Ja, ik hoop dat hij volgende week weer wat beter in zijn vel zit, dan zal ik hem nog eens op de foto zetten. Zelfde geldt voor Priscilla.quote:Op woensdag 23 januari 2013 13:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zo is die wel mooi, ja.
Die platte neuzen vind ik helemaal niets.
Zonde dat Benson er zo slecht uitziet met zijn vacht nu. Vind lange harige supermooi, maar zo slecht verzorgd ziet het er niet uit.
Ik ookquote:Op woensdag 23 januari 2013 13:29 schreef snkr-xxx het volgende:
Vind het altijd mooi om te zien hoe sommige dieren er na een goede verzorging in het asiel weer helemaal knap en gezond uit zien. Mijn complimenten. Ben benieuwd hoe deze katjes zullen opknappen.
Vind het nieuwe type pers ook niet mooi, maar vooral heel zielig... Hoor steeds vaker dat ze neuscorrecties moeten ondergaan omdat hun neusje zo kort is en de neusgaatjes zo klein
Ik heb geen flauw idee. Nooit van gehoord, maar het zou kunnen.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:46 schreef senesta het volgende:
Ik heb wel eens gehoord dat sommige asiels langharige katten het liefst wat langer vasthouden omdat het zoveel mensen naar het asiel trekt
Ik vind Flodder leukDat hij zo hoog blijft zitten is een teken dat hij zich toch nog niet helemaal veilig voelt?
Ja die dingen die ik bedoel zijn vaste elementen ookquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:04 schreef Samzz het volgende:
Ja, krabpalen, manden en dergelijke komen er ook zeker in. Het gaat in de opdracht om vaste elementen vandaar het eisenlijstje.
Ik heb geen idee wat je bedoelt, dus ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Ja die dingen die ik bedoel zijn vaste elementen ook![]()
Ik ga het even navragen hoe ze ook alweer heten. Maar die planken klinken tof, zeker die 'oversteek'
Edjes heten ze, hoor ik net van Senestaquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:18 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik heb geen idee wat je bedoelt, dus ik ben benieuwd.
Dit vind ik dus echt GE-WEL-DIG!! Als mijn krabpaal het begeven heeft dan wil ik ook zoiets (+krabmogelijkheden)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Edjes heten ze, hoor ik net van Senesta
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 4 februari 2013 15:20 schreef Samzz het volgende:
Of het toeval was weet ik niet, maar alle karakterkatten lieten allemaal hun karakter zien, alle katten in kamer drie (paars) schoten naar buiten of verstopten zich toen we binnen kwamen en waren weinig aanhankelijk, alle katten met een groen bandje stoven meteen op ons af om aandacht te vragen en alle katten met een oranje bandje bleven lekker liggen en lieten zich aanhalen.
De katten worden getest in een stimulansvrije omgeving. Er is dus helemaal niks in de ruimte die de aandacht van de katten kan trekken op wat voor manier dan ookquote:Op woensdag 6 februari 2013 07:44 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]![]()
Mijn ervaring is wel dat het gedrag van katten sterk beïnvloed wordt door de omgeving. Zo was mijn kat bij zijn vorige eigenaar (in een huis met 9 andere katten) vooral op de achtergrond aanwezig en liet zich niet vaak aanhalen. Bij ons is het echt een knuffelkat geworden die altijd dicht bij je in de buurt wil zijn en zelfs op schoot klimt.We denken dat hij voorheen te veel op z'n hoede moest zijn voor de andere katten, het is nogal een held op sokken.
Hij is dus van "paars" naar "groen" gegaan in 1,5 jaar tijd.
In de dikke twee jaar dat ik bij het asiel loop heb ik drie kanaries gezien en één grasparkiet, naast de vier leghorns.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:08 schreef oh-oh het volgende:
Ah ok, ik heb hier echt rondgebeld toen ik op zoek was naar een nieuwe vogel, die kregen nooit iets zeiden ze
Waarom? Wij mogen ook vogels opvangen, dat is het doel van het asiel, he. Afgestane en gevonden dieren opnemen en verzorgen.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:13 schreef oh-oh het volgende:
Ik ben echt onwijs herplaatser fan, dus ik baalde er wel van, maar nu heb ik dan toch maar een tweedehandsje van MP genomen, had t niet beter kunnen treffen qua vogel denk ik.
Die vlaamse gaai, die was vast niet tam, die zijn beschermd toch, moet zoiets niet naar een vogelopvang ipv een asiel?
Ja, dat heb ik wel. Maar daar ga je weinig aan hebben denk ik, omdat er een systeem achter zit om de karakterkleuren van katten te testen en een baasje nooit een objectieve test kan uitvoerenquote:Op maandag 11 februari 2013 16:15 schreef Kper_Norci het volgende:
Samzz, dat kleurensysteem wat jullie gebruiken voor een indruk van het karakter/type van de katten, heb je daar een overzichtje van? Ben wel benieuwd in welke categorieën mijn katten vallen
En als het al een keer gepost is moet ik ff op een later moment terug zoeken, zit nu op mijn werk
Ah zo, dan had ik m geloof ik zelf al de nek omgedraaid idd, als ik hem gevonden had.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Waarom? Wij mogen ook vogels opvangen, dat is het doel van het asiel, he. Afgestane en gevonden dieren opnemen en verzorgen.
Dat is dan ook wat er gebeurd. Over het algemeen bellen we wel de vogelopvang als we wilde vogels binnen krijgen (zoals die Vlaamse gaai), maar zoals gezegd, die was al zover heen dat hij niet geholpen kon worden en dan wordt het dier uit zijn lijden verlost. Zoals het hoort.
Parkieten en kanaries en dat soort vogels blijven gewoon bij ons, over het algemeen. Maar goed, we krijgen ze niet of nauwelijks, dus de vogels die binnen komen zijn ook in no time weer geadopteerd.
Ik was ook niet echt van plan om ze uitgebreid te testen hoorquote:Op maandag 11 februari 2013 16:19 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik wel. Maar daar ga je weinig aan hebben denk ik, omdat er een systeem achter zit om de karakterkleuren van katten te testen en een baasje nooit een objectieve test kan uitvoeren.
http://www.communicatiekracht.net/media/mym_folder_dierenbes.pdf
Hier staat beknopt meer informatie.
Tot nu toe werkt het helemaal tof.quote:Op maandag 11 februari 2013 16:34 schreef Kper_Norci het volgende:
[..]
Ik was ook niet echt van plan om ze uitgebreid te testen hoor, maar ik ben wel benieuwd naar de verschillende opties. Ik vind het wel heel goed zo'n systeem, dat je niet voor verassingen komt te staan natuurlijk. Hoe vind je het in de praktijk werken, goed of niet goed, zou het nog beter kunnen? Op zich vind ik het nog wel meevallen trouwens, met 9 verschillende karakters zeg maar, maar anders wordt het misschien ook weer te onoverzichtelijk.
En als ik toch naar mijn eigen katten kijk, dan is Sjors een kameraad en Sjimmie een stille liefde. Maar goed, subjectief hè
Ze hebben nog geen namen, voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 17:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
En hoe heten denijntjes
Flappie 1 t/m 6
Nu je dat zo zegt... Wij hebben eens een kat op laten halen door de dierenambulance, een ex-kater die al een paar weken rond ons huis zwierf en steeds naar binnen wilde (was niet van de buren oid). Dat combineerde niet zo lekker met onze eigen poezen en we wilden op dat moment ook geen kat erbij, en maar gewoon rond laten lopen vonden we ook zo sneu. Dus de kat binnen gelaten (nestelde zich meteen op de vensterbank alsof hij nooit anders had gedaan!) en op laten halen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:01 schreef Samzz het volgende:
Er zijn heel veel verschillende redenen op te geven, een daarvan is geen zin/tijd meer, de andere is allergie, ook komt het vaak voor dat er geen geld meer is voor het dier of dat het dier niet meer in het gezin past om wat voor reden dan ook (denk aan geboorte van een baby, bijv.).
Natuurlijk kunnen wij dat niet controleren en dat doen we dan ook niet. Wij nemen de dieren op en vragen zo veel mogelijk informatie over het dier zodat wij een zo goed mogelijk huis kunnen vinden.
En ja, er zijn veel mensen die liegen (bijvoorbeeld dier als gevonden aanbieden terwijl het dier wel van hunzelf is, wat strafbaar is). Maar goed, daar kunnen wij over het algemeen weinig mee doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |