abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 30 november 2011 @ 15:30:01 #1
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105009022
Hoi FOK!ers,

Sinds een jaar doe ik vrijwilligerswerk in het asiel bij mij in de buurt. Omdat ik dit ontzettend leuk werk vind en toch wel heel veel dierenleed, maar ook vreugde op mijn pad krijg, leek het mij leuk een topic te openen om deze dingen met jullie te delen. Dit topic is uitsluitend bedoelt ter informatie over wat ik doe, hoe het met de dieren gaat en de ontwikkelingen wanneer er een dier geadopteerd wordt. Dit topic is dus GEEN adoptie of verkooptopic.

Eerst zal ik kort vertellen wat ik vooral doe als ik aan het werk ben:

Mijn belangrijkste taak is natuurlijk het verzorgen van de dieren, dit houdt in, voeren, hokken/verblijven schoonmaken, de dieren nakijken en eventuele medicatie toedienen. Ons asiel is verdeeld in drie delen: de hokken en verblijven met dieren die geadopteerd kunnen worden, een afdeling met hokken en verblijven voor dieren die in quarantaine zitten en/of ziek zijn en een afdeling waar de dieren die voor pension worden afgegeven ondergebracht zijn.

Ik zorg momenteel voor de katten die zijn ondergebracht in de quarantaine/ziekenboeg. Dat houdt dus in dat de katten die bij ons gebracht worden door hun baasjes, katten die zijn gevonden en katten die bij ons worden gedumpt eerst bij mij terecht komen. Ze krijgen dan hun eigen hok met kattenbak, dekentje om op te liggen en water en voer. Deze katten zijn de eerste twee weken ook niet adopteerbaar.

De katten die wel adopteerbaar zijn, verblijven op de afdeling die wij 'de lange gang' noemen, dit is een gang met deuren naar vijf verblijven waar katten in groepen ondergebracht worden. In kamer een zitten doorgaans de jonge katten, in de leeftijd tot 1 á 2 jaar. In de kamers twee t/m vier zitten katten van alle leeftijden en in kamer vijf zitten de katten die speciaal voer en/of medicatie nodig hebben. Deze katten lopen overdag vrij rond, alleen met etenstijd en 's nachts zitten ze in hun eigen hok. De katten in deze kamer zijn de katten die al relatief lang in het asiel zitten.

Joey in het buitenverblijf van kamer 3.

De katten die voor adoptie beschikbaar zijn, kunnen zelf kiezen of ze binnen willen zijn of naar buiten gaan, ze hebben de beschikking over mandjes met dekentjes, krabpalen en plateau's die op verschillende hoogtes bevestigd zijn (zowel binnen als buiten) en uiteraard staan er zowel binnen als buiten kattenbakken en liggen er overal speeltjes en knuffels.

Bij iedere kamer is een map waarin van iedere kat specifiek een foto en gegevens over het dier staan. Bijvoorbeeld: Naam, geslacht, leeftijd en bijzonderheden zoals speciaal voer, kan wel of niet met kinderen en andere katten enz. Iedere kat heeft ook een eigen gezondheidskaart waar door de medewerkers op wordt bijgehouden hoe de katten eruit zien, of ze goed eten en hoe de uitwerpselen eruit zien.

Guus is lenig :D. Op deze foto zit hij nog op kamer vijf, momenteel zit hij in de ziekenboeg ivm niesziekte.

De katten in de quarantaine/ziekenboeg komen niet buiten, dit is om mogelijke besmetting van gezonde katten te voorkomen. Iedere kat in de quarantaine/ziekenboeg heeft een eigen kaart met informatie over het dier, wanneer het is ontwormd en ontvlooid, het gewicht, wanneer het dier gecastreerd/gesteriliseerd moet worden en of het speciaal voer nodig heeft. Ook heeft iedere kat een kaart waarop de gezondheid wordt bijgehouden, eet het dier goed (zowel brokken als vlees), zijn de uitwerpselen goed, heeft het dier geplast, alles wordt op deze kaart genoteerd met achter iedere dag de mogelijkheid bijzonderheden op te schrijven, bijvoorbeeld:

Zaterdag 19 november:
Brokken: OP
Blikvlees: OP
Ontlasting: JA
Geplast: JA
Bijzonderheden: Ontlasting is zacht/diarree

Of:

Brokken: Half op
Blikvlees: JA
Ontlasting: GOED
Geplast: JA
Bijzonderheden: Geen.

Er wordt iedere dag een logboek bijgehouden waarin wordt vermeld of er dieren zijn binnengekomen of zijn verplaatst naar een andere afdeling, of de dierenarts besloten heeft dat het dier medicatie nodig heeft, of er besloten is dat het dier vanaf die dag speciaal voer nodig heeft of juist niet meer, the works. De bijzonderheden die op de kaart van iedere kat worden vermeld, worden tevens in het logboek genoteerd.

Lena in haar hok in kamer vijf, ze durfde er nog niet uit.Lena heeft een fijn huisje gevonden.

Iedere dag worden de kattenbakken schoongemaakt met bleek en krijgt iedere kat op de quarantaine/ziekenboeg zijn of haar eigen bak weer terug. De hokken worden schoongemaakt met chloor en de bakjes worden afgewassen, even door het chloor gehaald, afgespoeld en afgedroogd. Iedere kat krijgt iedere dag een schoon dekentje om op te liggen. Water en voer worden twee keer per dag ververst/bijgevuld en iedere ochtend krijgen alle katten blikvlees voorgeschoteld, voordat er schoongemaakt gaat worden.

Dit is wel zo'n beetje wat ik doe wanneer ik in het asiel aan het werk ben en ik ben van plan hier iedere zaterdag een update te plaatsen over hoe het gaat met de katten en honden (voor zover ik van die laatste groep op de hoogte ben) en foto's te posten van de dieren.

Vragen zijn uiteraard heel erg welkom, mocht ik het antwoord niet weten, zal ik dit navragen. Wanneer je een kat (of hond) ziet die je heel erg leuk vindt en waar je meer informatie over zou willen, is dat mogelijk en ik zal dan ook alle vragen naar kunnen beantwoorden, ik wil echter nogmaals benadrukken dat dit GEEN verkooptopic is en mocht je een dier willen adopteren, ik met alle liefde het e-mailadres van het asiel wil PM'en, maar dat dit niet het doel is van dit topic.

Ik hoop dat jullie dit een leuk en informatief topic gaan vinden :D.

Groetjes,

San
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_105009111
Leuk topic, goed van je! Ik blijf het volgen :)
pi_105009119
quote:
17s.gif Op woensdag 30 november 2011 15:33 schreef Snuf. het volgende:
Leuk topic, goed van je! Ik blijf het volgen :)
:Y
Twiddel
  woensdag 30 november 2011 @ 15:52:39 #4
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_105009781
Ik zou dolgraag nog een of twee extra beestjes bij mijn 19+ kater willen, maar hij is hyper-territoriaal, dus ik zal moeten wachten totdat hij ook niet meer is (van zijn broertje moest ik begin vorig jaar afscheid nemen).

Toen ik de vorige keer op zoek was naar huisgenootjes, wilde ik al beesten van minstens 5 jaar oud hebben, ik ben toch 5 dagen per week 10 uur per dag van huis. Bovendien vind ik het veel leuker om een relatie op te bouwen met katten die al een eigen karakter hebben, dan kittens in huis te nemen. Zo'n 10 jaar geleden was ik al de voorraad van de asielen in de buurt gaan scannen, uiteindelijk liep ik toevallig tegen 2 Burmees-broertjes van 9,5 jaar aan, die via Stichting Braaf! al maanden op herplaatsing zaten te wachten.

Als ik weer kan, dan wil ik er 3 of 4 "previously owned" hebben, 2 ervan 5+, de ander 1 of 2 10+. En allemaal bereid tot het accepteren van huisgenootjes, zodat ik er altijd een vervanger kan introduceren.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  woensdag 30 november 2011 @ 19:26:50 #5
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105017860
Leuke reacties al :D. Ik heb nog een hele hoop meer foto's die ik ook zeker nog ga posten, ik zal eerst even een klein overzichtje maken van de dieren die we nu hebben zitten.

We begonnen in de lente en van het zomer met meer dan 200 kittens, deze zijn of bij ons in het asiel gekomen of naar een pleeggezin gegaan (een deel zit daar nog), een aantal kittens waren dermate ondervoed, onderkoeld of ziek dat we ze hebben moeten inslapen, helaas. Gelukkig hebben we ook veel kittens kunnen plaatsen in samenwerking met andere asiels in de regio.

Nu hebben we in het asiel zelf nog zo'n tien kittens verspreid over vier kamers (waarom leg ik zo uit), in kamer 1 zitten vijf katten, deze katten hebben allemaal chronische niesziekte, deze zijn wel adopteerbaar maar mogen niet bij de gezonde katten komen. In kamer twee zitten 14 katten (erg veel idd), waarvan er een paar speciaal voer hebben, dus we hebben hokken in de kamer gezet zodat dat goed gaat. In kamer 3 zitten 11 katten, in kamer vier zitten er 8 of 9 en in kamer vijf zitten er negen. In kamer vijf is er maar ruimte voor negen hokken, dus meer dan tien katten kunnen daar niet in, die kamer is gewoon vol (en is ook de helft kleiner dan de rest.

Zoals je leest, we zitten dus nog steeds erg vol wat katten betreft en dat gaat eigenlijk al een aantal jaren zo, vooral in de lente en zomer is er een enorme kattenexplosie en worden we overstelpt met jonge dieren, zwakke moederdieren, kittens, bijna allemaal ziek, zwak en misselijk.

In de quarantaine hebben we twee kamers, een linker en een rechter. Aan de linker kant zitten de pas binnengekomen katten, deze zijn voor zover wij weten niet geent, wel worden ze bij ons standaard op de dag van binnenkomst ontvlooid en ontwormd. De linker kant van de quarantaine wordt altijd eerst schoongemaakt. Beide kamers bieden plaats aan 10 katten per kamer, dus in totaal plaats voor 20 katten op de quarantaine. En van het zomer dat deze vól.

De ziekenboeg is hetzelfde, twee kamers, beide kamers hebben ruimte voor 10 katten. De ziekenboeg zat van het zomer vól. Dus van het zomer hebben we alleen op de ziekenboeg en quarantaine alleen al 40 zieke katten gehad. Naast de quarantaine en de ziekenboeg hebben we nog een kittenkamer, normaal gesproken zitten daar de kittens, maar de kittenkamer is voor nu ingericht als tweede ziekenboeg met plaats voor 10 katten. Ook de kittenkamer zat van het zomer vol. Gelukkig zijn er veel katten weer opgeknapt en hebben we ze over kunnen plaatsen naar de lange gang, helaas zijn er ook katten geweest die niet meer beter werden. Een van die katten is Vader Benelux.

Vader Benelux is binnengebracht samen met zijn vrouw, twee zoons en dochter. Het gezin Benelux is van een oude man geweest die is overleden en een lange tijd dood in zijn woning heeft gelegen, de familie van de man wilde ze niet hebben, dus daarom zijn ze bij ons gekomen. Kinderen Benelux knapten heel erg snel op, zij zijn na 2 weken overgeplaatst naar de lange gang. Vader en Moeder Benelux waren echter minder gezond. Vader Benelux werd getroffen door de niesziekte, net als Moeders. Moeders knapte na zo'n 3 weken zienderogen op, had een week geen snot meer in haar hok en mocht uiteindelijk na 4 weken ook naar de lange gang.

Vader Benelux ging echter de verkeerde kant op. Hij kwam binnen als een kater in vergane glorie, klitten in de vacht, traanogen en wat snotterig. Het gezin had het geluk dat ze op een dinsdag zijn binnengebracht en dus meteen de volgende dag naar de dierenarts konden. Deze heeft Vader en Moeder op de medicatie gezet (Doxoral, bij ons liefkozend doxy genoemd), bij Moeder sloeg de medicatie goed aan en zij mocht, zoals ik al zei, na 4 weken naar de lange gang. Bij Vader sloeg de medicatie echter niet aan. Sinds zijn binnenkomst heeft hij de eerste paar dagen niet gegeten (wel gedronken), waardoor hij zijn medicatie onder dwang kreeg, wat hem veel stress opleverde. Na vier weken leek het uiteindelijk toch de goede kant op te gaan, als het rustig was, dan at hij zijn vlees waar medicatie in vermengd zat, werd stukken vriendelijker (mede omdat hij bachbloesem kreeg) en begon zelfs weer te spinnen. Zijn niezen werd minder, we vonden steeds minder snot. Helaas is niesziekte een erg nare ziekte waarmee katten elkaar steeds weer besmetten en tot onze pech hadden we de hele quarantaine en ziekenboeg vol zitten met zieke katten. Vadertje werd weer ziek, zieker en zieker, hij stopte met eten, wilde niet meer drinken. We hebben hem aan het infuus gehad, hij heeft een sonde gekregen waardoor voedsel rechtstreeks naar zijn maag ging, dus regelmatig gedwangvoerd, maar het mocht niet baten. Vorige week is Vader Benelux uit zijn lijden verlost.

Met dit slechte nieuws, kwam wel het goede nieuws dat de andere katten aan de beterende hand zijn. Een deel van de katten in de quarantaine en ziekenboeg zijn naar de kittenkamer overgebracht om daar helemaal aan te sterken. Het lijkt dat we de niesziekte nu onder bedwang hebben. De afgelopen weken is er geen snot meer gevonden en is het totaal aan katten in de quarantaine, ziekenboeg en kittenkamer 20 katten.

Na deze lange lap tekst, nog een paar foto's die in september gemaakt zijn, vlak voor de grote niesziekte uitbraak:

Ik wil graag beginnen met een succesverhaal. Dit is Lisec. Een mooie rode kater die ten tijde van de foto zo'n twee jaar in het asiel zit. Lisec is altijd een relatief bange en timide kater geweest, confrontaties ging hij uit de weg, stress uitte zich in plassen. Ook heeft hij speciaal voer, Royal Canin Urinary HD en had hij tevens een bachbloesemtherapie voor zijn stress. Vorige week is Lisec eindelijk geadopteerd, jeeej *O*!

Een van de vele schildpad kittens die we toen hadden en nog steeds hebben.

Lekker tukken in het zonnetje. Een van de 20 zwarte kittens, we raakten ze aan de straatstenen niet kwijt.

Jarno, die vlak na het nemen van deze foto is meegegaan met een vader en zijn twee zoons.

Eenoog Claire. Haar oog is verwijderd omdat er een hele grote tumor achter zat die het oog infecteerde, maar ook druk uitoefende op de hersenen, waardoor Claire heel gemeen werd. Na verwijdering is ze veranderd in een ontzettend lieve poes. Zij heeft ook een fijn huisje gevonden.

Een van de vele poezels.

Ik ken de katten in de lange gang niet allemaal bij naam daar ik eigenlijk alleen op de quarantaine/ziekenboeg/kittenkamer werk.
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 november 2011 @ 19:29:54 #6
163650 Greys
pi_105018002
Leuk topic en goed werk dat je doet! :Y

De honden in dat betreffende asiel, hebben die een deken/mandje oid?
Want het viel me in meerdere asiels op waar ik wel eens ging kijken dat de honden gewoon op betonnen ondergronden lagen en (in het gezichtsveld van de bezoeker tenminste) geen mand of deken leken te hebben. Is dat omdat het dan veel te veel was oplevert oid?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 30 november 2011 @ 19:33:49 #7
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105018165
Onze honden hebben allemaal een binnen en een buitenverblijf, ze kunnen dus kiezen of ze binnen willen zitten of buiten. Binnen hebben wij in ieder hok een plateau dat zo'n 15 cm van de grond af staat, daarop staat of een mand met deken of in het geval van de grote honden een hele grote mand met fleecedekens of gewoon alleen fleecedekens dan wel badlakens :).

Onze honden liggen geen van allen op een betonnen ondergrond en de plateau's zijn van hout.

Dit levert wel veel was op, onze machines draaien ook overuren, maar wij willen de dieren een zo fijn mogelijk leven geven, dus de honden hebben, net als de katten, kleedjes, manden, dekens en speeltjes :D.

Ik zal zaterdag even een paar foto's maken ter impressie :).
pi_105018371
De moeite van het lezen waard. Leuk topic Samzz!
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 30 november 2011 @ 20:06:43 #9
163650 Greys
pi_105019700
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 19:33 schreef Samzz het volgende:
Onze honden hebben allemaal een binnen en een buitenverblijf, ze kunnen dus kiezen of ze binnen willen zitten of buiten. Binnen hebben wij in ieder hok een plateau dat zo'n 15 cm van de grond af staat, daarop staat of een mand met deken of in het geval van de grote honden een hele grote mand met fleecedekens of gewoon alleen fleecedekens dan wel badlakens :).

Onze honden liggen geen van allen op een betonnen ondergrond en de plateau's zijn van hout.

Dit levert wel veel was op, onze machines draaien ook overuren, maar wij willen de dieren een zo fijn mogelijk leven geven, dus de honden hebben, net als de katten, kleedjes, manden, dekens en speeltjes :D.

Ik zal zaterdag even een paar foto's maken ter impressie :).
Fijn! :Y
Ik hield daar bij mijn eerdere bezoeken aan asiels namelijk echt een ontzettend rotgevoel aan over, dat ze op die betonnen vloeren lagen :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  woensdag 30 november 2011 @ 20:11:39 #10
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105019948
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2011 20:06 schreef Greys het volgende:

[..]

Fijn! :Y
Ik hield daar bij mijn eerdere bezoeken aan asiels namelijk echt een ontzettend rotgevoel aan over, dat ze op die betonnen vloeren lagen :@
Ja, dat snap ik idd heel goed... Ik zou daar zelf ook een raar gevoel aan overhouden. Ik zal ook meteen een foto maken van ons washok :+.
pi_105020535
Samzz wat een leuk topic ^O^ en er komt zoveel meer bij kijken dan wat ik gedacht had.
Ik ga dit volgen :)
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
pi_105021200
Wat een leuk topic O+

En wat een prachtig poesje O+
♥ scars make us who we are ♥
  † In Memoriam † woensdag 30 november 2011 @ 21:39:06 #13
43556 miss_dynastie
pi_105025047
Ooooh Claire O+ Wat fijn dat ze een huisje heeft gevonden :)
pi_105042512
Leuk topic! :) En dat poesje inderdaad O+

@Greys, ook hier dekens/manden in het binnenhok, en een metalen frame met harde rubberen inlegplaat als verhoging. De binnengang is hier niet open voor bezoekers, en dus zie je idd alleen het kale buitenhok. Dieren in asiels e.d. moeten een comfortabele rustplaats hebben voor zover ik weet, dus ik denk dat dit wel overal is :Y

[ Bericht 5% gewijzigd door Holyme op 01-12-2011 10:01:19 ]
pi_105065230
Ik blijf het even volgen! Als het aan mij lag, stopte ik mijn hele huis vol met katten, maar mijn Teerbeminde vindt 3 katten voorlopig wel genoeg.... :{
  zaterdag 3 december 2011 @ 12:58:24 #16
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105130229
Leuke reacties :D. Ik heb vandaag wat foto's gemaakt van de verblijven om een beeld te geven van hoe de dieren erbij zitten, ik heb vandaag op de lange gang gestaan, dus dat is mooi :).

Een van de kamers tijdens het schoonmaken. Alle kattenbakken zijn eruit gehaald net als de voer- en waterbakken. De kleinere krabpalen worden naar buiten gezet, de grote zware palen blijven staan. De mandjes, speeltjes e.d. gaan allemaal naar boven en er gaat een emmer met chloorwater over de vloed. Lekker schrobben en daarna droogtrekken en met de dweil nadrogen.

Tijdens het eten. De katten krijgen momenteel een mengsel van Royal Canin intestinal en gewoon blikvlees.

De kamer als alles is schoongemaakt en uitgeklopt. De kattenbakken en de voer- en waterbakken staan er hier nog niet. De kattenbakken staan onder de plateau's op de tweede foto, de voerbakken en waterbakken aan de andere kant. Tevens staat er buiten een bakje voer en water.

Het buitenverblijf van de katten. Normaal gesproken staan er ook krabpalen en stoelen buiten en hangen er hangmatten aan de tralies, maar het regent al de hele dag, dus alle kattenspullen staan binnen of onder het afdak (de stoel o.a.).

Kamer vijf, de kamer waar de katten met speciaal voer en/of medicatie zitten. Er staan negen hokken, waarvan er momenteel zes bezet zijn. De onderste foto is de binnenkant van een hok, iedere kat heeft een mandje met een dekentje en een eigen kattenbak. De voer- en waterbakjes staan niet op de foto, maar die hangen aan de deur.

Ons washok. De wasmachine en de droger en de relatief lege planken met handdoeken, dekens, badlakens, theedoeken, dweilen, washandjes, keukendoeken e.d.. Er gaat per dag ongeveer een kliko vol was doorheen, dan tel ik de hondendekens en de stoffen mandjes niet mee :).

En dan nog voor Greys, de hondenverblijven. Zoals je ziet staan de manden op een plateau en hebben alle honden een lekkere deken in hun mand.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 3 december 2011 @ 13:06:21 #17
163650 Greys
pi_105130418
Oh de katten zitten er best lekker bij zeg, veel plekjes om hoog en warm te liggen!
En de honden hebben idd gelukkig een mand en deken. Ziet er heel netjes uit.

En toch heb ik altijd het idee dat katten 'beter' zitten in een asiel dan honden. Maar da's ook makkelijker met meer bij elkaar enzo natuurlijk :@
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:10:37 #18
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_105130537
Ik ga em ff volgen :Y
Goed dat je dit doet Samzz O+
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
  zaterdag 3 december 2011 @ 13:13:50 #19
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105130631
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 december 2011 13:06 schreef Greys het volgende:
Oh de katten zitten er best lekker bij zeg, veel plekjes om hoog en warm te liggen!
En de honden hebben idd gelukkig een mand en deken. Ziet er heel netjes uit.

En toch heb ik altijd het idee dat katten 'beter' zitten in een asiel dan honden. Maar da's ook makkelijker met meer bij elkaar enzo natuurlijk :@
Ja, qua verblijf misschien wel (al zitten de kamers té vol, iedere kamer bevat 10+ katten, behalve kamer vijf en 1), maar met honden kan het echt niet anders. We hebben heel veel honden die niet of slecht gesocialiseerd zijn, die zet je niet zomaar met andere honden samen, ook zijn er honden die andere honden kapot scheuren. Daarbij zijn de verblijven er ook niet op ingericht.

De honden waarvan wij weten dat ze samen kunnen, gaan iedere dag samen op de ren weide zodat ze iig samen kunnen spelen en rennen.
  zaterdag 3 december 2011 @ 21:55:29 #20
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_105147033
Leuk topic! :D.

De moeder van m'n vriend is vorige week ook begonnen als vrijwilliger in een asiel, maar heb de verhalen nog niet gehoord. Ziet er allemaal netjes uit, maar wat vreselijk om zoveel was te doen zeg :').
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
  zaterdag 10 december 2011 @ 13:17:23 #21
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105412434
Zo, vandaag weer een leuk dagje achter de rug :D. Alle katten uit kamer 1 zijn naar de ziekenboeg verhuisd, daar zitten nu 18 katten. In de quarantaine zitten er zestien. Ook eentje met een halve staart, deze is tussen de deur gekomen en hing er half aan.

Dit is een foto van het bord waarop per kat alle informatie wordt bijgehouden, zoals ik in de OP heb beschreven. Iedere kat heeft een kaart met basis informatie, naam, geslacht, bla bla, een kaart waar het eten en de ontlasting op wordt bijgehouden en een medicijnkaart wanneer relevant.

Met een blauwe stift wordt er nog extra op het bord gezet welke katten medicijnen hebben, drie katten op de valium, momenteel. De dagelijkse routine weer afgewerkt, schoonmaken, voeren, medicatie, was bijvullen, katten borstelen en aandacht geven.

Ik heb ook nog wat foto's gemaakt bij de honden:

Dit is Balou. Balou is een bijna 2 jarige Duitse herder x husky kruising en ontzettend speels, lief en een enorme goedzak. Als hij je mag. Het is moeilijk hem alleen uit te laten, dit gebeurt dus met twee mensen, hij trekt, springt en is gewoon gevaarlijk omdat hij achter alles aan gaat dat leeft, ook mannen :7. Verder is het een ontzettend lieve hond, maar hij heeft opvoeding nodig. En heel veel beweging.

Deze foto is gemaakt op de 'loopweide'. De honden komen daar te staan als de hokken schoongemaakt worden, het is een ruimte van zo'n 3 bij 4 meter, waar ze een beetje kunnen rennen en spelen. Ze worden drie keer per dag uitgelaten en gaan tevens ook op de 'speelweide'. Een weiland van zo'n 25 bij 25 meter waar ze kunnen spelen en ravotten.

Dit de Shar Pei pup. Hij is vorige week ergens binnengekomen en ziet er echt verschrikkelijk uit. Hij heeft huidproblemen (is op de foto vast wel te zien) en heeft last van zijn ogen. Gelukkig gaat het met zijn huid steeds beter.

Hij is heel erg bang, als je langs zijn kennel loopt begint hij heel stoer te blaffen en te springen, maar zodra je je hand uitsteekt, kruipt hij weg in een hoekje.

Dit is onze Rhodesian Ridgeback Dandy (zonder ridge, waarschijnlijk een kruising) een ontzettend lieve, maar grote hond van twee jaar. Hij heeft een strenge baas nodig maar leert heel snel en is ontzettend blij met een balletje :D.
pi_105413099
Leuk topic Samzz
Mijn mams werkt in een dierenasiel en daar hoor ik ook van alles van natuurlijk, erg interessant om te lezen.
  zaterdag 10 december 2011 @ 14:53:25 #23
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_105415416
Die herder x husky O+
Waarom doe je zo'n dier weg?
En een pupje....ik snap dat niet -O-
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_105415535
Wat een lekker ding, die Sharpei! O+ Leuk topic ook :Y
  zaterdag 10 december 2011 @ 15:32:24 #25
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_105416491
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 december 2011 14:53 schreef Ingetje79 het volgende:
Die herder x husky O+
Waarom doe je zo'n dier weg?
En een pupje....ik snap dat niet -O-
Mja, dat vraag ik me van bijna alle dieren af...

[ Bericht 0% gewijzigd door Samzz op 10-12-2011 15:38:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')