SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Wat moet ik me daarbij voorstellen danquote:Op zondag 9 september 2012 13:46 schreef Samzz het volgende:
En dan nu de update van gisteren.
...................
In kamer vijf zitten de katten die een speciaal dieet hebben en dus absoluut geen reguliere brokjes mogen hebben omdat ze daar ziek van worden.
Volgens mij valt het wel meequote:Op zondag 9 september 2012 14:31 schreef Oognip het volgende:
Leuk, die foto'sen fijn dat er kittens geadopteerd zijn! Nu nog hopen dat de niesziekte eens minder wordt.
Worden er nog steeds kittens binnengebracht trouwens?
Het is een kamer zoals iedere andere kamer, alleen staan er ook negen hokken in, daar zitten de katten 's nachts in en wanneer ze overdag hun speciale dieetvoer krijgen. Dit is vaak een bepaalde brok van Royal Canin, bijv. intestinal, Urinary HD e.d..quote:Op zondag 9 september 2012 14:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen danEn wat krijgen ze dan voor voer
Voor de rest![]()
Gaaf zo'n licht kopje op een donker lijfquote:Op zondag 9 september 2012 15:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hier ook net een vondelingetje in huis![]()
[ afbeelding ]
Nu 8 weken en gechipt etc en kerngezond en speels![]()
Hij heet Boefidd heeft iets te maken met zijn character
Ik dacht dat jij alleen voor een kitten voor je buurvrouw aan het kijken was?quote:Op zondag 9 september 2012 15:01 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hier ook net een vondelingetje in huis![]()
[ afbeelding ]
Nu 8 weken en gechipt etc en kerngezond en speels![]()
Hij heet Boefidd heeft iets te maken met zijn character
We doen het samenquote:Op maandag 10 september 2012 16:13 schreef Oognip het volgende:
Ik dacht dat jij alleen voor een kitten voor je buurvrouw aan het kijken was?
Tussen 11:00 en 16:00 uur kunt u een geweldig huisdier uitzoeken en mee naar huis nemen.quote:Op dinsdag 11 september 2012 14:26 schreef Samzz het volgende:
7 oktober organiseert ons asiel een open dag. Van 11:00 tot 16:00 uur, mocht er iemand geïnteresseerd zijn
.
Ik las gewilligequote:Op dinsdag 11 september 2012 16:24 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Tussen 11:00 en 16:00 uur kunt u een geweldig huisdier uitzoeken en mee naar huis nemen.
Na 16:00 kunt u een geweldige vrijwilliger uitzoeken.....
Arme katjesquote:Behandeling: Zoals gezegd wordt niesziekte veroorzaakt door enkele virussen en vooral de chlamydia. Er bestaan nauwelijks medicijnen om de niesziektevirussen te bestrijden, voor de chlamydia bestaan die er wel. Dit betekent dat de behandeling er vooral uit bestaat bijkomende infecties te onderdrukken, uitdroging te bestrijden en eventueel de patiënt dwangvoedering te geven.
In onze praktijk betekent dit dat de patiënt antibiotica, chemotherapeutica en indien nodig infuus krijgt, aangevuld met licht verteerbaar en smakelijk dieetvoer. Ook worden ze bestraald met UV licht, dat de virussen en bacteriën afdoende bestrijdt.
Het heerst. Ieder jaar is 't wel wat anders, vorig jaar schimmeluitbraak, dit jaar niesziekte...quote:Op zondag 16 september 2012 11:39 schreef robdriessen het volgende:
Heb me zojuist eens even verdiept in de niesziekte:
[..]
Arme katjesWat een rotziekte. Vooral het feit dat het altijd toe kan slaan, zelfs al ben je nog zo voorzichtig en zijn katten ingeënt. Is het bij elk asiel altijd wel een paar keer per jaar 'prijs' wat dat betreft?
Is dit toevallig een katertje dat door de dierenambulance vorige week is gebracht?quote:Op zaterdag 15 september 2012 13:58 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Kleine Dotter, knalrood, ontzettend speels en lief.
Ja, dat zou goed kunnen. Er zitten twee rode kleintjes die erg op elkaar lijken.quote:Op zondag 16 september 2012 15:38 schreef muts88 het volgende:
[..]
Is dit toevallig een katertje dat door de dierenambulance vorige week is gebracht?
Wij hebben namelijk zo'n katertje in onze tuin gevangen en door de dierenambu naar het asiel laten brengen. Wij hadden namelijk het vermoeden dat het om een zwerfkatje / achter gelaten katje zou gaan.
Nu ben ik dus wel erg benieuwd hoe het met hem gaat en of het hem is. Hij was namelijk zoo knuffelig:
[ afbeelding ]
In de bench vond ie het helemaal niet oké. Op schoot vond hij alles prima
Wij willen eigenlijk nog wel even komen kijken, mocht geen baasje zich melden.
ben overigens de zus van Astrid
Een bericht namens ons asielquote:Geen extra geld voor dierenasiel Enschede
De Gemeente Enschede trekt geen extra geld uit voor het noodlijdende dierenasiel in de stad. Het Dierenopvangcentrum krijgt wel meer mogelijkheden om het beschikbare geld te gebruiken.
Het asiel verwacht dit jaar af te sluiten met een tekort maar omdat niemand gebaat is bij een faillissement, omdat de zwerfdieren in de gemeente toch opgevangen moeten worden, hoeft de rente op de lening aan de Gemeente 2 jaar niet afgelost te worden.
De gemeente wil dat het asiel gaat inkrimpen, zodat op personeelskosten bespaard wordt. Ook zou het asiel onder meer de opvang van dieren kunnen terugbrengen tot 7 dagen, geld genereren uit het bieden van dagbesteding en fuseren met het dierenopvangcentrum in Almelo. Het asiel in Enschede heeft het effect van die maatregelen echter niet in de hand, omdat het daarvoor ook afhankelijk is van de medewerking van anderen.
Bovenstaande maatregelen gaat niemand in de koude kleren zitten. Het DOC heeft slechts 4 fte’s in dienst! En dat terwijl de dieren 7 dagen per week, 24 uur per dag opvang en verzorging nodig hebben. Dat bovenstaande plannen een zware last zullen worden op de schouders van de medewerkers mag duidelijk zijn!
Naast de maatregelen die het bestuur moet gaan treffen, hebben de medewerkers en vrijwilligers besloten om ook zelf initiatief om ervoor te zorgen dat er geld binnen gaat komen. Lees hiervoor meer in het artikel over Dieren Adoptie Plan.
Dieren-Adoptie-Plan
Dagelijks brengen vele dierenliefhebbers een bezoekje aan ons Dierenopvangcentrum, dat zich sinds 2004 bevindt aan Boswinkelbeekweg 10 in Enschede.
Behoudens de vele activiteiten die nodig zijn voor de opvang en de verzorging van de dieren, vallen daarbij ook zowel bij de honden- als de kattenverblijven de sponsorbordjes op, die de namen vermelden van de deelnemers aan het Dieren-Adoptie-Plan.
De DAPPERS, zoals de deelnemers aan het Dieren-Adoptie-Plan genoemd worden, adopteren volgens dit plan een kennel of het verblijf van een dier in ons Dierenopvangcentrum. Jaarlijks krijgen de DAPPERS een overzicht toegezonden van de dieren die in hun verblijf vertoefd hebben, met onder meer een beschrijving van het dier, de duur van het verblijf en tevens of het een nieuw tehuis heeft gevonden. Deelnemers worden ook op de website vermeld.u steunt dus een dier zonder zelf een dier in huis te nemen.
Met de inkomsten uit het Dieren-Adoptie-Plan hoopt het Dierenopvangcentrum Enschede in ieder geval de extra’s te blijven doen voor de dieren. Extra’s betekent geen luxe maar meer noodzaak. Onderhoud aan de kennels, nieuwe stretchers voor de honden, krabpalen voor de katten enzovoort. Uw geld kom rechtstreeks ten goede aan de dieren.
Wie in de gelegenheid is om net als andere DAPPERS iets meer te doen voor de dieren in onze opvang, kan het inschrijfformulier invullen en opsturen of inleveren tijdens de Open Dag.
Dierenopvangcentrum Enschede
Boswinkelbeekweg 10
7546 PA ENSCHEDE
DAPPER worden is een mooi voornemen!
Mogelijkheden Dieren Adoptie Plan
Sponsorpakket A: Hokkensponsoring
Dierenopvangcentrum Enschede biedt u de mogelijkheid om een hok in de opvang te sponsoren. Voor ¤ 250,= per jaar prijkt uw (bedrijfs) naam op de kennel van een hond, kat of konijn.
Vanuit Knaag & Ko ontvangt u elke drie maanden een (digitale) nieuwsbrief waarmee u op de hoogte wordt gehouden van nieuwtjes en bijzondere dieren die bij de opvang zijn binnengekomen.
Sponsorpakket B: Club van Honderd
Wilt u als particulier, bedrijf, school of het Dierenopvangcentrum Enschede steunen met minimaal ¤ 100,- per jaar in geld of goederen? Dan wordt u automatisch lid van onze Club van Honderd. Ons streven is honderd clubleden te krijgen, dus geef u snel op! Elk jaar ontvangt u de (digitale) nieuwsbrief van ons.
Sponsorpakket C: tientjes lid
Alle bee(s)tjes helpen. Wilt u bijdragen maar u kunt gewoonweg niet veel missen? Geeft niets! Voor ¤ 10,= per jaar kunt u lid worden van het Dieren Adoptie Plan. Via onze website wordt u dan op de hoogte gehouden over het wel en wee in het Dierenopvangcentrum Enschede
Laat alle katten met niesziekte eens los in het gemeentehuis tijdens een raadsvergaderingquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een bericht namens ons asiel. Het gaat echt slecht en de gemeente Enschede is totaal niet bereid om ons te steunen met een taak die wij nota bene namens de gemeente uitvoeren!
Ik word er verdrietig van...
Gemeente Enschede is zelf bijna faillietquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:12 schreef Samzz het volgende:
[..]
Een bericht namens ons asiel. Het gaat echt slecht en de gemeente Enschede is totaal niet bereid om ons te steunen met een taak die wij nota bene namens de gemeente uitvoeren!
Ik word er verdrietig van...
De gemeente is toch wettelijk verplicht zwerfdieren 14 dagen op te vangen ?quote:Ook zou het asiel onder meer de opvang van dieren kunnen terugbrengen tot 7 dagen,
Ik heb geen flauw idee wat daarmee bedoelt wordt...quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:39 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat bedoelen ze met;
[..]
De gemeente is toch wettelijk verplicht zwerfdieren 14 dagen op te vangen ?
Verbaast me niksquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:39 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Gemeente Enschede is zelf bijna failliet
Maar dan? Na die 14 dagen?quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:39 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Wat bedoelen ze met;
[..]
De gemeente is toch wettelijk verplicht zwerfdieren 14 dagen op te vangen ?
Dan zijn ze adopteerbaar voor andere mensen.quote:
Zijn er niet, nee, ja en nee.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:53 schreef ACT-F het volgende:
Hoe zit het met de regels omtrent fokkerij? Moet je daarvoor niet de vereiste papieren hebben? En wat gebeurt er met broodfokkers? Kunnen die ongestoord hun gang gaan of zijn er sancties voor dat soort praktijken?
Oh, op die manierquote:Op dinsdag 18 september 2012 20:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan zijn ze adopteerbaar voor andere mensen.
quote:
En hoeft de gemeente wettelijk gezien niet meer bij te dragen in de kosten van het onderhoud van de dieren.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dan zijn ze adopteerbaar voor andere mensen.
Zo gauw een fokker meer dan 20 honden of katten per jaar verhandelt wordt zo'n fokker door de overheid als bedrijfsmatig aangemerkt. De fokker moet dan gaan voldoen aan de regels uit het honden- en kattenbesluit wat hoort bij de gezondheids- en welzijnswet voor dieren. Daar hoort ook bij dat een fokker een diploma vakbekwaamheid honden- en kattenbesluit moet hebben, een UBN-registratie moet hebben, alle dieren moet chippen, registreren en inenten. Er moet een boekhouding over het dierenbestand bijgehouden worden die elke drie maanden moet worden ingeleverd bij dat bureau van die UBN registratie. De huisvesting en verzorging van de dieren moet aan bepaalde regels voldoen (bv minimale maten, temperatuur, dieren moeten natuurlijk daglicht krijgen, honden moeten een buitenren hebben, teven mogen één nestje per jaar krijgen, etc.quote:Op dinsdag 18 september 2012 20:53 schreef ACT-F het volgende:
Hoe zit het met de regels omtrent fokkerij? Moet je daarvoor niet de vereiste papieren hebben? En wat gebeurt er met broodfokkers? Kunnen die ongestoord hun gang gaan of zijn er sancties voor dat soort praktijken?
Dan zouden ze broodfokkers die meer dan 20 dieren per jaar verhandelen aan moeten pakken als een economisch delict, want het is oneerlijke concurrentie dat de één zich wel aan de regels houdt en de ander alle regels aan de laars lapt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:17 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Zo gauw een fokker meer dan 20 honden of katten per jaar verhandelt wordt zo'n fokker door de overheid als bedrijfsmatig aangemerkt. De fokker moet dan gaan voldoen aan de regels uit het honden- en kattenbesluit wat hoort bij de gezondheids- en welzijnswet voor dieren. Daar hoort ook bij dat een fokker een diploma vakbekwaamheid honden- en kattenbesluit moet hebben, een UBN-registratie moet hebben, alle dieren moet chippen, registreren en inenten. Er moet een boekhouding over het dierenbestand bijgehouden worden die elke drie maanden moet worden ingeleverd bij dat bureau van die UBN registratie. De huisvesting en verzorging van de dieren moet aan bepaalde regels voldoen (bv minimale maten, temperatuur, dieren moeten natuurlijk daglicht krijgen, honden moeten een buitenren hebben, teven mogen één nestje per jaar krijgen, etc.
Me dunkt dat bv broodfokkers daar niet altijd aan voldoen nee. Onder de 20 dieren per jaar mag iedereen aanrommelen wat ze willen, want dat is dan "hobbyfok".
Ware het niet dat er dagelijks zwervers binnen worden gebracht en er geen einde aan komt.quote:Op dinsdag 18 september 2012 21:06 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
[..]
En hoeft de gemeente wettelijk gezien niet meer bij te dragen in de kosten van het onderhoud van de dieren.
In Rijswijk doen ze het al een tijdje, daar hebben ze nu +/- 60 hoksponsors. Veel particulieren, maar ook een paar bedrijven en scholen. Lijkt best aardig te werken.quote:Op maandag 24 september 2012 22:36 schreef Samzz het volgende:
Een tijdje terug heb ik verteld over een experiment die wij doen voor wat betreft het adopteren van katten. Officieel gaat de test pas in oktober echt van start, maar toch zijn er al wat succesverhaaltjes. Drie katten zijn inmiddels via het nieuwe adoptiesysteem geadopteerd en het klikt tot nu toe heel erg goed.
Ik hoop dat ik midden/eind oktober een uitgebreidere analyse kan geven over de nieuwe methode.
Speeltjes en oude handdoeken (zeg ik voor mijn beurt)quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:24 schreef Puala het volgende:
Samzz, ik zou graag het asiel in de buurt blij maken met wat spullen. Heb jij tips?
Wat voor tips? Over welke spullen of hoe je ze aan kunt leverenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:24 schreef Puala het volgende:
Samzz, ik zou graag het asiel in de buurt blij maken met wat spullen. Heb jij tips?
Kunnen we Tijger winnen? Dan kom ik loten kopenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 15:31 schreef Samzz het volgende:
Ik hoop dat er veel mensen komen kijken. En inderdaad wat meenemen.
Of meedoen aan de loterij ten bate van het asiel.
Dat systeem hebben wij ook, maar dat is niet wat ik bedoelquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:32 schreef Northside het volgende:
[..]
In Rijswijk doen ze het al een tijdje, daar hebben ze nu +/- 60 hoksponsors. Veel particulieren, maar ook een paar bedrijven en scholen. Lijkt best aardig te werken.
Ja, handdoeken, theedoeken, washandjes, vaatdoeken e.d. zijn altijd welkom. Net als manden, krabpalen, kattenbakken en dergelijke.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:47 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Speeltjes en oude handdoeken (zeg ik voor mijn beurt)
Oh, dacht dat je dat Dieren-Adoptie-Plan bedoelde. My bad.quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:49 schreef Samzz het volgende:
Dat systeem hebben wij ook, maar dat is niet wat ik bedoel.
Neequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:48 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Kunnen we Tijger winnen? Dan kom ik loten kopen
Dat maakt niet uitquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:50 schreef Northside het volgende:
[..]
Oh, dacht dat je dat Dieren-Adoptie-Plan bedoelde. My bad.
Ja, maar er zal vast voorkeur zijn. Als ik met een groot strandlaken aan kom zijn ze misschien minder blij als met een keukenhanddoek. Om maar een voorbeeld te gevenquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:47 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Speeltjes en oude handdoeken (zeg ik voor mijn beurt)
Wat voor spullen eigenlijk. Welke dingen gaan hard en je kan wel makkelijk zeggen "handdoeken" maar welk formaat bijv?quote:Op dinsdag 2 oktober 2012 16:48 schreef Samzz het volgende:
[..]
Wat voor tips? Over welke spullen of hoe je ze aan kunt leveren?
Alle formaten zijn welkomquote:Op dinsdag 2 oktober 2012 17:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Wat voor spullen eigenlijk. Welke dingen gaan hard en je kan wel makkelijk zeggen "handdoeken" maar welk formaat bijv?
Ok, dan ga ik eens kijken wat ik kan inslaan voor zequote:Op dinsdag 2 oktober 2012 18:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Alle formaten zijn welkom. Badlakens gaan naar de honden (bij ons tenminste), gewone handdoeken naar de katten en de keukenhanddoek gebruiken we om te drogen
.
Voor de FOK!ers om en nabij Enschede die hun dieren nog niet gechipt hebbenquote:Nog even de informatie over de gratis chipactie van aankomende zondag:
GRATIS CHIP VOOR UW HUISDIER
Ook dit jaar organiseert het Dierenopvangcentrum Enschede een chip actie. Ondanks dat de Gemeente Enschede geen extra bijdrage meer geeft, vindt het DOC de actie toch de moeite waard om mee door te gaan.
Het chippen van honden, die geboren zijn na 1 januari 2012, is wettelijk verplicht. Helaas bestaat er voor katten nog geen wettelijke chip- plicht terwijl juist dit de dieren zijn die vaak zonder eigenaar op straat zwerven. (wat overigens ook niet verboden is)
Tijdens de Open Dag kunt u een formulier ophalen bij het DOC voor het laten inbrengen en registreren van een chip bij uw hond of kat. Per gezin kunnen er maximaal twee huisdieren gratis gechipt worden. (wilt u meer dieren laten chippen dan zijn hieraan kosten verbonden)
U hoeft uw huisdier dus niet mee te brengen naar de Open Dag voor het chippen. U krijgt een formulier en een afspraak mee naar huis, voor de week na de Open Dag.
Ok, ik komquote:Op zaterdag 6 oktober 2012 12:54 schreef Samzz het volgende:
De Open Dag is altijd leuk. Er is heel veel te doen, verschillende demonstraties (de asielhonden worden gepresenteerd, verschillende seminars, een roofvogelshow enz.), standjes, loterijen.
Ik sta er zelf ook, ik heb een stand waar ik mijn tekeningen in exposeer.
Is het niet fantastischquote:Op woensdag 10 oktober 2012 17:09 schreef CherryLips het volgende:
Als je één konijn hebt, kan die tweede er toch ook bij? Ik snap dat nooit zo bij mensen. De kooi mag absoluut niet te groot zijn en er mag er maar eentje in hoor! Hamsters in kooien ter grote van een stoeptegel en konijnen in kleine houten dingen die door moeten gaan voor een buitenhok, in de regen en kou zonder extra zorg en na drie weken zijn de kinders er op uitgekeken
Wat leuk, heb je een foto van je stand?quote:Op maandag 8 oktober 2012 18:24 schreef Samzz het volgende:
De open dag was weer een succes. Nog drukker dan het vorig jaar was...
Alle honden zijn geadopteerd, tevens 8 katten en 2 konijnen. Ook heeft de open dag een leuk bedrag voor het asiel opgebracht.
Er zijn wel foto's gemaakt, die moet ik alleen nog krijgen. Zodra ik ze heb, zal ik ze postenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:01 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Wat leuk, heb je een foto van je stand?
Die vogel vliegt jouw kant wel opquote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:12 schreef oh-oh het volgende:
Nee hier in de regio, ik zie me niet het hele land doorreizen met 4 honden een een vogel in de trein
Oja. Ik zal ze vanavond even opsturen.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 16:08 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er zijn wel foto's gemaakt, die moet ik alleen nog krijgen. Zodra ik ze heb, zal ik ze posten.
Ik durfde nietquote:
Waarom kijk jij naar mijn kontquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:50 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik durfde nietwhat else is new?
Ik heb nog wel aandachtig naar je prachtige tekeningen gekeken en naar je mooie rok
en je kont
![]()
Je bukte juist niet diep genoegquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom kijk jij naar mijn kont? Bukte ik onbewust te diep
?
Jammer dat je niet durfde.
Hahaha, trutquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:56 schreef Oognip het volgende:
[..]
Je bukte juist niet diep genoeg
FlauwekulIk kom je vast nog wel eens tegen en dan zeg ik braaf 'hoi'
Ik vond het op zich wel leuk. Vooral de loempia's lonktenquote:Op donderdag 11 oktober 2012 19:57 schreef Samzz het volgende:
[..]
Hahaha, trut.
Goed zo, daar houd ik je aan. Wat vond je verder van de Open Dag?
Jammer, er waren veel leuke demonstratiesquote:Op donderdag 11 oktober 2012 20:03 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik vond het op zich wel leuk. Vooral de loempia's lonktenEigenlijk ben ik er veel te kort geweest en voornamelijk binnen bij de katten en dat vond ik toch wel heel naar om te zien
Ik kan niet tegen die diertjes die zo graag er uit willen
Verder heb ik bar weinig gezien, moest daarna ook snel kittens ophalen bij Y.
Dank jequote:Op donderdag 11 oktober 2012 21:05 schreef oh-oh het volgende:
Jeez Oognip, autist
![]()
Boh wat maak je toch een gave tekeningen Samzz, die koeien![]()
![]()
Dank je. Ik hoop het ook.quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 23:42 schreef livalo het volgende:
Wat een handig systeem, en het valt me mee hoe lang er voor nodig is om zo'n test te doen. Je uitleg is erg duidelijk! En wat een prachtige foto's weer, echt mooie beestjes die vast en zeker snel een baasje zullen krijgen.
Directeur en spion spreken me het minst aan. Voor de rest vind ik alles wel leuk aan kattenquote:Op zaterdag 20 oktober 2012 13:09 schreef Samzz het volgende:
http://www.huisdieren.nu/(...)%20voor%20katten.pdf
In deze link meer (beknopte) informatie over het Meet Your Match systeem, ook staan daar alle karaktertypes beschreven.
Doe eens een aanvraag formulier invullen, zou ik zeggenquote:Op maandag 22 oktober 2012 16:24 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Directeur en spion spreken me het minst aan. Voor de rest vind ik alles wel leuk aan katten
Zie vetgedrukte antwoordenquote:Op maandag 22 oktober 2012 22:59 schreef Samzz het volgende:
Doe eens een aanvraag formulier invullen, zou ik zeggen. Hier heb je de vragen:
Mijn huis is: 1. Als een stille bibliotheek 2. heel gewoon 3. als een feestcafé.
Ik tolereer het als een kat met mijn enkels wil spelen of een ander soortgelijk spelletje:
1. Nee 2. een beetje 3. ja.
Ik wil graag dat mijn kat naar gasten in mijn huis toe komt:
1. Heel af en toe 2. af en toe 3. altijd.
Wat vind je van een brutale kat die overal in klimt:
1. Heel leuk maar niet voor mij 2. ligt aan de situatie 3. prima.
Mijn kat moet snel aan nieuwe situaties wennen:
1. Niet belangrijk 2. een beetje 3. ja.
Ik wil dat mijn kat het leuk vindt om bij de kinderen in huis te zijn:
1. Niet belangrijk 2. soms 3. vaak.
Mijn kat moet alleen thuis kunnen zijn:
1. Voor meer dan 9 uur per dag 2. voor 4 tot 8 uur per dag 3. minder dan 4 uur per dag.
Als ik thuis ben wil ik graag dat mijn kat bij me is of op mijn schoot ligt:
Mijn kat moet het leuk vinden om opgepakt te worden:
1. Heel af en toe 2. af en toe 3. vaak.
Aan de hand van deze vragen wordt gekeken welke karakterkat het beste bij een persoon past. Er zijn nog 16 random vragen waarop tussen de bijvoorbeeld 5 dezelfde karakterkatten te kiezen
.
Zal ook wel midden zijnquote:Op maandag 22 oktober 2012 22:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Doe eens een aanvraag formulier invullen, zou ik zeggen. Hier heb je de vragen:
Mijn huis is: 1. Als een stille bibliotheek 2. heel gewoon 3. als een feestcafé.
Ik tolereer het als een kat met mijn enkels wil spelen of een ander soortgelijk spelletje:
1. Nee 2. een beetje 3. ja.
Ik wil graag dat mijn kat naar gasten in mijn huis toe komt:
Wat vind je van een brutale kat die overal in klimt:
1. Heel leuk maar niet voor mij 2. ligt aan de situatie 3. prima.
Mijn kat moet snel aan nieuwe situaties wennen:
1. Niet belangrijk 2. een beetje 3. ja.
1. Niet belangrijk 2. soms 3. vaak.
Mijn kat moet alleen thuis kunnen zijn:
1. Voor meer dan 9 uur per dag 2. voor 4 tot 8 uur per dag 3. minder dan 4 uur per dag.
Mijn kat moet het leuk vinden om opgepakt te worden:
1. Heel af en toe 2. af en toe 3. vaak.
Aan de hand van deze vragen wordt gekeken welke karakterkat het beste bij een persoon past. Er zijn nog 16 random vragen waarop tussen de bijvoorbeeld 5 dezelfde karakterkatten te kiezen
.
Maar bijvoorbeeld "Ik wil graag dat mijn kat naar gasten in mijn huis toe komt:" is een kut vraag, ik ken iemand die "panisch" is voor katten en juist omdat ze bang is kijkt ze niet naar ze (oogcontact) en dat is voor katten vaak een reden om zich gemakkelijk te voelen en iemand op te zoeken.quote:
Er zijn genoeg mensen met kinderen die ook een kat willen.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:19 schreef Rafeiro het volgende:
[..]
Maar bijvoorbeeld "Ik wil graag dat mijn kat naar gasten in mijn huis toe komt:" is een kut vraag, ik ken iemand die "panisch" is voor katten en juist omdat ze bang is kijkt ze niet naar ze (oogcontact) en dat is voor katten vaak een reden om zich gemakkelijk te voelen en iemand op te zoeken.
En bij:
Is imho 2 echt het enige antwoord wat überhaupt kan, tenzij je de kat voor je kinderen/partner hebt.
Die heb ik niet dus dat boeit me ook geen reet, maar irrelevante vraag dus.
Niemand heeft altijd zin in een kat op zijn schoot, aan zijn been. bijna altijd kan, maar altijd is gewoon onzin.quote:Op dinsdag 23 oktober 2012 23:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er zijn genoeg mensen met kinderen die ook een kat willen.
Dat jij toevallig iemand kent die panisch is voor katten is pech. En waarom is twee de enige keuze? Als je voor je gezin een kat zoekt die graag bij het gezin is, dan kies je drie. Als het je geen flikkert uit maakt, kies je 1.
Oh ik geloof zeker dat het al toegevoegde waarde heeft hoor. Sterker nog ik vind het geweldig dat er werk in de verfijning van de "adoptie" wordt gestoken.quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:03 schreef Samzz het volgende:
Je kan ook gewoon niet zo moeilijk doen en accepteren dat de test zoals hij nu is werkt.
Vraag één: houdt u van katten?quote:Op woensdag 24 oktober 2012 00:15 schreef Samzz het volgende:
Je moet dingen niet te moeilijk, ingewikkeld of langdradig maken, dan haken mensen af. Het is bewezen dat de test werkt, het is een erg simpele test. Laten we dat alsjeblieft zo houden.
quote:Op woensdag 24 oktober 2012 14:17 schreef robdriessen het volgende:
[..]
Vraag één: houdt u van katten?
Ja: ga verder met vraag 2.
Nee: ga naar huis, ga niet langs Start, u ontvangt geen kat.
Alleen in een doosjequote:Op woensdag 24 oktober 2012 17:19 schreef ikweethetookniet het volgende:
Hebben jullie ook een kat in de zakom mee te nemen
Ja inderdaad.. of misschien willen ze het beestje nu graag terug.quote:Op vrijdag 16 november 2012 12:55 schreef ferrari_rood het volgende:
En waarom heeft ze het niet eerder met dhr scheepens overlegd. Wellicht dat de eigenaren 500 euro wel konden betalen.
Dit soort dingen gebeuren zo vaak. En het diertje is ook alleen maar interessant omdat het met een zielig verhaal in de krant staat. Anders had er geen haan naar gekraaid.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:00 schreef CesarMilan het volgende:
[..]
Ja inderdaad.. of misschien willen ze het beestje nu graag terug.
Zo werkt dat nou eenmaal. Niks aan te doen en een beetje sneu, maar het werkt wel.quote:Op vrijdag 16 november 2012 13:17 schreef Samzz het volgende:
En het diertje is ook alleen maar interessant omdat het met een zielig verhaal in de krant staat. Anders had er geen haan naar gekraaid.
Klopt. Wel vervelend dat het zo gaat. Wij hebben zoveel katten die van de dood gered zijn, maar niemand wil ze.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:16 schreef Kreator het volgende:
[..]
Zo werkt dat nou eenmaal. Niks aan te doen en een beetje sneu, maar het werkt wel.
Maar dan nemen mensen een kat omdat het beestje zo zielig is en niet omdat ze het graag willen. Ik vraag me af of je dat moet willen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 14:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Klopt. Wel vervelend dat het zo gaat. Wij hebben zoveel katten die van de dood gered zijn, maar niemand wil ze.
Ik zei al eens voor de grap dat we ze allemaal met een schrijnend verhaal in de krant moeten gaan zetten.
Voor de grap, he.quote:Op zondag 18 november 2012 12:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Maar dan nemen mensen een kat omdat het beestje zo zielig is en niet omdat ze het graag willen. Ik vraag me af of je dat moet willen.
O'jeequote:Op dinsdag 20 november 2012 11:01 schreef Samzz het volgende:
Ik heb een update van afgelopen zaterdag, echter heb ik een ongelukje gehad en heb daarom nog niet de mogelijkheid gehad om de foto's op de computer te zetten en een verslagje te typen.
Knieband verrekt. Dus het valt mee, maar een laptop op schoot is nog niet zo prettig en alles met de telefoon doen gaat ook niet.quote:
Ahw, vervelend! Beterschapquote:Op dinsdag 20 november 2012 12:46 schreef Samzz het volgende:
[..]
Knieband verrekt. Dus het valt mee, maar een laptop op schoot is nog niet zo prettig en alles met de telefoon doen gaat ook niet.
Ik haalde mijn gecastreerde cavia JUIST uit de opvang omdat hij helemaal geholpen wasquote:Op donderdag 22 november 2012 13:26 schreef Samzz het volgende:
Sja, de dierenarts is gewoon duur. Daar hoor je als eigenaar ook rekening mee te houden wanneer je een dier aanschaft.
Nu wil ik niet zeggen dat mensen dat niet doen, maar ik lees toch regelmatig dat mensen erover denken een huisdier aan te schaffen, maar daarbij geen rekening houden met de eventuele dierenartskosten. Of mensen die een nestje kittens fokken omdat het zo schattig is, maar vervolgens niet met de diertjes naar de dierenarts gaan voor de entingen e.d..
En het mooiste is dat wij in het asiel regelmatig mensen krijgen die graag een kat willen, maar dan niet 110 (kitten) of 90 (volwassen kat) euro willen betalen omdat ze van marktplaats gratis een kitten op kunnen halen. Waar ze dan geen rekening mee houden is dat onze katten allemaal geholpen zijn, allemaal ontvlooid zijn, ontwormd en geënt. Daarnaast ook gechipt.
Doe dat maar eens bij een dier waarbij dat nog allemaal niet gebeurd is. Dan heb je wel een gratis kat, maar ben je wel 200 euro of meer kwijt om de rest nog te laten doen. Tenzij je het gewoon niet doet, maar dan ben je ook gewoon een onverantwoordelijke baas, imo.
Het is ook gewoon goedkoper om een geholpen dier uit het asiel te halen. Maar veel mensen beseffen dat niet.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:32 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik haalde mijn gecastreerde cavia JUIST uit de opvang omdat hij helemaal geholpen was![]()
Anders moest ik dat zelf gaan regelen. En hij is lief
Ja precies, hier in de buurt zou het castreren tussen de 60 en 100 euro kosten. En dan de nazorg, waar ik geen verstand van heb. Uit de opvang kostte hij 25 euroquote:Op donderdag 22 november 2012 13:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is ook gewoon goedkoper om een geholpen dier uit het asiel te halen. Maar veel mensen beseffen dat niet.
Ook niet wanneer je zegt dat ze veel duurder uit gaan zijn wanneer alles zelf geregeld wordt. Maar ja, een gratis kitten klinkt natuurlijk veel leuker dan een kitten die 110 euro kost, ook al is alles dan geregeld.
Ik bedoel maarquote:Op donderdag 22 november 2012 13:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ja precies, hier in de buurt zou het castreren tussen de 60 en 100 euro kosten. En dan de nazorg, waar ik geen verstand van heb. Uit de opvang kostte hij 25 euroWat een verschil.
Zoals geplaatst door het asiel waar ik werk, op Facebook.quote:Is het asiel de dumpplek voor zieke dieren?
Asiels lijken de nieuwe dumpplek voor zieke dieren te worden. Door de crisis kunnen steeds meer eigenaren hun zieke kat of hond niet meer verzorgen. Een asiel lijkt dan het laatste, treurige eindstation.
Afgelopen zomer liepen de asiels al over door de zomerdump van de hond en (zwerf)kat; ook deze winter gaat de dump door. De economische crisis hakt er in. Dat merken niet alleen mensen, ook dieren worden daar de dupe van.
Arm beest...
Asiels krijgen steeds meer zieke dieren binnen, blijkt uit onderzoek van het AD. Eigenaren kunnen een bezoek aan de dierenarts niet betalen waardoor het zieke dier op straat belandt of naar het asiel wordt gebracht.
Jaarlijks worden er zo'n 15.000 katten gedumpt. Het aantal honden ligt rond de 7500. Vooral het aantal zieke honden in asiels is de afgelopen tijd gestegen.
Dier= slachtoffer
Een groot probleem; want zieke huisdieren komen minder snel in aanmerking voor herplaatsing. Het dier wordt hier dus keihard het slachtoffer van de crisis.
De Dierenbescherming vindt dat gemeenten meer geld voor de opvang beschikbaar moeten stellen.
Huisdier: geschikt/ongeschikt
Maar ook de baasjes zelf kunnen iets doen. Vaak schaffen mensen veel te makkelijk een huisdier aan. Daarom startte de Hondenbescherming enkele maanden geleden de 'Neem geen hond'-campagne. Ben jij geschikt? Check het aan de hand van de volgende punten of doe HIER de testhttp://www.dierenbescherming.nl/huisdierentest .
•
Zorg dat je tijd hebt. Voor een hond is minimaal 2 uur per dag tijd nodig.
•
Geld: een hond kost al snel 100 tot 150 euro per maand. Een kat rond de 50 euro. Weinig geld? Neem dan een klein exemplaar of helemaal geen dier.
•
Pup of kitten aanschaffen? Dat kost extra tijd en met kleine kinderen is dat vaak niet handig.
•
Een consult bij de dierenarts begint al snel met een startbedrag van 40 euro.
•
Om te voorkomen dat je dier ziek wordt, is het belangrijk om jaarlijks naar de dierenarts te gaan voor een controle.
•
Je kunt ook zelf allerlei dingen doen om te voorkomen dat het beest ziek wordt: geef gezonde voeding, laat je dier genoeg bewegen, zorg dagelijks voor fris drinkwater en voorkom dat je dier te dik wordt. Ben jij daar niet toe bereid; dan kun je beter niet aan een huisdier beginnen.
•
Sluit een dierenverzekering af.
Mensen zouden vaak idd wat beter moeten nadenken, ik zou best een hond willen, maar ik weet gewoon dat het beter is van niet, dus hoe tof ik (sommige) honden ook vind hier komen ze niet. Al is het bij mij wel heel simpel, ik werk 6 dagen per week en heb ook geen zin in kak in de tent. Als ik nou een partner had gehad was het misschien een optie, maar ook dan zou ik huiverig zijn. Want wat als de relatie spaak loopt, en ik was degene die de hond wou, dan moet hij alsnog weg, best lastig zo'n beestje.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Zoals geplaatst door het asiel waar ik werk, op Facebook.
Ik heb hier ook 3 katten gratis rond lopen, ben ik slechter dan iemand die er voor betaald ?? Nee de mijne zijn ook gecastreeerd en hebben hun inentingen gehad en als er iets mis mee is wip ik even langs de dierenarts.... Je zou gek zijn om voor een kat een paar 100 euro op tafel te leggen..... Die 100 euro kun je namelijk ook gebruiken om je gratis kat te castreren en in te enten....quote:Op donderdag 22 november 2012 13:26 schreef Samzz het volgende:
Sja, de dierenarts is gewoon duur. Daar hoor je als eigenaar ook rekening mee te houden wanneer je een dier aanschaft.
Nu wil ik niet zeggen dat mensen dat niet doen, maar ik lees toch regelmatig dat mensen erover denken een huisdier aan te schaffen, maar daarbij geen rekening houden met de eventuele dierenartskosten. Of mensen die een nestje kittens fokken omdat het zo schattig is, maar vervolgens niet met de diertjes naar de dierenarts gaan voor de entingen e.d..
En het mooiste is dat wij in het asiel regelmatig mensen krijgen die graag een kat willen, maar dan niet 110 (kitten) of 90 (volwassen kat) euro willen betalen omdat ze van marktplaats gratis een kitten op kunnen halen. Waar ze dan geen rekening mee houden is dat onze katten allemaal geholpen zijn, allemaal ontvlooid zijn, ontwormd en geënt. Daarnaast ook gechipt.
Doe dat maar eens bij een dier waarbij dat nog allemaal niet gebeurd is. Dan heb je wel een gratis kat, maar ben je wel 200 euro of meer kwijt om de rest nog te laten doen. Tenzij je het gewoon niet doet, maar dan ben je ook gewoon een onverantwoordelijke baas, imo.
Als je er goed voor zorgt is er niets mis met een gratis kat. Echter -en dat heb ik in mijn directe omgeving ook gezien-, mensen denken niet van tevoren na over hoeveel een kat wel eens zou kunnen kosten. Leven van een minimum, maar ach, pakkie euroshopper kattenvoer kan er ook nog wel vanaf elke week. Dus wordt daar een -gratis- kitten van marktplaats gehaald.quote:Op zondag 13 januari 2013 02:33 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik heb hier ook 3 katten gratis rond lopen, ben ik slechter dan iemand die er voor betaald ?? Nee de mijne zijn ook gecastreeerd en hebben hun inentingen gehad en als er iets mis mee is wip ik even langs de dierenarts.... Je zou gek zijn om voor een kat een paar 100 euro op tafel te leggen..... Die 100 euro kun je namelijk ook gebruiken om je gratis kat te castreren en in te enten....
Dan heb ik het nog niet eens over de honden wereld. De stamboom fokkers helpen inderdaad de broodfokkers... Ze sturen al die mensen met open armen naar hun toe met hun vraagprijzen...
Geef mij maar een gratis/goedkope hond of kat en dan zorg ik zelf wel voor het beestje, Al kun je meestal beter een hond uit het asiel halen, dan bij een fokker, want de asiels zijn met honden goedkoperTenzij je een herplaatsertje zoekt op marktplaats, daar staan ook goedkope "gratis" honden op, dan hoeven die in ieder geval niet naar het asiel.
Volgens mij zeg ik nergens dat jij slecht bent, of wel?quote:Op zondag 13 januari 2013 02:33 schreef Aloria het volgende:
[..]
Ik heb hier ook 3 katten gratis rond lopen, ben ik slechter dan iemand die er voor betaald ?? Nee de mijne zijn ook gecastreeerd en hebben hun inentingen gehad en als er iets mis mee is wip ik even langs de dierenarts.... Je zou gek zijn om voor een kat een paar 100 euro op tafel te leggen..... Die 100 euro kun je namelijk ook gebruiken om je gratis kat te castreren en in te enten....
Dan heb ik het nog niet eens over de honden wereld. De stamboom fokkers helpen inderdaad de broodfokkers... Ze sturen al die mensen met open armen naar hun toe met hun vraagprijzen...
Geef mij maar een gratis/goedkope hond of kat en dan zorg ik zelf wel voor het beestje, Al kun je meestal beter een hond uit het asiel halen, dan bij een fokker, want de asiels zijn met honden goedkoperTenzij je een herplaatsertje zoekt op marktplaats, daar staan ook goedkope "gratis" honden op, dan hoeven die in ieder geval niet naar het asiel.
Nee, het ging eigenlijk wel prima. Ik heb alleen de onderste hokken niet schoon kunnen maken omdat ik nog niet goed door de knieën kan, dus dat heeft een collega voor me gedaan.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:18 schreef livalo het volgende:
Ik heb echt een zwak voor zwart & witte katten, wat een mooiers! Fijn dat je weer kon werken, viel het mee of had je wel weer erg last van je blessure? En wat fijn van alle adopties, hopelijk hebben deze lieve katten ook snel een huisje!
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 13:32 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is Mama Miesje. Een bijna twee jaar oude poes die ergens in juli bij ons is gekomen, ze is bij ons bevallen van haar kleintjes, die inmiddels zelf een huisje hebben, nu Mama Miesje nog.
[
[
Nee maar zo wordt er wel gedacht, dat mensen die geen geld over hebben voor een hond of kat, de dierenarts kosten niet kunnen betalen. ik lees dit over en over op forums....quote:Op zondag 13 januari 2013 12:45 schreef Samzz het volgende:
[..]
Volgens mij zeg ik nergens dat jij slecht bent, of wel?
En aan 100 euro heb je over het algemeen niet genoeg als je wilt enten, castreren/steriliseren, ontvlooien, ontwormen en chippen. Maar soit, ieder zijn keuze. Nadenken over wat je doet is imo geen slecht advies.
Asiels moeten ook rondkomen en dat is in deze tijden echt ontzettend moeilijk. Vandaar dat er gewoon betaald moet worden voor een kat, hond, konijn of knager. En daar wordt echt geen winst op gemaakt.
Ik kan er niet bij dat je de keuze "broodfokker" in overweging neemt... Deze fokkers gaan voor de winst en kijken veel minder scherp naar de kwaliteit van de hondjes die ze verkopen. Hiermee ontstaan allerlei lichamelijke gebreken, en ook op karakter worden deze beestjes niet geselecteerd. En dan heb ik het nog niet eens over de leefwijze van de moederdieren...quote:Op zondag 13 januari 2013 13:50 schreef Aloria het volgende:
[..]
Nee maar zo wordt er wel gedacht, dat mensen die geen geld over hebben voor een hond of kat, de dierenarts kosten niet kunnen betalen. ik lees dit over en over op forums....
Dat is gewoon simpelweg niet bij iedereen waar.
Ik zou graag een akita willen maar omdat dat stamboom honden zijn is dat voor mij niet betaalbaar, en gewoon simpelweg niet haalbaar, terwijl er genoeg mensen zoals mij rond lopen, die graag een ras hond zouden willen hebben maar de prijs niet kunnen betalen. Terwijl die juist wel de dierenkosten en voer etc kunnen betalen.
Dat is toch gewoon oneerlijk..... Dus als ik ooit een akita neem heb ik de keus voor broodfokker of asielhond, nu ga ik liever daarvoor naar het asiel maar als die geen geschikte hond hebben ( moet met katten en kinderen kunnnen bijvoorbeeld ) Zit ik dus vast aan een broodfokker. Sparen wordt er dan gezegd, nou ik hoef echt geen akita met stamboom.... dushja dat is dan weer broodfokker, omdat ik wel graag een puppie wil. Die zitten er bijna niet in het dierenasiel.
Er is BIJNA ( ze zijn er wel, maar voor de mensen die zich er niet helemaal in verdiepen moeilijk om te vinden ) geen tussenweg te vinden met dit soort rashonden en dat is dood zonde.
Je bent bij het asiel over het algemeen dus goedkoper uit dan wanneer je zelf alles moet doen.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:50 schreef Aloria het volgende:
[..]
Nee maar zo wordt er wel gedacht, dat mensen die geen geld over hebben voor een hond of kat, de dierenarts kosten niet kunnen betalen. ik lees dit over en over op forums....
Dat is gewoon simpelweg niet bij iedereen waar.
Ik zou graag een akita willen maar omdat dat stamboom honden zijn is dat voor mij niet betaalbaar, en gewoon simpelweg niet haalbaar, terwijl er genoeg mensen zoals mij rond lopen, die graag een ras hond zouden willen hebben maar de prijs niet kunnen betalen. Terwijl die juist wel de dierenkosten en voer etc kunnen betalen.
Dat is toch gewoon oneerlijk..... Dus als ik ooit een akita neem heb ik de keus voor broodfokker of asielhond, nu ga ik liever daarvoor naar het asiel maar als die geen geschikte hond hebben ( moet met katten en kinderen kunnnen bijvoorbeeld ) Zit ik dus vast aan een broodfokker. Sparen wordt er dan gezegd, nou ik hoef echt geen akita met stamboom.... dushja dat is dan weer broodfokker, omdat ik wel graag een puppie wil. Die zitten er bijna niet in het dierenasiel.
Er is BIJNA ( ze zijn er wel, maar voor de mensen die zich er niet helemaal in verdiepen moeilijk om te vinden ) geen tussenweg te vinden met dit soort rashonden en dat is dood zonde.
Inderdaad stel dat, ik hoef geen hond die shows gelopen heeft ik hoef geen hond die een stamboom heeft, maar wil wel een hond die er uit ziet als bijv een akita. Waar kom ik dan uit ?quote:Op zondag 13 januari 2013 14:02 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik kan er niet bij dat je de keuze "broodfokker" in overweging neemt... Deze fokkers gaan voor de winst en kijken veel minder scherp naar de kwaliteit van de hondjes die ze verkopen. Hiermee ontstaan allerlei lichamelijke gebreken, en ook op karakter worden deze beestjes niet geselecteerd. En dan heb ik het nog niet eens over de leefwijze van de moederdieren...
Persoonlijk zou ik nog veel liever een vuilnisbakkie uit het asiel halen, in plaats van ook nog maar na te denken over broodfok. Aan die praktijken wens ik gewoonweg niet mee te werken, óók niet om de door mij zo geliefde rashond te verkrijgen (niet dat ik een hond wil, maar stel dat).
Elke poes die gewoon in de woonkamer kittens krijgt is gesocialiseerd gewoon goed aaien en je dagelijkse dingen blijven doen, kittenpakket kun je gratis aanvragen en die foto reportage kan ik ook maken met mijn kanon. Maar dat zou ik er ook bij doen hoor als ik de hoofdprijs kan vragen voor de kittens !quote:Op zondag 13 januari 2013 14:14 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
[..]
Voor de meerprijs die ik betaalde werd ook meer geleverd. Ze waren uiteraard volledig ingeënt, gechipt, ontwormd, ontvlooid en voorzien van stamboom. De ouderdieren waren getest op FIV/FeLV, HCM, PKD, PKDef, PRA en PL. Ze waren op en top gesocialiseerd, kregen een mooi kittenpakket mee waar alles in zat om ze goed te laten wennen aan hun nieuwe huis. Er was zelfs een prachtige professionele fotoreportage van ze gemaakt met hun nestgenootjes en moeder. Ze zijn nu 7.5 jaar en altijd goed gezond gebleven. Omdat hij zo goed sociaal is is de ene onze grote hulp bij het socialiseren van moederloze kittens. De andere heeft allerlei prijzen gewonnen op shows, waarbij de fokker ons altijd heel goed heeft begeleid.
Je probeert met heel veel woorden de broodfok voor jezelf goed te praten, terwijl er mogelijkheden genoeg zijn. Ken je het concept "herplaatsing"? Dit zijn raskatten/rashonden die om uiteenlopende redenen niet bij hun baasje (koper of fokker) kunnen blijven, en waarvoor een "gouden mandje" gezocht wordt. Ik heb zelf op deze manier twee raskatten kunnen overnemen. Toegegeven, dit waren geen kittens. Je zal ergens concessies moeten doen (sparen voor ras fok pup, andere (asiel)hond kiezen, oudere herplaatser), maar je wordt écht niet richting een broodfokker gedreven.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:41 schreef Aloria het volgende:
Inderdaad stel dat, ik hoef geen hond die shows gelopen heeft ik hoef geen hond die een stamboom heeft, maar wil wel een hond die er uit ziet als bijv een akita. Waar kom ik dan uit ?
Dat is wat ik bedoel, er zit haast niks tussen een ras fokker of een brood fokker als je wel een ras pupie wilt.
[..]
Dit zeg ik toch ook, dat er toch mogelijkheden zijn maar niet bekend bij de mensen die zich er niet helemaal in verdiepen.... maarja de herplaatsers zijn meestal ook fok teven die de ras fokkers niet meer kunnen gebruiken. Niet altijd maar wel meestal. Wat nu als ik een ras puppie wil ? Voor een normale prijs, juist waar kom ik dan uit ?quote:Op zondag 13 januari 2013 18:49 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Je probeert met heel veel woorden de broodfok voor jezelf goed te praten, terwijl er mogelijkheden genoeg zijn. Ken je het concept "herplaatsing"? Dit zijn raskatten/rashonden die om uiteenlopende redenen niet bij hun baasje (koper of fokker) kunnen blijven, en waarvoor een "gouden mandje" gezocht wordt. Ik heb zelf op deze manier twee raskatten kunnen overnemen. Toegegeven, dit waren geen kittens. Je zal ergens concessies moeten doen (sparen voor ras fok pup, andere (asiel)hond kiezen, oudere herplaatser), maar je wordt écht niet richting een broodfokker gedreven.
Sorry zal het hierbij laten, maar ik hoop dat ze inzien wat ik probeer duidelijk te makenquote:Op zondag 13 januari 2013 18:54 schreef Samzz het volgende:
Dan spaar je. Of heb je pech.
Ik vind dit een leuke en interessante discussie, maar kan deze in een nieuw topic gevoerd worden? Want het gaat behoorlijk offtopic zo en ik zit niet te wachten op een topic-kaap.
Sorry Samzz!quote:Op zondag 13 januari 2013 18:54 schreef Samzz het volgende:
Dan spaar je. Of heb je pech.
Ik vind dit een leuke en interessante discussie, maar kan deze in een nieuw topic gevoerd worden? Want het gaat behoorlijk offtopic zo en ik zit niet te wachten op een topic-kaap.
Ik wacht met smartquote:Op maandag 21 januari 2013 23:42 schreef Samzz het volgende:
Damn, zo druk geweest van 't weekend dat ik gewoon compleet vergeten ben een update te plaatsen.
Ik heb zaterdag ondanks de drukte nog een paar leuke foto's kunnen maken, deze week komt de update.
Dank jequote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:36 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik wacht met smart
Is het asiel al een beetje uit de financiele crisis?
Ik kan je vertellen dat een gewone HTK kat er ook behoorlijk zielig uitziet geschoren.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
Aww ik vind die persjes er altijd zo sneu uitzien in een asiel. En als ze bij de trimster zijn geweest al helemaal.
Ik vind Perzen er altijd sneu uitzien, eigenlijk.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:41 schreef ViviRAWRS het volgende:
Aww ik vind die persjes er altijd zo sneu uitzien in een asiel. En als ze bij de trimster zijn geweest al helemaal.
Vinden ze ook, dit zijn quarantainekatten, die zitten verplicht twee weken bij mij (vaak iets langer) voor dat ze adopteerbaar worden.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:45 schreef Messina het volgende:
[..]
Nog best wat raskatten in het asiel zeg
Ik had het idee dat die altijd wel binnen no-time een baasje zouden vinden.
quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:39 schreef Samzz het volgende:
Begin november hadden wij ook twee perzen van het oude type:
[ afbeelding ]
Die zijn toch vele malen mooier dan ie platte koppen.
Zo is die wel mooi, ja.quote:Op woensdag 23 januari 2013 12:39 schreef Samzz het volgende:
Begin november hadden wij ook twee perzen van het oude type:
[ afbeelding ]
Die zijn toch vele malen mooier dan ie platte koppen.
Ja, ik hoop dat hij volgende week weer wat beter in zijn vel zit, dan zal ik hem nog eens op de foto zetten. Zelfde geldt voor Priscilla.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo is die wel mooi, ja.
Die platte neuzen vind ik helemaal niets.
Zonde dat Benson er zo slecht uitziet met zijn vacht nu. Vind lange harige supermooi, maar zo slecht verzorgd ziet het er niet uit.
Ik ookquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:29 schreef snkr-xxx het volgende:
Vind het altijd mooi om te zien hoe sommige dieren er na een goede verzorging in het asiel weer helemaal knap en gezond uit zien. Mijn complimenten. Ben benieuwd hoe deze katjes zullen opknappen.
Vind het nieuwe type pers ook niet mooi, maar vooral heel zielig... Hoor steeds vaker dat ze neuscorrecties moeten ondergaan omdat hun neusje zo kort is en de neusgaatjes zo klein
Ik heb geen flauw idee. Nooit van gehoord, maar het zou kunnen.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:46 schreef senesta het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat sommige asiels langharige katten het liefst wat langer vasthouden omdat het zoveel mensen naar het asiel trekt
Ik vind Flodder leukDat hij zo hoog blijft zitten is een teken dat hij zich toch nog niet helemaal veilig voelt?
Ja die dingen die ik bedoel zijn vaste elementen ookquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:04 schreef Samzz het volgende:
Ja, krabpalen, manden en dergelijke komen er ook zeker in. Het gaat in de opdracht om vaste elementen vandaar het eisenlijstje.
Ik heb geen idee wat je bedoelt, dus ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die dingen die ik bedoel zijn vaste elementen ook![]()
Ik ga het even navragen hoe ze ook alweer heten. Maar die planken klinken tof, zeker die 'oversteek'
Edjes heten ze, hoor ik net van Senestaquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je bedoelt, dus ik ben benieuwd.
Dit vind ik dus echt GE-WEL-DIG!! Als mijn krabpaal het begeven heeft dan wil ik ook zoiets (+krabmogelijkheden)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Edjes heten ze, hoor ik net van Senesta
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 februari 2013 15:20 schreef Samzz het volgende:
Of het toeval was weet ik niet, maar alle karakterkatten lieten allemaal hun karakter zien, alle katten in kamer drie (paars) schoten naar buiten of verstopten zich toen we binnen kwamen en waren weinig aanhankelijk, alle katten met een groen bandje stoven meteen op ons af om aandacht te vragen en alle katten met een oranje bandje bleven lekker liggen en lieten zich aanhalen.
De katten worden getest in een stimulansvrije omgeving. Er is dus helemaal niks in de ruimte die de aandacht van de katten kan trekken op wat voor manier dan ookquote:Op woensdag 6 februari 2013 07:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]![]()
Mijn ervaring is wel dat het gedrag van katten sterk beïnvloed wordt door de omgeving. Zo was mijn kat bij zijn vorige eigenaar (in een huis met 9 andere katten) vooral op de achtergrond aanwezig en liet zich niet vaak aanhalen. Bij ons is het echt een knuffelkat geworden die altijd dicht bij je in de buurt wil zijn en zelfs op schoot klimt.We denken dat hij voorheen te veel op z'n hoede moest zijn voor de andere katten, het is nogal een held op sokken.
Hij is dus van "paars" naar "groen" gegaan in 1,5 jaar tijd.
In de dikke twee jaar dat ik bij het asiel loop heb ik drie kanaries gezien en één grasparkiet, naast de vier leghorns.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:08 schreef oh-oh het volgende:
Ah ok, ik heb hier echt rondgebeld toen ik op zoek was naar een nieuwe vogel, die kregen nooit iets zeiden ze
Waarom? Wij mogen ook vogels opvangen, dat is het doel van het asiel, he. Afgestane en gevonden dieren opnemen en verzorgen.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:13 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben echt onwijs herplaatser fan, dus ik baalde er wel van, maar nu heb ik dan toch maar een tweedehandsje van MP genomen, had t niet beter kunnen treffen qua vogel denk ik.
Die vlaamse gaai, die was vast niet tam, die zijn beschermd toch, moet zoiets niet naar een vogelopvang ipv een asiel?
Ja, dat heb ik wel. Maar daar ga je weinig aan hebben denk ik, omdat er een systeem achter zit om de karakterkleuren van katten te testen en een baasje nooit een objectieve test kan uitvoerenquote:Op maandag 11 februari 2013 16:15 schreef Kper_Norci het volgende:
Samzz, dat kleurensysteem wat jullie gebruiken voor een indruk van het karakter/type van de katten, heb je daar een overzichtje van? Ben wel benieuwd in welke categorieën mijn katten vallen
En als het al een keer gepost is moet ik ff op een later moment terug zoeken, zit nu op mijn werk
Ah zo, dan had ik m geloof ik zelf al de nek omgedraaid idd, als ik hem gevonden had.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom? Wij mogen ook vogels opvangen, dat is het doel van het asiel, he. Afgestane en gevonden dieren opnemen en verzorgen.
Dat is dan ook wat er gebeurd. Over het algemeen bellen we wel de vogelopvang als we wilde vogels binnen krijgen (zoals die Vlaamse gaai), maar zoals gezegd, die was al zover heen dat hij niet geholpen kon worden en dan wordt het dier uit zijn lijden verlost. Zoals het hoort.
Parkieten en kanaries en dat soort vogels blijven gewoon bij ons, over het algemeen. Maar goed, we krijgen ze niet of nauwelijks, dus de vogels die binnen komen zijn ook in no time weer geadopteerd.
Ik was ook niet echt van plan om ze uitgebreid te testen hoorquote:Op maandag 11 februari 2013 16:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik wel. Maar daar ga je weinig aan hebben denk ik, omdat er een systeem achter zit om de karakterkleuren van katten te testen en een baasje nooit een objectieve test kan uitvoeren.
http://www.communicatiekracht.net/media/mym_folder_dierenbes.pdf
Hier staat beknopt meer informatie.
Tot nu toe werkt het helemaal tof.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:34 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik was ook niet echt van plan om ze uitgebreid te testen hoor, maar ik ben wel benieuwd naar de verschillende opties. Ik vind het wel heel goed zo'n systeem, dat je niet voor verassingen komt te staan natuurlijk. Hoe vind je het in de praktijk werken, goed of niet goed, zou het nog beter kunnen? Op zich vind ik het nog wel meevallen trouwens, met 9 verschillende karakters zeg maar, maar anders wordt het misschien ook weer te onoverzichtelijk.
En als ik toch naar mijn eigen katten kijk, dan is Sjors een kameraad en Sjimmie een stille liefde. Maar goed, subjectief hè
Ze hebben nog geen namen, voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
En hoe heten denijntjes
Flappie 1 t/m 6
Nu je dat zo zegt... Wij hebben eens een kat op laten halen door de dierenambulance, een ex-kater die al een paar weken rond ons huis zwierf en steeds naar binnen wilde (was niet van de buren oid). Dat combineerde niet zo lekker met onze eigen poezen en we wilden op dat moment ook geen kat erbij, en maar gewoon rond laten lopen vonden we ook zo sneu. Dus de kat binnen gelaten (nestelde zich meteen op de vensterbank alsof hij nooit anders had gedaan!) en op laten halen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:01 schreef Samzz het volgende:
Er zijn heel veel verschillende redenen op te geven, een daarvan is geen zin/tijd meer, de andere is allergie, ook komt het vaak voor dat er geen geld meer is voor het dier of dat het dier niet meer in het gezin past om wat voor reden dan ook (denk aan geboorte van een baby, bijv.).
Natuurlijk kunnen wij dat niet controleren en dat doen we dan ook niet. Wij nemen de dieren op en vragen zo veel mogelijk informatie over het dier zodat wij een zo goed mogelijk huis kunnen vinden.
En ja, er zijn veel mensen die liegen (bijvoorbeeld dier als gevonden aanbieden terwijl het dier wel van hunzelf is, wat strafbaar is). Maar goed, daar kunnen wij over het algemeen weinig mee doen.
Ik zou het niet weten. Ik ga het zaterdag voor je opzoeken, goedquote:Op zondag 3 maart 2013 16:53 schreef Oognip het volgende:
Samzz, heb je enig idee hoe het met poes Sietske gaat? Die heb ik vorig jaar naar het asiel gebracht, maar heb geen idee hoe het er mee is.
Topquote:Op maandag 4 maart 2013 13:50 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten. Ik ga het zaterdag voor je opzoeken, goed?
Vanavond plaats ik een update van zaterdag, ik heb een paar leuke foto's.
Klopt. Is wel afhankelijk van hoever ze zijn in de dracht, uiteraard.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:56 schreef Oognip het volgende:
Leuke update weer
Begrijp ik goed dat de eerste zwangere poezen gesteriliseerd worden terwijl ze drachtig zijn? Dus dat die kittens niet geboren gaan worden?
Begrijpelijk hoorquote:Op zaterdag 9 maart 2013 22:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Klopt. Is wel afhankelijk van hoever ze zijn in de dracht, uiteraard.
Kan ik inkomen. Zo'n zwangerschap is best zwaar voor een kat, zeker als ze geen beste start heeft gehad. Dus zolang het nog verantwoord is om te opereren vind ik het logisch. En daarnaast dring je zo het kitten-overschot hopelijk beetje bij beetje terug.quote:
Dank jequote:Op zondag 10 maart 2013 17:36 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Kan ik inkomen. Zo'n zwangerschap is best zwaar voor een kat, zeker als ze geen beste start heeft gehad. Dus zolang het nog verantwoord is om te opereren vind ik het logisch. En daarnaast dring je zo het kitten-overschot hopelijk beetje bij beetje terug.
Je doet goed werk samzz.
Vanuit het oogpunt van poes zal dat niet de prioriteit zijn.quote:
Hij is echt fantastischquote:Op zondag 10 maart 2013 18:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Ik zou Rocky zo willen komen ophalen... als ik niet allergisch was.
Wat een prachtkat!
Valt nog wel mee. We werken volgens een adoptiesysteem. En als je niet de juiste kleur hebt, krijg je de kat niet meequote:Op woensdag 27 maart 2013 19:22 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Prima behuizing voor de poezels!
Het verbaast me niks dat Rocky z\n nieuwe blikopener al rap gevonden heeft.
Als ik een kat was zou ik er ook dankbaar gebruik van maken ja, lekker warmquote:Op woensdag 27 maart 2013 17:36 schreef Samzz het volgende:
[ afbeelding ]
Linker kant. Er is een plank geplaatst vlak boven de verwarming, hoewel er nu geen kat op ligt, wordt daar dankbaar gebruik van gemaakt (plank is lekker warm, haha).
Walgelijk gedrag inderdaad. Hopelijk vindt hij snel personeel dat het beter met 'm voor heeft!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:15 schreef Samzz het volgende:
Nee, dit was een gevalletje overduidelijk eigen kat willen dumpen zonder verantwoordelijkheid te willen nemen voor haar gezondheid of afstandskosten te betalen, niet dat dat laatste het belangrijkste is, hoor.
De linker kat was aan het eten en steeds viste de rechter er weer wat brokjes uitquote:Op zondag 14 april 2013 17:52 schreef ViviRAWRS het volgende:
Muiswat een mooie ogen en die lieve pootjes
!!
Dat hengelen uit een etensbakje doet mijn meisje altijd, ook als ze alleen eet.
Toppie gaan we kijken!quote:Op vrijdag 19 april 2013 21:18 schreef Samzz het volgende:
Vanavond om 22:00 uur, Janna in 'Leader of the Pack' van Cesar Millan, op National Geographic.
Bij mij doen de twee (vermoedelijke) broertjes Pepe en Diesel het anders. Als zij samen een bakje genomen hebben, en Chester en Cayok het andere (dat is niet bij elke maaltijd keer zo), dan neemt Diesel een hapje, Pepe trekt het bakje naar zich toe, neemt een hapje, en dan trekt Diesel het bakje weer naar zich toe, enz.quote:Op maandag 15 april 2013 23:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
De linker kat was aan het eten en steeds viste de rechter er weer wat brokjes uit. Ik was alleen te laat om dat op de camera vast te leggen.
Dat vroeg ik me laatst ook al af!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 02:54 schreef ViviRAWRS het volgende:
Samzz hoe staat het met je avonturen hier?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |