Zaterdag weer een drukke dag op het asiel. De ziekenboegen zitten nog steeds vol en tot overmaat van ramp is een deel van de kantine hermetisch afgesloten omdat er kittens zitten met niesziekte.
Wat houdt dit in, niemand van de reguliere medewerkers mag erbij, enkel de medewerkers die op de quarantaine/ziekenboeg werken. Buiten de klapdeuren hangt een witte labjas, die moet aan en na schoonmaak e.d. gaat alles de was in.
Eigenlijk gelden voor de kantine en voor de quarantaine/ziekenboeg dezelfde regels qua hygiëne en toegang. De toegang is op de ziekenboeg/quarantaine afdeling nog extra verscherpt. Medewerkers die in de ziekenboeg zijn geweest, mogen niet meer naar de quarantaine of de kantine. Dit houdt in dat de quarantaine medewerker of de medewerker die kamer 1 schoonmaakt (deze kamer is ook afgesloten voor de rest van de medewerkers) zorg dragen voor de kittens in de kantine.
Al met al, een klote situatie. Er lijkt ook nog geen eind aan te komen, zaterdag heb ik drie katten van de quarantaine zo veel mogelijk apart gezet omdat ze beginnen te snotteren.
Helaas is afgelopen week ook Pepijn heen gegaan

. De lieve witte kater van 4 jaar werd alsmaar zieker en zieker, toch werd hij beter, maar kreeg steeds weer terugvallen. Op het laatst was hij zo doodziek dat besloten is hem zijn rust te geven.
Helaas heb ik niet de mogelijkheid gehad Pepijn nog op de foto te zetten voor zijn dood.
Ook heb ik heuglijk nieuws, de kittens die een aantal maanden geleden bij ons zijn geboren en waarvan wij dachten dat ze niet waarschijnlijk niet zouden redden, zijn allemaal kerngezond en vanuit het gastgezin allemaal geadopteerd

.
![20120602_085513.jpg]()
![20120602_114217.jpg]()
Deze hummeltjes hebben allemaal een huis

.
![20120922_112153.jpg]()
Allereerst een foto van Britt. Britt is een Turkse Van van 10 jaar oud. En dus een zij

. Vrijdag is ze met spoed naar de dierenarts gebracht omdat ze begon te bevallen, bij de dierenarts zijn al haar jongen dood geboren en is Britt gecastreerd (ook wel te zien op de foto). Gelukkig voelt ze zich heel erg goed, eet ze super en is eigenlijk gewoon helemaal de oude

.
Ik zal nog even uitleggen waarom de kittens dood geboren zijn. Britt heeft medicatie gehad waardoor de jongen aangetast zijn en het dus niet overleefd hebben. Toen ze de medicatie kreeg was niet bekend dat ze drachtig was, dit is pas later door een medewerker geconstateerd, helaas was het al te laat.
Overigens had Britt de medicatie ook gekregen wanneer wel bekend was dat ze drachtig was. Soms moet je kiezen tussen één leven redden en vier verliezen, of vijf levens verliezen.
![20120922_112109.jpg]()
![20120922_112118.jpg]()
Dit zijn Up en High, kittens van vier maanden oud. Ze zijn ongeveer een halve week geleden door de medewerkers van de dierenambulance uit een boom geplukt, sterk vermagerd, erg smerig en onder de vlooien.
Uiteraard zijn ze bij ons meteen ontvlooid en ontwormd, hebben ze zo goed en kwaad als het ging een bad gehad en hebben ze water en voer gekregen.
![20120922_112127.jpg]()
Kitten. Nadat ze geënt is, zal ze naar de Lange Gang vertrekken.
![20120922_112101.jpg]()
Nog eentje waarvan ik de naam niet weet. Dat krijg je met meer dan 100 katten. Wel een plaatje om te zien met die zwart omrande ogen.
Ook is ze een enorme bitch. Eerst komt ze lekker bij je om te knuffelen en na twee of drie keer kroelen begint ze te blazen en te slaan. Dit wordt wel beter, gelukkig. Ze is er pas sinds vrijdag.
Een tijdje terug heb ik verteld over een experiment die wij doen voor wat betreft het adopteren van katten. Officieel gaat de test pas in oktober echt van start, maar toch zijn er al wat succesverhaaltjes. Drie katten zijn inmiddels via het nieuwe adoptiesysteem geadopteerd en het klikt tot nu toe heel erg goed.
Ik hoop dat ik midden/eind oktober een uitgebreidere analyse kan geven over de nieuwe methode

.
En ook voor hier:
![295175_181533455315810_46117044_n.jpg]()
Ondergetekende is er ook met een stand

.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”