SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
Nee, dit zijn oudere kittens (6 maanden), ze eten zelf en blijven gewoon bij ons in principe. Maar wij denken wel dat, nu de warmere maanden eraan gaan komen, de eerste moederpoezen weer binnen gaan worden gebracht.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:22 schreef Oognip het volgende:
Wat is het toch leuk om jouw updates te lezenecht interessant om te lezen hoe het er op het asiel aan toe gaat.
Las ik nou goed dat de eerste kittens alweer zijn binnengebracht?Wat is het toch weer vroeg zeg... Nog niet eens alle kittens van vorig jaar zijn geadopteerd
Zijn de nieuwe kittens bij pleeggezinnen ondergebracht?
En je dieren maar weg doen omdat je gaat verhuizen?Bah, ik snap dat echt niet he...
Oh ik dacht dat er al nieuwe kittens zijn binnengebrachtquote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:10 schreef Samzz het volgende:
[..]
Nee, dit zijn oudere kittens (6 maanden), ze eten zelf en blijven gewoon bij ons in principe. Maar wij denken wel dat, nu de warmere maanden eraan gaan komen, de eerste moederpoezen weer binnen gaan worden gebracht.
Die hebben wij (gelukkigquote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:51 schreef Oognip het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat er al nieuwe kittens zijn binnengebracht
Gister vertelde mijn eigen dierenarts toevallig dat de eerste kittens alweer gezien waren afgelopen week, een week of 4 waren ze.
Inderdaad gelukkig maar!quote:Op zaterdag 3 maart 2012 19:52 schreef Samzz het volgende:
[..]
Die hebben wij (gelukkig) nog niet gezien!
Ah, die kunnen we dus zo verwachten!quote:Op vrijdag 9 maart 2012 20:50 schreef Samzz het volgende:
Dank je, Ll.
We hebben afgelopen week weer een aantal honden binnen gekregen. Ik wil proberen daar morgen foto's van te maken.
Helaas... Het was stervensdruk vandaag. De grote update volgt nog, maar het komt erop neer dat de hele ziekenboeg vol zit met doodzieke katten.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 11:05 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ah, die kunnen we dus zo verwachten!
Aww das naarquote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:11 schreef Samzz het volgende:
[..]
Helaas... Het was stervensdruk vandaag. De grote update volgt nog, maar het komt erop neer dat de hele ziekenboeg vol zit met doodzieke katten.
Ik zit nu net op de fiets naar huis, maar we zijn met vier man sterk tot stipt 12 uur aan het schoonmaken en dwangvoeren geweest.
Tevens zijn de eerste kittens alweer naar de gastgezinnen gebracht en hebben we twee drachtige poezen (1 op de ziekenboeg, 1 op de quarantaine).
Als ik thuis ben dus een uitgebreide update en ik heb nog een paar foto's.
Niesziekte. Een herpes virus.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 12:26 schreef Loveless85 het volgende:
'Heerst' er daar ook iets zoals onder mensen nu de griep lijkt te heersen? Of is het gewoon 'toeval' ?
Het is een betaalde krachtquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:13 schreef Ingetje79 het volgende:
Oh bah![]()
Hopelijk knappen ze snel weer op nu ze doxy hebben.
En wat ontzettend slecht dat men zich opgeeft als vrijwilliger in een asiel en zich er dan zo van af maakt.![]()
Arme diertjes, kan me voorstellen dat je met een rotgevoel thuiskomt dan
Da's helemaal ergquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:16 schreef Samzz het volgende:
[..]
Het is een betaalde kracht.
Ja, ik voelde me daar al rot, omdat ik zaterdags verantwoordelijk ben voor de quarantaine, maar er werd me al op het hart gedrukt dat ik het sowieso niet kon helpen, omdat wij zaterdag helemaal geen tijd hebben om alle hokken helemaal leeg te halen en grondig uit te poetsen (we zijn er alleen 's ochtends en door de week staan ze er van 8 tot 5 ). Maar goed, het voelde wel rot.
Daarbij, sowieso heeft een van de krachten een oude, zieke kat, die absoluut niet naar de Lange Gang mocht, gewoon naar de Lange Gang gezet....
Ik wil dat wel, maar het mag niet. En in principe is heel grondig schoonmaken door de week voldoende. Dus de bakjes eruit, de plank eruit, de houders losschroeven en ontsmetten. Maar dat gebeurt gewoon niet.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:19 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Da's helemaal erg![]()
En is het niet mogelijk om dan wat langer te blijven totdat alles schoon is?
Of mag dat niet/wil je dat niet?
Wat een nare update zegquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:10 schreef Samzz het volgende:
Het dagje wel dus... Siepi is afgelopen week gecastreerd en is vandaag uitgezet. Leida zal volgende week gesteriliseerd worden en haar kittens zullen dus doodgaan. Ze is nu ongeveer 2 á 3 weken drachtig en het is gruwelijk, maar wij kunnen gewoon niet anders... Er zijn teveel kittens (nu al weer twee gastgezinnen die de eerste kittens hebben opgevangen en in de quarantaine zitten er nu 3 (Leida is zelf nog maar een kind)) en het kost echt klauwen vol geld die wij als asiel niet hebben... We maken nu al gruwelijke kosten alleen al met de zieke katten.
Bah, wat heb ik me vandaag rot gevoeld... Die zieke katten, nauwelijks kunnen ze ademhalen, bijna niet eten door alle zweren en blaren in de bekjes, de diertjes met een sonde. Heel erg naar.
quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:10 schreef Samzz het volgende:
Het blijkt dus, dat er door de week niet grondig genoeg schoon wordt gemaakt en men het er met een Jantje van leien vanaf maakt...
Hopelijk zien de rest van de medewerkers van het asiel ook in dat het wel heel slecht is zoals het gegaan is afgelopen weekquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik wil dat wel, maar het mag niet. En in principe is heel grondig schoonmaken door de week voldoende. Dus de bakjes eruit, de plank eruit, de houders losschroeven en ontsmetten. Maar dat gebeurt gewoon niet.
Wij maken om de dag schoon met chloortabletten opgelost in water. De andere dag met sanitairreiniger. En het is altijd goed gegaan omdat er door de week gewoon goed schoongemaakt werd.
Bah, voel me echt bagger.
Leida is niet ziek, wel drachtig. Zij word gesteriliseerd, dus die kittens gaan dood.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:28 schreef Oognip het volgende:
[..]
Wat een nare update zegarme diertjes die zo ziek zijn en zelfs aan de sondevoeding zitten
vreselijk. Kan me heel goed voorstellen dat jij je zo rot voelt als je de boel zo aantreft
Ik snap alleen het verhaal van Leida niet helemaal. Doxi is dodelijk voor kittens in de baarmoeder begrijp ik? Gaan de kittens dan al in de baarmoeder dood? Of kunnen ze gered worden met veel moeite maar is er geen geld (omdat je het ook hebt over het geld)?
Puur interesse overigens.
Ik haalde Leida en Maria door elkaarquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:35 schreef Samzz het volgende:
[..]
Leida is niet ziek, wel drachtig. Zij word gesteriliseerd, dus die kittens gaan dood.
Maria is aan de doxy en dan gaan de kittens idd dood, of ze raken misvormd. Maria is sowieso te ziek om de kittens gezond geboren te laten worden.
Maar, dat geboren laten worden zou sowieso niet gebeurd zijn, teveel kittens/katten, te weinig geld.
Ja, mijn collega is ook zo kwaad... Daar zal vast nog een staartje aan komen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:32 schreef Maes het volgende:
Wat een narigheid Samzz![]()
Wat zielig weer voor de poesjesHebben nergens om gevraagd en krijgen dit omdat er iemand is de zijn verantwoordelijkheid niet kent
Er worden in het asiel geen kittens geboren, tenzij moeders op knappen staat wanneer ze binnen wordt gebracht. De poezen die al bevallen zijn, gaan met baby's naar een gastgezin.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:37 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik haalde Leida en Maria door elkaar
Wat verdrietigmaar wat ik me dan afvraag, zijn er nog niet genoeg gastgezinnen die de kittens op zouden kunnen vangen? Want ik begrijp niet zo goed dat er nu te weinig geld is en dit nestje geaborteerd gaat worden en dat over 2 maanden de kittens wel geboren gaan worden...
In het asiel worden geen kittens geboren, maar in gastgezinnen wel. Ik snap dus niet zo goed waarom de poes niet naar een gastgezin gaatquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:41 schreef Samzz het volgende:
[..]
Er worden in het asiel geen kittens geboren, tenzij moeders op knappen staat wanneer ze binnen wordt gebracht. De poezen die al bevallen zijn, gaan met baby's naar een gastgezin.
Ik vind het ook naar, mijn collega's ook. Maar het is gewoon niet anders, het is zo moeilijk om de katten geplaatst te krijgen... Zelfs kittens.
Waarschijnlijk omdat ze nog maar een weekje of twee drachtig is.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:42 schreef Oognip het volgende:
[..]
In het asiel worden geen kittens geboren, maar in gastgezinnen wel. Ik snap dus niet zo goed waarom de poes niet naar een gastgezin gaat
Als ik niet zo door moet zeuren hoor ik het wel.
Maak er maar weken van... Er zijn al meer klachten over haar. We gaan het zien, ze is verder enorm aardig, maar haar huis is belangrijker dan de dieren.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:30 schreef Oognip het volgende:
[..]
Hopelijk zien de rest van de medewerkers van het asiel ook in dat het wel heel slecht is zoals het gegaan is afgelopen weekVoor jou, jij hebt je best gedaan.
Ja, ik ook wel. Het is niet leuk, maar wel logisch.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:51 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik kan het me wel voorstelle dat je in dit geval kiest voor aborteren eerlijk gezegd.
Vooral als ze nog maar zo kort zwanger zijn
Ja, ik niet. Waarom zou je de kittens van de volgende zwangere kat dan niet ook aborteren?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:51 schreef Ingetje79 het volgende:
Ik kan het me wel voorstelle dat je in dit geval kiest voor aborteren eerlijk gezegd.
Vooral als ze nog maar zo kort zwanger zijn
Zou ik ook zo erg nog niet vinden.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:54 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja, ik niet. Waarom zou je de kittens van de volgende zwangere kat dan niet ook aborteren?
Is misschien ook niet zo erg, ik ben alleen benieuwd waarom er wel geld is om de kittens over 2 maanden geboren te laten worden maar nu niet. Ik ben benieuwd naar de gedachtegang hier achter maar misschien ben ik bij Samzz daarvoor niet aan het goede adresquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zou ik ook zo erg nog niet vinden.Tenzij ze al langer zwanger zijn natuurlijk.
Ik zou dat ook niet zo erg vinden... Poes moet hoe dan ook gesteriliseerd, en voor al die kittens kunnen heel veel asielkatten een huisje vindenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:56 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Zou ik ook zo erg nog niet vinden.Tenzij ze al langer zwanger zijn natuurlijk.
Omdat katten heel erg moeilijk te plaatsen zijn. Er zijn zoveel katten... Wij zitten al aan onze max en blijven wel opnemen.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:54 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja, ik niet. Waarom zou je de kittens van de volgende zwangere kat dan niet ook aborteren?
Ik denk dat het eraan ligt hoe lang ze al drachtig zijnquote:Op zaterdag 10 maart 2012 13:57 schreef Oognip het volgende:
[..]
Is misschien ook niet zo erg, ik ben alleen benieuwd waarom er wel geld is om de kittens over 2 maanden geboren te laten worden maar nu niet. Ik ben benieuwd naar de gedachtegang hier achter maar misschien ben ik bij Samzz daarvoor niet aan het goede adres
Okquote:Op zaterdag 10 maart 2012 14:00 schreef Samzz het volgende:
[..]
Ik denk dat het eraan ligt hoe lang ze al drachtig zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |