
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_125503389
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 23:19 schreef Samzz het volgende:

[..]

De linker kat was aan het eten en steeds viste de rechter er weer wat brokjes uit :'). Ik was alleen te laat om dat op de camera vast te leggen.
Bij mij doen de twee (vermoedelijke) broertjes Pepe en Diesel het anders. Als zij samen een bakje genomen hebben, en Chester en Cayok het andere (dat is niet bij elke maaltijd keer zo), dan neemt Diesel een hapje, Pepe trekt het bakje naar zich toe, neemt een hapje, en dan trekt Diesel het bakje weer naar zich toe, enz.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  Manager PR/Moderator zaterdag 3 augustus 2013 @ 02:54:21 #297
269689 crew  Viv
pi_129639774
Samzz hoe staat het met je avonturen hier? :o
pi_129641001
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 02:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Samzz hoe staat het met je avonturen hier? :o
Dat vroeg ik me laatst ook al af!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 22:53:42 #299
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_129812498
Hee, meiden. Het is nog steeds erg leuk werken in het asiel en ik ga ook nog steeds met veel plezier iedere zaterdagochtend werken. Echter heb ik geen tijd/zin meer om nog veel op FOK! te posten :). Wellicht komt dat weer, en dan zal ik dit topic zeker nieuw leven in blazen.

Voor nu, bedankt voor het meelezen en vooral het meeleven, it was fun while it lasted :).
  donderdag 8 augustus 2013 @ 00:24:37 #300
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129816851
^^ Ah, jammer, maar geweldig dat je nog steeds plezier in je goede werk hebt! :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')